Ahoj, mám dva měsíce Easybike Ego 1.0 se středový motorem Bafang a všiml jsem si, že při větším zatížení (na max.přípomoc) se mi na pár vteřin vypíná motor. Na displeji se zobrazí, jakoby už byla vybitá baterie (zmizí všechny čárky) a pak se úplně vypne na pár vteřin motor. Po chvíli je opět vše v pořádku a displej zase ukazuje 4 dílky z 10 a motor normálně funguje.
Děje se tak vždy, když displej ukazuje 4 a méně dílků baterie. Když je baterie plně nabitá, tak k vypínání motoru nedochází.
Dělá vám to také a jedná se tedy o vlastnost, kdy už baterie nemá při 4 dílkách dostatečné napětí na plný výkon, a nebo je baterie vadná a mám ji reklamovat?
4 dieliky z koľkých? Mne to príde ako problém s batériou, možno by ešte niečo mohlo byť aj na kabeláži. V poriadku to asi nebude.
4 dílky z 10 znamená , že aktuální kapacita baterie je již min. z poloviny vyčerpána. Při zapnutí vysokého stupně asistence odebírá motor větší proud a tím dojde k poklesu napětí baterie.
Podobně reagoval můj displej C-965 ,hlásil pískáním nízké napětí baterie při vyšších asistencích u BBS02, i když byla skoro nová baterie právě jen jen asi zpola vybitá.
Nezatěžovat tedy baterii velkými odběry po vyčerpání přes polovinu.
Přítelkyně jezdí baterku na poslední dílek a popisované se jí neděje. Je pravda že má asi 50 kilo a 27,5 kola ale baterku nešetří. Proto se ptám na věci které by mohli osvětlit problém. Je ale pravda že jsem v jednom testu četl podobné chování, akorát si nepamatuji jakého kola se to týkalo. Nicméně ani tam to nebylo při cca 40%.
Pokud má tazatel metrák a jezdí pilu, tak je možné že baterie není z dostatečně tvrdých zdrojů. Ale to pak není vada baterie ale vlastnost. Ono s těmi akumulátory je obecně problém v zatížitelnost. Já se dostal na čtyři dílky u bafang max d. jednou a žádný problém ale už si nepamatuji jestli jsem dal v této fázi plnou přípomoci, jelikož ji moc nepoužívám.
A kolik kilometrů na ty čtyři dílky to ujede jsi nezkoušel? Nebo jak dlouho to ze čtyř dílků nabijiš do plna a jakým proudem? Je možné, že baterie je v pořádku ale špatně ukazuje displej stav baterie. Možná špatně nastavené vypínací napětí.
Displej ukazuje kapacitu baterky dost nepřesně. Nejprve vůbec neubývá a tak si myslím, že na ty 4 dílky už tam těch 40% rozhodně nebude, ale spíš tak 15-30%.
Jinak jezdí na tom i přítelkyně s 55kg a dělá to taky.
Kolik km bylo na ty 4 dílky najeto a v jakém terénu ?
Reklamovat u prodejce nebo u něj zkusit co udělá jiná baterka, může být taky vadná jedna paralelní skupina článků.
Těch pár dílků na baterce nebo na displeji je pro přesnější odhad zbývající kapacity baterky nedostatečné. Proto je vhodné instalovat voltmetr, pokud napětí baterky není zobrazeno na displeji.
Udivuje mě, že napětí baterie nezobrazuje každý displej. Ale zase ženské by to neocenily a chlapi by mohli třeba zbytečně prodlužovat životnost akumulátoru. Což u systémů které pracují výhradně s akumulátorem výrobce není žádoucí.
Zkontrolujte si pořádně konektor na baterce i v rámu kola, může být poškozený a zvýšený přechodový odpor pak může vyvolávat tuto závadu. Mě se to stalo minulý týden - mám vymačkané a trochu poškozené kontakty v baterce a kolo začalo dělat něco podobného. Napětí klesalo až na 28 V myslím.
Zatím jsem to "opravil" tak, že baterku pořádně přitahuju k rámu elektrikářskou páskou.
Úbytek napětí na přechodovém odporu může být i někde jinde, třeba na konektoru do motoru, .....
Pokud by jste měl na kole instalovaný voltmetr, pomohlo by to lépe identifikovat, lokalizovat závadu.