Mám původní stojánek na ECO, takzvaný středový a ECO je nestabilní, s brašnama labilní, a tak mně napadlo namontovat stojánek na zadní vidli, ale tam můžu použít jen ty na vodorovnou trubku. Myslíte si prosím Vás, že by se to mohlo protáčet nebo mám sklopit uši, bo to nic nevyřeší?
Větší fota:
https://arnost905.rajce.idnes.cz/ECO/
Ještě chcu zkusit ten stojánek namontovat obráceně.
Tak ten úchyt je ve 29cm nad zemí, když kolo stojí.
A napadl mně i tento, když ten z azubu podobný nepoužiju.
https://www.global-sport.cz/stojan-force-two-24...
labilitu / stabilitu PRÁZDNÉHO kola lze řešit správnou délkou stojánku - ale to asi víš.
Rovněž pomáhá použití dostatečně masivního stojanu.
Paradoxně bývá dobrý stojan od Favoritu - modernější typ - AL odlitek.
Nožka je z jednoho kusu, to se mi jeví vhodnější.
Délku je třeba zaříznout (Eco je 20", viď) podle potřeby.
Ten dvonohý si zde kdosi chválil, sám s ním zkušenost nemám.
Bohužel, pro kolo s brašnami je jediný rozumný stojan strom nebo zábradlí.
Řekl bych, že hlavní problém je v tom, jak ten stojánek míří šikmo daleko dopředu. Pořiď nějaký, co se vyklopí jenom kousek před svislici (nebo do toho stavu nějak dokopej ten stávající) a je po problému. Mám vyzkoušeno.
Objednal jsem si ten stojánek roznožkový a už počítám, že tam dám mezi stojánek a kolo dřevěný mezikus ve tvaru klínečku s dírou pro šroub. Snad ro nebude potřeba kovové, to bych musel sehnat kousek hranolku nějakého měkčího kovu jako hliník nebo měď.
Ahoj, řešil jsem stejný problém. Měl jsem stojánek klasický na zadním kole. Ale problém byl v tom že když jsem měl brašny nevyvazene nebo nebyla rovná cesta tak se kolo strašně rádo prevracelo. Tak jsem pořídil centrální. Ale problém byl že při nainstalování byl moc dopředu. Tudíž nedosáhl na zem. Použil jsem tedy podložku kterou jsem vypodlozil stojánek a zároveň jsem ho díky podložce naprimil a už dosáhl v pohodě. Jen bacha na prohnutí nožiček. Může dojít k tomu že bude škrtat řetěz když je složený a chceš jet. Další věc že když to nastavíš tak nějak aby dosáhl tak můžeš skrtnout o zem když skočíš do větší díry.. Ale jinak bych řekl centrální stojánek je celkem rozumná věc. Bohužel nikde asi nemám nějakou rozumnou fotografií. Zkusím zítra pořídit jestli nenajdu a pošlu.
Nevím jestli je to dobré vidět. Ale při postavení na stojánek je zadní kolo kousek nad zemí. Cca 1-2 cm.
Akorát když máš centrální stojánek který je úzký, tak nastává problém že když kolo postavíš na nerovný terén tak může mít tendenci padat. Ale vždy jsem našel místo jak kolo postavit aby nepadlo. Dáno je to také tím že je zadní kolo ve vzduchu.
Tak ten dřevěný mezikus jsem udělal v první verzi a nemám 8cm dlouhý šroub na uchycení... Má ten klíneček se schodkem 1cm na 32mm. Možná budu muset udělat schodek 15mm.
Hlavně mně potěšilo, že na ECU jezdí i někdo jiný, že nejsu sám :-D
Šroub si seženeš v každém železářství. To je to nejmenší. Pro len je spíš vytvořit něco aby to zredukovalo ten náklon. Protože když dáš jen podložku bez toho aby jsi změnil náklon směřování stojánku tak se stane to že i když budeš mít stojan složený tak budeš drhnout o zem. Nakonec větší podložka a která se opřela o ten zub ve předu tím se stojánek víc naprimil. Problém je že teď není nic co by zamezilo pohybu do stran. Tak jsem to jen utahl na krev a dal jsem tam ještě jednu matku kontra. Neměl jsem zatím jediný problém že by se otočil či jak koliv pohnul (a těch pár deka na víc mě už nezabije)
Jojo taky jsem žil v tom že na ECU jezdím sam
Tak už mám hotovo, stojánek namontovaný a trochu příběhová story samotného provedení. Odzkouším ještě s bagáží a doladím délku noh. Ještě narovnat patku a doladit napnutí lanka přehazky pro přesnější chod a zase vyrážím na dovolenou :-D
Je to o hodně více stabilnější.
A jen tak pro orientaci speciálního nemainstrýmovýho potencionálního kupce. Je tam sice díra M8, ale běžný šroub je "tlustý", závit jsem 75minut protahoval dvěma šrouby, kterýma jsem to postupně něco přes 11 závitů "prořezával". Vybavená dílna nebo nějaký kovobráběč v případě nutnosti delšího šroubu nevyhnutelní. I když na koleně jsem to taky zvládnul, ale trvá to déle :-D
Došteloval jsem taky nožičky, aby se zadní kolo protáčelo, ale pravou "přehazovačkovou" nohu jsem nechal o jednu dírečku delší.
Tak poslední technická bude podruhé :-D
V tom protikusovém plíšku stojanu je potřeba probrousit zvětšení průměru díry pro šroub o 2mm, aby ní prošel standartní šroub M8.
Tak jsem na rajčeti apdejtl fotečky s kecáním, není to zachycené celé.
https://arnost905.rajce.idnes.cz/ECO/
Kovová varianta je v hledáčku, ale musím mít materiál v jedné délce 40mm, kdy si to opracuju sám, protože kovobrábění je u nás dost drahé vůči požadované velikosti a významu. Je to hodně stokorun...
Když jsi hledal chladič pro hrnek s kávou/čajem, musel´s blok hliníku mít.
Zkus zapátrat v HW šrotu, není-li tam ještě jeden.
Ale to je hřeben, už jsem se na to díval.
Hliníková kostka, alespoň ve starších PC (nemýlím-li se) je.
Já bych nejspíš navštívil nějaký "šroťák" - nevěřil bys, co všechno jsou lidé schopni vyhodit/za pár šupů prodat ...
A co ta hliníková kostka dělala? Nevybavuju si ji.
Ale já potřebuju ingotek v jednom rozměru 33mm x 22mm x 95mm , a pak z toho udělám oboje. Takový i menší kvádříček v tom rozhodně podle mně nebýval nikdy :-D Různé zahnuté plíšky chladičů to nenahradí.
Šroťák už jsem navštívil, stačil by i kousek sběrnicové elektrikářské pásoviny.
Kvádříčky bývají v malých UPS, možná i dost velké. Tam totiž není potřeba výkonný chladič, jenom hmota, do které se krátkodobě vytvořené teplo z tranzistorů "nasaje" a pak bývá obvykle dost času, aby se postupně zas samo vyzářilo do okolí. Dlouhodobější provoz, kde by hrozilo přehřátí, je předem znemožněn kapacitou baterie.
Tak anabáze "redukce/adaptéru" pokračuje, bo to potvorské dřevo se "zmáčklo" a tak mám dilema mezi větší tlouťkou těch kousků dřeva, pro "kalibraci" slisování, nebo proběhnout místní fabriky s frézou a hliníkovým materiálem.
Začnu těma kouskama dřeva :-D
Aj aj, ten špalík byl složený ze dvou dílů? Byla-li styková ploch hrbolatá, dala se vůle (zmáčknutí) předpokládat.
Ideální by byl odřezek práhu (od dveří) upravený (opracovaný) pilníkem či rašplí do konečného tvaru. Navíc by měl být sevřený mezi dvěma ocelovými podložkami cca 1,5 - 2,0 mm tlustými(zabrání deformaci špalíku rámem).
Nejlepší je udělat něco podobného z kovu. Já jsem tam dal kus jaklu který jsem odrizl na požadovaný tvar. Je mi opravdu jedno jestli to váží tolik nebo tolik, důležité pro mě aby to drželo a hlavně fungovalo. Jestli nezapomenu tak to večer vyfotím dám to sem
Tak jsem před dovolenou a i kvůli synovu dojíždění na brigádu musel koupit 3 přední světla v nějaké "střední" cenové relaci. Nakonec jsem koupil Smart Polaris 650 nebo značené i jako Polaris 700. Není to fénix, opravdu ne, ale za 800,- mám světlo na USB dobíjení (jde to rozšroubovat a aku vyměnit) s aku 18650 3300mAh a 650lm nejvyšší výkon s velkým zahříváním. Je to plastové tělo s typicky smártovskou plastovou "optikou".
Taková evoluce řady 183/184/185 a používá to držáky na 183/184.
Tak jsem se projel v noci a málem jsem havaroval. Po zhruba 70 minutách nejvyššího výkonu zapnutého po hodině blikání, mi světlo přeplo na minimum. Dosvit 3m ve stoupací krátké "serpentýně" znamenalo málem pád ze svahu 15m.
Příště zkusím 2 stejně výkonná světla na middle a budu se modlit, aby to vydrželo alespoň 3 hodiny, začínám trénovat na LehoSleh, jestli se teda podaří :-D
Nečekám teda, že 2x střední svit nahradí jedno maximum, ale furt levnější varianta než koupě "echt" svěla.
Jinak si budu muset koupit nějaké světlo s powerbankou, i třeba USB. Tady se mi stýská po Sigma Pava, která by šla jednoduše předělat, bo je na 4 akumulátory Ni-Mh AA. Další varanta je vožení ještě i čistě blikací Smart 184 2W, kterou mám.
Když jsem včera bloumal po šroťáku (2 plastová kolečka + 10 dkg ocelových řídítek), všiml jsem si tam ležících hliníkových klik (ke dveřím). Ano ano, takových tě "da luxe" z časů socialistického Československa.
Kdybys dal 2 vedle sebe ...
... co toto:
http://www.kolonet.cz/detail/17140-1/
Už je pozdě :-D Skoro stejný mám už namontovaný :-D
Tak to už taky mám, ten první mám od azubu a je mi úplně na nic...
Jak prohlížím nasyslované "poklady" v garáži, narazil jsem na přepravku s díly na auto, Pionýra a také 100jánek, úplně stejný jako v tom inzerátu.
Po bližším ohledání jsem si vzpomněl, že jsem ho kdysi koupil na Simsona.