Ahoj všem. Mám dotaz pro majitele lehotříkolek, kam na tříkolce umístit přední světlo a jaké se vám nejlépe osvědčilo. Kam umístit držák na láhev a podobně. Tříkolku zatím nemám, momentálně se na ni snažím přes nadace sehnat peníze. Kvůli zdravotním problémům nemůžu jezdit na kole a ani autem, lehotříkolka by pro mě byla ideální přibližovadlo a rehabilitační pomůcka a jednou, až to půjde, bych na ní ráda vyrazila na cesty po Evropě. Stavět mi ji bude pan Štercl a osvětlení, lepší pláště, nosič, alarm a podobně si budu platit a kupovat postupně sama. Předem díky za pomoc a rady.
Lahev můžeš umístit na více míst, dává se na sedlo zezadu po stranách (2), nebo vpředu mezi lýtka atd. Pokud máš brašny za sedlem po stranách, tak to nepůjde tak lehce. Nicméně na delší trasy budeš chtít víc vody, takže camelbag může být řešení.
Každopádně hadička s naustkem na zkousnutí, který těsní, a vzadu klidně PET lahev apod.
Fantazii se meze nekladou, a měla bys mít vodu pohotově aniž bys moc musela řešit držení flašky za jízdy, její otvírání rukou nebo zubama apod.
Klasický bidon je skoro přežitkem.
Světlo se dává na předem připravenou kulisu trubky nad šlapacím středem.
Vzadu je dobré mít blatník a ten může posloužit jako držák světla.
Nebo jednoduše na nosič.
Vozili jsme světlo přimontované i na helmu vzadu.
Zvaž jak budeš světlo dobíjet (usb), klasické tužkovky nemusí být správná volba.
Taky lze jedno z kol vybavit dynamem, třeba nábojovým, ale věz že klade neustálý malý odpor a budeš vozit nejspíš powerbanku.
Dá se také dobíjet solárem přitaženým na brašny.
Světla jsou různých značek, důležitá je pro tebe svítivost za tmy při průměrné rychlosti kterou dokážeš držet na rovince ve dne (20km/h ?)
Na sjezd lze použít jasnější režim, ale vyplýtváš to dřív.
Je třeba si stanovit že světlo má vydržet třeba 2-3h plného svitu pokud zatmíš při hledání kempu, stavění stanu, apod.
S telefony je to podobné...
Já používám světla Infinity, obdobných kvalitou je celá řada.
Neměla by mít tříkolka vepředu dvě světla, umístěná co nejblíž vnějšímu obrysu (jako Velorex)?
Ono to zřejmě nařízené není (ani na německých letotříkolkách jsem tohle uspořádání neviděl), resp. bude to asi záviset na šířce tříkolky.
Taky mě to napadlo.
Já to tak mám, zda je na to předpis nevím. Myslím že ne, s tříkolkami nikdo nepočítá. Jen někteří se do nich "naváží".
Nie je to moc prakticke(v drahe svetelneho luca budu nohy i pri miernom zatacani), ale nikto nebrani pouzit odrazky.
Ked sa to tak vezme ta trojkolka nie je sirsia nez niektore riaditka na klasickom bicykli... co som videl riaditka tak mali sirku az do 80cm!!! Mnou planovana trojkolka bude mat rozchod kolies o par cm mensi!
Jenže ta moje bude širší :-) A u nás se to osvětlení moc neřeší, ale za hranicemi to může být jinak a dle zdravého rozumu by za snížené viditelnosti měla světla v podstatě vymezovat šířku vozidla. Ale to už mám taky vyřešeno, nad koly budou takové držáky ve tvaru písmene ,,L" na které se zespod upevní blatník a nahoru světlo. Takže kam budu zatáčet, tam to bude svítit. :-)
No jak chceš, ale jak už tu zaznělo, budeš si svítit taky dost na nohy. Jako poziční světýlka to určitě nevadí, ale hlavní výkonné světlo bych každopádně dal úplně dopředu.
Vyzkouším a uvidím, ale něco na tom bude, u těch 20" kol....díky za tip :-)
Pokial viem najvacsi rozchod kolies na trojkolke moze byt 80cm... Zmenilo sa to?
To nevím, ale doufám, že není omezený. Nějak daný býval největší rozměr kárky, kterou jsi mohl tlačit po pravé straně silnice. Měl jsem u trojkolky rozchod 760 mm, ale po opravě prasklého úchytu pravého kola a páru drobných kraxen, je nyní 930 mm. Srovnat to vlastní silou nedokážu a na lis nikam nepůjdu. Každopádně podle mne nejhezčí trojkolka jezdící po republice (obouživelná) má rozchod určitě větší a autor si jistě zjistil, jak širokou ji může vyrobit, když si s ní dal takovou práci.
Ahoj, máš nějaký odkaz, nebo fotku té obojživelné tříkolky? To bych ráda viděla :-)
viz "stavitele lehokol", tuším 7
dotyčná tříkolkaexistuje jen jako jeden prototyp- navíc- autor se někde prokecl že bez elektropohonu je to téměř nepoužitelné - je to těžké
Moc děkuju Cibi, zkusím to najít. Mám ráda takové zajímavosti :-)
Obojživelnou tříkolku (HEPAV) najdeš tady:
http://www.esoteric-david.eu/cz-page-33.html
Zákonný limit šířky pro přívěs za kolo je 900 mm, samotné kolo (nebo tříkolka nebo cokoli bezmotorového) omezené není. Limit 800 mm je jenom obvyklá šířka dveří, kterými je potřeba občas projet, proto se do něj většina tříkolek z praktických důvodů snaží vejít.
Děkuju, už jsem to našla, zajímavé stránky :-) Ta moje bude mít tuším 84 cm, právě aby se vešla do dveří. Do dveří se vejde, ale do naší kolárny asi ne, takže budu stejně hledat někoho s místem v garáži, kam si ji budu moct strčit :-)
Bohužel ta obojživelná tříkolka už je zešrotována. Byla zcizena a nalezena v dezolátním stavu. Autor potom vytvořil ještě několik zajímavých konstrukcí (trojkolo, elektrický tandem backtoback.)
To snad neee :-( Ach jo, urazit pazoury takovým šmejdům, fakt že jo:-(
80 cm je to tuším u přívěsného vozíku, u tříkolky nevím :-)
https://www.zakonypreludi.sk/zz/2018-134 podla tohoto privesny vozik moze mat 1100mm max. Mozno teda i trojkolesovy bicykel.
Mozno si to pamatam zo skorsej doby ze tricykel ale i bicykel na cesty nema mat viac nez 80cm. Na nete som to vsak nenasiel.
V ČR je vozík za kolo max 90cm. Tříkolky omezené nejsou. Jezdí tu od Ladi Štercla tandemová tříkolka se sedadly vedle sebe. :)
http://www.stercl.cz/trikolky/
A co keby sa niekto rozhodol postavit 4kolku na slapanie pre 6 ludi? take rodinne priblizovadlo? I to by bolo povolene?
To opravdu netuším, ale i takové stroje existují. Já osobně bych nechtěl z praktických důvodů ani tuto tříkolku.
Tady jedna od Berg, elektro...
Pak už to ale na chodníku a užších stezkách nemá co dělat a je potřeba jezdit po silnici.
Tak jsem si s tím jen představil běžnou praxi schovávání kol pod manželskou postel v ložnici :-D
To si neumím představit ani s větší koloběžkou...leda by spaní bylo zvýšené...
Já jsem nad tím taky přemýšlel, že pod postel přece bez demontáže neschová ani horské kolo, protože se mu zaseknou řidítka... ale on asi myslí jen samotné přední, případně zadní kolo... nikoliv celý dopravní prostředek.
... nic není nemožné!
https://www.patranaspani.cz/
Já si pamatuji, že kolo jenom do 3 kol.
To je v nějakým předpise?
Takže tříkolka je v pohodě, protože má 3 kola, zatímco dětské kolo s opěrnými kolečky už má 4 celkem, takže to jízdní kolo najednou není? ;-)
To by práglem nemohla jezdit ta pivní šlapací potvora.
Pokial viem tak sa za bicykel povazuje vsetko co ma slapaci pohon... dokonca i kolobezky(tam sa slape priamo na zem :D)
Len neviem ako to ma obmedzenie velkostou. Ak by to bolo pre 6 slapajucich osob(3 by slapali do jedneho kolesa, 3 do druheho) tak by podla mna jediny problem mohol byt vo velkosti. Lebo ak by sedeli po dvoch vedla seba tak by to bolo siroke tak okolo 1.2-1.4m a dlhe okolo 5-6m.
Moc děkuji za tipy. Světla chci určitě s USB dobíjením, ale moc se v nich nevyznám. Vím že třeba Fénix jsou kvalitní, ale taky drahé a nejde mi do hlavy jak a na co se tam to přední namontuje a jak to přes elektropohon v klikách a pedály budu přepínat
Pro inspiraci jak to dělají ostatní můžu nabídnout sbírku fotek ze srazů (lehocyklisticky zajímavé to začíná být od roku 2015):
http://nightrider.xf.cz/cesty.htm
Tříkolky se v oblasti světel a lahví skoro neliší od dvojkolek, asi jediný rozdíl je, že navíc můžou využít prostor vedle sedačky těsně nad zemí pro příruční brašničky.
Já osobně jsem zastánce dynamových světel, ale jak znám Šterclovic školu s kotoučovými brzdami na všech kolech, tak asi dynamonáboj nepřichází v úvahu. A plášťové dynamo není žádná hitparáda. Takže asi jedině něco na baterky. Zadní blikačka klidně na tužkovky, vydrží dlouho. Dopředu určitě něco nabíjecího, tam je spotřeba větší. Ideálně napájitelné nebo nabitelné z USB, na to je k dostání největší výběr zdrojů (adaptéry, powerbanky atd.).
Tak s tím protestem proti dynamu a dubnovým brzdám v náboji s dynamem jsi se trefil
Ahaaa, tak díky Tvým fotkám už konečně vím, na co se to přední světlo montuje. Našla jsem tam fotku té lehotříkolky Ganymed zepředu, jinde jsem právě takovou nenašla. Diiiky.
Nemáš prosím nějaké zkušenosti s tímto: https://www.cyklovybava.cz/predni-naboje-s...
Podle popisku by to pro mne bylo ideální řešení do předních kol. Ale prý to nebrzdí, klade to velký odpor při jízdě...atd. Moje představa je mít v zadním kole hydraulickou brzdu a vepředu tuhle s dynamem, které by nabíjelo světla a drobnou elektroniku na cestách.
Bubnové brzdy s průměrem 80 SA bez dynama na tříkolce mám. Brzdný účinek je v pohodě, i když kotouče asi brzdí víc. AZUB je dává jen na přední kola, vzadu brzda není, taky tam je k ničemu. Každé přední kolo brzdí zvlášť, je to trochu o zvyku. Když s tím umíš zacházet, pomáhá to v točení do zatáček při sjezdech. Když omylem zmáčkneš jen jednu brzdu, tak tě to hodí do strany. Dynamo nemám, blikačka vydrží stovky hodin a LED přední světla klidně celou noc. A jediná elektronika na cestách kterou vozím je obyčejný hloupý telefon a ten je vypnutý.
Světlo na jedné tříkolce mám na držáku přesmykače - samodom úprava a na druhé je použitý držák: https://azub.eu/cs/project/multi-mount/
U levého kola, na něj libovolné světlo.
Ahoj a díky moc, no mě by se líbili ty 90 mm SA s dynamem na přední kola, pokud to jde dát na 20" kola a vzadu teda ta hydraulická. To dynamo tam chci kvůli plánované cestě po Evropě na několik let - je to můj sen už cca 20 let a chci si ho na stará kolena splnit :-))) Jen původně nebyla v plánu tříkolka, ale krosna na zádech, jenže věk a nemoc plány mění. Na tu cestu sebou potáhnu elektroniky dost, mobil, tachometr, malý not'as, akční kameru, světlo do stanu....atd. Představa je, že přes den by ta dynama dobíjela dvě silné powerbanky a v noci světla na blatnících. Ten držák od Azubu je bezva, ale mám dojem, že v tom místě uchycení bude u mojí tříkolky držák blatníku. Ta dynama bych chtěla do předních 20" kol - pokud to půjde, koukala jsem na SA 90mm s dynamem a do zadního by šla ta hydraulická brzda. Budu potřebovat každou trochu energie, abych v kempech dobíjela v podstatě jen baterie elektropohonu a navíc příslušenství, které vyžaduje minimální údržbu. Proto mě tohle zaujalo :-)
Kluci z Moravy mají nad hlavou světelnou rampu.
My Moraváci jsme prostě koumáci :-))) Vypadá to dobře, ale jak na tohle v noci reagují řidiči v protisměru? Nesvítí jim to rovnou do očí??? Já to tam takhle dát nemůžu, když bude hodně prát sluníčko, budou tam dvě ohnuté stanové tyčky a na nich natažený nějaký nylon s rip stop úpravou. Jen na zastínění. U deště to nemá smysl řešit, když to bude cákat i ze strany a zespod.
Olgo,
Vím že jsi od elektropohonu ustoupila, nicméně
s myšlenkou hnát kolo elektromotorem a součastně vyrábět elektřinu dynamem se zde setkávám často.
Proto:
pohánět kolo (tříkolku) elektromotorem
a z tohoto pohybu pomocí dynama vyrábět elektřinu je velmi neefektivní.(čti- hloupost)
účinnost elektromotoru pohánějícího kolo může být tak 75% (nepracuje v optimálním režimu)
Učinnost dynama by mohla být tak 60%
dále účinnost nabíjení powerbanky může být tak 80%
(viz napr http://mve.energetika.cz/sikovneruce/co-ztraty...
takže vynásobením se dostáváme na cca krásných 36%.
Myslím že vhodný DC-DC měnič by mohl mít účinnost dvounásobnou.
Tj dobíjet z baterek pohonu.
pokud máš jen vlastnonožní pohon , tak jako jediný zdroj elektřiny to/ty dynamo/a použiješ.
Ale ztráty jsou opravdu velké a Tvůju výkon se ztrácí....
Sám jsem vždy podnikal max třítýdenní cesty a spotřebu elektřiny jsem pokryl nákupem baterek.
(foťák jsem měl klasický a mobil jsem vypínal na noc a dobíjel jednou za cca 2 týdny)
Ony ty nabíjecíčlánky + nabíječka k nim byly v dobách Ni-Cd aku těžké, měly menší výdrž než alkalická baterka a navíc drahé.
Děkuju za názor, já už vím, že je to blbost, kluci mi to tady rozebrali tak, že jsem to pochopila i já, která s elektřinou není kámoš :-D Pořád se ještě rozhoduju, jestli jít do spalovacího motoru a riskovat někde v zahraničí průšvih s legislativou, nebo to vymyslet jinak. Včera jsem psala ještě pár otázek panu Šterclovi, mimo jiné jsem se ptala i na to, jestli by náhodou nešlo současně s tím středovým elektromotorem mít i nějaké ty převody, hlavně ty lehké a střední - nevím jak se tomu odborně nadává, prostě ty u kterých sice člověk šlape jak magor, jede pomalu, ale vyjede kopec aniž by musel zabírat nohama silou - to u mě moc nejde. Pak bych ten elektromotor jako pomoc v nouzi nejvyšší brala a jinak se spoléhala na vlastní nohy. Nabíjení serepetiček vyřeší tři powerbanky s kapacitou 20.000 mAh. Jednou za čas je přes noc dobiju a mělo by mi to chvíli vydržet. Druhou baterii k elektropohonu sebou vláčet nebudu, pokud se pro něj rozhodnu, pořídí se k němu ta nejsilnější a budu to mít skutečně jen pro stavy nouze, kdy to jinak nepůjde. Příští týden po kontrole u neuroložky budu rozesílat žádosti nadacím, takže si ted' dávám dohromady veškeré informace a musím se rozhodnout....sakra proč je to tááák těžkýýý.... :-)
omlouvám se i já, psal jsem Ti ve chvíli když jsem neměl dočtenou celou diskusi tak to vyznělo urážlivě- prosím promiň.
Mne coby strojaře spíš překvapuje že lidé opakovaně přijdou s myšlenkou na úrovni "perpetistů" (hnát dynamo motorem z baterie)
k převodům napíši do dalšího příspěvku
obrázek...
Aha, ale tohle je Fighter, já budu mít Ganymed. Ty Fightery jsou stejně krásné....teda mě se líbí všechna ta jeho přibližovadla, ale na některých bych si rozbila ciferník po prvním metru jízdy :-D
převody - co vím, p. Štercl používá to čemu se říká "midjack" - prostě mezipřevod mezi klikami a
kazetou. Asi by šlo hnát elektromotorem tento mezipřevod a následně od něj mít převod kde lze zařadit "do pomala" ke klikám.
doplním obrázek.
Nevím co přesně pan Štercl používá, ale před chvílí jsme spolu mluvili a prý to půjde. Nebude to pochopitelně jako u klasiky bez elektromotorku, ale po rovině a z kopce to ušlapu bez motorku na nějaký lehký, nebo pomalý převod. No a motorek bude 750W a ta nejsilnější možná baterie, která už musí na nosič a ne do rámu, což mi až tak nevadí. Jen nakonec budu muset koupit ty drahé Ortlieby, protože jen u nich jsem našla boční brašny s objemem téměř 40 litrů u jedné. Takže vyřešeno a snad to bude i fungovat a nebudu riskovat pokutu, nebo zabavení tříkolky kvůli spalovacímu motorku, myslím v zahraničí, u nás je to v pohodě :-) Já mám takovou radost, že i když mi dojde baterie tak budu moct šlapat a někam dojet....jupíííí :-DDD
Nerad Ti kazím radost, nicméně elektromotor můžeš mít legálně pouze do 250W. Ta 750 to poněkud přesahuje. Asi bude dobré tam dát na nějaké vhodné místo samolepku s výkonem 250W :-)
Já to vím, ale prý na těch motorech není ten výkon vyražený, je tam jen nálepka a ta mi cestou prostě upadla....úúúúplně sama :-DDDD
K těm převodům - pozor na jednu věc. Lehokola, tedy i tříkolky jedou do kopce výrazně hůř než běžná kola. A proto potřebují obvykle větší rozsah převodů a hlavně lehčí "lehké" převody. Pro představu, na MTB mám nejlehčí převod 22/34, což pro kolo 29 znamená 1,42 ujetých metrů na jednu otáčku klik. U tříkolky ten samý převodový poměr 22/34 s koly 20 znamená pouze 1,02 m/otáčku, tedy výpočetně by tříkola měla jet o 40% lehčeji do kopce. Praxe je však úplně jiná, na normálním kole vyjedu víc a snáze.
Se středovým motorem je často použit jen jeden převodník, a aby to trochu jelo po rovině, tak se obětují lehké převody a počítá se s nutností jízdy na motor do kopců. Takové kolo pak bez proudu ušlapat prostě nejde. Na to je potřeba dát pozor.
Jojo, potvrzuji, na lehokole Ibex běžně využívám celý rozsah trojtácu, tedy 48/11 s kopce až 26/32 do kopce a některé kopce už jsou na hraně.
Méně než 3x8 převodů si na lehokole představit neumím, občas by ještě lehčí převod přišel vhod (ale nechci se vzdát osmičkovýho řetězu) a to jezdím prakticky jen po silnici.
Přitom myslím, že výkon mám na lehocyklistu nadprůměrný a na MTB s 2x10 bývá pro mě do kopce limitem spíš rovnováha než síla...
Neznám nikoho, kdo by na elektrokole pravidelně jezdil s vypnutým motorem a řekl bych, že s používáním jako jen kdyby náhodou se moc nepočítá, byť to určitě půjde lépe než na babetě... :-)
Babeta je peklo :-DDD
Budu tam mít i lehké převody, už je to vymyšleno a domluveno. Jinak bych to nohama neutáhla, kdyby mi došla někde cestou baterka :-)
Každý má jinou představu, co to je "lehký převod". Zajímalo by mě, co máš domluveno nebo vymyšleno. Nejlehčí převod, který na tříkole mám, tedy 22/34 na 20" kolech je i pro mě, bez zdravotních komplikací a jakž takž ve formě (vzhledem k věku) někdy dost na hraně - na běžných silnicích, s nákladem okolo 15 kg (víc netahám). Představa, že utáhnu do kopce elektrifikovanou tříkolu s přívěsným vozíkem a 50 kg nákladu s vybitou baterií je úplně mimo realitu.
Zkus se místo hltání různých příspěvků na tříkole svézt.
Ahoj. Bubny nebrzdí špatně, ale každý kolo zvlášť není rozumné řešení...při panickém brždění jednou rukou je průser na světě...Já mám na předku hydro 150 mm spřažené na jednu páku-nikdy bych neměnil. Účinek je vražedný, když jsem to z kopce v menší rychlosti zakáp kvůli hrozící srážce s jiným kolem, tak jsem si málem vystoupil-prostě to stálo na fleku. Měl jsem to chvilku, tak jsem nevěděl že to tak brzdí. Zadní brzdu mám mecha 180mm. Ta je s aretací na park. Park může být i na předku, ale dvě na sobě nezávislé je základ bezpečnosti. Brzdím předkem i zadkem naráz, vždy úměrně rychlosti, podkladu a sklonu kopce. Když jedu 60 z 14ky kopce, tak logicky za zadek neberu tolik-hned by to šlo do smyku. Jo a navíc ta parkovačka na zadku je dobrá v kopci, když chceš orazit, tak ti kolo neklouzne po podkladu. Když na naložený mašině zabrzdíš ve stoupání předky, tak můžou klouzat....
Mě přijde zadní brzda na tadpole tříkolce jako mnohem větší sebevražda než přední brzdy nezávisle. Jestli za ni někdy vezmeš panicky naplno v byť jen mírné zatáčce, zjistíš proč. Je to jedna z těch chyb, kterou nestihneš napravit a z tříkolky tě to vyklopí hlavou napřed.
Pokud máš geometrii předku v pořádku, tak brždění jen jedním kolem netáhne do strany skoro vůbec. Takže jen máš delší brzdnou dráhu, ale nevyklopí tě to.
Když jedu např do prava, ukazuji pravou rukou a zároveň vyvažuji a brzdim levou zatížené levé kolo, pravé je odlehčené a účinně nebrzdi. Do leva obráceně. To je výhoda nezávisle brzdenych kol.
Zazvur, ako sa podaril nový výfuk?
Spokojen.
Pekné a tá bandáž na trubke asi aj tlmí zvuk.
Bandáž zachycující zvuk a teplo původně byla v celé délce trubky. Její skelna tkanina však vlivem teploty časem krehne. A protože pohybem motoru napinam řemen, v místě pohybu se vylamala. Omluv gramatiku, klávesnice nahrazuje slova a mě se nechce jí stále opravovat.
SA bubny mám a používám. Mám vyzkoušeno, že 70 mm ve 28" kole nebrzdí na můj vkus dostatečně - asi jako stará čelisťová brzda s postranním lankem. Teď jsem právě zapletl dva 90mm bubny do 20" kol, ale praktické zkušenosti budou, až tu tříkolku dostavím, což bude tak někdy na podzim.
Pokud jde o odpor za jízdy: bubnová brzda má nulový (dokud nezačne brzdit), dynamo tak malý, že bez laboratorního vybavení nepoznáš rozdíl mezi ním a klasickým nábojem (vyzkoušeno na favoritu po instalaci dynama Shimano).
Ale jak už bylo řečeno, pro elektrotříkolku nedává dynamo smysl. Spotřeba světel oproti motoru je zanedbatelná. A v případě vybití to stejně neušlapeš (přesně vím, jaká dřina je utáhnout naložený vozík, když nemám extrémně pomalé převody - které se středovým motorem taky mít nebudeš), tak to dynamo není jak roztočit.
Teda kluci, vy mi dáváte. Zase mám brouka v hlavě, jestli se na ten motor nevyprdnout, ale když já se bojím, že to prostě neušlapu. Přehazku jsem na kole nikdy neměla, jezdívala jsem před cca 15ti lety na staré Libertě, ale to njsem byla ještě zdravá. Já měla za to, že se středovým motorem tam nějaké ty převody budou, aby to jelo i bez něj.
Elektro je IN, jenže ject od zásuvky k zásuvce, platit za ubytko (minimálně kemp) a pak také, a pak především: "No pan Štercl mi říkal, že ten motor vyjde na cca 41.000 Kč ..."
Řešením by mohla být Honda:
https://www.automarg.cz/motokola/motor-honda-gx...
To asi jo, ale nevím jak by to pak bylo s legislativou.
Spalovákem motorizovanou tříkolku už pár NaKoláků (papji, + ?) mělo, tak rozumy získáš od nich
Dobře, poptám se a moc děkuju. Tohle mě nenapadlo, udělat z toho prskolet, ale nápad to je skvělý :-)))
Ovšem má to háček (jak píše petrp): Ta přípomoc je návyková, takže proč se "dřít" po rovině (bolí nohy), když mám motor a mohu ho využívat (furt)
To je mi jasné, ale já budu muset i šlapat, bude to pro mě zárověn' rehabilitace. To se neboj, že bych jezdila jen na motor, já jsem paličatý mezek a o tom by Ti mohla vyprávět moje bývalá neuroložka, když mi už před deseti lety chtěla napsat poukaz na invalidní vozík - to jsem byla po druhé operaci míchy a sotva jsem lezla i o franc. holích a já ji s tím poslala někam, že dokud chodím, i když blbě, tak budu chodit. Kdybych si na ten vozík tehdy sedla, tak na něm sedím dodnes, protože by mě to zbavilo bolestí, ale svalstvo by šlo do háje. Ted' chodím sice jen krátké vzdálenosti na nákup a podobně, musím častěji odpočívat, ale ten kdo neví že jsem nemocná to na první pohled nepozná.
... návyk je sviňa ...
To jo, ale já si uvědomuju, že bych si to tím posrala a pořádně. Jako je fakt, že ta tříkolka mi tady hrozně usnadní život, malé město v Česko - Polském pohraničí, s každou blbostí musí člověk do 35 km vzdáleného Jeseníku a je odkázaný jen na veřejnou dopravu, nebo známé s autem. Taky je tady kolem krásná příroda, cyklostezky a pěšky nikam nedojdu. Pomůže mi to k větší nezávislosti a časem třeba i ke splnění toho cestovatelského snu. Ale šlapat budu kdekoliv to půjde, motorek mi helfne tady do těch táhlých stoupání, nebo na delší trasy třeba do toho Jeseníku a tak. Ono vyšlapat stoupák přes Lipovou Lázně - Pomezí má problém i zdravý cyklista :-)))
Ty brďo, v Jeseníku mám dceru a právě se tam na trikole chystám (z Ostravy) :-D
To jako vážně? No vidíš jak je svět malej:-D
Legislativa platí stejně jako u elektro pomocného motorku. Jezdím s hondou pět let a neměnil.bych. Jedinou nevýhodou je hlučnost, ale tu snadno vyváží rychlost doplnění paliva oproti elektru. Běžná spotřeba je +- 1 litr/100 km, tudíž i velmi malé ekologické zatížení.
Super, díky.....právě si pročítám tu přestavbu Jurase, ale on to má teda udělané nějak jinak a podstatně dráž. Stejně je to zajímavé čtení, co vy kluci tady nevymyslíte :-)))
Kombinace dynama a elektromotoru je hloupost, jak už tu zaznělo několikrát.
Nejrozumnější by mi přišlo začít pořádným vyzkoušením lehotříkolky bez motoru a teprve pak se rozhodnout, zda ten motor opravdu potřebuješ... a až potom řešit definitivní světla. Do té doby vozit nějaký provizorní blikátka...
Přecijen bezmotorové vozítko by stálo zhruba polovinu, méně vážilo, mělo větší rozsah převodů a závislost na každodenním dobíjení tě může při cestování omezovat.
Když zjistíš, že motor fakt chceš/potřebuješ, napájel bych z té baterie i světla a nabíjel mobil a podobně, to už dojezd příliš neovlivní. S vybitou baterií už stejně nikam nepojedeš... nebo budeš mít náhradní.
U nemotorové varianty bude naopak k diskuzi, zda dynamo nebo světla s bateriemi a všechno dobíjet větší powerbankou, kterou jednou za čas někde nabiješ.
Já mám zkušenosti se dvěma předními bubnovymi brzdami SA z toho jedna s dynamem. Tříkolka 20' Azub. Účinnost zbytečně velká (párkrát zničené přední pláště zablokování při intenzivním brzdění) dynamo napájí trvale zadní světlo, občas současně chytrý mobil (GPS +MP3). Zadní brzda zbytečná, nepatrná účinnost. Využil jsem proto brzdový úchyt kotouče zadního náboje pro volnobezku rozety motorového pohonu. Brzdy mají najeto kolem 20 000km bez výměny obložení. Jsou bezúdržbové. To jsou moje zkušenosti s těmito náboji. Kolega je měnil za 90,prý mu z kopce Ondřejník vadly. Já nic takoveho nepozorován. Lysá, Praded apod.
Vítám Tě mezi tříkolkáři. Přední světlo mám nad levým předním kolem, aby ohraničovalo, kam až zasahuji do silnice. Zadní blikačku jsem umístil na tyč praporku, protože na konstrukci sedačky, kde bývala dříve, by jí zakrýval větší batoh, který jsem si pořídil. Namontoval jsem ještě objímku nad pravé kolo, pro druhé přední světlo, aby bylo již z dálky jasné, že se jedná o širší vozidlo a ne o jednostopé které jede dál od krajnice. Lahev mám vpředu mezi lýtky, je tam pod kontrolou, kdyby náhodou na příliš špatném přejezdu vypadla. Vozím v klasickém držáku PET lahev 1,5 litru, běžné půllitrové bidony bych musel moc často měnit.
Ta dvě světla na blatnících je dobrý nápad, jen vymyslet jak je tam uchytit. Ta tříkolka bude vypadat podobně jako tato, kterou majiteli nějaký hajzl ukradl.
V rubrice Bazar jsem viděla nabídku na tříkolku/vyrobenou asi v USA/ za 18.tisíc...má baterii Samsung AH - lze to dobíjet tady v ČR? Jsem naprostý neznalec...Děkuju za odpověď - případně se podívej na nabídku a můžeš mi to doporučit? Děkuju moc moc - tříkolka by byla pro postiženou známou.
Ahoj, taky nejsem odborník, ale dobíjet to určitě půjde, možná to bude chtít nějakou redukci do zásuvky, která se dá běžně koupit. Ale pokud je to pro postiženého člověka, asi bych si to rozmyslela. Sama mám zdr. problémy s onemocněním míchy a tohle mi přijde dlouhé, úzké a mám z toho dojem, že v zatáčkách to bude krapet nestabilní. Hledala bych řešení dvě kola vepředu a jedno vzadu.
Děkuju za radu,udělám to tak,je to pravda,vpředu 2 kola - lepší,pokud jsi opravdu Olga - máš dneska svátek = všecko nejlepší,ať Ti to jezdí !
Jsem Olga a moc děkuju :-)
Tady bývá taky hodně nabízených tříkolek:
https://azub.eu/cs/cyklobazar-lehokol-a-trikolek/
Provokatére :-))) Ten Tricon 26" s vozíkem je super....sakryš :-)))
Tak mně napadlo, když není potřeba na tříkolce zadní brzda, tak dopředu nechat v klidu ty kotoučovky a na zadní úchyt kotouče dát to dynamo:
https://www.sunupeco.com/shop/SunUp-dynamo...
Stojí sice doprava z júesej asi to samé co to dynamo, ale pokud je to na dlouhodobé poflakování po juropjunjen, tak by smysl mohlo dávat.
Navíc, pokud by se vzadu podložila na stacionáru odpovídajícně zadní vidle, tak se může taky dobíjet.
To vypadá zajímavě, nebudou tomu vzadu překážet všechna ta ,,ozubená kolečka", nevím jak se tomu nadává a to že to zadní kolo bude hnané elektropohonem v klikách? Těch hydraulických kotoučovek se docela bojím kvůli údržbě. Pan Štercl mi sice říkal, že to je v podstatě bezúdržba, ale v té moudré knize, která mi přišla Bike Manuál mi to moc bezúdržbově nepřipadá. Já o kolech nevím nic, vyznám se trochu v autech, ale v bicyklech vůbec.
Nie je toto Olga, čo chcela stavať trojkolku s automechanikom z Ukrajina bicykla?
Je tu nejaká pisateľská podobnosť.
Ahoj, jo jo....jsem to přesně já, ale skleroza zafungovala a zapomněla jsem heslo ke starému účtu. Dlouho jsem tu nebyla, nebyl čas, ani nálada jak se starám o mamču s Alzheimerem a po tom, co jsem si tu klasickou tříkolku měla možnost vyzkoušet a v první zatáčce šlo jedno zadní kolo nahoru mě chut' na bastlení čehokoliv podobného přešla. Jdu do lehotříkolky, pokud mi nějaká nadace pomůže. Ono s tou syringomyelií ani jinou možnost nemám. Na kole neudržím rovnováhu a kvůli dalším potížím za volant už taky nerisknu. :-)
Na starém kontinentě
http://www.jpteshop.nl/dynamo-op-de-naaf-8watt...
Děkuju za tip, zkusím se nenápadně zeptat pana Štercla....když on má ta dynama tak strašně ,,rád" :-))))
Postrádám smysl toho dynama - tříkolka má mít elektropohon, tedy elekřina z velké baterie se bude měnit na mechanickou energii pro pohon kola a část bude zase žrát to dynamo. To je snad jednodušší tu elektroniku napájet přímo z velké baterie - ostatně některá elektrokola už USB výstup mají.
Já vím, ty baterie elektropohonu mají USB výstup, to mi pan Štercl říkal a původně jsem chtěla mít jednu náhradní, jenže je to zase váha navíc a ne malá. Tu baterii chci využívat opravdu jen na pohon, pomoc do kopce a tak, protože to nohama kvůli nemoci neutáhnu. Proto se ptám jak pako a snažím se vymyslet jinou alternativu :-) Omlouvám se....
> jenže je to zase váha navíc a ne malá
Nechápu. Takže problém je že nemůžeš vytáhnout kabel z hlavní baterky, nebo v čem? (i pokud ti nestačí kapacita, tak pro dobíjení těch powerbanek bude odhadem 2x účinnější používat přímo ten USB výstup)
Problém je v tom, že pokud budu tou baterií dobíjet veškerou elektroniku, zbyde v ní málo št'ávy na jízdu do kopce. Ne každý den se dostanu do kempu, abych ji mohla přes noc dobít a dobíjí se opravdu dlouho.
Motor má nejméně 250W spotřebu a vysílací výkon mobilu jsou 2W.
Ta spotřeba s plně naloženou tříkolkou do kopce bude asi vyšší. Jasně že s tím nepojedu na vrcholek Alp, ale třeba Dolomity v plánu mám :-)))
Ale v tom ti přece nijak nepomůže že baterií budeš roztáčet dynamo a až tímto dynamem budeš dobíjet ten mobil. Nebo to myslíš tak že dynamem budeš dobíjet při cestě z kopce/po rovině? Budiž, ale pak bych se poptal po možnosti rekuperace (má to dneska i blbá elektrická koloběžka z Alzy, tak by to snad mohlo být běžné -- i když pokud budeš mít nějaký středový motor, tak to asi bude složitější), protože cesta z kopce je krátká a dynamo výkonové špičky nevyužije.
Já vím, už mi to tady kluci vysvětlili, že je to blbost. Já elektrice nerozumím, proto se taky tady ptám. Prostě jsem hledala nějaké jiné řešení, abych nemusela vézt druhou rezervní baterii a vypadá to, že se tomu prostě nevyhnu. :-)
Potom ta dynama postrádají smysl ještě víc... Počítej: Máš baterii s nějakou energií. Tu energii měníš (se strátou) v hybnou energii a tu s další ztrátou měníš v energii elektrickou, abys ji s další ztrátou uložila do jiné baterie.. na pohon těch dynam samozřejmě potřebuješ také nějakou energii navíc, než když jedeš bez těch dynam... Dynama vyhodit a napájení řešit z velké baterie, případně přepínačem ze záložní powerbanky (nabíjet to najednou přes noc) a jako zálohu nějaký malý lehký poziční blikačky na tužkovky.
Takhle mě to nenapadlo, brala jsem to tak, že když pojedu a můžu tím nějakou energii vyrobit, mělo by se to při tom dlouhodobém cestování využít třeba k dobíjení powerbanky, abych ji nemusela dobíjet pokaždé ze sítě, nebo baterie elektropohonu. Asi na tom něco bude, díky. :-)
Baterie na kolách mají kapacitu zhruba od 480 Wh nahoru až třeba ke samodomo stavěným 2000Wh, velká power banka 20Wh a mobil kolem 3-4Wh.
Nevyznám se v tom, v cenové nabídce od pana Štercla je: Motor do klik 750W, baterie 17Ah, rychlonabíječka 5A, vypínač motoru při řazení, páky brzd ZOOM. To je rozpočet k žádosti pro nadace, cokoliv navíc si budu hradit sama. Takže asi větší baterii, nebo druhou rezervní a podobně.
Pokud vezmu jen předpoklad,že 750W bafang má 48V akumulátor, tak 17Ah x 48V = 816Wh. Kapacita powerbanky a natož mobilu je tudíž naprosto zanedbatelná a jakékoliv dynamo nepotřebné.
Tak se zeptám jinak, kolik km stoupání s plně naloženou tříkolkou na tuhle plně nabitou baterii ujedu? Přibližně...
816 Wh je 3000 kJ, což odpovídá potenciální energii tělesa o hmotnosti 100 kg ve výšce 3 km. Jaká může být účinnost celé té srandy? 30 - 50 %? Tak to je něco přes 1 km.
Edit: vozík? Tak to bude spíš horší.
To né, to bude o trošku víc, aspoň doufám. Jinak by mi ten motor byl na dvě věci.
Můžu jenpapouškovat zkušenosti a měření jiných. Pokud uvažuju velkou zátěž, tak připadá dejme tomu 15Wh na 1km, takže 816 % 15 = 54,5Km maximálně do kopce, uvažoval bych tedy menší dojezd než toto.
Opravdu Jindra vozil 4 baterie v celkové kapacitě kolem 2000Wh. A jestli pamatuju dobře tak denní štreky měl 80-130km popř. i více na tyto baterie s příšlapem.
Bobob na svém vehiklu by mohl vyprávět taky o dojezdu jen na akumulátorech.
Tak díky váze těch baterií, cca 4 kg jedna co jsem tak koukala můžu počítat maximálně s jednou rezervní. Jo a pochopitelně ten náklad bude rozložený na nosič a vozík, takže plus váha vozíku. Počítám ten dojezd maximálně 25 km na jednu baterii - do kopce. Možná jen 20 km. Po rovince, nebo mírné stoupání budu šlapat bez motoru, to je jasné.
Navíc se podívej, co takový středový dynamo stojí.. bambilion. Za to pořídíš luxusní powerbanku, blikačky a zásobu tužkovek na 10 let.. platíčko tužkovek tě cenou nevytrhne, hmotností a objemem taky ne a máš to na blikání na celou výpravu. Když už bych to dynamo jako zálohu pro případ ztroskotání chtěl mít, šel bych do plášťovýho, odpojitelnýho, abych s ním nevrtěl např při cestě do kopce, když vím, že ho vůbec, ale vůbec nepotřebuju... a stojí pár šupů.
To SA na které jsem koukala stojí něco málo přes dva tisíce. To zas není tolik, na to že je to i s bubnovou brzdou. Jen dynamo ke kotoučovým brzdám od kluků z Azubu je hodně drahé, to jo.
To SON dynamo je hlavně naprostá TOP třída, prostě nejlepší :-D
Za ty prachy by mělo běžet před kolem a ometat asfalt od kamínků a větviček :-D
Tak pokud to bude elektrokolo a provozované evropou, tak má smysl jen ta baterie k motoru.
Taky myslím, připlatím si za tu nejsilnější a mělo by mi to stačit. Nevím kolik na tom zvládnu ujet za jeden den s plnou výbavou, je jasné, že každou noc spát v kempu nebudu a tím pádem nebudu mít ani možnost to dobít, takže baterii budu co nejvíc šetřit a hlavně šlapat. Ale povezu velký stan, do kterého se vejde i tříkolka, karimatku, nářadí, náhradní díly. Váhu ušetřím na hadrech, drogerii a jídle, ale na tomhle ne....
Velké cestovatelské příběhy evropou na elektrokole má Jindra8526. Proto jede nyní na silničce, nebo co to je ...
Kouknu na něj, díky za tip :-) Čtu hodně cestovatelských blogů a na Instagramu sleduju podobné cvoky. Je fakt, že u nás ty tříkolky nejsou až tak rozšířené, ale kola hodně.
Hlavní problém není tříkolka, ale ta elektrika a nutnost nabíjení. A zrovna zmiňovaný Jindra spí výhradně po hotelích. Právě nutnost dobíjení po cestách mě spolehlivě vyhání z hlavy myšlenku na elektrifikaci. Znamenalo by to totální ztrátu svobody a cestování by se změnilo na stálé kalkulování dojezdu a hledání možností nabití. Tříkolka má problém při potřebě přepravy vlakem. Na obyčejná kola jsou dráhy zařízené, tříkolka je určiě komplikovanější.
Vlaky ani letadla nejsou v plánu, pojedu po vlastní ose celou cestu se spaním v kempech, nebo na divoko :-)
Přesně tak.
Z provozu mého e-lehouše mám dojem, že pokud bych chtěl na něm jet na víc než jeden den, tak to znamená plánovanou cestu od zásuvky k zásuvce pro noční nabíjení. Mám aku 20 Ah/36 V, motor v zadním kole, dost se vozím, moc tomu nepomáhám a je to tak na max 60 km.
To není rejpání, ale výsledek úvah, díky kterým jsem se před lety rozhodl pro tříkolku. Tříkolka má ve srovnání s kolem jednu obrovskou výhodu - stabilitu. Díky tomu je mimo jiné ji možné zpřevodovat hodně dopomala. U kola to nemá smysl, protože rychlost třeba 2 km/hod nikdo neubalancuje. Na tříkole to není problém.
Takže můžeš mít elektropohon za velký prachy, reálný dojezd okolo 60 km nebo míň a stálé starosti s nabíjením. Nebo si nechat za malý prachy nechat udělat převody hodně dopomala a zejména v kopcích jezdit pomaloučku. I s takovými převody se podle mého názoru dá ujet dost daleko.
Jestli to dobře chápu, tak času budeš mít dost. Elektropohon podle mě řeší především problém času - právě již zmiňovaný Jindra je dokonalá ukázka.
Vyjížděl jsem na tříkolce na Ještěd a tělnaté dámy a důchodci s berlemi mě předbíhali. (Přeháním, ale ne moc, místy jsem jel 3 km/hod)
No a ted' si představ, že by Tě předjela tělnatá dáma (já) na tříkolce, to by nasralo, co??? :-D
Nenasralo. Měl bych radost, že ti to tak dobře jede i když si tělnatá dáma.
Když jsem chodil na základku tak největší problém, který se mnou měla telocvikářka byl ten, že mě nebaví o něco soutěžit.
Taky jsem to tak měla, ale já byla vyloženě magor přes sport, takže mě nechávala na pokoji. Pak mi jakýkoliv sport po první operaci míchy zatrhli a měla jsem po ftákách :-)
Bohužel potřebuju, protože i když to bude pořádně zpřevodované, tak kvůli onemocnění míchy míchy mám jak nohy, tak ruce hodně oslabené. Nohy víc a ta dopomoc elektropohonem mi moc pomůže i tady doma. Bydlím v Rychlebských horách, kousek jsou zas Jeseníky a rovinek tady moc není.
Podle mého názoru je motor ano-ne ta nejdůležitější otázka, mnohem důležitější než brašny, světýlka atd. Je totiž zásadní rozdíl, jestli elektro používám v okolí bydliště (nebo dočasného pobytu) k ježdění po okolí, se zajištěným nabíjením, v podstatě nalehko, se znalostí terénu - třeba návrat z kopce domů nebo s použitím na cestách, bez znalosti trasy, bez informací o možnosti dobití. Navíc zatím nevím o elektropohonu, který by byl natolik dobře zpřevodovaný, abys kolo utáhla, když dojde šťáva. S dobrými převody bez motoru se budeš moct stále pohybovat, třeba šnečí rychlostí. Když Ti dojde baterka, tak naloženou tříkolu s vozíkem a oslabenýma nohama prostě neutáhneš a možná ani neutlačíš.
Já měla za to, že u toho elektropohonu v klikách nějaké ty převody jsou, aby se s tím dalo jet i při vypnutém motoru. Není jich tam asi tolik jako normálně, ale určitě tam nějaké budou. U motoru v náboji kola to je horší, to vím že s tím člověk kvůli odporu, který ten motor klade daleko nedojede.
Převody tam jsou, ale bývají víc do rychla, protože se počítá s pomocí motoru. Bez motoru šlapat jde a díky volnoběžce tam není žádný odpor navíc, ale když tam máš jenom jeden talíř o velikosti přes 30 zubů, moc kopečků nevyšlapeš.
A tak s tím už by se dalo ledacos vyjet, ale přece jen dva nebo dokonce tři převodníky mají něšo do sebe :-)
Našel jsem jeden středový pohon, u kterého lze zachovat všechny převodníky - www.pendix.de. U nás nabízí Velorama, okolo 40 tis.Kč. Jestli bude mít dost velký krouticí moment si nejsem jistý. Navíc je to komplet s baterkou, takže jakékoli úpravy budou velmi obtížné.
No pan Štercl mi říkal, že ten motor vyjde na cca 41.000 Kč, ale jaký přesně to bude, to nevím. On má svého dodavatele.
tohle taky (-:
https://www.aliexpress.com/item/32371034409.html
A to vymontovali ze staré ždímačky, ne? :-D
Tak jsem se podíval pozorněji a vidím na středu 4 talíře. Koupit už jen kvůli tomu :-D Motor prodávali za 1500,-Kč
Prdím na něj, budu mít prskoletek s benzínovým motorkem jak tady psal AV. Jukni na odkaz, máš tam normálně přehazku, nic neupravuješ, akorát teda přijdu o místo nahoře na nosiči kvůli motorku, ale to nevadí. :-)
Juras měl kdysi tříkolku s benzíňáčkem a měl motor vzadu pod sedadlem. Jinak nezdolné zkušenosti s provozem benzíňáčku má HonzaK.
Super, díky moc :-) Ten malý benzínový motorek bude asi nejlepší řešení. A taky nejlevnější, pan Štercl postaví tříkolku bez motorku, ten si koncem roku koupím sama a montáž už bude otázka chvilky tady v autodílně. A nadace nebudou tolik brblat, protože po nich budu chtít polovinu peněz, než kdybych chtěla elektro :-)))
ale když provedeš jen montáž, už budeš jezdit jen na motor, protože pořád zastavovat a zvedat omrzí-nebo vyrobit ovládání přítlaku; taky když bude mokro začne prokluzovat bez pořádnýho přítlaku; velký kopce to nedá bez příšlapu )-:
...nebudeš dobíjet, ale vyhledávat bikeobchody kvůli plášti, hřídelka má taky omezenou životnost...není to verze na svobodné a hlavně dlouhodobé cestování )-:
Je to pořád lepší verze, než elektropohon. :-)
taky Luboš má myslím třecí váleček...
No budu mít asi větší spotřebu plášt'ů a to i těch od Schwalbe, ale ty motory s řetězem už jsou brány legislativou jako moped - takže ŘP, pojištění, technická a další kraviny. Tohle podle výrobce za 10 vteřin člověk sundá a kolo je zase jen obyčejné kolo. To je super :-)
Dobře a když by mi nějaká ta nadace přispěla na tříkolku s elektropohonem a ono to s ním prostě moc nešlo, jak velký problém a jak finančně náročný by bylo ten motorek odmontovat a dát tam tu přehazku a motor si schovat na dobu, kdy by to už bez něj prostě nešlo vůbec?
Proč by to s motorem nemělo jít? Na dvě baterky dojedeš dost daleko a rychleji než bez elektriky. Jediný problém je plánovat cestu a cíl podle možnosti nabíjení, ale to v rámci starého kontinentu nebude až tak velký problém, jen to asi bude chtí mít pár metrů kabelů na víc :-)
Ten "jediný problém" je právě dost velký, když chceš nebo kvůli ceně musíš nocovat mimo hotely nebo i kempy. A často je problém mimo rekreační oblasti vůbec v potřebných vzdálenostech nějaké kempy najít. Když si vymyslíš trasu a zkusíš na ní najít kempy, tak hodně rychle uvidíš realitu.
A zvlášt' když se chceš vyhýbat těm turisticky atraktivním místům a jet si podle sebe a spíš přes zapadlé vesničky a malá městečka :-))) AV už to vymyslel, bude malý spalovací motorek a malý kanystřík benzínu uvezu vždycky. Podle mě je to zatím ten nejlepší nápad a navíc tomuhle aspon' trochu rozumím a budu schopná si ledacos sama opravit. Elektrika je pro mě velká neznámá.
Nevymyslel, jen si vzpomněl.
Koumám, nešlo-li by to (něco) jinak, levněji.
Občas se zadaří ...
To se taky počítá....jéééé ono mi to už neukazuje značku ,,konec cyklostezky" a můžu odpovídat :-D Jupíííí.
Lehotříkolky jsou úžasný vynález, ale zatím jsem nepřišla na to, jak tu lehotříkolku člověk odtlačí v případě, že se na ní něco podělá a nebude možné na ní jet :-)))
Kus klacku nebo špagát na řidítka a mělo by to jít bez problému tlačit i dál. Zatím jsme to nepotřebovali. Na kousek se prostě k řidítkům ohnu.
Bezva, takže do brašny s nářadím přibalit i špagát :-) Díky za tip.
Špagát se na cestě hodí vždy, můžeš na něm sušit prádlo.
Na to mám 20m náhradního paracordu ke stanu :-)
Jo, to je dost dlouhý a pevný, na tom se dá věšet :-)
Jo, až mě někdo naštve, tak ho na tom pověsím :-D
Na 20m paracordu odtahnes porouchanou tříkolku i porouchaneho kamaráda :-). Odzkoušeno. (stačí 3m)
To já vím :-D Paracord je geniální vynález :-D
Je fakt, že hlavní poznatek z mého setkání s lowracerem byl, že se to fakt blbě tlačí. Tříkolka asi nebude na tlačení taky nic moc, ale narozdíl od lehokola se nebude kácet a půjde i táhnout... :-)
No s lehokolem to musí být vyloženě sranda, za co to chytit a podobně. Stejně nechápu, jak na tom někdo může udržet rovnováhu
Za co chytit třeba při vynášení do schodů trochu problém je, jinak ale turistický lehokolo ala Azub Ibex z hlediska rovnováhy i toho tlačení se od klasického kola příliš neliší... to až ta nízká závodní lehokola mi připadají poněkud divoká... :-)
Mě to přijde divoké komplet, hlavně když kolem toho lehokolisty prosviští kamion :-)))
Všechno se dá učit a posléze i naučit.
To doufám, momentálně se na stará koulena učím všechno o kolech :-)))
Pchá, stará koulena! A co bychom měli říkat my, již víc než dospělí? Nehaž flintu do řepky (žito už není) a vydrž.
Hele nemachruj, já už jsem taky dospělá nějaký ten pátek, to že jsem ještě pořád v pubertě s věkem nemá nic společného......bohužel :-DDD
Flintu bych v dnešní turbulentní době nezahazoval.. naopak bych trénoval přesnou střelbu!
Flinta je malá ráže, to chce rovnou tank :-D
Tank je neskladnej a má velký náklady na provoz. Flintu i se 150 nábojema v pohodě unesu, ránu pořídím od 16,50 - 20 korun a na 200 metrů k sobě nikoho nepustim (stará opakovačka z 1 války) a když si k tomu lehnu a flintu opřu, tak si věřím skorem na kilák :)
To je dobré vědět. Hele napiš mi kde bydlíš a na který posed chodíš. Já jsem totiž domluvená se sousedkou, že až mi začne hrabat, strčí mi na hlavu parohy a pošle mě na procházku do lesa k posedu :-DDD
Na zvířátka nestřílím, s nima nemám nevyřízený účty....
ahoj Olgo.. já měl na tříkolce puvodně 250W motorek a svou volnoběžnou hřídel.. krmil jsem to starými gelovými baterkami a tak se někdy stalo, že mě již motor nevytáhl do kopce. Talže jsem tříkolku tlačil, opřený o sedadlo. a celkem se ji dalo i ovládat, přitlačíš na levou stranu sedadla a zatáčí doprava. a opačně.. každopádně to jde. mám rozdrcené, sešroubované kotníky a to talčení mi nedělalo problem..
Štercl bude stavět nebo už staví?
Nabídka na Aukru:
https://aukro.cz/lehokolo-hp-velotechnik...
Bude stavět až se seženou prašule:-)
I kdybych na to love měl, tak bych asi nekoupil, bo bych musel dokoupit nosič apod. a to by bylo asi trochu víc nad rámec.
Nosič je prkotina, ale rok výroby 2011? To už bych asi i měla obavy,co se na ní rozsype.
Našla jsem si tohle, tak snad to bude svítit tak jak uvádějí, pak se mi líbil ještě jeden Fénix, ale ta cena je u něj šílená: https://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/19-1...
Světla mám na rampě z PVC-U trubek. Nesvítím si na nohy, světelný kužel dopadá na silnici pod dobrým úhlem a blikačky zezadu jsou taky lépe na očích. Navíc to můžu ovládat za jízdy. Na pití používám Source hadičku, dá se upevnit do různých běžných i outdoorových flašek. Lahev vozím vzadu na nosiči nebo připnutou k bagáži. Jinak zezadu sedačky mám dva standardní košíky na bidony. Rampu jsem nedávno o 10cm snížil.
Ahoj a díky, koukám že taky Ganymed, supeeer. Konečně někdo, kdo nemá Azub - nic proti nim, jejich tříkolky jsou taky super a hlavně ten skládací mechanismus co vymysleli :-) Ta rampa je dobrý nápad, ale asi bych to nechala udělat rovnou při výrobě z kovu a bylo by to zároven' takové madlo na tlačení, když to bude potřeba. To bude mít pan Štercl zase ,,radost", co jsem si to na něj vymyslela :-DDD
To má své výhody i nevýhody. Já to jednoduše vysunu z trubek sedačky. Když to budeš mít napevno, neprotlačíš to třeba pod závorou. Takže určitě jednoduše rozdělovací, nebo sklopné.
Tříkolka se vejde pod závoru? Tak to je super:-)))Díky za tip.
k zadní blikačce .Měl jsem dva požadavky , začne blikat když se rozjedu (zapomínal jsem zapínat a pak jsem byl línej se zas zvedat ) a žádný baterie . Hledal jsem a našel magneticko indukční (https://www.aliexpress.com/item/32973105036.html) výhoda - dělá přesně co potřebuji rozjedu a bliká (docela silně )a po zastavení bliká ještě tak 15 vteřin . nevýhoda - blikání po zastavení přestalo fungovat tak po měsici, asi je tam nějaká baterie co nejde dobít , po tom co se vybije baterii je potřeba ujet tak 100 m než začne svítit . na trojkolku dost blbě se umisťuje ( dal jsem ji dolu a už jsem ji někde urazil :-( ) Teď jsem našel ( www.aliexpress.com/item/32913471814.html ) ta by měla odstranit problém s instalací a jak bude fungovat až dorazí poreferuji .
Kopčená varianta Reelight? Baterii bych v tom nehledal, malý kondenzátorek ano. Už to tu někdo "recenzoval", že něco takového už nikdy pro nadsvětelnou účinnost a spolehlivost a doporučoval už jakékoliv dynamo do výpletu.
To první mi nevyjelo, ale na tu indukci by zabralo asi víc těch magnetů ve výpletu.
Tak já bych řekl, že už prostá fyzika naznačuje, že to moc svítit nemůže. Přecijen když to odebírá minimální mechanický výkon (asi jako magnet tachometru), těžko očekávat významný výkon elektrický nebo z něj vyplývající světelný...
Ono LEDce, aby se trošku rozsvítila stačí překvapivě malý proud, na krátké bliknutí ten magnet asi stačí a v úplné tmě to vidět bude... ale nejspíš každá blikačka na baterie bude vidět lépe... ;-)
Trochu paradoxně jsme v práci řešili opačný problém - jak pravidelně testovat, že LED světlo je v pořádku (žádná LEDka v sérii neupadla), aniž by to světlo viditelně bliklo? Bohužel i 5 uA testovací puls je v úplné tmě vidět a problém tak zřejmě nemá řešení...
Na mne tuhle, když se mi večer vybila baterie v zadní blikně, zatroubil řidič za mnou. Zpočátku jsem se naštval a nechápal, pak jsem mu byl vděčný. I takhle se to dá testovat :)
Bohužel troubení na silnici považuji za jeden z nejméně jasných signálů, obvykle těžko hádat, zda je to myšleno pozitivně nebo negativně, natož co tím motorista zrovna mínil, takže zastavovat a kontrolovat světlo po každém zatroubení, to by člověk nikam nedojel... ;-)
Navíc ta automatická kontrola ve vypnutém stavu se týkala velkého výstražného světla, které bych na kole vozit nechtěl... :-)
Pořídil jsem kdysi Reelight který měl přední a zadní světlo s indukčním dynamem zvlášť. Nakonec to na mé leho nešlo dát, tak jsrm to namontoval manželce na horáka a tam to funguje. Viditelnost zadní blikačky je výborná a na přední se také dá jezdit...i když ne 25km/h+
k odkazu se přifařila závorka , tak je potřeba odkaz zkopírovat a vymazak závorku na konci . Jinak baterie tam určitě je , když jsem to koupil tak stačilo jen přejet magnetem a hned to blikalo . Co se týká intenzity světla tak je myslim dostačující , až dorazí nový kousek můžu natočit video
To je teda podfuk!
Aby to fungovalo na magnety podobné těm pro tachometr a ještě ve vzdálenosti 3 až 5 cm - asi se sekli, ale i v milimetrech je to moc, to prostě nejde. Nebo aspoň - nevěřím tomu.
Někdo si ty indukční světla pochvaluje, že se nemusí o nic starat a bliká, ale to se týká dost jiného a funkčního provedení.
Tady bude fakt baterie a tím magnetem se jen spouští. Že to po 100 m začne blikat i s vybitou (ale jak?), to je trochu v rozporu - že by se tam přece jen něco indukovalo? Nebo ještě není vybitá úplně?
Byly jednou baterky, co se s nima mělo chvíli třást a pak zadarmo svítit. Funkční originál jsem nepotkal, ale napodobenin s baterií, co se vybila, byly plné tržnice. Třást s tím šlo taky, ale výsledek nikdy neodpovídal námaze.
podfuk to neni , samozrejme na dva magnety od to jede nic moc , mám jich víc a svítí v pohodě (video nemůžu ukázat urazil jsem ho ) . Kdo nevěří ať do toho vrazí 250 kč a otestuje to .
Zadní blikačku mám vyřešenou tou blikačkou s alarmem, je dobíjecí a má bezdrátové dálkové ovládání na řídítka. Hledala jsem něco podobného u předních světel, ale když už je u toho dálkové ovládání, tak s pekelně krátkým kablíkem. Ta rampa na opěrce sedačky od Jimiho by to mohla vyřešit. Potřebuju pořádná světla, chci jezdit i v noci, kdy je menší provoz až teda jednou vyrazím na cesty. Uvidíme jak pořídím u nadací, pokud to nevyjde, nechám si tady od nějakého šikuly svařit ocelový rám, který mi přijde jako laikovi lepší, protože mi to v případě potřeby svaří a opraví v každé vesnici, u hliníku by to mohl být trošku problém. :-)
Ahoj. Držák na flašku dáš na hlavní rámovou trubku. V dekatlonu mají držák pro flašky který se na rám přidělává gumovou děrovanou páskou. Světlo nepoužívám, za tmy nejezdím:). Teď jsem řešil držák na mobil pro navigování. Ideální je na to trubka na které je přesmykač. Já si vysoustružil ze silonu 2cm vysokou záslepku ve které je metrický závit. Ta je celá zasazena a zalepena dovnitř té trubky. To je základ pro uchycení jakéhokoliv držáku mobilu. Běžné držáky jsou dělaný na vodorovnou trubku řídítek a nebo představec. To prostě nikam na 3kol nedáš. Držák jsem koupil za 250 v oukej elektru zn. FOREVER :) (MADE IN PRC:)). Po mírné úpravě jsem jej perfektně a hlavně pevně přišrouboval do té vložky. Neupadne, pokud jej neurazím. Foto přikládám.
Ahoj, na své nové tříkolce to mám takto:
Ten sloupek nese světlo na baterii motoru. Zadní je na nosiči. Na sloupku je zadní nabíjecí USB blikačka. Na sloupku presmykače je AAA blikačka, řídící j. el.motoru, hodiny a vejde se mi tam i držák na mobil pro navigaci...místo hodin. Na láhev mám řídítkový košík na trubce sedla.
Vidím tam i berli a špunt od šampusu.
Co si na tom displeji pouštíš za video?
Koukám že máš taky Ilavskou střelu :) Jak dlouho a kolik km už? Odkud jsi? Nebyl jsi na srazu u LVA 2019? Asi jsme se viděli...