Zdravím,
mám tolik načteno, že jsem myslel, že se nezeptám, ale...Potřebuju přibližovadlo do práce, šlo by o 70 km / den + výlety když bych neměl dost. Celej život jezdím na horským kole a teď bych chtěl přejít na elektro aby cesta ubíhala snadněji.
Nikdy jsem nepotřeboval žádnou špičku, spíš nižší střed, ale u elektra si nejsem moc jistej protože jsem k nim ještě ani nečuchl.
Pokukuju po modelech od spodu nabídky jako :
LECTRON MONTANA RX 2019
LEADER FOX Arimo
APACHE Hawk E3
aj.
Máte někdo zkušenosti i s touhle nižší kategorií? Dá se na tom vůbec jezdit? :D
Díky za rady.
Ešte by som zvážil čo bude dostatočne odolné a s primeranými prevádzkovými nákladmi pri takých vysokých kilometrových nájazdoch. Mne osobne toto vychádza skôr na nejakú prestavbu než na ebajk z obchodu...
A ak už máte toľko prečítané, asi viete že nik Vám tu rozumne nemôže poradiť keď nevieme nič o Vás ani o tom aké budú na stroj jazdné nároky.
Zdravim.
Kdyz budete mit najezd 70km denne, tak sve prvni elektrokolo urcite vymenite po prvnimu roku:)) A pak jiz budete presne vedet co od noveho elektrokola chcete.
Ja jezdim do praci denne i v zime 25+25km, rocne 10000km.
Kazdy rok stavim 1-2 novych elektrokola. Starsi elektrokolo po roku-dva v provozu jde do kose, jiz zbytecne drahe ho opravovat, levnej postavit nove.
A abys nevyhazoval prachy, protože kolega má pravdu, budeš-li jezdit 70 denně, tedy nějakých 1500 za měsíc, a nebudeš to mít jako koníčka, furt něco na tom opravovat, kup si rovnou slušné kolo se středovým motorem se specielním rámem pro elekrokola.
Bude tě to stát dvojnásobek, ale budeš na tom opravdu jezdit a ne se v tom furt vrtat a pak to zahodíš a skončíš u kvality.
V úvahu přicházejí jen dva motory, Yamaha nebo Bosch.
Je to tak, radsi koupit spravne kolo hned nez to spravne kolo koupit za rok, pred tim vyhodiv 50000Kc na nakup prvniho kola a jeho opravy.
Nejlevnejsi dobre reseni - postavit elektrokolo:)
20000kc za dobre kolo, 10000kc motor, a 15000 kc za baterku, ktera alespon neco vydrzi:)
S Boschem nebo Yamahou kolo nepostavíš, motor ti neprodají samostatně a chce to specielní rám.
A v tom, że je ten rám specielní je taky jeho výhoda, pro mtb na tuty, protože motor je posazen výše, než umožní jakákoliv přestavba, a navíc je chráněn masivním plechem. Chce-li na tom někdo dovádět jrko na mtb, je to skoro nutnost.
Když to umíš, postavíš si kolo levněji, s nábovým motorem, teda když už nějaký kolo máš.
Ale na horáka bych 6-7 kilovej motor v zadním náboji fakt nedával a slabší by mu byl k prdu. MTB chce střeďák jednoznačně.
Další věc.
Slovenský kolega tu horoval pro jednu velkou baterii raději než 4 malé.
Nevím, że by někdo vyráběl 2000W baterie, ale i tak je to nepraktické.
Plastový kaslík váží prd, na tom nic nenahoníš, a dál už jen nevýhody.
Vždy nepotřebuješ 2000W, stačí 500 bohatě, ale tu váhu s sebou musíš vozit. Nabíjení nerozdělíš na 2x2, ale musíš nabíjet najednou a to s příkonem, který koupelnová zásuvka v hotelu nedá. Vysere se ti něco na baterce, dojel si. Když máš rozumně rozděleno, můžeš pokračovat v jízdě.
Možná je dobré na elektrokole pár tisíc km estovat do dálky, a pak víš co potřebuješ, ne sedět doma nad grafy, a přemýšlet o kroutícím momentu.