Prosím o radu . Jaké používáte trubky na stavbu kola ? Popřípadě , kde se dají koupit ? Děkuji
Já jsem použil ocelový jekl 27*40*1,5 prodávají ho tady : www.jakl.cz
ocelove tr jakost aisi 4130 aneb L-CM 3.3 jedna se material pro konstrukci letadel, /a ramu kol/ cca trida 15xxx /upresnim/. Pred 3 lety byli k dostani v podnikove prodejne Zeleziarne Brezno. Valcovali pro Fuji :-))))
S uspechem se lze obratit na odd MTZ nektere z firem ktere vyrabeji letadla - doporucuji spis "ultralighty", napr v Aeru se nedomluvis.
Děkuji za předběžné informace , pokusím se informovat ve svém okolí a uvidím .
L-CM 3.x - jedna se o jakost 15 130. Tez se da v leteckych firmach sehnat 25CrMo4. Priblizne zodpovida dvoum vyse zminenym materialum. Nesmi se ovsem svarovat v kombinaci s AISI.... nebo L-CM, ma mirne odlisne chem slozeni a mohou nastat problemy se svary.
jo a ja jsem to pouzil na prives ne na ram kola. Prototyp byl z "elektrikarskych trubek" a stacil taktez.
Cau.
Mozna tam odpoved najdes.....
http://sweb.cz/Michal.Rus/semestralka/
Já používám zásadně lešenářské trubky. Před použitím je trochu sjedu ocelovým kartáčem a pustím se do svařování elektrickým obloukem. Žádný problém.
a kdopak na takovám kole jezdí ? :-).......to je určeno pro skrytý boj s nepřítelem ? :-))
to by byl náhodou dobrej obrněnej hadrák velomobil do městskýho provozu. Vtipný by bylo ty trubky nesvařovat ale spojovat lešenářskýma spojkama:-)
To by se to rovnou mohlo prodávat jako stavebnice ....něco jako trubkové lego :-)
tak to sletuj z měděnejch topenářskejch trubek. spojky k tomu bez problému seženeš :-))))
Zaujala mně ta elektrika a tloušťka trubek 1,5-2 mm. Všichni kolem mně před tím varují, že se to neprovaří apod. Co si mám pod tím představit? Klidně bych si tu svářečku koupil a naučil se sní dělat, každý koníček něco stojí. Mám na mysli stroje jako má Nink a Jihra. Každý mi říká, ať to v případě elektriky řeším systémem svařených nátrubků, do kterých nasunu nosné trubky. Zatím su ve stádiu shánění materiálu.
Neni elektrika jako elektrika.
Elektrika s obalovanymi elektrodami (ta co ma skoro kazdy) dobra neni, i kdyz zase v rukou opravdoveho mistra i ta je mozna.
Je treba aspon ta zvana ceocko a clovek co s tim umi.
Lepsi je ta zvana tig a zase clovek co s tim umi.
Odpovidajici svarecka a clovek co s tim umi je ten, co nekeca o neprovareni, ale jde a udela (tedy ma na to stroj a dovednosti).
Nechte to svarit opravdoveho svarece a ne strejdu, co to ma doma a obcas neco pricukne.
Nejdrazsi neni vareni, ale spasovani pred svarenim a zacisteni po nem a to si udelate sami.
Děkuju odborný tip, a když už se mi věnujete tak Vám zdarma nabízím místo na svém serveru včetně hostování domény, jako protislužbu příteli.
Ještě se trochu zeptám. Fakt stačí trubka 48mm tloušťka 1,5 nebo jekl 40x40x1,5mm?
Našel jsem tady odkazy na stránku s ukázkovým odpružením zadního kola pro diletanty jako jsem, ale nepochopil jsem, co je to tam za čvereček mezi tou vidlicí a svařeným rámem... Co tím mohli myslet?
A na závěr kvůli zkušenosti kontra sny a touhy, mám si už na první stavbě hrát s detaily jako tvar sedla a způsob uchycení, zmiňované odpružení a třeba sklápění šlapací trubky nahoru kvli "skladnosti" nebo to řešit až po vycizelování podvozku? Sedadlo míním dělat z děrovaného plechu, kvůli větrání zad,tvarovaného na formě lepené z krabic.
Plechová sedadla mají i některá profi kola, a u Challenge musím uznat, že velice pohodlná. Akorát si dej pozor, abys nepodcenil síly, které na něj budou působit, hlavně nahoře směrem vzad, když se opřeš do pedálů. Měla by to zvládnout nějaká taková žebra jako mají laminátovky od Azubu, na plechové sedlo nejlépe čerpej inspiraci ze stránek Challenge : http://www.challengebikes.com/
Když otevřeš model Seiran, dole jsou pěkné fotky i s detaily toho sedla. Boční profil můžeš vyrobit špičkový sobě na míru tak, že se necháš vyfotit z boku v bílem triku na kole Azub nebo podobném polstroveném sedle, z nějaké vzdálenosti změřené na tom kole si vypočteš měřítko, položíš přes fotku vhodnou mřížku a okopíruješ si z ní křivku zad. Dělali jsme tak naši tříkolku na míru tatínkovi, který má záda "výrazně" tvarovaná. On si libuje že je to nejpohodlnější sedlo, všichni ostatní mají dojem, že lumbární křivka je příliš vystouplá. Pokud touhle metodou vyřízneš dvě žebra, a k nim přivaříš ohýbaný děrovaný plech, dostaneš pevné lehké sedlo špičkového tvaru i designu. Bude to stát šílené práce, ale bude to velice pohodlné. Provizoria mají tendenci držet se na kole dlouho, prostá dvě prkénka s kusem karimatky fungují, ale není to ono.
K těm tloušťkám - na svojem minulém ležáku jsem měl jekl 40*40*1,5 a na nynějším mám 27*40*1,5 - je to bez problémů a zvažuju že příště použiju ještě tenčí...zvažoval jsem 30*40*1,2
Ale ten nesymetrický musíš mít na čumáku na plocho a pod sedlem na svislo aby nepružil, nebo se pletu? Myslím, že je to celkem důležitý, když už někomu radíme.
Ne mám je oba na výšku. Předek sice neznatelně pruží ale je to Ok (alespoň jsem nepozoroval nějaký problém)
Asi záleží jak jezdíš, mě přužíval čumák Azubu 2002 celkem znatelně když jem to drtil do kopce rychle. Nink mě říkal to o tom jeklu na plocho vpředu.
Z jakého materiálu byl ten azub 1 ? - asi ocel neváš jaký byl průměr té trubky. Z čeho je to tvoje nové kolo?
Azub 2002 byl ocelový, kulatá trubka, ale nejsem si jistý průměrem. Možná 42mm, nevím jistě, mohl bych to zjistit, kamarád co ho koupil ho má doma. Tloušťku stěny už vůbec nevím, ale nebylo to úplně málo. Aleš mi tehdy když jsem to kupoval vysvětlovyl rozdíl oproti Azubu 3: Průřez materiálu je stejný, ale na trojce použili trubku většího průměru s tenší stěnou, takže to při stejné nosnosti méně pruží.
Jestli tím novým kolem myslíš ten lowracer, tak ten je z plechu 1mm (typ materiálu nevím, rám jsem koupil z druhé ruky), který je na ohýbačce ohnutý do dvou korýtek svařených k sobě podélně. Výsledkem je osmiúhelníková trubka 40x60mm postavená na výšku se šikmými stěnami pod úhly 45°, horní strana je široká dvacet a boční 40 mm, svary jsou nahoře a dole v celé délce. Vypadá to celkem hezky a na ocelový rám je to pěkně lehké. Malinko to je ochotné pružit právě vpředu před vidlí při hodně intenzivním záběru, ale zatím tam mám tak mizerné sedlo, které pruží v horní části ještě víc, takže ten rám se zatím jeví dokonalý. Jak moc to skutečně v předu pruží se nedozvím dokud si nevyrobím pořádné sedlo a jeho upevnění.
http://www.dutchbikes.nl/bodies_uk/frame_ks2.htm
tady je odkaz na to odpružení zadního závěsu, kde jsem nedostal detailnější obrázek o čem to je.
Jinak díky za "konferenci", myslím že k mému metráku a výšce 193 bude asi nejvhodnější 40x40x1,5.
Díval sem se i na ty síce na tom polském webu, klidně bych se přidal, za tu cenu v přepočtu 250Kč, jak bylo uvedeno.
Ale řeknu Vám, že moju odrovnalo aj moje přemýšlení nad Ninkovým dřevákem, že bych ho lepíl. To moju úplně odrovnalo :-) No a pak mi to zatrhla, že lepeňáka nikdy.
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3213
Nechal sem sa ukecat...
Ze šrotu sehnat staré rámy z kol, rozřezat a trubky použít.
A co trubky s tlouštkou stěny 1 mm ? Jakl Karviná má jak čtvercové profily , tak trubky s pruměrem okolo 30 mm .
http://www.jakl.cz/jakl_all/katalog/soubory...
Ono je problém, že ne všechno co má jekl karviná v ceníku mají skladem....
Jakle Karviná má sice ve výrobním programu vše, co by stavitel lehocipedu potřeboval, ale koupit to ? Není šance. Vybral jsem si z jejich sortimentu různé trubky - třeba 25,4 x 1,5 na trubku řídítek atd. - ale když jsem přišel do jejich maloprodejny, tak nějaký nerudný dědek na mně vybafnul, že nic z toho, co chci, nevede a když jsem mu řekl, ať mi to z Jaklu objedná, že to Jakl dělá, tak mi sdělil, že nic objednávat nebude. Mám pocit, že to není "podniková" maloprodejna Jaklu, ale že to je prostě nějaký soukromník, který bere od Jaklu pár bězných rozměrů trubek a profilů a ty prodává.
Takže smůla.
Aha.........takže zase jsem v obraze ........nojo uvidím co pujde sehnat a co ne
Zdá se mi ta diskuze taková trochu složitá. Když jsem stavěl své leho, zjistil jsem si, kde je nejbližší firma na výrobu kol, zajel jsem tam a trubky si tam koupil, a koupil jsem tam i různou bižuterii, jako třeba držáky na bovdeny, závěsy zadních kol, hotovou trubku se závity středového uložení klik (je tam levý a pravý závit) a tak. A ceny byly velmi příznivé, materiál běžný CrMo. Na svařování by měla být dobrá svářečka a dobrý a skušený svařeč. Všechny firmy na výrobu kol sváří obloukem, pokud nelepí. A materiál na díly z AL, jako jsou řídítka, tyč řízení atd. jsem koupil ve firmě Alupa v Pardubicích. Prodávají tam hutní materiál ze slitiny AlMgSi, který má vysokou pevnost a po vyžíhání se dá i ohýbat a má tu vlastnost, že časem se po žíhání zase sama zpátky zpevní na původní tvrdost. Ale není to asi materiál vhodný na výrobu rámu.
Pavel
Středovou mufnu mohu zajistit za nějakých 120 Kč, ale jelikož to musím objednávat ve velkoskladě přes internet a poštovné je nějakých 140-150 Kč, tak pokud by tu mufnu někdo chtěl, tak buď musí počkat, až tam něco většího budu objednávat pro svůj cykloservis a nebo si to zajistit přes jinou cykloprodejnu nebo cykloservis. Prodává to velkosklad na www.bplumen.cz, mufna má název "1134 Redukce středu pro opravy rámu", mají tam i opěrky na bovden, navařovací úchytky na košík na láhev, navařovací čepy na V-brzdy, "kroužky" pro vedení bovdenu po rámu (ty se ale dají dobře nahradit kroužky ze starého řetězu na kolo).
Zajímalo by mě, co si zkušenější konstruktéři (já jsem zatím jen konstruktér-teoretik:-) ) myslí o možnosti použít místo trubky jako základ konstrukce rámu např. nosník tvořený třemi nebo čtyřmi tenkými trubkami uspořádanými do čtverce/obdélníku a navzájem propojenými šikmými vzpěrami (tedy něco podobného tomu, co se používá například na osvětlovací rampy viz třeba http://www.knsound.cz/img/svetla.gif nahoře)
Myslím, že by to bylo tužší a lehčí než jedna trubka (ale taky samozřejmě složitější na výrobu).
Taky mě napadlo takovejhle nosník udělat ze dřeva (to už by mohlo být jednodušší, než třeba sandwichová konstrukce překližka/polystyren/překližka).
Co ti pripada na placnuti dvou vstech preklizky na kus polystyrenu slozityho?
Nic jednodussiho neznam. Teda krome stareho ramu, tlusty trubky z ferony a svarovani.
neříkám že to "je" jednodušší, jen že "by mohlo", nemám s výrobou překližkosendviče vlastní zkušenosti, třeba tam jsou i nějaké záludnosti:-)
Na slepení čtyřech latí šikmýma vzpěrama taky nevidím nic složitýho (rozhodně nic složitějšího než na slepení třech velkých ploch na sebe).
Věř mi, přeližka je opravdu nejjednodušší metoda stavby, pokud nejsi svářeč. Stačí rovnej stůl a sposta knih, slepíš to celý naráz a bude to rovný. Hlídat geometrii při lepení dřevěné příhradoviny by bylo asi dost zběsilý.
pokud mohu poprosit Jirku - /nebo Evan/ slo by nekam /a nekdy/ napsat prakticke tipy ze stavby preklizkace?
Obrazky na Evan-ine wbu rikaji hodne ale nejaky ten popis by mnohe napovedel.
Rozhodne by mne zajimalo jak jste docilili rovnomerne vrstvy lepidla a trebas fixace vrstev pri lepeni tak aby se neposunuli /y?/
Nebyl jsem u toho, kdyz si jirka, evan nebo nink staveli kolo, ale me modelarske zkusenosti rikaji, ze:
- rovnomernosti docilili stetcem
- tloustky docilili odhadem, aby to nebylo suchy a zaroven aby to neteklo vsude kolem
- fixace docilili hrncem s vodou v plosnem jednoduchem pripade a dlouhou gumou a hromadou spendliku v prostorove slozitejsim pripade
jo tak na otitulkování překližkového workshopu se přemlouvám již od doby, kdy kola vznikla :-( Pokud umíš anglicky, nějaký komentář je k fotkam je zde:
http://www.blids.nl/gallery...
Tekutý epoxid na lepení velkých ploch, tedy hlavního těla rámu jsme rozetírali špachtlí (teda vlastně kusem zbylé překližky) a jak říká Láďa - proti světlu mrkneš a vidíš suchá místa. Vrstvy jsme fixovali tak, ze skrz vsechny jsme provrtali díru a vrazili do ní kolík a to nejlépe na dvou místech, pak si můžeš ohlídat i kolmost těch kolíků.
dik. jeste upresneni - jak jste docilili toho ze nebyli mista kde bylo toho epoxydu prilis? napada mne natahnout po cele plose "zubatou " sterkou /jak velke zuby?/ a potom
rozetrit. Momentalne lepim penovy polystyren -bednu na jablka :-) a dosahnout +- rovnomerneho pokryti po plose desky 500*1000 je docela narocne....
Pokud použiješ lepidlo, které setrvá v tekutém stavu řádově aspoň desítky minut, tak podle mě stačí rovnoměrné zažížení třeba spoustou knih. Nebo pokud používáš kýbl s vodou jak navrhuje Láďa, tak pod něj dát dost dostatečně tuhých latí, aby se to rozneslo na celou plochu. Lepidlo si pak už samo najde cestu ven z míst kde je ho moc do míst, kam se ho vejde víc.
minil jsem Hrnec ten ma krasne placate rovne dno
nikoli Kybl s osklivou uzkou hranou
:-)
Ted me tak fofrem napadlo...Sterka, jenz by mela na krajich kolecka (treba z tenkeho plechy, aby po nich nezustavali velke rejhy). No a tim by jsi mel danou tloustku te roztirane vrstvy...
Ach ta moje cestina....
hlavně to moc řešís, prostě to slep a ono to bude fungovat!
a pak se nezapomeň pochlubit zde na fóru s výsledkem
nez se ja k necemu rozhoupu rak budu mit vnoucata a vousy az na zem:-) mozna stihnu do leta 2007 zkusebni nosniky, ty pak zlamu a a pak ve volnych chvilich mezi kocarkovanim a pobytem v zamestnani zacnu priblizne dimenzovat Hebedovic trikolku na vahu 120 kg... jsem TEZKY biker ! Kdy se dostanu k samotne stavbe nemam tuseni. Ale dik za povzbuzeni.Cibi
Kdyby naše tříkolka měla pořádné závěsy předních kol (a už vím, jaké by to byly), tak těch 120kg zvládne s přehledem. Tatík má asi 95 a nevšiml jsem si, že by ji nějak šetřil. Obrubníky polňačky, všechno naplno a tříkolka drží pohromadě už přes 1800km (z toho já 800, vážím sice jen 62kg, ale za to dělám drastičtější kousky).
Při úklidu pokoje jsem narazil na "dokumentaci" - několik čtverečkovaných papírů. Kdybych se dlouho nedokopal k naskenování a vyvěšení, tak se ozvi.
co bys rekl temhle zavesum?
http://fleettrikes.com/tth2.htm#kingpins
myslim ty posledni dole
Lada
diky nemoci jsem si fajn pocetl i pri me anglictine.
pokud mohu otazky na osvedcenou dvojici odpovidacu
evan\jirka jak mate resene ty zadni vidlice? zuzuji se a to na vyplneni deskou peny neni. ze by postavena krabice a vypenena montazkou? no a ta druha otazka - zapaskovani obvodu peny - mate tam dany pasek "mezi" bocnice nebo "prez" bocnice? dik, fajn vecer
Je fakt, že v tomto momentě už fotky příliš popisné nejsou. Vybrala jsem ale následující:
http://www.blids.nl/recumbent/Workshop2003...
- zde můžeš vidět jednotlivé části rámu před slepením, přičemž hlavní tělo rámu už slepeno je; vedle hl. těla jsou dvě další menší zcela totožné části se třemi dírami - ve výsledku (rozhodli jsme se neopatřit kola odpruženou zadní vidlicí) je ani nebylo třeba použít, ale nahraď je ve stejném tvaru PS pěnou a vlep mezi dva pláty překližky, které budou tvoři vždy jednu část zadní vidlice. (dá se to pochopit?), pak tyto slepence přilep k rámu, jak je vidět zde:
http://www.blids.nl/recumbent/Workshop2003...
Kdyby jsi viděl detailně všechny části, které jsou na této fotce zrovna mezi ztužidly, pak napočítáš: hlavní tělo rámu (2mm překl.+PS pěna+2mm překl.), z každé strany pak v místě uchycení vidlice k rámu (asi 5mm překl.)-[tato část ani není potřeba - je to řekněme spacer] a nakonec dvě části samotné vidlice (každá tvořena 2mm překl.+PS pěna+2mm překl.) >> celkem tedy 11 vrstev, počítám-li dobře.
Jak už lze vyčíst výše, tyto dvě části vidlice tvoří také PS pěna, ale jen v místě, kde se překrývá s rámem. Směrem dozadu se části vidlice zužují, jak jsi sám řekl, a žádná pěna (ani montážní v nich není). Dobře je to vidět zde:
http://www.blids.nl/recumbent/Workshop2003...
Konce těchto částí vidlice byly přilepeny a sešroubovány s tzv. koncovkovým setem (5mm překl.+asi 3mm AL+5mm překl.), který byl zároveň usazen v ose kola a kolo řekněme s-align-ováno s předním kolem mezi dvěma jekly, na obr.:
http://www.blids.nl/recumbent/Workshop2003...
a obr: http://www.blids.nl/recumbent/Workshop2003...
Pláty překl. tvořící části vidlice se při tomto procesu zformovaly, jak to jejich vlákna dala a vznikly tak dutiny. Přesně jsme obkreslili jejich tvar a vyřezali je z tlustší překl., vždy dvě (horní a spodní) pro každou část - to je to co ty nazýváš pásek a zapáskování (chápu tě dobře?). Tyto pásky pak vlepením mezi pláty dutiny vidlice uzavřely při zachování přirozeného zformování těchto plátů. Zadní vidlice je tedy dutá a nic dalšího krom laku se sní už nedělo.
Pásek je mezi bočnicemi na všech strojích. Jeho spoj s bočními překližkami je tak namáhán na smyk podstatně méně, protože v tomhle směru jsou nosníky vysoké. Kdyby byl přes (což by se snadněji dělalo), byl by ten lepený spoj namáhaný smykově zároveň s bočním namáháním hlavního nosníku, a do stran je nosník úzký a ne tak tuhý. Aspoň tak já si vysvětluju, proč by ty pásky měly jít dovnitř.
Abys to neměl tak jednoduchý, tak vidlice naší tříkoky je dělaná jinak. Měli jsme strach nechat to dutý, a nevěděli jsme jistě, jesti ta překližková kola to opravdu mají duté, tak jsme vzali nejdřív vější rovnou stranu, nalepili na ni S-kovitě vyříznuté pásky překližky, co se dozadu zužovaly, mezi ně vlepili pěnu, zbrousili ji do S-tvaru a spoustou lišt přisvorkovaných ke stolu jsme na to dali tu přeližku namazanou spoustou lepidla a přilepili. S tvary vznikly podle šablony získané obkreslením přirozeného ohnutí překližky. Taky jsme myslím ty velké pláty na vidlic namáčeli a zechávali uschnout ohnuté, takže před lepením už v podstatě měly ten tvar. Naše tříkolka má tedy vidlice vyrobené jako samostatnou strukturu vyplněnou tím polystyrenem. Uvnitř je i žebro kruhového tvaru kopírující kruhový tvar podběhu pro kolo v páteřním dílu. Proto jsme mohli slepit páteř a vidlice s přitažením svorkami opravdu fest, aniž by se zdeformovaly. Žádná přídavná překližka mezi vidlicí a páteří není.
Patky byly trošku divoké - konce vidlice nám vyšly moc daleko od sebe, asi jsem špatně spočítal tloušťky těch všech sendvičů. Proto jsme vzali kus plechu, ohnuli z něj "patkuů vyhnutou z vidlice směrem dovnitř, na každé straně jinak podle potřeby, a ten jsme pak obalili spoustou uhlíku. Výsledkem je patka silná v místě osy kola asi 8mm, která se nahoře dělí na dvě, asi 5mm je uvnitř vidlice mezi překližkami a 3mm zevnitř na vidlici. Je tam přišroubovaná i přilepená. Zatím se nám je nepovedlo poškodit, a ne že bychom se nesnažili:-).
Celkově jsme měli strach z bočních sil co na kole nejsou, ale zdá se, že jsme to příšerně předimenzovali. Osobně bych i na tříkolku doporučil použít radší metodu co popsala výš Evina.
Nebo jinak: Takovejhle nosník by se dal taky vyrobit tak, že by se do jäklu s větším průřezem vyvrtaly doprostřed ploch nějaké odlehčovací díry. Snížilo by to nějak výrazně pevnost?
Asi vymýšlím blbosti:-)
Pevnost by to snizilo urcite...hlavne bys tam nadelal vruby, ktere by byly centrem napeti. A pak bez tepelne upravy by v takovem nosniku vzniklo velke napeti...pravdepodobne bys to musel vyzihat, nebo neco takoveho.
Jinak dle meho takovej nosnik ma vyssi pevnost...Vzdyt i ramari firmy RB delali (nevim zda delaji) sjezdovej special, kterej byl tvorenej podobnym nosnikem. Jde ale o to, ze svarit takovej nosnik nebude az takova prca...a navic, zase tepelne zpracovat kvuli napeti
Díky. Já tušil, že tam bude nějakej problém:-)
No, ono ty to slo udelat podobne jako se delaji I-profily pro pristresky - rozrezat takovym cikcak rezem a svarit tak ze se cikcaky daji proti sobe. Vznikne tak I ktere ma v stojine sestiuhelnikove diry. A lepsi ohybovy modul pri stejne hmotnosti. /jasne , obrazek by to chtelo ale nemam ho sem jak dat/
Ovsem pro jekl by to bylo hodne narocne na svarece. Myslim ze vrubovy ucinek odvrtani u jeklu by nebyl nijak kriticky, snad jen nedelat je v mistech s velkymi namahanimi. no ale to je cele kolo :-(
Svarena "prihradova" konstrukce -vzor osvetleni podia- snad pro nejake extremni pripady, jinak neuveritelne pracna a pri svareni a zihani se hodne zkrouti.
Čau, jestli můžu přispět, já jsem použil na Flevoracer doporučený rozměry - jackel 40x40x1,5mm a 30x10x1,5mm na vidlice. Vychází to dost těžký, ale unese to každýho a nehne se to (teď bych to pro sebe udělal z něčeho lehčího). Výhoda je, že si to můžeš svařit sám, když umíš, nebo si to všechno nařezat, připravit a nechat svařit COčkem u zámečníka.
http://digilander.libero.it/maulettilandia... To je odkaz, jak by mohla vypadat příprava, pokud to chceš mít pořádně, je to univerzální postup. Naboduješ to k sobě a až to všechno sedí, tak se to po částech zavaří.
Taky bych to zkusil.
Něco málo už jsem naznačoval v diskuzi FWD ze 7/11/2006 a posílal něco Láďovi do Galerie strojů už 27/1/05. Ještě se chystám mu poslat trochu obsažnější pismó, abych nebyl taková stydlivka.
Něco lehčího...Jak velkej profil chceš použít?
Asi trubku prům. okolo 50mmx1mm, nebo duralovou 60x1,5-2mm. Ten jackel se myslím dá sehnat i v tloušťkách 1mm.Záleží kolik vážíš, já jenom 72.
Houby tomu rozumim a proto se mi to moc líbí.
http://www.hamberg.dk/pix/hpv/ticalowracer...
mnamka...do toho bych i sel