Mám takový problém...Chtěl bych vyměnit akupack s BMS jednotkou, z nového vedou dva kabely plus,jeden silnější na pojistku,slabší na konektor nabíječky,stejně tak dva kabely mínus.Na té staré baterii je ale hlavní vypínač baterie zapojen dvěma slabými červenými kabely k BMS jednotce.Napadá někoho,co s tím?Zapojit plusový kabel přes vypínač na pojistku?
Nie je to kompatibilné. Vypínač budete musieť oželieť. Je to funkcia BMS a to nové to nemá.
Jestli to správně chápu,tak ten vypínač ovládá nějaké relé a přes tu BMS jednotku odpojuje baterku.I proto k němu stačí slabé kabely.Ještě jsem objevil na internetu jeden obrázek baterie,kde ten kabel k vypínači je,je tam označen jako kabel k vypínači,nebo spínací skříňce a v podstatě se tam píše,že nemusí být přerušen.To,co já jsem teď koupil,je úplně bez tohohle obvodu na BMS. Myslím si ale,že nějaký hlavní vypínač by ta baterie mít měla.Nedal by se tedy jednoduše zapojit na plusový kabel?Mohlo by to způsobit nějaký problém?
Ten vypínač nie je stavaný na veľké prúdy. Zhorel by. Asi by bolo najjednoduchšie si k batérii pripojiť DC istič, ja to tak používam, je to potom istenie a hlavný vypínač v jednom.
Něco budu muset vymyslet,nechci,aby při každém zasunutí baterie do držáku létaly jiskry.Ten akumulátor je 36V,max.proud až 40A.Ještě mně napadá odpojovač baterie,ale ty jsou většinou na 12-24V,proud by snést měly.Nebo případně nějaké relé,které by bylo ovládané tím původním vypínačem a rozpojovalo by plusový kabel?
Něco takového :
https://www.tme.eu/cz/details/r40n3021851048...
nebo spínat Mosfetem.
Mně pořád nejde z hlavy ten původní spínač.Je na 250V,16A.Ta nová baterie je 36V se stálým proudem 20A.Kabely z té baterky také nejsou nijak zvlášť silné.Vážně by to takový spínač nevydržel?Jde o to,že by to bylo nejjednodušší řešení,bez nějakého vrtání a řezání obalu baterie...
https://www.tme.eu/cz/details/002111518...
Vypínač nejspíš shoří :-)
Zřejmě mně tedy nic jiného,než použít jistič,nezbyde...Jde o to,že baterie je nosičová zasunovací a já k ní tedy nemohu přidělat nic,co by přečnívalo,nebo jinak překáželo.Jedinou možnost vidím,že vedle toho akupacku bude cca 75mm místa,tam by se mohl jistič vejít.Ale zase to znamená udělat z boku do obalu obdélníkovou díru, tou ten jistič zapínat a to se mi kvůli případné vodě moc nelíbí.Je to ale asi jediná rozumná možnost.
Reseni existuje, jen to neni uplne levne (pokud to chcete uplne vymyslene a overene) :
https://lunacycle.com/remote-on-off-solid-state...
Jistič je jednoduché a levné řešení. Ale pokud uděláte do obalu díru, musíte to utěsnit.
Pokud by jste měl nějakého známeho elektronika tak vám může udělat jednoduchý Mosfet spínač. Na tomhle principu fungují ty spínače v BMS :
http://www.e-cigaretafans.eu/forum/viewtopic...
Jenom se musí snížit ovládací napětí na gate odporovým děličem aby bylo v rozsahu cca 8 - 15V, viz přiložený obrázek.
Mosfet by mohl být např. tenhle (Rds 2,3 miliohm) :
https://www.tme.eu/cz/details/ipp023n10n5aksa1...
nejvetsi problem je ze nemusi shoret ale muze se natavit a zaseknout se tak v poloze zapnuto
Já nad tím pořád přemýšlím...Vždyť existují spínače všech možných parametrů,ale na 36V nic.To se neustále mluví o rozvoji a rozšiřování elektrokol.Ty kabely z té baterie nemají snad ani 2mm průřezu a mají vydržet ten proud a žádný vypínač ne?Všichni víme,že v okamžiku zapínání té baterie nebude odběr nijak velký,motor bude stát.Ten se spustí teprve až bude vypínač bezpečně sepnutý, tlačítkem na displeji na řídítkách.Nemělo by tam tedy docházet k nějakému jiskření při přibližování kontaktů k sobě.Ten případný max.proud by procházel až tehdy,když ho bude odebírat motor.Plynule by ten proud nabíhal.Nebo se mýlím?Myslím,že ty spínače na vysoký proud mají právě vydržet to přibližování kontaktů k sobě,kdy ten proud je rovnou odebírán,třeba právě tím motorem,který přímo rovnou roztáčí?
1) Při zapnutí se nabíjí kondenzátory řídící jednotky – kontakty vypínače se v podstatě sbodují průchodem proudového impulsu a vypínač zůstane trvale zapnutý. Popřípadě budou zoxidované kontakty.
2) Předpokládejme přechodový odpor vypínače 50 miliohm. Při proudu 10 A se budou kontakty vypínače zahřívat ztrátovým výkonem 5 W. To povede k oxidaci kontaktů a zvětšování přechodového odporu a ztrátového výkonu. Následně se buď bude tavit plast vypínače až zkolabuje, nebo zoxidované kontakty díky velkému odporu a napětovým ztrátám už nedovolí normální provoz ekola.
Popř kombinace těchto možností.
Kvůli hodnotě přechodového odporu (rovno nebo menší než 30 miliohm) bych nakonec raději nedoporučil ani to relé které uvádím výše. I když by teoreticky mělo být pro něco takového stavěné.
Ten jistič je elegantní, jednoduché, laciné řešení. Nedá se upevnit na obal ?
Na obalu nemůže být upevněno nic,baterie by nešla zasunout do nosiče.Je to ale zajímavý problém,protože nejde jen o domácí výrobu něčeho,takové baterie se přímo u nás prodávají.Třeba EVBIKE prodává brašnovou baterii jen s konektorem plus-mínus a potvrdili mi tam,že je to myšleno tak,že v případě,kdy chcete vypnout baterii,musíte rozpojit konektor.Viděl jsem i různá čínská kola s baterií v obalu,na kterém žádný vypínač nebyl,jen konektor pro připojení a nabíjení.Takže jak napsal Lubo,buď je tu možnost toho jističe,nebo baterii sestavit bez něj a odpojovat jí po každé jízdě,při každé delší zastávce,a při nabíjení,jedině vysunutím z nosiče.To by ale znamenalo,že by člověk nemohl jet třeba do samoobsluhy a před ní baterii vypnout,musel by jí odemknout a povysunout,čili by jí neměl nijak zajištěnou proti případné krádeži,jedině že by si jí nosil v té samoobsluze s sebou.Jediná jiná možnost by ještě byla umístit ten jistič k řídící jednotce,která je uzavřená v kaslíku pevně přišroubovaném na nosiči...
Teď mně během procházky se psem napadlo takové řešení...Ten jistič by mohl být z čela přihrádky na řídící jednotku,na plocho připevněný stahovacími páskami,jak naznačují na obrázku ty gumičky.Celé by to bylo uzavřené v brašničce,ušité z nepromokavé vojenské malé polní vz.85 a skrze její zadní stranu by procházely kabely a ty stahovací pásky.Ta brašna by mohla mít zapínání na suchý zip.Člověk by ji nemusel ani otevírat,z boku by tam prostrčil prst.Mimochodem,pokud teď v létě řešíte potřebu brašen na kolo,podívejte se na vojenské e-shopy.Takové malé polní koupíte od 19Kč.Pokud si budete chtít ušít nějakou speciální sestavu,tak si můžete koupit nějakou navíc na materiál.Víme,že materiál to je kvalitní a netrhá se.Jak to může vypadat, přikládám foto...
Něco budu muset vymyslet,nechci,aby při každém zasunutí baterie do držáku létaly jiskry.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
https://www.bighobby.cz/Konektory-XT90-S-Anti...
antispark se dá udělat "samo-domo"
prostě máš 2 vypínače - prvním zapneš proud PŘEZ výkonový odpor, druhý zapneš až potom (když už jsou nabité kondenzátory)
Odpor použij výkonový.
viz obrázek:
https://www.rcgroups.com/forums/attachment.php...
jen zde je místo vypínače konektor s propojkou.
Dojde nejspíše na ten DC jistič.Koukal jsem,že se prodávají na solární systémy a stojí docela dost.Zjistil jsem,že je prodávají i Číňané z Aliexpressu,od 32Kč a dopravu za 36Kč,nebo za 70Kč s dopravou zdarma.Zatím jsem baterii sestavil jen tak,s pojistkou.Při zasunutí do konektoru je slyšet cvaknutí v řídící jednotce,nic jiného se neděje.Nová baterie je také z Aliexpressu,vyšla na 2700Kč i s DPH,kterou jsem musel doplatit.Měla by být schopná dávat 20A,nárazově až 40A.Zatím jsem s ní spokojený. Kopce,kde se mi stará baterie s max.přípomocí vypínala,teď bez problémů vyjedu se střední přípomocí.Životnost je samozřejmě otázka...