Re: Budeme zvyšovat limit na 32km/h?
Také myslím,že ten problém je v tom,že někde na nějaké stezce plné chodců a maminek s kočárky dvakrát šlápnu,ono mi to začne zrychlovat na 32km a ještě dvě vteřiny po tom,co přestanu šlapat,ten motor poběží a já budu zběsile kličkovat tím davem.Jinde by ta rychlost nevadila.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: dnes v 17:28
Autor: DAVID7001
Když nevíš jak elektrokolo funguje tak se zde raději ani nevyjadřuj.
k tomu aby vedl svatou válku nepotřebuje vědět jak funguje, stačí stále dokola opakovat mantru o tom jak jso ta kola zlá, nebezpečná, těžká a tím pádem neovladatelná atd.
Elektrokolo je ovladatelné stejně dobře tak jako normální kolo. Kdo tvrdí opak je hloupý a neví o čem to je. Osobně s tím mám mnohaleté zkušenosti. Všichni ti co dnes machrují a odsuzují elektrokola jednou možná za ně budou děkovat. Ti zatvrzelí zustadou zavřeni doma a jen budou čekat na zubatou :-)
Páč ti to vedle smazali.. a tohle je podobný:
víš, ono je třeba rozlišovat 2 případy:
1. lidi, kteří to potřebují z důvodu nějaké fyzické indispozice, stáří, dojíždění do práce v použitelném stavu, prodloužení akčního rádiusu při výletu atp. Kolo i z předchozí praxe ovládají většinou bravurně.
2. ty, kteří si myslí, že pořízením tohoto vehiklu skvěle vyjebou se systémem, neboť si poříděj "motorku" bez papírů. K vrcholu jejich dovedností obvykle patří to, že se na rovný cestě nevysekaj a nikoho nesrazej, protože před tím viděli kolo nejspíš akorát na obrázku.
Hádej, která skupina řeší přečipování a ojebání omezovače a pije ostatním cyklistům krev?
Blázni typu Lubo jsou samostatná raritní kategorie, pro svoji minoritu v tomto dělení zanedbána :)
Jsi přesvědčen že pijí krev ostatním cyklistům?
Možná pár zde zatvrzelým cykloušům. Většině je to fuk. Znám mnoho part co jezdí pospolu elektrokolaři a cyklisti a žádná nevraživost mezi nimi není. No a hadej kolik z nich má ta kola přečipována :-) I muj kolega má přečipované elektrokolo a přesto jezdí semnou pruměrku do 20km/h. Mně to jede i 40km/h ale nejezdím touto rychlostí, není to potřeba. Ovšem mit rezervu když někoho pomalejšího předjíždíš je ku prospěchu bezpečného rychlého předjetí. Kydy o vychcáncích co si pořidí elektrokolo misto motorky si nech pro babičku a dědečka. Luboše neznáš ale soudíš, nic nevíš kudy a proč jezdi. No a pokud vím tak s těmi pár těžkými stroji lze jezdit mimo veřejné komunikace. Já osobně jsem na svých cestách žádného takového jezdce nikdy nepotkal. Naopak namrdance na karbonech v dresíku rozvalených po celé šíři cyklostezky je požehnaně.
Estli umíš číst a chápat psaný text, tak ses dočet, že Luba ze svého dělená vylučuju, tedy pro ty s delším elektrovedením, že se jím nezabývám a nijak ho nehodnotím.
Jinak co by proboha karbonista dělal na cyklostezce mezi těmi všemi, co se tam motaj, nemaj tam co dělat a maj ucpaný uši sluchátkama a nevnímaj okolí? Zabloudil? Týral se? Vedl nepojízdné kolo? Jiný důvod mě nenapadá. Sám se svými pancéřáky se těmhle zařízením vyhejbám jak čert kříži, plánovaně je používám akorát, když nehrozí okupace nelegálními pěšáky (tedy ideálně mezi 22:00 a 04:00, nebo takový co jsou mimo vsi a města z dosahu pěších a nevede tam normální asfaltka s lepším povrchem) a pro případ, že se jim v běžné operační hodiny nevyhnu, uvažuji o vybavení stroje sirénou na stlačený vzduch...
Jinak nevšiml jsem si, že bych někomu zakazoval jezdit na Ebike víc jak 25. Když to ušlápne proč ne. Když to neušlápne, nemá důvod někoho předjíždět..
To jestli si kolo nechá očipovat, je také každého volba.. jen se nesmí divit, až se mu něco stane a bude označen za viníka bez nároku na plnění z důvodu použití vozidla, které nesmí na veřejné komunikace...
To, že to PČR nijak nesleduje, neznamená, že pojišťovna, která by měla vysolit prachy se bude chovat stejně. Nebude. Bude naopak hledat každej důvod, aby nezaplatila nic, ba naopak inkasovala.
Sice si Luba vyloučil ale přesto jsi ho označil za blázna. Více to nebudem řešit :-)
K těm karbonům, u nás máme 160km cyklostezku Bečva a ta přitahuje všechny kategorie včetně papouchu na žiletkách jedoucích v peletonech a roztažených po celé šířce stezky. Dále maniny s kočárky i tam kde jim to značka zakazuje, lyžaři, bruslaři, pejskaři. Dokonce si i učtelé ze škol přivlastnili různé úseky cyklostezky a pořádají tam s dětma různé soutěže. Kdyby se všichni chovali podle pravidel není problém, jenže to tak není a konflikty jsou neustále. Zkrátka máme tu veselo :-)
Tá druhá skupina je viac-menej hypotetická a možno ešte menej početná ako tá do ktorej patrím ja (je nás tu celá partia ktorí využívame ebajk ako zdravú a príjemnú náhradu auta v dni všedné (povinnosti, obehať čo treba) aj sviatočné (výlety, šport a cestovanie).
Proč to hnát do takového antagonismu a "války"? pro spoustu lidí jsou určitě e-kola dobrou možností (starší, né úplně zdraví ...), nebo alternativou třeba k autu/skůtru na dojíždění do práce. Ti první asi nemají důvod zvyšovat rychlost, ti druzí možná jo, ale stejně by jim to přineslo jen zanedbatelný užitek.
No a pak budou ti, kteří nám "přírodním" cyklistům jsou buď k smíchu, nebo někdy i trochu vadí. Zdraví, "mladí", kteří by evidentně bohatě vystačili s vlastními silami, bez těchhle "berliček". Zrovna včera jsme se bavili o e-kolech s kolegyní. Ona jezdí z celé firmy do práce na kole nejvíc (mimo mrazů trvale, je 60-) a hodně jezdí s příbuznými na výlety. Divila se, jak na vyhlídkách, nebo na turistických cestách, začíná potkávat čím dál víc elektrokolařů mladšího věku, vyhlížejících (nebo od pohledu cítících se) velmi sportovně ... a né vždy ohleduplných k okolí.
PS. Až to na Sněžník časem přestanu dávat vlastní silou, taky mě elektrifikace čeká :o(
Možná máš pravdu ale na druhou stranu by zřejmě ti mladí bez elektrokola raději dřepěli doma nebo v hospodě. Já jsem začínal s elektrokolem před 10léty ze zdr. důvodů a můžu ti říci že jsem se za to strašně styděl. Navíc bylo i dost posměšků od lidí co tě neznají jaká jsi zdechlina že máš motor. Mnoha z nich jsem řekl že si to snimi klidně vyměním. Dnes je situace jiná a ani ti mladí se za to že jsou možná líní nestydí. Já na jejich místě bych se styděl, kecám, ja bych si to elektrokolo nikdy nekoupil kdybych měl zdravé nohy. Bohužel dnes už nemám ani to elektrokolo, ale nevzávám to, dokud to jde tak budu jezdit i na inv. voz. .-)
Hm, ty máš ty nohy opravdu mizerný a to co se vyrábí ti je naprd. Ty bys opravdu potřeboval, aby se dělala (zcela legální) nejlíp tříkolka aspoň s kilowatovým motorem, pořádnou baterkou a s ovládáním na páčku.... abys nemusel složitě přestavovat vozejk. Jenomže jseš pro výrobce a zákonodárce nevýznamná minorita, přestože maj plnou hubu keců, co pro invalidy emobilita atd znamená, tak ve skutečnosti na ně zcela dlabou.
Tak oni ti nabídnou elektrický inv. vozík za 100litrů ale nic ti na něj nedají. Je to těžké dojezdy mizerné, děkuji nechci. Ja jsem nyní se svou přestavbou plně spokojen a slouží dobře.
Potíž je že v domě máme zvláštní druh majitelů bytů co ti nic nedovolí. Potřebuji výtah a nebo schodišťovou plošinu, nesouhlasí. Potřebuji nájezdovou rampu ke vchodu kde jsou dva schody, nesouhlasí. Podotýkám že vše bych si hradil z vlastní kapsy, ani tak nesouhasí, prostě jen tak z principu. Nikomu nepřeji bydlet v podobném domě. Postiženou starou paní nade mnou nosili potupně hasiči v plachtě když musela k lékaři.
Tak soubydlencům přeju, ať tu rampu taky brzo potřebujou, když jsou tak chytrý...
Jinak u nás v okolí na tý elektrokáře potkávám starýho pána a paní (vozej si vzadu berle) a oba na to nadávaj stejně jako ty. Paní donedávna jezdila na etříkolce (jakmile bylo hezky, tak jsem si mohl vsadit, že bábrli někde potkám), ale zdraví se pohoršilo a nevydrží stále motat nohama... a být "v šedé zóně" se bojí. Výrazně se jí zkrátil akční rádius.
I když s tím nesouhlasím, tak sem někde v TV viděl kdysi nějakou reportáž, že když je někdo invalidní se všemi potvrzeními, tak to musí SVJ nejen umožnit, ale i zatáhnout.
Škoda že nevíš co to bylo za reportáž, mně nejde o to aby to někdo zatáh ale abych to mohl instalovat s čímž jich menšina nesouhlasí. Zajímavé je že všichni mladí majitelé soulas dají a ti staří, někteří jsou na tom s chuzi už dost bídně, souhlas nedají.
Už je to delší dobu a nepamatuji si to přesně, snažil sem se něco narychlo vygooglit, našel sem že existují různé dotační programy, ale to neřeší když to SVJ z principu nechce povolit.
Ohledně povinnosti jen nějakou zmínku pokud se jedná o nový dům nebo by ve společných prostorech probíhala akce vyžadující stavební povolení. obecnou povinnost umožnit provedení bezbariérových úprav sem nenašel.
Zkus se poptat tady (je to bezplatně):
http://www.nrzp.cz/poradenstvi-sluzby/poradna...
9. Poskytujeme sociální poradenství v těchto oblastech:
...
Odstraňování architektonických bariér a tematika přístupnosti prostředí
...
Proč 1 kW? Běžní letně víkendoví cykloturisté nedají vlastními silami ani těch 250 W déle než pár minut. s vhodným zpřevodováním s 250W vyjede i velmi značné stoupání, akorát nepoletí v 15 % kopci 20 km/h, což je na komunikacích kam nesmí motorová vozidla správně.
Protože Bobbob nemůže mrdlat nohama a musí se na motor spolehnout … a potřebuje nějakou sílu, aby nezůstal trčet ve svahu. On to nemá na prodlužování penisu, ale aby se někam dostal a nečuměl jen z okna sedě na kriplkáře, kapišto?
Prostě podle mě chybí kategorie "skorokriplkára na elektriku s možnou občasnou výpomocí šlapáním"
Kolega neví o čem je řeč - jako ostatně často - ale za to má jasné a nekompromisní stanovisko.
Nebýt to zde, tak bych řekla - v duchu toho vtipu o prověrkách členů KSČ - je sice blbý, ale zásadový, takové potřebujeme!
Jak souvisí výkon se spolehlivostí? Jsou tací nemohoucí na nohy co si vystačí s rukama
https://www.kontobariery.cz/Pribehy/Komu-muzete...
Nevím jaké jsou úlevy pro invalidy, ale zákony platí pro všechny, pokud s tím chce tam co smí normální kola ať plní dané limity.
jednoduše. předpokládám u takovýhleho stroje nutnost masivnější konstrukce jak káry, tak pohonu, nejspíš bez měniče převodů, nebo jen s nějakým základním u příšlapu.. a vychází mi to nejspíš na nábojový motor.. a tam je ta 1kW akorát.
A pokud stavíš sám, tak do tý 1kW můžeš
A za ty blbý pindy bys zasloužil si někdy vyzkoušet, jaký to je nechodit.
Máš smůlu ja spadám do kategorie zdravotní pomůcky a žádná omezení tam nejsou. Handbike je pro mně k ničemu. Bez asistenta bych do něj neusednul. Spoléhám se sám na sebe a nikoho nepotřebuji zatěžovat ani finančně ani fyzickou pomocí, pochopíš to?
Není to přesně tak.
Vzniká silná skupina elektro MTB a ti bez jakéhokoliv zdravotního či věkového hendikepu na tom řádí, zřejmě kvůli adrenalínu.
Nevím jestli jsou "přírodním" cyklistům k smíchu.
Mě připadají směšní zase ti vymódění, ohlmičkovaní, cyklo-obrýlovaní horští turisté, kteří vyrazí po Modřanské z Prahy na Zbraslav a zpátky vybavení jak na downhill.
Každému asi připadá směšné něco jiného
Jenže když to vezmeme do důsledků, pokud to e-MTB předpisy nesplňuje, je otázkou, kde ne něm vlastně LEGÁLNĚ jezdí?
1) Na pozemní komunikace nesmí, to je asi jasné, protože nesplňuje definici jízdního kola v silničním zákoně.
2) Do lesa nesmí, protože §20 lesního zákona zakazuje v lesích "jezdit a stát s motorovými vozidly". A že elektrokolo s motorem nad 25 km/h je motorovým vozidlem, snad není pochyb.
-> Takže defakto jim zbývají komerční bike parky a podobné atrakce, případně vlastní pozemek, protože tam si o pravidlech rozhodne majitel...
Docela by mě zajímalo, s čím tady těch šest mínusářů nesouhlasí?
Že podle platné legislativy nesmí s odblokovaným elektrokolem na pozemní komunikace ani do lesa?
A jelikož i místní a účelové komunikace patří mezi pozemní komunikace, zbývá velmi málo míst, kde mohou legálně jezdit? A to by tam to elektrokolo měli raději přivést autem, což? ;-)
Hele, už mě s tou bruselštinou lezeš na nervy.
Je mi u prdele, když si někdo, z vlastní blbosti srazí vaz, třeba na downhillu, sport, co k ničemu jinýmu neslouží. Jestli se chce někdo zkryplit na čtyřkolce, enduru, elektrokole nebo na mtb, jeho věc.
Problém můże nastat na komunikaci, kde debil může ohrozit ostatní.
A debilů je moc.
Protože maximální povolená rychlost v ČR je 130, a to ještě na dálnici, měl by se do všech aut nainstalovat omezovač, který vozidlu, bez dálniční známky, neumožní jet větší rychlostí než 90 km/h, auta s dálniční známkou budou mít omezovač nastaven na 130.
Jde přece o lidské životy!
Proč plýtváš energií na e-kola, pod okny ti jezdí vrazi, kterým auto umožní jet i 200, i když tak nikde, kromě Německa, jezdit nesmí.
Máš skvělé a inovativní nápady. Je třeba je jen přeposlat k realizaci. Elektronika v autech už tohle snadno umí zrealizovat, tak proč s tím otálet. Jen co zvolím nějakého dobrého poslance do Europarlamentu, tak mu tvůj příspěvek přepošlu. Skvělý nápad :D
Nelze se divit, když se k reklamě - a ještě v době MS v hokeji - propůjčil Jágr. Kdo z mlaďochů by nechtěl být jako on, stačí přece jen aby rodiče zacálovali to správné kolo a prodejci mají žně!
Pokud to jsou kupovaná kola, jako to co tady bylo nedávno předváděno p. Štěrbou, pak jde o legální elektrokola 250W, 25km/h, bez plynu a na ECO s nimi ujedeš v terénu 56km - no nekup to!
Nebo jsi myslel něco jiného?
Nevím co propaguje Štěrba, tyhle kola jezdí na Boschi nebo Yamaze, nic jiného to nevydrží. Oni neřeśí motory a baterie, spíše zdvih vidlic a podobné ptákoviny.
Jsou to všechno stroje nad 100 tisíc, ale to hochy netrápí. Jsou na FB, tihle rafani.
Hezká logika - když nevíš, jak PŘESNĚ fungují jaderné zbraně, tak nám do jejich použití na cyklostezce nekecej! :-D
Hele nevysírej. Hloupější reakce se už vymyslet snad ani nedá :-)
Otrávená studna
Tuto radikální, často ovšem taky průhlednou taktiku používá manipulátor k tomu, aby od počátku vyřadil protivníkův postoj a získal v argumentaci náskok. Snaží se otřást partnerovým protichůdným názorem ještě před tím, než ho vůbec pustí ke slovu. Tento postoj se označuje jako otrávená studna a je pro ostatní účastníky diskuze přinejmenším nepříjemný.
Například: Nikdo se zdravým rozumem nemůže prosazovat, že bychom měli změnit firemní politiku.
Na této taktice je fascinující, že partnerův nebo oponentův postoj se podkopává ještě předtím, než se dotyčný vůbec ujme slova. Opačný postoj se natolik otráví, že se každý, kdo by je chtěl zastávat zdiskredituje.
....
Taktiku otrávené studny manipulátoři s oblibou používají v případech, kdy jejich názor nesnese podrobnější analýzu, pokud to pro ně nevypadá dobře a chtějí se vyhnout diskusi. Taktika skvěle funguje, pokud protivníkova pozice odporuje všeobecně rozšířenému mínění. Dovedně otrávená studna dokáže v takovém případě zastřít správnost protivníkova názoru.
Zdroj: Grada - 27 manipulativních technik
Chci tím říct,že při limitu 32 se pravděpodobně asi vyšší rychlostí než dosud přiblížím ke skupince chodců a mezi ní se budu prodírat také asi rychlostí vyšší,než doteď.Také nevím o tom,že bych musel mít odpojovač motoru na brzdách,tak ještě 2 vteřiny po tom,co přestanu šlapat,ten motor poběží.Já ho budu v takovém případě maximálně dusit brzdami.Přitom okolo mně bude v tu chvíli skupina chodců.Mně to připadá,že přibude rizikových situací.Nemyslím si,že vždycky a všude budu mít rozhled na 100 metrů dopředu,abych včas zpomalil.
Tak za prvé na běžně prodávaných elektrokolech je vždy na brzdách vypínač. Jen naprostý idiot který dělá přestavbu si vypínač na brzdy nedá.
Pokud nejsi schopen se chovat na cyklostezce ohleduplně tak na ní nelez. To není ani v rychlosti ani v elektrice ale v člověku. V podstatě je špatně když do někoho narazíš v 25km rychlosti a nebo 30km a je lhostejné zda náš motor či ne. Navíc opakuji že limit přípomoci motoru do 25km/h je dostatečný a není jej potřeba zvyšovat.
Vždyť já naprosto souhlasím.Limit 25km je dostatečný a za rizikové situace odpovídá cyklista.Nic jiného neříkám.Jen to,že kdyby se ten limit zvýšil,přibylo by rizikových situací.
A to vyvozuješ z čeho? Když se blížím ke skupince tak zvolním, např. na 5km/h, a je zcela lhostejné jestli jsem před tím jela 10, 25 nebo 32km/h.
Tak o jakém riziku mluvíš? Platí přece stará zásada, že jedu tak rychle, jak daleko vidím!
Tak proč si tolik cyklistů rozbije hubu? :-)
To není jen stará zásada, ale i jedna ze základních povinností v Silničním zákonu:
"Řidič smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled."
Jenže z matematického hlediska je tohle pravidlo formulované chybně!
Mějme dvě vozidla jedoucí takovou rychlostí (třeba 50 km/h), aby dokázala zastavit na vzdálenost 20m. Tato vozidla se potkají v nepřehledné zatáčce ve vzdálenosti přesně 20m.
V ideálním případě oba řidiči okamžitě pochopí, že se nedokáží vyhnout a začnou naplno brzdit (nulová reakční doba), ale samozřejmě brzdná dráha bude 20 metrů... přesně podle zákona... jenže ty auta se po 10ti metrech srazí, protože fyziku neukecáš... :-)
Správně by tedy mělo být předepsána povinnost jet maximálně takovou rychlostí, aby řidič dokázal zastavit vozidlo na POLOVIČNÍ vzdálenosti než na kterou má rozhled.
Protože těch lidí co na ohleduplnost serou je prostě hodně, spousta jde do rizika shchválně a spousta vůbec netuší při jaký rychlosti je jaká bezpečná vzdálenost na předjetí. A zvlášť když na bezmotorových komunikacích chodci a bruslaři taky na všechno serou a velmi často se roztahují přes víc než půlku.
Fakt nepotřebujeme aby nevyježdění pitomci v tomhle mohli jezdit 32 km/h
Proč by to měli být nevyježdění pitomci? Když je to jeden neznamená to že to jsou všichni. Prostě a jednoduš je to v lidech ne v klech ani elektrokolech. A nakonec i nevyježdění pitomci se najdou i ne bezmotorových kolech. Mně je jedno který z těch pitomců mně ohrozí nebo zrakví. Vždy to bude ten který to kolo či e-kolo řídí.
Neříkám, že to sou všichni, ale najde se jich dost na to aby to znamenalo podstatné riziko. Na silnicích to vidíme dnes a denně. Na bezmotorovým kole nevyježděný člověk 32 pojede max z kopce, po rovině to dá jen chviličku.
Jenže je tu jeden zásadní rozdíl. Lidí, kteří dokážou na kole (byť na rovině) bez motoru udržet průměrku přes 30 km/h mnoho není, je potřeba trénink a dopracovat se k dostatečné výkonnosti trvá hromadu kilometrů a za tu dobu pochopitelně nasbírají spoustu zkušeností.
Zatímco s elektrokolem se na nastavené maximum dostane kdokoliv hned první den a často si to pořizují lidé, kteří na kole roky nejezdili, takže zkušenosti a odhad může chybět.
Prý je neetické hledat souvislost mezi fyzickou a mentální kondicí nebo diskriminovat lidi kvůli věku... ale málokdo bude popírat, jaký problém na silnici obvykle představují řidiči v klobouku... a to, že někdo ještě zvládá řídit auto, neznamená, že při 25 km/h na elektrokole bude stíhat bezpečně reagovat na cyklostezce...
Samozřejmě neplatí, že každý ekolař způsobí nehodu a žádný normální cyklista nehodu nezaviní, ale ta pravděpodobnost prostě stejná nebude a následný rozdíl v rychlosti 25 km/h versus 32 km/h je z hlediska brzdné dráhy i případných následků už docela zásadní!
Tak ono 30 km /h na rovině není zas tolik. Na MTB to není problém ani pro lineho krypla jako jsem já. Kupodivu se na ekole pohybují po stezce pomaleji než na klasickém horalu. Asi soucit. :-D
:-))
Nech si přeměřit a seřídit měřák.
Musím súhlasiť, nemám problém sa na rovinke dostať na 30 s vypnutým motorom na mojom 29kg ťažkom bajku a to jazdím na mäkkých 2,4" gumách a priamy motor kladie mierny odpor... Stačí že je to po vetre alebo málo z kopca a ide to aj viac. Tých 25 je na prázdnej širokej ceste ozaj málo, asi by som za jazdy zaspal keby som mal ísť tak pomaly ;-)
(Pre istotu dodávam že s tým zaspaním to bol vtip...)
Ten veterán co jezdím má 10 kg.
Jestli je pro lelka 30 moc, tak by měl víc trénovat a miň prudit na webu.
A jak dlouho tu rychlost udržíš?
30 dávám na krosce běžně a dám to i na cesťáku z 30 tejch let co váží přes 15 kilo. Když mám dobrej den a motivaci, tak to udržim 2 hodiny... jak dlouho se z toho vzpamatovávám neprozradím :)
V týhle rychlosti předjíždím tak 97% ostatních cyklistů. Dobrá polovina z toho zírá dost vyjeveně... a je vidět že ani řidiči nepočítají, že by ten strejc byl tak rychlej...
Výborně, pokud máš změřeno, že 97% cyklistů při 30 km/h předjíždíš, vychází mi z toho, že ve vaši oblasti takovou rychlost v průměru zvládají zbylá 3% populace...
Nepoměr, že to tady od počítače dává každý druhý mě nepřekvapuje... neboť tento server navštěvuje elita cyklistiky. :-)
můžeš ject se mnou, v neděli bych měl mít čas, když se zvládnu v sobotu večer vrátit z Krhanic
Na víkend mám závod, takže za chvíli už tu budete mít klid... :-)
Jinak je samozřejmě možné, že rychlost 30 km/h dvě hodiny udržíš (bez motoru), jen to už chce dostatečnou kondici, kterou fakt nemá každý druhý. Mně se taková průměrka zadaří jen vyjímečně, většinou jsem rád za 25 km/h.
Taky mě kolikrát udivuje, co lidí dává bomby. Akorát marně přemejšlím, kde se schovávaj, že někoho takového potkávám jen velmi výjimečně. Vždyť na takové výkony to chce soustavný a vydatný trénink. Na kolech by měli prosedět mraky hodin v tomhle tempu.
Po osmém pivě držím na kole blbě balanc, s mi torem nebo i bez něj.
Neměli by ten chlast na kole zakázat?
Aha, že už zakázali?
A proč teda jezdí tolik nalitejch?
Držíš balanc, to jako že jsi schopen jet? Zkus ještě po dvou pivech držet ten balanc na zastaveném kole.
Chlast na kole snad už brzy povolí, poněvadž na něm stejně všichni pijí pivo. Chtělo by to povolit i řidičům aut, poněvadž jinak nám budou tolik závidět, že nám to raději v parlamentu nepovolí.
Na stojícím kole neudržím balanc ani střízlivej, nikdy jsem to neuměl.
Pivo na kole nepovolí nikdy, protože ta auta a spolek vyléčených alkoholiků, i když jsme si už vysvětlili, že za většinu nehod mohou prábě střízliví
"Za většinu nehod mohou právě střízliví"
To je jak argument místních Cikánů, že bílí toho ukradnou víc než oni, tak co prý se o ně (a jejich kriminalitu) vůbec staráme ...
A naprosto logický:-)
Nojo, logicky tedy nebudeme řešit ani zdrogovaný řidiče, protože oproti těm co neřídili pod vlivem, způsobili jen mizivé množství nehod ...
Začínáš. yslet jak progsramátor! :-)
Jak Jindra, tak vaši Cikáni mají pravdu, pokud to počítáš na absolutní počty. A ti cikáni mají určitě pravdu i s veškerými možnými přepočty, protože na ukradení Severočeské Uhelné a podobné akce nemají a nikdy mít nebudou. Jsou to jen drobní ubozí zlodějíčkové.
Když já nějak mám raději procenta :o)
Ale jak píšu, i když to vyjádříš v procentech a jakoliv to přepočítáš, tak tví cikáni se nevyrovnají schopným bilým límečkům, co nakradli miliardy.
Ale možná máš pravdu. I když - ty miliardy opravdu nakradli, nebo "nakradli" jen v lidovém podání? To nevim.
Ale můžeš třeba jako kritérium vzít třeba počet trestaných v dané populaci/komunitě. A to už vyjde asi jinak, žejo. Já tedy trestaného znám (vlastně znal jsem) jediného z několika stovek lidí.
Stejně tak počet nehod pod vlivem - rozhodně nejezdí 4% řidičů opilých.
Když započítáš jen běžné rozkrádačky a loupeže, tak asi máš pravdu ty. To jen ty miliardy to zcela přetáčí.
Ale to jen proto, že nemají moc šancí se dosta asni k větším milionům, natož miliardám. Pokud se k nim dostali jen na dohled, tak to hned vypadalo jinak.
Ale kdež. Na to ukrást miliardu už musíš mít nejen špatnou morálku, ale hlavně schopnosti a to naši cikánští sousedé vesměs nemají. Ostatně na to ty schopnosti má málo kdo.
Vždyť to píšu, že nemají moc šancí se dostat ani k milionům.
A ti co na ohleduplnost serou, si tuto vlastnost koupili s elektrokolem, nebo jí měli už dříve a chovali se stejně ignorantsky i na "přírodním kole"?
Samozřejmě nekoupili, ale na normálním kole nejsou tak rychlí a ujedou méně a tedy vytvoří méně nebezpečných situací.
Že tě to baví psát takovéhle - za vlasy přitažené - komentáře. Můžeš naznačit tu korelaci s elektrokolem.
Já bych naopak řekl, že kdo jezdí více, je vyježděnější a tudíž si může dovolit jet rychleji a jako zkušený jezdec vytvoří méně kolizních situací, protože má lepší odhad a umí předvídat. Co ty na to?!
Jistě zkušený jezdec vytvoří méně kolizních situací na jednotku času vzdálenosti.
Ale pokud se nevyježděný jezdec posadí na elektrokolo s limitem 32 tak bude nebezpečnější než na kole bez motoru. Pokud u toho vydrží a přežije, tak se za x tisíc km jakž takž vyjezdí.
To je jak u blbejch na dvorku!
Posunutí limitu z 25 na 32km/h přece jezdci nenařizuje, aby jezdec na e-kole jel na hranici povoleného limitu, nebo ano?
Máš auto, má nějakou maximální rychlost a kolikrát jsi jí jel?
A tvrdím někde že nařizuje? Lidi co valej na stezce na normálních kolech přes 30 se celkem vyskytují. ekolo s limitem to umožní i těm co na to nemají fyzicky s technicky. Nebudou to všichni, nebude jich ani většina, ale nebude jich ani zanedbatelně málo.
Konstrukční rychlost aut je tak vysoko, že prakticky nejsou podmínky pro její dosažení, možná tak ve tři ráno na dálnici, ale rychlostní limity se překračují celkem běžně.
Ano, sice netvrdíš, že je to povinné, ale apriori předpokládáš, že tak většinou budou jezdit, že ten limit využijí na doraz - to asi není tak velký rozdíl.
Z trochu jiné strany: bydlím ve Stodůlkách a logicky většinu svých výletů začínám sjezdem k Vltavě přes Prokopské údolí. Jedu někdy se zapnutou asistencí (do 25km/h), někdy s vypnutou, každopádně v obou případech využijí převýšení a rozjedu to na 35-40km/h (nikoho neohrožuji).
Podle tebe jsem:
1. nezodpovědný elektrokolař
2. odpovědný "přírodní cyklista"
třetí variantu "odpovědný elektrokolař" neuvádím, abych tě neuvadl do rozpaků - podle tebe je to zjevně stejný anachronizmus jako "sovětský gentleman".
Díky za názor!
Koukám, že máš problém s pochopením psaného textu. Nepíšu, že že by jich byla většina, ale že by jich bylo dost na to aby to byl problém, i kdyby to byl jen každý desátý nebo dvacátý. Když jako analogii vezmu opakovaně diskutované těsné předjíždění cyklistů auty, tak to taky dělají jednotky procent aut, přesto se to považuje za problém, podobně spousta dalších přestupků.
Taky nikde netvrdím že jízda rychlostí nad 32 km/h je vždy nebezpečná. Sám mám vícero míst, kde to klidně pustím přes 50.
A někdy manévry, které ti co je provedli považují za bezpečné, bezpečné nejsou, takže odpovědět na otázku bych ti mohl jen pokud bych tě viděl.
P.S. Zjisti si co znamená výraz anachronizmus.
Tu klasiku s chápáním textu sis mohl odpustit, tu používají ti, kteří se dostali do úzkých. :-)))
Ta tvoje ekvilibristika s pojmy: "každý, většina, dost na to" mě pobavila a přesvědčila, že nemá smysl pokračovat.
Napsal sem:
Nebudou to všichni, nebude jich ani většina, ale nebude jich ani zanedbatelně málo.
A ty na to
Ano, sice netvrdíš, že je to povinné, ale apriori předpokládáš, že tak většinou budou jezdit.
Pokud to není nepochopení psaného textu, tak je to vědomá lež a podsouvání mi něčeho co sem nenapsal.
Proč do toho motáš auta? Auto a jeho výkon a rychlost je úplně o něčem jiném. No a když si zmínil auta, tak přestože je u nás maximální rychlost 90 a 130, tak těch co na 90 běžně jedou 130 a na 130 jedou 200 je víc než hodně.
A rozhodně si nedělejme iluze, že u elektrokol to je nebo bude jiné, naopak těch vysokorychlostních bude mnohem víc.
Jermn se podívej kolik je malých mopedů a skůtrů, kolik si myslíš, že z těch co na nich jezdí jejedou jen na půl plynu, :-))
A kolik z nich překračuje bezpečnou rychlost? Kolik jsi viděl ve zprávách nehod skútrů?
Od kdy se boule a odřené koleno vyklopeného skůtrysty ukazuje v TV? :-)
To je hodně podoébné jako by si chtěl tvrdit, že za rok se vymlátí jen dva nebo tři cyklisti o kterých se píše a ukazují v TV. Ale n ení den aby se někde nevyvýálelo několik cyklistů.
Nene, to elektrokolo si kupují právě hlavně ti mladí arogantníci, co se s ním chtějí jen předvádět. Důchodci a kriplové jsou zcela jiná kapitola, o těch tu řeč není.
Elektrokolo si kupuje kdekdo, povídal mi prodavač z cykla, kam chodím prudit s výplety falcáků, že elektro je víc jak půlka z toho co prodá.. nicméně jsme byl polichocen, že svou zarputilou jízdou na starejch plečkých jsem získal nějakou nástupkyni.. měl tam v práci starýho Premiera, tedy hnusně přetřenýho na růžovo :)
Zvýšením rychlostního limitu se ztratí původní smysl elektrokola,jako kola s přípomocí,sloužícího k výletům do přírody a stane se z něj jen regulerní dopravní prostředek pro zrychlenou dopravu z místa A do B,kde samotná cesta a případné překážky na ní, budou jen nutné zlo.A pro takovouhle dopravu už kategorie vozidel máme.
Popiš ten logický důvod, proč to tak bude.
Ty nečteš, co zde byl napsáno - bavíme se o legálních e-kolech - a normálnímu e-kolaři je zcela ukradený limit 25km/h a stejně tomu bude i při 32km/h, protože jak na výletě, tak při jízdě do práce tě zajímá hlavně dojezd, pak teprve rychlost!!!
Ujasni si potřeby a pojmy!
Ten logický důvod bude ten,že na takovém elektrokole se dostanu rychleji do místa,kam se potřebuji dostat a proto si ho koupím.Přibude tedy takových,kteří si to elektrokolo budou kupovat naopak kvůli rychlosti,dojezd pro ně nebude podstatný.Prodejce je ostatně přesvědčí,že pro jejich potřebu je naprosto dostatečný.A jak říkám,pro takové už kategorie vozidel existují.
Já bych to ale zase uvítal, kdybych viděl cestou z práce plné město elektrokol namisto aut.
A stále pěkné, slunečné počasí s teplotami nad 23°C, pokud možno beze srážek. Ty srážky, mrchy, mohou za to, že se lidé uchylují do aut. To i ti, kteří "by rádi jezdili, kdyby ..."
KDYBY !
Mám nápad co s tím!
Příští pátek nepujde do školy!
Typickej zapšklej inženýr. Už jste tu byli i 1430 vydali jste Johanku z Arku Angličanům, stejně jako ty Grétu. Budeš se smažit v pekle :D
Já, jako neznaboh, to mám tak jako tak spočítaný
Abychom si rozuměli - jak té vyšší rychlosti dosáhneš? Jenom tím, že zvýšíš limit? A co dál?
Jak té rychlosti dosáhnu?No pokud se zvýší limit přípomoci,tak se asi začnou prodávat elektrokola schopná všechna touto rychlostí na přípomoc jet.Reklama na taková kola zaujme lidi,kteří dojíždějí do sousední vesnice do práce autem, oklikou po okreskách.Spočítají si,že když si takové kolo koupí a když to povalí naplno zkratkou lesem,tak tam budou dříve a laciněji.Dojezd nebude podstatný.Podstatné bude stihnout šichtu.A potkejte potom takového na lesní cestě.
No, připadá mi to jako dost naivní představa - kola na páčku se již neprodávají, takže uživatelé budou muset na zkratce v lese tomu motoru fest pomáhat. A jet v lese rychlostí přes 30km/h to už chce dost zkušeného jezdce.
Ty si asi ještě neviděl jet nikoho na krosce (motorce) v lese, že?
Kedyž motor a stavba stroje zvládá, tak celkem v pohodě 50 a často i mnohem víc, tak proč ne kolo, kde rychlst 50 se také dá zvládat. Je pak otázka jak a kdo a kolik lidí tu rychlost bezpečně zvládne, ale není problém to rozjet.
Zcela nepodloženě mluvíš za všechny normální ekolaře. Kdyby to tak bylo, nebylo by tu tolik dotazů na odblokování rychlosti.
A zejména při jízdě do práce bude spoustu lidí zajímat hlavně doba jízdy, naopak málokdo bude jezdit do práce na kole tak daleko aby kapacita baterie byla limitující.
Co jsi kde četl? Kde jsem se pasoval za mluvčího "všech normálních ekolařů" - máš nějaký problém?
Já jsem jako odpověď davidovi 7001 napsal m.j. toto:
" - bavíme se o legálních e-kolech - a normálnímu e-kolaři je zcela ukradený limit 25km/h a stejně tomu bude i při 32km/h, protože jak na výletě, tak při jízdě do práce tě zajímá hlavně dojezd, pak teprve rychlost!!!"
Kdybys četl a správně vyhodnotil příspěvky Jindry, Boba, nebo moje, tak by ti bylo jasné, že se zvyšováním rychlosti rostou odpory - např odpor vzduch se druhou mocninou, takže při zvýšení rychlosti na dvojnásobek budeš mít čtyřnásobnou spotřebu a to není zanedbatelné.
Příklad: v průměrně kopcovitém terénu je při rychlosti pod limitem, tady cca 20km/h uvžována průměrná spotřeba v kopcovitém terénu cca 15 Wh/km > tedy na trati 20km spotřebuješ 300Wh.
Budeš-li za rychlíka a pojedeš-li dvojnásobnou rychlostí 2x20=40km/h, tak jen díky odporu vzduchu ti průměrná spotřeba vzroste čtyřikrát > 4x15Wh/km=60Wh/km a na stejné trati spotřebuješ 1200Wh. Vzhledem k tomu, že současné baterie mají kapacitu vesměs kolem 500Wh, tak je jasné, že by ses domů již musel vracet za vlastní bílé sádlo.
Věřím, že pochopíš o čem šla řeč a to nebyla řeč o dalších odporech.
Doporučuji Jindrovy reportáže, kde uvádí reálné dojezdy, pohádky výrobců a prodejců doporučuji nečíst.
Napsal si normální e-kolař, to je paušální označení.
Pozor na to, s druhou mocninou rychlosti roste pouze odpor vzduchu a při rychlosti 20 km/h je i na městském kole potřeba cca 120 W viz třeba tento článek
https://prahounakole.cz/2017/08/mestsky...
Pokud počítáš 15 Wh/km při 20 km/h což je výkon 300 W, tak 180 W z toho jsou jízdní odpory a stoupání. Takže při 40 km/h bude spotřeba km nějakých 33 Wh a ne 60 a celkem to bude daleko přijatelnějších 660 Wh.
Teď mě tak napadá, že by bylo dobrý vyhovět a zvýšit limit pro všechna elektrokola na 40 km, ovšem se všemi důsledky :-)
A já jsem přesvědčen že limit přípomoci do 25km/h je plně dostačující. Ti co chtějí jezdit rychle ať jezdí na uzavřených okruzích nebo tratích. Nakonec to poznali i ti co si to přečipovali že pouze vyhodili 4 tis. Kč. Ona totiž rychlost nad 20km už dost žere baterky.
Já si to myslím taky a proto když chtějí zvýšit rychlost, tak jim přeju aby jimk vyhověli a uedělli to na rychlost 40 :-)
Zavedl bych dvě kategorie elektrokol s limitem 25 a druhou s limitem 40 a to by bylo křiku, že takovou rychlost ne, že tolik nechtěli, že to je nebezpečná rychlost a zase by dělali petice za snížení rychlosti.
A kolik znáš lidí kteří jezdí autem maximální dosažitelnou rychlostí. To že kolo jede 40 ještě neznamená že 40 pojedu. Je to o lidech ne o strojích.
No vždyť by nikdo nemusel jezdit 40, ale kdo by chtěl, tak by měl rychlé elektrokolo as mohl by si toho užívat. A komu by stačilo elektro v kategorii do 25, tak by měl jen to a mohl by se volně projíždět třeba po cyklostezkách, po lese apod. :-)
To můžeš již dnes - stačí se přihlásit na evidenci vozidel atd.
Bohužel to nikdo nedělá a živoucím příkladem jsou půjčovny elektrokol a elektro koloběžek, které provozují - podle mne - nelegální samohyby a nevím o tom, že by Policie, či Magistrát něco podnikly, aby tento nešvar z ulic zmizel.
Pivní kola raději nezmiňuji.
... a mohlo by to být jak lavina (když se utrhne, nezastavuje).
Zvýšený počet nehod těžších elektrokol a odškodňování obětí = povinné ručení. Řidičské oprávnění minimálně M (jako na mopedauto), helma více podobná motorkářské, TP ...
Samozřejmě že elektrokola s limitem nad 25 km (a do 45) by byla zařazena do kategorie vozidel AM.
Když ještě bylo po ulicích hodně Babett, byla jejich obvyklá maximálka kolem 45 až 50. Až na pár výjimek jsi je vídal všechny drtit pod plným plynem. Totéž kdejaké jiné kozí dechy.
Je rozdíl, jestli je u něčeho maximálka třeba 150, 180 nebo 250, stejně se obvykle jezdí po okreskách kolem kila. Ale u zdechlých posunovadel baví hnípání pětadvacítkou jen chvíli, když to může jet i čtyřicet a být někde o dost rychleji. Ideály neideály. Znám nejen z vlastní zkušenosti.
Viděl jsi jezdit babety pod plným plynem třeba u sámošky mezi lidma? Na silnici přeci nikoho neohrožovali ale pokud zajížděli třeba ke krámu tak nevěřím že jeli plnej. Zrovna tak by to bylo s těma kolama. A ani magor kterej by toho byl schopnej by to nepraktikoval na stezce, jelikož by takovej střelec na baterku moc km neujel.
A kde šla teď řeč o nějakém ježdění mezi lidma, advokáte ? To už je fakt snad nějakej elektrokomplex ;-)))
Mluvilo se snad o maximálce a jejím využití nebo nevyužití vzhledem ke spotřebě.
No nejčastější argument je, budou se řítit závratnou rychlostí po ztezce a kličkovat mezi lidmi. Tak asi tak.
Babeta je Babeta, tam stačilo otočit plynem, na elektrokole, i přečipovaném, musíš šlapat, jinak té rychlosti nedosáhneš - kapišto?
Šlapou?
Hahaha.... Myslel jsem, že vtipy jsou jinde.
Hodně lidí chce upravené elektrokolo, aby nemuselo ani šlapat. Stejně tak elektrokoloběžky. Na té jsem v životě nikdy nikoho neviděl, že by se odrážel nohou.
I ty si přiložíš své polínko do svaté války? Víš prdlajs, prostě šmrdlat nohama musíš jinak to nejede. Jiné je to u domácí přestavby tam je možné si dát i jízdu na páčku a bez šlapání. Takových elektro přestaveb je ale minimum. Bohatě stačí to co koupíš v obchodě.
Když s někým přijde řeč na elektrokolo, tak každý chce jen "na páčku", aby nemusel šlapat.
Svatá válka? Ale ne tak!
Mě jen vadí to "ochcávání zákonů" ze strany některých elektro. Chtějí výkonově motorku, ale s výhodami kola. To je všechno.
Je hezké, že ses probudil a seznámil nás se svým postojem - jen sis měl přečíst o čem je řeč.
Nikdo tady neobhajuje nelegální e-kola a e-koloběžky, ani nám, skalním e-kolařům, se nelíbí snahy mít motorku s výhodami jízdního kola.
Mě stači, když polovina příspěvků v sekci elektro začíná dotazem, jak obejít nastavení řídící jednotky.
No, to ti stačí dost málo, a co tím chceš říci, když nevíš o co tazateli jde.
Jde jim jen o přečipování, ale jezdit budou pětadvacet. :-))
A ty jsi vševěda že víš jistě kde stím budou jezdit?
To bude v pohodě. Kdysi tady přesně tohle proběhlo s lehokolama. Byly totálně nedotknutelný, nekritizovatelný. Na každou zmínku o nějakém jejich nedostatku se snesla hned lavina vypjatých reakcí.
No a po čase to vyšumělo.
Tak je docela zábavné sledovat, jak tu "svou věc" krvavě prožíváte ;-)
Ty tu svou "věc" taky jinak by jsi si nás nevšímal coby bezmotoráč :-)
Já mám jen věcné poznámky k blábolům a přechvalování. Elektrokola nezavrhuju. Kdyby nebylo dvoutaktního a čtyřtaktního požehnání, měl bych takovou věc, řádně urychlenou, se všema možnýma fičůrama, určitě doma. Však ani Babetta, co mi tu teď už jen odpočívá není až tak úplně konfekční. Jezdí o těch 10 až 15 víc, než běžné :-)
No kde asi :o)))
Třeba:
https://www.youtube.com/watch?v=WAr-lTIzh0s
PS. to byl první odkaz strejdy gůgla na spojení "elektrokolo jízda".
Tak si to představ i google je jasnovidec a ví jistě kde konkrétní člověk bude jezdit, úžasné :-)
Nené?
Vždyť Vysočina přece říkala, že bez šlapání e-kolo nejede! ;-)
To bude určitě nekalý podvrh vyrobený s cílem poškodit svatou církev ecyklickou, to by přece pravověrný ecyklista nikdy neudělal, jet bez šlapání, což? :-D
Takže tohle je manipulační metoda "Otrávená studna" v praxi?
Vysočina, Jindra i další jízdu na páčku zavrhují, na kupovaná kola vesměs nejde páčka nainstalovat, ale vy "nezávislí odborníci" v tom máte jasno - na elektrokole se jinak než na páčku nejezdí! A kdo tvrdí opak, tak poškozuje svatou církev antielektrocyklickou, že ano!
Gratuluji.
Nene, tohle rozhodně není Otrávená studna a jestli chceš zjistit, jaká metoda to je, budeš si muset tu knížku přečíst... ;-)
Otrávenou studnu bych (trochu křiklavě) použil třeba takhle...
"Všichni víme, že elektrokola jsou nebezpečné zlo, jezdí rychle a bezohledně, i když se nás tu piráti silnic snaží přesvědčovat o opaku. Každý soudný člověk mi dá za pravdu, že elektrokola musíme zakázat a těch pár křiklounů, co ani nečetli silniční zákon, neberme vážně, zas budou bez argumentů tvrdit, že nemám pravdu..."
Spokojen? ;-)
Už jsis zase šlehnul dávku? Ty šilenosti co tu produkuješ tomu nasvědčují :-)
Proč se někteří tolik brání novým věcem?
Třeba pravopisu... :-D
http://mmister.com/nejbeznejsi-chyby-psane...
byste, sis
Píšeme byste, nikoliv by jste. Taky píšeme sis, ses, nikoliv jsi se, jsis, jsi se, jses. Žádnou debatu kolem toho není třeba rozvíjet, tak to prostě je.
Snad "spokojená" - nejsem muž, ani nějaké to třetí pohlaví...
No dobře není to "otrávená studna", ani tu knížku nehodlám studovat a vrátím se k laické terminologii - je to pomluva a jejím účelem není nic jiného, než aby v podvědomí příjemce zůstalo semínko pochybnosti podle algoritmu: "není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu": některá elektrokola mohou jezdit na páčku > jízda na páčku je nebezpečná > elektrokola jsou nebezpečná!
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pomluva
Pomluva je trestným činem, který spáchá ten, kdo o jiném uvede takový nepravdivý údaj, který může značně ohrozit jeho vážnost před druhými osobami.
Smysl trestněprávní ochrany je v tom, aby se zamezilo, předešlo anebo alespoň trestními prostředky reagovalo na situaci, kdy někdo velmi vážným způsobem naruší rodinný či společenský život jiného. Vzhledem ke celospolečenskému zájmu na ochraně vážnosti a cti všech není podstatné, zda si dotčená osoba pomluvy byla vědoma, dokonce je možné trestně stíhat i pomluvy již zemřelých osob. Základní podmínkou trestnosti pomluvy je ovšem její nepravdivost, není trestné šířit pravdivé údaje, jakkoli by mohly působit značně negativně.
... nicméně já bych to spíš viděl takhle...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie
Ironie je literární nebo řečnická forma, která dosahuje zvláštní, často humorný účinek tím, že vyslovuje něco podstatně jiného než skutečně míní: může přehánět, zastírat nebo říkat přímý opak. Je na posluchači nebo čtenáři, aby si toho všiml a rozuměl podle toho.
Ironie svou podstatou nutí čtenáře nebo posluchače, aby byl během četby nebo poslechu aktivní, aby přemýšlel a vybral si svou vlastní pozici v hovoru, často ve sporu.
Ale oni vyděli kolo na páčku tak ji musí mít všechna ekola a když ji nemají, tak hned po načipování bude nainstalována. Ty tohle nevíš?
To ví každý přírodní cyklista.
Podsouváš další "argument", abys zase proti němu mohl halasně bojovat ? ;-))
Ty už jsi tím pocitem že ti někdo něco posouvá nebezpečný sám sobě. Tady prostě probíhá diskuse a téma je dané. Reaguji pouze na zarputilé tvrzení naprostejch hovadina o moderních, továrních ekolech.
No tak si přečti, co jsi sám napsal. - Oni vYděli, tak musí mít všechna kola atd... Kde to kdo takhle tvrdil ? Jedině ty sám.
A nahoře to samé.
Holt když není s kým se hádat, tak si protivníka musíš vymyslet sám, viď :-)
Taky nepíšu, že by ses měl hádat se mnou. Jen komentuju obecně tvůj boj s libovolným protivníkem. Nebo mi snad ukážeš, že někdo někde napsal, že to mají na páčku VŠECHNA ekola ? Čtu to jen od tebe.
Neříkám, že nedělám chyby, ale "vyděli" fakt bije do očí!
https://www.pravopisne.cz/2015/10/videt-x-vydet/
V případě této dvojice je pravopis zcela jasný. Můžeme napsat pouze vidět s „i“. Není žádný důvod, abychom v tomto výrazu psali „y“, nejedná se totiž ani o slovo vyjmenované, ani o slovo příbuzné.
Pozor na špatnou domněnku, že se jedná o předponu vy-/vý-! O tomto druhu předpony můžeme hovořit pouze, pokud je možné ji od slova odtrhnout, nahradit předponou jinou a tak vytvořit smysluplné slovo s novým významem (např. vyslechnout, poslechnout, zaslechnout; vyvařit, navařit, zavařit, odvařit apod.).
Jede přes třicet na cestě široké míň jak 3 metry, proti němu rodinka na kolech, kdyby jeli jenom deset, tak se míjejí čtyřicítkou... No, snad mu tam nějaký děcko blbě nevjede. A prohučet třicítkou těsně kolem pěšáka nebo kočárku je pro mě taky silný kafe.
No, měli by ho asi odchytit, jak Němci toho autobusáka (?), kterýho chytli na základě videa.
Ale no tak, kolik asi bude takových, co s tím budou jezdit na vlastním nebo pronajatém pozemku?
No a navíc taková e-kola ani nejsou zakázána.
Klidně mohou jezdit mimo veřejné komunikace.
A kde berou pánové jistotu že je to ochcávání zákona? Osobně kdyby to šlo tak si takové elektrokolo rád přihlásím a pojistím. Bylo by to jen v můj prospěch. Problém je že to nejde, tak že to zákonodárci zanedbávají.
Přihlásit teoreticky můžeš.. ale až po tom, co projde homologací, jako každé jiné motorové vozidlo. Takže vlastně nemůžeš.. jseš na tom stejně, jako třeba člověk, co by si rád postavil motorku nebo auto podle sebe. U nás nepostaví, v USA ano....
No právě, ja to kdysi zkoušel a na inspektorátu mně řekli že to nemám řešit že to nejde. Naštěstí jsem nyní spadl do kategorie zdravotní pomůcka a nic už řešit nemusím. Těm ostatním bych přál aby pro ně stvořili zákon podle kterého to bude možné. Vždycky (dřive) jsem se hrozil abych se s někým nesrazil. Pojištění by mnoha nelegálům možná ulevila od strachu.
definuj slovo "každý"
děkuji
Každý ? To je přece evidentní - oni viděli jednoho, tak všichni!!!
Tomu nerozumíš? Každý elektrokolista má:
1. motor silnější než 250W
2. ovládá ho zásadně páčkou
3. má vyřazené omezení asistence a jezdí minimálně čtyřicítkou
4. zcela ignoruje jakékoliv předpisy o právu pohybu notoricky ohrožuje ostatní a ničí přírodu
Ještě jsem na něco zapomněl?
Jakákoliv diskuze s podobnými dogmatiky nemá smysl, jim je jedno, že kupované kolo - a je jich podle Ditricha 200.000 - má výkon 250W, nelze u nich instalovat páčku "plynu", čipování od loňska není možné uživatelsky přes display.
Že si "účelově pletou" limit asistence s maximální povolenou a hlavně prakticky provozovanou rychlostí, jen dokresluje jejich ochotu racionálně diskutovat.
Já bych si typnul, že každý, v tomto případě, je asi tak 60%.
Prohrál bys gatě! :-)))
Jezdím často Prokopským údolím a po A1 a A2 ke Zbraslavi a Radotínu (a dále), se zvýšeným výskytem e-kolařů. Jako starý e-kolista to sleduji a podle mne půjde o jednotky případů. Na páčku jezdí některá stará kola, nová to už neumí. Většinou tak jezdí hodně starší dámy na městských kolech a rozhodně to nepálí 40km/h. Přečipování není vidět, já ctím limit a zase tolik e-kolařů mě nepředjede a navíc mohou jet na bílé sádlo jako Jindra.
Dotazů na čipování Bafang MaxDrive zde bývalo hafo, kdo prakticky uspěl a kolik z nich to pak realizovalo nikdo nevíme ale 120.000 to nebude, že ano?
Jazykový koutek vynechávám, na to je odborník Jrr. :-)))
A když už jsme u té páčky. Ta nová hotová skvělá profi kola mají zpětnou vazbu podle šlapání, jako má Bafang, nebo už konečně mají torzní snímač síly šlapání, nebo obojí? Primárně to nikdo neuvádí a přitom je to docela důležité.
Asi ti nemohu dát úplně uspokojivou odpověď - detaily těch nových skvělých profi kol podrobně neznám.
První elktrokola používala t.zv. PAS - což byl snímač otáčení pedálů a asistence byl úměrná rychlosti otáčení. Ta lepší měla torzní snímač jako Bion-X, ale byla 3x dražší.
Později se hojně začal používat torzní snímač, kde míra aasistence je úměrná síle, kterou se opřeš do pedálů. S ohledem na rychlostní limit asistence mají kola rovněž snímač rychlosti jízdy.
Co vím tak současně nabízená kola (včetně těch vybavených Bafangem MaxDrive) mají všechny tři snímače a ŘJ jejich údaje zpracuje a stanoví míru asistence.
Něco jiného jsou přestavbové sady - ty jsou obvykle jednodušší, např. EV-bike BBS 01-HD mají pouze snímače otáčení, EV-bike TS mají pouze torzní snímač, podobně sady Apache, co jsem je porovnával, tak bych řekl, že jsou od stejného výrobce, jen se liší "nálepkou".
Něco o snímačích najdeš zde:
https://www.beznamahy.cz/jak-vybrat-elektrokolo...
No pokud jde o plynovou páčku, tak to je asi ten poslední limit jehož překračování by mi vadilo. Dávkování plynu páčkou je daleko intuitivnější a přesnější, v případě puštění předpokládám motor přestane zabírat, daleko menší riziko že to pojede víc než chci nebo když vůbec nechci tsk jako se to uvádí u pohonů kde je motor řízen otáčkami klik.
Musíš šlapat? Ale nepovídej... ;-)
Elektrokolařství mívá čtyři fáze:
1) Nákup elektrokola
2) Odblokování motoru pro rychlosti nad 25 km/h
3) Výměna motoru za mnohem silnější
4) Vyblokování nutnosti šlapat ~= plynová páčka
To, že někteří kroky prohodí nebo do posledního stádia třeba z finančních důvodů nedojdou, neznamená, že se tak běžně neděje. Zrovna nedávno mě do kopce předjel rádoby e-cyklista rychlostí určitě přes 25 km/h a ani se neobtěžoval pohybovat nohama, natož aby šlapal... :-)
Je jasné, že na tohle by mu 250W nestačilo, o vyjetí kopce bez šlapání setrvačností snad netřeba diskutovat... :-)
Jako asi lepší než kdyby jezdili auty a pokud s tím jede po silnici a neohrožuje okolí, nic moc se neděje, jen nevím, proč se tak brání příjmout fakt, že jsou to e-motorkáři, nikoliv cyklisté... :-)
Ty už to přestaň hulit leze ti to na mozek :-)
To ses nemusel přiznávat, tvoje podpásovky jsou evidentní. :-)))
A nechceš zkusit vymyslet něco originálnějšího?
Aspoň trošku? Hezky prosím, smutně koukám... ;-)
Na svojej ceste za ideálnym elektrobicyklom ktorý bude spĺňať moje požiadavky som zistil, že aj keby som chcel tak taký nekúpim a tak som sa musel vydať do šedej zóny. Miesto toho aby som nariekal že baterka je malá, rýchlosť nízka, atď, postavil som to tak, aby to slúžilo skutočnému účelu a to sa podarilo. Nie som motorkár a nie som už ani cyklista. Mne osobne to až tak nevadí, aj keď by som bol omnoho spokojnejší keby som sa mohol "zaradiť" a mať minimálne poistku. Nie na vozidlo, ale na osobu. A veľmi dobre a často si uvedomujem, že je potrebné pre takéto jazdenie mať vodičský preukaz. V žiadnom prípade nie som za to, aby sa po cestách peháňali ľudia neznalí pravidiel cestnej premávky na rýchlych strojoch, či už odblokovaných, alebo doma postavených. Ale tých čo pravidlá poznajú, poistku si zaplatia by som neobmedzoval, možno by mohli zaviesť nejakú zjednodušenú kontrolu technického stavu kde by sa preverila základná funkčnosť ako riadenie a brzdy aby po ceste nechodili totálne nebezpečné stroje. Kompletná homologácia je v rámci určitých limitov zbytočná a táto situácia len brzdí veľmi sľubný segment ekologickej osobnej prepravy ktorá je skutočne schopná nahradiť automobil. Obyčajný bicykel a často ani legálny ebajk to častokrát nie sú vzhľadom na malú rýchlosť a dojazd.
A pak ho nasere se tahat s baterka a nabíječkama, avyrazí na papouška :-)
U těch různých boost rečimů nebo pohonů kde se to dá libovolně nastavovat je šlapat eufemismus pro točit nohama, tedy jde jen o to jesli je plyn na ruční nebo nožní ovládání.
Jseš fabt tajtrlík, který o tom ví kulový, ale zato důkladně :-)
Bobe zdravím,
po tom, co nám předvedl DAVID7001 jsem se nestačil divit jak zásadní neznalosti mají odpůrci elektrokol a zvažoval jsem založení vlákna "Elektrokola - pověry a skutečnost", kde bychom uváděli věc na pravou míru.
Prošel jsem si znovu vlákno a myšlenku jsem opustil, protože to nemá smysl. Odpůrcům elektrokol vůbec nejde o to si rozšířit znalosti a probírat faktické problémy, oni jsou zkrátka proti, je to jejich náboženství a svoji "Svatou válku" povedou bez ohledu na to jestli jejich "důvody" mají racionální základ, či nikoliv.
I stím jsem počítal ale takovou demagogii jsem nečekal. Vi o tom prd ale rozumy tu sazejí jako největší odborníci :-) Dopřejme jim ať si tu vyleští svá pochroumaná ega :-)
Pokud to jsou opravdu zarytí cyklisti jednou je čeká i to zatracované elektrokolo a budou šťastni že si ho budou moci koupit. Ten zbytek pojde doma na lenoru :-)
Také cítím z těch argumentů některých křižáků, že nejspíš za tím bude pochroumané ego.
A to je roztomilé, jak si je tu navzájem... :-)
To je argument hodný tesaní do kamene. Já sem psal že je s vámi obrovská legrace.
Však jo, proto mám diskuse o e-motorkách rád.
To jde tak člověk okolo akvárka, zaťuká na sklo a hned se uvnitř něco děje. Škoda, že nemívám čas pak sledovat ten mumraj, často jen mrknu, kolik ryb nám přežilo... ale někdy, když se zadaří, stačí hodit dovnitř drobeček a voda se tam vaří, ještě když se vracím z práce... :-)
Přesně tohle mně napadlo když vidím jak tu děláte z každého vlákna o e-kolech žumpu. Prostě jsou lidé kteří neumí žít bez toho aby ostatním neznepříjemnili život. Tak v tom pokračuj. Já takové lidi nazývám 'neschopní ale všeho schopní' a jsou to ti kteří dělají život horší než by mohl být.
Hmm, jenže tom příspěvku nebyl žádný argument.
"Argument (lat. argumentum od arguo, objasňuji, vyvracím, obviňuji) je důkaz, důvod nebo doklad, že nějaké tvrzení je pravdivé nebo naopak nepravdivé, že platí nebo neplatí." (Wiki)
Používat cizí termity je velké rizoto, protože pokud člověk není suterén, tak potom vypadá jako decibel.
;-)
Bobe, já bych řekl že těch „mouder“ od zarytých odpůrců ekol jsme si přečetli už dost a poslední dobou jenom zbytečně zaplevelují všechna ebike témata a obtěžují nás všechny. Tak bych tě poprosil pokud se budou zase objevovat takové ty opakující se zbytečné pindy, abys je rovnou mazal, jak jsi to už naznačil.
Mazat budu jen ty co se hodně odkloní od tématu, někdy je dobré znát i názory odpůrců elektrokol:-) Někteří mají docela přijatelný pohled na elektrokola, jiní se s jejich existenci nehodlají smnířit a další prostě mají jen radost že mohou prudit. Tak to ale na světé chodí a nic není jen černobílé.
Připojuji se, důsledně mazat, a byla bych dokonce radikálnější, a pokud debata ztratí racionální základ tak vlákno zamknout.
Vstupují i do odborných dotazů a dělají je zcela nepřehledné pro ty, kteří by se rádi poučili.
Co kdyby jste si založile vlastní elektrikářské diskuzní forum?
Tam by jste si nastavili vlastní pravidla a mazali a mazali.....
Není třeba, úplně by stačilo, kdyby sem nepřispívali ti, co nemají k problému co říci a jen prskají žluč!
Když jsem tohle před lety hlásal kvůli otupení odporných osobních výpadů několika bývalých a už vyloučených přispěvatelů, tak jste mne málem sežrali, že mazání naprosto nepřichází v úvahu. Je zajímavé, že když jde o zbožštěné elektrohyby, tak je mazání najednou přijatelné.
Proboha nech hlodavce a jiné odpočívat v pokoji!!
To není o zbožštěných elektrohybech, to je o tom, že se diskuse často mění v osobní souboje a nejen v tomto vláknu. Vyjeď si na předchozí příspěvky a podívej se kolik se jich opravdu týká tématu zvýšení limitu na 32km/h a kolik jich je zcela mimo, jen pro uspokojení vlastního ega.
Všimni si, že můj příspěvek se týká něčeho úplně jiného a to zbožštění je tam jen úplně naokraj.
Pro méně chápavé to shrnu:
Před časem bylo mazání z důvodu nechutných osobních výpadů většinově zcela nepřípustné. Nyní, když se jedná o jiné, pro mnohé citlivé téma, to už tak nepřípustné najednou není.
cyklista zůstane cyklistou
Relativně jsou na tom lépe jak já :-) Já sice nohy mám ale nefungují. No a na to co má ten na prvním obrázku nemám finance ani asistenta. proto jsem se stal elektrocyklistou a později elektroinvalidou :-)
Založ si sbírku, lidi nemají problém financovat i ty co si za svůj stav mohou sami.
Tak bez cizí pomoci (třeba sociálky z neziskové Charity) to nezaregistruješ ani náhodou, pro klučíka u nás zakládají už přes půl roku sbírkové konto na elvozík ovládaný asistentem a výsledek bude "teoreticky" v červenci. Ale to bude od státní správy jen zbožné přání ve stylu "slibem nezarmoutíš"...
Tak asi je potřeba správná propagace, ten co mu ukradli handbike z auta vybral přes noc tolik, že zbylo i na několik dalších.
Tomuhle http://hrochnakole.cz/ to trvalo poněkud déle, ale nakonec to taky nasbíral.
Tohle jsem už řešil před pár léty, dokonce jsem chtěl tu tříkolku koupit. Bohužel nic co je níže jak sedák inv.voz. mít nemohu. Navíc ti co měli ty sbírky jsou relativně mladí, já už jsem starý dědek pro mně už to nemá valně cenu. Vypadá to že letos budu jezdit asi poslední sezonu. pak už to balím, další závažné nemoci se derou na povrch :-)
Škoda, že to máš blbý s bydlením a dostáváním se.. jinak bych do tebe ryl, ať si pořídíš tohle https://aukro.cz/handbike-trikolka-pro...
Abys moh prudit na veteránských srazech. Zabírá to tedy fůru prostoru.....
Tak to bych neměl kám dát :-) Mně stačí to co jsem si za 65tis. vyrobil sám na koleně, mimo vozíku ten mám erární.
Ruce máš šikovný :)
A motorkář motorkářem
A motorkář motorkářem poslední krok vývoje
Neboj na každou svni se vaří voda, i na tebe jednou dojde a budeš škemrat o elektrokolo :-)
Viz můj příspěvek o kousek výše. Až budu kripl, tak se na tom elektrovehiklu rád povozím. Ale pak nebudu požadovat zvýšení limitu rychlosti, abych ukojil své touhy. Budu rád, že jezdím. Pro staré lidi a kriply je to požehnání. Mladí, ať si koupí motorku, nebo elektromotorku a netváří se, že sportují na kole.
A promiň to nazvání kriplem. Já to používám na označení a rozhodně tím nechci nikoho urážet.
Tak pokud sis (píši "sis" jrr) nevšimnul tak ja jsem pro zachování limitu 25km/h ono je to fakt dost. Jo, označení kripl mně nevadí, je to kratší než vypisovat že jsu (jrr asi klepne) invalidní důchodce. Navíc invalidní může být i ten co je na hlavu :-), kripl jsou jasné nohy nebo ruce.
Tak v tom případě máš v případě přestavby plyn i výkon do 1 kW legální, takže mi uniká o co se tu vlastně hádáš.
Snad neklepne, všímám a za "sis" chválím. ;-)
Víš, ono je třeba rozlišovat i amputáře a lidi, co nemůžou haksnama hejbat třeba kvůli nějaký nervový chorobě. Amputář může bejt v podstatě zdravej člověk, kterýho jen nějakej méně podstatnej kousek uřízli.. ale ten nemocnej si obvykle nese nějakou další komplikaci (nemoci se rádi družej) - srdce, plíce atd. tak je často rád, že se na tu káru posadí sám, natož aby se někam dál odvrttěl rukama...
Tak by mě zajímal názor těch co chtějí zvýšit limit rychlosti elektro nad 25 jestli by to chtěli i tehdy pokud by tím pádem bylo elektro zařazeno do kategorie vozidel AM.
Co vy na to?
Je to asi tak jako kdyby někdo požadoval ten limit u všech kol. Za dobu co jezdím po lesních stezkách jsem nezažil že by tam někdo letěl nadlimit na e-kole. Na normálním kole běžně beru lidi na ekole a jim je to fuk. Zrovna jako je fuk mně na ečku jestli mně vzal někdo na nea nekole. Pak jsou tady nezdravě soutěžící jedinci kteří nepochopili že nemůžou vyhrát.
Přece jsem to nenapsal až tak nesrozumitelně.
Píšu snad dost jasně o dvou kategoriích (skupin). Jedna kategorie kola s elektro limitem do 25 km a potom elektro s limitejm nad 25 do 45 km.
Elektro s limitem do 25 by byla stejně jako dosud a ti co by chtěli mít vyšší rychlost elektro, tak by mohlo mít v limitu až do 45 a pak by vozidlo (elektrokolo) bylo zařazeno do kategorie (skupiny) vozidel AM.
A že má někdo vozidlo, třeba motocykl, nebo auto ve skupině vozidel A nebo B, tak ještě neznamená, že s tím musí jezdit maximální rychlostí, resp. maximální povolenou. Klidně může je třeba jen 50 i když by mohl 90, přesto jede s vozidlem nějaké skupiny. Tak totéž by bylo u elektrokol s rychlostním limitem nad 25 km a tak by bylo zařazeno do skupiny vozidel AM.
No není to tu první odpověď, která bude (snad) odpovědí na něco úplně jiného...
Mně by to dávalo smysl (svým způsobem o tom píšu od začátku), rychlé elektrokolo by se považovalo za malou motorku, z čehož by vyplynuly povinnosti jako přilba, řidičák a povinné ručení, na druhou stranu právo jezdit i tam, kde už mají cyklisti vjezd zakázán. Předpokládám, ale že by takový stroj nesměl na cyklostezku.
Nevybavuji si, že by nějaký emorotkář už vysvětlil, co mu na tom vadí. Zpravidla zaznívalo, že to prostě nejde.
Jak píšu níže, legislativně to tak už je, problém je, že taková kola až na jedno na trhu nejsou a nechat schválit zakázkovou stavbu prý nelze.
Jasně, ale Lelek (chápu-li ho) se ptá, zda by to chtěli, kdyby to schválit šlo?
Jestli to spíš není, jak praví xtonda, že se budou registrační značce vyhýbat jak čert kříži... přestože třeba na alkohol to zásadní vliv mít nebude -> řidič prostě 0% ať za volantem nebo řidítky... i když vlastně ano, už by šlo o ten řidičák přijít... ;-)
Ale ne, elektrokolisté jsou přeci zodpovědní lidé a neproháněli by svou lokomotivu pod vlivem?
Drobná technická, AM je skupina řidičáků umožňující jezdit na takových vozidlech, skupina dvoukolových vozidel do 45 km/h se označuje L1e-B nebo mopedy mopedy, navíc je tam limit výkonu 4 kW a 50 ccm pokud jde o spalovací motor.
Tedy to již existuje, problém je, že snad jediné tovární schválené vozidlo konstrukčně vycházející z kola je to Vado od Specialized a zakázkovou nebo vlastní stavbu prakticky schválit nejde. Kolik je na trhu elektrických mopedů konstrukčně vycházejících z benzínových mopedů a malých skutrů nemám přehled.
Ono je vůbec otázka jaký by po těch elektrických mopedech postavených komponentech kol byl zájem, když by to muselo mít registrační značku a tedy by bylo evidentní, že to na cyklostezkách a v lese nemá co dělat.
Není žeč o tom co je teď, ale co by bylo, resp, co by mohlo být v souvislosti se zvýšením rychlostního limitu.
Jedni navrhují zvýšení, já bych si dovolil navrhnout k tomu zvýšení zařadit tyto rychlíky pod skupinu AM :-)
Keby sa chcelo, riešenie by sa našlo. Tak ako má pedelec výnimku a nepovažuje sa za motorové vozidlo, tak by mohol mať výnimku aj s-pedelec a nemuseli by sa naň vzťahovať všetky predpisy a obmedzenia prislúchajúce mopedom. Napríklad nie je rozumný dôvod, prečo by s-pedelec nemohol ísť lesnou cestou. Zákaz motorových vozidiel vychádza z logiky, že rušia hlukom a spôsobujú znečistenie, prípadne sú používané na nelegálne aktivity ako pytliactvo alebo krádež dreva a pod. Lenže pri s-pedelecu je toto úplne mimo. Čo sa cyklotrás týka, v jednotlivých krajinách to majú rôzne, niekde to ide, niekde nie a niekde nevadia ani klasické mopedy. Každopádne by podľa potreby mohlo byť na cyklotrasách rýchlostné obmedzenie a hotovo.
Před tejdnem jsme viděl elektrickou 4 kolku.. ta je tichá a krást a pytlačit se na ní dá dost dobře :) Vono to je těžký, zneužít se dá všechno. Lidi jsou v tom ohromně vynalézaví.
O štvorkolkách a terénnych motorkách aj keď by boli elektrické ale reč nie je. Predsa len sú to už stroje úplne iných parametrov. Chcel som poukázať na to, že zákon celkom logicky svojho času zakázal vstup motorových vozidiel, lebo v praxi všetky mali spaľovací motor takže rušili a znečisťovali prostredie. S-pedelec alebo iný neštandardný elektrický bicykel na lesnej ceste ničomu neškodí, aj keď spadá do kategórie motorových vozidiel, a preto by mohol mať výnimku.
Aha, takže 4kolky ne, dvojkolky ano a co potom s tříkolkama?
Když řekneš, že pro tříkolky zákaz, budeš diskriminovat všechny se zdravotním postižením. A pokud by tam tříkolky směly, mohlo by to nastartovat byznys tříkolových elektroteréňáků... :-)
Já už slyšel takových argumentů, jak cyklisti v lese škodí, že obrušují stromům kořeny, urychlují erozi, rozhrabávají jehličí, narušují mikroklima, plaší zvěř... že hlučnost bude jen střípkem do mozaiky ekodůvodů...
A snad i slepý vidí, že stopa, kterou po sobě v terénu nechá 70ti kilový sportovec na karbonovém kole není nic v porovnání s elektrotlusťochem, když pustí ze řetězu kilowatty, aby to na těch 45 km/h rozjel i do kopce...
Píšeš nesmysly držitel ZTP může vjet kam je mu libo, žádná omezení pro něj neplatí. Tak že kecy o diskriminaci neplatí. :)
Jestli říkáš, že každý se zdravotním postižením má automaticky ZTP kartičku jako ty, tak budiš.
Ani ZTP nesmí porušit zákaz vjezdu (smí vjet pouze v případě, že zákaz vjezdu je s výjimkou povolen pro dopravní obsluhu nebo zásobování).
To mě taky napadalo, ale předpokládám, že sebe nepovažuje za vozidlo, ale za motorový invalidní vozík, tedy chodce, pak by se ho většina značek opravdu netýkala.
Invalidní vozík, jako zdravotní pomůcka, skutečně může vjet zřejmě kamkoliv jako pěší, zřejmě ale nesmí když je někde zákaz vstupu (třeba I. zóna NP).
Tak to se pleteš do zákazu vjezdu držitel ZTP vjet může.
Výjimky ze zákazu vjezdu:
§67 odst. 5
„V jednotlivých případech a je-li to naléhavě nutné, mohou vozidla s označením O1 vjíždět i tam, kde je značka „Zákaz vjezdu“ omezena dodatkovými tabulkami „JEN ZÁSOBOVÁNÍ“, „MIMO ZÁSOBOVÁNÍ“, „JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA“ a „MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY“.“
Já bych ty držitele ZTP nechal na pokoji. Je jich pár a tu výjimku většinou opravdu potřebují. Zdravý člověk si často ani neuvědomuje, jak moc to potřebují.
Bavme se o těch mladých zdravých elektrosportovcích, kteří nutně potřebují dosahovat větších elektrovýkonů na svých elektrosamohybech.
1. Co je podle tebe S-pedelec? Dvoukolový vozidlo co jede nad 25 a pod 45 je moped bez ohledu na to jestli je na benzín nebo elektriku.
2. Já zas nevidím důvod proč by elektrické mopedy měli mít povoleno prohánět se lesem rychlostí 45 km/h. Už takhle spousta pěšáků nadává v lese na cyklisty.
Přesně tak, buďme rádi za současný stav! Lidí, co cyklisty v lese nechtějí je dost a nejen myslivci by rádi omezili vstup do lesa rovnou všem (turistům, běžcům, houbařům...).
Ona si to spousta lidí neuvědomuje, ale to, že se v Česku může člověk poměrně volně toulat krajinou a majitelé nemůžou celý les třeba oplotit, není jinde vůbec samozřejmé...
Ano, toulat, ne rajtovat načtyřkolkách, moc rkách, mtb kolech smotorem nebo bez.
To do lesa nepatří apokud k zákazu pomůże rozvoj elektrokol, jen dobře
Jestli si někdo myslí, že změna legálního nastavení omezovače z 25 na 32 způsobí nějakou zaznamenatelniu a postřehnutelnou změnu v naší silniční dopravě a cyklodopravě na stezkách, musím mu doporučet, aby si pořádně umyl obličej studenou vodou, ledovou vodou si pa opláchnul zâtylek, a podíval se do zrcadla.
Uvidí česdou tvář hlupáka.
Kdo chce jezdit s motorem 58, už tak jezd), a všichni jsou na něj krátcí.
V Holandsku jezděj na cyklostezkách i skůtry.
Ve Francii taky
Pro terénní elektrokola neplatí omezení výkonu motoru ani rychlosti, říká nová směrnice
Svět výrobců a fanoušků elektrokol pořádně rozvířil výklad nové evropské směrnice zveřejněný ve specializovaném magazínu Bike Europe. Podle něj jsou totiž elektrická terénní kola od letošního roku vyjmuta z povinné homologace a nemusí mít omezený výkon ani rychlost. Bike Europe je přitom renomovaný zdroj, který se specializuje na cyklistický průmysl.
https://magazin.aktualne.cz/cyklo/pro-terenni...
Fajn, tak se nemusí schvalovat, jenže v Česku to stále nesmí na pozemní komunikace ani do lesa... ale když má někdo velkou zahradu a dost peněz, proč ne. :-)
Ale mohou rajtovat po polích a loukách, zákaz do lesa je neopodstatněný. Elektrokolo nedělá hluk a nic neznečišťuje a o to především v lese šlo.
Je potřeba tento zákon či vyhlašku nebo nařízení změnit :-)
Jenže na pole, louky a pastviny přece nesmíš vstupovat, pokud by mohlo dojít k poškození porostu, půdy nebo při pastvě dobytka...
A pochopitelně nesmíš jezdit ani po železnici, tam je tuším zase 2.5m od osy krajní koleje ochranné pásmo (mimo přejezdů a podobně), ale to už platí prakticky pro všechny chodce i řidiče, samozřejmě když nemáš oranžovou vestu a průkazku SŽDC...
Ne, nezkoušel bych s elektrokolem plavat ani létat, i na to se určitě najde směrnice... ;-)
Jan Tleskač a Nick Carter zvládli let na kole bez motoru. Bylo to i v televízi :)
Chtěl bys taky? Vždycky jsem chtěl vyzkoušet natočit nějaký trik se zeleným pozadím a třeba tady je na to moc pěkný tutorial... anglicky.
https://www.youtube.com/watch?v=I228O-8gzZo
Každé kolo jako kolo od bicyklu nebo náklaďáku nebo traktoru nejen nějakým "zahrabáním", škodí půdní vrstvě, protože naruší homogennost povrchu, který takto "nařezaný" může po částech doslova "odplout". Pěšky se to jen "udusává".
Proto se různě po rezervacích apod. ty průjezdy na bicyklech zakazují. Kriticky zvýšená eroze je pak jen jeden ze špatných vlivů.
Když už je cesta budiž, ale pak nejen na elkolách, ale i v autách se nacpeme doslova do lůna přírody.
Pokud se kolo čistě jenom odvaluje, tak nezahrabává. v bahnitém terénu vzniknou rýhy, jako od pěšáka stopy. Ale na pevným povrchu jsem ty "erozní rýhy" viděl jen od lakatoše.
Místní ochranáři s "erozními proužky" hodně argumentují, ale doložit nedokážou ...
Tak je rozdíl ve svahu a v rovině, že.
To ale i u pěších - v prudším svahu u nás v pískovcích vznikají sešlapem taky pěkný "strouhy". Ale to v nezpevněném terénu. Kdežto kola smí jen na "cesty", tedy převážně zpevněný terén.
Když jde o e_kola, v první řadě bojovníků za omezování a zákazy.
Když jde o les, to je najednou argumentů :-)
Ale prdlačky. Celou dobu tady diskutujem jestli stávající omezení změnit, tedy žádné nové, nebo zákaz. Máš pokřivenou černo-bílou optiku ...
Já bejt jima, tak do toho moc nešťourám. Kdo si to chce upravit, většinou má možnost (nebo mi to podle zdejších diskuzí a dotazů tak připadá), tak si to upraví a jezdí. Nikdo nic nekontroluje, nehlídá.
Jak se začne řešit nějaké zvyšování limitů oficiálně, obvykle se k tomu nabalí kupa různých "ale", nebo všelijaká omezení, zákazy, příkazy, podmínky. Takže v konečném důsledku...
Velmi přesně, kolego.
I když na druhou stranu bych jim to dopřál se vším všudy. Tedy například i s povinnou přilbou, jak na mopedu. Ale žádnou polystyrenovou podivností, koupenou kdovíkde. Pěkně homologovanou přilbou. :-)
Přesně tak, když jsem byl mladý, tak jsem se producíroval po Pravčické bráně. Od té doby jí prý ubylo 80cm a přišel zákaz.
No soráč, leze mi sem kecálek brácha.
Když JÁ byla mladá, tak už byl zákaz:-(((
Já na ní byl v říjnu 1986. Byl tam už zákaz, ale vlezli jsme až na tu původní vyhlídku.
Já tam byl v roce 1975, na školním výletě s devítkou ZDŠ. Na bránu jsme nevylezli, protože Ondra Trojan propašoval flašku rumu, a v chatce na Mezní louce jsme se spráskali jak koně, a vyváděli, a pak dostali zaracha.
A kvůli démonu alkoholu tak už nikdy na bránu nevylezu. Propitá šance.
Súhlasím s tým že jazda mimo cesty a po turistických chodníkoch v lese a chránených oblastiach vhodná nie je. Lesných ciest pre zvážanie dreva a prístup k chatám je dostatok a na nich nie je čo poškodiť. Kto chce jazdiť adrenalínové singltracky nech si zájde do bikeparku.
Okrem mnohých iných dôvodov je často problém aby sa dve autá na lesnej ceste obišli, a tu nepomôže ani keby šli na energiu vákua... Navyše auto značne komplikuje pohyb chodcov aj cyklistov na takých úzkych cestách.
No ono je to dvousečné - např. v Brdech, Na Vidnavě a Doupově zjistili, že po odchodu vojáků se přemnožují nežádoucí druhy rostlin a náletové dřeviny, které "dusí" vzácné druhy původních rostlin. Proto v Brdech uměle vypalují bývalou dopadovou plochu, v ostatních dvou VP posílají do terénu BVP-éčka, aby svými pásy "kultivovaly" nevyužívané prostory a zabránily přemnožení náletů. Je samozřejmě přirozený způsob - spásání, ale prý to jaksi nejde!?
Vyhnat do Brd vegany!
Ať se pasou
I jen prostý průjezd lesem ruší zvěř při hnízdění a vyvádění mladých.
O.T.
Volte Demokraticko stranu zelených - Za práva zvířat!
8DDD
Občas cykliti naruší i vyvádění starých, tuhle jich přijel takovej houf, že jsme museli Pod ledem zůstat na stojáka.
... v záhlaví NaKole reklama:
Elektrické koloběžky - Do města i do přírody.
Výkon až 800 W, rychlost 35 km/h, dojezd až 50 km. shop.funscooters.cz
a tady diskuze o maximálce 32 km/h
Tak co přátelé, co Vy na to?
Ve městech (hlavně v Praze) se takové koloběžky běžně půjčují turistům, nemají PZ, jezdí po chodníku atd.. Úředníci jsou nečinní, policie kouká na druhou stranu - jde přece o svobodu podnikání, že ano?
Vy máte akorát plná ústa námitek na hypotetické (v praxi nic neznamenající) zvýšení limitu asistence a tady ticho po pěšině - není to na petici, nebo dokonce demonstraci na Václaváku?
Obr. další nabídky - až 2500W a 38km/h
To, že se někde stala vražda přeci neznamená, že budu tolerovat, že soused mi chodí krást na zahradu.. Tuhle verbež je třeba vymýtit - ať 'koloběžkaře' anebo nelegální úpravce.
Tohle bezesporu zlikvidovat, to přeci není koloběžka, zejména to první má takovou konstrukce že jízda ve stoje bude hodně nepohodlná, pokud vůbec možná. A kvůli výšce stupátka na tom těžko bude někdo odrážet.