Mám krosový bike s prevodníkom 48-38-28. používam ho väčšinou na asfaltke. Neviem však či je lepší vyšší,alebo nižší počet zubov.PS.Začiatočníčka
Já mám zubů 32 a jsem docela spokojen.
obecně: jezdit takový převod, aby kadence - počet otáček šlapátka, byla kolem 90otáček za minutu (tz. za jednu sekundu 1 1/2otáčky třeba pravou nohou). Prostě to nervat za každou cenu silou a napohodu si přehodit převod. Na počtu zubů :) nezáleží
Nojo. Taky by se řetěz neměl "křížit". S velkým převodníkem by se neměly kombinovat největší pastorky, ty jsou určeny pro nejmenší převodník (nejlehčí převody). A stejně tak by z nejmenšího převodníku neměl jít řetěz "křížem" k nejmenším pastorkům. Změna jednoho převodníku zhruba odpovídá změně o dvě kolečka vzadu (pastorky). Takže včas zařadit takový převodník, jaký rozsah rychlostí očekáváš.
Když si začátečnice, tak se radši koukej před sebe, šlapej a nepočítej zuby na kolečku. Když správně řadíš, tzn. nekřížíš řetěz v krajních polohách, pak je úplně jedno, kolik zubá převodník má...
Jo a nezapomeň se také rozhlížet kolem sebe - to je to, proč na kole jezdíme :o)))
Trefa
I na asfaltce v prudkém stoupíní je někdy člověk rád, když se mu podaří ještě "najít" ten úplně nejlehčí převod ( už si asi zjistila, že se jedná o malé kolco vepředu a velké vzadu ), tak pro tyto případy oceníš jako "lepší" mít co nejmíň zubů vepředu na trojtácu a současně co nejvíce na zadním. Běžně však, jak radí kolegové ani skoro nepoznáš, kde se kolik zubů nachází, protože vždy existuje varianta "poskládat " převody tak, aby se Ti jelo co nejlépe.