Musím hned zezačátku uznat, že dobrý, za mě fakt docela dobrý.
Řídila ho zkušená řidička a ochotně mi kolo nabrala na prdel autobusu. Na Suchdolu Výhledech jsem si ho už sundal sám aby se s ním netahala, když jsem viděl jak se s ním dřela při zahakování do držáku. Takže se toho nákolnící a dobrodruhové nebojte a vyražte směrem jako já dnes na hrad Okoř a hradiště Budeč.
Informace jsou na různých webových stránkách, kdo hledá najde.
http://mhd86.cz/2019/03/27/cyklobus-na-lince-c...
Koukám na mapu kudy a jak trasa autobusu vede a pro někoho asi dobrý, ušetří asi tak 15 minut a jeden sto metrový kopec a utratí 24 Kč.
Drtivá většina cestujících MHD má Lítačku, takže neutratí navíc ani korunu. A DPP nabízí přepravu kol zdarma. Vypadá to, že lze přepravovat i elektrokola "Přepravovat lze běžná kola, která lze na nosič bezpečně upevnit"
Mohu se zeptat?
K čemu má člověk na kole motor, když se nechá do kopce vyvézt autobusem?
Proč nutit mladou sličnou autobusačku, aby přivazovala do držáku kolo s motorem?
neblbni, takový peníze to stálo, tak si ho přece nebude zbůhdarma opotřebovávat a vybíjet baterii :)
V minulých letech platilo, že přeprava není určena pro elektrokola, dětská kola a lehokola.
Nenašla jsem nic, že by to letos bylo jinak.
Ve smluvních podmínách PID v aktuálním znění je uvedeno:
"Jízdní kolo (rozumí se též elektrické jízdní kolo, koloběžka nebo podobné vozidlo s pomocným elektrickým pohonem blízké konstrukcí a hmotností jízdnímu kolu), jehož rozměry přesahují stanovené rozměry pro přepravu zavazadel, lze přepravovat:
... d) v cyklobusech a v autobusech se speciálními nosiči"
Já už si říkala, že nám e-kolo letos nehlásí zahájení provozu. A hle, on na to má lidi :o)))
Jen furt nechápu, proč se cestou na Okoř necháváte vyvézt na Suchdol, pak sjedete do údolí Únětického potoka a pak vyšlapete na druhý - vyšší - kopec (v Lichocevsi nebo Tuchoměřicích) abyste sjeli na Okoř.
Ta suchdolaská muldička se dá v pohodě objet - např. z Roztok Tichým oudolím.
Navíc ty sis dal ještě Budečák, což je proti Suchdolu taky docela slušnej krpál. Takže fyzicky na tom asi blbě nebudeš.
Ale jen si ten bus pochval - Praha 6 má zase odškrtnutou aktivitu pro cyklisty, která je nic nestojí, ale body se za to chytají snadno. Její smysluplnost a hlavně využitelnost už nikoho nezajímá.
Tak pardon, využitelnost už se sleduje :o)))
"...Zájem o tuto službu má vzestupnou tendenci. Loni o víkendech ji využilo v průměru pět až devět cestujících za jeden den. S návratem z prázdnin pak cyklobus na své projížďky během zářijových sobot a nedělí využilo dokonce průměrně jedenáct cyklistů denně..."
http://www.dpp.cz/cyklobus-na-lince-c-147-opet...
No, tak takový vytížení bych očekával třeba někde v Sedlčanech. Na Prahu je to docela pecka :-))
To víš, my jsme sportovci :)
Tak aspoň že elektrikáři to zachraňují.
No v Holandsku už elektrokola tvoří 1/3 prodaných a to včetně dětských :(
Mi povídej, co jsme jich dneska potkávali...
Chceš říct, že budu na starý kolena stejnej exot, jako v sedmnácti? :-)
Se s tím smiř. Nic jiného nám nezbude. :-)
Ale ať se tam klidně nechají vyvézt autobusem klasičtí kolaři. Je mi to celkem jedno.
Ale proč kolaři s motorem?
Dnes jsem potkala kluka, cca 10-12 let, na kole se spalovacím motorem. Byl slyšet na dálku a mastil to dobrejch odhadem 40 km/h. Já mu to nezávidím, je to spíše otázka jeho rodičů.
Ale proč by měl být vyvážen s "kolem" nahoru do kopce? Protože má lítačku?
Budeme příště vyvážet autobusem taky mopedy, skůtry a motorky?
A co auta, ty vynechat to by byla diškriminace :) !
Píšu to výše a psala jsem to i v minulých letech - přeprava není určena pro elektrokola, dětská kola a lehokola.
Pokud jsou převážena, je to mimo přepravní podmínky. S ohledem na vytíženost cca 6 - 11 kolistů denně a na celkovou vytíženost linky 147 se ani nedivím, že řidič občas přimhouří oko a sveze i někoho mimo pravidla.
Ostatně jak tu psal ee-kolo, tak ten jezdil s kolem uvnitř busu a dokonce se nechal vozit oběma směry - nebyl líný vyšlápnout si dokopec do Suchdola, aby se pak nechal svést busem dolů :o)))
Kde v podmínkách je uvedeno, že "přeprava není určena pro elektrokola"?
Aktuální SPP PID zde: https://pid.cz/wp-content/uploads/ke-stazeni...
Nechápu co se tu děje, kde jsem psal o elektrokole, když jezdim na bajku a pak radka má nějaký psychický problém, jinak si nemohu vysvětlit její chování a napadání. Takže reagovat na ní je úplně zbytečné, ta si bude tvrdit svou. Divná ženská.
A on tady někde někdo zmínil že si si vezl elektrokolo autobusem?
Napadání z mé strany?!? Kde?!? Koho?!?
Ale pokud čteš jen jméno přispěvatele a příspěvek ne, pak je to celkem jasné.
Pokud seš vůbec baba tak raděj mlč a mlčením nic nepokazíš, už se nevnucuj.
Myslím, že začíná být jasné, proč to tvé kolo řidička popadla do teplejch a vrazila ti ho do stojanu sama.
Chtěla to prostě mít za sebou a otravného chlapa co nejdřív vyklopit na konečné.
Zajímavá informace, zrovna na jediné lince v Praze kde řidič může občas něco zvedat nebo pomáhat zvedat a to navíc poměrně vysoko, nasadí MHD řidičku :), která, dle otce zakladatele tématu, nabírá kola na prdel sama...
Já jsem ho tam chtěl dát, ale ona ho bafla a asi měla na čas, takže to není tak, že bych chtěl aby ho tam dala ona. A navíc můj bajk má jen 13kg.
ale o tom jsem nemluvil, mluvil jsem o tom, že na jedinou pražskou autobusovou linku s přepravou kol na hácích dají řidičku která někdy může s koly manipulovat.
Asi jedou v nějakém turnusu a prostě to na ní vyšlo ;-)
A než zas pozorovat, co všechno kaštan zničí a jak dlouho mu to trvá, tak to tam radši hodí sama
Počítám dobře, že tam jezdí ve všední den 40 kolonošů, v sobotu 30 a v neděli 35 ??
A to se chlubí jedenácti odvezenými koly denně ?
Já myslel, že jich jede tak šest za den.
No to je teda opravdu pecka v milionovým městě s tak horlivýma propagátorama cyklistiky :-))
To víš, atraktivní trasa :o)))
Když jsem se na to před 2 lety dotazovala, proč zrovna bus na Suchdol, bylo mi řečeno, že se hledala linka, která není příliš vytížená a kde by nakládka/vykládka kol nebrzdila dopravu.
Linka se našla, busy jezdí, město a DPP to vlastně nic nestojí a podpora cyklistiky nejsou jen prázdná slova. A vo to tu běží!!!
Fakt, že tím i po 4 letech ZKUŠEBNÍHO PROVOZU (!!!) jezdí průměrně 6 cyklistů denně už nějak nikoho netrápí.
Jo takhle, oni potřebovali vytipovat takovou "hospodu Na mýtince". Ne podle smysluplnosti, ale jen provozní jednoduchosti. Dobrá komedie :-)
Přesně tak. Vlk se nažral (teda Dolínek se nažral) a koza zůstala celá.
Nač vozit lidi busem do Bohnic, nahoru na Zbraslav nebo na Točnou, když tam jsou busy natřískané a ještě by mohl někdo remcat, že cyklisti zdržují nakládku.
A přitom by to byly cyklisty určitě žádanější spoje. Jenže to by pak nestačil nosič na 6 kol...
Holt jinde to má zkrátka svá ALE...
U busu na Suchdol neremcá nikdo :o)))
Teda až na mě, když se snažím u zastánců cyklobusu zjistit, jakou má Suchdol pro cyklisty výhodu :o)))
Pro cestu Bohnic se mohou cyklisté pohodlně vyvést metrem nebo tramvají do Kobylis a poté dojet asi 2km (převýšení směšných 35m). Proč by měl jezdit cyklobus na Točnou, když v okolí nejsou ani žádné cyklotrasy?! Trvám na tom, že Suchdol byl vybrán správně a nejen kvůli převýšení, ale i díky možnostem cyklojízd v okolí, napojení na vlak, přívoz atp.
Možná byl vybrán správně, ale jak se to dá ověřit, když jinde to vyzkoušeno nebylo.
Pravda, pořád se dá říct, vybrali jsme správnou linku na Suchdol, ale za to, cyklisti nám ji ani z daleka nevytíží, my nemůžeme. To ti cyklsiti:-))
No nevím, ale kolem Točné
1. cyklotrasy jsou zhruba ve stejném počtu jako Suchdole :)
2. proč by se vlastně mělo jezdit jen po cyklotrasách, to by se jako chodit mělo jen po turistických značkách ???
3. Dejvická jako výchozí stanice 147 je u vlaku a přívozu ? ( A kolik kol převeze přívoz vedle Podbaby a kolik kol převeze 147čka? Nesrovnatelně méně že ? Proč tomu tak je ? Nějaké vysvětlení ???
No jo, ten přívoz v porovnání s tím cyklobusem...
To je přesně ono.
Pochopila bych, kdyby poslali jeden cyklobus na Suchdol a druhý cyklobus na Točnou. Pak by šlo říct, co vychází líp.
A je taky potřeba vzít v úvahu, zda lidi od toho cyklobusu neodrazuje právě to montování kola do nosiče. V metru s kolem prostě najedeš do vagonu a jednoduše zase vyjedeš. Na přívoze jakbysmet.
Když pojedeš Flixbusem pět set nebo víc kilometrů, tak se ti to možná vyplatí.
Popravdě mě na tom trošku vadí to, že je to už pěkných pár let prezentované jako :
zkušební provoz ( to je takové to opatrnictví)
jako přínos politiků cyklistům ( napřed pár let socan Dolínek, teď ten pirát Scheinherr ) a přitom by člověk čekal, že už z toho vypadne nějaký výstup typu :
skvělé rozšíříme to
nijaké, necháme to tak jak to je
k ničemu akorát to zdržuje dopravu, zrušíme to.
Ale kdepak, prostě to bude ve zkušebním provozu další pětiletky a politici budou " procykličtí", ale bez následků...
Je zjevné, že nic netestují. Prostě nakoupili nosiče na kola a vozí je na Suchdol.
Po pravdě, kdybych měla kvůli takovému kopečku jako je na Suchdol, pokaždé čekat na autobus s nosičem, pak tam to kolo uvazovat a zase odvazovat, tak si to raději vyjedu sama a při troše štěstí budu nahoře možná i rychleji:-))
Pro přestup cyklistů na bus z přívozu/vlaku je určena zastávka V Podbabě. Výchozí Dejvická je pro cyklisty, kteří přijeli metrem.
Na Suchdole je kromě mnoha cyklotras a celkově atraktivnější oblasti i velký kampus, prostě ve všech směrech nesrovnatelné s Točnou...
Nechal bych tomu čas, postupně si to své cestující najde (ten držák na kola nic navíc nestojí, i kdyby jezdil prázdný) a vytíženost není špatná ani teď, v tramvajích jezdí cyklistů také minimum.
Von se ten držák vyrobil, namontoval a homologoval zcela sám a zadarmo ty chytrej. Hele piš jen k tématům, ve kterých se vyznáš.
Kola to nejsou
Počítače to nejsou
Městská hromadná doprava to není.
Psal jsem jasně nestojí "nic navíc", tedy navíc proti pořizovací ceně. Takže si v klidu skládej domácí počítač a nezapleveluj diskuze, které sám nemáš čím obohatit.
mě to přijde dobrý, že to moc cyklistů nevyužívá je už jiná věc.
Docela dobrá mi přijde i ta lokalita Suchdola, ta trasa přez Okoř, Kralupy nad Vltavou a zpět do Troje je vcelku fajn a začínat pod kopcem není pro svátečního cyklistu určitě nic zábavného.
Rozhodně mi na rozdíl od jiných vubec nevadí, že když já ten autobus k životu nepotřebuju, měl bych si s tím nějak zásadně lámat hlavu a řešit to tady do bezvědomí.
Nápad to byl dobrej.
Tímto doporučením "nezapleveluj diskuze, které sám nemáš čím obohatit" se řiď hlavně ty. Většina tvých příspěvků je pomýlená, nebo nepříjemně připomíná mlácení prázdné slámy.
Tak ti nevím, jestli koukáme do stejné mapy.
Na Točné že nejsou žádné trasy?!? Dostaneš se na kopec a otvírají se před tebou možnosti celého jižního a jihovýchodního PříPraží.
Ze Suchdola napojení na vlak nebo na přívoz?!?
Překvapivě je to k obojímu stejně daleko jako od metra Dejvická a navíc z obou míst z kopce!!!
Čekat na bus, nakládat, vykládat a pak sjet ze Suchdola zpět k Vltavě mi nějak nepřijde smysluplné.
Co se týká těch cyklojízd ze Suchdola - každého se ptám, jaké že skvělé možnosti se tu naskýtají a každý řekne jen Okoř nebo Kralupy. Do obou míst se ale v první řadě zase sjede dolů do oudolí, takže ten výjezd na busem na kopec je tak nějak nelogický...
Jo a když už někdo jede tím metrem, tak je poněkud blbost vystoupit na Dejvické a jet busem na Suchdol, když můžeš jet metrem až na Veleslavín, odkud je to do Šárky co by kamenem dohodil a dál se před tebou otvírá možnosti celého západního PříPraží. Dokonce i na tu Okoř je to z Veleslavína smysluplnější, protože ušetříš jeden dokopec.
Ne, cyklobus do Suchdola je jen prachobyčejný alibismus.
BLABLABLA
Tady se někdo snaží být úmorně chytrej že?
Většina kol má do 15 kg, tak by pro řidičku neměl být problém i kdyby to tam náhodou chtěla dávat sama.
Spíš bych viděl docela velkou průdu pro cyklistu sundavat z kola všechno co jde, brašna, lahev, pumpička, světlo, navigace a kdoví co všechno. Na to abych měl ještě extra tašku abych to unesl. Pak zase po 10 minutách to na kopci zase všechno na kolo nandavat. To bych fakt byl na kopci za své dřív než tohle.
No já měl dojem, že ženy mají 15 kilo jako pracovní limit, ale můžu se plést...
To mají pořád, většina dnešních odstrojených kol to splňuje, elektrokola už ale ani náhodou.
Ale jak jsem v rychlosti proběhl podmínky k přepravě, tak cyklista sám si musí kolo uložit na závěs, takže je to fuk a řidiče se váha netýká. Kdo nezvládne kolo zavěsit jede jen za své :-)
Ale jo, ale otec zakladatel říká, že mu to řidička naložila, proč ? Protože nebyl schopný zvednout 13 kilové kole nebo se už na to nemohla koukat ? :)
Spíš to vypadá jako by se na to nemohla koukat, jízdní řád se musí dodržovat a taky se asi chtěla krapet protáhnout :-)
Co si myslet o příspěvku "o ničem" kterých je tady většina. Protáhnout nevim, ale bavila se se mnou normálně dost narozdíl od zdejšího dusna.
Na Okoř se jede "na těžko" jen s vlastními kily, takže o odstrojování kola asi moc nenapíšeš.
Ono sundavat zadní brašny s nosiče (nejsou-li přichyceny jen gumicukem) je značný vopruz, o tom žádná ...
Nějak si nedovedu představit člověka - muže co si nechá od ženské zavěšovat kolo na závěs, když to není její povinnost, ale je to povinnost toho cestujícího. To musí být vážně něco takového poznat. Je fakt, že v Praze je pravděpodobnost potkat takového exota mnohem větší než jinde, přesto si myslím, že by výskyt něčeho takového mělo být úředně zakázané.
Ovšem vrchol je se něčím takovým chlubit. Jen doufám, že podobných šašků tady není mnoho.
Chceš dělo ty kokote?
No to ses teď ale fakt předvedl!
Zajímavé.
Jak sám sobě vyrobit z tématu žumpu:-((
Asi by to chtělo oblíbenou hru "sudá lichá" :-D
tak je to zjevně lehčí než kakat na pumpě za keřem :)
Vidíš, vidlak tu nebyl docela dlouho :-D
A co je s cyklopalmovkou?
Co by mělo být, dál tvoří :)
https://www.youtube.com/watch?v=HbjlVeO9YG4
A kde na to seženeš lidi?
Možná by to pomohla ta paní řidička co ti nakládala kolo na závěs aby ses mohl vyvézt na kopec, chudáku.
Beru tě za slovo. Dělo chci. Bronzový systému Lenk, model 1863, nejlíp polní 4 liberní. Ale spokojil bych se i s 8mi liberním a kdyby bylo nejhůř, tak i s 3 liberním horským. Vše tedy samozřejmě s plným příslušenstvím, tedy k dělům polním i kolesnu s hlomoznou, příslušné koňské postroje a širší příslušenství k dělu. K horskému obdobně.. tedy nákladní sedla pro přepravu v rozloženém stavu a širší příslušenství děla. Snaž se kokote.
Poslouchej pepoviči, co to máš pořád s tou východní mystikou, proč bys nemohl jednou pomeditovat po našem, našim ruským způsobem a pořádně si nezařval chceš dělo ty kokote ?