Dnes jsem jel z práce, decentních 30. Ten přechod pokaždé kontroluji, ale toho tupouna na zábradlí jsem za tím autem včas neviděl. Kdybych nezabrzdil, rozčtvrtím ho talířem. Dostal jsem smyk a lehl doprava. Ten ichtyl se zdekoval, ale zaznamenal jsem, že dostal slovní klystýr od dvou pocestných.
To máš kliku, že nejel tupoun na elektrice. To bys dostal klystýr zas ty tady :-)
Ale neřekl bych, že by se nějak zvlášť množili. Třeba tady, v HK takových bylo vždycky dostatek.
Předpokládal jsem že jsi inteligentnější, bohužel každá příležitost si kopnout je lákavější že?
Bohužel jsi se jen ztrapnil.
Co chceš, se prasí po chodníku, se prasí po přechodech. A teď ještě budou elektrifikovaní :-)
Máš smůlu Báro elektrokola vás všechny za čas převálcují a vytlačí ze stezek lesů i polí :-)
Když už jste nakousli elektrikáře, každému, když ho předjíždím, hlásím: "Že se nestydíš!"
a? stydí? :-)
Proboha, už jsi někdy viděl líného chudáka, který by se styděl?
No v sobotu jsem viděl něco podobného v Trutnově. Ženská na městském kole bez náznaku rozhlédnutí prosvištěla přes přechod pro chodce...
Bohužel musím připustit, že tam jsem baterii neviděl... naštěstí celkem v klidu, nejdřív jsem vzal za brzdu a pak jsem hledal, kam jsem na horským kole namontoval zvonek... :-D
Bohužel s tím asi nic nenaděláš, bez záznamu bys těžko dokazoval, že tupoun, co ujel, je viníkem tvé nehody...
Tak přeji brzké uzdravení. :-/
Dík, je to klasika. Pravá houkačka a pravý zvonek. Jenom nechápu, jak se mohlo roztříštit moje zadní světlo na helmě. Pokud jde o moji maličkost, lišej na předloktí a díra v kotníku. Ošéfoval jsem to propolisem. Od čtvrtka do neděle lítám akrobacii a myslím, že to půjde.
A jéje, tomhle říkám výbušné téma :-))
Tady asi bude ještě veselo :-)
Bude, protože tupouny najdeš všude v dopravě a je lhostejné na čema nebo v čem jedou. Ten stroj za to ovšem vůbec nemůže.
"v dopravě" bych vypustil.
No jo, ale tupoun na elektrohybu je tupoun elektrickej. To je nejhorší kategorie. :D
Brzdi!
Eště máš kus života před sebou a víš houňo, co se na pozemních komunikacích vyvrbí ...
Máš na mysli mě? :)))
Proč zrovna tebe? Ani jsem na tebe nepomyslel. To už máš komplex z toho trolejbusu? :)
Tupouni na zábradlí
https://www.youtube.com/watch?v=EIicpvaFYlg
A teď si představ, že by se téma jmenovalo "Tupouni na lehu", nebo "elektro-tupouni" :o)))
No právě.
Dnes mě díky pochroumanému koleni ráno vezl do města manžel autem. Hned zkraje na neznačené křižovatce si to od nás zleva docela rychle hasila dívka v autě. Naprosto suverénně. Děvče od pohledu sotva vylezlo z autoškoly:-(
Muž mě pak vyklopil u ordinace a pokračoval dál. Za pár chvil mi rozčileně volal, že málem nechtíc sejmul cyklistu, který mu znenadání hupsnul rovnou před kapotu. A pak ke mě držel delší nesouvislou řeč, že mi snad taky to kolo zakáže, když na něm neumím přejet mokrý koleje:-))
Mokré koleje a hladká pneumatika je věc, kterou se doteď snažím vysvětlit, pobrat a zbavit se strachu. To není věc prostého umění či neumění.
Mokré koleje nejsou problém, ty stačí přejet co nejvíc kolmo. Problémem jsou řidiči aut, kteří na kole nejezdí a i když jim ukážeš, že budeš vybočovat ze směru, nepochopí to a stejně Tě protroubí, pokud ne něco horšího.
Já jsem si jednou ustal na kolejích tramvajové trati, která vede v pravém okraji vozovky. Prostě jsem si jel takhle lesem podél potoka a najednou proti mě tramvaj. A jak jsem ji nečekal, tak jsem při snaze uhnout do protisměru lehnul. Od té doby jsem tím lesem nikdy nejel v tomto směru, vždy jen v tom, opačném.
Tady?
... tahle cesta na kole smerem proti proudu pro me byva dobry adrenalin :)
Ano. Přesně tak. Tramvaje jezdí "na předávání žezla", takže je jasné, že když jela jedna tramvaj proti, musí ta další jet po směru. Ale ouha, párkrát za den jedou dvě v následu, žezlo veze až ta druhá. Jenže já to nevěděl a pořád jsem čekal tramvaj zezadu. A ona najednou jela proti mě.
Kamerou na helmě jsem natočil obrovskou spoustu řidičů, kterým trvá několik sekund přijít na to, že se dívají přímo na mě a moje záblesková světla a ne na prázdý prostor. Na tohle téma je po světě udělaná spousta výzkumů. Podle většiny z nich řidiči běžně nevidí (čti mají před očima a nevnímají) víc jak padesát procent všech chodců a cyklistů, které na silnici potkají. Co není auto je mimo očekávaný rámec platných vstupů, takže to není registrováno.
Teď už skoro dva roky jezdím téměř výhradně autem, kvůli zranění, a přestal jsem počítat, kolikrát do mě zezadu někod málem narval, protože prostě nechápe, kvůli čemu zpomaluju. Přitom je deset sekund dopředu vidět, že ten chodec bude na tom přechodu dřív než my, stačí se po něm jen včas dívat v okolí toho přechodu a necivět jen na přechod samotný přímo před sebou.
Takže vždycky, když slyším nějakého řidiče popisovat, jak "mu tam někdo znenadání hupsnul", beru to s obrovskou rezervou. Ten řidič si s největší pravděpodobností nevymýšlí, v jeho paměti to přesně takhle vypadá. Ale to velmi pravděpodobně neznamená, že neměl mraky času si všimnout dlouho předem. Samozřejmě nejde čekat, že třeba mimo silnici jedoucí cyklista najednou bez rozhlížení zatočí do silnice. Ale můžu ovlivnit výsledek situace docela hodně tím, jestli se schválně dívám na cyklistu jedoucího podél silnice, nebo jestli prostě jen jedu a pak jsem překvapený, když ho najednou mám v silnici. Možná nezabráním srážce, a nemám šanci v místech, kde na toho cyklistu prostě není vidět dokud není přede mnou (vyjede zpoza něčeho), ale častěji než ne mám za volantem slušnou šanci situaci pomoct. Situace kdy jako řidič jsem jen bezmocná oběť nějakého chodce nebo cyklisty je extrémně vzácná.
To si taky myslím, můžu blikat jak cirkus a 30 vlaječek, ale když tě nechce vidět, tak tě taky nevidí...
Žlutá bunda funguje. Policajtů si všímají :-)
Tož pogratuluji muži, že byl prozíravej a srážce zabránil. Nicméně domnívám se, že pokud cyklista vjede na přechod pro chodce bez rozhlídnutí přímo pod auto, tak vnímá okolí méně než z padesáti procent:-))
Hele, já takhle jednou na babetě odbočoval vlevo a úplně přehlíd kamion v protisměru. Měl jsem ho před očima, ale nevnímal, soustředil jsem se na silnici dál, jestli něco nepřijíždí :o) Stihl jsem to, ale jen o "fous" ...
Takže to nemusí být jen "neviditelní" cyklisti a chodci!
Takhle jsem byl za idiota, když jsem přijel ke kruháku, zleva vidím přijíždět auto, a ... DOPRDELE, JAKTO, ŽE ODBOČUJE DOLEVA BEZ BLINKRU???
Křižovatku přestavěli na kruhák asi před půl rokem, od té doby jsem jí už několikrát projel, ale toho dne mi prostě nedošlo, jak to tam vlastně funguje.
Doporučuji zhlédnout video Gorilla
například:
https://www.youtube.com/watch?v=vJG698U2Mvo
nebo
https://www.youtube.com/watch?v=IGQmdoK_ZfY
Prostě mozek si z nasnímaného obrazu vybírá jen to, co chce vidět.
Možná na tom něco bude - ale jelikož jsi gorilu zmínil, tak jsem ji ve videu viděl... :-)
Včera jsem taky přemýšlel, jestli mě ty auta nevidí, ignorujou nebo si dokonce myslí, že tam mají přednost? Pak jsem se ve videu pořádně podíval na SPZ druhého auta a počet devítek naznačuje, že C bude správně... :-/
https://uloz.to/live/%21vAJfGYCoy6J7/20190610...
Tohle je bohužel dost časté a je to zpravidla vědomý způsob jízdy. Řidič auta vidí, že se tam do té šíře oba vejdete, tak jede běžně v užším místě středem a zvlášť tam kde není středová čára.
Jo, to jen, že se mi to včera zrovna podařilo chytit na kameru... i když loňskému zážitku se nic natočeného zatím nevyrovná...
https://uloz.to/%218nnm8Kg2n5zd/20180830-082700...
A pak stovky podobných, které pochopitelně natočené nemám... :-/
Čirá hrůza. Cyklista má sice nulovou tlouštku, ale tohle už zavání smrťákem.
Mám toho ve sbírce víc. Oni motoristi hlavně nechápou, že líznout cyklistu v protisměru je ještě o řád vražednější než po směru...
Tohle z obrázku (nevím už kde je celé video) by se dalo říct, že je poměrně daleko, ale já tam s kopce jezdím 50 a to auto proti určitě míň nejelo... jenže čára není zeď, že jo...
Teoreticky chybí ještě obrázek, jak ho za sekundu předjíždí náklaďák :-D
No jo, předjíždění a objíždění, to už je samostatná kapitola lidské blbosti a tuposti některých jedinců.
Mne to na okreskách připadá, že řidiči z měst nedokážou udržet jízdní pruh tam, kde nejsou namalované čáry a jezdí v takových místech - například na okreskách - zásadně středem.
Máš pravdu, obecně se schopnost jezdit po silicích s jedním pruhem a bez středové čáry snižuje. Také se zhoršila schopnost na těchto silnicích bezpečně předjíždět. Buď se za pomalým autem beznadějně táhnou a předjet nedokáží, nebo to klidně udělají před zatáčkou, do které není vidět.
Ještě existuje speciální sorta lidí " zavěšených na čáru", levouni se drží dělící čáry zásadně tak, že nad ní mají zrcátko, pravouni to samé s krajnicí.
Pokud takové člověk potká v koloně a předjíždí je na kole, tak se zásadně nepravidelně střídají a vytváří cosi jako zipový blok pro cyklisty ... :(
trošku oftopic, mě třeba vadí stoly na stolní tenis určené jen pro dvouhru, nemají středovou čáru a můžu říci, že mě to v některých okamžicích během hry dost zpomaluje :)
Instruktor v autoškole nám říkal, že se řidiči dělí na dvě skupiny - příkopáře a středaře.
Jestli to náhodou není také tím, že povrch okresek je zoufalý - samá díra, nebo vystupující záplata. Já i na kole na takových silnicích jezdím klidně vlevo, abych si nezlomil zápěstí. Auto to vyžehlí, ale tlumiče trpí!
Tak mám z odpoledne něco jako Gorilu. :-)
Schválně, kdo si všimne "tupouna na zábradlí" na první zkouknutí? ;-)
https://uloz.to/%21NV6V4Mi9CDZV/20190612-185513...
To snad není Gorila, když se tam mihne sotva na setinku vteřiny. To už spíš hraničí s legendárním "pětadvacátým snímkem" :-)
Vidíš, čéče a a já si myslel, že se množej krávy na ležácích, v neděli jsem potkal jednu takovou, co si pletla levou a pravou, možná to byla Angličanka a zbloudila vomylem mimo ostrovy aniž to zaregistrovala, páč si to šinula suverénně vlevo.
Tuhle jsem jednu potkala na křižovatce. Pravý pruh rovně a doprava, levý pruh doleva. Holka si to namířila úplně vlevo do protisměru.
Tak jsem na ni křikla, že je jaksi až moc vlevo. Ale podle odpovědi byla tahle Angličanka velmi znalá českých vulgárních výrazů:-))
:D :D to bylo moc dobré.
Já také když na mne někdo něco křičí z auta, tak mu spomntánně odpovím jaksi na mozkovém pozadí. Odpovím rychleji, než si to vůbec uvědomuji a velice hrubě. Nic s tím nenadělám, to je moje podvědomí.
Když už jsme u těch tupounů. V sobotu jsem jel do Kralup a v Roudnici nastoupil do vlaku nějaký manželský pár, tak 50+, s koly. Jenže rychlík je pro kola povinně místenkový, navíc byla všechna místa pro kola obsazená už z Děčína. Průvodčí se velmi klidně snažila tomu člověku vysvětlil, že prostě tam to kolo nemůže mít, že pokud by se objevil revizor či byly nějaké jiné problémy, tak to má ona na triku, ať si v Kralupech vystoupí a přesedne do osobního vlaku, který jede chvíli za námi.
Že, kdyby byly volné háky pro kola, tak ho tam nechá, ale to nejsou.
No, pán na ní ječel, že není povinen si zjišťovat jestli do vlaku s kolem smí či nesmí.
Jak to dopadlo netuším. Ale, že jsem si myslel něco na téma tupý cyklista, co neumí číst v jízdním řádu, to tedy ano.
No, patřím mezi ty tupouny, koupil jsem lístky i s lístkama na spoluzavazadlo do Franz Jozefa z Brna a nikde ani varování, že musí být na kolo rezervace. I s lístkama jsme jeli načerno a na obtíž...
Hele, mě by ani tak nevadilo, že nepostřehl, tu značku v jízdním řádu, i když je to i na IDOSu,
kdyby neječel, že není povinen si zjišťovat jestli vlak bere kola a odmítal docela korektní návrh, aby si přestoupil do vlaku, který jel za tím naším rychlíkem a v Praze Podbaba, kam měl jízdenku, by byl místo v 10.55 v 11.07.
Zvláštní - chce cestovat s kolem a přitom si odmítá zjistit, zda zvolený dopravní prostředek kola přepravuje. To je mimo mé chápání...
Tedy né že bych mu přála něco špatného, ale kdyby mu cestu ČD proložily náhradní dopravou, která nebere kola, to by ho asi kleplo :o)))
Zkusím se zeptat znalce - plánuju výpad do terénu s ranním přesunem vlakem. Nabídlo mi to několik spojů, u většiny s obrázkem kola, jako symbolem přepravy spoluzavazadel. Jen u toho časově nejvhodnějšího spoje není symbol vůbec žádný. Jedná se o osobní vlaky na lokální trati. Netušíš, jak se to má v takovém případě s přepravou dvou kol ? Asi nejlíp se poptat přímo na nádraží, co ?
Symbol není žádný. Pak hodně záleží na průvodčím. Obecně platí v tomto případě toto:
V osobních vlacích, spěšných vlacích, rychlících a expresech, které nemají
zveřejněnou přepravu spoluzavazadel ani službu úschova během přepravy,
a to na prvním nebo posledním představku soupravy, kde mohou být
umístěna vždy max. dvě jízdní kola, není-li to z technologických důvodů
(Bod 200. 4 Smluvních přepravních podmínek)
nebo z důvodu bezpečnosti vyloučeno,
Něco obdobného se nám teď stalo při cestování na sraz. Přes internet jsme zakoupily jízdenky pro sebe a pro kola a ani ve snu nás nenapadlo, že k tomu ještě musí být zakoupená rezervace. Jednak nám to systém nenabídnul a druhak - proč by nám systém nabízel jízdenky bez rezervace, když je ve vlaku povinná!!!
Naštěstí nás Valdek včas upozornil, takže jsme rezervaci dokoupily - pro jistotu už na pokladně a prý že jsme jízdenky kupovaly s velkým předstihem, takže na internetu ještě rezervace nebyla spuštěná.
E-shop na jízdenky holt funguje poněkud zvláštně...
já když nakupuju dopředu, tak přes apku "můj vlak" a tam mě to vždy navedlo správně. Nastavím si parametry cestující s kolem, prohlídnu spoje a zakoupím lístky a místenky.
Přesně takhle jsme také postupovaly. Rovněž jsme koupily jízdenky a místenky na vybraný spoj.
JENŽE
byl to vlak s povinnou rezervací a jak jsme - dodatečně, nicméně ještě včas - zjistily mít jízdenky (lidi + kola) a místenky ještě neznamená mít rezervaci. Tu nám prostě aplikace ve chvíli nákupu nenabídla, ale naštěstí jsme dokoupily.
Asi by to s námi šlehlo, kdybychom dorazily k vlaku a zjistily, že ač máme jízdenky, máme smolíka...
Docela by mě zajímalo, jak by to řešili, kdybyste rezervaci nedokoupily. Já to vidím tak, že na vaší straně chyba nebyla.
Myslím, že by se s námi nebavili.
Průvodčí bych i pochopila, protože pokud by nás vzala bez rezervace a přišla by revize, šlo by to za ní.
Naší povinností bylo mít rezervaci a tu jsme prostě neměli. Ani v nejmenším nepředpokládám, že by uznali chybku ve svém systému v tom směru, že do vlaku s povinnou rezervací lze zakoupit jízdenku na kolo i bez rezervace.
Ale naštěstí se tu o tom můžeme bavit jen v pohledu "kdyby" a po pravdě v reálu to teda rozhodně zkoušet nebudu.
Naopak jsem docela ráda za tu zkušenost - příště si na to všechny dáme dvojnásob pozor.
No obavam se, ze jakykoliv nesoulad s jejich tarifnima podminkama se povazuje za chybu zakaznika, at uz k nemu doslo jakkoliv.
Je sice mozne, ze by s pruvodcim byla domluva, ale nespolehal bych na to. Jednou jsem takhle chytil zpozdeny drivejsi vlak nez jsem planoval, nedoslo mi, ze tam potrebuje kolo navic mistenku, byl jsem tam s kolem jediny, tak to bylo nastesti vyreseno domluvou... ale kdyby mi tu stovku pokuty nauctoval, nezmohl bych nic.
Blbe je, ze tyhle atributy vlaku na odjezdove tabuli nejsou, rozhlas uz je nehlasi a mobilni verze Idosu (aspon v Opera mini) je neukaze.
No ono to je jednoduché proč. Jde si koupit i jen místenky zvlášť......
Zaplatíš pokuty a jízdné s přirážkou... A karty neberou ve vlaku...
Už jo, alespoň u nás. (nebo se to v krátké době spustí, nevím přesně kdy byl ten termín)
Jen to průvodčí nebudou moc inzerovat, protože to víc kvůli pokrytí signálem nefunguje než funguje, baterky tomu nevydrží ani celou směnu a dají se komplikovaně dobíjet.
Jak jsem koupil, tak prodávám.
jste nemehla :) souhrn objednávky - krok 6 přidám kolo a pokud si vyberu vlak s povinnou rezervací na kolo, tak rovnou s rezervací... Rezervace a místenky jsou zdarma...
PS takovej fígl.. jak sedět v přeplněném vlaku pohodlně za pár šupů třeba sám na 4 ce.. koupit si v povinně místenkovim vlaku jen další místenky :) Přišel jsem na to náhodou - mělo nás ject víc ale někteří nevěděli, jestli pojedou.. tak abychom si dopředu opatřili jen místenky mě navedla pokladní :) Koupil jsem je rovnou na kase, bo 30 kč jedna.. a když jsem je chtěl vracet, v den odjezdu, tak se pokladní smála, že to asi neudělám, neb by mi sice vrátila 30 k, ale tato služba (vrácení místenky) je zpoplatněna částkou 30 K... Tak měl batoh sedačku a já natažený nohy :)
Chjo… Tak ještě jednou...
Jízdenky jsme kupovaly s předstihem cca 2 měsíce a v té době aplikace nabízela jen jízdenky, rezervace nikoli. Ty se opravdu objevily až v době necelý měsíc před datem jízdy.
No, já bych tě klidně zvedl, protože si sice měl místenku pro batoh, ale neměl si pro něj jízdenku.
Smluvní přepravní podmínky v tomto případě jsou jasné. Nemáš-li jízdenku či neobsadíš-li to místo do 15 minut po odjezdu vlaku, ztrácíš na místo nárok.
O té doby co se rozmnožili ve vlaku důchodci s taškami na sedačkách jsem si výzvu k uvolnění místa natrénoval.
Počkej, to je nějaké divné? Nastoupit přece můžeš kdekoliv mezi výchozí a cílovou stanicí na jízdence, tak bych se divil, že by místenka byla vázaná na obsazení místa hned ve tvé výchozí stanici?
No hledat se mi to nechce, já místenky nekupuju... maximálně pro kolo, když to jinak nejde a pak si stejně sedám tak, abych na to kolo viděl...
Divné ti to může být, ale v Smluvních přepravních podmínkách to tak je:
63. Na rezervované místo ztrácí cestující nárok, pokud jej neobsadí do 15 minut po
odjezdu vlaku ze stanice, uvedené na místence nebo potvrzení o vyhrazení místa.
Fajn, budu ti věřit - momentálně mám v hlavě chaos ohledně drážního zákona, stavby dráhy, stavby na dráze, kostření, zemnění a ukolejnění... to zítra dopadne... takže poslední, co teď potřebuju je dívat se na přepravní podmínky... :-)
Nezved, protože do povinně místenkového vlaku ti to neprodá lístek, pokud jsou místenky vyčerpaný :) a když bude volný místo, dostaneš automaticky lístek s místenkou na to.
To je asi normální jev já mám za sebou jednu srážku " zábradlí-zábradlí" na T křižovatce lesních cest, kde se prostě chlapík vyřítil do zatáčky prakticky , asi vynesen rychlostí, u mé krajnice cesty :(
No a cyklisté na přechodech, to bych se za posledních 10 let nedopočítal kolikrát jsem musel brzdit moje zábradlí jako blázen když se mezi, k přechodu přicházejícími leč třeba ještě 2-3 metry vzdálenými , chodci zjevil cyklista a hodil mi to před přední kolo. dokonce bych řekl, že se to množí asi i díky sdíleným kolům, protože jejich uživatelé se bojí na silnici a jezdí hromadně po chodnících...
Jak píšeš "za tím autem" a pak ta fotka... to ho ještě neodtáhli, když na tom přechodu zavazí už tak dlouho?
No nic, blbej fór, spíš by mě zajímalo, jak dopadlo kolo.
Se spodním řízením jsem si takhle víckrát rozsekl sedačku, než jsem je začal víc utahovat a ta karbonová sedačka už taky vydrží víc.
I když na Maxovi by to možná vycházelo jinak, tak tobě zrovna tohle nehrozí vůbec.
Ale ta spodní řídítka mě už párkrát ochránila od kontaktu se zemí.
To auto je na mapy.cz napevno. Ve skutečnosti jich tam byla řada a ten hňup vyletěl z mezery.
Max je v pohodě. Na místě jsem posbíral střepy, několika údery srovnal předek do vertikály a pokračoval v jízdě. Zbývá namontovat novou houkačku, zvonek a odstranit drobný otřep z páčky řazení nahoru.
To auto to byl docela hezký a povedený vtip :-)
Nojo, cyklista vynucující si přednost na přechodu pro chodce je bohužel klasika ...
Copak vynucujici, ja bych i pochopil, ze to zkusi... ovsem i kdyz jdu pres prechod pesky, tak sleduju, co to auto udela... a parkrat jsem radeji couvnul zpatky na chodnik, protoze jsem usoudil, ze fakt nezastavi...
Tudiz vlezt nebo dokonce vjet na prechod bez rozhlednuti je dukazem viry ve vlastni nezranitelnost... coz nevesti dlouhy zivot.
Hlavně je to důkaz neznalosti předpisů - na přechodu sice chodec má přednost, ale ne absolutní.
To jo, ten, kdo kdysi v televizi jako první začal mlet o absolutní přednosti by zasluhoval...
Hlavně předpisy jsou jedna věc, ale nechat se přejet není dobrý nápad ani když mi svítí zelená, takže se vždy vyplatí sledovat, co provádí ostatní přednost nepřednost... ;-)
jj, hřbitovy jsou plné těch, co měli přednost...
... ještě víc je tam těch, co umřeli v posteli ...
Na druhou stranu přejet babu taky nemusí býr zrovna dobrý zážitek a stojí za to přes přechody jezdit jako přes přechody a né, jako by tam ta cedule ani pruhy na zemi nebyly. A celkem může být lhostejný, jestli tam někoho v blízkosti vidím nebo nevidím.
Údajně, ale ber to s rezervou, prý když je chodec cca do dvou metrů od přechodu, tak prý řidič musí počítat s tím, že chce přejít a zařídit se podle toho. aspoň na školení profesaku říkal instruktor.
Na druhou stranu je dost blbcu, kteří jdou rovně a bez otočení hlavy to strihnou rovnou na přechod
a přitom by stačilo zvednout laťku. Chodec sestřelený na přechodu=řidič bez řidičáku do konce života.
Asijská verze nabourání zezadu?
Pak bys ji musel ale zvednout i chodcům, protože je dost takových, kteří "mají" absolutní přednost i těsně před rozjetym náklaďákem nebo houkajici sanitkou
To jsou jen takový legendy. Já ještě nikdy podobnou situaci neviděla, naopak, slezu z kola u přechodu a hned ty káry stojí. A dobrý je,když na druhé straně toho přechodu chcu nasednout a pokračovat po silnici, bo jsem přes ten přechod šla z pošty a chcu odjetdom, a oni zas zastavují. Já jen chci najet z krajnice na silnici a tudíž vůbec přednost nemám, a sedíc na kole bych ji neměla ani na tom přechodu.
Teda chtěla jsem říct, že jsou legendy, že někdo skáče na přechodu pod náklaďák. To jsem nikdy neviděla a ani náznak takového jednání. Spíš stojí pěšák jak tydýt u přechodu a auta jezdí, jako by se nechumelilo. Na to, aby zastavili, musí být člověk dost razantní. Např. to sesednutí z kola před přechodem a pohled na přijíždějící auto je celkem funkční a v devadesáti procentech už to první reaguje. Když jdu pěšky, tak dva nechám projet a proti třetímu už zvednu ruku a jdu.
Já to viděl už mockrát, stejně tak, že na ten přechod lezou když je kousek od něj houkající sanitka.
Je fakt, že v Praze mě za 3 měsíce nepustilo nejake auto jen párkrát. Na druhou stranu pokud se ve Zlíně chodec nenacpe, tak ho pustí možná dvacátý řidič. Když bude mít teda šťastný den :))
Nechceš tím snad říct, že tady v Praze máme "zpovykané" pražské chodce?
:-))
Tak ono pěšák často stojí jak tydýt na chodníku u přechodu, auto 50 m daleko a čeká až auto zastaví ačkoliv kdyby šel rovnou tak je na druhý straně nebo minimálně za půlkou dřív než by auto k přechodu vůbec dojelo. Zdržuje sebe i provoz.
Jen blázen se vydá na přechod před jedoucí auto. Co když si ho řidič nevšimne, ignoruje ho, porazí ho. Normální je počkat, až řidič zastaví a pak tam vstoupit. U starších lidí ještě hraje roli rychlost chůze a míjecí vzdálenost toho auta od chodce.
Když jsem chodil s přetrženou achilovkou o berlách bez došlapu, tak mi ten přechod trval déle. Řidiči mne byli ochotni objíždět zezadu na vzálenost méně než metr. Kdybych se v kroku na berlách nepřehoupl přes vrchol oblouku berlí kupředu, tak jsem jim klesl zpět rovnou pod kola.
Tak samozřejmě důchodci a lidi o berlích sou jinej případ. Ale když vidím vymrzovače jak stojí a čekají až auto úplně zastaví ačkoliv mohli být dávno na druhé straně, tak mě to irituje. V tom případě pokud auto pojede plnou rychlostí dál, tak chodec bude mít rychleji volno než když úplně dobrzdí, čili nezastavovat je úspora pro oba.
My když chceme přejít silnici 1. třídy 23 u nás středem města vedoucí, tak si v klidu počkáme na zastavení vozidla, bo těch idiotů, kteří sice zpomalí, ale projedou dále, je dost vysoké procento.
Já se spíše potkávám s tím, že na přechodu pro chodce se semaforem. Mám já zelenou, auta červenou a já čekám až se najde nějaký ohleduplný řidič co na tu červenou zastaví a dopustí aby nějaký chodec na tu svoji zelenou přešel.
Tak samozřejmě tresty za konkrétní činy jsou zrcadlem hodnotového žebříčku společnosti.
Kdysi takhle někdo srovnával třeba pirátské natočení filmu v kině s vraždou... :-)
Takže je otázka, zda by se (hlavně) motoristi nechovali na silnici ohleduplněji, kdyby jim za zabití chodce / cyklisty hrozilo reálně víc než podmínka?
Už jsem párkrát zažil němce, kdy jsem se mimo přechod zastavil, že přejdu silnici a němci zastavili.
Nevím jak v Německu, ale třeba ve Švédsku chodci mají - nebo aspoň měli (posledních pár ket to nesleduji) absolutní přednost.
Vždycky, když k nám tchyně a švagrové přijely, vrhaly se k přechodu silnice kdekoli se jim zachtělo, aniž by se předtím rozhlédly. Pár horkých chvilek nám připravily.
Tupouni na zábradlí se nemnoží. Je jich furt stejně, jen jsou víc vidět.
Ostatně to je základní vlastnost tupounů, ať už jakýchkoliv.
Jsou, na rozdíl od normálních, prostě víc vidět.
A co teprv "lehotupouni", ti musejí být ještě nápadnější :o)))
Je všeobecně známo, že tupoun nemá šanci lehokolo uřídit.
Týjóóó ... vy jste vlastně takový výběrový bratrstvo správňáků, takový Rychlý šípy mezi cyklisty. A ani za to nemůžete :o)))
říká se tomu evoluční výhoda. :-p
Vážení, asi bych to shrnul následovně:
Smrt všem Tupounům !
Právě ses dopustil trestného činu podněcování.
Trestní zákoník
40/2009 Sb.
§ 356Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod
(1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti k některému národu, rase, etnické skupině, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejich příslušníků, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
(2) Stejně bude potrestán, kdo se spolčí nebo srotí k spáchání činu uvedeného v odstavci 1.
(3) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem,
Á, pan kolega právník.
A když už se tady bavíme o liteře zákona, předveď svojí řeč státního zástupce ve věci podněcování. Protože takové tvrzení a pouhá citace zákona v tomto případě jaksi nestačí.
Ale pochybuju, že bys u soudu uspěl. Byl bys tam spíš k smíchu :-)
Já myslím, že by to každý absolvent práv položil na definici "Tupounů", kterou je nutné mít podle 1. odstavce. Do "jiné skupiny" ani jiných spadat taky nebude, neboť aplikace definice je proměnlivá, dokonce každý "Tupoun" má své "Tupouny" a pokaždé je to někdo jiný, a to vzhledem k nadčlověku, který filtr aplikuje.
A to nevím co znamená "na zábradlí" zřejmě nějaký cool hipsta slang.
Dalo by se ještě uvažovat o Tupounech, jakožto pohádkových bytostech, ale to by asi vzbudilo úsměv, anebo spíše poklepání na čelo. Do toho bych tedy nešel.
No ale stejně, i kdyby to byly jenom pohádkové bytosti, je nutné s nima zacházet tímto způsobem, nebo to byla jenom nějaká parafráze, např. něco z Marx-Leninismu?
Na zábradlí jezdí naprostá většina cyklistů ke své škodě :-D