Ahoj, potřebuji koupit převodníky na středy
Shimano LX (XT) rok 1996 - pokud možno orginal s naběhy , Shimano IG
dale konusy pro naboje paralax LX
Nemáte tušení kam se s takovouto historií obrátit?
Našel jsem je jedině v řecku a shop na e- mail nereagoval.
Pokud nechcete dělat reklamu tak SZ...
To rekonstruuješ nějakého veterána? Jinak proč ta snaha?
no , já povařuji kolo bez odpružené vidlice, s Cr-Mo rámem a sadou LX 3*8 za ideální turistické kolo, ne veterána...
Tak u mne před týdnem přistála Merida Dakar 790.
A prostě ji chci mít "jako z fabriky", ne že bych tam navěšel dnešní komponenty.
Asi před čtyřmi lety jsem řešil podobný problém. Mám starého CR-MO treka od Amuletu z roku 1999, původní osazení Shimano STX-RC 3x8. Taky jsem se pokoušel sehnat původní komponenty, ale bylo to bezvýsledné už tehdy. Nakonec jsem koupil z různých doprodejů po jednotlivých kusech sadu Sh XT 3x9.
no prostě scháním toto:
http://www.radlbike.de/Verschleissset-IG...
jen je vyprodáno :-(
Tak zbylé dva převodníky na ebay.uk
nechtejte vědět co stojí postovné.
už jen ty konusy....
Založil jsem jiné téma, kde jsem chtěl poradit, jak dostat z rámu Authora Stratos Equipe sedlovku. Zatím se nepodařilo, ale to kolo má náboje Parallax.
Přední Parallax STX RC MC 033 -nemá úplně hladký chod na jedné straně, ale mohou být na vině kuličky, ne konus.
Zadní Parallax FH MC 18 BS -chodí úplně hladce.
Pokud neseženeš funglovky, a konusy jsou stejné jako u nábojů, které máš, mohu Ti je přenechat. Mně je jedno, na čem se bude kolo točit.
Takže děkuji všem za rady, odpověď zní EBAY.
Teda, nejmenší převodník koupen v CZ, větší v Angli.
Aby jste mohli pochopit mé zvrhlé potěšení
přikládám pár obrázků převodníků:
- jak zabalených, tak vybalených
Jj. zprovozňoval jsem DiamondBack-a a až nedávno, čistě náhodou, jsem získal řazení 3 x 7 od Sachse.
Takže chápu.
Kladka přehazovačky vyžadovala poněkud kreativněší přístup.
Ebay mlčel, naštěstí kamarád před dvaceti lety
uschoval kladku s poškozeným keramickým ložiskem
na "co kdyby".
Co mé štěstí dovršilo,bylo to, že se váleček tolerančně sešel a vznikla kladka "jak z fabriky"
Na fotce je nahoře rozlámaný původní váleček,
vlevo kladka demontovaná z kola, ze které jsem použil vnitřní část ložiska.
Dolní kladku jsem vyměnil dočasně za BBB, pracuji na sehnání původní těsněné kladky.
no a kolo po "technickém odpoledni"
Samozžejmě mi patřičně osladilo výměnu převodníků - nesehnal jsem největší stříbrný- a při prvním přehození se zasukoval řetěz.
Po pár kolečkách po sídlišti však vše chodí jak má.
Ten přesmykač je původní ? Vodítko mi připadá spíš jak na nějaký trekový nebo dokonce silniční převodník.
nejsem jsi jistý.
"z fabriky" by tam měl být LX.
Tento je sice černý, objímka je přez "materiálovou" samolepku na rámu
(tak to bývalo z fabriky) a řadu jsem zatím nezkoumal.
Ani brzdové páky+ revo shifty nejsou origo.
Ráfky Mabvic 220 tam taky nejsou.
(to mne spíš těší, praskali kolem niplí)
Není to jen o řadě, ale i o provedení pro různě velké převodníky, nebo sklony sedlových trubek. Může být celá řada variant, přitom to všechno můžou být LX daného ročníku. Tady na té fotce mi připadá, že to vodítko jde dole děsně daleko za převodník. Jak kdyby bylo pro mnohem větší pilu, jen posunuté dolu k téhle malé placce.
Máš pravdu.
viz:
http://www.retrobike.co.uk/gallery2/v/Manufacturer+Archive/Shimano+Archive/Catalogues/1996/1996+-+DEORE+LX.jpg.html
no, mam co dál shánět...
Rád jsem inspiroval :-)
Objednán nový přesmyk.
Teda - NOS (new old stock)
Dokonce v čechách.
Tak a za dva dni od objednání je tady:
má jen jednu "malou" chybu - dolní tah nísto horního. Otnačení mají oba stejné a fotka byla jen jedna- nešlo to poznat.
Popřemýšlím co s tím.
Ale stejně je zázrak že ho někdo měl v obchode od roku 1996.
Některé byly pro oba tahy, nebo šly přestavět. Prohlídni ho pořádně, jestli třeba po oddělání té segerovky nejde páčka se šroubem o 180 přehodit na horní tah.
no, další alternativou byl tento "nasyslený" přesmykač STX (FD-MC 34 -ročník 1997).
Jen jeho stav odpovídal tomu že jsem jej získal z kola které šlo do šrotu.
Od řetězu probroušené drážky do vodítka
jsou jasně patrné.
Jako chuťovku si lze všimnout pozůstatek lepidla od štítku pro výškové ustavení.
Po "okometrickém" porovnání jsou si oba přesmykače hodně podobné.
Co tak udělat ze dvou jeden?
Kdo to nezkusí... neví.
Takže sundat segrovky a z čepů sesunout páčku
přesmykovače. Vše ostatní je u STX snýtované natvrdo.
Páčku při demontáži důkladně přidržuji aby nevysřelila pružina.
Taak. A je dole.
STX má horní čep uchycení páky kratší než LX
No a demnontáž pokračuje u LX FD-M567 s dolním tahem.
Segrovky dolů...
Sešoupnout rameno
No a porovnáme si demontované díly.
Kromě barvy se STX a LX odlišují tím že toto ramínko je u STX z lisovaného plechu, u LX je to odlitek z AL slitiny.
Navíc má v horním otvoru bronzové pouzdro.
Pro horní a dolní tah je rozdílná pružina.
(jak volná poloha, tak směr pružení)
Pružinu získanou z STX po očištění pochopitelně konzervuji vazelínou na ochranu před korozí.
Nasazování ramínka při součastném napružování
bylo na víc pokusů, nicméně povedlo se.
Rozdílnou tloušťku plechového výlisku a odlitku kompenzují podložky.
Vůle v horním oku plechové páky STX sice je, ale z vĚtší části ji způsoboval opotřebený čep,
nyní je minimální.
Uzavírám podvečer "u ponku" slibem, že pokud potkám patřičnou část přesmykače LX , si toto zopakuji.
A pochopitelně budu fotit a informovat :-)