Přeji hezký den. Rozhlížím po možnostech vestavby středového motoru do rámu nového kola. Předběžně vybraný motor TongSheng TSDZ2 počítá s montáží do středu standardu BSA/JIS šíře 68/73mm. Kola, o kterých uvažuju, mají středové složení Hollowtech II nebo press fit 92. Kolo s rámem pro složení press fit 92 zřejmě rovnou zavrhnu, jelikož téměř jistě by pro montáž motoru byla potřeba nějaká dosti drahá a obtížně sehnatelná redukce, ale Hollowtech II snad využívá rám standardu BSA, takže motor TongSheng by mohl být kompatibilní. Trochu jsem zdejší diskuze pročítal, tak vím, že motor TongSheng někteří používáte, ale zřejmě spíš ve starších kolech. Máte někdo zkušenost s přestavbou nových kol, resp. se zmíněným středovým složením Hollowtech II? Děkuji
p.s. někdo může namítnout, že nemá smysl se trápit s přestavbou, ale nové elektrokolo se zadním odpružením (potřebuji kvůli tlumení rázů do páteře) stojí od 65.000Kč, což už výrazně převyšuje můj rozpočet.
Co třeba toto
Celoodpružené 29" ELEKTROKOLO, ZÁRUKA, vel. XL
55 000 Kč
Pardubice
Prodám rok staré, málo jeté, celoodpružené e-kolo Merida eNINETY-NINE 500 Matt Black (Yellow) velikost rámu XL. Motor SHIMANO!
Na kolo je roční záruka od prodejce!
Původní cena 89.990 Kč!
V těžkém terénu kolo nejelo! Zánovní stav - nutno vidět a svézt se! Před prodejem lze nechat zkontrolovat v servisu, případně jej samozřejmě může prohlédnou váš technik. O ceně jsem schopný na místě ještě diskutovat. Jsem přímo z Pardubic.
Specifikace výrobce:
Rám: eNinety-Nine Lite
Hlavové složení: BC OV Neck
Vidlice: Manitou Machete 29 boost 100 air
Zadní tlumič: Rock Shox Manorch RT-D2
Sedlová objímka: MERIDA comp QR
Sedlovka: MERIDA Expert H SB15 30.9
Středové složení: includes
Převodník: Shimano 38 DCG
Kliky: FSA Vero
Řetěz: KMC X10
Kazeta: Shimano CS-HG50-10 11-36
Pedály: XC pro alloy
Náboj přední: Shimano Deore boost cen
Osa přední: attached
Náboj zadní: Shimano Deore boost cen
Osa zadní: Merida boost axle
Ráfek: Merida Big Nine comp CC
Plášť přední: Maxxis Ikon 29 2.2 fold + EXO Protection
Plášť zadní: Maxxis Ikon 29 2.2 fold + EXO Protection
Brzdové páky: attached
Brzda přední: Shimano M506
Brzda zadní: Shimano M506
Přesmykač: no
Přehazovačka: Shimano Deore Shadow+
Řazení přední: no
Řazení zadní: Shimano Deore
Gripy: MERIDA Screw on-Single
Řídítka: MERIDA EXPERT OS 720 R10
Představec: MERIDA Expert OS +6
Sedlo: Merida Sport 5
Pohonná jednotka Engine [E6001]
Baterie: Battery E8010 500Wh
Držák baterie: E8000 on frame
Stojan Stylo HV Urban
Děkuji za tip, ačkoli cena je velmi vysoká (kolo z druhé ruky, baterie původně jen 500Wh, podprůměrný zdvih 100mm). Doporučená cena toho kola (nového) 2.300€ https://www.merida.sk/elektricke-bicykle...
Na 29" kolech neni zdvih 100mm vubec podprumerny, naopak vidlice se bude mene kroutit nez kdyby byla vystrcena tech 100 nebo 120mm. Jeste pred par lety se delaly 80mm vidlice na 29" a slo to.
a pokud rad nebastlite verte ze uchyceni motoru neni tak trivialni zalezitost na nekterych ramech to prokluzuje a nedrzi spolehlive
Matematicky vzato to sice podprůměr je, protože to je nejmíň co se na MTB aktuálně dává.
Ale každý zdvih má své použití. Tj. neznamená to, že by to bylo málo ani neplatí obecně, že čím víc tím líp. A zrovna pro zvýšený komfort zdvihy z kategorie XC tedy 100-120 je to nejlepší řešení. Čím větší má kolo zdvihy, tím víc je orientováno na sjezd a těžký terén (skoky, dropy) a na takovém kole je tím víc otravné jezdit po rovině.
A nevím tedy kolik máš rozpočet, ale představa, že tě to vyjde levnějc, když koupíš kolo zvlášť a motor zvlášť je dost naivní a navíc bez jistoty, že vybraný motor na vybrané kolo sedne a je otázka jak by se prodejce postavil k záruce na kolo v případě montáže motoru. Navíc rozumný full je tak za 40 a středový motor tak za 20, takže aby to za něco stálo, tak o moc levněji než za těch 65 to nepořídíš.
Děkuji za váš zájem a komentáře:) Podle předběžné kalkulace mi vychází, že bych se měl celkově vejít cca do 35.000Kč (vlastní práci v to nepočítám). Motor a baterii bych objednal asi z eshopu www.pswpower.com který posílá z Německa. Kolo mám předběžně vybrané se vzduchovým odpružením s oběma zdvihy 120mm a s hydraulickými brzdami.
p.s. ohledně středového složení Hollowtech II to vypadá dobře, protože zejmě používá závit standardu BSA, který potřebují i přestavbové motory. https://youtu.be/SjPpQ3Ozvtc