Cestou na a z velikonočního víkendu kolik je zas všude řepky, dokonce i mimo pole, na remízkách, podél silnic, atd.
Sem si myslel, že snad už to přidávání metylestéru do paliva snad už odpískali ...
Á, socánkům nevoní kapitalistický způsob hospodaření!
Co ´ste si vycinkali, to máte ...
Myslíš, že direktivní nařízení k přimíchávání a mohutný dotace jsou "kapitalistický"?
Já ne. A proto mi tvůj výkřik, jak z diskuse neuznaných géniů na hovninkách, nebo iděsu, přijde hodně trapnej ...
Ni, ni.
Reagoval jsem pouze na tvůj povzdech "kolik je zas všude řepky". Neboť zemědělci se chtějí též podílet na ziscích, plynoucích do kapes žralokům v podnikání.
Je hloupé, když pošťouchnutí bereš jako osobní urážku a přesně tak i reaguješ.
Nepleteš si to na těch mezích s hořčicí?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ho%C5%99%C4%8Dice...
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/studie...
nojo, v Austrálii, tam maj ti protinožci všechno naruby a na hlavu postavený ...
Navíc, co bys čekal od potomků grázlů a trestanců :o)
Také mi přijde, že v našich evropských krajích tohle neplatí. Většina pražských konfliktů automobilistů s cyklisty je způsobena nepozorností a neznalostí schopností jízdního kola. Nemám pocit, že by mne někdo považoval za švába k zašlápnutí.
Už několikrát se mi stalo, že mi řidič udělal něco hnusného bezdůvodně, jednou se mě pokusila poplivat z okénka holá hlava, vztyčený prostředník je taky celkem častý, existuje skupina lidí, co nemůžu cyklisty vystát, ne, že ne, dle mého pozorování se nejčastěji jedná o typ "skinhead" - holá hlava, tetování, vytuněné auto..
Ještě že žiju na "divokém severu" a tohoto jsem ušetřen (zas tu máme jiný speciality ...). Naštěstí při výjezdech na jih, východ, nebo západ, se mi to vyhnulo :o)
Jednou jedinkrát na mě cosi nesrozumitelně volali z okýnka, ale dodnes netušim, byla-li to lichotka, povzbuzování, či případně nějaká nadávka.
No vidíš a na mě před pár lety strašlivě zařvala, z okna takové vesele pomalované staré mikrobusky , malá holka tak 13-14 let, no a když jsem je o cca km dál dojel na pumpě, tak to všichni byli dredaři a fotřík s nějakým wampunem na hrudníku tvrdil, že to byl jen bezva fór a tak " to snad chápeš vole ne ?", přitom já málem vzal příkop jak jsem lekl.
V Praze se nejhoršího dočkáš od dodávek typu rohlík nebo přinesjídlo, pak obecně malá , případně malá veselá autíčka, čím víc barev, smajlíků, kytiček a zvířátek je na autíčku, tím hůř... agresivně taky jezdí pošťáci a mimopražské dodávky.
V poslední době ale úplně nejhorší jsou skůtry, ty lidi na tom zjevně neumí, koupili si to aby byli cool, sedí s dekou na kolenou a využívají všechny prostory určené cyklistům prakticky do mrtě, navíc v zásadě hrnou kolony doprava, čili člověk pak musí za nima.
Co je mi platný, že mám na křižovatce namalovaný chlívek před kolonou, když v něm stojí dvě nány na skůtrech naštorc, protože se tam neumí srovnat ?
Navíc když tam stojím, tak oni aby se tam ještě vešli taky, tak si na mě zatroubí s tím, že tam mají právo být, už na něj jsem alergickej. Letos se doslova vyrojili...
Včera jsme se motali v nádherně zvlněné krajině za Poličkou, okolo Jimramova. Kilometry a kilometry obdivuhodně hladkých silnic s nulovým provozem. Až jsme si dělali srandu, že to jsou snad nejluxusnější cyklostezky na světě.
I z HK prchám, co mi síly stačí do toho našeho zapadákova s relativně malým provozem. Jak já vám, Pražákům a přípražským nezávidím. Když jsem musel někdy do těch silniček mezi bývalýma vesnicema okolo Prahy, měl jsem z toho vždycky pupínky. Uzoučká klikatá silnička bez krajnic, nárazník na nárazník, samej radar a mezi nima furt někdo zkouší nervózně závodit. Hnus...
Minimální boční odstup při míjení; předjíždění v protisměru; jsem předjížděn, když v protisměru jede jiné vozidlo; ve stojící koloně (jedno) auto až na krajnici ...
Možná sis už zvykl, možná jsi víc plechovkář než cyklista ...
CO MAJÍ NÍŽE UVEDENÁ JMÉNA Z 2 EXTRÉMISTICKÝCH A DVOU NORMÁLNÍCH STRAN SPOLEČNÉHO ?
Za komunisty Hana Aulická Jírovcová, Daniel Pawlas, Alexander Černý, Pavel Kováčik, Marie Pěnčíková, Jiří Dolejš, Leo Luzar, Ivo Pojezný, Vojtěch Filip, Květa Matušovská, Jiří Valenta, Miroslav Grebeníček, Zdeněk Ondráček a Miloslava Vostrá. A nezařazení Marian Bojko a Zuzana Majerová Zahradníková.
Za ČSSD Jiří Běhounek, Jan Hamáček, Tomáš Hanzel, Kateřina Valachová, Petr Dolínek, Jan Chvojka, Ondřej Veselý, Jaroslav Foldyna, Václav Votava, Alena Gajdůšková a Lubomír Zaorálek.
Za okamurovce Jaroslav Dvořák, Monika Jarošová, Radek Rozvoral, Pavel Jelínek, Karla Maříková, Lucie Šafránková, Jaroslav Holík, Tomio Okamura, Jan Hrnčíř, Jiří Kohoutek, Zdeněk Podal, Radovan Vích, Tereza Hyťhová, Radek Koten a Miloslav Rozner.
Za ANO Věra Adámková, Stanislav Berkovec, Jaroslav Bžoch, Kamal Farhan, Milan Hnilička, Iva Kalátová, Barbora Kořanová, Jaroslav Kytýr, Radka Maxová, Monika Oborná, Pavel Plzák, Karel Rais, Jan Řehounek, Karla Šlechtová, Petr Venhoda, Andrej Babiš, Jiří Bláha, Monika Červíčková, Milan Feranec, Ivan Jáč, Adam Kalous, Josef Kott, Taťána Malá, Marcela Melková, Milan Pour, Michal Ratiborský, Petr Sadovský, Julius Špičák, Adam Vojtěch, Andrea Babišová, Klára Dostálová, Eva Fialová, Miloslav Janulík, David Kasal, Robert Králíček, Přemysl Mališ, Zuzana Ožanová, David Pražák, Jan Richter, Jan Schiller, David Štolpa, Jan Volný, Rostislav Vyzula, Radek Zlesák, Margita Balaštíková, Milan Brázdil, Lenka Dražilová, Stanislav Fridrich, Tomáš Kohoutek, Roman Kubíček, Jiří Mašek, Patrik Nacher, Jana Pastuchová, Věra Procházková, Miloslava Rutová, Pavel Staněk, Karel Tureček, Josef Bělica, Andrea Brzobohatá, Jaroslav Faltýnek, Josef Hájek, Pavel Juříček, Martin Kolovratník, Jan Kubík, Eva Matyášová, Marek Novák, František Petrtýl, Pavel Pustějovský, Pavel Růžička, Jiří Strýček, Ivo Vondrák a Petr Vrána.
ZDAŇUJÍ NAVRÁCENÝ LUP OKRADENÉMU
NEPĚKNÉ SOURUČENSTVÍ COŽ ?
ZDAŇUJÍ NAVRÁCENÝ LUP OKRADENÉMU který předtím okradl jiné? :-) Tak to dotyční vysvětlují.
Navíc, církve prý slíbily že se nebudou o nic soudit a opak je pravdou. Tak že jeden horší než druhý. Smolík je že Bureš je ještě stále neodsouzen. Táhne se to jak sopel :-)
Pokud by se katolická církev chovala a jednala slušně a nevznášekla neustále nové a nové požadavky a nepodávala neustále desítky a desítky nových žalob na majetek, tak jsem přesvědčený že by k něčemu takovému jako zdanění vůbec nedošlo a návrh by byl zamítnutý.
Bohužel katolická církev je skutečně nenažraný moloch a tak to s nimi bohužel odnesou i ty malé a "slušné" církve.
Za normálních okolností by se mi to zdanění taky nelíbilo, ale potom co už několik let představitelé katoliků předvádějí, tak mi to zdanění už ani nevadí.
No nevím, takže když zatím církve vyhrály 72 procent z aktivních sporů, tak jsou ty žaloby, většinou proti neoprávněnému nevydání majetku, neoprávněné ?
To jsou ty soudy tedy opravdu špatné:)
Navíc je to děsivý příklad o tom, že stát nemá kontinuitu práva, komunisté klidně navrhnou, že příště dodaní restituce občanů... to bude mazec.
Jinými slovy, když mi někdo není sympatický, budu spokojený s tím, že se v jeho neprospěch změní zákon.
Tady je potřeba si uvědomit, že celá ta taškařice se zdaněním je úlitba komoušům za to, že podpořili tuhle vládu. To je vše. To je celé.
Církve a náboženské společnosti mají se státem podepsané smlouvy podle tehdy platných zákonů a ty smlouvy jsou prostě platné.
To není o nějakých sympatiích nebo antipatiích. Mě osobně není sympatická žádná církev, nemám rád náboženství církevní ani zelené nebo jiné.
Vždycky jsem zastával názor, že co bylo ukradeno tak má být vráceno a pokud to nejde tak má být vyplacená plná náhrada.
Když se projednávaly církevní restituce a odluka církve od státu, tak jsem tomu hodně fandil. Při dojednávání byly vytvořené seznamy majetku, který bude vrácen a seznam majetku, který se vracet nebude, protože by se způsobila další a mnohem větší morální a nejen majetková újma a místo něho se církvím, především katolické, vyplatí finanční náhrada. Ta náhrada byla jasně stanovena. Seznam majetku byl církvemi a především katolickou, které se to především týkalo jasně odsouhlasen a představitelé katolické církve jasně deklarovala slíbili, že žádné další nároky nebudou vznášet a nebudou po státu požadovat další nároky. Na základě těhle příslibů byl také zákon o restituci schválen o půlnoci těsnou většinou 1 !! hlasu.
Bohužel bylo hodně nešťastné, že do zákona o restituci majetku byla také přifařená odluka církve od státu místo toho aby to byl samostatný zákon.
Potud bylo i z mého pohledu všechno správně. nějaký čas byl klid a běželo vše podle zákona a především dohody a slibu církve.
Pak najednou začaly jednotlivé diecéze a vikářství požadovat po obcích a krajích vydání dalšího majetku, případně jeho náhradu v penězích mimo toho co bylo v seznamech.
Bohužel i zákon o restituci nebyl úplně okonalý a má v sobě nějaké díry jak byl ve velké rychlosti a uspěchaně schválený a tak se stává že církev mnohé z vyvolaných sporů vyhrává.
Takže z pohledu toho, že církvi-katolické je vydáváno mnohem více majetku a vyplaceno mnohem víc peněz než bylo dojednáno, tak ano nyní souhlasím se zdaněním vyplacených finančních náhrad! Nejde o zpětné zdanění, jen úpravu do budoucna.
Tak tak, všechno je v pohodě, sprostí okradení si to zaslouží, protože chtěli vrátit všechno a ona je to navíc jen úprava do budoucna.
Takže až Miloš, Andrej nebo nácionální socialisté Tomio a Filip usoudí, že ti do budoucna něco ukradnou, tak se nediv, precedent už na to máme a protože ti to budou krást až zítra, tak je to dneska ještě fajn.
Žijeme v zemi, kde policie už běžně žaluje manažery, že způsobili škodu své organizaci ( říká se tomu péče řádného hospodáře) tím, že ji třeba prodělali peníze, prodali něco levně, nakoupili to draze, nechali les sežrat kůrovcem a nebo ,že pro organizaci nevyžádali majetek, který ji přísluší ( to se stalo třeba na železnici), takže já si dovedu představit, že za pár let vlítne na církve komando a budou je žalovat, že si zapomněly vyžádat majetky a tím způsobili škodu...
Ale jsem rád, že vím, že voličstvo je spokojené s tím, že se u nás okrádají okradení " neretrospektivně", v minulosti už okradeni byli a opakovat to přesně stejně by přece jenom bylo fuj..
No a legrační na tom je, že to navrhli i sociální demokraté, kteří nerespektují soud a nevyplácí dluh přes 300 milionů korun, který soud nařídil vyplatit...
Zrovna tohle jsou hodně divné argumentace. Tady není dostatek prostoru to vyjasnit.
Tak jen okrajově, se zdanění vyplacených peněz církvím přišly politické strany, samozřejmě při tom dobře využili možnost získat hlasy, až potom co katolická církev porušila svůj veřejný slib daný vládě a prezidentovi, že nic dalšího nebude požadovat.
To se nestalo, mnozí katoličtí představitelé požadovali další majetek a další náhrady, tak to prostě dopadlo jak dopadlo.
Zákon je platný a bude brzo účinný. Je dost pravděpodobné, že zákon projde i přes ústavní soud, protože ve své podtatě podle mnoha znalců práva je v pořádku.
Kdyby katolická církev dodržela vlastní slib, tak by něco podobného vůbec nebylo. Jak je jejím staletým zvykem, tak tomu šla naproti.
Nějak mi není jasná tvoje poznámka o povinnosti řádné správy svěřeného majetku a trestního stíhání za porušování povinnosti při správě cizího majetku a jakou to má souvislost s církevními restitucemi.
No a ta závěrečná poznámka o sociální demokracii a dluhu, je poněkud mimo. Jednak sociální demokracie už nějaké peníze vyplatila a o té větší částce se vedly soudní spory a pokud vím, tak nyní podali žádost o odložení výkonu rozhodnutí a zatím nebylo rozhodnuto. Až bude rozhodnuto, tak určitě bude dluh uhrazený, mají z čeho.
Zákon pravděpodobně ústavním soudem neprojde, co jsem zaslechl tak v to doufají zejména poslanci za Ano a právě i proto s tím nakonec souhlasili i ti co byli proti.
Prostě aplikovaná politika, úlitba extrémistickým stranám, které ANO drží u vlády.
Ta poznámka je směřována zcela jasně k tomu, že církev také hospodaří s majetkem a protože máme zákon který hovoří o " péči řádného hospodáře", tedy o tom, že manažer musí hledět na to aby jeho firma, organizace, družstvo, korporace, spolek, fond, sdružení a další formy vlasnictví neutrpěly škodu tím, že se nestará o majetek který jim právně náleží.
Více polopaticky, manažer církve (fondu církve) který nepožádá o majetek o kterém si myslí, že církvi náleží je vystaven možnosti trestního stíhání...
To jsou ty soudy, jak stíhají pražské politiky za věc se kterou nemají nic společného ( OpenCard) nejnoveji zásah policie na Ministerstvu žvp a Lesích ČR, kde někdo podal žalobu na vedení s tím, že dopustilo kůrovcovou kalamitu ( řádně nehospodařili).
Pokud někdo nepožádá ÚS o přezkoumání, tak zákon bude platit. Když ÚS zákon zruší, tak bude zrušený, tolik mi to vadit nebude, jsou tady větší zvěrstva co mi vadí, ale zatím to vypadá že to je tak 50 / 50, tak časem uvidíme.
Nějaké trestní stíhání církevních představitelů ohledně nepodání žalob na vydání majetku je hodně nejisté a spíš z oblasti teorie, protože to by se představitelé církve museli veřejně přiznat, že jejich veřejné sliby dané vládě a prezidentovi bylo jen plácání a veřejné lhaní a to si nemyslím, že by až takhle riskovali. Nehledě na to, že mají vlastní právní předpisy a pomocí církevního práva by si to v tichosti vyřídili.
Tak tady je to pěkně polopaticky popsáno, i s tím, že bylo dohodnuto, že okradené církve dostanou zpátky podstatně méně, než jim bylo ukradeno, škoda jen že autor pominul, že pro hlasovali i okamůrovci, tedy členové druhé podnikatelké partaje v Parlamentu ČR :
Ve chvíli, kdy svět sbírá finanční prostředky na rekonstrukci katedrály Notre Dame, nezůstávají pozadu ani čeští komouši a jejich nohsledi z ANO a ČSSD. V duchu bolševického duchovního sloganu „S lůzou pro lůzu!“ prosadili schválení zdanění náhrad církvím. Nejde jen o to, že zloděj volá: Okradený má být ještě oloupen!, jde o další flagrantní porušení zákonů a práva. Neplatí nic, s čím nesouhlasí komouši a tak je to spravedlivé! Rozhodovat má ten, kdo vládne. Zvláště v případě, když za něj zodpovědnost nesou jiní, přesněji řečeno nikdo. Tak to platí od dubna 2019 – jako před lety. Po vrácení zlomku náhrad a nevrácení ani haléře za ušlý zisk padesáti let je slyšet jen troubení hlupců o majetku získaném robotou, desátkami a vydíráním pracujícího lidu. Vláda fízlů, zlodějů, udavačů a zločinců slaví úspěch ohňostrojem hlouposti lidské pakáže. Jak přišla k bohatství KSČ - sama v roce 1921 holá řiť – se nikdo neptá, vždyť pětina „lidu“ byla její součástí.
Smysl pro spravedlnost ale komoušům nechybí, proto udavač Vojtěch Filip napadl kontroly FÚ Ústeckého kraje, které odhalily zneužívání evropských dotací v První (komouši) chráněné dílně Tomáše Horáčka. Není divu, když něco z toho perníčku bylo uloupnuto i ve prospěch KSČM.
Zkrátka S lidmi pro lidi!
https://www.reflex.cz/clanek/zpetne-zrcatko...
Na zdaňování restitucí (církevních či jakýchkoliv jiných) by si nikdo nikdy nevzpomněl, kdyby nebylo potřeba podpořit tuto vládu:-))
Tyhle věci má celý postsocialistický svět už dávno za sebou a nevrací se k tomu.
Jen u nás furt, bohužel, ta potřeba existuje.
Bohužel velká pravda.
Navíc v okolních zemích, kde nebylo obyvatelstvo, spolky, družstva, sdružení, církve a další a další okradeni komunisty, je pořád tak nějak lépe než u nás.
Církve tam majetky měly nepřetržitě a jejich péče o lidi, zemi a duše tam měla a má kontinuitu a přesto se v těch zemích celkově mají lépe, čím to asi může být, že?
Je to prosté, zlodějnu tam odsuzují a posuzují mnohem přísněji než u nás...
https://www.info.cz/nazory/holec-ods-a-top-09...
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/svicka...
V první chvíli jsem pojal podezření na sebeprezentaci nějakého kmotra (to už jsem tak pokažený dobou, že za vším hledám nekalost?!).
Na internátu na dotaz "hala st. H." jsem v první stránce odkazů odpověď nenašel. Klánovické stránky také mlčí...
tam je takový žabinec po straně silnice, ale ta značka musí být nová, jezdím kolem toho baráku vzadu na fotce skoro každý do práce na kole, ale od Sibřiny, tak touhle silnicí moc ne :), ale znám to tam dobře...
Ekologisti :-)
http://www.osel.cz/10514-nahranahrazovat...
Jak tady nedavno AV narazil na propagandu, tak až tenhle víkend jsem zjistil, že jeden z největších šiřitelů manipulací je tady od nás. Tedy přesněji od Petra z výběžku ...
To mě nikdy nenapadlo, vždycky jsem tyhle postavičky měl za takové virtuální přeludy. A hle - jeho stránka na ruském fejsbúku: https://vk.com/p.ortek
Dokonce začátkem dubna vystupoval přímo u nás v nějaké diskusi. Nějak se nám deziformátoři šíří :-(
PS. ještě aby i Vedoucí Kolotoče byl taky "sudeťák"!
Jojo, Česká nezávislá televize.
https://www.csfd.cz/film/697930-dobre-zpravy...
On je to vlastně hodnej, milej a citlivej člověk ...
Záznam diskuse v Černé Garáži v DC:
https://www.youtube.com/watch?v=qt9R-6xvsHA
Dneska jsem na Radiožurnálu vyslechl rozhovor s čerstvým Ropákem roku, bývalým ředitelem Vodních cest. Děti Zěmě ho ocenily za prosazovýní kanálu Odra-Dunaj a dalších vodních cest. Překvapilo mě, jak pohotově a nevyhýbavě odpovídal na spoustu šťouravých otázek. Redaktorku vyloženě překecal.
Ale co mě zaujalo, že tvrdil, že si v pátek jel do Brna Ropáka na vyhlášení osobně převzít ale že ho nepustili do sálu! Hledal jsem teď po síti nějaký informace, abych si to ověřil, ale Děti Země uveřejnili jen posměšné koláže s jeho fotkou a info, že na vyhlášení bude veganský a vinný rout ... tak nevim, nedělají ekologii medvědí službu?
Sakra, smí u nás vůbec Děti alkohol?
To s těmi Dětmi země je tak trochu podobné s tím ráno diskutovaným Ortekem.
On někde tvrdil, že nápad provozovat "televizní vysílání" dostal, když na konci prázdnin 2011 byly v Rumburku a Varnsdorfu demonstrace a on získal pocit, že novináři nechtějí vidět problém tak, jak jim ho místní popisují, ale že mají už předem připravený pohled na věc a jen si jej chtějí za každou cenu potvrdit. (Musím říct, že jsem tenkrát měl ten samý pocit.)
A tohle je podobné, Děti Země se prostě bály, že jim rozkope jejich bábovičky.
Bohužel tu praxi vůbec neumožnit oponentovi vystoupit, vznosně nazývanou "safe space", tu se daří pomalu prosazovat i u nás. :(
Na LontBentovém vlákně se rozjela diskuze o správné češtině a také o hantecu.
Porovnávám-li vězeňský slang a hantec, vtírá se mě myšlenka, pochází-li tolik kriminálníků z Brna, že dokázali ostatní vězněné ovlivnit.
Ty ovládáš vězeňský slang?!?
No to jsou mi věci...
Málo dáváš pozor. Jinak bys to o AV věděla.
Si myslím, že si pak tvůrci dnešní podoby hantecu půjčovali slova od muklů.
Koneckonců Franta Kocourek rozvážel uhlí, tak byl ve vybrané společnosti jako doma, kluk jeden z Kénigu :-)
Ono to, co se dnes nazývá hantecem, je z části původní brněnskej slang doplněnej pak už uměle partičkou kolem Franty Kocourka a Husy na provázku.
Krásnou brněnsštinou mluvil Radek Retefy:
https://www.youtube.com/watch?v=XsuLLGW9XSg
Radek Rettegy
Já když ho slyším, tak jsem zpátky v dětství. Já su z Kénigu a fakt se tam takhle mluvilo :-) Jako děcko jsem počítala Frantovi putny, když nám je nosil do sklepa. Pak později jsem chodila do stejnejch hospod a František byl takovej všudybyl, takže jsem ho potkávala na různejch akcích i u koní.
To divadlo jsem nějak nežrala, Polívka mě nezaujal. Ale Brno je dědina, kde se zná každej s každým a Kocourek nechyběl na žádné akci. Radek Rettegy měl bráchu Luboše a ten se živil jako disžokej. No a akce se slavíkem Kovandou byla perfektní :-)
To je stejně zajímavé, jak i když byli německy mluvící obyvatelé z Brna vyhnáni, tak jejich duch zůstal v hantecu zakletý. Ale ono je to možná normální, moji sudetští příbuzní mají v češtině míň germanismů než já, původem ze Středozemě.
Já myslím, že v Brně byla německá téměž většina židovská. Prostě něco úplně jinýho, jak Sudety.
Morava je kolébkou zločinu. Namátkou:
Nečas, Čunek, Mynář, Topolánek, Grebeníčci, Okamura, Hašek, Onderka...z minulosti např. Gottwald nebo Grassel
Zločinecké gangy z Moravy a Slovenska ovládly Prahu a s ní celou ČR. Evropu možná rozvrátí muslimové, ale ČR, ČR rozvrátíme my a Slováci...
Mám asi mezery ve vzdělání, ale toho vedle Sobotky nepoznávám.
Rozumíte tomu někdo?
https://twitter.com/PREZIDENTmluvci/status...
Když už to vypadá, že se Zeman zachová jako člověk, Ovčáček to zdementuje a prohlásí za sprostou kampaň proti Zemanovi ... ?!?
Jinak ovšem roztomilé video:-))
Nevíte někdo, co skrývala ta zelená krabice, která se jen tak z nenadání vyskytla? Že by víno? To stařence zaručeně pomohlo v nesnázích.
A kdo byl v poslední době v Číně? Jágr tohle fakt sehrát nemohl, při vší úctě k jeho kvalitám.:-))
Zdraví občanů Česka je prvním místě ...
https://zpravy.tiscali.cz/vlada-chysta-danovy...
https://www.horydoly.cz/cykliste/drevena-kola...
Červená není zeď...
https://www.youtube.com/watch?v=pSwr993cHpg
Exemplární blb, no. Ono je tam toho ale zajímavého víc. Například tam nikde nevidím cyklostezku. Ne že by tomu cykloblbovi k něčemu byla, ale tak nějak mi tam absentuje. To víte, nevešla se.
Taky se tam nikam nevešel přechod pro chodce.
Pěšichódy by zdržovali mašinístov. Takže pěšichód si to dá sprintem přes šasé. Jesli mašiníst jevó zbijót, vso ravnó vinavát pěšichód...
Tohle se mi na těch videích z Ruska líbí. Je tam krásně vidět náš vlastní českomoravskoslezský primitivismus v krystalicky čisté formě.
Bohumil Pečinka: Hřib jako Krnáčová a zběsilý hon na bytové spekulanty
Celý problém skupiny kolem pražského primátora je, že se bojí dělat skutečně politická rozhodnutí. Tak dlouho piráti kritizovali každého kolem sebe, že jsou nyní uvězněni ve vlastních pochybách a obávají se jakékoli chyby. Radu hlavního města často neřídí nebo se vyhýbají vážným debatám.
Dalším důvodem nemohoucnosti pirátského vedení pražského magistrátu je, že do jeho vedení se dostala druhá pirátská liga. Ti, kdo měli z minulého volebního období nějakou představu o fungování miliónového města, se přesunuli do Poslanecké sněmovny. Má tahle situace řešení?
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/94941...
Narazil jsem na netu na článek autora, který zde kdysi diskutoval.
Podotýkám, že diskutoval velmi slušně a věcně.
A uvědomil jsem si, s hrůzou, že váhám, zda sem dát odkaz.
Protože mi vadí žlučovité, pomstychtivé příspěvky, které zde na adresu autora při každé příležitosti vrší jeden konkrétní diskutující.
Říká se tomu autocenzura, tomu co se mi stalo.
https://a2larm.cz/2019/05/svet-motorheadu/
Jo Vratislav, ten velmi často diskutuje na prahounakole.cz a zajímavé je, že občas se tam slušně vytočí a dokonce je útočný :).
Zajímavý článek, nejenom tím umístěním na ultralevičáckém webu, ale i obsahově.
Mě doslova fascinuje když je někdo v zajetí potřeby reagovat " světově", tedy prostřednictvím anglických frází, které pak sáhodlouze vysvětluje česky ( možná si Vratislav uvědomil, že značná část ultralevičáků jsou podobní primitivové bez rozhledu jako jejich protivníci ze stran ultrapravice ?:) .
To že ho srazilo auto je mi líto, ale použít to jako urážku mi přijde žinantní .
Navíc když si člověk přečte článek, na který Vratislav odkazuje, tak se upřímně podiví, že reakce je asi 4-5 x tak dlouhá a ve značné části úplně o něčem jiném.
Ps : legrační je, že asi s 1/3 argumentů na obou stranách " sporu" celkem souhlasím... pánové by se mohli sejít a popít jedno dvě piva s tím, že by zjistili, že petrolhead a cyklohead jsou jsou jen dva extrémisté ve stejném veřejném prostoru..
Dva extrémisté ve stejném veřejném prostoru - když to převedu na zdejší diskuzi, cyklohead opustil diskuzi, protože neměl žaludek na nechutné příspěvky petrolheada.
JInak řečeno, mám velké pochybnosti, že v tomto konkrétním případě jsou sklony k extrémismu na obou stranách stejné.
Pardon, ale nepamatuji si, že by ten pán ze Světa motorů tady někdy diskutoval :)
Na druhou stranu, že Vratislav publikuje sáhodlouhou odpověď na redaktorský úvodní sloupek fanouškovského časopisu ne na cyklistickém webu prahounakole.cz jako obvykle, ale na webu ultralevičáckém je pro mě docela překvapení.
Jinými slovy, asi je tam nějaký osobní posun Vratislava směrem, který by mohl cyklisty spíš vyplašit a tak mu to na prahounakole.cz asi nenechali publikovat ....
Přitom vím, že tam běžně reagoval na články v tisku i dokonce i na článku takového typu, na který je odkaz ve Vratislavově dílku.
Prostě je to celé takové divné a mám dojem, že sklony k radikalismu nemají na prahounakole.cz takovou podporu jako dřív...
Nechápu, v čem pořád vidíš ten sklon k radikalismu. Že se někdo snaží propagovat městskou cyklistiku, nebo že zveřejní článek na levičáckém webu..
Důležité snad je, co tam píše.
Od radikála bych čekal radikální chování, ke kterému patří např. zapalování aut a šarvátky s policií, nebo texty, které k takovému chování vybízejí, nebo ho schvalují.
Když se tady spousta lidí nepokrytě radovala ze zlomené čelisti aktivistovy, o sklonech k radikalismu jsi, kupodivu, na jejich adresu nenapsal nic.
Já si myslím, že to nemusí být jen takhle jednoduše černobílé. Stačí psát dost zapáleně a kriticky a ty ochotné a schopné "zapalovat auta a prát se s policií" pak na sebe snadno nabalí, nebo jim dá nepřímo impuls, motivaci, vybejkuje je. A kolikrát je to u takových i nechtěné, samotným jim to zamotá hlavu a nadělá škody.
V Česku nějací extrémní cykloaktivisté zapalují či jinak ničí auta ? Nežiješ v nějakém jiném světě?
S tím já nepřišel a taky jsem tu citaci dal do uvozovek. Takže čti vlákna od začátku a reklamuj u autorů.
1. když se Hraboshovi stala ta věc, že se dostal do sporu s člověkem, se kterým zasedal ve stejné pražské komisi, tak jsem ten čin odsoudil jako radikální a Hraboshovi jsem vyjádřil podporu, prostě vidím, že vítězí selektivní paměť, potřeba pomlouvat nebo je to jen skleroza ? :)
2. ten sklon vidím v tom, že začal publikovat v jednom z nejradikálnějších levicových plátků v naší zemi, plátku který přímo obhajuje ono zapalování aut, šarvátky s policií nebo názorovými oponenty, plátku který adoruje násilí a násilné akce. Přitom si pamatuji, že dříve reagoval převážně na Prahounakole.cz
3. důležité co tam píše, takže kdyby napsal to samé na nějaký nacistický web( extrémní levičáci nebo náckové jednou jsou minimálně v tom, že podporují extrémní řešení) , tak by to také nebylo důležité, když by tam šířil dobro ?
No a to je celé laskavě bych prosil nepomlouvat, že jsem neodsoudil napadení Hraboshe a že jsem nediskutoval s lidmi, kteří z toho měli radost. Jsem si zatraceně jistý, že celý život nenávidím násilí a jsem proti násilným řešení a takové odporné pomluvy , na které teď reaguji, na tom nic nezmění...
Hele nepřekrucuj, co jsem napsal.
Že jsi odsoudil násilí na aktivistovi si pamatuju velmi dobře a nezapírám to.
Ale velmi dobře si pamatuju i to, že jsi žádnému z diskutérů, kteří měli ze zlomené čelisti radost, nenapsal, že má sklon k radikalismu.
Jeden z nich na zlomenou čelist s dojetím vzpomíná dodnes.
Zrovna nedávno zde ono brutální násilí obhajoval.
A taky jsi mu nenapsal, že má sklony k radikalismu.
A vo tom to celé je, o té tvojí pravicové objektivitě.
Že úvaha, která zazněla ve Světě motorů je mnohem radikálnější, než reakce pana Fillera, sis asi taky nevšiml, žejo.
Upřímně, má vůbec cenu se zabývat článečkem, ve kterém autor pod podtitulkem "Katalog argumentačních faulů" sám hned na pátém řádku argumentuje faulem ? (přidal si tam sanity a hasiče, aby jeho výkřik o psychopatech byl patřičně emotivní)
No počkej, pro koho jsou zřizovány pruhy pro MHD nevím, ale jestli jsou určeny i pro taxíky, sanity a hasiče, tak to od něj argumentační faul není.
(A už vůbec ne na pátém řádku)
"Zřizování jízdních pruhů pro veřejnou dopravu – vznikajících proto, aby enormní množství aut nezdržovalo ostatní – je označeno jako „zlovolné“. Aby ne, cestující „sockou“ přece nemá nárok na žádné výhody a má stát s autobusem v kolonách společně s těmi, kdo je způsobují. Vozidla taxi, sanitky a hasiče souhrnně pak autor označí jako „vyvolené“, což zvlášť u posledních dvou skupin hraničí s psychopatií."
Odkdy hasiči nebo sanity (pochopitelně v "akci", ne při nějaké manipulační jízdě) potřebují vyhrazené pruhy ? Od nedávna je dokonce přímo v zákoně povinnost pro ně nechávat na vícepruhové komunikaci uličku, i bez nějakého vyhrazeného pruhu.
Nevím přímo jak a kde, co jsem ale tak v Praze běžně zahlídnul, tak jsou ty pruhy Bus + Taxi. Někde možná něco navíc, ale sanity a hasiči určitě ne. Byl by to tak trochu nesmysl je zmiňovat. Ti ten pruh můžou užívat a užijí i bez nějakého vyhrazování.
Prostě jen emotivní výkřik do tmy a argumentační faul. Nic jiného.
Domníval jsem se, že sanitky a hasiči mohou pruhy vyhrazené pro MHD používat automaticky, jakože ze zákona.
Proč by měli řidiči dělat extra uličku, když je vedle volný MHD pruh..
Takže do kategorie, která je ve Světě motorů označena za "vyvolené", spadají hasiči i sanitky, což je to, co podle mě Filler kritizuje.
Akce šéfredaktora - úvaha plná faulů, vyvolala odmítavou reakci Fillera.
A vy tady hned slyšíte trávu růst, Fillera obviníte ho ze sklonu k radikalizmu, to už je stará písnička, takhle to holt na tomhle cyklistickém webu chodí odnepaměti. Hned jak nastane další příležitost, zopákneme si to znovu :-)
Počkej, teď jsi to nějak zmotal.
Ulička se musí nechat tam, kde je více průhů jedním směrem. Možná, že je někde 2+1, ale většinou jsem vídal 1+1 vyhrazený. To je ale jedno. Bude-li nějaký mazec, může být ten vyhrazený zatemovaný bednou autobusu. Možná proto, aby nebyly zmatky, tak to zákon nerozlišuje a hovoří jasně, mezi kterými pruhy se za všech okolností tvoří ulička. Navíc ani ty vyhrazené pruhy nebývají úplně průběžné, znenadání začínají a končí v půli úseku.
Prostě psát o sanitách a hasičích jako o vyvolených je nesmysl.
A především - ten redaktor ze Světa motorů o nich nenapsal ani slovo. Zatáhl je do toho až právě Filler. Argumentačním faulem je vložil protivníkovi do klávesnice.
Tráva roste když Vratislav reaguje na exrémistickém webu, kdyby to napsal u nácků tak bych obočí nadzvedl také, doslova polopaticky úplně stejně , náckové a ultralevičáci jsou prostě extrémisté a normální člověk by neměl využívat jejich služeb.
Prostě mě zaujalo, že Vratislav, který normálně píše na prahounakole.cz, na Idnesu, hovoří v České televizi se najednou objevil v časopisu který zaujímá extrémistické pozice, přitom vím, že Vratislav má mediální prostor doslova otevřený.
Pokud to tedy je využíváno jako argument, že by nám nemělo vadit, že Vratislav píše v prostoru vytvořeném extrémními levičáky, tak se ptám proč by nám to nemělo vadit ?
Třeba to Vratislav myslel úplně stejně jako ty v tom smyslu, že reagovat na petrolheadího extrémistu je vhodné v extrémistickém časopise. Zřejmě tu extrémistickou petrolheadí špínu nechtěl tahat na web prahounakole.cz :-)
V Praze je to v zásadě jen Bus(MHD), kolo a Taxi.
V některých místech ( většinou nájezdové rampy typu Čuprova) jen BUS
V místech kam ofiko kola nesmí pak bývá bus+TAXI, pak jsou taková místa výjezdů ze zastávek, tam býva také značený jen BUS.
Vzácná je kombinace Bus+kolo, to vím jen o jedné ( Československého exilu :)
Sanitky, Hasiči a nic takového se v Praze na silnicích nevyhrazuje , jen v místech jejich výjezdů může být upozornění dopravní značkou nebo výstražným semaforem a před takovým místem může být na silnici k vidění značení, že ani v koloně tam nikdo nesmí stát :)
Bus + kolo až tak vzácná kombinace není. Vím min. o dvou pruzích.
A právě v Praze už jsem narazila na kombinaci se ZS - tedy záchranný systém.
Ano, často je IZS, zde i MP
https://dopice.sk/mWC
Berte to tak, že nejsou vyvolení, ale touto značkou omezení. Sice se mi nedaří přelouskat tu dodatkovou tabulku, ale pochybuju, že by tam měli výjimku a směli z toho pruhu vyjet do běžného. Ta značka je jednoznačně příkazová s povinností užít ten pruh :-)
(jen sranda, ale...platí to tak)
Proč by nesměli vyjet z vyhrazeného pruhu?
C12a, Přikázaný jízdní pruh
§ 10 s) "Přikázaný jízdní pruh" (č. C 12a), která přikazuje řidiči vyznačeného druhu vozidla užít v daném směru takto označený jízdní pruh; na takto označený jízdní pruh smí řidiči ostatních druhů vozidel vjet jen při objíždění, odbočování, otáčení nebo vjíždění na pozemní komunikaci nebo vyjíždění z ní, přitom nesmí dojít k ohrožení ani omezení řidiče vozidla, pro který je jízdní pruh označen; v případě přikázaného jízdního pruhu pro druh vozidla nebo pro určitý účel, se do modrého pole vyznačí příslušný symbol vozidla nebo vhodný nápis,
Mluvíme o značce IP20a IP20b - vyhrazený nikoliv přikázaný jízdní pruh:-))
Ta ale jízdní pruh "jen" vyznačuje. Nad ní ale visí značka příkazová. Nebo myslíš, že si šofér může vybrat jen tu jeho srdci a potřebám bližší ?:-)
Když koukám na obrázek od kolorada, tak nad ní žádná příkazová nevisí.
Brejle glancuju a koukám do vyhlášky 249/2015. Tam je to jasně popsané a v přílohách také v obrázcích zdokumentované.
Nevím, jak jsi přišel na to, že ty vyhrazené pruhy vozy ISZ jakkoliv omezují. Proč by měly?
Co je to, prosim te za vyhlasku ? Na mne vyplavala jen nejaka slovenska o placenych usecich dalnic. A zakon tohodle cisla je nejaky energeticky.
Beru to podle zakona c. 30 o dopravnich znackach a zarizenich.
Pardon. Moje chyba. sypu popel.
294/2015 Sb.
Ostatně, jak´s přišel na to, že sanitka, která má vyhrazený pruh, je tím pruhem omezená.
Normálně, když ve vyhrazeném pruhu natrefí na autobus nebo taxík nebo kolo, pro něž je ten pruh taky vyhrazen, tak pustí modrý maják a jede.
Teda alespoň doufám, že ji řidiči ve vyhrazeném i nevyhrazeném pruhu udělají předpisovou uličku a neříkají si, heleď vleč se za tím kolařem, když to máš vyhrazený:-))
No...:-))
Vyčetla jsem, že ISZ vozy s modrým majákem nemusí respektovat ani červenou, natož nějaký vyhrazený, či dokonce přikázaný pruh.
Však co kdyby jeli k raněnému a na životě ohroženému cykloteroristovi, neřku-li k raněnému a na životě ohroženému petrolheadovi:-))
No, co se týče "městské zeleně", tak tihle vymetáci škarp se se žlutým, nikoliv modrým, majákem rychlostí třicet v hodině ve vyhrazených pruzích vyskytují velmi často.
Dlužno říct, že k mé neskonalé radosti, protože pak my ve vedlejším, nevyhrazeném pruhu jedeme na šedesátce aspoň padesát a okolním domům tolik nečmoudíme:-))
Tak to se musím VŠEM omluvit, bral jsem to jen podle vodorovného dopravního značení, dokonce jsem si dohledal, že místo kudy na kole jezdím skoro každý den
https://mapy.cz/s/3rU0c
má taky na tabuli MP a IZS , to je zajímavé jak jsem mohl být tak slepý :(
To je hodně široká úvaha s velmi úzkým, osobně napadajícím cílem , naprosto bez logického argumentu a navíc s obviněním, které se lehce kydne ,ale těžko dokazuje...
Možná jsem jen příslušnou debatu nezachytil, klidně přiznám, že vaše sáhodlouhé hádky napříč větvemi( předpokládám, že s Jindrou) , prostěuž nečtu.
Vy si tam totiž vystačíte sami a peskovat vás nemá cenu, mimochodem, teď jsem si uvědomil, že zarputilost, se kterou si jdete po krku, je ve své podstatě také radikalismus :)
No a co si, údajně velmi dobře, vzpomíná osoba, která mě tady už několikrát bez důkazů a následné obmluvy obvinila z kdečeho není žádný důkaz, je to jen berlička k obviňování ve smyslu " kde jsi byl, když v USA bili černochy" a chtít po mě, abych dokola četl vaše nesmyslné hádky opravdu může jen člověk, který touto diskusí žije :)
Všechno, co zavání změnou směru (tedy, je-li to jiným směrem než zpátky do minulosti), je v ČR považováno za radikalismus, případně rovnou za extremismus.
Haškova "Strana mírného pokroku v mezích zákona" nebyl vtip, ale smutný odraz reality...
Připojím názor jednoho z dřívějších přispěvatelů Zveřejněno k "Dotazník - cykloturistika" na B-F
zbartos 4.5.2019 10:58
https://www.bike-forum.cz/forum/dotaznik...
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo...
Něco pro Jindru :-)
https://www.mobilmania.cz/clanky/uplny-propadak...
https://www.super.cz/634657-tohle-nikdo-necekal... to se mi nezdá, chodil k lékaři a ani jednou mu meměřili tlak ? to je snad první(základ) co mi změří při vstupu do ordinace a k tomu luxování stetoskopem, i když mi nic není dostanu stoh lejster na další kontrolní vyšetření u odborníků včetně odběru krve.
Na tom zase není nic tak zvláštního.
Na srdeční vady bohužel občas umírají i mladí výkonnostní sportovci, kteří jsou trvale pod lékařskou kontrolou. Ne všechna onemocnění se nějakým běžným vyšetřením odhalí.
Ale že by o tom "vadném" tlaku nevěděl?
Já bych řek, že za určitých okolností vůbec nemusí. většina lidí se s nemocemi trápí a léčí hned od začátku, ale i dost těch co se o nich doví až když skutečně zkolabují nebo těsně před smrtí.
Občas se to zdá být neuvěřitelné, ale jsou ženy, které se o těhotenství doví až třeba v 7 měsíci nebo dokonce na začátku porodu :-)
Jak nemusí, léčí se na epilepsii a tlak lékaře nazajímá, kontrola hypertenze je snad samozřejmá.
To ale ještě neznamená, že mu museli naměřit vyšší tlak, který by ho nějak přímo ohrožoval. nebo také naměřil vyšší, ale s lékařem se dohodl, že mu nijak nevadí v běžném životě, tak to neřešil.
Tyhle lékařské rozbory a závěry přes noviny co tam kdo řekne a novináři si ještě upraví, to je fakt věc a zvlášť když pak někteří se nad tím pozastavují jako nad faktem, že někdo (lékař) něco podstatného zanedbal.
Podobné zprávy je nutné brát s hodně velkou rezervou a spíš jen jako informaci o pravděpodobných zdravotních problémech na které se také umírá.
Jedině skutečný odborník je ze zdravotní dokumentace schopný říct co a jak bylo nebo mohlo být.
Já to hodnotím podle sebe, když mi zjistili zvýšený tlak hned jsem nafasoval léky a hnali mě na holtra, jinak by mě ani nepustili do práce a to sedím skoro pořád v kanclu u monitoru bez fyzické námahy.
Tak to ti zcela určitě nenaměřili "zvýšený", ale "vysoký" tlak :o)))
Holter má svoji logiku, protože doktor potřebuje zjistit, jestli to byla nějaká náhlá výchylka.
Normální tlak je cca 100-120/60-80
Vysoký je vše nad 140/90
Vše mezi tím může být označeno za zvýšený, ale také záleží na tom, jaký tlak má člověk standardně dlouhodobě.
Aniž bych se chtěl hádat, našel jsem toto:
Hypotenze neboli nízký krevní tlak je diagnostikována, pokud systolický tlak klesne pod 100 mmHg a diastolický tlak pod 65 mmHg.
Před pár dny jsem měl 70/50 a přesto jsem hyper :-)
I s těmihle hodnotami?!?
Kolik bys musel mít, abys měl nízký?!?
To bylo těsně po operaci a taky mně hned píchli něco na zvyšení.Jinak po práškách co na to užívám mívám 110-130/75-85 :-)
Mimochodem 121/81 už mně signalizuje hypertenzi.
Tlak je kolísavý a tak i u lékaře může být zrovna v normě. Ideální je mít tlakoměr doma a tlak si měřit pravidelně. Tím odhalíš i sebemenší odchylku.
Tlakoměr doma nemám.
Doma mám teploměr a když lékaři sdělím, jaké hodnoty měřím, dívá se nedůvěřivě, evidentně nevěří.
S TK doma měřeným by reakce byla asi stejná.
Vyměň lékaře, ten můj mně plně důvěřuje. Já moc dobře vím že vymýšlet si je v můj neprospěch.
Neznáš "důvěřuj ale prověřuj", mě můj vyslal na polikliniku ať to prověří holtrem.
Píší, že měl zvýšený tlak, a ten se zpravidla nijak speciálně neléčí.
Řekla bych, že to napsali nepřesně - o zvýšeném tlaku věděl, ale neměl tuchy o tom, jak je to nebezpečné. Řekla bych, že u něj došlo k souhře více obtíží se srdcem a krevním oběhem a ten vyšší tlak to prostě típnul. Ale také vím jen to, co píše blesk novinky.
Nicméně - zvýšený tlak má docela dost lidí a asi si s tím nikdo nelámu hlavu.
Lákám ženský na svou kolekci léků a Tezefort je tutovka.:-)
Hmmm, tím tě zásobuje dcerunka?!?
Moje praktická lékařka. Před pár lety mi při rutinní kontrole na hematologii před puštěním žilou naměřili závratnejch 180/110. Dokonce mě i ukecali pořídit si ve zdravotnickejch potřebách tlakometr.
Hendikepovaný triatlonista Zbyněk Švehla má nové kolo. To staré mu ukradli přímo z auta na parkovacím místě pro invalidy. Nový speciálně upravený závodní bajk stál 270 tisíc korun a peníze darovali lidé ve sbírce, a to za pouhé dva dny. Otec dvou dětí a nezdolný sportovec tak může zase trénovat a reprezentovat Česko na mezinárodních závodech.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/kolo...
Aleé, už ?
https://www.novinky.cz/domaci/504039-strazci...
S těma elektrokolobrndama to maj z toho, že všude natahali asfaltostrády.
Jen nevim, jestli k postihům za rychlost, výkon, nebo jejich vyloučení z cyklostezek, mají nějakou oporu v předpisech.
Položili všude asfalt, ale jezdili jim po něm lidi na elektrokolech ...
Divím se, že ministerstvo financí už neprosadilo
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A9...
... korunka ke korunce ...
Dojde na to. S narůstající četností.
Pokud máš na mysli nějaký to povinný ručení, už aby to bylo!!!
Nějak se to tak rozmohlo, že se to začíná vymykat kontrole. Bych řek.
Obzvláště tento odstavec je výživný:
"Upozornil, že podle zákona musí na cyklotrasách elektrokolaři i elektrokoloběžkaři dodržovat rychlost pod 25 kilometrů za hodinu. „Zároveň platí, že by měli průběžně šlapat anebo se odrážet a výkon motoru jejich stroje nesmí přesáhnout jeden kilowatt,“ dodal Dvořák."
Pán Dvořák mluví evidentně o tom co si ani nikdy nenastudoval. Eleketrokolo ze žádného zákona nemá omezenou rychlost pod 25km/h. Jestli šlapu či nešlapu mně taky žádný zákon nenařizuje. Páni strážci budou mít těžké problémy tá svá tvrzení zákoně doložit.
njn, jsme u nás...
Ani tak se neřeší obecná vhodnost chování a přizpůsobení provozu v turisticky exponovaných oblastech, o vzájemné ohleduplnosti a pohodě ani nemluvě. Řeší se maximální limity, jestli se to tam ještě vleze, nebo ne, jak často šlápnout, nebo se odrazit, jestli mají vůbec podle paragrafu právo někoho na něco upozornit.
A když děckám právě takových pak nějaký ještě větší střelec v padesátce "utře nudli", jsou nejvíc nasraní a řvou.
Vím dobře, proč mě to do takových profláknutých oblastí vůbec neláká.
Ano obecně mnoho cyklistů a hlavně elektrocyklistů se chová jako prasata, nerespektují absolutně žádná pravidla.
Na vině není motor ale debil co takové elektrokolo či kolo řídí. Tohle asi správci ani policajti nenapraví. Viz opakované zákazy řízení auta (motorky) a následné honičky soudy a pokuty. Jenže debil zůstane zase jen debilem.
Prej Drak...
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ulicemi...
Když si vezmu složení místní populace a kapacitu vozu, tak to bude spíš Драка než Drak :-)
Výletníci na elektrokolech i elektrokoloběžkách, kteří letos vyrazí na cyklostezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava, mohou dostat pokutu až deset tisíc korun. A to v případě, kdy se budou chovat bezohledně anebo jejich vybavení nebude odpovídat předpisům.
Upozornil, že podle zákona musí na cyklotrasách elektrokolaři i elektrokoloběžkaři dodržovat rychlost pod 25 kilometrů za hodinu. „Zároveň platí, že by měli průběžně šlapat anebo se odrážet a výkon motoru jejich stroje nesmí přesáhnout jeden kilowatt,“ dodal Dvořák.
https://www.novinky.cz/domaci/504039-strazci...
Teď, teď tady byl. Museli jste se minout... :-)
Některá media pracují pomaleji než jiná ...
ronda a újezďák jsou média!
;-)
„Pane Vachmajstr, vy ste hlava!”
https://www.fdb.cz/film/dobry-vojak-svejk...
masmédia, prostě jsem si nevšiml a omlouvám se :)
https://www.nalehko.com/kategorie/magazin...
Když vám tata v mládí říkal "Hlavně si dé bacha, ať nekde neuvaříš svišťa"...
https://www.novinky.cz/zahranicni/504268...
Seznamte se: Fitness instruktor. Výživový poradce. Motivační coach. Renesanční člověk. Jirka.
https://www.youtube.com/watch?v=dGt-8vgQ1os
Čekám, kdy založí nějakou politickou stranu...
Jako fitness instruktor by mohl být dobrý. Dokázal snad někdo jiný utéct z Mírova? :)
Na druhou stranu jako fitness instruktor je méně škodlivý, než když běhá se samopalem. Nějak se živit musí.
Je to 35 let, co můj spolužák Jaroslav rozsekal diplomovou komisi svým návrhem mostu, trámů vyztužený obloukem na NEGRELLIHO viadukt. Už tehdy se vědělo, že most to má za sebou, a diplomové práce byli něco jako rejstřík nápadů gratis. Jarda, narozdíl ode mě, co o tom jen žvaní, se stal uznávaným statikem, chlap, kterého respektují, pár věciček mu stojí.
Nevím, jestli v tomhle měl prsty nebo ne, ale myslím si, že ne. Jeho most byl krásný, ne humpolácký, vyhrál taky cenu za nejlepší diplomovou práci.
Tak to postavili.
Konečně.
A novináři nemají jasno, jestli to je most Železný nebo železobetonových a jejich profesionalita odpovídá profesionalitě majitele novin
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/negrelliho...
no, nejedná se ani o most Železný, ani železobetonový, ale most, který je vyroben z oceli.
A doufám, že dopadl lépe než ta visualizace :-)
Jo, ten pan statik, o kterém mluvím, se jmenuje Jaroslav Vácha.
Chlap co profesi umí a ukázal to už u diplomu.
A ten oblouk s těmi nosníky je svařovaný? Mně se na něm líbí, že má ty přechody od nosníku k oblouku zakulacené a tak vypadá trochu jinak, než podobné nýtované konstrukce.
Bude to pěkný most a Negrelliho viadukt, poté co ho vlastně postavili znovu také vypadá pěkně. S radostí jsem se chodil dívat, jak tam tvořili ty nosné valené oblouky.
Jo, to je svařované, ty náběhy mají někdy celkem smysl, ostré hrany a zalomemní nejsou dobré z hlediska únavy.
Ten most působí hodně humpolácky a těžce, jde vlastně o rámovou soustavu a ne příhradový vazník, ty styčníky fakt za klouby nelze považovat ani omylem.
Jistě by to šlo navrhnout tak, aby to působilo mnohem lehčím dojmem, a i lehčí bylo. Jinak čistá konstrukce, na první pohled nevidím žádné chyby, tenhle most něco vydrží.
Možná, i když jednokolejný, vzhledem k jeho klíčovému umístění byl navržen na mnohem větší zatížení, než jsou běžné vlakové soupravy. Že by byl tak mohutný jen z rozmaru se mi nechce veřit.
Tou mohutností vážně připomíná spíše železobetonové konstrukce, a tak je u laika záměna i pochpopitelná. U novináže, který má ua úkol napsat reportáž ovšem nikoliv, to je trestuhodná ignorace.
Z toho videa se musí každej bezpečák opupínkovat. Chodí pod zavěšeným břemenem, obuv mají jak na vejlet a ty gatě taky moc pracovně nevypadaj.
Myslíš, že by je pracovní obuv s kovovou špičkou zachránila v případě pádu toho mostu?
Nezachránila, ale určitě by se ve vyšetřovacím protokolu objevila jako jedna z příčin případného úrazu. Takový vyšetřování má širokej záběr, smete i věci nevídané. :-)
To mas jak s cyklistama. Sice zakukal kvuli zlomene pateri a vnitrnimu krvaceni - ale resi se absence prilby.
kdyby měl přilbu, tak by si třeba nechránil hlavu :)
Myslíš, že při frontálním pádu přes řídítka si stačíš ještě chránit hlavu? Pro mne je to takový fofr, že se jen snažím sbalit a nepadnout na tu hlavu naplno. Stejně si myslím, že ta rotace je spíš přirozeným pokračováním toho pádu, než nějakým mým přičiněním. Ano v pádu na bok se stojícího kola můžeš ještě něco zachraňovat. Ale tenhle typ pádu končívá tak maximálně odřeným loktem a naraženým bokem.
nevím jestli páteř láme při tvém frontálním pádu přes řidítka, ale sám potvrzuješ, že si v tom fofru snažíš tu hlavu alespoň nějak chránit, takže je možné, že si ublížíš jinde o něco víc... dík za potvrzení mé teze.
kdyby byly v prdeli ryby.....
myslím si, že každýmu a tím spíše soudruhu státu by mělo být fuk, jestli mámnebo nemám přilbu, protože stát má chránit ostatní před možnou újmou, co bysmohl způsobit, ne však tebe samotného před tebou
ono to ale vypadá, že by nějaký mudrc chtěl ostatním nařizovat to co on považuje za správné
proč jen přilbu?
brýle jsou taky nutné, możná víc než přelba, pak výztuž páteře, chráneče loktů a kolen a při teplotách pod 9 stupňů povinně šálu!
Jestli to není tak, že soudruh stát chrání zejména sebe před dalšími vydáními na sociální systém. Aby nemusel budovat tolik sociálních ústavů pro péči o nesvéprávné a samoneobslužné jedince po masáži mozku hrubou silou. Když se zabiješ, OK, je to tvoje volba. Ale když jen úplně zblbneš a budou tě muset nadále a trvale krmit lžičkou, tak zatížíš nejen svou pojišťovnu a rodinu, ale nakonec i ten stát.
Ne, není.
To by zakázal všechny rizikové sporty,
Prostě má potřebu strkat do všeho rypák
Kdyby byl, v příslušné době, už na na světě internét, tak by nebylo dnes těžké dohledat tehdejší, informačně podobné, výkřiky proti zavedení povinných bezpečnostních pásů :)
Ale garantuji ti, že to bylo zhruba to samé co jsi napsal ty :)
Ad floskule o sportech, proč jsou v některých sportech ochranné pomůcky povinné, nařídil to stát ???? :)
No, a jsou "sporty" kde už jsou gředem připravené sanitky, protože je jistota, že se přitom "sportování" někdo zkryplí.
No, povinné pásy se debatují a debatovali stále, taky je to oblast, kde si stát přisvojuje víc pravomocí, než by musel.
Já už to bez přílby doklepu.
Ono je to tak. Není cyklista jako cyklista, a nutit babky v šátcích, co jedou do sousední vsi na trh aby měli přilby je stejně moudré jako kontrolovat a pokutovat na stastu zábodu mtb povinné odrazky, světla a zvonek.
Grotože vím, že kudy jezdím já, je absence osvětlení a reflexních prvků safra o život, budu to chtít povinně po všech, downhill nevýjimaje
No a když na tu hlavu spadneš, tak to doklepeš tutově.
Loni jsem spadnul na mokrých kolejích v malé rychlosti. Jel jsem přes ně docela opatrně. Prostě mi přední kolo sklouzlo do strany po hlavě koleje. První co si pamatuji je jak jsem stál na druhé straně ulice a hovořil s lidmi, kteří mne tam nějak dopravili. Přilba rozmlácená, otřes mozku, krátké bezvědomí. Sanita, špitál, CT mozku. Přilba se hodí i pro důchodce a když padáš, už si jí nenasadíš.
Na hlavu můžeš spadnout aji ze schodů. A jebnout sebou můžeš na hranu obrubníku aji na náledí. Asi je nejlepší bez přilby nevycházet z baráku.
Ani se schodů, ani na chodníku a hlavou o obrubník jsem zatím nikdy nespadl a ani to nehodlám zatím zkoušet. Závratě nemám, nohy mi ještě slouží a rovnováhu mám v pořádku. Mně osobně přijde ten pád s kola mnohem pravděpodobnější. Ale jistě, například nejsem vůbec chráněn před pádem tašky se střechy a také před zásahem blesku :D
Pod mosty v ČR se taky pohybuj ostražitě a rychle :-)
Já si na kole vážně ublížil snad před 40 lety, a hlava to neodnesla, klíční kost, zato jsem se dokázal zmrzačit v sedě, při kropení thůjek
To zrovna! Když celá ta mostařská kamarila neumí za naše dělnický peníze a důchody bezpečný mosty, budu si pod nima schválně vesele poskakovat, abych vybudil ty škodlivý kmity a zabezpečil pozůstalý. :-))
Co mosty, ale si vezmi, kdejaká stará vydra si trajdá bez nesmeků a kdo jim pak má platit léčbu zlomenýho krčku. A že jich je, určitě víc jak cyklounů s rozbitou lebkou.
Jak bereš penzi nebo dávky, můžeš naopak jezdit bez světel a přilby, chodit po dálnici, podlezat šraňky, prostě usilovat o své nebytí, tím státu pomůżeš víc než úsporou za léčení :-)
Žes nespad neznamená, že zítra nemůžeš a že nemáš závrať dnes, neznamená, že ju nemůžeš mít zítra zrovna v nejblběším okamžiku. Měl by ses nad sebou zamyslet a tu přilbu si raděj vzít...
A nestačily by na to pracovní boty s ocelovou špičkou? Ty pomáhají i při pádu mostu z jeřábu na hlavu.
Dobrá obuv je základní předpoklad. Sem myslela, že to je samozřejmost, na kterou netřeba speciálně upozorňovat.
A zapnutý knoflíčky na manžetách...
Nemusíš mít ani závrať. Já svoje si největší a bohužel trvalé zranění přisvojil tak, že jsem nevěděl, že na těch schodech, přes které jsem po tmě šel je položený kus mokrého plechu jako výjezd pro kočárky. Od poranění páteře mě možná zachránil notebook v batohu na zádech.
k tomuto se to hodí, hydraulický lis vs přilby
na hlávce zelí :)
https://www.youtube.com/watch?v=rnBrV4XukHc
Reakce na Jindru z tématu „Elekrokolo do terénu?“:
„Kdyby jen to, kdybys vyzkoušel automatickou převodovku s adaptivní tempomatem, budeš kroutit hlavou, jak si mohl dodělávat třísla a klouby šlapáním na pedály.
A přesto, že máš takové auto na dvorku, navěsíš bágly na kolo, třeba s motorem, a jedeš.
Myslíš si, že to děláš z pohodlnosti? To bys mohl rovnou tím autem, no né?
Úvahy o zbytečně spálené energii jsou pak totálně zcestné. To je zbytečn plýtvání energií každý sport, víš kolik elektrokolo by se nabídlo, kdyby se nechladil v květnu led na zimáku? Kolik se zbytečně prosvítí, těch aut s fanoušky co někam jede zbytečně.....
A co hory, vleky, zasněžování a zase ta "zbytečná" dopravní zátěž. Vyjdi na kopec s lyžema přes rameno a pak se svez :-)
Takhle uvažovat nelze, protože jediné, co by mělo smysl by bylo okopávat erteple na dvorku.
No, jak to u mě probíhalo "poprvé" jsem popsal už před lety:
https://www.nakole.cz/blog/zobraz/355-znovu...
A neřekl bych, že mě ten motor nějak rozhýčkal, ono vždycky je to něco za něco a hledání té rovnováhy mezi těma dvěma.“
Jindro, ty sice navěšíš bágly na kolo, ale auto s automatickou převodovkou i s řidičem máš v podstatě celou cestu za zadkem, spíš po hotelech, když prší, dojedeš to vlakem. Pohodlnost a rozhýčkanost.. určitě ano, u tebe o nějaké rovnováze nemůže být řeč, dle mého názoru.
O tvé ztrátě kontaktu s realitou svědčí i tvůj dovětek „třeba s motorem“, jako kdyby mezi kolem a tvým drahým elektrokolem se čtyřmi bateriemi nebyl skoro žádný rozdíl.
Moje úvahy o zbytečně spálené energii jsou totálně zcestné? Totálně zcestné mi přijde obhajovat tohle plýtvání argumentem, že se takhle nesmyslně plýtvá prakticky všude. Mistrovství světa v hokeji v květnu, tak proč neuspořádat letní olympijské hry v prosinci..
Jen pro zajímavost, sledoval jsem teď závod v Itálii, dvanáct set kilometrů mimo asfalt, z Neapole až na Lago di Garda.
Borec ho jel na drahém karbonovém horském kole, na lehko. Vždycky nechápavě kroutí hlavou nad váhou mého kola - i s vybavením přes čtyřicet kilo.
On se pohybuje okolo dvaceti.
Za svoji neschopnost účelně se sbalit jsem se styděl až do doby, kdy se jim během závodu ochladilo, začalo pršet a foukat, kdo by to byl čekal, v severní Itálii, na začátku května, žejo. Díky čemuž závod málem nedojel, protože byl celý mokrý a byla mu strašná zima.
Léčil to v horký vaně v hotelu, v penzionu, venku se prý spát nedalo, no bodejť jo, když neměl stan, žďárák a vůbec všechny ty krámy, který já tahám celou cestu zbytečně..
To je známý problém, kolik toho tahat s sebou. Dokud nenastane problém, tak jsou ti víc nalehko ve výhodě. V případě problému na to také mohou dojet. Na druhou stranu ti více nalehko jsou rychlejší a v problematických místech se pohybují kratší dobu a tak mohou být více v bezpečí a úspěšnější.
Klasický příklad je Scottova a Adumsenova výprava k jižnímu pólu. Co všechno ten Scott s sebou táhnul a jak dlouho mu to proto trvalo až tam zmrznul.
V současnosti tohle extrémně řeší horolezci, když jdou alpským stylem do velké stěny. S velkým báglem se lézt nedá, ale současně nějaký materiál potřebují i na to prosté lezení a jištění. Na jídlo už většinou skoro nezbývá prostor.
Pro běžné turisty stále platí zlaté pravidlo: Jak máš velký batoh, tolik toho táhneš.
Jako běžný turista nemám problém vyrazit s ne úplně plnou brašnou, nikdy se mi při balení nestalo, že bych si říkal - co bych do té brašny nacpal, aby byla plná? Nebo že bych nebyl běžný turista, nevym :-) Ale až zas někam pojedu, pokusím se to zredukovat, například nechám doma většinu nářadí a náhradních dílů, nikdy jsem je nepotřeboval a bylo to těžký jak prase.
Já bych řekl, primárně omez množství brašen, které se mohou naplnit. Například nech doma ten extrawheel. Vez jen to, co nacpeš na kolo. I tak je toho strašně moc.
Extrawheel zůstane doma, protože brzdit ve sjezdech je na hlavu, tím taky ušetřím nějaké to kilo. Díky nářadí, dílům, extrawheelu a lehčímu stanu už mám ušetřené asi 4-5kilo? Dál už si nevím rady, nafukovačku nedám, bych se nevyspal. Můžu nechat doma pár hadrů, který vážej pár deka. Můžu vyrazit na žiletce, v klidu si nenakoupím. Nechám doma foťák, budu mít jen hnusný fotky z mobilu, ch jo.
Asi to bude chtít si ujasnit priority. Jestli sportovní výkon, nebo dovolenou s určitým komfortem, ale kratšíma štrekama a pomaleji. Na skloubení bys asi musel hodně moc potrénovat :-)
Bohužel máš pravdu, asi nejvíc ze všeho bych potřeboval parťáka, aby mi pohlídal kolo abych mohl jet na žiletce, aby střídal na špici, pak by nebyl problém sázet dvoustovky, ale já už bych se asi na starý kolena s nikým nesnes :-)
Řešením je dobrý mobil, a spaní po těch F1-kách, je to malinko dražší než kemp.
No a pak si můžeš zabalit těch 3,5 kg, jako jsem vezl já, s tím, že každý večer pereš, protože máš jen jednu sadu hadrů.
Jakmile vezeš bydlení a žrádlo, váha roste a nic s tím nenaděláš, i kdybys měl to nejlehčí a nejdražší vybavení, bude to vždycky náklad.
No řešení to je bezesporu. Ale jen pro ty, co chtěj spát v hotelu.
Každý svého štěstí strůjcem, každý to rád jinak horké:-))
Život je plný kompromisů. A chci-li denně šlapat 200+ (tak znělo zadání), je hotelová rada pro váhu kola a možnost dostatečné regenerace docela na místě. Takže tentokrát holt kompromis ze spaní pod hvězdama.
No, nebudeš mi věřit, ale nejde ani o to "chtít spát po hotelích" ale o to, jestli máš moc na výběr.
Ani není důležité, jestli si před tím ujel 2 nebo 200 km, ale o tom, jak vstaneš ze země, když na ní jednou ulehneš. Taková banální vě hokáže někdy dost bolet a potrápit.
Jedna z věcí, která mi na hotelu vadí je, že když chytnu dobrej vítr, budu v posteli už večer v šest, přestože bych mohl ujet ještě x kiláků a naopak, když mi foukne proti, dojedu tam o půlnoci. Vezu-li s sebou spaní, využiju potenciál každého dne na sto procent, když chytnu echt hnusný počasí třeba v horách, můžu si zalézt do stanu do suchého spacáku třeba v poledne, hned teď, bez toho, abych googlil nejbližší ubytování apod.
Hotel je príma občas na umytí, vyprání a usušení při promoknutí. Jinak je to zatím pro mne zbytečnost. Na zemi dokážu spát na alumatce. Když je špatně, tak i jen na podlážce stanu. Když se mi do bagáže vejde i nafukovací karimatka, tak už mám dokonalé pohodlí. Ale to je otázka zdravotního stavu každého jednotlivce. Chápu, že ne každý tohle v našem většinovém stařeckém věku ještě může.
Už zamlada jsem spal na tvrdém povrchu bídně, budily mne nedokrvené končetiny, zřejmě mám špatně konstruované krevní zásobení. I na konci června se mi na alumatce stávalo, že mi byla na prochladlém povrchu zespodu zima, bez nafukovačky už bych na delší cestu nevyjel.
S hotelem to mám asi tak, že jak se znám, i když vím, že je to špatně, tak až nebudu moct spát na divoko, spíš se na to vykašlu úplně, než abych si zvykal na něco jiného.
Jo, to je blbý a s těma nejlevnějšíma už většinou nejde hnout.
Nic nemá jen pozitiva
Věřit mohu čemukoliv a kdykoliv, nicméně, zde, jak jsem snad pochopila, nešlo o radu jak vstát ze země, ale jak jet dvoustovku bez bagáže:-))
Ne, ne a ne! Mně zde jde o dvoustovku s bagáží!
To ONI si furt myslej, že s bagáží to nejde..
Proč by nešlo?
Ale mákneš si
Proč 200? Jaký je k tomu důvod držet celkový průměr 18 až 20 den za dnem? To je hodně vysoký cestovní průměr. Jako rozumný cestovní průměr bych si představovat tak 12, max. 14 v rovině.
Mám tuhle cifru zafixovanou jako něco, co mě maximálně uspokojuje. Já na tom kole nejezdím jen proto, abych něco viděl a někam dojel, hodně důležitý je pro mě i pocit z toho, jak se mi šlape a rychlost, kterou se pohybuju. Čím vyšší rychlost, tím víc happy, i když třeba jedu naprosto nudnou, ubíjející rovinou :-) Nebo jinak - mám to tak napůl mezi cestováním a ryze sportovním výkonem.
Copak jsem blázen? Pokud by starej cyklotremp na takhle neslušný návrh přistoupil, musel by dávat cca 250 denně :-)
To bys mohl asi dávat, jestli by ti stačil na to den, přeci jenom něco si vést musíš, a musíš dát prádlu čas, aby uschlo. Tyhle buňky mají sociálky v kukaních na chodbě, takže na dlouhé blbnutí s fénem to nebude.
Taky bys měl další omezení, musel by si se držet itineráře, protože bys musel mít noclehy zamluvené předem a jejich rozmístění by určovalo kolik máš denně ujet.
Nejde o to, že by se ti v cílovém místě etapy nepodařilo najít bydlení v okruhu nějakých 15-20 km, ale o cenu. Narychlo a na poslední chvíli je všechno safra dražší.
Kdybys to náhodou chtěl vyzkoušet
https://hotelf1.accorhotels.com/home/index.en...
tam kde není F1, nebo jsou klidně ty hotely i vedle sebe mohou mít podobnou cenu tyhle
https://m.premiereclasse.com/en/homepage
https://www.balladins.com/fr
https://www.hotel-bb.com/en/hotels/booking...
ty řetězce nejsou jen ve Francii, nenech se zmást.
Nemusíš to rvát hned na jih, střihni třeba Paříž, když mákneš, budeš tam za 4 dny, netáhneš s sebou skoro nic, mobil a navigaci dobiješ v noci, stejně jako světla.
Vařit nemusíš, 4 dny bez teplého guláše jde přežít.
Trochu problém s nakupováním, protože ti kolo nikdo nepohlídá, ale poradíš si. Zpátky po ose nebo busem, krásný a celkem levný výlet, když dobře naplánuješ a dodržíš plán.
Na Paříž - hezky to zní, fotky z centra atraktivní, ale velká města na kole toleruju jen pokud je přes ně cesta nejkratší, jako nutné zlo, každé z těch překrásných měst, plných krásných žen a architektonických skvostů, opouštím s velkou úlevou, aniž bych se pokusil vyhledat skvost byť jen jediný. Pro mě jsou cílovými zážitky nekonečné obzory, zpěv ptáků, ovce, koně, cvrčci, cikády, panoramata, trocha adrenalinu ve sjezdech, plíce spálené na vrchařských prémiích.. :-)
Taky těch 1000 km nejedeš centrem, to je jen třešnička, a vlastně i tam, do toho centra se dostaneš podél kanálu, mimo provoz.
Dlouhé sjezdy asi ne, ani moc náročná stoupání, panoramata to jo, v Lotrinsku a Champagne.
Adrenalin pak před sámoškou, jestli než si stihneš koupit tu bagetu ti někdo nečorne kolo.
S motorem, sice po zimě a mírně z formy jsem to ztáhnul na 6 dní, kdybych přidal etapu na Sozvadov, byl by to týden.
Dalo by se to asi zkusit za 5 dní, dál už nemám asi bez přikoupení baterie šanci.
Ale bez omezení bateriema, to už je výzva. Ale žádné kochání se, dostat se na 4 dny by byla makačka pro rafany
https://photos.app.goo.gl/BGsDTdCbfmP71nPB7
Třeba Grand ballon, to jo, ale dát si za cíl Paříž, to je pro mě za trest, jako kdybys měl jít Pod led na zmrzlinu.
Grand ballon by tě asi zklamal, nuda. Ale vedle Petit ballon, paradoxně to byla o dost větší dřina :-)
Tys tam byl s kolem, jo? A jak tě napadlo se vydat zrovna tam, tour de france bo co?
Ale ne. Byl jsem tehdy služebně v tom koutu Německa, brácha se mnou, nakouknuli jsme do Basileje a pak mě na krajíčku Francie zaujaly tyhle dva hrboly s legračními jmény. Tak jsme je jeli zkouknout.
No a měli jste s sebou kola, nebo jste šli pěšky?
Na kolech, samozřejmě, jak jinak :-)
Na trekách. Takže na Petit jsme byli jen kousek od kóty, na trávu jsme se nehrnuli. Grand byl jen obyčejný průjezd po obyčejné silnici přes obyčejný kopec.
Nevím proč, nějak mne to tam tehdy nezaujalo. Přitom jsem si dole užíval francouzské vesnice, líbilo se mi to tam. Možná jsem tehdy očekával nějaké "Stelvio" a tak mi to kdovíjak nevyznělo. Nevím. K Petit pak byla jen lokální silnička, šla tak nějak ostřeji nahoru. Taky žádný zázrak, ale foukli jsme si víc.
Záleží, kudy to vezmeš, když přes Stutgart na Strasbourg nejkratší cestou, kousneš si do Schwarzwaldu fest, zkoušel jsem to s motorem, a měl jsem bobky, jestli to dam i se 4ma baterkama, snad 4 hrby za sebou a žádný andorský plážo se 10%, hezky 14.
Zjistil jsem, že tudy na papouška už nikdy nepojedu.
Pak rovinka, ale v Lotrinsku už zase nahoru dolu, a Champagne z Remeše do Dormans je taky samej vršek. Dá se to jet jinudy a naoptimalizovat stoupání, ale na kanále je to nuda.
Ale jestli se chceš vyřádit, tak se vybodni na cestu podél Rhôny ale vem to hned z Chalons nejkratší cestou na Clermont-Ferrand, Millau, Béziers a Perpignan. Massif Central uspokojí milovníka kopečků vrchovatě. S 200kama ale moc nepočítej
Přes Millau jsem jel loni autem a bylo mi ho docela líto :-)
Kdybych měl jet něco kratšího, třeba na týden, spíš mne to táhne na Stelvio.
Blábolení o dvoustovkách vztahuju na rovinatou trasu do Španělska.
V Blanes funguje malý český kemp od Ústecké cestovky, snad jim to vydrží i příští rok, chci to jet do třetice, akorát přemýšlím, že kdybych na tom byl sakra dobře, vzal bych to přes Ventoux i Grand Valiru, velký voči, jako dycky, ale možná by bylo lepší to Millau, abych poznal něco jiného.
Hele, asi by byla blbost to prát přes Clermont-Ferrand, ale natáhnout to podél vody až do Lyonu a pak vzít nejkratší na Millau, Google Maps říkají 305, takže do 320 by se dalo vejít takže dva drsné dny...
Myšlenka není špatná, ale ten úsek před Millau bych to vzal kaňonem Tarnu...
Koukal jsem na to stejně, jenže Pavel chce kopce, a ne se ploužit podél vody.
Tím údolím Tarnu to určitě zkusím, až budu v září v Montpellier, ale dojedu si tam asi s kolovozem a navíc pojedu na baterky.
To není místo na to si dokazovat jak moc jsem mladej, ale spíš na to, užít si v klidu té krásy kolem, když už stáří klepe na dve#e.
Google dal optimální trasu podél Rhôny a pak tím údolím Tarnu, i když o 80km delší, z toho usuzuji, že by "vrchař" si na té nejkratší mohl užít.
Jinak z Millau k Stř
Středozemnímu moři se podél vody taky nedostane, je to tam ale nádherný, jento fakt s sebou v létě chce dost vody, to není středočeský kraj, a vesnice není na kažém pátém kilometru.
Tolik věcí, co by člověk chtěl projet, třeba i s motorem, ale tak málo času, co už zbývá.
Nevím nevím, ještě si až moc dobře pamatuju tu jinou dimenzi kopcovité krajiny v okolí Millau, bylo to působivé, asi se raději budu ploužit podél vody :-) po trase, kterou znám, rád se vracím na stejná místa, na kole to bude po tříleté pauze, takže by mě to nudit nemělo. Největší nuda je stejně před Lyonem..
Co se vody týče, asisi vyrobím z hliníkového plechu dva futrály na dvoulitrové petlahve a nějak je upevním na přední nosič. Vézt kvůli vodě dvě přední brašny se mi nechce, jsou zbytečně těžké, ale trvám na tom, že mi na petlahve nesmí svítit slunko, leze z toho nějaké svinstvo do té vody.
Si pořiď nerezovou flašku. Tahle je aji s pracím gelem :-)
https://dopice.sk/mYX
A tahle má skoro 2 litry!
https://dopice.sk/mYY
Hele to není špatnej nápad, těžší, než petka s hliníkovým futrálem by to být nemělo. Problém bude to připevnit na přední nosič, aby to šlo rychle sundat a nadundat.
40 deka váhy na prázdnou lehav se mi zdá docela dost, to na necelé 4 litry vody vezeš ještě 80 deka obalu a to je už docela hodně proti 5 dekům plastu.
Ale pozor ! Za žádných okolností, nikdy nepoužít na její vymytí jakýkoliv saponát, žádnou chemii. Ta se úplně nevypláchne ani hektolitrem vody, ale zůstanou tam nějaká stopová množství. A tím bychom byli zpátky u té proklaté PET lahve s jejími stopami po chemii.
:-)
Musíš to vylemtat dřív než se to zkazí, taková goušť to zase není, aby jedna petka nestačila, jen je potřeba to doplňovat.
Jj, ono to není jen Millau, ty kopce se táhnou až za, Vichy k Loiře, působivé sopečné hory, hezký pro voko, horší pro pedál.
Za měsíc valím na motoru taky na jih, ale směr Saint Tropez, furt si nejsem jistej, jestli mám jet tradičně Rýn-Rhona, nebo se protáhnout Švajcem do Ženevy, a pak Rhonu kopírovat od začátku, ten kanál je fakt douhej příběh.
Myslim, že ani na slunci se ti PETka neohřeje přes 90°, aby se začalo něco uvolňovat.
A hoaxový bisfenol vůbec neobsahuje:
https://spotrebitele.dtest.cz/clanek-5473/dalsi...
Na slunci se petka ohřeje na teplotu, která je sice nepříjemná, ale stále pitelná. Odzkoušeno za loňské dovolené.
Jasně, jen vodu.
Protoże mě jednou sušilo, a jak člověk nemá vodu, myslí na to a má žízeň, vozil jsem jedne petku v brašnácn navíc.
No a večer vždycky vylejval.Kilo a půl zbytečně.
Tohle je celkem hloupé, Šíravíku.
Plýtvání? Jaké plýtvání? Jaká zbytečně spálená energie?
Člověk musí vždycky hledat rovnováhu mezi tím co by si přál a tím, co si může dovolit. A to nejen finančně, ale i fyzicky.
No já to pořád srovnávám s tím, jak žil před bolševikem můj děda - sice se nadřel, ale byl soběstačnej a nezávislej.
K tomu bychom měli směřovat, ale přijde mi, že děláme pravý opak, jako společnost, i jako jednotlivci.
Díky choulostivé elektronice a závislosti na levné energii jsme stále zranitelnější, investuje se do růstu HDP, do pohodlí a zábavy, místo aby se investovalo do odolnosti, stability, nebo jak se teď říká "dlouhodobé udržitelnosti rozvoje".
No, zase je do relativní.
My jsme určitě zranitelní díky energetické závislosti, black out by znamenal slušný masakr, naše předky kosila třeba zase chřipka, když pomineme války. V každém případě, navzdory údajně zdravějšímu prostředí byla délka dožití o dost nižší.
Jo, díky technologiím je potřeba lidí "na práci" násobně menší, ve výrobě, v zemědělství. A produktivita vyšší.
Co s lidma, co pro ně není práce?
Do služeb, i do toho "zábavního" průmyslu, do toho patří i sporty a veškerá další "zbytná" výroba. EU teda našla ještě další odvětví - úřady a neziskovky.
Tak je zachována jakási zaměstnanost.
Kdyby se dělalo jen to, co nutně potřebujeme k živobytí, dvě třetiny lidí by neměly do čeho píchnout a vedlo by to k destrukci společenství.
Tak aspoň že už je to relativní a ne celkem hloupé. Jenže mi přijde, že se zvyšuje počet lidí, které jejich práce, úloha ve společnosti, frustruje, nedává smysl, jediný světlý bod - pátek, výplata, dovolená, nové auto.
Přijde mi, že pěstování brambor, práce v lese s motorovou pilou, dává smysl, protože na konci každého dne je vidět výsledek, na rozdíl od šichty ve skladu, u pásu, za pokladnou či přepážkou a podle toho pak vypadají volební preference, frustrovaní lidé volí frustrované politiky.
To neumím posoudit.
Myslím si, že je každého věc, jak naloží s penězi co vydělá a jak tráví svůj volný čas, tedy jak má vybalancované svoje preference.
Ale spoustu lidí ani nenapadne, že by práce měla dávat nějaký jiný smysl. Berou to jako nutné zlo, které jim přináší možnost získat peníze, ale po nějakém smysl nepídí. Nikdo z jejich okolí po tom nepátrá, nikdy nepátral, tak proč by měli oni.
Takže s tou frustrací se tak netrap.
Jiná věc je to, že skutečně častěji propadají nějaké manipulaci, protože jejich svět je o mnoho jednodušší.
Dnes ráno jsem se ve vlaku setkal se studentkou jedné ze zdejších středních škol, která neodkázala odpovědět na otázku, co je "kulturní instituce". A ty bys chtěl aby se takový člověk trápil nad smyslem své práce? (Ona je již zaměstnána, ale potřebuje si doplnit vzdělání)
No, Petře, vždycky mi bylo líto lidí, co je práce nebaví a počítají hodiny od pondělí do pátku.
Měl jsem kliku, že jsem dělal asi 40% svého času něco, co mě baví, protože tvrdit, že mě práce bavila vždycky, by bylo pokrytecké, a občas očima tlačím hodiny, zvlášť když se němečtí manažéři vykecávají a předvádějí.
Ale chápu, že si u kasy v Lídlu obtížně najdeš něco, co tě těší a tak pracuješ, abys žil.
Fakt nechci být zlý.
Takže bych řekl, že běžný kluk od nás pracuje, aby użivil sebe a rodinu, a nepřemýšlí o dom, jak se zbylých 35% z toho, co on vydělá, použije.
A necítí se frustrován.
Serou ho ti dobroserové, co za jeho prachy chtějí tpasit svět
"jak žil před bolševikem můj děda - sice se nadřel, ale byl soběstačnej a nezávislej"
-- A taky děda lófroval po Evropě, anebo byl uvázanej u baráku jak pes u boudy?
Spíš jak ten pes asi.
Dával jsem ho jako příklad člověka, který na vlastní kůži zažil, co je a co není v lidských silách.
Chlap, kterej postavil stodolu vlastníma rukama - bez auta, bez míchačky, bez bagru, výtahu, motorové pily, čerpadla na vodu, atd., se musí obracet v hrobě, jestli vidí, jak se dneska mrhá energií pro zábavu.
Míchal jsi někdy maltu jen lopatou?
Když si vzpomenu toho nářadí na opracování dřeva co měl, hoblíky, dláta, rašple, ruční vrtáky do dřeva atd., dneska to každej koupí hotový.
Ve srovnání s tím, kolik to dalo kdysi práce, stvořit jeden trám, dneska se to kupuje za babku a to všechno hlavně díky levné energii, kterou, podle mě, pálíme na dluh.
Maltu jsem lopatou nemíchal, a to jsem stavař. Malta se míchala hraběma v neckách nebo kolečkách. Suchý beton se prohazoval lopatou. Kdyby se dnes mělo postupovat po vzoru tvého dědy tak ještě žijeme v jeskyních :-) A že by trámy byly za babku? Tak to ani náhodou. Připádá mně že žiješ v jiné dimenzi :-)
Jo a levná energie je pro tebe, nikoliv pro podnikatele, tam jsou jiné sazby.
Hráběma, nebo lopatou.. to jsou detaily :-) na elektriku to prostě nebylo. Dědu jsem zažil jen pár let jako malej kluk, takže se jen domnívám, jak stodolu stavěl z nepřímých důkazů, kdo ví, jestli ji nestavěl spíš praděd, já ji pamatuju jako starou ruinu, otec ji zboural když mi bylo cca 10let.
Dneska mě zaujaly dvě dívčiny, seděly ráno kolem 8,00 na zemi, na ostrůvku přechodu ulic Türkova a Lešanské a něco si psaly, tak říkám dobré ráno, co/koho sledujete ?( včera tam byla jen jedna a měl jsem zrovna zelenou).
Odpověď anglicky, nerozumím :) Já na ně jestli jsou na brigádě a zapisují cyklisty a ony, že bohužel jen auta, že sbírají data do studentské práce, no a víc nevím, padla mi zelená... ale chuděry ráno taková zima a zítra zmoknou.
tady seděly
https://goo.gl/maps/wuCqauwk4iCz4nyE7
Dopravní průzkum, nemusí to být studentky co píší svoji práci, ale studentky na brigádě.
Když to tazatelé/pozorovatelé neodfláknou, a rozmístí se uvážlivě, lze takovým průzkumem celkem dost zjistit, nemusí počítat jen kola.
Že to pak je prdu, je problém politiků
Jsme dělali v dopravním podniku kdysi. Všichni zaměstnanci neřidiči 2x jeden den někde na vybrané zastávce: počet lidí v šalině, kolik vystoupilo, kolik nastoupilo.
Tenkrát se na základě toho průzkumu zredukoval počet linek a od té doby to tak už dýl jak dvacet let jezdí. Při té změně zlí jazykové tvrdili, že bude kolaps dopravy. Nebyl, byl to dobře udělanej průzkum. Myslím, že se to tenkrát pokrylo zaměstnancama :-)
Mi v té kompozici chybí natočenej krygl...
Když tady šíravník nakousl PETky a plasty, tak přidám co mě zaujalo:
https://www.youtube.com/watch?v=AX7cPjuVU48&...
Slyšel jsem už dřív, že některý papírový, nebo ekobiotextilní nákupní tašky jsou nakonec závadnější, než blbý "igelitky". Samozřejmě jen v zemích, kde se třídí, tam kde to hážou do řeky asi ne.
Údajně jsou igelitové pytlíky i v Mariánském příkopu.
Takže, pokud tam něco najdeš, můžeš si to i zabalit ...
P.S.
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/606418...
No jo, proč by tam taky nebyly, ne? Když plavou ve všech mořích a oceánech. Jen to asi nebudou pytlíky tady od nás, kde třídíme, recyklujeme, spalujeme a skládkujeme. Šokující je to akorát pro čtenáře Blesku ...
Tím samozřejmě neměním názor, že obalů používáme až příliš a zákazem "uchošťourů" nespasíme planetu :o(
Přestanem chodit do školy a tím planetu spát íme.
Čtvrtek v nejmenované škole:
"Hurá, poslední hodina! Zejtra už jenom ta demonstrace, to bude tak na hodinku (já tam dýl nebudu) a pak báječnej prodlouženej víkend ..."
Taky jsme to tak dělali. Mávátka do koše a rychle vzít kramle. Smůlu měli ti, co vyfasovali transparent.
Demonstují-li každý pátek, zameškají cca 1/5 výuky. Jak by se asi středoškoláci tvářili, kdyby jim MŠMT prodloužilo učební dobu "aby se snížil počet propadajících u maturit" o 1/5?
Nechal bych je bejt, ono to vyšumí, Gretka se ještě párkrát projeví jako debil, a medir si najdou jiného kašpárka
Ono je dost náročné se dlouhodobě udržet ve středu zájmu jen s jedním tématem. Začne to brzo nudit (když se dál nic neděje) a přebije to jiná rychlokvaška. No a o kom se v dnešní době dva týdny nemluví, jako by už ani nebyl...
Nakonec jí nezbyde, než aby jí někde vykoukly při vystupování z vlaku kalhotky, aby si jí alespoň Blesk všimnul.
Přesně :-)
Koukal jsem Pod ledem do Blesku, kalhotky a vykouklé bradrvky, hlavní téma festivalu v Cannes.
No, my bychom museli někoho brutálně zavraždit, aby si nás všimli :-)
Pěkné, hodně zajímavé a poučné povídání. A s tím vloženým humorem se to dobře poslouchá a je to snadněji pochopitelné a jím znázorněný radikál hodně pobavil :-)
Mě zaujalo, že jsme v určitejch věcech asi fakt větší pohodáři, než sousedi přes kopec. Takovej guru Jára razil heslo "odháčkovat, ale nepouštět se do žádnejch větších akcí". Němčouři na to jdou kušama...
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/pasov...