Ahoj všem. Před několika lety jsem si koupil pumpičku z tesca (vím blbej nápad). A občas se mi při pumpovani stalo že jako bych tlačil proti velkému odporu, sice jsem zmackl až dolů ale píst při uvolnění odskočil. A pak zase několikrát šla v pohodě značkou až dolů a tlak šel v pohodě nahoru. Teď se mi stává že odpor při zmáčknutí se opakuje třeba desetkrát za sebou a pak jednou to jde v pohodě. Zkoušel jsem ji na několika ventilcich. Jak na kočárku, kole tak i autě a pokaždé to samé. Neví náhodou někdo co by to mohlo být či, či čím to odstranit?
Dám tomu ještě nějakou šanci ale už jsem nalomenej že ji vyhodím. Potažmo nějaké doporučení na pumpičku?
Před nějakou dobou jsem koukal na jednu v Lidlu. Nebo pořídit nožní pumpičku. Pumpuji kde co od kočárků po auta. Díky všem za reakce.
Pořiď si do sklepa (dílny, domů) dílenskou velkou pumpičku s tlakoměrem. Je to velikosti jako bývaly na auta a v cykloprodejnách je mají. Ty spolehlivě fungují a jsou naprosto jednoduché, že nich není co zničit a nafouknou i to auto. Takhle nesmrtelné jsou i původní ocelové cyklopumpičky s hadičkou, od kterých máme to skvělé jméno pumpičkáři a se kterými se dalo tak pěkně šermovat. Jen jsou už moc velké. Moderní malé pumpičky na kolo fungují jen ze začátku, než se zanesou prachem. Novou malou pumpičku kupuj s hadičkou a se zátkami přes všechny otvory. Jsou dražší, ale snad vydrží déle. Napřiklad Lezene jsou myslím takové.
Svou stávající pumpičku zkus rozebrat, vymýt a namazat. Možná to pomůže.
Potvrzuji:
Velkou mám z Lidlu, funguje už několikátý rok,
menší, ale s hadičkou mám Lezyne, také mám už nějaký pátek - naprostá spokojenost. S pumpičkou bez šlaufku mi to moc nikdy nešlo, vystřídal jsem jich několik než jsem skončil u té Lezyne Micro Floor.
Ve své době (sedmdesátky, osmdesátky) se kolo někoho z žákovských kategorií snadno poznalo mimo jiné podle ulomených, nebo alespoň pořádně ohnutých konců galuskových ventilků, od pokusů galusky našťouchat a lomcování tehdejší pumpičkou bez šlaufku.
S dnešní šroubovací Airbonkou už tohle nehrozí ani náhodou. A 8 Atm je tam na to šup, stejně jako tři na objemném horácovi.
Na Brahmu bacha!
Pravidelně snídá vtipnou kaši a pak si z NaKoláků tropí šoufky ..!
Hadičky jsou nutnost, bo ty jen nasazovací nejsou kompatibilní s plastovýma ventilama duší. Často se ty plastové ventilky přestřinou pákovým tlakem při pumpování o ráfek a nejde to opravit.
Kdepak potažený kov plastem :-D Plastová trubička s přitaveným mosazným závitem.
Co to kupuješ za podivnosti ? Pořiď duše s celokovovým tělem a máš po problému. Pětikorunový možný rozdíl v ceně se ti vrátí hned při prvním neprodřeném ventilku.
No jo, ale ten dramatický váhový rozdíl a ještě rotující a neodpružený...
Asi to tak zlý nebude, když celokovové mají i ty nejextrémnější ultralight duše, i ty latexové, nebo galusky.
"duše s celokovovým tělem" kupuješ kde, prosím ...
Vždyť jsem dával odkazy třeba na Kupkoláky, ale koupíš je skoro všude. A jestli ne skoro, tak leckde (abych nebyl chytán za slovíčko :-)
Jo aha, vy dva jste se dneska dělili o tu výšezmíněnou misku vtipný kaše. Příště si dejte každý celou ;-)
To bude nějaká letecká.. Letci maj přece ocelový ptáky, tak možná i duše.
No, tak to bych musel jedině po netu, ale zeptám se na to v obchodě, až půjdu vybírat tretry, protože tam mají trekové tretry asi za 1600,- a mohly by sedět na mé noze a docela i větrat.
Tak celokovový ventilek mají podle obrázků v éšopech jen duše Schwalbe, levné rubeny mají plastové i v případě inner tube řady. Tedy podle obrázků. Tedy ty autoventilkové.
Celokov mají i jiné značky.
Kdo chce ušetřit za Rubeňácký neštěstí, tan si holt připlatí při častějších nákupech. Nakonec, tohle platí obecně, nejen pro duše a nejen pro Rubenu.
A ty jiné značky než Schwalbe s celokovem na autontilek jsou prosím Tě které? Nebo spíše, co si kupuješ Ty?
Mohl bys to trochu okomentovat, co ta čísla znamenají. Znám z toho jen ten průměr 29"
Právě jsem dostal od bike e-shop:
Krásné, přemýšlím, jak si o uložit.
Klepni pravým tlačítkem na obrázek a vyber volbu "uložit obrázek jako"
:-)
Taky se dá vzít ještě odlamovací nožík a ty obrázky si pak vlepit do sešitku.
Problém je v tom, kam všude napsat, že v tomhle souhoru na disku jsou ta data o rozměrech plášťů kol, abych si toho, až to budu potřebovat všiml. Nakonec je jednodušší naťukat do Google rozměry cyklo plášťů a ono to vypadne samo. Nožík vlastně nepotřebuji.
Ty máš takový pamatováček s obrázky?
No jistě že mám.
Poučil jsem se od jedné blondýny v kanceláři. Uviděla na monitoru inzerát : "Chceš nový monitor ? Vystřihni tento kupón."
Si ten obrázek vytiskni, strč do plastovýho obalu a přilož do basy s nářadím na kolo.
To není špatný nápad. Jen je strašně nepraktický. V té base se to dostane na dno a tam už nikdo celé roky nechodí. Je jasné, že neznáš vlastnosti bas s nářadím.
Hm, já mám jen takovej malej kastlík na nářadí, "dámskej" jsem tehdy chtěla v Hornbachu a pán se smál :-)
Tak ještě můžu navrhnout speciální sešitek. Já jsem si ho letos už zavedla, ke všem třem kolům jsem si napsala popis, jaký to má kola (ráfky, označení plášťů), jaký to má náboje, kolik kuliček to má v kterým náboji, jaký to má kliky a kolik zubů, jak dlouhou osu, kolik článků na řetězu a jakej typ, jaký ventilky, jakou kazetu a kolik zubů ... prostě všechno, co jsem na to už pořizovala a u čeho bych zapomněla, co to bylo a jakej rozměr. A taky kdy jsem to tam dala, abych měla přehled, co to vydrží.
Takže teď mám jeden sešit v knihovně a tam to všechno je a přece nezapomenu, že takovej sešit na všechny kola mám :-)
A tabulku bych si tam mohla dát, ale nedám, bo mi stačí, že vím, že na takový obyčejný ráfky co mám (19mm) můžu navlíknout pláště od 23mm až do těch 35 a jiný na to dávat nehodlám. A na to jsem přišla jednoduše tak, že 35 tam byly a 23 jsem tam nasadila a vesele na nich jezdím :-)
Dáma bílé pleti má jezdit na černém dámském kole, aby bylo jasné, o co se jedná a nedošlo k mejlce.. před 2ma hodinama jsem po dvou letech vztekání v podstatě hotov.. původní cena 300, cenu oprav neprozradím.. většina dílů je ale původní, po repasi :)
Kvalitu omluvte, foceno mobilem za tmy...
No, síťka chybí a nevim jestli bude.. mám ji v pytlíku a je to hotovej nervonič, v okamžiku, kdy se s kolem musí něco drobnýho provýst.
Po tom, co jsem se s tím mordoval na kole kámošky, tak jsem pochopil, proč byla vynalezená kalhotová sukně, kdy tohlectoto není potřeba :)
Hm.
Hádej, která z těch dam by mi byla blizší?
http://www.equidance.cz/jizda-v-damskem-sedle...
nebo
http://zavodistepardubice.cz/data/filecache/65...
https://www.bike-eshop.cz/jak-vybrat-plaste-na...
20" mám na leháči rozměr 406, ten 700C má moja na gumách napsané, tak to bude asi 28" rozměr 622, stejně jako v případě 29" taky rozměr 622, ale tlustčí, že.
Dvacítky bych musel dohledat, ale 700 je na treka, vozil jsem jak autoventily, tak teď galuskové, oboje celokov. Na 29" to bude stejné jako mám na 26", tedy totéž co na toho treka. Osvědčily se mi duše Schwalbe, ale samozřejmě použitelné budou i další značky.
Namátkou
https://www.kupkolo.cz/29-duse-continental-bike...
https://www.kupkolo.cz/29-duse-mitas-light-mtb...
https://www.kupkolo.cz/29-duse-michelin-a4-29x1...
https://www.kupkolo.cz/crossova-duse-force-28...
https://www.kupkolo.cz/29-duse-schwalbe-av19...
atd atd...
Víc je těch s galuskovým ventilkem. Ale není vůbec žádný problém i do ráfku pro autoventil použít galuskový ventilek. Buďto jsou u nás k dostání originál plastové vložky do díry Mavic, nebo prakticky totéž se dá za pár šprdlíků koupit v Číně na Ali.
Ty velké pumpy rozhodně nejsou nesmrtelné. Často odchází tlakoměr a časem přestavaji těsnit. U jedné mi přestala fungovat ta přepínací hlava. Při ceně 200,- ale opravy fakt neřeším a vezmu novou.
Já mám v autě velkou červenou ocelovou už asi 20 let a stále slouží stejně. Párkrát jsem jí musel vyměnit tu hadičku s koncovkou. Nemá tlakoměr.
Jo, něco takovýho máme na chalupě taky, už padesát let, se kupovala s Oktávkou, tou novější, kombíkem s křidýlkama. A koncovka furt dobrá.
Je k tomu takový kovový manometr, co se nasadí na ventilek a vyleze z toho ocejchovaná měrka, na které si přečteš tlak :-)
Prostě dřív to něco vydrželo, ne jak ty dnešní krámy...
Jen jestli srovnáváme srovnatelné. Masivní těžkou železnou pumpu, která tehdy v součtu s tím manometrem těžko stála pod sto korun. V porovnání k cenám a platu na konci šedesátek bys musela porovnávat s nějakou poloprofi pumpou za víc jak tisícovku. A ta zas vydrží o dost víc, než nějaká plastová pastička.
Mám doma dílenskou z Tesca už asi dvanáct let. Co chvíli v provozu na všechna kola, motorky, příležitostně auto. A u žiletek chodí pravidelně až za hranice svých možností na 8 atm. Zatím maká dobře. Já nevím, na co si furt lidi stěžujou. Většina věcí (snad kromě těch extrémně levných) vydrží slušné porce. Jenže jsme si zvykli chtít velkou výdrž i po těch nejlevnějších. A paměť je mrcha. kdekdo básní o tom, jak dřív všechno děsně dlouho vydrželo a sloužilo. Jenže ono prd. Servisáci se nezastavili a delších let se dožívaly jen věci a spotřebiče málo používané. Stačí si to jen opravdu objektivně porovnat, očistit od všech dojmů a sentimentů.
Tak u té dílenské pumpy je úplně šumák kolik váží, rozměrově je to stejný jak ty dnešní. Ale brát do ruky nástroj, kterej používal už tvůj děda, pohladit to dřevěný ohlazený madlo a našťouchnout s tím kolo má svůj půvab, to musíš uznat.
A kdyby měli za dva litry stejně poctivej kus železa s dřevěným madlem, s pořádnou pružinou a bezporuchovým zpětným ventilem uvnitř a klidně aj s tím odděleným manometrem, tak o ní budu uvažovat...
Tu pumpu s dřevěným madlem jsem pochopitelně taky měl (a starou Oktávku kombíka s křidýlkama taky :-) V ní ale, co si pamatuju, zpětný ventil nebyl. Šla napřímo. Takže s obyčejnou hubicí se přetlačoval ventilek. Ventil neměly ani ty naklapávací hubice, co se kupovaly v NDR. To přišlo až pozdějc.
A když proběhneš v tomhle odkazu pumpy od pětikila vejš (teda vynecháš hlavně ty nejlevnější Force), tak většina z nich ti bude k úplné spokojenosti sloužit léta a léta
https://www.kupkolo.cz/prislusenstvi_k103...
Akorát teda už žádná z nich nemá dřevěnej heft :-)
A tak to já spíš koukám po mototechnách, tam je to přece jen festovnější a není to takovej hit, aby museli nasazovat ceny za luxusní zboží :-)
Nevím, jestli se ještě dělají nějaké extra pumpy pro auta. Co jsem tak zahlíd, tak u Autokelly nějaký low-end na kola, jinak to jde cestou kompresorků. Jsou levnější než pumpy a 12V na pohon je k dispozici.
Závadu u tesco pumpičky odstraníš snadno,vyhoď jí!
Koupil jsem si taky jednu,plastovou,lehkou.A prvni pumpovani kola v letištni hale po složení z krabice.Prásk!Z pumpičky odletěl spodek i se šlahounkem,rána jak z pistole.A letištní ochranka mě záhy vystěhovala ven na déšť.
Děkuji za velmi obsáhlé reakce. Ale udělal jsem jednu chybu při psaní příspěvku, jedná se o velkou dilenskou pumpičkou která má manometr a hadici ukončeno hlavičkou (nevím jestli se tomu tak říká) kterou je možné nasadit jak na autoventilek tak na galuskový. Nicméně to dopadne tak že poletí.
Mě vlastně víc zajímalo co to způsobuje a proč. Až na druhém místě bylo jestli se to dá nějak opravit a zda to má cenu (ale při dnešních cenách zřejmě zbytečně vynaložené energie)
Aha. Tak to já míval obráceně. Fičelo to naráz z obou děr. A pomohlo několikrát prudce naprázdno fouknout. Blbnou tam gumičky, co fungují jako ventilky. Fouknul jsem do toho silikonový olej, přestaly se lepit a pumpa maká dobře. Jestli by to u téhle opačné závady taky nepomohlo. Ale bez záruky.
Aha to je zajímavý poznatek. Je pravda že někdy se stane po nasazení že vzduch fici z dírky která nemá foukat. Ale to hodně zřídka. Prosím tě kudy jsi do to stříká ten olej? Rozebírá jsi to nebo jsi to tam strikl dírou pro nasazení na ventilek?
Nic jsem nerozebíral. Jen jsem tam frknul trošičku oleje těma dirkama.
Ale jen malinko. A radši silikoňák co mám na vidlice. Běžnej minerál nebo jinej sajrajt by si nemusel rozumět s dušema, těsněním, ventilkama...
Odpor a vrácení pístu při uvolnění? Někde je něco ucpané. Nejpravděpodobnější podle mě je, že ten čudlík uprostřed hubice pumpičky pořádně nedoléhá na čudlík v autoventilku, takže ho zamáčkne jenom někdy, když se zrovna za šlaušek zatáhne tím správným směrem. Možná řešitelné lepším naražením hubice na ventilek, ale jestli to nepomůže, tak je závada někde uvnitř a je to na vyhození.