Přemýšlel jsem, proč tu furt někdo řeší, jak zrychlit ekolo... a ty jsi na to přišel, on jim nikdo neřekl, že je potřeba začít šlapat!
Třeba tady elektro-zoufalec z dnešního odpoledne vůbec nešlape...
https://uloz.to/%21ajWBcdpvnrU8/ekoloneslape-mp4
Se mi tak vybavil ten starý vtip, jak babetista v nemocnici vypráví, že potom, co ho předjely tři závodní motorky nabyl dojmu, že už stojí na místě, tak sesednul... :-)
Co je horší, že tihle tazatelé svým způsobem do toho hází vidle zarputilým obhájcům elektrokolové fyzkultůry z vedlejších témat :-)
Jojo, já si už dlouho myslím, že jsou jen 2 možnosti:
1) Člověk po zdravotní stránce kolo opravdu nezvládá a pak mu elektrokolo s výkonem 250W a limitem 25 km/h musí s rezervou stačit.
2) Ten člověk chce jezdit rychle, takže by měl buď zapomenout na motor a začít šlapat nebo si rovnou koupit motorku a nehrát si na cyklistu... :-)
To zas bude mela, úplně to slyším, jak postižení potřebují kilowattu bez limitu... :-D
No geronti, co ještě mohou šlapat, tak těm to určitě na výpomoc stačí. Tí co to kolo už mají místo invalidního vozíku, tak ti už potřebují občas silnější motor. Tož asi tak.
Tak ono vysvětlovat Bobovi, kterej je regulérní nepohyblivej invalida, že má s drtivou většinou ekolistů společný akorát problémy s kapacitou a nabíjením baterií, je těžký. Já ho aji chápu, celej život byl cyklista, tak se tak cítí pořád.
Je tu aj tretia plnohodnotná možnosť, a to že ma baví šliapať takže mi je motorka nanič, ale zároveň rád jazdím dynamicky a rýchlo, a preto potrebujem stroj s väčším výkonom a rýchlosťou. A to aj pre účely dopravné, aj pre čisto športové využitie. Toto riešenie má časové, zdravotné aj spoločenské výhody nakoľko mi umožňuje ďaleko viac pohybu na vzduchu, stíham úlohy všedného dňa bez toho aby som smradil a zavadzal s autom na beztak zúfalo preplnených cestách a môžem sa vo voľnom čase dostať tam, kde by to inak z rôznych dôvodov nebolo možné. A tiež môžem ťahať vozík naložený na 50kg (som na dedine) a vôbec mi nevadí že sú tu 12% kopce.
Domnievať sa že 250W a 25km/h musí stačiť každému je totálna obmedzenosť, je to len jedna z možností ktorá vznikla z legálnych dôvodov, nie preto že by viac nebolo dobré a užitočné.
Pokud potřebuješ kolo jako soumara k tahání nákladů a baví tě šlapat, tak počítám budeš brblat proti 250W výkonu (do jisté míry lze obejít přestavbou - 1kW) ale ne proti omezení rychlosti přípomoci(počítím s vozejkem 40 nejezdíš, a bez něj to rozjedeš za svoje, s tím, že motor pomůže při rozjezdu) - viz Jindra a jeho dlouhý štreky - nevšim sem si, že by měl potřebu vrtat v omezovači.
Aj s vozíkom jazdím 30-40km/h, pokiaľ to situácia umožňuje tak prečo nie. Bez vozíka po prázdnej rovnej ceste bežne 40-45km/h. A prevody mám dostatočné aby som stále mohol poctivo šliapať. Mám tam upravený priamy motor Magic Pie a upravenú Magic RJ - púšťam tam 3kW (príkon, mechanický výkon je určite pod 2kW). V teréne - polia, lúky, lesy - nepotrebujem motorku aby som vrčal a smradil a aj tak si môžem dopriať adrenalínovú jazdu a prísť domov zdravo unavený. Na cestovanie mám druhý stroj s nižším výkonom ale vyššou maximálkou kúsok cez 50km/h, ale ak sa práve neponáhľam alebo som na dlhom výlete jazdím tempom od 30-40km/h. S nejakým tým jedným alebo dvomi medzinabitiami je to v pohode na 150-250km/deň. Nepotrebujem voziť bajk autom aby som sa dostal z okresu a občas s chalanmi použijeme vlak aby sme si viac užili neznáme končiny a odbúrali jednu nezaujímavú cestu plnú áut.
ještě před chvílí jsem se divil, co vede politiky k návrhům požadovat u e-kol povinný ručení a technickou.. no už se nedivím.
Pak to už nebude e-kolo, nakonec je snad jasné jaké parametry má mít e-kolo. U nás motor do 1kW a přípomoc do 25km/h. Jinak, které politiky máš na mysli? Já nic podobného v našem parlamentu nezaznamenal.
Ono to spíš bude mít obrácený postup. Že nějaké pojišťovny se budou snažit vyvázat z povinnosti plnit u běžného pojištění odpovědnosti, co mají domácnosti (a kam spadá i jízda na kole). No a až bude několik větších škod takových elektroskútristů, které nebudou mít z čeho hradit, tak přijde nápad s povinným pojištěním odpovědnosti pro tyhle samohyby, podobně jak pro Babetty, Stadiony apod.
Celkom by ma zaujímalo, či je nejaký poistný produkt ktorý by pokryl moje jazdenie. Až taký nájdem, s radosťou si ho zaplatím. Mám najazdené 30.000 a jediná nehoda ktorú som mal bola cudzím zavinením a jej priebeh by bol rovnaký ak nie horší ak by som bol šiel na obyčajnom bicykli. Navyše som mal moto prilbu (používam zo zdravotných dôvodov) takže hlavu by som si nerozbil. Odniesla si to moja ruka a plece.
To se musíš poptat v pojišťovně. Hlavně jestli se běžné obecné pojištění odpovědnosti vztahuje i na elektrokolo se silnějším motorem a vyšší rychlostí (reálná čísla).
Jestli ne, myslím si, že by to tvoje "kolo" pojistili ve stejné kategorii se zmíněnými mopedy. Vcelku to vším odpovídá a sazba je srandovní.
Ale zatím to povinné není, tak je na každém, jak se s případnými problémy a placením škod vypořádá.
Áno najbližšie to odpovedá mopedu. Predpokladám že ale bude treba mať k uzavretiu poistky papiere od dotyčného stroja. Keby to záležalo na mne bol by som za poistenie na osobu, nie stroj (tie mám 3 a je nelogické platiť za 3 - sedieť sa dá vždy len na jednom) a tiež si myslím že by dotyčný mal mať vodičák (ja mám).
Zatiaľ sa snažím jazdiť bezpečne a rátam s tým, že som neštandardný účastník premávky na ktorého prítomnosť ostatní ešte nie sú zvyknutí. Takiež svietim aj cez deň a na prednosť v jazde sa nespolieham (to už by som tu nebol).
U Babetty i Stadiona jsem měl pojištění jen podle čísla rámu. Nic víc. Tyhle splašený trubky nejsou nikde evidovaný, ani nemají oficiální techničák, vydaný úřadem. Jen jakousi kartičku, kterou vyplnil prodejce v obchodě - dneska se dá kopie koupit na burze, nebo vytisknout na tiskárně (je jen věcí soudnosti dotyčného, jestli bude ta kopie alespoň trochu věrohodná, ale o nějakých problémech jsem neslyšel). Pojistníkem může být naprosto kdokoliv, i úplně cizí člověk. Podstatné je, že zelená karta zní na číslo rámu a je zaplaceno. Víc by policajta ani pojišťovnu asi nezajímalo.
To platili kdysi, teď už to musí mít techničák a registrační značku, lze dohledat jak starou babetu legalizovat.
Ale prd. Je možnost Babettu registrovat a vozit značku, ne povinnost. Smysl to má třeba pro ty, co bydlí u čáry a na mopedu chtějí jezdit do práce nebo na nákupy do Německa, kde je značka povinná i pro tyhle ohňostroje.
OK, info na netu se liší, někde sem teď našel, že to platí jen pro nové stroje od nějakého data, staré mohou dojezdit bez značky.
A napadlo tě třeba někdy, že se může stát, že se poženeš "naprosto bezpečně" díky motoru s tím 50kilo těžkým vozejkem v závěsu tou 40, a někdo ti nedá přednost? A ty se naprosto brutálně rozbiješ, a vysoudíš prd, protože protistrana si veme šikovnýho právníka, kterej to otočí na tom, žes vyjel na veřejnou komunikaci se strojem, který tam neměl co dělat?. Takže ve výsledku budeš sedlat kriplkáru, budeš mít pendrek peníze a ještě dluhy, protože protistrana vymůže úhradu soudních nákladů?
Jen takovej čistě teoretickej příklad....
Takhle jednoduché, jak se to traduje, to zase není. Nedání přednosti je jedna věc a jízda na neschváleném věc druhá. To by se asi řešilo každé zvlášť. Problém by byl, kdyby se prokázalo, že třeba kvůli nějaké vlastnosti toho elektrokola (třeba váha nebo ovladatelnost) nemohl odvrátit nebo zmírnit kolizi, ačkoliv by na běžném kole mohl, a tak podobně. Jenže to už je hra znalců a advokátů.
Jak by to dopadlo samozřejmě těžko hádat, ale argumentů pro obhajobu motoristy se tady nabízí docela dost:
1) Řidič viděl kolo s vozíkem a očekával, že se tak bude chovat, logicky ho překvapí, když se do mírného kopce bude řítit 50 km/h. Tedy k nehodě nemuselo dojít, kdy ekolo mělo omezovač.
2) Následky srážky nemotorového kola by pravděpodobně nebyly tak vážné kvůli nižší hmotnosti a rychlosti. Nedodržení předpisů ekolistou (aktivní motor nad 25 km/h) tedy přispělo k rozsahu škody.
3) Nemotorové kolo by mělo kratší brzdnou dráhu a lépe by se řídilo. Dá se polemizovat o vlivu montáže motoru na pevnost rámu, těžiště, stabilitu... a vyvodit, že bez motoru by bylo třeba možné srážku odvrátit.
4) Otázkou bude, zda eMotoCyklista přizpůsobil rychlost stavu vozovky, svého stroje a všemu ostatnímu... a zda byl schopen zastavit na vzdálenost, na kterou má rozhled.
5) Pokud mu třeba chybí odrazky, opět body pro řidiče, protože si ho býval mohl všimnout dřív a podobně...
Přecijen když je možné udělat s cyklisty spoluviníka svých zranění, jen protože neměl přilbu, docela bych se divil, kdyby tady alespoň nezkrátili plnění.
Spíš bych ale čekal, že může dostat 50% viny, když řeknou, že jeho stroj nesplňoval podmínky pro jízdní kolo, takže jde o neschválené motorové vozidlo, které na silnici nemělo co dělat.
Máš podivné představy o právu, zjistí se, že ten v tom autě neměl nůžky v lékárničce a pojede jak namydlenej :-)
No a proč ne?
Když zrovna kvůli chybějícím nůžkám neposkytne sraženému cyklistovi první pomoc, je přece v pořádku, že si to schytá?
:-)
Lékárnička je za současného provozu v autě dobrá tak k tomu, aby sis ošetřil škrábance, které si způsobíš, když se snažíš vyměnit žárovku v předním reflektoru
Velice se mýlíš. V té lékárničce jsou hlavně věci na první pomoc právě při těch nejvážnějších karambolech. To, že ty s tím nevíš co dělat, je chyba tvoje a systému autoškol, kde tě to nenaučili.
Tak například?
Vyjmenuj, co je povinné v autolékárničce a co z toho umíš použít, prosím.
Škrtidlo, obvaz s tlakovým polštářkem, gumové rukavice, folie na krytí rozsekaného obličeje pro umělé dýcháni. I když dnes se už doporučuje hlavně masáž srdce. Nůžky, nějaká náplast tam snad je. Už dál asi nevím a hledat to nemá smysl, poněvadž by to popíralo smysl tvého dotazu. No všechno tohle umím použít. Ta lékárnička by měla být na zastavení velkého krvácení a udržení při životě do příjezdu zdravotníka, nic více.
A víš jistě, že tohle opravdu umíš použít prakticky? Respektive došlo už k tomu?
Ona teorie z autoškoly a podobných bezpečnostních školení se bude od reality trochu lišit...
Pro mě byla představa, že by první pomoc závisela na mě, vždycky noční můrou... no a když jsme se ke skutečnému úrazu připletli, byl jsem moc rád, že se mnou byla vojenská kamarádka, co věděla co a jak, já bych tam moc užitečný nebyl... :-/
Zrovna dnes jsem jela za paní v červeném autíčku. Jela třicet v hodině na devadesátce. Vosy ji předjížděly i na dvojité plné čáře, protože jim prostě pila krev.
Já ji předjela předpisově, ale krev mi pila taky.
Řekla bych, že je celkem jedno, co má v lékarničce. Nebezpečná byla i bez toho.
"Na devadesátce" myslíš jak? To tam byla značka s doporučenou 90? A to aji kdyby, tak tam klidně mohl jet koňskej potah nebo traktor s vlekem ještě pomalejc. Víš hovno proč jela třicet a je ti po tom kulový.
Báro, proč ta údernost?
Nevím, proč jela třicet na devadesátce, vím jen, že tak jela a jela prostředkem. Za ní byla kilometrová šňůra, z které nervíky přímo odkapávaly. Nebezpečná situace.
Kdyby pustila blikačky a sunula se ke krajnici, nikdo by se jistě nezlobil, stejně jako se nikdo nezlobí na cyklistu, který jede u kraje třicet.
Kdo říká, že nevím.
Co autoškola, branná výchova, vojenská katedra, všichni mě cvičili, jak poskytovat první pomoc.
Jen prostě nějak nevěřím, že by cokoliv v té škatuice mohlo zachránit někomu život, a ovazovat odřené koleno?
Pozůstatek z doby, kdy před auty musel ch'dit praporečník. Spíš by se asi fakt hodili nůžky na plech, flexa a určitě ten hasičák
Po teroristickém útoku v Nice roku 2016 okolní lidé zachraňovali životy postižených škrtidly z kalhotového pásku. Pokud velké krvácení rychle nezastavíš, tak ti ten člověk umře před očima.
Naopak pochybuji, že by ses k někomu do zdemolovaného auta dostal rychle tou hobby bateriovou flexou, kterou bys chtěl vozit. Hasičák by se mohl hodit, ale kdyby byl povinný, tak bys opět nadával, že ti ho budou pravidelně revidovat a že ti zabírá spoustu místa.
Jo, opasek sundám rychleji, než doběhhnu do auta pro lékárničku.
Protože skoro prd najezdím, tak vidím jen pár bouraček, a naštěstí většinou jen plechy, nebo, když je zle, totálka, auto na hadry.
Nic na hraní si na skautíka.
Ale vím "byť by to mělo zachránit jediný život" je argument, kterým obhájíš cokoliv.
Dobrá připomínka, ve Francii do ulic jedině s lékarničkou. Teroristických útoků je tam o dost víc, než případů, kdyby český řidič použil svou autolékárničku při dopravní nehodě.
Samozřejmě, lékárnička se hodí, když si vnuk odře koleno, většinou mám obvaz z ní rychleji, než kdybych hledal, kam Soňa zase domácí lékárničku přestěhovala. Šíbováním věcí v domácnosti totiž neustále trénuje moji pozornost, leč marně.
Kto sa bojí nesmie do lesa... Keď sa stať má, tak sa stane. Na bajku, alebo úplne nejak inak. Dôležité je, čo pre to urobím aby sa nič nestalo. Na rovnej ceste mimo mesto bez odbočiek s viditeľnosťou široko ďaleko mi nemá kto nedať prednosť. Keď to riziko je, idem tak aby som zastaviť stihol. Brzdy mám dobré a ruky často pripravené na nich.
A keď mám vo vozíku 50kg jazdím pomalšie, zato s prázdnym dolu kopcom občas aj 50.
Fakt se tobě divím že nečteš co píši. Pokud to umíš tak mně laskvě nedělej to co u jiných sám kritizuješ. Jasně snad píši o elektrokolech nikoli skutrech a jiných výkonných samohybech.
Když jsem měl silné elektrokolo tak jsem to zkoušel pojistit i registrovat a ujišťuji tě že to není u nás možné. Těch výkonných strojů zatím není tolik aby se to státu vyplatilo.
Co se čertíš ? Nepíšu nic o tom, jak to je, ale jen domněnku, jak by se to mohlo přihodit. Tak zkus číst ty mne ;-)
A nepojišťuje tě žádný stát, ale vždy jen nějaká komerční pojišťovna. A jen na ní záleží, co a jak ti bude nebo nebude chtít pojistit. Stát tak maximálně může nějaké povinné pojištění nařídit.
No, přesněji, pojistit kolo lze, ovšem naprosto nesmyslně a draho.
Když ti ho rozbije padající meteorit, asi ti část jeho ceny zaplatí, ale khyž ti ho šlohnou před obchoďákem, ze sdojanu ke kterýmu bylo připojeno palcovým lanem, máš smůlu.
Zahraniční cesty - tak na to zapomeň.
V podstatě máš šanci jen platit jako kafka
Řeč jde ale o pojištění odpovědnosti vůči cizím. Ne o pojištění vlastního majetku. Odpovědnost jakž takž funguje.
aha, to snad jo, teda ještě jsem neměl šanci uplatňovat
To je docela reálná obava, že i když dotyčný dube mít samostatnou pojistku odpovědnosti, tak pojišťovna nezaplatí nic, protože jel ne nelegálním vozidle, otázka jestli taková věc vůbec jde pojistit.
No, bylo by dobré, kdyby to šlo. A i vcelku logické. Škodu s tím někomu můžeš udělat i mimo běžnou komunikaci. Tam už tak striktní pravidla a schvalování neplatí. Třeba s tím budeš rajtovat na vlastní louce a někoho cizího, přihlížejícího zraníš.
Nabízí se určitá podobnost třeba s nějakým vysokozdvihem, se kterým nesmíš na silnici, ale když vyjedeš na vlastní, veřejně přístupné parkoviště, musíš mít povinné ručení (řešili jsme i s policajtama v práci)
Ale aby mne zas někdo nechytal chybně za slovíčka - píšu o tom, mít možnost se vhodně dobrovolně pojistit, ne o vnucování nějaké povinnosti.
Tak pokud to budu provozovat na vlastní a tedy legálně, tak si to dokážu představit, sou motorové sporty provozované ve vyhrazených areálech na strojích, které na silnici nesmí. Je logické pojistit provozování toho sportu, ale už ne pokud se na tom stroji v rozporu se zákonem vyjede do provozu.
Mám obavu, že na to tě pojišťovna nepojistí. I ve sportě musíš při pojistné události prokázat určité věci. každopádně třeba při motokrosu, žes měl helmu, a určitě tam budou i nějaké nároky na stroj. Dovedu si představit zájmový sdružení, který si staví vlastní stroje, a v rámci toho sdružení mají zajištěnou určitou kvalifikovanost a někdo je pojistí, snad. Ale pochybuji, že by tě třeba pojištění v běžném sportovním oddíle krylo při použití samodomo výstroje... Minimálně by se od toho snažili všichni zainteresovaní distancovat.
V Eurožvanírně měli takový nápady...
Moje jazdenie to teda určite nie je. Dôvodom sú nehody spôsobené cyklistami na legálnych ebajkoch, a ich počet je relevantný skôr v krajinách kde je nepomerne viac cyklistov ako u nás. Ale tak prečo to rovno nezaviesť všade, aj tam kde netreba, pre istotu...
Keby som mal rýchly ebajk kúpený za nehorázne peniaze a teda aj s papiermi, tak si ho prihlásim a zaplatím poistku a mám to vyriešené. Lenže doma postavený neprihlásim a s homologáciou sa trápiť určite nemienim. Takéto pokrokové a prospešné veci by mali byť podporované a ich legálne používanie zjednodušené, lenže je to naopak. Načo aj, dane z áut a PHM vyvoleným nesmrdia...
On Lubo má nábojový motor, tam výkon potřebuje, jinak z toho má topítko, to že chce lítat na motor 40kou souvisí s tím, že si na tom ještě pořádně nerosekal hubu :-)
40km/h není žádná zázračná rychlost. To vytáhne prostým škapáním po rovině každý cyklista na cestovním Favoritu. Když za sebou vidím tramvaj a jedu po jejím páse, tak to hravě rozšlapu také. Je to jen otázka motivace. No jako průměrku to opravdu neudržím :)
no ja, ale na lehčím kole... a není problém rozject, ale zastavit. I když budeš mít super x pístový hydry a veliký kotouče, nedaj to cyklistický gumy, který prostě na přenášení takovýho výkonu nejsou stavěný.
PS nejrychlejc jsem jel asi 87 a měl stažený půlky jak zastavim...
Lenže rýchlosti treba prispôsobiť stroj. Mne ako hazardéri prídu žiletkári s tými ich tenkými kolieskami... Mám obutie adekvátne rýchlosti a vďaka tomu a tiež brzdeniu motorom som nemal problém zabrzdiť keď som v zákrute pod kopcom kde sa to aj bez motora rozbehne na 70 zbadal traktor krížom cez celú cestu... Brzdy sa ideálne dopĺňajú s motorom, lebo ten brzdí najintenzívnejšie vo vyšších rýchlostiach kde mechanické brzdy majú problém, a následne pod určitú malú rýchlosť už motor síce nebrzdí, ale to už je brnkačka pre mechanické brzdy. Pokiaľ nebrzdím núdzovo alebo nedobrzďujem do zastavenia vystačím si s motorom. Tiež je vylúčené prehrievanie bŕzd pri zjazde mnohokilometrovými serpentínami horských priechodov alebo zásobovacích ciest chát a pod.
Ešte by som dodal, že radšej jazdím rýchlo do kopca než z kopca. Je to neporovnateľne bezpečnejšie.
Najrýchlejšie som šiel 105 na stroji ktorý som skladal jednému ebajkerovi, ale bicykel to už nebol napriek tomu že mal pedále. Jazdiť na tom pravidelne by už asi bolo pokúšanie osudu, aj keď mimo cesty to bola paráda, cez 80 na lúke za pár sekúnd, do kopca kľudne 60-70... A úplne potichu, len hvižďanie vetra...
Ja by som povedal, že niekde medzi 40-50km/h je tá hranica kde sa to celé mení a už to nie je také to bežné bicyklovanie. Vyššie rýchlosti sú nepraktické z pohľadu spotreby a obtiažnosti sprevodovania pri zachovaní 3x7 a bežných komponentov tak aby sa to dalo normálne ušliapať. Jazdiť v rozmedzí 30-40km/h nie je nič extra, to je stále normálna cyklistická rýchlosť a trochu z kopca alebo po vetre to zvláda takmer každý. Vďaka motoru tak môžem ísť celý deň a aj do kopca a na druhý deň nie som na odpis.
To ti nikdo nebere, ale pokud to jede na motor nad 25 km/h, tak to není kolo, ale moped (kategorie L1e-B) a pokud přes 45 km/h tak je to motocykl (kategorie L3e). Taková věc v lese nemá co dělat a na silnici pouze s techničákem a na značkách. Až tě někdo sejme a ty mu to ještě zaplatíš tak ti to třeba dojde.
Tie zákony sú zastaralé a neodzrkadľujú reálnu situáciu a potreby spoločnosti. Nič nové na svete. Nie je solídny dôvod prečo by som s tým nemohol chodiť po lesných cestách, a pokiaľ by som mal možnosť poistenia zodpovednosti za škodu tak ani pre jazdu po verejných komunikáciách.
OK, já považuji ze přežité to, že se Slováci považujou za lidi, takže tě vlastně kdykoliv můžu odstřelit.
Asi by jsi mohl přibrzdit, nebo zajít k lékaři.
Jen sem dotáhl ad absurdum jeho logiku - zákon mi nevyhovuje, tedy ho považuji za zastaralý a nebudu ho dodržovat.
BTW Maďaři to vědí už dávno. Tóth nem ember.
Viděl jsi někdy krosku v lese nebo lesní cestu po těžbě? Proti tomu je babeta opravdu hodně slabej odvar. Takže jestli ti záleží na přírodě tak upři svoji pozornost jiným směrem. Pokud tě někde předjelo e-kolo a ty nejsi schopen to překousnout tak jdi k lékaři. Tvoje vyjadřování mi připomíná lidi kteří se řadí k těm správným demokratům, kdo má jiný názor, je škodná na odstřel.
Někdo to možná obtížně snáší, že při rychlostech větších než 25 km/h prostě na elektrokole makáš víc než na kole bez motoru, protože je ten krám prostě těžkej.
A tak se, jak se ploužíš krajinou, míjejí tě papoušci, a ti na silničkách mizí dost rychle v dálce. Jenomže ty to šmrdláš tou 25kou kopec nekopec a zatímco ti rychlíci po pár hodinách odpadají, ty to valíš jak tank vp#ed.
Kdybys odblokoval omezovač, papoušek na tebe nemá, tehy do té doby, než ti dojde baterka. A ta dojde při větších rychlostech safra brzo.
S těma papouchama jsi mi připomněl, že onehdá na mojí trati pod lesem trénoval nějakej časovkář. Když mě odzadu předjížděl podruhé, tak jsem ucedila: "A zas ten samej!". Když jel potřetí proti mě, tak se usmíval :-)
Statisticky jsem to vyhodnotila, že když já to jedu průměrkou 17 km/h a on to projel nejmíň dva a půlkrát, tak jede přes čtyřicet...
Já pořád čekám, zda se nějaké elektrokolo přihlásí na cyklo 24hodinovku!
https://docs.google.com/forms/d/e...
http://rozhoupej.cz/24-hodin-na-kole-a...
Kategorii tam otvírají každoročně a co vím nikdy se NIKDO nepřihlásil. Diskuzí a výpočtů, kolik by elektrokolo najezdilo, tu proběhla hromada, ale nakonec vždy skutek utek... ;-)
Můžu dodat kolo a 4 baterie, když by se ty 4 baterky otáčely v nabíječce, mělo by to celkem hravě pokrejt tu spotřebu, a šlo by to theoreticky odjezdit.
Sám 24 hodin šlapat a nespat bych si netroufnul.
Ale aby to mělo šanci nandat to papouškům, asi by to chtělo opravdu mít načipovaný a odstraněný ten omezovač, sice by si to cuclo víc, ale při té výměně nabitých baterií by to nemělo hrát roli.
Bez odstranění omezovače vidím dojezd tak maximálně 24x25 = 600 km, to asi papoušci dají víc.
Když seženeš ještě jezdce (na klasickém kole bych 24h dobrovolně určitě nejel), tak máš celkem jisté vítězství v kategorii. Pochybuju, že by se přihlásil někdo další.
Jak to mají s omezovačem se případně musíš ptát organizátorů. Před lety někde zaznělo, že omezovač neřeší, ale neumím si představit, že by oficiálně povolili porušovat předpisy (jezdí se po silnici za provozu).
Výsledek 600 km by na celkové vítězství nestačil, ale porazil bys všechny koloběžky a většinu cyklistů.
On by se ten omezovač asi nechal trochu přečůrat přenastavením hodnoty obvodu kola v nastavení toho ovladače.
Předpokládám, že rychlost ta řídící jednotka určuje rychlost, při které vypíná, právě podle toho tachometru, budu si to muset vyzkoušet proti gps jak se to vlastně chová.
Ale nemyslím si, že by to mělo nějaký smysl se takhle trápit jen proto, abych tohle někde vyhrál, i kdyby cenou měl být sud plzeňského.
Začínám mít problémy i po 14-15tu hodinách za volantem, natož teprve na kole.
Oproti K24 tady mají variantu nejen jednotlivců, ale i dvojice a trojice. V trojici by to asi bylo celkem zvládnutelné fyzicky i technicky = 2 odpočívají a nabíjí, jeden v tu dobu jezdí.
Jestli ovšem taková činnost smysl má, to si musí každý rozříkat sám. Já tam nejspíš pojedu opět jako jednotlivec na lehokole, ale usoudil jsem, že jedna 24h za rok mi letos bude stačit.
Problém zrovna té třebovské čtyřiadvacítky je, že jsou tam po pár kilákách obrátky skoro na místě. Na jednu stranu proti papouškům šetříš síly při rozjezdu a můžeš pak dupat za svý nad 25, ale zase s každým ostrým rozjezdem to žere i trávu po příkopech...
Jojo: 5 km tam, otočka, 5 km zpátky, otočka a pořád dokola...
Nemít trasu doslova nadohled, asi bych už o tom nepřemýšlel, ty otočky jsou pro lehokolo zlo, ale nemuset nikam jezdit a mít zázemí doma, je citelná výhoda. :-)
On tam je jeden problém, že jen krapet rozumný elektrokolař se nepřihlásí, protože i kdyby ujel 700 km, tak nezíská ani polovinu toho uznání co tam odjede ten kluk na tříkolce nebo 10 letá děcka.
A snad to takhle ještě nějaký čas zůstane.
Třeba na závod Novacupu také mají vypsanou kategirii elektrokol. Přihlásili se tuším jen dva a ještě k tomu na poloviční (výletní) trasu aby jim nedošly baterky. Ve výsledovce je uvedli až asi za dva dny :-))
Kolo s mechanickým dopingem pustit na závody?
Ať se přihlásí mezi motorkáře. Ti pořádají i soutěže mopedů. Takový závod Stadionů, to je pokoukání :)
Přesně :-)
Ty na elektriku jsou tišší, ale vypadaj na tom úplně stejně :-) :-)
https://www.youtube.com/watch?v=DFFmYKcJylg
A není lepší, když budou mít vlastní kategorii než aby se schovávali mezi normálními cyklisty? ;-)
Kategorii zřídili, ale jak si sám poukázal, zájem minimální, logické vysvětlení proč nabízí Lelek.
Oni si vytvoří vlastní závody, jak pozoruji, nebudou jen "kategorií" mezi cyklisty, protože tratě mohou být mnohem náročnější, to co bys neušlápnul ani náhodou budou jezdit s přehledem, a jestli jim pravidla umožní jezdit na odblokovanách strojích, bude to maso jako na motokrosu.
Ostatně, právě ten motokros nikoho nenapadne přiřadit jako extra kategorii k závodu cyklistů, protože to nedává smysl.
Je možné, že časem závody pouze pro elektrokola vzniknou, ale zatím o takových nevím, spíš se sporadicky objevuje ta zvláštní kategorie u běžných cyklozávodů.
Bude-li trasa v terénu nebo na uzavřené silnici, teoreticky můžeš uspořádat závody e-kol bez omezení... jenže se ti z toho rychle stanou závody elektromotorek, nikdo nebude šlapat a bude to dost nebezpečné... takže nějaká pravidla by to asi chtělo.
Jak to pozoruju na FB, silnice pro e-bikery není zajímavá, ti nechají nám starcům, hrnou se do terénu a elektro MTB.
Ty jsou většinou vybaveny středovými motory, tovární kola se specielními rámy, žádná doma dodělaná šidítka, hezký mašinky za 100 litrů nejméně. Takže spíš "sport" podobné sociální skupiny jako řádí po lesích na čtyřkolkách.
Pravidla jim určovat nehodlám, to oni se už postarají...
A v tom bude asi problém. S jídlem poroste chuť a technologie tomu budou nahrávat. Kilowata bude málo, aby si to člověk pořádně užil. A s pořádným drapákem budou lesy a louky dostávat pořádně zabrat. A majitelé a správci se začnou bránit. No a protože na rozdíl od motorky tichá elektrika nebude od obyčejného kola tolik k rozpoznání, mohly by začít mnohde platit zákazy vjezdu šmahem.
To je domnienka postavená na domnienke... A vďaka za každého, kto odloží/nekúpi motorku, štvorkolku a do lesa ide na e-mtb...
Domněnka postavená na dost bohatých zkušenostech s krosovýma motorkama, jeepama a čtyřkolkama v přírodě. Proč by se zrovna majitelé elektrokol měli chovat jinak ?
A nie je dosť zjavné že sú iní už len pre to že tam nejdú na kroskách, štvorkolkách a jeepoch?
Pokud mu tříkilowat pod zadkem prohrábne přes kořeny drapák, tak zas až tak jiní nebudou.
To je takmer zanedbateľné, ďaleko podstatnejšie je že nesmradia a nerachotia... Výrazne ľahší stroj s menším výkonom bude zanechávať menšiu stopu. A nie všetci potrebujú jazdiť krížom-krážom cez les, ja osobne jazdím len po lesných cestách a na nich nie je čo poškodiť aj keby som mal pol tony a pol megawattu. Pravidelne ich devastuje ťažba dreva a to je iná liga.
Že ty jezdíš jinak neznamená, že až budou k dispozici výkonnější terénní elektrické motorky, tak se jich mnozí chopí a budou na nich jezdit. Nikdo je v lese neuslyší, nikdo je nebude honit a když se někdo přece objeví, tak mu ujedou jako duch. Ideální stroj, proč by ho neměli používat. Je to jen otázka kapacity baterií a ta se jistě bude zvětšovat.
Už dnes docela dobře zvládají 20 až 30 km a to na rychlé vyblbnutí bohatě stačí.
Už jsem měl asi 4 x tu čest je potkat a jedou to nebylo nic moc, protože na tom moc neuměl a byl hodně rychlý a tak i dost nebezpečný. Bude to přibývat se všemi negativními důsledky.
A ako súvisia elektromotorkári s nami? Postava na motorke je vizuálne ľahko identifikovateľná či už je to elektrika alebo nie. Nie je dôvod aby si ich niekto plietol s cyklistami. Navyše taká motorka je drahšia, takže výrazné zvýšenie motorkárov to neprinesie. Skôr naopak, niektorí uvedomelejší motorkári prejdú na ebajk aby mohli do prírody bez rizika postihu.
Při rychlostech a výkonech co podle tvého popisu tvůj stroj má to je motorka, takže ty si motorkář, jak sám píšeš jezdíš v motocyklové integrále. Pro mě si stejná škodná, no co si to tu hraješ, akorát si lžeš do kapsy.
Môj stroj motorka nie je a jazda na ňom nemá žiadne škodlivé dopady aké by mala jazda motorkou. Nerobím hluk, nespôsobujem žiadne znečistenie a okrem občasného odtlačku dezénu v blate po mne žiadna stopa neostáva. Navyše takmer výlučne jazdím po lesných cestách kde ani nie je možné nič poškodiť. Moto prilbu v lese nenosím. Prírodu si vážim a správam sa k nej ohľaduplne. Ebajk je spôsob ako v dostupnom čase skombinovať radosť z jazdy, komplexnú telesnú aktivitu a návštevu miest ktoré sú inak v danom časovom rámci nedosiahnuteľné. To všetko bez hluku a smradu a ničenia prírody.
Však teda nepíšu nic zrovna o tobě na nějaké cestě. Nemám potuchy, proč tu tak odhodlaně děláš šmahem všem advokáta, nebo hájíš odhodlaně pravou víru. Někdo ano, jiný ne. Svádí to k tomu, dává to tu možnost a když s obdobným strojem to někteří dělají, je předpoklad, že i elektrokol se to bude týkat.
A i dostatečně hrabavé kolo udělá na lesní pěšince dostatečnou paseku v mělkých kořínkách. Povíme si, jestli budou všichni rozumní, slušní a nejen k přírodě ohleduplní. Zkušenosti z jiných samohybů mi tuhle naděj moc nedávají.
Tobě ty elektrokola leží hluboko v žaludku :-)
Smiř se stím že pokrok nezazstavíš. Jediné co můžeš dělat je prudit nakole.cz v tématech o elektrokolech :-)
Pobral jsi vůbec o čem tady celou dobu píšu ? Ničení přírody říkáš pokrok, se kterým se máme smířit ?
Od mládí mám rád motorky, jezdím na nich. Ale kreteni na kroskách a čtyřkolkách mi ve volné přírodě taky leží hodně hluboko v žaludku.
A nechtěl bych se dožít doby, kdy kvůli tomu tvému pokroku budu vyháněný z lesa i s obyčejným kolem, jen tak preventivně vhozený do jednoho pytle.
Ono už jen to NaKole není na Elektrohýbadle, že? Ovšem díky věkovému složení velké části zdejších přispěvatelů a lenosti těch mladších je většina posledních příspěvků jen o těhle samohybech. Je to smutný výsledek.
Brahmo, tento príspevok sa nachádza v rubrike "elektrokola". Čo iné by sa tu malo asi tak rozoberať? A ak máte pocit že v ostatných rubrikách to nežije tak Vaše prispievanie sem to nerieši ;-) Smutné je jedine to ako na vec nahliadate, inak je všetko v poriadku.
Z lesa zatím ne. Ale už jsem potkal několik omezení kvůli "downhillářům" na frekventovaných turistických cestách. Mám snad důvod si myslet, že elektrokolo šlechtí duši a budou na něm jezdit jen samí galantní rytíři ?
Lubo, já bych ho z lesa hnal :-)
Ronda:
Downhlliaři, elekrokolisti, čtyřkolkaři, motokrosaři apod., to je pořád stejný problém. To není o tom na čem jedou, ale o tom jestli jsou soudní a ohleduplní, a podle toho se chovají, nebo trpí tou současnou nemocí - "já to chci = já můžu všechno a po mě potopa"!
Také je to o vymahatelnosti práva - v Německu klidně zabaví e-koloběžku, která neplní předpisy, nebo klidně zablokují 120 supersportů jedoucích tajný závod. Tam to jde, u nás klidně po Praze jezdí koloběžky z půjčoven - s motory až 2500W - ovládaných páčkou, nebo pivní kola a policie nic. Pak se nemůžeme divit, že podobní kreténi ničící přírodu se cítí nepostižitelní. To není o elektrokolech, ale o lidech.
Jenže samohyb ty negativní vlastnosti umožní projevit, umocnit. Na běžném terénním kole bude dělat v přírodě bordel jen pár jedinců, ostatní chcípnou u nejbližší hospody už cestou do kopce. Jenže elektrika (podobně jako benzín) dá svaly i skorolemře. Kvůli pár blbcům budou omezení naštěstí dost vzácná, při masovce už vcelku běžná.
Koukni třeba na segwaye nebo elektrokolobrndy. Docela prima věc, pokud se používají rozumně, ohleduplně a podle pravidel. Jenže s masovým rozšířením došlo třeba v Praze na plošné zákazy. Kvůli blbosti nebo namachrovanosti jednotlivců. Podobné to bylo svého času třeba s motorovými čluny a vodními skútry na přehradách. Taky ty zákazy nepřišly kvůli těm ukázněným. A můžu pokračovat třeba čím dál četnějšími zákazy vjezdů (natvrdo a pro všechny) motocyklů po desáté večer do rakouských vesnic a měst. Co je mi platné, že mám motorku tišší, než kdejaké auto, vezu se s kreténama, co mají vykuchaný mozek a vejfuk.
atd atd atd....
Ronda:
Tady se člověk vděku nedočká - já myslel, že mě pochválíš, že jsme pochopil tvoji "nosnou myšlenku", a ty na mě takhle!!! Že se nestydíš! :-(((
BTW - byl jsi poslední dobou v Praze a prošel se pod Hradem Nerudovkou, nebo po Jánském vršku? Nestačil by ses divit kolik takových "elektro-kolobrnd" by tě honilo z chodníku. A ticho po pěšině!
Ronda:
A co říkáš na takovouhle nabídku:
https://www.adrop.cz/dobrodruzna-jizda-na...
A běda, tomu, kdo by se ozval proti - jde nám hlavně o svobodu podnikání, že ano?!
njn, když to chceš hrotit, tak to tvoje howgh bude asi nejrozumnější.
V Nerudovce jsem teď nebyl, snažím se těmhle profláknutým místům pokud možno vyhýbat. A jestli je zatím ticho po pěšině, může být, že až to přesáhne únosnou mez, skončíto jako na Staromáku nebo tuším v Karlíně, úplným zákazem. Že na to pak ani domácí před vlastním barákem nebude moct vlejzt.
Něco takového jsem snad napsal ? Podsouváš mi nenapsané, diskusní faul opakovaně děláš ty a vyčítáš ho mě. Já ty argumenty popsal dost jasně i s popisem jakých jedinců se v tomhle ohledu obávám. Ty jsi hned přikvačil s hrocením, že všichni...atd. Tak si to přeber.
Ronda: A prečo nie? Svojou hodnovernosťou je taká myšlienka na úrovni tej pôvodnej a na rozdiel od nej je aspoň pozitívna. Strach a negativita k dobrému nepovedú.
Jak kdyby sis pořídil Audinu a protože jezdíš ohleduplně, jsi teď tvrdil, že Audi není diagnoza a VŠICHNI v Audi jezdí na pohodu :-))
jj, občas se tu podobné svaté přesvědčení o své věci objevuje, realita bývá poněkud jinde.
Rondo, nenech cloumat svým majestátem :-)
Raději si lépe promysli kdo tu přirodu opravdu ničí a devastuje. Nejsou to ani cyklisti ani elektrocyklisti. Představ si že turisti jsou horší. Zakážeme proto turismus?
Pokud někdo nemá zábrany na nelegálním stroji jezdit po lese, což udělá jen hovado, tak si fakt nedělám iluze, že bude jezdit slušně, spíše bude hovadem i v ostatních aspektech.
Ono v principu je to už zákonem řešené. Je poměrně přesně specifikované, co je kolo s pomocným motorem a co už není.
No a pak už několik desetiletí platí obecný a dost striktní zákaz vjezdu motorových vozidel do lesů. Motorových. Nespecifikuje se, jestli spalovacích, parních, elektrických...
Rondo a jak víš že jeho elektrokolo je nelegální? Muže mít motor o nominálu 1kW a špička může být klidně 3kW. Dnes běžne kupuješ elektrokola s nominálem 250W ale špičkově to je 650W. A přitom to jsou legální e-kola.
U nás je povolených 1kW a je to taky motorové kolo (Spalovák)chceš nám namluvit že to není kolo?
Bobbe, všiml jsem si už kolikrát, že dost selektivně hodnotíš různé skupiny. Elektrikáři jsou u tebe nedotknutelní, bez ohledu na jejich logickou různorodost, jinde ale šmahem uděláš to, co tady třeba xtondovi vyčítáš
(namátkou přes vyhledávač) https://www.nakole.cz/diskuse/17539-netvrdte-mi...
Ty to nevíš ale vesele tu dáváš rozumy k něčemu co sám nevíš a ani jsi to nezkoumal?
E-kolo o určitých parametrech je stále klasifikováno jako kolo a proto to není motorové vozidlo jak se tu snažíš tvrdit. A proto se ho zákaz vjezdu motorových vozidel netýká.
No ty se mi snad zdáš :-))
Četl jsi vůbec, co jsem hned na začátku jasně napsal ?
"Je poměrně přesně specifikované, co je kolo s pomocným motorem a co už není."
Čili, regulérních elektrokol si vůbec nevšímám, ty ať si jezdí kudy chtějí můžou.
Píšu o těch, co už podle legislativy elektrokoly nejsou, i když se tak chtějí tvářit.
Píšu obecně a prostě je můj názor, že kdo vědomě porušuje platnou legislativu je hovado a je velmi pravděpodobné, že se jako hovado bude chovat i v jiných věcech.
Česká vyhláška sice povoluje 1kW u domácích bastlů, na rozdíl od nařízení EU kde je jen 250 W, ale pořád je tam ten rychlostní limit 25 km/h, nad to je to moped, čili o úpravě elektrokol na mopedy je celé toto vlákno.
Další věc je do jaké míry je vyhláška co v je rozporu s legislativou EU a pouští mezi chodce a do lesa silnější stroje vůbec platná.
Rondo asi budeš zklamanej ale i bosch se tváří jako že má motor 250W a přitom má 350W a více. Tak že kdo má motor o nominálním výkonu 1kW (špička klidně 3kW) a přípomoc do 25Km/h má legální stroj. Alespoň na tomto se snad shodnem?
Čiste teoreticky a všeobecne je celkom možné, že ten kto porušuje platnú legislatívu môže byť aj jedinec, ktorý dokáže sám posúdiť čo je vhodné a čo nie v danom špecifickom prípade a nepotrebuje zákazy a príkazy aby sa nesprával ako hovado. Keby to so zákonami bolo tak jednoduché a boli tak dobré, nemuseli by sa stále meniť a upravovať, a aj tak nikdy nebudú riešiť všetky prípady k všeobecnému prospechu.
Tak ještě jednou, polopaticky : Nic nepíšu o elektrokolech, vyhovujících předpisu. Ať už mají parametry jakékoliv, vyhovují-li zákonu, jsou to elektrokola.
Nevyhovují-li, nejsou to elektrokola ani kola s pomocným motorkem.
A nejsou-li a jsou-li vůbec provozovatelná, jsou nejspíš nějakou kategorií motorových vozidel. A ta mají do lesa obecně vjezd zakázán.
Stačí to takhle podrobně ? (najdi mi jediný rozpor s tím, co jsem napsal hned na začátku, nebo i v průběhu ;-)
Omyl, na soukromé louce či v lese si s takovým strojem můžeš řádit co hrdlo ráči.
No a co si budem povídat o nějakých zákazech a předpisech, lesy jsou plné aut i motorek i elektrokol. Že to poruší milipromile nelegálních elektrokol není nic divného. Ale proti tomu naděláš ty i já ouplné hovno :-)
Lubo990 - a jéje, jak se začne o zákonech a nařízeních filozofovat...
Taky jsem už byl opakovaně na kole u pramene Labe, nebo nahoře na Sněžce. I přes zákazy. V době, kdy jsem tam potkával jen nepatrné množství pěšáků. A ani ti kvůli mě nemuseli udělat jediný krůček stranou, nebo se zastavit. - stejně to nic nemění na tom, že tam je zákaz a já ho drze porušil. Kdyby na to přišlo, tak sice nerad, ale pokutu bych bez keců máznul (no, bez keců asi ne, zkusil bych smlouvat :-)
Problém je ale s těmi, co když už jedou přes zákaz (a nebo i bez zákazu), se musí patřičně předvádět a na nikoho ohledy neberou. A abych se vrátil k elektrice - týká se to všech, i těch bez elektriky, jenže s elektrikou se jich bude předvádět mnohem vích, i těch, co by bez motoru někde chcípali. A zákazy většinou nevznikají kvůli ojedinělým případům, ale kvůli četným případům problémů.
Bobbe, řádit ve svém lese zas odsaď pocaď. Jde o to, nenarazit na nějaký paragraf lesního zákona, který lesy chrání obecně, i před nezodpovědným majitelem.
Jenže, kolikpak z nás je Schwanzerberků s rozlehlými lesy. Většina jezdí v cizích. A pokud nemají konkrétní výjimku, nesmí do lesa vjet. Dokonce ani na kole se podle lesního zákona nesmí jet mimo lesní cesty a vyznačené trasy.
V Nařízení EU 168/2013 se píše
- s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W
Tedy špičkový výkon může jít přes.
Ve vyhlášce 341/2014 se píše
- jeho výkon nepřesáhne 1 kW
nepřesáhne je prostě nepřesáhne, tam nevidím prostor vykládat to jako že 1 kW mlže být chvíli 3 kW.
Navíc v české vyhlášce je psáno
- považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo přičemž se jedná o Vyhlášku o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
Tedy to znamená, že to platí pouze pro tu vyhlášku, tedy to smí na silnice bez homologace a techničáku. Pořád ale v tom nevidím, že by z toho plynulo, že to smí do lesa, v lesním zákoně je psáno, že v lese je zakázáno jezdit a stát s motorovými vozidly.
Jsem to říkal, že je tě pro nás škoda, že patříš poslat do Brusele, citovat nařízení, vyhlášky, směrnice, a přitom mít svůj jasný a zřetelný názor, že e-koloje záležitost pro kryply, toť vhodná kvalifikace pro eurobyrokrata.
Xtonda:
zmíněná vyhláška jr vrcholová norma, která především kategorizuje vozidla, m.j. na motorová a nemotorová. Jízdní kolo je podle ní nemotorové vozidlo a za jízdní kolo je rovněž považováno i jízdní kolo s pomocným motorem splňující daná omezení.
Navazující normy musí toto základní členění ctít a nemohu tedy považovat e-kolo splňující omezení podle vyhlášky za motorové vozidlo nebo dokonce za vrtulník.
Kdo se bojí, nesmí do lesa.
Toť je starý český zákon, nadřazený všem právním úpravám ať národním či unijním.
Ronda:
Možná ti udělá jasno přečtení posledního odstavce zde:
https://www.nakole.cz/diskuse/25741-odblokovani...
Ronda, keď už leziem do zákazu, tak zbytočne na seba neupozorňujem a zvážim, prečo tam ten zákaz asi tak je a prispôsobím tomu svoje chovanie. Turistom na chodníky neleziem, tam kde je moc ľudí sa radšej netlačím... Tu v okolí mám hory všade, a prakticky v nich niet ani živáčika, ak nerátam poľovníkov a ťažbu dreva. A popri ich činnosti (a oni pešo nechodia, vozia sa v poriadnych ekologických katastrofách, a na ťažkých mechanizmoch) som tam úplne zanedbateľný a nemám na nič nijaký dopad. A to že idem cez 25km/h na motor a mám viac ako 250W je úplne nepodstatné. To má nejaký zmysel uprostred premávky, ale nie na prázdnej lesnej ceste. Keď ten zákon vznikal, nikoho ani nenapadlo že bude niekto na niečom takom jazdiť. Zákaz motorových vozidiel by sa dal chápať v tomto svetle ako zákaz vozidiel so spaľovacím motorom. Lebo ebajker ako ja prostredie nepoškodzuje, pytliačiť nepotrebuje a drevo nekradne. To sú dôvody prečo ten zákaz vznikol...
Lubo - máš pocit, že to vlákno vzniklo o tobě ? Jestli ano, tak máš asi černé svědomí a nebude všechno, jak píšeš ;-)
A jestli to je, jak píšeš, tak proč ta zbytečná sebeobhajoba ? Od začátku jsem psal o borcích na motokrosu, v jeepech a na čtyřkolkách ve volné přírodě. A že nevidím důvod, proč by zrovna na silných e-bikách se měli chovat jim podobní jinak.
Samozřejmě, že lidé jsou různí, ale v každé skupině se vyskytují slušní i zmetci.
Vysočina, ještě jednou, ty předpisy se týkají
- schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly
- schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
Definují se tam vozidla, kterých se to týká a pak se tam píše, že jízdních kol s motorem se to za určitých podmínek netýká.
Zákony týkající se lesů nebo národních parků a ochrany přírody to klidně mohou stanovit jinak, vyhláška tomu určitě není nadřazená.
Lubo, no hlavně že si to dovedeš omluvit.
Každý elektro zařízení má komín, kterým smrdí.. v nejbližší tepelný elektrárně. A taky trochu září po uranu.. a hromadu sraček, co zbyde z výroby akumulátorů, které se recyklují vyhozením na hromadu (zatím v Číně..)
Pokusil ses spočítat kolik zbytečné elektriky bylo spotřebováno přispíváním na toto vlákno?
Tazateli nikdo neodpověděl a tak již 11.5. mohlo téma zmizet v propadlišti. Ale nikoliv, hned se objevili odpůrci elektrokol a začali zcela neplodnou a tisíckrát se opakující diskuzi bez racionálního konce.
Přátelé mám takový návrh - nevšímejte si e-kolových příspěvků, nezaplevelujte je svými příspěvky a starejte se o příspěvky z oblastí které vás zajímají.
Co vy na to? Děkuji za pochopení
To není domněnka, to je realita, jsou oblasti v Alpách, kam normální cyklista zavítal jen sporadicky, ale ekola se tam natolik rozšířila, že to byl problém a tak tam kola byla zakázána kompletně včetně bezmotorových.
1. legální elektrokola jako samostatná kategorie neexistují - jsou to kola s pomocným motorem na která je - při splnění přesně definovaných podmínek - nahlíženo jako na jízdní kola. Nebylo tedy možné je selektivně vyloučit z provozu >> vyloučena byla logicky všechna jízdní kola.
2. hoteliéři potřebovali dostat do hor více turistů a cyklistů (hlavně movitých seniorů) i mimo hlavní sezónu, a někdo chytře využil legislativu a začal s výrobou e-kol. Bohužel se to s léty zvrhlo, jezdí na nich i mlaďoši, je jich najednou moc a proto zákazy. Cesta zpět asi není. S automobily to bylo totéž.
Čistě teoreticky vyloučit z provozu elektrokola můžeš, prostě to na dodatkovou tabulku napíšeš.
Třebaže bys dal červený kruh (B1) a pod něj nápis "Mimo jízdních kol bez motoru"...
Jenže ta dodatková tabulka by něco stála (pětistovku?) a už teď je leckde standardem, že na lesních cestách bývá zákaz vjezdu všech vozidel, přestože tam třeba i vede cyklotrasa... takže cyklista je chtě nechtě napůl v ilegalitě každou chvíli... :-(
Dodatkovou tabulku musíš ovšem opatřit nápisy minimálně v angličtině, němčině, ruštině a arabštině, jinak hrozí, že se ti budou po lese prohánět na motoru syrští inženýři a doktoři.
Vyhláška i nařízení EU říká, že na kola s motorem do nějakých limitů se v určitých situacích nahlíží jako na kola bez motoru. Není nic jednoduššího napsat, že pokud jde o vjezd do lesa nebo NP/NPR toto neplatí a kola s motorem se považují za motorová vozidla.
Ne, nenahlíži se v určitých sitacích ale nahlíži se vždy když splňuje dané požadavky.
To určitě napasat nelze, to může udělat jen zákonodárce a ten už to udělal. Elektrokolo odpovidajíci předpisům je kolo a není možné ho vylučovat jen proto že má el. motor.
Tak elektrokoloběžka taky sice tak nějak splňuje předpisy, i segwaye splňují, zákon je řadí do skupin s kolama nebo chodcema, přesto dostaly leckde zcela separátního zaracha.
Ne rondo nesplňují a proto je klidně zakáži.
Jedou na páčku a nemají pedelc tak že klasifikaci elektrokola nesplňují, vetšinou nesplňují ani omezení rychlosti přípomoci do 25km/h. Prodejce je prodáva s tím že nejsou uzpůsobené pro provoz na pozemních komunikacích
Ubecně elektrokoloběžku řadí taky jako kola (elektrokola) jak to ostatní mají pořešené jsem nikde nenašel, možná špatně hledám. Kolega takovou koloběžku s těma širokýma gumama má a omezení rychlosti to nemá.
Čili ? https://www.nakole.cz/diskuse/25741-odblokovani...
Ano a jelikož to nemá omezení přípomoci tak klasifikaci kola nesplňuje. V zemích EU Asi mimo čr nesplňuje ani to že nemá Pedelc a jede to na páčku.
Pokud to u nás prochází pak je to špatně.
Segveje mně nezajímají jelikož snimi asi těžko někdo pojede do terénu či do lesa.
Nicméně zakázané tyhle verky nejsou, tak se smí provozovat (ať už je to dobře, nebo špatně). A omezení mají jenom lokální. O tom šla řeč.
Mimochodem, třeba v Německu dostávaly svého času, cca před dvaceti lety (nevím jak dneska) RZ a techničák skutečné motokáry s minimální výbavou a mohly do běžného provozu. Jinde zas mají jiné svoje speciality, co u nás neprojdou. To bych neřešil.
Ty si fakt kripl i na hlavu. ve vyhlášce o schvalování technické způsobilosti a provozu na pozemních komunikacích je napsáno, že pro potřeby této vyhlášky se kolo s motorem považuje za kolo. To prakticky znamená, že kolo s motorem se nemusí homologovat.
Absolutně to neznamanená, že by se do zákona o lesích a národních parcích nemohlo napsat, že tam smí jen kolo bez motoru.
Konečně pochop, že "kolo bez motoru" není v zákoně, ani následných vyhláškách, definováno, dokonce ani v zákonech o lesích, tak už neopakuj svoji domněnku!
Co vadí lesům více - e-kolista jedoucí klidnou jízdu po cestě, nebo "klasický cyklista", který řeže zatáčky smykem, skáče, opouští vyznačené cesty apod.?!
Co je jízdní kolo je tak notoricky známo, že není třeba to definovat zákonem. ale bylo potřeba definovat, že i když se na to dá motor s nějakými parametry, tak se na to pohlíží jako na kolo, ovšem pouze pro potřeby té jedné vyhlášky
No napsat tělesně postiženému kolegovi, že je kripl i na hlavu je tak nehorázná sprosťárna, že by si zasloužila doživotní BAN - kdo to umíte, tak to tomu "inteligentovi" zařiďte. Díky.
Bobe, to je zbytečné, kolega popírá nadřazenost Zákona o provozu na pozemních komunikacích a vysvětlujících Vyhlášek a přesvědčuje nás o tom, že normy nižší a normy navazující nemusí ctít vrcholovou normu.
Podle něho má zjevně zákon o lesích jiné členění motorových a nemotorových vozidel než norma podle které se vozidla schvalují do provozu. K lesu jsi přijel na kole, do lesa vjíždíš na motorce - zajímavé! Pak jakákoliv diskuze ztrácí smysl.
Což bych vřele podpořil.
Do lesa pěšky.
Hm, po asfaltě bych kolo dovolila, ale jen šlapací :-)
Na asfaltu je kolo rychlé. Na rozbité lesní cestě jsem jednou stíhal jezdce na koni a měl jsem docela problém. Přitom toho koně nijak viditelně nehonil. Jen tak lehce klusal.
Jestli si neměl blbě okováno, když okoveš na pole, na asfaltu klopýtáš :-)
No rychlost klusu je cca 220-250 m/min, tj. 12-15 km/h. To na lesní cestě s měkčím povrchem je pro kolo hodně. A do kopce už vůbec ne. Pomalej cvalík, kdy se to jen převaluje, je 300-350 m/min (20km/h), veselej cval klidně i do kopce 600m/min (cca 35 km/h) a dostihové tempo 1000 m/min (60km/h).
Nikdy jsem nejela na kole tak rychle, jak na koni, a nikdy ani nepojedu, to je moc nebezpečný na takovým nestabilním posunovadle :-)
Nemluvě o tom, že kůň to dává na měkkém podkladě, po kterým můžeš jet tak akorát s tlustejma gumama, takže s galuskou na asfaltě nesrovnatelný.
Dávno vznikly, UCI na letos vypsala mistrovství světa i zařadila kategorii ebiků do světového poháru. Existují speciální závody na speciálních tratích, které by bez motoru byly asi nejetelné, což je asi nejzajímavější, jako třeba https://www.bikeandride.cz/2018/05/jiri-fikejz...
Á, že bych se zase dotlk elektrokolového náboženství nebo že bych měl tolik minusových fandů?
Tak je dodám, že i kdyby někdo na elektrokole na K24 ujel třeba i 1000 km, tak u mě nemá ani desetinu obdivu a úcty jako ten kluk na mechanické tříkolce s pevným převodem co tam odjede byť "JEN" 100 km, ale on jich dal tuším 150. Ten kdo tam byl a odjel pár okruhů, tak určitě ví o kom píšu.
Jojo, vím a obdiv si rozhodně zaslouží.
Jenže záleží co chceš porovnávat. I když si odmyslíme elektriku, tak čí výkon je vlastně hodnotnější?
Trénovaného sportovce, který sice vyhraje, ale víceméně se to očekává a je to pro něj už rutina nebo lidí, co tam často bez přípravy odjedou víc než za předchozí půlrok a pak se z toho týden léčí? ;-)
Tady se to ale spíš porovnává s těmi, co víc utratí za motory a baterie.
Jenže to máš v každým sportu! Když chceš vítězit, potřebuješ profi vybavení za hromadu peněz.
Liší se akorát řekněme podíl toho vybavení na výsledku, v cyklistice to bez fyzičky nepůjde, ale i kdybys byl nejnamakanější na celém světě, na staré plečce bys těžko vyhrál...
Přemýšlel jsem, zda je nějaký sport, kde by cena vybavení neměla na výsledek závodu žádný vliv? Napadly mě skoky do vody, tam asi materiál a střih plavek moc rozhodovat nebude... ale hned vedle máš plavání, kde už ti drahé plavky (prý) nějaké setinky ušetří...
No a i kdybychom pominuli to vybavení pro závod (asi taky třeba šachy nebudou moc o kvalitě figurek), zůstává všude potřebné know-how a trénink, což znamená čas a peníze, což jsou prý peníze na druhou... :-)
Takže já bych toho, kdo si postaví závodní elektrokolo a pak tam 24h odsedí neodsuzoval, výkon by to byl... jen už prostě z jiné kategorie.
Ale to už srovnáváš profíky s amatérama.
Když to ale vezmu na srovnatelné amatérské úrovni, tak na té čtyřiadvacítce si na průměrný výsledek vystačíš s úplně běžným vybavením za pár desítek tisíc (jedna, nejvejš dvě vejplaty, sranda) a know-how oposlouchaný a z webu.
No a na tom elektrikáři záleží, jestli investuje stovku nebo dvě. Nohama může točit, aby mu nezdřevěněly a když si pořídí pohodlný sedlo...
To si úplně nemyslím, zrovna na K24 věřím, že ač bez motoru bych s vhodným strojem (po adekvátním tréninku) mohl najezdit citelně víc a dvě výplaty by mi fakt nestačily... ;-)
http://en.velomobiel.nl/quest/
Píšu furt o průměrném výkonu, ne špičkovém. Pro srovnání s drahým, ale taky furt jen průměrným elektronářadím za prosté statisíce. Stovnávat to s profinářadím cyklistů, tak bychom se s elektrikou mohli šoupnout klidně do řádů milionů :-)
Ten Quest stojí tuším zrovna nějak okolo 150ti tisíc jako jsi střelil u té elektriky. A jako příklad dražšího vybavení, které by mi pravděpodobně přidalo nějaké kilometry k výsledku, mi to připadá odpovídající...
U mě by to na vítězství (skoro) jistě ani tak nestačilo, ale už se tam nabízí otázka, zda s tak dobrou aerodynamikou není člověk na půl cesty k elektrice? Nicméně K24 to má definované jasně - pohyb vlastní silou, takže tam není co řešit.
Tak zrovna ten Quest je sice drahý, ale není cestou k nějakému oslnivému výsledku. Pokud vím, jezdec se dost trápil s váhou té bedny, zvlášť do kopce. Bavme se o účelně vynaložených prostředcích, taky úměrných výkonu jezdce. Třeba já vím, že u mne je ta hranice někde na čtyřiceti tisících. S dražším kolem bych už nic navíc nepředvedl. A co jsem si tak všiml, byla tam jen asi tak desítka lidí, kterým by skutečně byla k něčemu dražší kola. Jenže limitem jim bude furt jen ten vlastní "motor". Takže jestli kolo za 80, nebo za 120 tisíc jim přidá ať nežeru třicet kiláků (to jsem asi přehnal)
Jenže jestli vysolím 100, 200, nebo 300 tisícovek za elektro, rozhodne dost zásadně, jestli i bez nějakého trénování dám X kilometrů, nebo dvakrát X kilometrů. Prostě si tu rychlost a dojezd můžu koupit. Na normálním kole si koupím jen pár ušmudlaných kiláčků navíc, zbytek je jen na mě.
S tím si nejsem jistý. Teoreticky podle té webové kalkulačky, pokud mi pro něco jako Ibex vychází na rovině 30 km/h při 150W, tak Quest by při stejným výkonu měl jet 40 km/h. Tudíš na rovině čistě TEORETICKY bych mohl ujet o čtvrtinu víc, což by pro mě oslnivý výsledek už byl.
Prakticky ale samozřejmě K24 úplná rovina není a na výsledek má vliv mnohem víc faktorů než jen aerodynamika vozidla. Co vím, tak velomobil K24 nikdy nevyhrál, ale minimálně jednou byl na druhým místě.
Tudíš když už nasypat někam peníze s vidinou lepšího výsledku (při stejné fyzičce), tady vidím mnohem větší potenciál než v sebedražší silničce...
A zatímco aerodynamiku Questu už asi moc vylepšit nepůjde, když by bylo fakt hodně peněz, mohl bys odlehčovat a tím zmírnit jeho jedinou nevýhodu...
Ale celé je to coby kdyby, prakticky to zkoušet nehodlám... nicméně jo, u elektriky si těch kilometrů můžeš koupit ještě víc... :-)
To se ale furt bavíme o něčem jiném. I kdyby pro Quest platila ta tabulka (jako že jsem tam viděl při kodrcání po nerovné silnici krapet něco jiného), tak furt je to o nabušenosti toho jezdce. I kdyby namotal 800 km. Lemra pojede s bídou dvacítkou a po třech hodinách odpadne. Jenže lemra za stejný peníze na elektrice dá klidně kilo za hodinu a dvě tisícovky za den, ani se nezpotí.
Já bych řekl, že celkový počet najezděných kilometrů je výsledkem souhrnu faktorů, z nichž hlavní jsou stroj a jezdec.
Ano, u elektrokola se zmenší vliv jak říkáš nabušenosti, ale aby lemra vydržela jet těch 20 hodin, bez tréninku to stejně nedá. Logistika a psychická náročnost bude při nejmenším stejná.
Průměrka 100 km/h je už pitomost, to si na K24 okruhu neumím představit ani kdyby to byla uzavřená trať a chtít tam odjet 2000 km / 24h mi připadá nereálné i na motorce. :-)
Bez nějakého tréninku jsem odjel za 58 hodin (téměř v kuse, 90 min jednorázového spánku) 2.058 km na dejchavičný Babettě. Na kole bych měl v té době problém s padesáti kilákama.
Dobře, 2.000 by byl už výkon, ale 1.300 až 1.500 na rychlém elektru už je naprosto reálných. Prostě jen vydržet na tom sedět. A kdo by měl trošku zkušenost jak a hryznul se, tak by to dal.
Na TdF zase jde o souboj medicíny, kdo má doping, který ještě neznají.
A prachy se tam točí mnohem větší.
Na férovku si hrajou děti nebo dědci, ne "sportovci"
Dobře, ale alespoň ten výkon dělají lidé, třeba i nadopovaní, ale ne elektromotor s lepší baterkou. Závody lektrohýblat patří do světa motorek.
Tvůj problém je v tom, že si na elektrokole neuje těch 200 km za den.
Ty motorko.
Jinak, jrk si kdo chce závodit mě vůbec, ani malinko, netankuje. Já závodím tak maximálně sám ze sebou, popřípadě navigací.
Být v cíli dříve, než ti nabigace dává jako odhad :-)
Tvůj problém je v tom, že je to už dávno, co jsi naposledy opakovaně ujel 200km za den na normálním kole?
Přesně 21. května 2016
https://photos.app.goo.gl/bAyjWe5eqe4SZgk7A
ale to sedlo Fízik mě rozhadrovalo zadek, že jdem druhej den v polostoje dojel z Drážďan do Ústí a pokračoval domu vlakem.
Před tím to bylo lepší, i když fyzicky náročnější, protože o dost horší kolo 16. dubna 2016
https://photos.app.goo.gl/PPZRijiSAggHU6Rw5
Pak už jsem 200 nikdy na papouška nejel, naposledy 3. července 2017 - 186 km
Ale zase tak "strašně dávno" to není, že jo. Jsem ještě mladej kluk, tak se třeba ještě zadaří...
njn, to je tak, když si někdo myslí, že drahé sportovní nebo ještě hůř závodní sedlo renomované značky musí být určitě to nejlepší i pro turistu, který se z něho za celou cestu nezvedne. V sedadle z formule 1 bys v Bochumi taky docela brečel :-)
To ne, to bylo to sedlo, s kterym mi to prodali, to s tím zobákem jsem si koupil, a zvyknul jsem si na něj, vezl jsem ho s sebou a hned prohodil i když jsem rajtoval Sonino kolo....
Letos jsem na to zapomenul, že si mám vzít svoje sedlo, a zase mi i na to elektrokolo nasadili místo sedla trestnou lavici, šel jsem si koupit nějaké to dopružené pro báby a objevil jsem takovej polstrovanej návlek, asi za 9 éček, a s tím už se to dalo.
Říkal jsem si, že si ten návlek vezmu s sebou, kdybych si rozsakroval zase zadek, oblíknu ho na zobana, a sundám jen na focení :-)
Jenže já tam napsal slovo "opakovaně", tohle, co inzeruješ, jsou dvě vymazlený jednorázovky po rovině, to zvládne na žiletce i poměrně málo trénovaný jedinec.
Měl jsem na mysli klasické denní etapy s nějakým tím kopcem, během několika denní jízdy do dálav, kterou jsi nedávno na elkole absolvoval a tvrdil jsi, jak moc ses při tom nadřel..
opakovaně ne, a taky nejsem moc trénovanej, do dálav jsem jezdil na papouška od 130 do 160ti, s elektrikou spíš od těch 160 do 180ti
Nemyslím si, ž ebych někdy používal obrat jako "že jsem se nadřel", ale je možné, že jsem si postěžoval, že toho mám "plný kecky" nebo že jsem "dostal zahulit" což po zimě není nic divného ani u mladších jedinců.
Říkám, vyzkoušejte si to na tu delší trasu, pochopíte, že to motorka není. Prostě spíš ti to udělá z kopců tu rovinu, ale i tak, prostě šmrdlat nožkama se musí
Ujet na motorce dvě sta kiláků taky není úplně zadarmo, nemysli si. Jezdím na dvěstěpadesátce, spíš po okreskách a šest stovek za den mám maximum, průměr většinou pod 50km/h a bolavej jsem taky celej. Takže dle denního nájezdu bych šacoval, že tvoje elkolo a čtyři baterky je z jedné třetiny motorka, ze dvou třetin kolo, na tom bychom se třeba mohli shodnout :-)
Myslím si, že je to tak napůl, 200 na kole s motorem odpovídá tak 100 ce bez motoru, co se dýče fyzické námahy
A proto máme od roku 1886 Brooks B17 a jeho varianty... pro ty, kdo nechtěj mít zadek na kaši :)
A protože máme místo devatenáctého jednadvacáté století, krapet se nám to zjednodušilo a zpohodlnělo, třeba Sq-Labem ;-)
A nebo naopak, k Brooksovi by mi bylo vyloženě trapný, vzít na sebe něco jiného, než čistou bavlnu, vlnu nebo len. A na nohy kožené boty, nejvejš s trochou přírodní pryže. Doufám, že to ctíš.
jiný než kožený boty nenosim.. protože jinak mi z plastu ukrutně smrděj nohy.. a na recyklovaný petky mám alergii a okamžitě ekzém.. tak asi tak.
A trenky z pravého hedvábí, z podobných dűvodů :-)
Náhodou... kdo nezkusil, neví, jak pohodlný bylo spodní prádlo z pravýho čistýho kalika.
Nejde o pohodlí ale krásu a estetický dojem!
No a pamatuješ si ještě, jak to probíhalo? Co si já pamatuju, musel jsi celej den makat jako bulhar s hlavou skloněnou, a né na tom sedět jak když jede bába s chroštím a jenom šmrdlat nožičkama. A fotit se na každém rohu :-) a stejně jsi to vydržel jen pár dni po sobě, nebo se pletu? Já už si taky houby pamatuju.
No trvalo to, než jsem to vychytal, batoh na zádech je k hovnu, blbé švy na polstrovanejch podvlíkačkách, snad to už bude dobrý.
Dneska jsem se chystal, že přehodím ty pedály na platformy, cyklotretry tak jako tak přes ty oteklý klouby neobuju, a že to zkusím projet na kopec a zpátky, ale asi bude odpoledne hnusně, tak možná jindy. Ale jsem na 14 dní doma, tak to snad klapne.
Pak koupím ještě ten karbonovej supernosič s ultralehkejma brašničkama a zkusím, co to dá.
200ky dělat nebudu - když pojedu 130-160 denně, mělo by to vyjít.
Já bych ty dvoustovky ještě chtěl, ještě jednou si zařádit jako zamlada, už na to trénuju druhým rokem a vůbec netuším, jestli to k něčemu bude, zatím jezdím 33kiláků denně, furt stejnou trasu do zblbnuti, zlepšuju se, ale co se mnou udělá dvoustovka zatím radši ani nechci vědět :-)
A kdybys ujel opakovaně den za dnem jen stovku, tak to by bylo málo? Mně by to ke štěstí stačilo. Ano cestovní doba na dosažení cíle se protáhne. Třeba bys to dokonce musel rozdělit na dvě etapy po roce. Pěší pouti do Compostely se takhle dělají běžně. Přesto jsou ti lidé spokojení.
Jasně, že by to nebylo málo, co by za to jiní v mém věku dali, ale když já pořád věřím, že pokud se dám pořádně do kupy, neměl by to být problém, dávat na rovině dvoustovky a okolo stosedmdesáti v kopcích a chci to prostě zkusit. Pak už si třeba dám konečně pokoj a začnu se chovat normálně :-)
Nějaký cíl je třeba mít. Ale je třeba nehroutit se z toho, pokud ten cíl nejde rozumně dosáhnout a těšit se i z menších výsledků. Každý tu máme ten život asi jen jednou, tak je hloupé si ho kazit nereálnými požadavky.
Tím ti rozhodně nechci podkopávat tvé snažení po ježdění 200km/den.
No a to jsem vám zapomněl napsat, že dvoustovky nehodlám jezdit za každou cenu, žádný takový, že budu večer padat na hubu, já si to představuju tak, že budu mít na víc, ale spokojím se s dvoustovkou a ve volném čase se budu kochat:-)
Nááhodou by moje představy nemusely být úplně nereálné, když jsem jel k moři naposledy, měl jsem to ze Stodůlek až k pobřeží poctivě proti větru, chcípal jsem už před Plzní, s vozejkem, navíc jsem šlapal jak postiženej Qasimódo, křivej rám jsem měl, od Heilbronnu zadek na hadry, a stejně jsem dával denně přes stopade :-)
Chtít a moci jsou dvě věci.
Když se člověk zabejčí, dokáže lecos. Ale pokud to je "přes čáru", tělo mu to vrátí a dá poznat.
To já trenuju spíš s tím motorem, místo 33 střihnu stovku, a je to nastejno, ale člověk se podívá dál.
Nebojím se, že bych neušláp, strach mám z doho, co se mnou udělá to zpomalení, na papouška jedu tak 15 km/h cestovní, kdežto na motoru k těm 25. Pomaleji bude cesta podél kanálů ubíhat trochu naprd, a mám strach, že mě loudání bude chvilku prudit, než si zase zvyknu
Proto tam máš berany a spodní úchop. Není to jen o aerodynamice, ty vlivy se sčítají. A budeš překvapenej, jak se průměrka pohne. A vana nevadí, je to jen o navyknutí. Chce to střídat. Jet jen horní úchop s nataženýma rukama je naprd, to už se rovnou můžou vzít pohodlnější řidítka i geometrie kola.
Já obdivuju každýho, kdo to odjede a to už na čemkoliv :-)
24 hodin jen sedět na prdeli je výkon, natož pak u toho šmrdlat nožkama, a hrbit hřbet....
Nesmíš furt jen sedět, ale občas jít i ze sedla :-)
:-)
jako na tlamu?
:-)
0:00 - 1:17 min. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ig6B39cdBX0
S-pedelec (45km/h) sa dá kúpiť aj prihlásiť snáď už v celej EU, akurát zostáva ten problém s kapacitou batérie. Aj preto by som si to nekúpil (a o cene radšej nehovorím), a radšej som postavil s 1,5kWh batériou ktorá sa dá za cca 45min nabiť kdekoľvek kde je 230V. Aktuálne kamarátovi dokončujem 3kWh batériu na podobný bicykel a púšťam sa do ďalšej 2kWh a neskôr ma čaká ešte aj 3,5kWh. Do CrMo rámu ako je Author Kinetic 19" sa zmestí 3kWh a do 21" až 3,5kWh. Keby to šlo do 3000€ kúpiť a prihlásiť tak super. Ale asi nič také nie je tak preto skladáme. A podmienkou u mňa je plná kompatibilita s "bicyklovaním", tzn. že sa na tom stále dá ísť ako na obyčajnom bicykli a plnohodnotne šliapať či v plnej rýchlosti alebo pomaly nahor nejakou lesnou cestou. Určenie je cestovanie po asfalte a poľných/lesných cestách.
zmestí sa kde co :-)
Je otázkou, zda je ten rám dimenzovanej na 3kW motor, sto kilo živé váhy, s bagáží stotřicet, a provozované rychlosti...
Ono se to chvěje, síla motoru nepůsobí ve stejných místech a směrech jak šlapání do klik. Prostě od něčeho takového dá každý výrobce rámu ruce pryč okamžitě.
Stačí jedna rozbitá huba a kamarát nekamarát...
Báro meleš nesmysly:-) Měl jsem meridu a měla zatížení skoro 200kg. Motor o váze i 10kg proti tomu nic není. Před třemi léty jsem kupoval rám Scud a ten byl testován pro zátěž 250kg.
Bobe, já ti tvé přesvědční neberu. Ovšem zákon akce a reakce platí a ten motor prostě není šlapající člověk.
A navíc, proč si myslíš, že ty regulérní elektrický kriplkáry jsou takový neohrabaný masivní a těžký hovada? Si žádnej výrobce neveme na triko, že to někde rupne, aji tak je to drahý jak sviňa. A sportovní regulérní kriplkáry jsou už v takovejch cenovejch relacích, že na to prostě nemáš a stavíš si vlastní samodomo, aby to aspoň trochu vyhovovalo.
Ale ty si to stavíš pro sebe se vším všudy, co to s sebou případně nese.
Něco jinýho je něco takovýho postavit někomu druhému. Jak píšu, první rozbitá huba a uvidí, jakej to byl kamarád. Si na něm sice prd kdo veme, ale i ten prd ho může sakra bolet.
Taky se mi zdá, že kolega poněkud přeceňuje elektrické součásti a nedoceňuje ty mechanické.
Oni dělají i silnější, ale má to úplně jinou konstrukci
https://www.stealthelectricbikes.com/
ono našince asi mate, že v angličtině "bike" může být kolo nebo motorka.
A k tomu ještě Lubo a ostatní Slováci na kole "chodí" a zmatek je dokonán
Cr-Mo je po Titáne najlepší materiál z hľadiska životnosti a odolnosti kostry bicykla, ak sa dá tak ho uprednostňujeme. Váha motora sa vezie na pneumatike, nie na kostre. Pokiaľ má motor vyšší krútiaci moment rieši sa to ramienkami pre rozloženie krútiaceho momentu, v takýchto prípadoch väčšinou originálne navrhnutými na konkrétnu kostru. Stav bŕzd a výber plášťov musí zodpovedať váhe a rýchlosti. Takýto stroj sa nestavia len tak hala bala bez starostlivého zváženia rôznych faktorov.
Tu je nás niekoľko, a vo svete sa stavajú tisíce podobných, keby sa to lámalo a kazilo vedeli by sme o tom. Pre solídnu bicyklovú kostru nie je problém 50km-60km/h, to z kopca dosiahne kde-kto. Z kopca mám otestované do 70km/h bez akýchkoľvek nežiadúcich vibrácií a vlnenia.
Na staršom bicykli s obyčajnou železnou kostrou mám 1kW Magic motor s max. 3kW (do 20km/h, potom to postupne klesá k asi 1kW pri 40km/h) a mám s tým najazdené asi 10.000 na polovičný výkon, potom som upravil RJ a odvtedy som najazdil ďalších 10.000. Pri troche údržby to funguje spoľahlivo a obzvlášť tento bajk vôbec nešetrím a dávam mu riadne zabrať. Jazdím zavše aj v zime v mraze do -15.
Lepšie než mudrovať je sa opýtať, veľa vecí už niekto vyskúšal a otestoval a tak je v praxi overené čo funguje a čo nie.
To co popisuješ ale není kolo, je to motorka, i když se na tom dá jako šlapat.
Stadion také nikdo nepokládá za kolo, i když se na tom dá také šlapat.
kurnik, je přece moudou ta anglizace kdečeho, lajkujou se mesidže, fakujou se fotři, tak převezměte teb "bajk" a budete všichni hepy, no né...
Furt vás trápí terminologie, sedni na to, dojeď k moři, přejeď horu a pak si povíme, jestli si jel na motorce nebo ne
Specielně ty na motorce :D Ale ty jsi kripl, ty můžeš :)
Dřív než dostanu papíry na hlavu, přiznají mi penzi, smutný úděl hendikepovaného