zdravím, používá někdo na kole spalovací motor?? nejlepe z Brna a okoli. chtěl byl nějake info.. diky
Já jen když vezu na zahrádku sekačku na trávu....
info o spalovacím motoru - http://www.motokolari.cz/
diky za info... už jsem na to reagoval
Již 5 let, ale nejblíže.Brnu bude asi Finn. Ten ale používá pohon pomocí třecího válečku, oproti naším řemenovým a řetězovým převodům,.na severu moravy a jihu slezska.
diky, a má spalovací motor někdo na tříkolce?? potřebuji informace"jak a co to obnáší" ..zvažuji jakou cestou mám jít, zda spal.motor nebo elektromotor...
Spalovák = smrad, hluk, levné
El-motor = ticho, čisto, draho
Vzhledem k tomu, že poháníš motor tím svinstvem, co produkují (až na vyjímky) elektrárny, tak se dá omluvit, že jsi neuvedl hlavní výhodu spal.motoru a tou je dolití benzínu a pokračování v cestě, oproti čekání na nabití aku. I to čekání se dá využít jinak, ale....
Já měl na mysli čisto za tebou při jízdě:-) Ona těžba a poté výroba benzínu je taky pěkný hnus:-)
Spalování benzínu je vlastně likvidace odpadu vzniklého při výrobě nafty. :-))
Ale vážně, je téměř jedno, čím motor živíme, obojí životnímu neprospívá, akorát elektromotor je míň slyšet.
Každá energie někde sviní, ale nemusí to bejt u mýho baráku :-)
Napiš, kde stojí tvůj barák a slibuji, že se mu zdaleka vyhnu.:-)
....to nemusíš- jak foukne vítr, tak to k tomu baráku přižene...;-)
Ono je to spíš naopak, nafta je odpad při výrobě benzínu :-))
tady:
https://www.nakole.cz/diskuse/11834-motorizace...
popis technického řešení zde
https://www.nakole.cz/diskuse/8274-motokolo...
Co si pamatuji, nakonec to prodal protože ho to svádělo k tomu že nešlapal, jen se vozil.
diky za komentář, získávám tím větší přehled k této tematice... :-) Standa
Vím zatím o čtyřech tříkolkách se spalovacím motorem. Luboš z Opavy, Jirka že Šenova, Zdeněk z Rožnova a já Havířov. Dvě jsou domácí výroba, moje Azub Eco.
no snad budu brzy i já. puvodně ostravák, ted již brnák. :-) chtel jsem podniknout cestu okolo hranic česka, jako morální díky pro projekt Nezastavitelni, ktereho jsem byl loni učastníkem. Jenže letos to nevyjde, od řervence nastupuji po 2 letech do práce a nedostanu dovolenou. A s el.motorem bych taky myslim neobjel celou trasu. \Mužeš mi poslat nějak foto, jak a kde je osazeny motor u Azubacke tříkolky,?? diky
Spalovací motor(1000W) má oproti el. motoru menší kroutící moment, takže potřebuje příšlap pro rozjezd. A nebo převodovku. Znám kamaráda (na vozíku), který z toho důvodu experimentuje s elektromotorem na Azub tříkolce
diky za foto.. ještě čerpám info od jiných, vídím, že vesměs máte osazene tříkolky 4T motorem a vloženou převodovkou.. zajímá mě názor, zda při osazení např. "Kitem pro přestavbu na motokolo" s 2T motorem musel mit vloženou převodovku, protože na normálním kole mají přímo řetez z motoru na rozetu zadního kola.. diky za další podněty.
To tě budou mít rádi všichni kolem kterých pojedeš když si dáš 2T motor :-)
záleží jakej olej použije. pokud závodní a drahou syntetiku, tak kouřem skoro nikomu vadit nebude.. jen bude slyšet.
proto se ptám, je tišší 2T motor nebo 4T ?? nechám si poradit.A duvod proč máš ten a ten tip motoru ??Klady a zápory. Diky
Musím tě opravit. Nejsem Šenovčan, ale Petřvaldčan.
Tak se mi podařilo i druhý řetěz nahradit řemenem u mé Azub tříkolky. Dle předpokladů je to tišší, čistější.Životnost teprve uvidím.
Obidve strany máš na ozubeny remeň? To máš vyrábané alebo z niečoho sadlo?
Kdyby ses dobře podíval, tak bys viděl, že ořemenovaný je motor a jeho převody, nožní pohon je zcela zřetelně realizovaný řetězem.
vypadá to vpravdě ďábelsky, jen mi prozraď, není to nevyvážené s motorem takhle na straně? Tuším že u tříkolky to nebude tak palčivé téma jako u jednostopého kola, ale stejně...