Ahoj vsem, chci montovat na silnicni kolo z Decathlonu Triban 100, ktere jsem mezitim vylepsil k obrazu svemu stredovy motor od Bafangu typ BBS1 / 250/36V.
Jelikoz se jedna o silnicni-gravel kolo, nechci ho tyrat s 750/1000W motorem, rikal jsem si ze bych zvolil 250W, aby trosku taky tahal k cemuz bych se s vysima vykonama nedonutil a hlavne aby kolo netrpelo vysoky krouticim momentem. Brzdy to ma obyc silnicni, tak by to nebylo ani dvakrat bezpecne.
Chci se zeptat slysel jsem ze 250/350W na 36V jsou stejne stejne jako 500/750W na 48V. Je to skutecne pravda? Jelikoz se nikde uz 350W neprodava, jedine upraveny se snimacem krouticiho momentu, ktery se pry spatne montuje. Pripadne sel by 250W BBS1 predelat na 350W upravou softwaru ridici jednotky?. Protoze vykon 350W by pro tohle kolo a pro moji vahu byl asi lepsi.
Co jsem koukal na videa tak 250W ma oznaceno na ridici jednotce v ovladacim SW max curent 20A, ale nastaveno 15A. Bylo by mozne zmenou na 18A dosahnout zvyseni vykonu pri zachovani zivotnosti motoru a baterie?
Vetsina baterii na 36V ma maximalni dlouhodoby vybijeci proud 15A, ale treba v elektromichal maji baterie Shark ktere davaji dlouhodobe 20A coz by stacilo. Diky za vase nazory.
Já myslím že není důvod cokoliv předělávat. Při jmenovitém napětí 36 V a max špičkovém proudu z řídící jednotky 15 A půjde do motoru špičkový el. příkon 540 W. Pokud to bude v oblasti optimálních otáček, můžete počítat s přípomocí motoru ve špičkách cca 350 – 450 W mechanického výkonu. K tomu si připočítejte váš výkon.
To je pro správné převody více než dostatečné. Ale tohle bude jenom ve špičkách, kdy je potřeba větší výkon. Pro běžný provoz vám pak bohatě stačí těch 250 W nominálních. Pokud by jste jezdil větší kopce, tak vám zřejmě nebudou stačit váš rozsah převodů.
Menší životnost řetězu a kazety se u středových motorů bere jako nutný fakt.
Jasne prevody mam na kazete v rosahu 11-34, to by snad melo neco vyjet. Spis jsem si rikal aby to na rovince davalo kolem 40km/h pri prevodu 46-11 by to melo jit v pohode uslapat.
Jeste jak se prepocitava ten mechanicky vykon z vykonu elektrickeho?
Jezdim BBS01B na 20amp a zatim mi to neshorelo (mam najeto cca 200km). Dam to asi zpet na 19A protoze me v evbike strasili ze to pry muze snadno odejit ten kontroler, nicmene na zahranicnich forech zas resili ze to lze takto provozovat a pripadne se mohou prepajet nejake tranzistory za kvalitnejsi ale to je uz rozsahleji uprava do ktere se nebude poustet kazdy ze...
Ty ampery mi pomahaji prekonavat lepe stoupeni 13% na cca. 500m useku cesty, jinak drzim legalni limit 25km/h. Misto placky 46t od Bafangu mam 42t a vzadu 11-36.
Jinak spis lidi delaji to ze zvysuji napeti napr. americani
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
a nemci taky diskutuji zde :
https://www.pedelecforum.de/forum/index.php...
kontroler na 48V se da normalne koupit...
Úplně zbytečně dáváte takhle pokouřit baterce, odmění se vám menší životností, stejně jako řetězová linka. Pokud jezdíte stoupání 13% a převodník máte 42z pak by jste měl mít kazetu alespoň 11-40, raději 11-42, ….
Baterie zvladne 25a max verim tak ze 18 vs 20amp pro ni neni tak zasadni rozdil, ale mate obecne pravdu. Do kopce prislapavam co to jde a otacky drzim v poradku,motor se ani nezahreje.
Pokud baterie není alespoň 6p, tak i 18 A jí dává nafrak, zcela zbytečně.
Co je to 6p ?
Mam tuhle : https://www.e-pohon.cz/Akumulator-Li-ion-36V-14...
a na dojizdeni do prace 10km je predimenzovana, pocitam s tim az bude mit polovicni kapacitu + mraz v zime ze to vyjde akorat.
6p znamená 6 paralelně řazených článků. Vy máte baterii 10s5p, tedy 5 článků paralelně, 10 sériově, celkem 50 článků Panasonic PF nebo Samsung 29E.
Při 18 A to dělá 3,6 A na článek, to je hodně a zaručeně to je jeden z faktorů, který snižuje životnost. Ale vám to zjevně starost nedělá, takže není co řešit. :-)
Koneckonců každý si můžeme dělat se svou baterkou co se nám zlíbí. :-)
jen at maka - nahodne nalezeny datasheet od Panasonic clanku 18650 maji max discharge rate 4.8A takze nejakych 3.6 - 3.8 na 30min jizde s max asistenci proste musi dat :)
ale prekvapilo me ze pocet cyklu nez klesne kapacita pod 70% baterie je pri maximalnich vybijecich proudech pouchych 20% cyklu tj. nikoli 500 ale treba jen 100 cyklu. Tak to jsem na to zvedavy.