Tak konečně. Počasí jak má být, vítr jen slaboučký, příznaky fyzických neduhů zanedbatelné, není důvod to odkládat. Vzhůru od pěti, jako malý kluk co se nemůže dočkat Ježíška, ve snu balím zavazadla abych nad prázdnou duší zjistil, že jsem doma nechal pumpičku, prostě čeká mě Velký den.
Prvně musím potupit a zohyzdit svého Zelenáče, nelze jinak. Silniční pedály Ultegry nahrazují platformy, silniční tretru už přes ty sukaté klouby neobuji, a i kdyby, vycvakávání vytáčením nohy mě po pár „našlápnutí a vyšlápnutí“ totálně oddělá kotníky, v noci na diclofenacu a ráno o berlích.
Utěšování Soni, že nikdo nepozná, že jsem ze silničního kola udělal úplného mrzáka mě neuklidňuje, já to vím, a v srdci mě to bolí. Tak dofouknout, náhradní duši do rámové brašničky, nezapomenout montpáky a pumpičku, na hodinkách zmáčknout start, a jedem.
Neflákal jsem se docela, ten loňský rok, ani letos jsem si nehověl na otomanu, ale jízda s motorkem je něco jiného, a teď se ukáže, jak moc.
Uf, už první šlápnutí bylo znát, jasně, domů jsem kdysi dojel na nejtěžší převod a teď se mi to ten rozjezd osladí. Sláva, jedu, řadím, a už to jde. Připadá mi to, že se ploužím jako šnek, ale nedřu se, asi jako kdybych Turbo přepnul na Sport. A dolů z kopce to sviští, žádný hukot pneumatik, kolo řeže vzduch jako nůž, a kolem pivovaru, a budeme stoupat.
Hyn sa hukáže.
Brzy řadím lehký převod, a brzy ten nejlehčí. Ale jedu. Pomalu, strašně pomalu, ale šmrdám si nožkama a necítím, že by mě to nějak namáhalo. A nahoře si říkám, safra, to je dobrý, moc dobrý, než mi ten hlídač hlásí „kolo jedna, dvacetsedum minut“. Safra, bývalo to dvanáct.
Dvanáct to není, ale třináct, to když zase jedu fofrem dolů.
Jo, půjde to, půjde!
A pak zase nahoru a na Mandavu, tu vodu z bidonku asi pít raději nebudu, zůstala tam přes rok, tak restaurace, ten srub, cyklisti znají. Já ne, já vždycky jen profrčím, buď moc blízko od domova, nebo zase, se to už nevyplatí, to dojedu.
pokr.
A tady zjišťuji, že už jsme moji oblíbenou Francii dohnali. Tedy v cenách za oběd.
Dobře ti tak, hubnout máš a ne žrát, tak teplou vodu s jemnejma bublinkama, a kuřecí „vývar“ z prášku, 89 vočí, pokládám kilo a říkám si „tak tady už nikdy“.
A jak, po té pauze, znovu nasedám, jakoby mě někdo přeprogramoval palici.
Najednou už se mi nezdá, že se ploužím, svištím si krajinou, no moře tu nemáme, ale zato pořádný lesy, ne ty chcíplotiny z Gaskoňska. A překvapivě to nebylo dokopce, když mě to napadlo.
Proč bych měl ze těch 14 dní valit na Provence na té elektrice?
No, nepojedu přes Švajc, ale tou známou trasou kolem vody, ale budu svobodný.
Žádné těžké kolo, baterie, v noci ladění budíka, abych přehodil nabíječku a ráno měl dost energie na další cestu. Asi uberu na denních dojezdech. A trochu si máknu, ta cejcha, i když to není co bejvalo, furt dost prudí, půjde dolů. Budu zase svobodný.
Ta svoboda, za trochu té námahy stojí.
To platí universálně.
PS
našel jsem apku, která umí presentovat cestu i s fotkama, tady jen pokus, nic co by stálo za fotky, jen jestli to dobře vkládá. Soňu to doma potěší, když uvidí, kudy jsem jel.
https://www.relive.cc/view/r10005274213
Tahle zase lépe ukazuje rychlosti, převýšení, sklony a ty věci, co se někdy hodí.
https://ayvri.com/scene/gdkzlqrrjz...
Krásné rozhodnutí odložit elektriku. Bez ní to cestování je určitě svobodnější.
Ano, svoboda za to stojí.
Ale, když se potřebuješ rozhýbat, je to dobré řešení. Taky kombinace e-kolo s autem, k poznávání center měst je bezva.
Ale to je moje chápání kola, furt spíše jako dopravního prostředku.
V oboru MTB, to mě totálně minulo, se dějí elektro-divy. Pár mě jich dneska předjelo.
Vlastně smutný úděl
Jedu na e-kole, předjíždějí mě ti na silničkách. Jedu na silničce, předjíždějí mě oba :-)
Pobavilo mě u startu pár jedinců, co na elektrokole si jeli dokázat, že dají Prčice. Zvlášť zábavná byla dvojička věkem lehce přes padesátku - on ve sportovním, dres samou reklamu, na elektru, ona oblečená spíš jak na piknik k rybníku, na běžném dámském kole. Tak snad jí aspoň občas popotlačil proti větru :-)
Musíš se rozhodnout jestli chceš cestovat a jet podle svého nebo závodit se všemi co tam také jedou :-)
Musíme se smířit s tím, že to závodění fakt pro nás není a nesmí nám vadit když nás přidjíždí kdejaká bába s nůší nebo někdo na koloběžce. Naopak je potřeba se radovat z toho když se někdo jiný utaví při snaze nás předjet a odpadne a v pohodě jedeme dál, pak nastává ten správný požitek z jízdy :-)
Svatá slova :-)
Ale za sebe, k pokoře a respektu a přijímání věcí, tak jak jsou, mě nepřimělo meditování, víra, rozum, nebo snad uvědomělé přesvědčení.
Jen skutečnost, že jsem kripl.
Aha, mám začít stavět další kripl káru? :-)
Navážu na tebe Lelku a Rondo.To co píšete je také múj zpúsob cyklistiky.Při debatě s vrstevníky jsem často stranou protože baterie a motory neřeším a s obyčejným kolem jsem jako sociálka.El.kola neodsuzuji a často si myslím ,že je to pro mnohé dobrá věc.Ale dokud to půjde zústanu s vlastním pohonem.Jde mi o požitek z jízdy a o svobodu.Jindro,ať Ti to jede.
Já elektrokola vůbec neodsuzuju. Sice jsem víc příznivcem čmoudíků za vejfukem, ale bydlet třeba někde v kopcovatější Praze, kde přes centrum je to průjezdnější na kole, tak na dojíždění do práce bych s pořízením problém neměl.
Srandu si spíš dělám z některého méně vhodného užití, kdy si tím "borec" snaží nahonit svaly a cítí se pak být rychlým cyklistou. Vypadá to směšně :-)
Je to fakt hračička, to video udělátko, takhle to udělalo výlet po Bordeaux
https://www.relive.cc/view/r10005287406
Znám, používá to manželka mého kámoše. Asi si to prdnu taky na mobil místo endomondo :-)
Já si s tím teď jen hraju, imprtuju staré Garmin soubory. Ta možnost přidávat fotky je dost fajn, po letech budeš vědět, aha tady to bylo.
Na kole to ale nezapnu, stačí záznam z hodinek, všechno tam je, a doma si to naimportím v počítači.
Endomoto taky mám nainstalováno, ale nějak se s tím neumím zkamarádit.
Rok uleželá voda v bidonu.. tak by mě zajímalo, jestli to je voda mrtvá, či naopak živá :)
Vylil jsem ji bez podrobného zkoumání, bihon se právě desinfikuje
Zatajil´s míru svého přestupku. No nic, pokuta bude určena podle tabulek
8)8)8)
ooops, otrávil jsem vodní zdroje na celém Velkopopovicku, bude nutné zdražit pivo, a je to moje vina
voda mrtvá je ta stojatá, jakože rybník, jezero a tak. Voda živá je ta proudící, jakože potok atak. Jenže někdy je ta stojatá hemživější než ta proudná.
Na první pohled vypadala normálně, ani nesmrděla, je to divné, jestli jak to bylo zavřené v té flašce to nejdřív nežilo, a pak už to nemělo co žrát a nezdechlo to.
Normálně když natočím vodu, zavřu do flašky, tak za pár dní či týdnů zezelená...
Ale tahle, jak včera natočená
třeba byla rafinovaná :) A nebo ti ji doma za zády pravidelně vyměňovali :)
Lanno, ten soft bere ten záznam z hodinek, tedy po exportu ho gpx, a dělá z něj to video.
Je spousta aplikací, co na mobil zaznamenají kudy se jelo, ale žere to baterii. Tedy nahrát ho hodinek, a exportovat.
Tak pro tebe, zdroj, jen jak snapshot. Těch dat je tam víc, a ty appky to umí presentovat.
(je to úžasné, když si člověk zváží, že jsem první kalkulačku co uměla sčítat a násobit viděl v v 11ti, v 17ti už kalkulačku programoval, a přesto povinně maturoval s logárem? Napadlo by mě před 10ti ledy že zmáčknu čudl na hodinkách a Soně doma udělám video?)
Máš kliku, že jsi ten vlak chytil, mně definitivně ujel.:-(
Zato teď mohu tak akorát dělat klauna, nebo "určovat směry vývoje a testovat", mladí mi sebrali přístup k zdrojovému kódu, abych omylem, když usnu na klávesnici, něco neposral.
Ano, podobné věci se mi stávají taky. Potomci po dosažení určitého věku se začnou považovat za kurátory a vměšovat se do vnitřních záležitostí rodičů. Jsou z toho jen zbytečné půtky. :-)
Mě se potomci smějí jen za zády, mentorovat se mě zatím netroufnou, ale ti moji halamové ze práce vůbec nectí šesdiny.
Navíc jsou přesvědčeni, že všechno co jsme těch 30 dělali, jsme dělali špatně. Já to snesu, protože můj podíl na projektu byl výrazně menší než jiných kolegů, ale někteří "starší" s tím mají vázný problém a vzniká ošklivé napětí mezi generací 20+ a 40+ a ode mě, zase o generaci staršího se čeká, že to budu nějak moderovat nebo pískat.
Blbá situace.
Blbá, ale vysoce užitečná pozice. Ony se ty přístupy k tvorbě software značně přetočily. Mně se zatím do očí nesmějí, ale asi je to jen ze slušnosti. Naštěstí programy které opravdu něco řídí v reálném čase stále musí časově stíhat a díky tomu jsou těmi moderními přístupy méně ovlivnitelné.
Hele to hyzdění platformami je relativní.
Znám chlapa v mém věku, možná je dokonce o pár let starší, objíždí Brandýs a okolí na kole s obyčejnými pedály, bez klipsen.
Je to trochu excentrický týpek, pokud jsem to pochopil správně, vybírá kontejnery s papírem, nacpe ho do velkých tašek od vietnamců, pověsí na řidítka a vozí do sběrny. Zřejmě ho to uživí.
Občas se zúčastnil sobotního tréninku silničářů z béčka, vzal si lepší kolo, ale horské.
Opět s obyčejnými pedály a v pohodě to s námi objel.
V teniskách.
Takhle dobře jezdit bez nášlapů není ostuda, podle mě je to velká frajeřina.
Bez perfektní techniky šlapání by nám nestačil ani náhodou..
Tak když už rozhodnutí padlo, objednal jsem to minulý pátek, včera to dovezli.
https://www.tailfin.cc
Je to fakt neuvěřitelně lehké, nosič se dvěma brašnami je lehčí než prázdná Ortliebka. Precizně provedené, a zdá se, že i dokonale vymyšlené do posledního detailu.
Brašny jsou z takového tenkého, šustivého plastu, asi bude snadné jim neopatrnou manipulací ublížit, tak se bude muset dávat bacha.
A jak se to dává na kolo? Z těch fotek su teda akorát jelen... :-(
Noukni na ten link, jsou tam videa, dost promyšlené
Vskutku pěkné, dobře to vypadá. Šikovné uchycení nosiče a brašen.
Ještě jsem to na kolo nepověsil, ale zdâ se, że je všechno dokonale promyšlené a perfektně vyrobené.
Moc se těším, až to vyzkouším, jedu 5týho na jih. Jen ty jakoby "papírové" brašny mě trochu znervózňují.
Rondo, nerypâkuj, černá, jako bílâ, je neutrâlní, a navíc, zeštíhluje. Což u brašen moc velká výhoda není, ale i tak.
Problém mám s botkama, Mám ty co jsou určenë na platformy, ale jsou šedivé, a zelené, ani černé jsem nenašel, Budu v Provence vypadat zase jak popovickej balík,
Kup si pikslu barvy ve spreji a boty přestříkej :)
Je blbý zeptat se, jaká je konečná cena? Je to fakt pěkný.
To Ni snad nechceš vědět...
S poštovným, 2 ultralehké brašny plus nosič (bez těch tyček na Ortlieba) krásných 399 britských liber
ne omyl, dobrá zpráva, ne liber ale EUR
Pokračuj v omylech, jestli skončíš na EGP, tak to taky beru, šéfe. :-)
Ne, uz to jiný nebude, koukal jsem na fakturu, spíš vymysli, k čemu bu sw firma mohla potřebovat nosič na karbonovou silničku :-)
mě fakt nic nenapadá
To je jednoduché. Pomůcka pro modelování cyklického zatěžování konstrukcí. Tomu nikdo z finančáku rozumět nebude :)
No neblbni, chlape, snad to nebudeš cálovat ze svého, od huby utrženého.¨
Na to jsou dotace. Inovativní! Svoboda zaručena!
Hele, nevíš kdo to tu čte za finční správu?
Silniční kolo si dá do nákladů jen absolutní trouba. Znám kluky, co odepisují elektrokola, ale taky bych to nezkoušel, i když na něm, stejně jako na silničce občas do práce jedu.
No, není to tak dlouho, co jsem jim zase cáloval hromadu šušní, nedráždi mě s dotacema.
I když, sunu-li se tou žlutou krajinou, mohu být vlastně pyšný, a hrdě si říkat, třeba tohle řepkové poje, tak to jsem si zaplatil sám, teda přes Andreje.
Pusť si Slavnosti sněženek a Hanzlík ti to předvede. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=xwzKQIxrRHA
Na videu, 3:28min, je vidět zajímavá věc, na nosič dodávají jakýsi adaptér, tyčku, na kterou lze pověsit Ortlieby.
Tahle varianta by se mi líbila víc, objednat jen nosič, pověsit na něj žluté(!) brašny.
https://www.tailfin.cc/pages/design-and...
Hmmm, to vypadá, že by to šlo udělat z kousku hliníku, nebo mosazi příslušnýho průměru.. přišlo mi to fakt jen jako prostá tyčka bez ničeho dalšího. Pěkně to maj vymyšlený
Koukal jsem na jejecn web, ty tyčky nemaj v nabídce, a zdá se, že i ten nosič je zatím vyprodán, to jsem měl teda kliku....
Já je tam našel
https://www.tailfin.cc/collections/spares...
Tak umim hovno hledat.
Kdy pojedeš?
Já mák nejdřív tu Provence a pak bych chtěl zkusit ten okrun po letech, ale 20 července bych měl bejt doma. Určitě pak na Zelenáče hesednu do konce prázdnin, takže od 20týho bych ti to moh půjčit.
Věšnt na to Ortlieby asi nenídobrej nápad, jsou sami o sobě dost těžký, každá strana má nosnost 9 kg, dohromady teda 18, nevím jestli s Ortliebama, a třeba i psem napříč těch 18 nepřekročíš.
Ona tam bude nějaká rezerva, v 19-20ti to pravděpodobně nepraskne, ale nepokoušel bych se to testovat
Už jsem to tam nasadil, fakt to je strašně jednoduché. Škoda těch brašen, mají rolovací systém, ale zapínání dost blbě, zřejmě není možné udělat to samé, vo má Ortlieb, a to je trochu škoda.
Škoda, že´s nezveřejnil i foto před nasazením brašen.
tady je, asi mozna zrusim tu ramovou brasnicku, kdyz budu mit ty velky vzadu.
Tak to mě docela zklamalo. Na pohled takový hamotný to je. Možná lehký, ale elegantní to teda není.
No, je to z karbonu, tak to musí mít nějaké profily, aby to něco uneslo, počkej až na to pověsím ty brašny, tu vidlici neuvidíš.
Mě spíš trochu dopálilo, že tam není šance nikam umístit světlo, nebo blikačku, a protože to má tu vzpěru k sedlovece, nedá se rozumně umístit světlo co mám ani na sedlovku.
Zkusím se kouknout dneska po obchodech, jestli není něco co by se mi tam vešlo, zatím jsem vymyslel takovou habaďuru s dílů, co jdem doma našel.
potřebuješ světlo, který dáš nad to a vodorovně.. tutajten olpran (dá se otočit jestli se dobře pamatuju) by to měl umět)
https://www.alza.cz/sport/olpran-zadni-svetlo-2...
nebo tuten
https://www.alza.cz/sport/olpran-zadni-svetlo-5...
to světýlko mám, ale nemám tu objímku, aby světýlko šlo otočit vodorovně, tak jsem tam udělal takovou nouzovku, kouknu se ještě po těch obchodech, jestli nějakej vodorovnej krám neuvidím.
Bez světýlka bych měl strach
Hele, nepamatuji jak vypadají ty brašny, ale nejde na ně dát blikačku s normálním "klipem" ?
(a pojistit špagátkem proti ztracení?)
edit - na ten popruh kterým se to zavírá by to asi šlo.
No, možná bych dal blikačky 2, každou na jednu stranu
Snad uz jsem to vyresil uspokojive, svetlo jistim blikackou :-)
Tak jsem ho fešáka zelenýho umyl, opatřil nosičem a přidělal habaďůru na umístění zadního světla, kus blatníku zezadu přesunul dopředu, namazal co se mazat má, a ve středu mě vypustí na trať.
Říkal jsem si, jestli bych neměl založit pár témat jako:
"Jaký opalovací krém na lýtka a zátylek?"
"Je lepší zlatá MasterCard nebo snad zlatá Visa?"
"K obědu raději polední menu nebo snad raději à la carte?"
ale když vidím, jak jednáte s bezradným kolegou, raději se spolehnu sám na sebe....
Na ty lejtka bacha. Za poslední tři dny je mám pěkně grilovaný. První den jsem se na to vyfláknul, dneska už jsem mazal Hirošimou 30+ s všema myslitelnejma filtrama.
Kdepak, ona mě chtěla mazat 50kou, ale já vzdoroval, dá se čekat, że mě nějaké to slunko za těch pár dní ještě lízne a ostřejší.
Základ už mám solidní, ksicht, frňák i uši drží.
Moje blbost, že mi nedošlo, že jsem furt jezdil v dlouhejch gatích.
Tuhle kravinu jsem udělal už podruhé, takže potřetí už ne, nebo se budu muset zastřelit, tedy až si pořídím legální zbraň.
To je starej montážní stojan, blbě vymyšlenej, ty novější co drží kolo za ràm jsou praktičtější. Do tohodle neposadím elektrokolo se střeďákem.
Tak až si pořídíš stojan, co drží kolo za rám, nebo za sedlovku, tak to si teprv zanadáváš.
Jako statik to hnedle pochopíš. Buďto ho bytelně ukotvíš do podlahy, nebo pořídíš nějakej metrákovej. Ten je dobrej tak pro úplně odstrojenou silničku. A stejně když něco děláš (zabereš za inbusák), tak to tancuje po cimře. Navíc, pokud nemáš rám z přesně kulaté trubky, tak má ta uchopovací kleština problém.
Já tuhle věc používám jen na servis vidlic, na to je to bezvadný. A ten stojan co máš, si budu stavět. Už mi tu nějaký čas leží jacky, jen se k tomu dohrabat...
Na to je takovej speciální držák :-)
https://dopice.sk/n3F
Jo, když se dají tři na sebe, tak už by to mohlo držet :-)
Asi mají aji větší. Jak byl úklidovej víkend, tak jsem z příkopu tahala takovou těžkou potvoru, to mělo určitě víc jak 16 kilo, aspoň půl metráku, takže za ty tři by to vydalo.
...ten byl asi litinový, pod sil. značky ;-)
Nesmí koupit levnej šrot, ParkTool má i modely co unesou 45 kg, samozřejmě to v tom uchytit přibližně uprostřed.
Nejde o nosnost. Ten bazmek unese i fulla, i treka s brašnou. Jenže při jakékoliv manipulaci s kolem už tancuje, pootáčí se, kácí se. Navíc ta kola mají různě šikmé a nepravidelně tvarované "trubky", takže i to uchycení je šišatý, pootáčí se, sklouzává, jindy zas to mačká přes bowdeny a hadice. Prostě pro kolo nepraktický nesmysl, ale na servis vidlic nepostradatený.
Nepoužívám ho ani pro chycení za sedlovku. Na treku mám odpruženou, na horácovi zasouvací a páčit karbonku na žiletce se mi taky zrovna nechce. Párkrát jsem to použil jen pro přidržení kola, postaveného na zemi. Ale to už vyjde stejně, jako opření o zeď.
Chápu, předělám nějakej hák na boudu, tu nepřevrhnu
Začala mne silně bolet záda od montování kol na zemi. Chci si koupit nějaký stojan, abych mohl kolo zvednout a nemusel se k tomu tak sklánět. Jaký? V Bauhausu mají pěkný německý amatérský stojan za asi 900Kč. To je úplně za babku a přitom vypadá docela stabilně. Jen se klamu?
Doporučuju ozkoušet, než si ho koupíš. Jestli ho tam mají postavený, tak se zkus domluvit na zkušebním upnutí kola. A zavergluj s ním, jako když něco povoluješ nebo sundaváš.
Já jsem se z těhle stojanů docela vyléčil. S nějakou superlehkou žiletkou to asi ještě jakž takž půjde, ale třeba když jsem do toho chtěl upnout treka, tak jsem musel napřed najít těžiště. Pak nějak uspořádat lanka u trubky a pak mi to při jakékoliv práci děsně tancovalo.
Vyvrcholení nastalo, když mne napadlo vyndat přední kolo. Těžiště v tu chvíli v hajzlu, stojan se protočil a kolo se i se stojanem poroučelo...
A to nemám žádnou hračku z lidlu (sice ne žádný profi, ale slušný průměr)
https://www.cestovatelskyobchod.cz
myslí za vás na vás!
Tak jsem vyjel.
Srabácky až z Wernberg-Koblitz, bylo pozdě a těch 30 kiláků míň bodlo.
Kromě toho, že jsem si hned musel připomenout, že s naloženou silničkou se neseskakuje obrubníček, byť nizounký, když nechceš prorazit duši vše šlo podle plánu.
Kecal bych, kdybych tvrdil, že toho nemám dost.
Tak zase zejtra....
https://www.relive.cc/view/g35517781382
Tak mě Šéf dneska zkoušel, ale odolal jsem. Nejdřív nasadil protivítrtak drsně, že jsem fakt čapnul ty berany dole.
Pak se postupně začalo ochlazovat, a abych se zahřál - kopečky. Plazil sem se jak šnek.
Ke konci jsem použil do kopce "indiánskou jízdu" když jsem toho měl dost, sto metrů jsem strkal a pak uSe 500 metrů šlapal. Poslední kilák umyl liják.
https://www.relive.cc/view/g35571627740
Že starýho psa nepředěláš ukazují fotky.
Pohoršení působíasi jen v Praze.
A třešnička na dortu, boty schnou, tak na véču v sandálkách. Od země táhne atak ať. ikažddj polí í šos.
A víš, jak se tomu odborně říká, když se my proplešlí takhle fotíme víc z nadhledu ?
No, nic moc. Ty ponožky v sandálech by měly být bílé :-)
mám jen zelený a ty si šetřím do Francie, tam jsou na módu psi
jinak, dneska jsem vytáh podprdelník, významě mě pomohl
Takže už ti chybí akorát ta barevná proplejtaná síťka (pro kterou byly v plechových blatnících po stranách desítky droboučkých direk), aby se ti sukně nezamotala do drátů :-)
Se pošklebuj, nádhero, moje prdel mi od rána děkuje :-)
Aby jí to vydrželo až se provalí , že při pohledu na tuhle fotku infarktoval nejeden ortodoxní žiletkář.:-))
Nejen žiletkář. Jindra se tím definitivně zařadil do rodiny důchodců a elektrohybatelů. To kolo by mu měla cyklistická obec zabavit z důvodu prznění a hanobení. :D
Závidím, závidím, v pondělí jdu na rehabilitaci se zády. Jen jsem dojezdil DoPráceNaKole (Byli jsme v Praze 3.) a nemohu jezdit a málem ani chodit.
Jak to bolí, stojí to za prd.
Tady se udělalo léto, nefouká, přede mnou,
už jen 70 s nastoupáním nějakých 350, tedy skoro rovinka, a jsem u Rýna.
A pak už jen roztáhnu plachtu a nechám se mistrálem fouknout na jih.
Ça ira, půjde to. Musí
Prdím na ně, je to moje prdel, ne jejich, stejně jako moje kotníky :-)
Zadek se časem otlačí, ale nášlapné pedály už asi neobuju. Ten nosič je bezva, uchycení bsašen taky, ale samotné brašny stojí za prd. Hladké, zřejmě pod terorem silničkářské mafie, žâdná kapsa, možnost zastrčit bundu pod popruh, na cestování málo praktické.
Už chystám nosič Růžence. Tenhle starej bude bezva, kolem sedlovky dám objímku a na zadní stavbě dvě ďurky na rámu má, se to přidělá jen na cestu, tři šroubky půjdou jednoduše a rychle. Pružinka nahoře je k nezaplacení, se pod to dá chytnout třeba ta bunda, a brašny na to půjdou pověsit taky.
Kdyby sis udělal nárychtung na zadní upínák s dírkama pro ten nosič, tak by na Zelenáča šel taky. Váží to teda 800g, ale zas je to z poctivýho kusu železa... :-)
Ten pružinový bazmek je jen pro zlost. Pořád mi drnčel a když jsem náhodou pod něj něco chytil, tak to s přehledem uletělo. Na starém nosiči a Favoritu jsem ho odmontoval. Mám tam místo něj tenký gumicuk, který je univerzální a dá se mu nastavit napětí.
Když nemá Růženka horní díry na chycení nosiče, tak můžeš ke příčce na vidlici na díru pro čelisťovou brzdu přidělat kus plechu a k němu přichytit ten nosič. Plech se dá nastříkat na barvu rámu, není pak vidět. Je to lepší než objímka na sedlové trubce. Nebo do té příčky navrtat další díry pro uchycení nosiče. Ta příčka stejně nic silově významného nepřenáší.
Nahoře to objímka krásně chytne, tam dám tu plastovou, kterou mám aji na držákách na flašky. Ona s tím nosičem Růženka přišla a byl chycenej ke šroubu u sedlovky. Já ale ten šroub nechcu furt povolovat a vyndávat, takže dám na sedlovku objímku, ke které se to chytne úplně stejně, akorát o centimetr vejš.
A ta pružina teda je silná jak sviňa, a i kdyby, tak na ten nosič můžu shora přivázat cokoliv špagátem nebo gumicukem, jde hlavně o ty dvě vodorovný tyčky pro zavěšení brašen.
A proč ten nosič sundavat? Tobě se nelíbí kolo s nosičem?
Mně to péro pořád drnčelo, ať jsem ho napružil jak jsem chtěl. Tak už ho nechci.
Na nákupy mám s permanentníma brašnama (a nosičem a stojníkem a blatníkama a světlama...) Araba, Růženka je rychlej lehkej stroj.
Ale přece jenom, když jsem jela na víkend na chalupu, tak jsem musela pár kousků šatstva vézt, bo ráno byla zima, v poledne horko a na večer u ohně se zas hodilo jiné oblečení. Jsem to tentokrát smotala do válečku a uvázala pod sedlo, Tatranky strčila do kapsičky na vestě, ale nejet k rodině, tak by se třeba hodilo přibalit si aji toho buřta a skývu chleba, že jo... A i s tím nosičem je Růženka pořád o pět kilo lehčí jak Arab, ovšem nemusím s tím jezdit na dvouhodinovou vyjížďku tady po okolí, to si ani flašku neberu, k čemu by mi byla, klíče od baráku mi stačí.
To věčné povolování a utahování objímky je opruz, ale je řešitelný třeba tímto:
https://www.bike-eshop.cz/objimky-sedlovek...
postupně jsem to dal na všechna starší kola. :-)))
A nesjíždí ti sedlovka dolů? Mně tedy stále. Sice zvolna ale přece. Na Favoritu to mám utažené šroubem s matkou na krev a ani se to nehne.
Na Favoritu nemám problém, porovnal jsem sedlovou trubku, aby byla kruhová a vyšla na mě po různách přestavbách i nová sedlová trubka. - viz. obr.
Problém jsme měl na prastarém MTB, problému se zajížděním jsem čelil navrtáváním (různě deformované) trubky v příslušné výši, vyříznutím závitu M4 a našroubováním šroubku, jehož válcová hlavě se opírá o objímku. Už to nezajíždí a ani můj cent to neustřihl!
Já myslím, že tahle objímka mi bude stačit :-)
https://www.moxma.cz/prislusenstvi-ke-svetlum...
Dolů nesjede, bo bude hned nad sedlovou rámovou trubkou a vozit na tom nosiči nehodlám žádný velký váhy. Pro cement zajedu s Arabem, a kdybych toho chtěla víc, vemu Hucula s vozejkem :-)
Já mám také dva stroje a Favorita považuji za toho rychlého a lehkého, kdežto horáka za toho co vydrží všechno, je i do terénu a na vícedenní výpravy. Ale nosič mám na obou. Na Favoritu na nosiči vozím nahoře jednu malou brašnu s doklady, brýlemi, mobilem a větrovkou. Jezdím na něm takhle do práce. Ráno je zima, odpoledne tu bundu musím strčit do brašničky. Takže moje kola mají nosič. To spíš to hyzdí toho horáka. Ale i na něm je pak ta brašna i když jedu po singletracku. Starší pán si už může něco dovolit a ještě to není měkký návlek na sedlo, jako si to někdo dává na karbonovou silničku, že :D
Já fakt na vyjížďku vyjedu a po pětistech metrech jsem venku v lese. A na dvě hodiny dopředu mi stačí kouknout na oblohu a vidím, jestli bude pršet a nemám raděj hodinu počkat nebo zůstat doma.
A venku jezdím tak dvě hodiny, za kteroužto dobu projedu kolem jednoho obydlenýho baráku, s obyvatelama se zdravíme, když jsou venku. Mi stačí na krku klíče a pytlík, do kterýho se vejde plastová kartička řidičáku, lístek s pár telefonníma číslama a mobil (ten s sebou stejně neberu), kdybych se někde zrakvila, tak ať nikdo nemusí zjišťovat, kdo to byl.
PS: a když rostou jahody, ostružiny..., tak do držáků dám petky od mlíka se širokejma hrdlama a dva litry nasbírám. A když rostou houby, tak mám takovou kabelku na záda.
že bych zítra zaběhnul ke Kulhánkovi? Možná by se to v sobotu mohlo hodit :-))
Tak jsem si myslel, že jedu na výlet, a koukám, že vona je to expedice..
a navíc spojená s módní přehlídkou mladých designérů :-)
Výlet nebo epedice je snad jedno, hlavně když se vydaří :-)
Bane, když se vydaří expedice, můžeš ejt hvězdou bulváru, když se vydaří výlet, maximálně ti zase uvolní tvoji židličku Pod lexem
...130km za skoro 12 hodin - to je teda nářez ...
kolik ti je nádhero? Taky budeš jednou starej...
To von je....
Tady už je to tak, pro někoho se ženu a "není to ta správná cykloturistika", jinej by to ujel za 4 hidinky i s těma brašnama i 1200 nastoupanými metry, a tak den za dnem, dál a vpřed
..kdyby nešlo o velkohubého Jindručíslo, který tu na každého machruje, tak bych si poznámku odpustil.
Zpravidla jeho pózy ignoruju a nechávám reakce pro jeho fanklub. Tentokrát jsem se holt nechal zmást titulem Svoboda a dočetl až do konce...
Smáznul bych tě, ty zlý človíčku, ale protože mám dobrou náladu, nechám tě plivat ty jedy i tady.
Hlavně přitom nepolykej, mohlo by tě do zabít
Svoboda dá občas zabrat, ale stojí to zato.
Svišťák z kopce, plácání se kolem vinic, zmagořený záškoláci v Heilbronnu a pak najednou nějaké dusno, vedro, pocit, že jsem v hajzlu a těch smutnejch 50 nedojedu.
Říkal jsem si, jestli fakt neblbnu, a nenakládám si moc.
Další koua, další kafe, umírám.
Houbeles.
Blížila se bouřka, a to fofrem. Pak to prásklo, a proudy vody, čtvrt-půl hodinky pod mostem, a pak jak znovuzrozený.
Ale mrcha v patách, když začalo znova pršet, měl jsem hotel nadohled.
https://www.relive.cc/view/g35624207400
Vždycky nafotíš nádherné hrázděné domy, nebo pěkný most a pak se ti do toho přímíchá ta příšerná zmrzačená zelená plečka s polstrovaným sedlem a mně se z toho udělá špatně. :D
Jinak, ať ti to jede!
Nebudu přehazovat pedále a sundavat polstr řitě na každou fotku.
Kolo je to dobrý, lehoučký, gram na rámu prej vynahradí kilo přes pupek :-)
V kopcích je lepší elektrika, i v protivětru, na rovince pak Zelenáč se stejnou námrhou sviští líp.
A nepřekonatelný je ve výtahu. Hodíš na zadní, a vyjedeš kabinkou pro dva. To s elektrikou nedáš
Jak na to v hotelech koukaj, když přijedeš v dešti, nebo těsně po dešti ?
Zatím jsem dorazil vždy skoro čistý, tak nevím.
Ale tyhle Mercure, Novotel a Ibis nemají problém nikdy, mají na to lidi, řetězec, recepční se nestará o uklízečku. Problém je výtah, elektrokolo s brašnama na zadní nehodíš, a manipulace s brašnama je voser.
Podobně i jiné hotely, které neřídí přímo majitel, taky je jim to fuk.
Pokud to má majitele, odvede tě s kolem do garáže, do kolny, nebo nějakého přístavku, a pomůže ti i s věcma. Ti si to ohlídají.
Jiná věc je, že nejezdím polňačkama a blátem, tak kolo i po dešti vypadá slušně.
Jinak včera jsem si to přihasil do obchoďáku na snídani, žádné pohoršení se nekonalo, rozumný člověk pochopí, že nemáš moc na vybranou, s tou navěšenou bagáží. Naopak.
Živý zájem odkud a kam, jak dlouho.
Normálnímu necyklo smrtelníkovi připadá cokoliv nad 100 km denně jako olympiáda.
A když trefíš na cyklouna, zajímá se o brašny, jak to je vychytaný, nebo trasu, a chápe, psoč to nenecháš na parkovišti.
Jako na zákazníka, který platí, resp. majitele hotelové karty.
Jindra se neubytovává v Česku
I když bydlí často, tak stejně to není šejk, co by si pronajímal celá patra v pětihvězdách, aby mu měli dělat pomyšlení. V tom to asi nebude.
Je to v tom majiteli.
Prostě když recepční neluxuje, je mu to fuk.
Výhody zákaznické karty nejvyšší kategorie jsou jinde, dostaneš, především, mohu objednat hotel 24 hodin předem, a mají pro mě pokoj, žádné obsazeno, dostanu "welcome drink", mám rychlý net grátis, stejně jako možnost "early" nebo "late" checking (od 9ti do 17), ovšem když maj volno. Všechno mám o 10% levnější a body se mi přičítají v řežimu turbo. Za 2000 bodů mám 40 euro na ubytování, body se nějak počítají podle útraty a kategorie hotelu, za noc jich naberu od 300 do 500.
Má to svoje mušky. Pokoj musí pro mě mít, ale nepíše se za jakou cenu. Takže se mi stalo, že pokol v Bochumi, co je běžně za 100 mě chtěli pronajmout za 500 za noc. Prostě měli plno a věděli, že nejsem padlej na hlavu. Výhoda karty naplněna. Nasral jsem se a napsal řediteli, ten my vysvětlil, že měli obsazeno, omluvil se, a další ubytování mi dal grátis.
Alevto proto, že tam bydlím 40 nocí ročně, tam kde tě neznají tě snadno takhle eliminují.
Občas mám nějaký dárek, obsah minibaru grátis (dají tam jen nealko), je-li na hotelu sauna nebo fitko, mám župan a papuče.
No, a ty body jsou fajn, protože jima platím ty výlety, takže třeba tuhle cestu platím bydlení po hotelech míň, než kdybych byl v kempu.
Kolo na cimru ve výhodách není, ale správně AV píše, na "platinového" nevystartují" a mdyž se nedostaneš do výtahu, najdou bezpečné řešení.
málem jsem zapomenul, když má hotel dva typy pokojů, s vanou nebo se sprchou, dostanu vanu.
Takže teď si relaxuju v teplý vodě, přívoz přes Rýn jezdí od 9ti, fůra času.
Svalům a kloubům starce to dělá moc dobře :-)
Tak to tu zákaznickou kartu nechci, furt by mi cpali vanu a tu já nemusím, mám radši sprchu :-)
To ve vaně je taky :-)
Nk, abys jí dostal, musíš "nabydlet" 60 nocí v hotelých řetězce za rok.
Jedu dnes 70tou :-)
Tak příští rok v suchu
A jak u tebe? Už jsi na Favorita namontoval tu novou rezavou (přebarvenou) vidli?
Nenamontoval. Už je nastříkaná, ale teď mne z ohýbání chytla tak záda, že jsem měl neschopenku a v pondělí jdu zase k doktorovi. Ischias není žádná skvělá věc. Už mám vyhlídnutý montážní stojan na kolo. To ohýbání už nedávám. Stáří je pěkné svinstvo a většinou to špatně končí. Ten jedinný co to přežil ke všemu byl mladý.
Kup si pořádný kolo, abys ho nemusel furt montovat :-)
Když mne to montovat baví. Měl bych na to to dát do servisu a v Praze bych si mohl vybírat. Ale na moje kola žádnej servisák sahat nebude. Na auto jsem se už vykašlal, protože baz garáže na ulici mne to už nebaví. Ještě tak najít něco v elektrice, ale povolovat zatuhlé matice mne už zmáhá a pak mne bilí lokty.
To mě připomělo Pepíčka Hynka, když si pořídil Oktávku a dožadoval se, aby mu ukázali motor, že je vyučenej automechanik, tak aby věděl co a jak, kd'ž si to bude chtít opravit.
Chlápek zachoval klid a povídá:
"v kterém roce jste se vyučil?"
A Pepíček že v roce 1961.
Tak mu řek, ať to radši vůbec netvírá, kdyby něco, a jede rovnou do servisu
Jenže současné auto je jen interfacem toho řídicího počítače. Takže když zvládám ty počítače, tak se mi ta auta dostala do oboru. Stačí si sehnat ten diagnostický software a připojit se s ním na řídicí sběrnici toho auta a ty elektrické věci mohu dělat. Do motoru se cpát neumím a ani nemusím, protože to je to, co ty servisy umí a co se nekazí.
Nejsem vyučený automechanik, jako ten tvůj Pepíček.
No a kolo je tak jednoduché, že to zvládnu prostým selským rozumem.
Jenže ono to občas souvisí jedno s druhým. Na Sprinterovi mi zdánlivě švindlovalo turbo. Připojili mě na diagnostiku, ta jim ukazovala vadnou váhu vzduchu. Tak se hledala váha vzduchu. Až po dotazu na centrálu se mechanikovi dostalo ujištění, že zrovna tenhle konkrétní kus váhu vzduchu nemá (mechanik nechápal). Pak se procházelo ještě několik možností, co diagnostika na střídačku psala. Furt nic. Tak že to teda asi fakt bude to turbo.
Tak jsem odcukal zpátky, ať si to šéf rozmyslí. A když jsem ještě kouknul na dvoře do motoru, tak mi jen tak ruka zajela po hadicích a já nahrábnul nenápadnou trhlinku na té za turbem. Normálně neznatelná, ale když se roztočilo turbo, utíkal tudy tlak a padalo to do nouzového režimu. Takže jak děda Drchlík z Návštěvníků jsem trumfnul diagnostiku, hadici zatáhnul bondpáskou, zajistil několika zdrhovačkama (ani na STK to nevadilo) a co vím, jezdí to tak dodnes už nejmíň šest let.
No to je zrovna ta věc na motoru, kterou s radostí nechám na servisu. Váha vzduchu, to vůbec netuším, co to kde dělá. Stejně je to jen nějaká hantýrka, tak se to určitě nejmenuje.
Představ si to, že jmenuje. Naprosto oficiálně :-)
Teda ještě se to vyskytuje pod složitějším názvem "Snímač množství protékajícího vzduchu", ale dost rovnocenně. Váha se to jmenuje i v autorizovaných diagnostikách i v oficiálním mercedesáckým katalogu. Alespoň u toho konkrétního Sprintera jo.
Jo snímač množství přitékajícího vzduchu, to chápu. Když se má nastavovat nějaký poměr paliva a vzduchu, tak se ten vzduch musí měřit. No a jelikož se to mění s teplotou, tlakem vzduchu v okolí (nadmořskou výškou), tak se to musí měřit neustále. To když bude dávat špatný údaj, tak to ve válcích bude špatně míchat palivovou směs. Bude moc bohatá a bude to čoudit, nebo bude moc chudá a nepojede to. Díra za tou váhou udělá tutéž chybu. Do větších výšek se dříve přestavoval karburátor.
No vidíš to - a přesně tuhle věc ten konkrétní Sprinter neměl a nemá už z výroby. A sedmnáct let rajtuje, má namotáno 800 tisíc, na emisích nikdy ani ten nejmenší problém.
Stará Octavia, Škoda 1000MB, Škoda 100, 120 a 130 to také neměly. A Laurin & Klement také ne. Dokonce možná že ani Ferrari, co v něm málem uhořel Lauda.
A u MB Viana to vypadalo na nutnost výměny fůry elektroniky okolo rozblázněných zámků u posuvných dveří. Za jízdy se v intervalu několika vteřin pořád odmykaly a zamykaly (při 1000 km cestě docela na palici :-)
Nakonec stačilo izolačkou zalípnout plošky kontaktů u dveří a z automatu byl manuál, bez dalších problémů.
Leccos se dá řešit i na dnešních autech.
No nebo napružit kontakty u toho konektoru, který ztrácel kontakt. Pak by to začalo normálně fungovat.
Ne ne, kontakty byly v cajku. Problém byl dál v kabeláži.
On to byl vůbec nějaký páteční kousek, vyráběný ve Španělsku. Děs běs. Miliony tenoučkých drátečků, co po pár letech popraskaly a kdeco přestávalo fungovat. Dostat se k nim do svazků nešlo, letovat nešly, navíc všude samá řídící jednotka...
Tyhle vergly jsou prima, když jsou nový (i když, tenhle zlobil od začátku). Starší je o nervy. Zlatý jednoduchý manuály bez fičůr a vychytávek.
Už za socíku tvrdil jeden, co se k novému autu vždy dostal (ředitel Uhelných skladů), že auto má mít člověk maximálně 3 roky.
Při prodeji ještě moc netratí a je ušetřen častých návštěv autoservisu a hubnutí peněženky. Něco na to je ...
To se sice říká, ale matematicky to moc nesedí.
Po třech letech auto prodáš nejmíň o třetinu levnějc, než jsi nakoupil. Takže o sto až dvěstě dolů. Takže každé tři roky bys vydal tyhle peníze za nový vergl, plus nutnost pravidelně do autorizáku kvůli záruce atd... To má smysl pro toho, kdo autu za ty tři roky nadělí aspoň čtvrt mega a prachy ho moc nezajímají.
Naopak, když koupíš právě takové tříleté auto, co už má vychytané dětské bolístky a nemáš vyloženě smůlu, tak tě dalších deset let odvozí a narveš do něj jen nepatrný zlomeček z těch peněz. (teda za předpokladu, že nelítáš ročně 50tis+, samozřejmě)
Řekněme stopade dolů. TJ. ročně padesát, to by se za pohodlí a ušetřenej čas mohlo vyrentovat. Když už si někdo kupuje funglovku, tak není žádná holá prdel a jeho čas je dost drahej.
Problém je, že se těhle hlášek neuváženě chytají i lidé s jen trochu nadprůměrným platem, aby nebyli za socky. Chvíli to takhle zkoušejí, samá hypotéka a leasing, všechno furt fungl a šik a po čase mezi sockama končí s exekucema a insolvencí. A je to věčný kolotoč, protože než spadnou pod rošt, tak jsou svým životním stylem na očích těm, kteří se nahoru teprv škrábou a po hypotékách a leasingách pokukují.
A ještě jednu velikou výhodu ta tříletá potvora má. Už je trochu odřená a občas zašpiněněná a tak člověk kolem ní nechodí jako u funglovky a nehledá nové šrámy. Ten život s ní je klidnější.
Odřít to umím za tejden, pokud jde o to
Můj kolovoz má 5 měsíců a hezkých 37 tisíc. Za rok ujedu tak 80. Po 100ce, jak je to po záruce, se začne všechno srát. A v servisu tě nešetří. A pak si bez auta, platíš draho náhradní vozidlo co nechceš, jen vopruzy.
Na novém autě tratíš prachy, ale šetříš čas a nervy.
A teď si představ, že bys třeba těch 800 ušetřil a koupil auto za 300. Co se stane?
Z těch 500 ti soudruh stát sebere minimálně 180 litrů a nasere tě, jezdíš ojetinou co se furt sere.
Ischias? Mně připadá, jako bych jich měl tisíce v každý noze.:-) Hamstringy a lejtka brněj nepřetržitě, chodím s franckama v předklonu, při pokusu o napřímení lejtka v jednom ohni a chůze vrávoravá, nejistá; všude sanitou a k ordinacím systémem "Na Bělehrad!". Však nezoufám, vono se to poddá. :-)
plotýnky 2, 3 vyhřezlý nebo prasklý.. vítej. Pokud se to nespraví samo (bolet to tedy už bude furt, ale když budeš mít kliku, uklidní seto, potom co se výhřez vstřebá nebo vrátí), dostaneš titan.
Mazlík zelený co si báží mé řitě.
To víš, ve Francii půjde dolů, to by mě cyklonárod neodpustil :-)
By tě rovnou lynčovali, že? Ani se jim nedivím.
To aj sundám volné kraťasy a namaskuju se za papouška, skončil bych na galejích jak Motýlek
Počkej, chystej se na infarkt, až ti se prsknu fotku svý silnice (rám je obyč hlína, vídle ale karbón) s koženým sedlem s perama a se šlapkama ES-KA z roku 1920 :) Jestě bych na ní moh dát karbidku :)
Taky si říkám, člověk jim dęlá pomyšlení, a furt remcaj.
Gelový sedlo s odpruženou sedlovkou jsem na to měl nasadit
Od Němců se musíme učit toleranci :-)
Správně. Na zelenáče patří ta německá řidítka, co vozí Šíravník :-)
Nevím jaká Schwalbelenkern (flaštofkafóglřidivák)?
Správně :) stroj se má přizpůsobit člověku, nikoliv člověk stroji...
Strasbourg, první město ve Francii, které jsem viděl.
Vždycky stojí za to ho navštívit, i kdybych si měl prdel rozedrat, což se dneska stalo.
https://www.relive.cc/view/g35667178700
Kolik jsi toho najel na zelenáčovi za dva poslední měsíce před touto cestou? Ty denní distance jsou přece docela milosrdný...
prd, za poslední rok asi 40...
Jezdil jsem na motóru, a to má jinej posez, ale do se poddá
Sakra nepruď, nebo Ti snad začnu i závidět.
a to mám ještě tejden :-)
To budu mít řiť na hadry jak Řepka na Ruzyni
A co kdybys na tom krámu seděl trochu kratší dobu. Zadek by ti poděkoval.
Myslel jsem że si odpočinu včera, vítr mi trochu upravil plány.
Dneska to neklapne, mám 170, zaplať Bůh 60 už v zadku. Přivstal jsem si na to, zatím bezvětří, uvidím.
Ono je to fakt velká země.
Hlavně tě ženou ty předem nesmyslně dlouze nastavené etapy mezi hotely. Přejeď jednu tu etapu taxíkem, nebo ji zkrať vlakem a zadek se ti zacelí.
Když to jde.
Dneska to nešlo, teda šloby to, 55 před cílem jsem vzdal a vrátil se.
Došly mi duše.
To bylo tak. Lilo jako z konve, naučil jsem se to ignorovat, prostě jedu rychleji, aby mě nebyla zima, za 3 hodiny jsem stejně durch.
Plán plním, naopak, tím že fakt svištím, jsem rychlejší, v Besançonu na oběd.
Dostávám ručník na utření a hadr pod sebe na židli, jsou fajn. Ale moc neuschnu ani se neohřeju, za hodinu venku a zima fest. Tak se do toho opřu, za chvilku se zase zapařuji a je mi teplo. Buším do toho, počítám, že v 7 jsem na místě. Nevím kde, nevím jak, ale asi po 10 km zadní duše prázdná. Asi jsem v tom fofru někde víc drcnul, budu muset vyměnit pásky. Kolo na krovky, měním duši, mám už předposlední.
Liják jako prase, nahustím na palec, manometr nebudu hledat, někam zajel dolu v brašně. Nasednu, ujedu pár metrů, říkám si, je to měkký, dofouknu ještě. A buším vztekle, až přetrhnu ventilek, jak když ho ustřihne.
Je zle. Mám poslední duši, to si s tím 50ku nelajsknu, v lijáku nic nezalepím, mám s tím problém doma.
Změna plánu, návrat do Besançonu, velké město, kde duše koupím. Ruším hotel v Dole, bookuju Besançon. Opatrně napšoukám, nechci to zase urvat, a pomalinku, opatrně se sunu zpátky. Kolo je měký, ale bojím se, abych mu neublížil.
Po 4 kilácích napravo cykloservis, kupuji 2 poslední duše, dobouchám natvrdo, a smutně se vracím do města.
Vyperu, usuším, zejtra prostě budu muset dát zase 170. Googlim, kde bych ještě přikoupil duše, tu jednu mám, jestli se mi jí podaří zalepit, mohlo by to klapnout.
Dobrá zkušenost, jsem na to s těmi brašnami moc těžkej, lepší pásku, nebo dvě, ale to tady nevyřeším.
Dumám, jak se to krajní triko navlíká.
To je "all in one" a to bílý je jako nátělník?
Ty nátělníku :-)
To jsou šortky s kšandama, do nich se leze navostro, ty by druhej den nevzala na sebe adi ani Lanna.
Přesně tyhle:
https://www.bikeclinic.cz/catalog/kc-00049991-...
Zdá se to být pro jízdu velmi praktické.
Já bych to na sebe nevzala ani první den.
My holky čůráme jinak než vy kluci:-))
A pokud si myslíš, že po stovce kilometrů na kole, vjedeš do hospody, opřeš kolo o bílý ubrus, poručíš si oběd a voníš po fialkách, tak se teda sakra mýlíš.
Smrdíš jako cyklista po sto kilometrech, akorát to nikdo neřeší. Proč by měl, že:-))
A ty to taky řešíš až večer v hotelu. Se sprchou, vanou a fénem:-))
To lze nácvikem, šle stáhneš natotata.
Jinej je smrad spocenýho ale čistýho, a jinej je smrad, z nevypranýho zapocenýho, druhej den.
Ono se to v těch hadrech nějak rozkládá.
Jo, po celodenní jízdě si dopřeju sprchu, vanu, teplý jídlo, na tom je něco špatného?
Plivnul jsem do ohníčku nebo nestál při Blajce? :-)
Jen Lanna poznala, že je to dvojmo, přes zrcadlo :-)
Takže vůbec to není tolikprádla, fėn na to funěl z pultiku, jinak by to neuschlo, ale stejně prd, viz níže.
Jen Lanna si troufla napsat:-))
Lanna se při té hromadě praní osypala. Chlap, sám, a tolik prádla?
Chlap přeci používá metodu vrstvení.
Když hromádka špinavého prádla přesáhne metr, tak se prostě otočí a jede se dál.
Neznám chlapa, co by tohle nepřežil a umřel na bacila či vira:-))
Když se potím, smrdím.
Spocené a uschlé hadry smrdí ještě víc. Nejde o přežití nebo nepřežití.
No, a včera, navíc, vševhno bylo durch mokrétak jako tak.
Nevím o jaké hromadě mluvíš, dvě sady prádla, a chybí jedny šortky. V poledne jsem totiž vyměnil promočená svršky za suché, je to fajn, na chvilku, než to promokne, být v suchém.
Hlavně, že máš čistý, ve vaně umytý a namydlený kolo.
To je to, oč tu běží:-))
A co je na tom špatně?
Když to umeješ, nic nezašpiníš, co tě na tom žere?
Ty prostěnejsi schopná pochopit, že není nic zvláštního si vzít kolo na pokoj, že nikdo na tebe nekouoà jak na zločince a ten hadr by mi, že nikomu to nevadí, když tam tobě nepřekáží
, nezlobí se když si kolo opřeš u stolku, že prostě dálkový cyklista je respektován a chápán, a mnohde vřele vítán. Veze prachy.
Já myslím, že to přeháníš a tlačíš ty hostinské do kouta. To kolo by to v té garáži přes noc také přežilo a nemuselo by mít deku pod sebou. No a kdybys ho chtěl mít čisté, tak si stačí požádat o hadr.
On totiž ten lehce dementní mladík (dle Jindrových slov) zajisté nepochopil, že kolo se dá spravovat v garáži.
On pochopil, že nejde o spravování kola, ale o mytí kola ve vaně.
A tak Jindra potřetí zakotvil v Besančonu (to je transkripce jeho chytrého mobilu:-)), tentokrát již ve třetím hotelu.
Mám strach, jestli ty nám tam neděláš tak trochu ostudu. Co si ti chudáci hostinští pomyslí o cyklistech z Česka, co si myjí kolo na pokoji ve vaně?
Jsem si jist, že se to vůbec nikdo nikdy nedozví, že kolo bylo osprchováno ve vaně.
Mimoto, vážně, ty brašny byly mnohem špinavější než celé kolo.
Dementní Pierre byl, protože mrsknul hadr na zem jak na prvním obrázku, bylo mu to fuk, dostal rozkaz dát hadr pod kolo, a neřešil.
Do rozumnější podoby jsem to upravil sám, tedy neż jsem to umyl, nejdřív brašny, pak kolo, a nakonec sebe, v tý vaně.
Kontrolní otázka : čím se liší to, že se ve vaně umeje zabahněný a zaolejovaný člověk a zabahněný a zaolejovaný kolo? To bláto a šmír na kole to je nějaký jiný , kolovnický, to na člověka nejde?
Někteří lidé rozlišují koupací nádoby pro sebe a pro ostatní použití. Také nejíš ze psí misky, i když je to třeba tvůj miláček. Pročpak je na plážích pro lidi zakázán pobyt a koupání psů? Prostě někteří lidé tohle neradi směšují a vadí jim to. To je i důvod, proč to vadí v hotelu. Jak si to uděláš u sebe doma je jen tvoje věc.
Chudáci slepci, to musí bejt hrozný s tím čoklem.
Ty seš holt fajnovější a něco lepšího.
Tak to si zas myslím, že má Jindra pravdu. To kolo váží míň jak leckoho kufr, zasviněný je srovnateně jak ten kufr, a když si platí pokoj, tak si taky nenechává kufr na recepci. A opřít Zelenáča o stolek je nemlich jak kdyby si tam opřel kripl fofrklacky. Prostě to nemůže ublížit vybavení pokoje víc, jak hostovy boty, když přijde z deště venku. A jestli to hostovi v pokoji rozměrově nezavazí...
Ty brašny jsou zasranější jak celý kolo a taky si je nejde vybalit do sklepa.
Jen taková situace, která nemusí nastat u deseti takových cyklistů, ale třeba u jedenáctého, nebo stojedenáctého může (protože někteří lidé moc nemyslí, nebo nedomyslí, nebo jim to je prostě fuk...) - dotyčný se potřenuje dostat momentálně z nějakého důvodu ke stolu (třeba mu za stůl něco spadlo), kolo čapne a na moment opře o gauč. Jenže ouha, řetěz je dobře namazaný, celodenním provozem zčernalý a neotřený. To se s kufrem asi nestane...
Stárneš hochu, stárneš.
Projevuješ pro starce typickou předposranost: "Jó, to já znal jednoho ve Vysočanech ..."
?? Nějak ti nerozumím. Ty jsi nikdy nebydlel v žádné kempové chatce, nebo v nějakém penzionku, kde bylo něco neopatrnými hosty docela nesmyslně a nelogicky poničené (protože z cizího přece krev teče tak nějak míň) ? Chceš tvrdit, že se tohle nestává a stát se nemůže ?
No, tlupa českých cyklistů od hospody k hospodě je poněkud jiná sorta, to se tu nevidí. Když tlupa, tak peleton na silničkách, nebo důchodci na elektrokolech.
Taky zastavit se v hospodě a lejt si pivo do hlavy je tu dost drahá zábava, prostě jiná cyklistika, než na Modřanské
Co je běžné v Česku, je v některých jiných zemích za hranou.
Jezdíš/jezdíte do Rakouska, do Italie, takže si všímáš (nepochybuji)
To patří k věci, obecně větší poškození nedbalostí nebo vandalstvím nalezneš v nižších cenových kategoriích nw6 ve čtyřhvězdách a tam, kde si více méně anonymní.
Když přijdeš na pokoj, a máš na stole dopis se tvým jménem a uvítáním podepsaným direktorem (maj na, to program), moc anonymní nejsi, máš nějaký zájem na tim, aby si nikdo nemyslel, že jsi prase, protože v řetězci budeš 80 nocí za, rok jako už pár let.
Neotřebuješ tchýni, aby ti radila co a jak.
Jo, musíš trochu dávat bacha a necpat ss tam, jde překážíš.
No, a s tou kolomazí to tajy nepřehánět, zasviní i tobě nohy, boty a nohavice, a těma pak zasviníš červenej koberec v Hiltonu, i když ti kolo odvede lokaj do garáže :-)
Asi to tu funguje jinak, než v českých penzionech, kde proto, že se jeden choval jako blb to zakážou všem.
Jo, jistě.
Chodím po světě a koukám, jak je v restauracích plno kol dálkových cyklistů. Všichni jsou z toho nadšení.
Chodím po světě a koukám, jak je úplně normální tahat kolo v hotelu do pokoje. Všichni chrochtají blahem.
Jistě, že ti nakonec vyjdou vstříc. Co s tebou mají dělat?
Zkus na cestách kromě sebe sama vnímat i svoje okolí.
Ty prostě hledáš problémy, kde vůbec žádné nejsou.
Ty, když se ubytováváš v hotelu, jsi vstřícná vůči okolí, nebo upřednostňuješ sama sebe?
Řekla bych, že jsem stejná jako doma. Doma kolo k posteli nevodím.
A to já ho zas mám v trenažeru kousek od postele. I proto v reakci kousek výš můžu odpovídat kolegovi AV, že vím, jak opatrně s ním musím zacházet a přemýšlet jak a kam ho opřu. Což se nemusí všem podobným hostům hotelu vždy povést.
No, nemusí.
O kolo můžeš umazat lecos, třeba zrovna v tom vlaku, co s ním teď jedu. Jsou vlaky, co mají specielní vagony s věšáky na kolo, ale jsou i takové, kde stojíš v uličce, nebo u těch dveřích, pořád někomu uhejbáš, někdo se kolem tebe protahuje, najít kout, kde bys nevadil těžké, protože tam už je černoška s kočárkem a třema harantama, co je bemožbé uhlídat, aby po něčem nelezli.
Měli by ta kola zakázat, ve vlaku.
A co myslíš, oni ti je ti hajzlové vozí grátis!
A tak v tom vlaku je to ještě horší jak na hotelovým pokoji. Pokoj sis zaplatil a máš pro sebe, ale ve vlaku s tím drbou do lidí, zavazí, zatarasí druhejm dveře a nakonec je ještě zašpiní šmírem...
S tím by se fakt mělo něco dělat, co sedačky, ty jsou těch drah a je jejich věc, že si tam ty kola pustí. Ale co ti chudáci pasažéři, co si koupí lístek a nějakej strup jim zasviní gatě a znepříjemňuje cestu.
Co furt máte s tím placením?
To snad nějak souvisí s tím, jak se v hotelu chovám?
A ano, ve vlaku, v metru a všude, kde potkávám lidi se snažím nikoho neomatlat, nezachytit šlapkou, nevrazit nikomu roh pod žebra a tak podobně.
To je snad normální chování a nijak nesouvisí s tím, zda jsem si zaplatila jízdenku.
No někteří lidé si zjevně myslí, že když hodně a pravidelně platí, že se mohou chovat tak trochu jako prasata. Smutné je, že titíž lidé nás zde opakovaně poučují, že v cizině nemáme spát za bukem nadivoko, poněvadž jsme representanty naší vlasti. Každý to prostě občas cítíme trochu jinak.
Hm, pak jsou ještě výborní ti, co objíždí známý, pojedí, přespí a jedou dál :-)
Někde to funguje a hodně je jich takovejch, že ještě u hostitele posečou zahradu a přivezou s sebou jídla, že po nich zůstane plná lednice :-)
Hele, Brahmo, zas bych tu strunku tolik nešponoval. Nepřipadá mi, že by tam Jindra dělal kolem sebe svinčík, nebo něco ničil. Byť nechtěně. Potkal jsem se v životě s nejedním bezohledným člověkem, po němž zůstala spoušť i když jen "snědl polívku z talíře". Na druhou stranu vím o maníkovi, co v bytě totálně zgenerálkoval auto-veterána (měl díly v kuchyni i ložnici) a nepoznal bys to.
Já to šponovat nechci. Určitě záměrně nesviní. Jen to má vůči Zelenáčovi posunuté. Ostatní kola na cestách určitě v pokoji neparkuje a ve vaně nemyje. Prostě se Zelenáčem se začal chovat jako těžký cykloun. Přitom je to stejné kolo jako každé jiné.
No, právě že není. Je to karbon a ne zrovna lacinej. To dá někam do garáže, projde kolem toho portýr se smetím, zavadí... a už třeba ani neodjede. Treka může klidně uvázat na dvoře ke kruhu ve zdi, aspoň přes noc oprší a nemusí to mejt.
Jindra parkuje v hotelových pokojích i jiná kola. Rád se tím tady chlubí.
Navíc. Zde v tomto konkrétním případě píše, že mu řekli, ať si dá kolo do garáže. Nevím, zda se byl na tu garáž podívat nebo to odmítl okamžitě a pak mu holt přidělili "lehce dementního mladíka" s hadrem.
Naposled jsme měli zaparkovaná kola v hotelové garáži letos ve Františkových Lázních. Klasická garáž pro osobní automobil. Prázdná, dostali jsme od ní vlastní klíč.
Musela bych být "lehce dementní", abych tu nabídku odmítla a štrachala se s kolem po schodech, po světlých kobercích a v pokoji ho obcházela při každé cestě do koupelny.
Nejsem na hlavu:-))
Máš si pořídit větší ložnici. Když servisuju kolo a není na dvoře pěkně, tak ho dám do obyváku, v zimě zatopím v krbu.
A když ho chcu umejt, tak to postavím do vany.
Nemám kvartýr na to, abych se žinýrovala si pohovět. A stejnou službu očekávám od hotelu, kde za tu cimru platím, jinak není důvod nespat ve stanu.
A nejsu prase, abych po sobě neuměla uklidit, lhostejno, jestli svoju koupelnu nebo tu u hotelovýho pokoje.
Jó, jsou lidi, co si myslej, že když za hotel platí, můžou tam klidně nablit, však uklizečka to stáhne, ni?
A jsou lidi, kde bych si v koupelně ani neumyla ruce, jak to tam mají zasviněný.
S tím nic nenaděláš, úroveň poznáš nejlíp na hajzlu a v koupelně. Ještě je dobrý mrknout na sporák či varnou desku...
Nemám ložnici, ale naprosto univerzální obytnou místnost, včetně té servisní dílny v zimě :-) A je dost velká.
Psal jsem ale o něčem úplně jiném. Že bych docela uměl pochopit hoteliéra, který by neviděl kolo na pokoji rád. Když vidím tu fotku, tak si živě umím představit někoho, jak jen na chvilku opře opatrně kolo o gauč, aby se dostal dozadu - a kolo sklouzne převodníkem na látku. A to už se tak snadno z toho světlého hadru nedostane.
Určitě žádný problém v nějaké pětihvězdě za tisíc euro na noc, gauč se vyhodí. Ale co s tím v pokoji za čtyřicet ? Koupit nový gauč ? Platit někoho na pracné čištění ? Z čeho ?
Já vím, že může dojít k mnoha jiným znečištěním a poškozením i bez kola, ale s kolem se tomu jde určitě mnohem víc naproti, ta pravděpodobnost vzhledem k řetězu, velikosti a neohrabanosti se znatelně zvyšuje. To snad nepopře nikdo, kdo se s kolem občas po kvartýru pohybuje.
Kdy si naposledy jela několik dní po sobě na kole někam dál?
Několik dní po sobě jsem jela nedávno. Nebylo to teda někam dál, pravda.
Ale to je stejně jedno, vzhledem k tomu, že tady u nás v Čechách je naprosto normální, že po stokilometrové vyjížďce si přivedeš domů do jídelny své kolo, pak ho vezmeš do koupelny a ve vaně vymydlíš, na následné namazání si ho vezmeš do obýváku a spát bude s tebou v ložnici.
Normálka, Uďo:-))
Jsi hloupá nebo jen vysíráš?
Pfoč bys kolo mazala na pokoji?
Co se vaně stane hrozného, když v ní kolo osprchuješ?
Asi se chováš je kolu jako prase, že z něj neustále padá kolomaz a špína, vůbec, tvé hygienické návyky jsou asi taky tak trochu východní, když tě překvapuje, že si člověk každý den vypere aby byl druhý den v čistém.
Představ si, doma taky neperu v umejvadle, neměl bych to dělat někde v hotelové prádelně?
Najela si prd, jen hubou, tak taky víš prd.
Jo,kamaráde, kdysi v tý dostihový stáji jsme mívali kokosák, bílej stoleček s křesílkama a paní nosila každej den čerstvý květiny dovázy. Koberec se ráno a odpoledne při místování (=vyhazování hnoje od koní) smotával, pak se zametlo a koberec rozmotal. Koně chodili po tom koberci.
A majitelé tam mohli přijít s dámou na jehlách, aniž by hrozilo, že jí ten kramflík zapadne mezi dřevěný kostky na podlaze.
To víš, lidé jsou různý, někomu smrdí doma jedna kočka, jinej má ve stáji růže.
Nejde jen (a pouze) o zmiňované kolo, ale o celé tvé příslušenství
Boty zuje před pokojem, a obuje ořezůvky, jako doma?
Jistě.
Vrátím se z týdenního treku po horách, mám zaflákané boty, ubytuju se v hotelu a boty sundám hned při příchodu do pokoje, ve kterém budu bydlet.
Jen čuně dupe po koberci v pohorách.
A není to o tom, zda mě někdo vidí nebo ne, zda jsem anonymní nebo ne, zda jsem zaplatila moc nebo málo.
Je to jaksi úplně normální.
Že ty Lano něco nevidíš neznamemná že to není. Například invalida se zašpiněným vozíkem jede klidně na hotelový pokoj. Personál ho ještě ujišťuje ať si nedělá starosti že na to mají uklizeče. A to má ten vozík kola čtyři. Ty prostě potřebuješ za každou cenu jen vysírat a určovat jiným co by měli nebo neměli dělat. Ty se chovej jak uznáš za vhodné a nám ostatním dovol laskvě aby jsme se chovali dle svého uvážení.
To snad nemůžeš spojovat invalidu na vozíku a Jindrova Zelenáče. Jindra naštěstí invalida není a Zelenáče může nechat v garáži jako každý jiný a také ho tam může utřít hadrem nebo omýt kyblíkem vody a smetáčkem. Stejně může otřít ty zabahněné brašny hadrem a netahat to bláto na pokoj. Doma by si takovou prasárnu udělat neodvážil.
Brahma, Lana, ponechte laskavě na každém jedinci jak se rozhodne a co udělá. Nikde jsem si nevšimnul že vám dvěma někdo přkazuje jak se máte chovat a co máte či nemáte dělat. Rypákovat umíte vzacně ve shodě. V době kdy jsem jezdil na kole rovněž jsem si ho bral domů do pokoje. A nejsem sám který tohle dělá. Ostatně je to moje věc co si kde dělám a vám nezbyde než jen rypákovat :-)
A proč tedy teď rypákuješ do nás? To máš strach, že se Jindra nedokáže dostatečně účinně bránit sám? Jestli někdo nepotřebuje tvou ochranu, tak tedy on. Je dostatečně schopný se obhájit zcela sám. Počkej večer, až zaparkuje kolo v ložnici a vysprchuje ho ve vaně, tak nám to dá sežrat.
Pochopitelně, to byl důvod, proč jsem trval aby bydlelo se mnou. Potřebuji jej opravit.
Kolo oschlo, šoupnul jsem jej do vany, vzal šampónem, a byli jako nové, vanu jsem po sobě vydrbal, nikdo nic nepozná.
Teď jsem v IBISu, to je o úroveň nižší kategorie, a tady měla recepční starost, jestli mi nebude překážet,, na podlaze není koberec ale nějaká plovačka. Nepřekáží ani malinko.
S těma koupelnama to máš tak. V některých mají topnej žebřík, ten je na sušení ideální. Někde jej nemají, nebo mají rozbitej, ale bývá tam zásuvka, kam nastrčím svůj teplomet, a vystaráno. Pak jsou koupelny, kde se počítá, že se vytopí tím fénem. To je takovej krám s hadicí jak o vysavače, jak ho sundáš ze zdi, funí teplej vzduch. Žádná regulace, žádné tepelné pojistky, prostě funí si dokud ho nepověsíš. Blbý jsou koupelny s infrazářičem na časový spínač, přetáčet to dokola celou noc nejde, někdy je tam zásuvka, jindy ne.
Pak musíš vyprat a vyfénovat hadry do skorosucha. Abys u toho nečumákoval, přilepíš čudl páskou a nasměruješ na sušené prádlo. Po pár minutách tepelná pojistka fén vypne, ale hadru to většinou stačí. A po chvilce znova, na jinej hadr...
Hadrů mám dvě sady, takže když je prostě pech, dá se druhej den v čistém a suchém. No a pak, tam kde mají žebřík, nebo ten fukar ze zdi, uděláš velké prádlo.
V cimře nic neusušíš, ta vzduchotechnikac nefunguje, většinou.
On je to dost fofr, když si 13 hodin v sedle, moc času nezbývá, přijedu, napíšu domu že jsem Ok, a peru, aby to mělo čas schnout. Pak skočíš na véču, a do hajan, a druhej den znova.
Už jsem celkem vychytal systém, jak na to. Akorát dneska, i kdybych se rozkrájel, to nešlo, cykloprodejna od 10ti, pak to musíš někde v suchu opravit, prostěna prd. Ale ideální hotel s topným žebříkem, teda když ho nepotřebuju.
No, alespoň jsem si prošel centrum Besançonu (115 tisíc), ddp Franche-Comté na řece Doubs
https://photos.app.goo.gl/tNVZqETbbyepsEWV6
Protivítr dá hodně zabrat a umí zahýbat s plánem delší cesty.
Aby to moc nebolelo a jízda byla příjermnou, tak to chce buď zkrátit trasu nebo po několika dnech udělat větší oddych.
Znáš mě, nadoraz :-)
Dneska to mn kratší, asi 150, ale se sprchou už od rána. Dopadl jsem tragicky, to až se dozvědí Pod ledem....
Tak zase kousek...
Oblíknul jsem se do zelenýho a popadl mě ďas
https://www.relive.cc/view/g35719786511
Dneska moc mokro....
https://www.relive.cc/view/g35762461161
Jinak, jalj se Ronda ptal, jak to řeší se špinavejma kolama.
"To kolo půjde do garáže"
"Ne, to kolo půjde se mnou na pokoj"
"Kolo je špinavé!"
"To já taky, a brašny ještě víc, mimoto, potřebuji na něm něco opravit".
"Dobře, počkejte okamžik"....
"Pierre půjde a vámi, pomůže vám"
Během minuty se objeví mírně dementní mladík s hadrem a jde se mnou na pokoj. Vyřešili jsme to takhle.
Slušný podnik s pochopením, dobré řešení.
Tady určitě zafungovala ta věrnostní karta, prostě mají v popisu se mě snažit vyhovět.
Jinak nakonec dobré rozhodnutí, měl jsem jej udělat sám a ne se nechat donutit okolnostmi.
110 v lijáku stačilo, kdybych dojel do cíle, byl bych promrzlej a vyřízené, takhle jsem to všechno v přál, vyčistil, i kolo jsem osprchovat, když mám tu vanu, ráno vyjedu jak novej. Do lijáku, zdá se....
Ta duše byla píchlá, neprorazil jem ji, ale najel na nějaký napínák, tyhle silniční pláště jsou lehounké, ale nic nevydrží, přezuju to na něco odolnějšího, jestli v 23 mm něco existuje. He, pokusil jsem se to zalepit, uvidím, jak to dopadlo, nedělal jsem to 30 let, a koukal na ty záplaty jak zjara.
Mám takové místečko, odkud volám Soně.
2014, vloni a dneska.
Prostě jsem jí odtamtud zavolal tenkrát, a založil tradici. Vždycky se trochu poleká, protože běžně volám večer.
Ale nemůžu si pomoc, musím...
Tak jsem uvíznul v Besančonu.
Bylo to tak, ečer jsem vše narichtoval, kolo vypucoval a předpisově nahustil a zrána s chutí do deštíku. Jestli jsem ujel 5 km, je to moc, zadní kolo zase prázdné.
Tedy zalezu do autobudové zastávky, sundám a vodím v plášti dírka a v ní zatažený ulomený trn. Tak vzdávám, ruším Mâcon, bookuju volný IBIS v Besanconu a vedu kolo zpět asi 3- 4 km.
Je hodně brzo, stavím se v kavárně, kolo budí pozornost a rozpoutá živou debatu, jak to opravit. Rozumím tak třetinu, ale všimnul jsem si "odborného" dporu, jestli do toho rvát tu samolepící pěnu nebo ne, a jestli ten sprej dá 6 atmosfér. Užitečná byla jen kavárnice, která. i prozradila, že kousrk odtud, na Rue ds Chalets je opravna, strejcové mi jen poprálišťastnou cestu a pokračovali v hádce o té pěně.
Našel jsem hotel, dali mě "early checking" takže na cimře a v suchu analysuji problém.
Díra v plášti, trn jsem vyďoubal, díra v duši, zalepím, pK ještě problém na ráfku, prořízlá páska, o tu sr mi to prorazilo hned první den.
Takhle to vypadá:
https://photos.app.goo.gl/nSUffwLbSkFZJtU89
Pokud neseženu pásku, zalepím to stříbrnou, jen bych potřeboval poradit, jestli má smysl dávat zespoda záplatu na tu díru vplášti.
Pokusím se koupit novej, ale jak to dopadne, netušïm.
Na díru v plášti doporučoval michálek001 kousek kůže, časopis Cykloservis doporučuje stokorunu.
Každopádně nenechat otvor otevřený - to pak sebemenší kamínek duši proděraví
Bezna zaplata zevnitr do plaste je nic moc, ale zase lepsi nez nic.
Kdyz nebudou mit pasku do rafku, ktera by vypadala duveryhodne, zeptej se na lepici pasku do rafku na bezduse.
Jo a pro tuhle turistiku neporizuj zavodni slupicky. Tech par gramu rozdilu nepoznas (zas tak prudce neakcelerujes, nezachycujes nastupy souperu :-)
Ted nedavno jsem porizoval pro sebe i pro brachu Continentaly Gp 5000, jsou docela chvaleny a fakt pekne frci. Maji vyssi Tpi, takze by meli mit lepsi valivy odpor i slusnou odolnost. Taky duse se delaji odolnejsi nebo gramarske.
Jo a prosim, vypni si na mobilu naseptavac. To jsou kolikrat desny sifry. :-))
No, plášť neměli, tak podlepím, pásku jsem sehnal, a montpáky, ty jsem nechal ráno na lavičce.
Furt leje, tak dobře, že se nemohu hejbat. Je to zase dobrej kurz francouštiny, vysvětlit věci co ve slovníku nejsou a taky kurz vypjatého nacionalismu, přede mnou německý pár střední ho věku se pokoušel koupit pláštěnku, ten dobrý starý muž za pultem jim nabízel jen reflexní vesty a nehnuli s ním. Bylo mi jich líto, ale nezasáhnul jsem, potřeboval jsem taky nakoupit a být považován za Němce by mě vystavilo stopku.
Tak protože mě schází den a půl, opustil jsem Besançon do Lyonu vlakem. Stále nepřetržitě prší, ale předpověď je nadějná.
Taková hloupost, co mě trochu prohnala, na nádraží deset minut na kole, cestu se učím z mapy nazpaměť. Dávám si půl hodiny rezervu.
No, o deset minut příjdu při odchodu z pokoje.
Hodinky.
Kd mám hodinky? Průzkum pokoje, jeden batoh, v druhem byly. Pak recepce. Nikdo tam, pokašlávám, pak volám, po 10 minutách dorazila madam, a na požádání fakt byla rychlá.
A pak ten kousíček na nádraží, kurnik, celé centrum Besançonu na rovině, nádraží ovšem na kopci. Které nástupiště, 18, tak ještě schody, kolo do teplejch. Na 18ce dva vlaky. Ten druhej to byl. 3minuty do odjezdu věším kolo na hák.
Jinak, vlaky TER se vozí kola zdarma. Jízdenku koupíš na Oui.SNCF, průvodčímu stačí ukázat QR kód na mobilu.