Mám vidlici RST 90mm uzamykatelná - nevím přesné typové označení, chtěl bych na ní snížit tvrdost odpružení, je tam sice nastavovací kolečko ale nezdá se mi že by v tom byl nějaký podstatný rozdíl když se to pokouším nastavit. Dají se tam např. vyměnit pružiny nebo tak podobně? Zvládne výměnu "běžný člověk" nebo je třeba odborný servis? Předem dík za odpovědi
Dají se vyměnit pružiny.Jsou značeny barevně,a musíš vědět jak jsou dlouhé.Tenhle měsíc jsem je taky měnil.Výměnu by jsi měl zvládnout sám.Já to zvládnul,ale nemám to zamykání.Tady máš nějaké pružiny od RST http://www.author.cz/cs/bike-prislusenstvi...
Pružiny se vyměnit dají. Většina výrobců dělá 3 různé tvrdosti. Nejsem si ale jistý, jestli se sem na RST dovážejí. Výměna by měla být v pohodě, předpokládám, že Ti prodejce určitě dal k novému kolu i návod k obsluze a údržbě vidlice ;-) Aspoň se to takto obyčejně dělá...
Díky za rady musím to nějak pořešit páč se to s tím vůbec nedá, když se do toho opřu tak to sice jde ale ale žádná sláva to není v sedě se to ani nehne jako kdybych měl pevnou vidli hold jsem na to asi moc lehkej nějakých 70Kg :)
To je docela divné. Standardně se osazují "střední" pružiny a ty jsou právě vhodné na Tvoji hmotnost.
Jak ji máš dlouho ? A stříkneš jí občas silikonem gufera ? To také hodně udělá.
Teď to bude rok no a abych pravdu řekl tak jsem na ni za celou tu dobu ani nesáh tak asi nejprve vyzkouším ten silikon...i když zdála se mi tvrdší hned při první vyjížďce...
To jsi docela odvážný, celý rok se na ní nepodívat ;-)
Tak zkus nejdřív ten silikon a uvidíš. A to, že nová vidle ze začátku "moc nechodí" je docela častá věc, ale časem by se měla rozhýbat.
Také je možné, že prodejce zapomněl dát dovnitř vazelinu, to jsem už také slyšel...
Já mám ten samý problém něco přes 70Kg vidlice RST bez uzamykání a taky moc nepruží. Kolo mám nové, zatím najeto tak 150 Km, takže doufám, že se to ještě rozchodí. Jinak mi také přijde že nastavení pružení nemá moc vliv. Navíc, jak se to vůbec správně nastavuje? Dělám správně, když jsem obě nastavovací \"kolečka\" na obou stranách vidlice nastavil o dvě otáčky od krajní polohy? Jde mi o to, jak zaručit aby bylo pružení na obou stranách vidlice stejné, nejde to nijak změřit, nebo zkontrolovat..
No, mě se rozchodila až když jsem ji rozebral, vyčistil, vyměnil vazelínu a odstranil jakési plastové odškrabky. Vůbec nevím kde se tam vzaly a radši po tom ani nepátrám :-) Teď chodí možná až moc ( šedé pružiny, zelený elastomer, 75 Kg váhy jezdce). Prostě RST je asi (v této třídě) ekonomická varianta vykoupená nízkou kvalitou. Ale peníze na stromě nerostou, tak přeju hodně štěstí s nápravou vidle.
Na předchozím kole jsem měl taky vidlici RST a protože pružiny měla moc tvrdé, nechal jsem si navinout pružiny nové. Dráty měli stejného, trochu většího a trochu menšího průměru. Překvapilo mě, že po navinutí, zakalení a popuštění byly pružiny se stejného drátu stejně tvrdé, jako originální. Dal jsem tam tedy ty s menším průměrem drátu a byly akorát.
Bohužel už nemám možnost nechat pružiny navinout, ale snad Ti to k něčemu bylo.
Abych nemusel zakládat novou diskuzi jakou vazelínu mám doplnit do vidlice.
... nemusíš zakládat, co je již založeno ...
Ahoj,prosím vás nemáte někdo návod na údržbu vidlice RST Gila plus,nebo kde bych sehnal tento návod?
Díky
Já mám vidli RST Omega SL model 2005 a komplet jsem ji předělal.Má teď pozitivní i negativní vzduchovou komoru,olejové uzamikání z řidítek a chystám i páčkou z řidítek ovládaný zdvih.Momentální vozím 135mm,původní vidlice měla jen asi 90mm.Vzduch mám v pravé noze olej v levé.Teď jsem sní maximálně spokojený,slouží takhle víc jak rok a ještě nezklamala.V
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-vidlic/rst
Návod je to dobrej,měli by tyhle obrázkové návody dávat ke každé nové vidlli.Já jsem teď spokojenej se svojí přestavbou.V..a
Co a na co jsi přestavoval (není-li to tajné)?
;-)
přečti si to o kousek víš,Víťa jsem já.
Takze pokus o predelani Trabantu na Mercedes? Zvlast pri te uprave na zdvih 135 mm (!!!) bych mel skoro strach, ze bude brzo po ni- sam jsem kdysi pred lety vozil jakousi Omegu od RST a i pri zdvihu 80 mm a me nizke vaze chytla brzo pekny vakl. Pri takovym vysunuti, jako bude mit se 135 mm by mi asi brzo sla do kytek.
Samozřejmě je to zdvih v klidu,po nasednutí se krapet zanoří.Žádnou výraznou vůly nepozoruju a to i přes to že mám kotoučovky.
No, jsi docela odvážný... Ještě k tomu s RST... Co tomu říká rám kola ? Tomu se to také asi nebude moc líbit...
Právě že s menším zdvihem bylo kolo neobratné a teď je naprosto v pohodě.V testu Vela vyšla právě Omega jako nejpevnější na průhyb takže tady taky problém není a rám je taky dostatečně masívní,je to MXM Pro RS.
Nevim, mozna ses jenom spletl. S nizsim zdvihem vpredu je kolo naopak mnohem obratnejsi, protoze se zvetsi hlavovy uhel a zkrati stopa. Cim vyssi zdvih, tim se stopa prodluzuje, poklada se hlavovy uhel, kolo se chova mnohem klidneji a oproti predchozimu stavu neobratne a neochotne zataci v technickych pasazich.
Ram se klidne muze zdat dostatecne masivni, ale pokud neni na tenhle zdvih vyrobeny, muze ti prasknout. Pokud se tak stane v zaruce a ty tenhle fakt- zvyseni zdvihu vidlice- pred prodejcem nezamlcis, prijdes tim o zaruku na ram.
Zkoušel jsem zdvih 80,100mm a to kolo prostě nejelo,při zatáčení jsem je musel přemlouvat,teď není problém úpravou komor dosáhnout jakýkoliv zdvih.Rám přežil Beskydy,Jeseníky a zatím vpohodě.Těch 130mm je jen trochu obtížných ve větším stoupání.
Jsou veci, ktery jsou proste logicky a dany. Ze nepoznas rozdily v chovani kola pri ruznym nastaveni je sice hodne zvlastni, ale je to tvoje vlastni kolo, tak je jenom fajn, ze se ti na nem jezdi dobre, at uz jsou tvoje pocity jakykoli.
Zvýšením vidlice se nemůže zvýšit obratnost kola, to je prostě nesmysl.
Tak teda dej rozumný vysvětlení proč to kolo jede daleko lehčeji než s menším zdvihem,nechám se poučit a v praxi vyzkouším.
Netuším co znamená tvůj popis že kolo jede lehčeji.
Pokud na stejné vidlici a stejném kole se bude zvyšovat zdvih a tím snižovat hlavový úhel, tak kolo bude s narůstajícím zdvihem vždy mít tendenci lépe držet stopu a hůře zatáčet.
Tohle prostě obecně platí a žádné vyjímky tu nejsou.
Tím neříkám, že pro dané kolo nemůže sedět více položený hlavový úhel, to klidně může, nezkoušel jsem tvoje kolo.
Ale rozhodně nebude lépe zatáčet.
Tak mě napadá,když tvrdí, že zvýšil zdvih a kolo je obratnější...
...jestli chlapec tu vidli nenasadil obráceně :-)
Nevim co v tom testu testovali ani jak. Ale v každém případě jakákoliv vidlice s průměrem nohou jako má ta RST je naprosto nevhodných na takový zdvih.
K tomu na takový zdvih nejsou dost dlouhá pouzdra.
U některých vidlic se dá úpravou dosáhnout vynikajících výsledků, ale některé věci musí mít před úpravou v pořádku a to konstrukce vidlice (ta je neupravitelná, pokud to má být úprava za rozumné peníze a nemá se vyměnit v podstatě celá vidlice) a tlumení v takovém stavu, aby se dalo případně upravit na funční bez kompletní výměny vnitřností vidlice.
A tyhle zcela základní požadavky ta RST nesplňuje a upravovat ji nemá smysl.
Na úpravy jsou vhodné vidlice jako např. Epicon, který je za velmi levný peníze a přitom konstrukčně je na tom srovnatelně jako vidlice za x krát více peněz (tzn. 32mm vidlice s dobře fungujícím tlumením).
Jde o to jaká metoda měření byla použita. Mně u Blacka čumí z pouzder vnitřní nohy 125 mm. Přitom deklarovaný zdvih je 100 mm. Aby to nebylo tak jednoduché, tak když na to dřepnu nohy se zanoří o 30 mm což je sag. Tudíž skutečný efektivní zdvih je pouhých 70 mm a žádných 125 mm jak si myslí každý amatér když na tu vidli kouká.
Ty vozíš 30mm sagu na Blacku? To ti při tom nechodí pořád na doraz? Black není moc progresivní a 30% sagu je u 100 vidlice už opravdu hodně.
No neměřil jsem to, to je odhad. Možná je to 20 mm. Chtěl jsem jen uvést příklad že to co je vidět na první pohled zvenku, nemá se skutečným zdvihem vůbec nic společného. Znám "odborníka" co vzal šupleru a na vidli s 80 mm zdvihem naměřil 120 mm a vydával to za zdvih :-)))
Já psal že těch 135mm je v klidovém stavu,zanoření je podle toho na jaký tlak je nafoukaná negativní komora.Vidle pracuje celou možnou délkou takže obepnutí vnitřních nohou dosedne na gufera.U původní verze s pružinou a elastomerem se ani tak hluboko nedostala.
Cože.Rozumím dobře? Původní zdvih90mm zvednutý na 135mm ??? Pokud tam zůstaly původní šavle,tak to teda klobouk dolů že to ještě drží...Nebo je v tom nějaký jiný fígl?
Jinak ale na podobné úpravy bacha. Nejmenší možné vysunutí kluzáků vidlice NELZE PŘEKRAČOVAT.Pokud ano, nedivte se , až to uletí...
Vnitřní kluzná pouzdra jsou dostatečně dlouhá a i při těch 135mm je vnitřní nohy přečnívají o 12mm.
Jestli jsou pouzdra dost dlouhá, tak aspoň tohle je ok a nebude to vyloženě nebezpečné. Tuhost téhle vidlice na tom zdvihu bude ale stejně katastrofální, s kotoučema bych na tom tedy fakt jezdit nechtěl (s kotoučema to bylo velmi špatné i na originálním zdvihu, kde jsem měl možnost vidlici vyzkoušet - ono s kotoučem je velká bída jakákoliv vidlice s tímhle průměrem nohou).
Hm.12mm... Jasně...Pohoda...Akorát,že by to mělo být takových aspon 40...
Pak ještě zbývá otázka, jestli je i korunka dimenzovaná na takto zvýšené namáhání v krutu...
Uf.pardon.Ted mne to teprve trklo. Takže pokud jsou kluzáky rozumně zasunuté, to by se dalo. Ale co je to potom za vidlu, že má tak dlouhý šavle? Většinou to bývá v klidovým stavu zasunuto o cca 60-80mm podle druhu vidlice. Takže zvětšení zdvihu o dalších pár cm by znamenalo vyvrácení pouzder.
V každém případě se takovéhle zvětšování zdvihu z pevnostních důvodů nedoporučuje. Každý další cm navíc zvyšuje namáhání korunky a sloupku.
I když, pokud někdo upraví Dirtovou vidli a pak s ní jezdí jen tak na pohodu...Vydržet to může.Pokud se ale něco stane,nesmíme se divit ničemu
Délka vnitřních nohou je 280mm takže větší částí jsou zasunutý ve vnějších nohách.
Pár fotek úprav u Suntour XCP 75.
http://leteckaposta.cz/957533355
je možný poslat ty fotky + případný popis na mail? Na letecke poště už nejsou. Dik
http://uloz.to/1640522/XCP%2075%20DJ-detail...
Pokud je vidlice až příliš tvrdá,a má pružiny v obou nohách, Klidně se může jedna pružina vyndat úplně. Přesně takhle jsem to udělal u RST Gila Plus
Jinak do vidlice se dá většinouu strčit i jakákoliv jiná pružina,která se tam vejde.Pozor ale o co se ve vidlici opírá. JD