A proč sis vybral zrovna tyhle kola, která podle mě nejsou výbavou nějak vyjímečná, ani cenově výhodná?
Dobrý den, já mám též vyhlédnutého, ale zatím nevyzkoušeného Apache Tuwan. Jáká je podle vás jiná levnější alternativa vůči tomuto ekolu. Rád si nechám poradit. Poprvé v 50 letech chci přejít na ekolo, vždy jsem jezdil na trekovém a to max. 1000 km za rok a to převážně nenáročné terény. Na víkend od kamaráda jsem měl půjčené ekolo MTB celopéro a byl jsem nadšený. Ano, kolo bylo v poř. ceně 130 000 Kč což je pro mě nereálné si pořídit. Chci jezdit a zase ze trochu i vrátit do přírody. Když přijdete do kamenné prodejny s elektrokoly, tak vám vždy vychválí co zrovna mají ihned na prodej což je pochopitelné, ale v každé prodejně slyšíte jiný názor a to jak na značku, tak i rozdílné názor a doporučení i velikosti rámu vzhledem k mé postavě. Bohužel i já mám v hlavně zmatek:(
Pokud jezdíš hlavně po cestách bez většího stoupání, tak by asi stačil zadní hub motor, tato kola jsou obecně levnější. Já bych ale doporučil středový pohon s torzním senzorem, který je univerzálnější. Takové kolo se 630Wh baterií a vzduchovou přední vidlicí, lze sehnat kolem 40.000Kč (viz heureka). pozn. apache tuwan má vidlici jen pružinovou a kapacitu baterie 576Wh. Celopéro do lehčího terénu podle mě nepotřebuješ, cenově většinou není pod 65.000Kč. Když jsem zhodnotil situaci a nabídku, tak se osobně spíš přikláním k vlastní přestavbě, kde bych se měl dostat na cenu okolo $650, vč. 700Wh baterie (kterou v hotových kolech zatím prakticky nenajdeš).
Dík za odpověď. A uměl bys mi dle tvého přesvědčení tři značky elektrokol doporučit dle vlastních zkušeností. Přesně jsi to trefil, jezdím lehké terény. Chtěl bych středový pohon, ne celopéro. S přestavbou nemám vůbec žádné zkušenosti.
Děkuji. Michal
Hodně velká blbost je si na vyzkoušení půjčovat kolo v ceně 130 tisíc, když máš maximální reálnou částku třeba jen 70 nebo i míň tisíc.
To půjčené elektrokolo mu nesloužilo k vyzkoušení konkrétního kola ale k vyzkoušení, jak vlastně elektrokolo funguje, vždyť píše, že na elektrokole nikdy předtím nejel. Jak praví klasik, doufám, že to chápete, při Vašem vzdělání. Soudě ovšem podle Vaší poznámky zřejmě ne.
Jistě a proto si vypůjčí a vyzkouší kolo nejméně o dvě třídy lepší a kvalitnější aby si pak koupil něšco mnohem horšího.
To je stejné jaké někdo kdo nikdy neměl auto a bude si chtít nějaké koupit abude mít akorát na nějakou plechovku typu Fábie a plůjde vy na vyzkoušení vypůjčit nějakého třeba sedmičkového bavoráka nebo bentleye.
Doufám, že to chápete při vašem vzdělání, ale soudě podle vaší poznámky tak nepochybně ne :-)
Půjčení kola byla velká náhoda, když jsem se zastavil u kamaráda a on mi kolo půjčil víkend.
Tohle je asi stejně věc,kterou si musí každý rozhodnout sám.Tak,jako každý prodejce prosazuje svoje zboží,tak tady každý bude prosazovat svoje kolo,jako nejlepší.Každý člověk je jiný,každému vyhovuje něco jiného,každý také jezdí jiné trati.Tady by se dalo maximálně napsat,jestli se zmiňovanými koly má někdo nějaké zkušenosti,jestli mají nějaké problémy,nebo nedostatky.Maximálně uvážit to,že kolo s nábojovým motorem může mít za stejné peníze lepší výbavu,než kolo se středovým motorem a do nenáročného terénu může stačit.Konečné rozhodnutí je ale na každém.A pokud si nějaká kola vyzkouší,byť i ve vyšších cenových relacích,tím lépe.Získá alespoň nějaký obraz,co by mělo to kolo mít,nebo dokázat.