Zvazuji koupi tohoto kola, ale nemuzu se rozhodnout, jelikoz o tom moc nevim, jestli si mam koupit verzi s koutocovymi brzdami (tektro IO) nebo veckovymi (tektro V). Cena by byla stejna - 9500Kc. Zkuste mi poradit, ktera varianta je lepsi. A nejaky klady a zapory. Diky moc.
V prvni rade by tam mel byt rozdil, 3.0 stoji cca. 9500, 3.0 DISC stoji cca 11500.
Za druhe, ty tekra jsou mechanicke a nic moc.
Osobne bych se radeji drzel Vecek.
Pokud jezdite casto za spatneho pocasi (blato), tak kotoucovky.
Tak to nevím, i v takovém počasí jezdím a se Deore V-Brake nemám jediný problém, snad jen že první nástup je o malinko slabší, ale když to člověk zahamtne, tak to sundá bordel z ráfku jak žiletka a flekuje. Zatímco nehod z důvodu nejlevnějších a nekvalitních kotoučů už jsem viděl dost. Jak říkám, nikdo není tak bohatý, aby si mohl kupovat levné věci. Takže raději kvalitní véčka, než nekvalitní kotouče.
Na druhou stranu ty Tekra nejsou tak špatné, ale mech prostě není hydra. Výsledek v brzdém účinku není, v dávkování minimální a ve spolehlivosti vyhrávají véčka. Finální rozdíl v ceně pokryje výměnu obložení véček na dost dlouhou dobu.
O to jsem ještě neslyšel,že by levnější kotoučovky zavinily nějakou nehodu???????
Tak to já bohužel ano. Od takových šíleností jako zaseknutí obložení (a to nejen u levných, třeba první kotoučovky okolo r.v. 2000 na Cannondalech), přes malý brzdný účinek u levných mechanik, kde člověk v krizovém momentu vzal naplno za páčku v naději že to ubrzdí a něco ruplo, konče u přehřátí v táhlých klesáních ustící v náhlou ztrátu brzdného účinku. V posledních 2-3 letech se to s těmito produkty na trhu jednoznačně zlepšilo, ale kvalitní véčka ti budou pořád brzdit lépe, než ty nejlevnější kotouče.
no pokud pred prudkym sjezdem projedes nejaky bahno tak zacnou brzdit az pochvili co se setre bordej z rafku..
kdo jezdi rad tereny a dravejsi jizdu tak doporucuju koucovky-hydrauliky
Budiž, stát se může cokoli, ale že by za to mohly konkrétně mech. kotouče, to mi přijde jako dost zaujaté hodnocení...
A při dlouhých sjezdech Ti bude vadnout i většina hydraulických, toto není vlastnost jen mechanických. Např. Shimana M525 a Hayesy HFX-9 jsou tímto celkem známé. Také se podle toho pak musíš chovat a nebrzdit jak jouda v jednom kuse...
brzdim celkem normalne zbytecne je nezahrivam a zatim vse vporadku tuk tuk tuk musim zaklepat
Když už jsme u toho, co mohu při downhillu dělat jiného než brzdit v jednom kuse ? Vždyť pokud přestanu, tak se vzápětí rozjedu tak, že se zabiju. Na současném kole to véčka ubrzdí, ale jestli mi tímto chceš říct, že LXa hydry bych takhle upekl, tak to abych u džítýčka ještě rychle změnil objednávku ???? ;o)))
No proste se mi nestalo abych probrzdil a to nekdy kour dostanou.DH nejezdim pac na to nemam kolo.A pokud vim tak pri DHčku frajeri moc taky nebrzdej pac rychlejsi vyhrava ne?
Na opravdový DH budeš asi potřebovat trochu jiné vybavení ;-) Jinak se to řeší i větším kotoučem (180 nebo 203mm), protože má mj. větší plochu a lépe se chladí, respektive méně se zahřívá. Takový kotouč ale už nemůžeš dát na jakoukoli vidlici, nemusela by to přežít... Na tu Suntourku co tam budeš mít silně nedoporučuji dávat něco jiného než ten 160mm kotouč...
Jardo ,ale to ja vsechno vim:)))) ne mam v planu prejit ze 160tky na 180tku vic nema smysl jezdim agresivni xc :))) krasnej nazev
Jj, já to psal pro Matyxe ;-)
JJ, o DH mluvím v mém případě jako o single aktivitě, nikoliv o závodění. Tzn. jízda na hranici možností vlastních i kola, nikoliv za nimi. A p.s. chápu že nelze sledovat vše, ale přestože tam vetší kotouče dávat nebudu, tak věřím že by je ta vidle snesla. Není to suntourka, ale RS recon 327 uturn.
Jo tak ten Recon bude dokonce s U-Turn? Super :), lidi si to chvali.
Ja mam ted asi mesic Magury Marta 180/160 a nemyslim si, ze by to byl nejaky extrem. Je lepsi mit na brzdach radsi rezervu, mohl jsem je mit i se 160/160, ale proc ne radsi takhle. Reba to taky unese v pohode. Pochopitelne zalezi na tom, jak adrenalinove chce clovek jezdit :)
Sakrys, tesim se na leto, snad se s vama Nakolakama nekde v CR potkame a zajedem si nekam, at jenom nekecame, zalozim pak diskuzi, az to bude na spadnuti :)
Abych to ještě upravil -> nic z výše uvedeného není případ těch Teker na Avalanchi, je to spíš o celkovém pohledu na věc. Za 2000 rozdílu v ceně mi to nepřijde jako rozumná přidaná hodnota, to už buďto investovat do výrazně lepších kotoučovek (třeba i mechanické Hayesy), nebo to raději utratit za doplňky.
Mechaniky jsou na prd. Vlastni zkusenost! Uz nekolikrat jsem tu psal, ze jsme je s klukama porovnavali s veckama a vecka byly lepsi!! Bud hydraulicky nebo V!
Přesně má slova, díky Michale.