Batéria sa dá repasovať, to je jediné riešenie ktoré zachová pôvodné vlastnosti, ale zrejme aj rovnako krátku životnosť v danom nasadení.
Jednoducho nahradiť inou možné nie je, je ale možné originálnu batériu doplniť ľubovoľne veľkým battery packom ak sa dodržia určité podmienky. Bolo by zrejme možné aj vyrobiť veľkú batériu a osadiť to Bošácke BMS do nej. Pri žiadnej z týchto úprav nebude bicykel správne ukazovať zostávajúci dojazd, inak by to ale fungovať malo.
Najschodnejšia cesta by bola cez tú doplnkovú batériu.
Ešte ma napadlo že teoreticky by bolo možné repasovať s použitím 21700 článkov, čím by sa kapacita aj zaťažiteľnosť zvýšili, a tým pravdepodobne aj životnosť, ale zmestiť to tam by si asi vyžiadalo aj nejaké násilnosti na obale... Údajne to tam niekto zmestil.
to, že nebude správně ukazovat dojezd mě netrápí, jde mě o to používat kolo v maximální možné míře a jezdit bez pocitu že musím šetřit na drahou baterii či repasi každý rok. Díky za info
Inak dá sa pripojiť paralelne k originálnej Bosch batérii akákoľvek veľká 36V batéria... Akurát sa najprv musí zapnúť systém a až potom sa pripojí tá pomocná. Pochopiteľne musia byť rovnako nabité - pred jazdou asi najskôr doplna. Keby som nejakým omylom prišiel k Bošáckemu bajku hneď to takto urobím...
Firma ekolo zařizuje repasi, ale chtějí za to taky 14 tisíc, což se mi zdá nepřiměřené.
Co konkrétně mám rozumět pod pojmem "vydržela"?
Kolik ti degradovala kapacita?
Než za 14 repasovat baterku co má třeba 80% kapacity bych koupil za 17 novou, nesmíš kupovat u nás ale v Německu (eshop poštou).
Repas za 14000?? Ja som to urobil jednému chlapíkovi čo sem s tým došiel za 320€ (repas z 300Wh na 500Wh)... A to som si pripadal že pýtam už celkom dosť...
A auto si taky opravíš, koupelnu obložíš, strop omítneš a mlíko od vlastní kravky nadojíš?
Už jsem ti to psal, když to umíš levněji, začne to dělat, pak třeba pro tebe některé věci nebudou drahé.
My co baterie skládat neumíme jsme odkázáni na to si to koupit. Každý má dělat co umí a toco nejlépe, aby nemusel fňukat, že to či ono je předražené.
vydržela - tím myslím, že dojezd je asi poloviční, než byl na začátku. Pro doplnění stejná trasa, stejné převýšení. Nějaké měření na baterii jsem neprováděl.
To už je smutné, to chce asi zrepasovat. Nebo koupit novou, a mít půl dojezdu v rezervě.
Já mám 8 najeto, ale točil jsem 3 baterie, tak nějakej pokles kapacity zatím nepociťuji. Na druhou stranu, furt máš kilák z 2,50, v čem to ujedeš :-)
Asi fakt škoda repasovat baterku s poloviční kapacitou. Já sice nemám Bosch, ale původní baterka, která mě stála 15000,- už má taky poloviční kapacitu, tak to dělám přesně jak píše Lubo, přidávám k ní paralelně druhou. Nabíjím je zvlášť a obě před jízdou doplna a pak je paralelně spojím. Odběr proudu se rozdělí mezi ně a tím pádem ta stará již tolik netrpí většími proudovými odběry (protože se nejen sníží kapacita, ale i zvýší vnitřní odpor). Takže když k té staré o zbývající kapacitě 6Ah přidám druhou o kapacitě 14Ah, tak mám najednou 20Ah a s tím už se dá slušně pojezdit. Pokud máte originální v rámu, tak tu druhou můžete mít na nosiči. Jen ten zásah do zapojení bude mít vliv na záruku kola, pokud ho ještě máte v záruce.
Možná by žádnej zásah nebyl potřeba, Boschové mají taky dualní baterii a na ní držák, jen to asi zase bude stát raketu.