Nemám rád cedule "Cyklisto věd kolo", "Vstup do lesa na vlastní nebezpečí" Jsem dospělý člověk a já sám se mohu rozhodnout a vyhodnotit nejlepší postup. Stát dělá z lidi blbce - záměrně aby se dali lépe manipulovat.
Stát by měl vést lid k odpovědnosti, slušnému chování, toleranci a ochotě pomáhat druhým.
Tím že se budují dopravní značky na špatných místech, navíc zakoupené u spřátelené firmy, vede lidi k ignoraci dopravního značení, frustraci a snaze si dělat vše po svém.
(Dopravní stavby projektují většinou Pražské firmy, bez místních znalostí od stolu v teple kanceláři.)
Dopravní značky jsou pro ty kteří nevědí jak mají jezdit. To je První paragraf tzv. pražského dopravního desatera :-p
2.§:
Kde není policajt, značka neplatí! :)
(Když uvidím na mostě lidi tak automaticky seslezu z kola, ale cokdyž v okruhu 10km není ani noha?)
Ta cedule tam není kvůli tobě, ale kvůli kreténovi, co v plné rychlosti na tom místě voprasí padesátku chodců s odůvodněním, že mu to přece nic nezakazuje. Takhle mu to ta cedule zakazuje. A i když bude stejně dál prasit, můžou ho (teoreticky) alespoň nějak usměrnit.
Jestli to spíš nebude tím, jak se chovají pitomi cyklisté, co se sami rozhodují a vyhodnocuji nejlepší postup. A pak se strašně diví :-D
Přiznám se, že mě ty cedule apod. taky se***
Ale pravda je taková, že si za to cyklisti tak trochu můžou sami, resp. podobně jako u více oblastí, může za to pár jedinců.
Tuhle jsme šli pěší přechod Velký Fatry, s dětma.
V oblasti Suchýho vrchu je to docela prudký, kamenitá pěšinka, my to šli nahoru. Shora sjížděl namachrovaný blbeček na horským kole... To že tam na tom kole neměl co dělat, je věc jedna, a beru to, že je dospělý a byl tam na vlastní riziko, chápu, že ta hřebenovka je krásná a lákavá a adrenalin musí stříkat. Ale on se řítil dolů z kopce bez ohledu na pěšáky, co šli nahoru. Sotva jsme mu s děckama z tý pěšinky stačili uskočit a to fakt nejsem matka hysterka. Tak to už jsem na něj něco zavolala. Kus za ním šla jeho priatelka. Opatrně, kolo vedla. Fakt to nebyl terén na kolo. A hned na mě: "A proč vám to vadí?"
No proč asi. Přesně kvůli debilům jako jste vy, pak tahle všechna omezení vznikají. Stát nemá na to, aby tam někde na hřebeni hlídal, tak raději preventivně vyhlásí zákaz kol mimo vyznačené cyklotrasy.
Přesně tak! Kvůli ojedinělému pitomci jsou pak "plošné" zákazy omezující všechny. Preventivně. A ten pitomec tam pojede stejně :o(
Mnoho plošných zákazů taky vzniká plošnou neschopností úředníků situaci jakkoliv smysluplně řešit.
Nemálo takových zákazů a příkazů pomalu, opatrně a ohleduplně na kole projíždím, neslézám (slezu, když je tam lidí nahusto a měl bych někoho jízdou obtěžovat, omezovat a sám měl nějak nepohodlně kličkovat) - a ještě se mi nestalo, že by byly nějaké námitky.
To ti brzo skončí, ty piráte silnic, načipujou tě a pokuty bude rozesílat software!
uch, starnu, četl jsem "napi**jou tě"
:-)
to je totéž :-p byť řečeno trochu jinak :-)
Státem záměrně manipulován cedulí "cyklisto, veď kolo"
Je to šikana, co ti maj nařizovat abys něco vodil a koloběžka může frčet!
To ve Francii cyklisty nediskriminujou.
Prostě v těch úzkých místech dají ceduli
"Au pied!" = "Pěšky!"
Ovšem chudáci vozíčkáři.....
Jenže tam maj taky "partageons la route" ...
a nejen to, pak ještě "voies vertes" (zelené cesty) určené pro cyklisty a pěšáky.
Při putování Francií na kole může pomoci tenhle web
https://www.francevelotourisme.com/
Jestli si myslíš, že na koloběžku to neplatí, přečti si silniční zákon znovu!
Dle zákona se (logice navzdory) koloběžka považuje za jízdní kolo, tudíš jezdec na ni je z pohledu zákona cyklistou, i když se to koloběžkáři líbit nemusí...
Jestli tam ovšem příkaz Pěšky platí i pro motoristy, tak je vše v pořádku... vrámci antidiskriminační opatření navrhuji rozmístit po silnicích tolik značek s příkazem Motoristo tlač auto, kolik je v republice těch cyklistických... :-)
Motto:
Víte proč shořel Říšský sněm ve třiatřicátém?
Protože hasiči, kteří přijeli k požáru, uviděli cedule: "Zákaz vstupu na trávník!"
Mimo to co výše psali kolegové o dodržování, má taková cedule i právní dopad - pokud neslezeš a něco se ti stane, je to tvůj problém, kdyby tam nebyla, tak je to problém vlastníka komunikace.
P.S. S tou manipulací jsi to přehnal!!! :-(((
Část svéprávných Čechů takové cedule ignoruje:
"Vstup zakázán"
Ha, proč je zakázán, půjdu se podívat ...
Cikáni se s krumpáčem šli podívat, co v tom zamčeném baráku je. Šli přes plot, vylomili (krumpáčem) dveře a, představte si, ten hajzl (?) majitel po nich střílel!
Ale oni nešli krást, oni se šli jen podívat ...
Mícháš jabka s hruškama, abys měl co hrotit ? ;-)
Ale v podstatě je to tak. Díky hloupým "zákazům" a jejich společensky tolerovanému překračování pak musíš řešit argumentaci při překračování podstatějších zákazů obecně prospěšných.
Zájezd do Britanie.
Cedule "Closed" - místní nenapadne tam lézt.
Ne tak Češi, ti jdou prozkoumat, proč se tam nesmí. Vítězoslavně projdou staveništěm, aby pak nadávali na šlendrián, díky kterému si zmazali boty.
To říkal táta, když se vrátil z Anglie, klozet je tam rej na každém rohu, ae všechny byly zavřený
jo, tak na tohle možná funguje "Vstup přísně zakázán"
Jsem nad tím zrovna přemýšlela ve Švýcarsku, jaký je rozdíl mezi cedulí
"access interdit" a "access strictly interdit"
Pro někoho platí holt až to druhé, aneb jak se říká, že jsou země, kde protisměr je názor řidiče a červená jen doporučení. A už jsem viděla i, že je na každým dej přednost vjízdě raději doplněná i stopka :-) myslím v Itálii nebo nějaký podobně temperamentní zemi.
U nás se běžně užívají "o stupeň silnější" dopravní zákazové značky, než je zamýšleno. Třeba místo čtyřicítky třicítky (protože stejně všichni pojedou tolerovaných padesát), nebo zákaz zastavení tam, kde je potřeba, aby platil zákaz stání (dostalo se mi dokonce oficiálního vysvětlení k námitce na nově umístěnou značku).
Tolerovaných padesát je dost naivní představa. Zkus jet pade na třicítce v Praze mezi Novodvorskou a Thomayerkou a uvidíš jak tě ztolerujou. Mimochodem ta třicítka je tam naprosto nesmyslná.
Myslel jsem tolerování orgánama.
Asi máš na mysli třicítku u pumpy OMW tady
https://mapy.cz/s/3quc7
Pro tebe je možná nesmyslná, ale byla tam zavedená po té, co na přechodu auto opakovaně smetlo chodce. Poslední kapkou pak bylo, když tam smetl starší muž ženu s malým klukem.
Navrhni jiné řešení jak na bezohledné a nepozorné řidiče.
Jestli někdo někoho smetl na přechodu u OMV, musel jet jak debil a je jedno jestli je tam třicet nebo pade, nehledě na to, že ta třicítka pokrývá jen pár metrů a další přechody směrem k nemocnici jsou už normálně na úseku, kde se jezdí pade. A pokud si vzpomínám, jak se má řidič chovat před přechodem se tady celkem nedávno rozsáhle řešilo.
Už ten rozptyl při založení tématu říká, že nevíš co chceš sám rozhodovat :)
Dopravní značka příkazová versus cedule, která ti umožňuje vstoupit do míst bez toho, aby za tebe vlastník lesa měl odpovědnost.
Proč jsi jako příklad nedal souměrné věci tedy třeba Cyklisto veď kolo - Zákaz rozdělávání ohně ?
Protože by to vypadalo blbě, že ?
Proč je v lesním zákonu, když už jsi zmínil les stanoveno, že vlastník může viditelně zakázat
rušit klid a ticho
jezdit motorovými vozidly
jezdit na kole mimo lesní cesty a vyznačené trasy
kouřit a rozdělávat otevřený oheň mimo vyhrazená místa
tábořit mimo vyhrazená místa
znečišťovat les odpady a odpadky
sbírat lesní plody způsobem, který poškozuje les
Chtěl by jsi takovým rozumným nařízením nadřadit vlastní dospělý rozum ve společnosti, ve které si značná část populace přeje, aby jen oni osobně mohli použít dospělý rozum zatímco ti ostatní aby měli dodržovat zákony a pravidla aby TADY/U NÁS byl pořádek ?
Chtěl by jsi narazit vlastním rozumem na to, že by jsi prostě do lesa bez svolení vlastníka vůbec nesměl ? Tak jak je tomu ve velké části Evropy ?
Rozumím tomu, že značek je zbytečně mnoho a že to člověka otravuje krom toho, že to zapleveluje veřejný prostor, ale pokud chceš debatu o značkách, tak netahej do diskuse les :)
No a hlavně, cedule "cyklisto veď kolo" není ani moudrá ani pitomá. Je to prostě cedule.
Pitomé nebo naopak moudré a opodstatněné může být jen její umístění.
Takže se lze bavit maximálně tak o konkrétních místech, kde ta cedule je a proč tam je.
Pitomé umístnění v místě zvýšeného výskytu pitomců ? :)
To chci na tričko :-D
Vy nemáte nařízený mundur?!?
K tričku by to šlo blbě přišroubovat.
To se nešroubuje, na to stačí nastřelovačka.
Jak už psali jiní - můžeme si za to sami.
Kdyby se lidi řídili prostým rozumem a byli schopni být ohleduplní jeden k druhé, byli schopni se domluvit a dodržovat domluvené konvence, nepodváděli by se navzájem atd., pak by nemusela být žádná nařízení, žádné zákony, žádné úřady,...
Jenže kdyby nebylo kdyby, byly by ryby v bruseli.
Idea ráje říznutého komunismem je zřejmě nesmrtelná :-))
Říká se kdyby byly v řiti ryby, nebyly by rybníky ;-)
Tak rybníky by nebyly, pokud by se Kuba Krčínů kdysi neoženil s bohatou starší vdovou v domnění, už z něj brzo bude bohatý vdovec.
Jenže madam ho převezla a těšila se dobrému zdraví ještě dalších 20 let. A v té době Kuba rybnikařil.
Co by vdovec se pak oženil s dívkou o 20 let mladší a s rybnikařením byl konec.
Holt za vším hledej ženu :o)))
V autoškole jsem zaslech historku o dvou řidičích, co si dávali na křižovatce tak dlouho přednost, až to skončilo u soudu. Ve vší ohleduplnosti se servali, nabourali auta a skončili u soudu. Nic se nesmí přehánět. :-)
Já se takhle jednou na ovocný stezce šklebil ceduli "cyklisto sesedni z kola" a ještě jsem přidal.. a najednou na asfaltu takový divný čáry, tak jsem zmáčk obě brzdy, docela chápavě, a ony tam byly schody, hezky schovaný. Zastavil jsem na hraně...
Vedle v Klánovicích, než udělali nový podchod s možností jízdy, tahle cedule byla a za ty roky jsem tam pár idiotů, kteří to střihli na celopéru po schodech klidně ceduli navzdory , taky viděl...
No pak nám u školy udělali takovou zónu bezpečí, tedy všude 30, ostrůvky na přechodech, plastové zelené sloupky a zpomalovací prahy. Hned první tejden po otevření tam stará paní přejela holčičce nohu, protože se lekla při přejíždění zpomalováku, že škrtla vanou ( zpomalováky pak snižovali) a vzala to rovnou do zelených sloupků bezpečí a tam stála ta holka...
No a loni tam byl skoro smrťák, protože ze zóny 30 před školou vyjel motorkář na hlavní asi kilem a narval to už asi 5-10 metrů za ostrůvkem pro chodce ( nevím jestli nešel přes něj) v protisměru jedné paní do čelního skla, odváželi ho vrtulníkem a údajně to přežil...
Ještě než spadla trojská lávka, jsem ji občas přejížděl. Byla tam cedule "cyklisto veď kolo", ale když vedu trojkolku (krom toho, že se vede fakt blbě a na betonu se mně do kopce smekají kufry), zaberu o půl metru prostoru víc, než když jedu. Přesto, že jsme v tom sobotním brzkém ránu byly na celé lávce dva-já a nějaká paní, které jsem se snadno v pomalé jízdě vyhnul, neodpustila si mně napomenout, že mám kolo vést. Neprali jsme se, jsem proti násilí, ale trvat na v daném okamžiku, nesmyslném požadavku mně přišlo, jako téměř buzerování. Jo, v neděli odpoledne, kdy bývala lávka plná, to bylo na místě, ale i tak bych na trojkolce jel, i když rychlostí chůze, protože jinak bych byl překážkou v plynulém provozu. Všechno je otázkou ohleduplnosti a logiky, která je ne všude uplatňována.
Podobná cedule je i na dřevěné části cyklostezky v Brandýse nad Labem, která se téměř nedá vyjet, navíc zatáčky jsou tak ostré, že mně nevyjde rejd (ale to platí i kdybych trojkolku vedl). Problém je v tom, že s kufry se to nedá (hlavně po dešti) ani vyjít a když ručkuji po zábradlí, nemám jak ji vést :(. Ten stopadesátimetrový úsek je fyzicky náročnější, než celý zbytek cesty z Čelakovic do Kostelce nad Labem.
Celá věc chce jen malinkou trošku zdravého rozumu a o něco větší trochu tolerance k ostatním. Je zřejmé, že jezdci na některých vozítkách, která dle zákona na cyklostezku patří, nemohou jaksi "z kola sesednout". Bruslař, kupříkladu, na cyklostezce přeci před tou značkou nemá z čeho sesedat a pochybuju o tom, že by ho někdo nutil se před značkou zouvat:-)) Stačí zpomalit, zbystřit, reagovat na situaci.
Fotku níže jsem si půjčila z webu, nicméně tím místem jsem projížděla o víkendu a mnohem více pozornosti jsem věnovala samotnému prosoukání se zábradlíčky na obou stranách než tomu ztěženímu - tedy tomu nechráněnému železničnímu přejezdu.
Když nebudeme tolerantní, tak vy trojkolkáři, lehokolisti, postižení na vozíčku...neprolezete krz pevné zábrany. To by byla škoda.
Jinak tedy, na Trojské lávce (a i na jiných místech) jsem tu ceduli jakožto klasický cyklista vždy respektovala a capala jsem vedle kola. Pravda je, že třeba takhle v neděli odpoledne jsem si mezi těmi v houfu se davem prodírajícími cyklisty připadala tak trochu jako kretén. Naštěstí jsem nikdy nepropadla iluzi, že jsem jako cyklista dodržující značku "manipulována státem"
:-))
V zásadě ta cedule "Cyklisto veď kolo" je taková nezávazná, porušení snad ani nemůže být nějak trestáno, ale máš pravdu, že to může zbavit správce komunikace odpovědnosti. I když i to je asi otázka, zbavuje odpovědnosti cedule "pozor padá omítka" a podobné ptákoviny?
Kdyby to mělo být důsledné a vymahatelné, tak bytam měla být značka "stezka pro chodce" a bylo by po ptákách, osoba vedoucí kolo je považována za chodce. Případně značka zákaz vjezdu cyklistů, do takovho zákazu můžeš kolo akorát vést.
Já to chápu hlavně tak, že v daném místě nejsoun cyklisti na kole žádáni a jako člověk, který se necpe tam, kde není vítán, bych při znalosti stavu volila jinou trasu, a při případném náhodném průchodu respektovala ceduli. Asi tak.
Nezávazná ? C14a - příkazová značka.
To za mě ještě v autoškole nebylo :-)) Jsem dělala osmdesátku, a pak už to nějak moc neřešila, auto nemám a tady cyklostezky nejsou, jenom ve Střelicích chodník podél silnice, u kterýho je zákaz vjezdu cyklistů, ono to tam svádí, tam nejsou žádný domy kolem...
Je-li to ofiko značka, měla by se dodržovat.
Tak jsem juknul do "osmdesátky" - a světe div se, bylo to tam ! A téměř stejnými slovy, jako to je dneska :-) (zkus si zažádat o vrácení školného ;-)
pro porovnání současný text :
w) "Jiný příkaz" (č. C 14a), která ukládá jiný příkaz než ten, který je možno uložit jinou značkou; příkaz je vyjádřen nápisem na značce, například "Přejdi na druhou stranu",
Ve 141. (či čo to bolo za hausnumero) taky (1964 (-8 )?
Řekl bych, že je to v předpisech od Vyhlášky MNB 196/53 (tedy od roku 1953) viz foto.
V příručce vojenského řidiče z roku 1951 jsem tu značku nenašel. Tam už je to mix současna s trochou "exotiky" :-)
Ale bylo. Příkazové značky byly už dávno předtím, značka č. 54.
Ty si dělala řidičák ještě z osmdesátky? Tys měla nějakou vyjímku a mohla si ho dělat ještě na základní škole? :-)
Ne, dělala jsem řidičák na učilišti, byl povinnej . A tam se dal udělat i ten od osmnácti, akorát se prostě mohl použít až v osmnácti.
Já vím :-)
Na pincka byl od 15 a na traktor se začínali dělat řidičáky po 16 roce a s traktorem se mohlo od 17 let, podobně to tehdy bylo s osobákem i "malým" náklaďákem když se se souhlasem rodičů mohlo s kurzem začít před 18. rokem.
A jsem se dívala na platnost a bylo to přesně v době, když začínala stovka. Podle roku už i platila a nejspíš jsme byli poslední. Na výuku jsme měli učebnici i cvičné testy z osmdesátky. Jaký testy byly u zkoušky teda fakt nevím, jestli stovkové, tak v to asi nějaký velký rozdíl nebyl, bo to všici udělali.
Stovková vyhláška byla od 1.1.1976 Já to měl docela podobný. Dělal jsem řidičák na osobák a náklaďák z osmdesátky a pár dní podle ní jezdil a pak jsem šel na vojnu a začala platit stovka a tak proběhla 14 denní nalejvárna školení a přezkušování.
Mezi osmdesátkou a stovkou byl dost velký rozdíl, bylo se co učit.
Rozdíly jsem nestudovala. Autem po silnici nejezdím a ty části, které se týkají jezdců na zvířatech a kola jsem si v patřičnou chvíli přečetla. Se teda omlouvám, že neznám značku "cyklisto veď kolo", ale ono jich je asi o hodně víc,který neznám, nějak to k životu nepotřebuji.
Hlavní a vedlejší rozlišuji, přednost zprava taky a dokonce i vím, na co jsou červené patníky, kruháče jsem nastudovala, odbočovací jízdní pruhy taky gómu, jezdím vpravo a tak pomalu, že nepředjíždím, na přechodu dokonce i zastavuji chodcům, občas objedu překážku na silnici (když za mnou něco jede, tak buď raděj zastavím a počkám, až přejede, nebo ukazuju s velkým předstihem a dlouho, stejně mě začnou předjíždět tři ze čtyř). Objetí překážky a odbočení vlevo je nejnebezpečnější manévr, ale u toho mi nějaké speciální znalosti nepomůžou, prostě předjíždějí mě i s upaženou levou rukou, co už nadělám.
A hlavně: MÁM ZÁŘIVĚ BAREVNÉ A REFLEFNÍ OBLEČENÍ !!! , sice mě od všeho neuchrání, ale aspoň mi zaručí, že se nikdo nemůže vymluvit, že mě přehlídl a že sem nebyla vidět :-)
Jenže příkazové značky byly a jsou modré z dnešního pohledu " odjakživa", minimálně od od roku 1960-61 a při průměrné inteligenci je jasné, že nezáleží na tom kdy jsi je studovala ale kdy na ně koukáš v reálu :)
Značky pro cyklisty byly zavedeny již na začátku protektorátu a nikoho ani tenkrát nezajímalo kdy a kde začal předtím jezdit/dělat řidičák :)
A trápí tě to nějak?
Ostatně, potkal se někdo z vás někdy s touto cedulí jinde než na značené cyklotrase, pěšocyklostezce nebo cyklostezce?
Jakože, jedete po silnici nebo někde po pěšině a najednou značka "cyklisto slez z kola" nebo "cyklisto veď kolo"?
Ano, před světelnou křižovatkou v našem okresním městě. Naposledy jsme ji nerespektovali dnes po 17. hodině. Není tam žádný cyklopruh, jediná možnost je jet po silnici. Já bych asi z kola slezla a po chodníku zamířila na přechod... ale nejsem ta, kdo tandem řídí :-).
Můžeš dodat místo třeba podle google maps nebo mapy.cz?
https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&...
Líp to neumím :-), snad to projde. Teď jsem si všimla, že je tam částečně vedená cyklotrasa. Většinou tu křižovatku objíždíme jinudy, někdy to ale nejde. A v té Solnici jsem si ani nevšimla, co uvádí Lelek :-), taky tam jezdíme.
https://mapy.cz/s/3qwXH
V Rychnově od nádraží je vedená cyklotrasa a tam ta značka má význam aby pomalí cyklisté při rozjezdu přes křižovatku neblokovali auta na světlech co jedou rovně a hlavně vpravo. Svižného cyklisty se to netýká, ale rěch tam jede nejspíš výrazná menšina.
Uznávám, že jsem na Lanny výzvu odpověděla blbě. Na svou obhajobu uvádím, že na značené CT se dívám v cizích městech, když potřebujeme bez problémů projet, ne v našem "okresním" :-). A s tandemem určitě patříme mezi ty "svižné", navíc už bylo po páté a provoz nebyl tak dramatický :-). Od nádraží bude asi taky, nevšimla jsem si, my jeli ze Sokolovské.
Ze Sokolovské není pro cyklisty omezení, jednak to je mírně z kopce, takže problém není a pak tam jsou dva rozřazovací jízdní pruhy, kdežto od nádraží mírně do kopce a jen jeden pruh.
Tam právě ale ta značka je. Já nevěděla o té od nádraží, tam nejezdíme, až dle tvého odkazu. Až pojedeš přes RK, mrkni :-).
Myslím samozřejmě tu modrou "Cyklisto, veď kolo". Byla tam ještě dnes a je tam už delší dobu. Já jsem na tandemu ta, co se snaží některé základní pokyny dodržovat, resp. k tomu "tlačím" pilota, on se ale moc nedá :-). Takže jednou je to tato křižovatka, podruhé chodník nebo naše krásná nová pěší zóna...
No jo, je tam. Značka je dost blbě umístěná a dost stranou.
Pokud bych jel Sokolovskou k silnici č. 14 a budu chtít jet rovně (k nádraží) nebo vlevo (Vamberk) tak už víc než 40 m před příkazovou značkou "cyklisto" bych byl už zařazený v levém jízdním pruhu a tak se pro mě stává ona příkazová značka dost neviditelná. Pokud bych ji chtěl dodržet, tak bych musel v v levém jízdním pruhu zastavit, slézt z kola a pěšky se nějak mezi auty promotat přes pravý jízdní pruh k chodníku.
To by byl tak nebezpečný manévr, že bych to nedělal ani na příkaz policajta a troufám si tvrdit, že bych si to vždycky obhájil.
Zrovna tohle je ukázka umístě značky jak by to být nemělo, protože značka nesmí navozovat pro účastníka nebezpečné a ohrožující situace.
Přesně to se snažím říct. Jedu-li na kole v pruhu pro auta, tak přeci kvůli té značce najednou nezastavím, neslezu a nezačnu kolo tlačit jízdním pruhem. Prostě jedu jako auta a dodržuji mně příslušné značky jako třeba na křižovatce dej přednost v jízdě, ukaž směr a tak podobně:-))
Aniz bych nejak obhajoval smysluplnost te znacky - jen se formalne ptam : proc je tedy razena do prikazovych se zcela jasnym textem ?
Cyklista prece muze normalne zajet ke kraji a z kola slezt, pokracovat pesky (ac sam je taky ignoruju, ale nepopiram platnost)
Pokud tam v tom místě není vyznačena cyklostezka po chodníku, tak je ta cedule prostě neaplikovatelná a špatně umístěná.
Je to jakoby ti někdo dal na křižovatku značku, zákaz odbočit vlevo a zároveň přikázaný směr vlevo.
Už jsem to tady psala. Značka jako taková není ani moudrá ani pitomá. Má svůj definovaný účel, smysl a platnost. Takže je nesmysl tvrdit "nemám rád značku".
Pitomé nebo naopak moudré může být pouze umístění té značky.
Nadužívání příkazových a zákazových značek může vést k jejich nerespektování. Což ovšem neznamená, že jsou místa, kde ty značky dávají smysl:-))
A kde jsi prosim te prisla na to, ze plati jenom na stezce ? Z ceho vychazis. Ja tohle nikde nenasel.
Tak to tě chválím, žes tu značku v tom vašem případě spolu s Lelkem dodržoval a capal jsi 200 metrů ať už jakýmkoliv směrem:-))
Promin, ze to musim tak napst - ale co to placas ?
Jinde jsem jasne psal, ze tuhle znacku vetsinou ignoruju. O tom to ale neni.
Ptal jsem se te, kde beres presvedceni, ze tahle znacka plati jen na cyklostezkach. Z ceho oficialniho vychazis. Treba to tak je a jen jsem to prehlidnul. Nenechavej si to pro sebe. Pomoz i ostatnim.
Vyplývá to z logiky věci a z dikce celého zákona, který má sloužit k tomu, abychom se my všichni, autaři, cyklisté i chodci dostali pokud možno bez problému a bezpečně z bodu A do bodu B.
Že to někdo, kdo osazuje značky, nebere v potaz a buzeruje proti smyslu zákona, za to já nemohu.
Ostatně ani ty ne a jak píšeš, jde-li o vyslovenou buzeraci, tak to ignoruješ.
Platnost nebo neplatnost znacek je ale jednoznacne dana nejakym paragrafem. Na nejakou logiku si muzeme hrat tady na diskusi. A jestli neco ignoruju je pro platnost znacky uuuplne nezjimavy.
Cili - siris nicim nepodlozeny blud zalozeny jen na nejake domnence a pocitech ;-)
Píšeš pořádné voloviny. Nikde v zákoně něco podobného není a ani se to nedá dovodit.
Příkazová značka je vždycky platným příkazem a každý je povinen ji dodržet a je jedno zda je příkaz určený všem účastníkům provozu nebo jen nějaké jedné skupině.
Pokud máš dojem, že je značka umístěná špatně nebo dokonce v rozporu s ostatními pravidly, tak to můžeš oznámit úřadu nebo policii aby se tím zabývaly a značky přezkoumali, ale rozhodněš na tobě není aby sis sama na cestě určovala, která značka zrovna pro tebe platí a která neplatí.
Pokud tam bude policajt, tak za porušení příkazové značky tě ohodnotí a docela bych tě chtěl slyšet jak mu vysvětluješ, že z logiky zákona zrovna tahle značka pro tebe neplatí :-))
Pánové, prostě si dál ignorujte ty značky. Sice jsem tak nějak předpokládala, že když někdo něco ignoruje, má k tomu nějaké logické vysvětlení, nicméně, zdá se, že jsem se spletla:-))
Z diskuse s vámi jsem pojala toto poučení.
1. ignorovat značky můžete vy a to tak, že bez zjevného důvodu.
2. já jsem jiný druh cyklisty a ignorovat značky nesmím. Takže tam, kde vy klidně pojedete dál, já budu ťapat vedle kola.
A tak to má být.
:-))
To fakt nepobiras o cem sla diskuse ? Zkus si to znovu projit.
Jedna vec je, jestli nejaka znacka nekde plati nebo neplati (ty tvrdis, ze nekde ano, jinde ne - bez dukazu v zakonu)
Uplne jina a nepodstatna, jestli ji kdo ignoruje, nebo ne a proc. To bych do toho vubec netahal. To je vec kazdeho, jak se s tim vyporada, pripadne kolik kde zaplati :-)
Puvodne slo o tu platnost nebo neplatnost znacky na silnici. Drzme se toho, prosim.
Já jsem si poučení vzala. Pochopila jsem, že značka platí vždy, a tak ji vždy budu dodržovat. Sice budu za kreténa, když mě vy dva budete capající objíždět, ale co už.
Život holt není peříčko, že?
:-))
dnes v 14:03
Autor: Lanna
https://www.youtube.com/watch?v=7706VTg_qhk
Ta povinnost zastavit a dál vést kolo je příkazem a platným příkazem a si povinna ten příkaz uposlechnout.
Pokud jedeš dál přes značku tak se dopouštíš přestupku a těžko si obhájíš porušení pravidel.
Jen u skutečně velmi vzácně a hodně špatně umístěných značek by to snad mohlo vyjít, ale ani tam to není vůbec jistý. Pravděpodobně by i správní úřad uložil pokutu. Nejspíš by se to muselo obhajovat až u soudu.
Poučil jsi mě. Já to, po dnešní diskusi tady odteď vždy dodržím.
Co ty?
Ale to je přece jen a pouze tvoje věc jestli nějakou značku budeš dodržovat nebo nebudeš a jestli se budeš řídit nějakým nařízením nebo ne. Dělej si to jak sama uznáš za vhodné, mě je to přece úplně jedno :-)
Já psal jenom o tom, že příkazová i zákazová značka platí vždy a všude a pro každého komu je určená a nedá se vybírat jestli zrovna pro mě teď platí nebo ne.
Něco úplně jiného je jestli cyklista (účastníci provozu) budou ty příkazy a zákazy dodržovat nebo ne.
Pánové, s vámi bych nechtěla hrát ani pexeso, natož člověče:-))
Ale máš pravdu. Přednost v jízdě není daná značkou. Přednost prostě máš, když ti ji někdo konkrétní dá.
Prostě "je přece jen a pouze tvoje věc jestli nějakou značku budeš dodržovat nebo nebudeš"
:-))
Diky.
Je to jednoduché. Jedeš-li jako cyklista po normální komunikaci pro auta, chováš se jako řidič a řídíš se předpisy pro řidiče, bez ohledu na to, co je na žlutých cyklistických směrových tabulích (jsou skutečně jen směrové, nic víc).
A ano, co se týče cyklotras, tak tam se různých cyklisty omezujících značek vyskytuje hodně. Jsi-li ovšem v tu chvíli v módu řidič a jedeš-li po silnici spolu s ostatními řidiči, nejsi povinna značky pro cyklisty dodržovat.
(Ostatně, kdo kdy viděl, aby cyklista na křižovatce určené řidičům tlačil kolo, že:-))
Už si někdy tohle zdůvodnění použila v úředním jednání? Jak byl výsledek a reakce, že správně umístěná příkazová značka neplatí pro cyklistu, protože jede po silnici? :-))
Nepoužila, nebyl důvod.
Žluté cedule nejsou povinné, jsou pouze orientační. Nikdo po mě jako cyklistovi nemůže chtít, abych se podle nich řídila a jela třeba do Berounu, když do Berounu jet nechci:-))
Že se jich ovšem zneužívá i na normálních silnicích pro auta, je prostě pravda. Bohužel:-((
Jsem-li na silnici určené pro auta (po chodníku nejezdím, maximálně kolo vedu), jedu jak mi přikazuje zákon, čili jako auto a na žluté cetle neberu ohled:-))
A jedu-li po silnici spolu s auty, řídím se předpisy pro auta.
Jedu-li mimo silnici po cyklostezce, jedu jako cyklista a dodržuji předpisy a cedule pro cyklisty na cyklostezce.
Bohužel existuje paragraf, že když existuje cyklostezka, tak ji musíš použít. Navíc třeba v okolí Pardubic silnice tapetují značkou zákaz vjezdu cyklistů a často se neobtěžují ani přidat hint, kudy se sakra tam mám bez mapy dostat... :-/
Jo tak ty píšeš pouze o informativních (žlutých) značkách pro cyklisty. Ty samozřejmě nejsou závazné.
Jenže pak věta "Jsi-li ovšem v tu chvíli v módu řidič a jedeš-li po silnici spolu s ostatními řidiči, nejsi povinna značky pro cyklisty dodržovat." je špatně napsaná, protože třeba příkazové, zákazové apod. určené pro cyklisty jsi povinna dodržet.
Jsem-li v modu řidič, jsem povinna dodržovat všechny příkazové a zákazové značky určené řidičům.
V "módu" řidič jsi z pohledu zákona vždy, když na tom kole jedeš, protože cyklista = řidič. Zatímco když kolo vedeš, tak jsi chodec.
Ne,ne, z pohledu zákona jsem na značené cyklostezce cyklista (lyžař, bruslař nebo jezdec na jiném obdobném zařízení)
:-))
A máš k téhle myšlence prosím nějakou citaci, paragraf nebo jiný zdroj?
Cyklista, koloběžkář -> řidič
Lyžař, bruslař, běžec -> chodec
Bez ohledu na typ pozemní komunikace ti první nesmí (v ČR) být opilý, držet mobil, překračovat rychlostní omezení, zatímco ti druzí můžou.
Jistěže ano:-))
Paragraf 58, odstavec 7, silničního zákona (pokud se tedy nepletu)
Jestli myslíš 361/2000 Sb., tak zrovna §58 má odstavců jen šest :-) Ale o cyklistech tak nějak je, určuje jejich chování.
No tak se v číslech pletu, no. Omlouvám se velice a sypu popel:-))
Par 57, odst. 7.
Ale tam je jenom uvedeno, kdo též smí užít stezku pro cyklisty a jak se na ní má chovat, co respektovat (v odkazech). Nic víc.
Ano.
Čili pokud mi na silnici v jednosměrce v protisměru vyznačí značkou protisměrný cyklopruh, tak ho smím jako cyklista (bruslař, lyžař a jezdec na obdobném zařízení) použít. Nesmím ho použít jako autař.
Což neznamená, že smím v protisměru legálně použít jakoukoliv jednosměrku, kde nic vyznačeno není. V takovém případě jsem prostě řidič nemotorového vozidla a podle toho se chovám:-))
Ale pouze, je-li tam zřízen Vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty. Vyhrazený.
Taky tam může být jen nějaký piktogram, nebo vůbec nic. Jen značky E12a a E12b z druhé strany. Pak se to týká jen cyklistů jako takových.
Nikoliv, jednosměrky nemají na bruslaře, lyžaře, skateboardisty ani ostatní chodce žádný dopad.
To, že jako bruslař můžu jezdit po cyklostezce vůbec neznamená, že by bruslaři s cyklisty měli společného cokoliv dalšího.
Bruslař je "jen" chodec, nejde o vozidlo a (teoreticky) by měl jezdit především po chodníku a přes přechody, zatímco cyklista je řidič nemotorového vozidla a na chodník zásadně nesmí.
Cyklista coby řidič nesmí držet mobil, pít alkohol, překračovat 50 ve městě ani jiné omezení, musí ukazovat při odbočení a používat cyklostezku, zatímco bruslař klidně může telefonovat opilý, žádné rychlostní limity pro něj neplatí a použití cyklostezky pro něj není povinné.
Netvrdím, že je to logické, natož, že je to takhle správně, ale napsané v zákoně je to tak.
Tím nechci říct, že všechno dodržuju, zvlášť na těch inlinech prostě jezdím jako vozidlo (včetně ukazování při odbočení a někdy předjíždění cyklistů), ale je dobré znát teorii a počítat s možností, že někomu alternetivní výklad může vadit... ;-)
V módu řidič (resp. cyklista) jsi na kole pořád. Záleží jen, na jaké komunikaci, nebo mimo komunikaci. Po sesednutí jsi chodec. Po odložení kola a např. skoku do vody plavec (nebo neplavec)
Ano, přesně na tom záleží.
Tedy na tom, jak je dotyčná komunikace označená. Jsem-li bruslař na cyklostezce, jsem cyklista. Jsem-li bruslař jinde, jsem chodec:-))
Pokud tohle neplatí tak chci, aby bruslaři na cyklostezkách jezdili vlevo. Ale pokud vím a mám zkušenosti, bruslaři běžně na cyklostezkách jezdí vpravo.
Tady šla řeč o bruslařích ??? Jsem myslel, že o cyklistech. Těch živočiších na bicyklu.
Ano, furt je řeč o cyklistech (z pohledu zákona)
No jéje, třeba zrovna dnes :-)
https://mapy.cz/s/3qwRA
Ale tam je přeci vedená cyklotrasa. Dokonce jsou ty dvě značky na jedné špejli:-))
To víš že ne. Pořádně se podívej na značku a pak na mapu odkud a kam ta cyklotrasa vede :-)
Jak jako že ne. Vždyť tam ta žlutá cedule je.
Že je zrovna tady ta cedule "sesedej z kola" nesmyslná?
No je. Jednoznačně.
To, že tam je žlutá cedule ještě vůbec neznamená, že tam je vedená nějaká cyklotrasa.
Ta značka je "návěst před křižovatkou" a cyklistovi říká kudy dál může jít jen pěšky a kudy vede cyklotrasa.
Ještě jednou, podívej se na mapu odkud a kam vede cyklotrasa. Je tam jen jedna :-)
https://mapy.cz/s/3qwVV
a značka je na úplně jiné silnici https://mapy.cz/s/3qwW7
Už je to doufám jasné :-)
Oprava, značka "sesedni z kola" je tady https://mapy.cz/s/3qwYp
K tomu jen doplním, že cyklista se v Solnici pěěěkně projde :-))
No, značka tam říká, že mám vést kolo 200 metrů. Můžu ho vést směrem, který jsi naznačil, ale taky jakýmkoliv jiným směrem.
Tohle je příklad nesmyslně umístěné značky.
A jinak jsem chtěla jenom říct, že dává-li ta značka umístěná v daném místě nějaký smysl, tak se aspoň snažme ji dodržet. Kupříkladu na pěší lávce se nebudeme prát s cyklistou, který ten příkaz slézt s kola dodrží, že?
Jenže podle tebou podávaného vysvětlení "logiky zákona", tak si každou značku může vysvětlovat každý jinak a pak klidně takový cyklista na lávce, kde podle značky má jít pěšky si bude klidně vynucovat jízdu protože podle tvého vysvětlení je to přece nesmyslně umístěná značka a pro něho neplatí. Pak klidně dojde i ke strkanicím a třeba i nějaké ráně.
Nikoliv podle mého, ale podle tvého vysvětlení:-))
https://www.nakole.cz/diskuse/25650-pitome...
Čteš to tam? Napsal to nějaký Lelek. Zní to přesně takhle:
"Ale to je přece jen a pouze tvoje věc jestli nějakou značku budeš dodržovat nebo nebudeš a jestli se budeš řídit nějakým nařízením nebo ne. Dělej si to jak sama uznáš za vhodné, mě je to přece úplně jedno :-)"
Řešíte tu hlouposti a podstata problému vám uniká.
Cedule "cyklisto slez z kola" popř. "cyklisto veď kolo" je v EU neplatná a není potřeba ji vůbec respektovat.
Jedná se o sexistický výkřik nějakého prokremelského poskoka, hybridní útok na samou demokratickou podstatu unie.
Proč ten zase ten maskuliní tvar: cyklisto???
To snad na kole jezdí jenom muži? A aby toho nebylo málo, po soudružsku tykáme.
Takle budem v Bruseli stále za nevychované východoevropany....
No konečně to někdo rozlousknul.
Máš bod.
Jsem přeci kolařka, takže nějaké předpisy pro cyklisty se mě vůbec netýkají:-))
Problém je, že tyhle věci by si stát měl hlídat. Vím, že toho úředníci mají až nad hlavu ale tady fakt nelze šetřit. Chtělo by to zřídit nový, samostatný úřad, který by podléhal přímo premierovi a tyhle věco by harmonizoval s legislativou EU.
Nemusel by být velký, tak 100-150 kmenových pracovníků plus nějkací ti extrernisté, pochopitelně.
Jj, na zdravý rozum nelze spoléhat. Ten problém s tou značkou musí vyřešit nezávislý úřad:-))
Zdá se, že lelek s rondou už na nějakém tom úřadě sedí a vědí, že to "prostě nejde"
:-))
Koukam, ze je nacase aby tu teorii o mezidruhove komunikaci (co se ti tak nelibila) zase vytahnul na svetlo a zacal rozvijet.
To nejde. Prostě to nejde. Já jsem se tak rozhodla:-)
Jinak teda nevím o jaké "mezidruhové" komunikaci mluvíš. Ty jsi jiný druh než já? Jako třeba šimpanz nebo tak něco?
"Osoba vedoucí kolo je považována za chodce" asi jak to zrovna orgánu vyhovuje :o)
Převedu to zase na ten náš českošvýcarský parčík - pamatuju na slova mluvčího, že cyklista v cyklooblečku vedoucí kolo mimo cyklotrasu neoblbnul rangera tvrzením, že je pěší a tu pokutu spravedlivě dostal!
Na druhou stranu je možné, že cyklista vedoucí kolo je považován i tam za pěšího, nevidim totiž jiný důvod k umístění značky povolující pěší vstup (na fotce vpravo na sloupku ten zelený trojúhelníček) na asfaltový cyklotrase první zónou. On je to pěkný prďák a tlačícího chudáka by bez tý značky museli snad pokutovat :-)))
https://mapy.cz/fotografie?x=14.3449143&y...
Ta brandejská dřevěnice se skorem už rozpadá, nějak hnije :( . Ale vyject se dá i na starý jednorychlostní plečce. Jen nesmí nikdo jít dolů :)
Proti ceduli "vstup do lesa na vlastní nebezpečí" nic nemám, pořád lepší než tvrdý zákaz.
Cedule "Cyklisto veď kolo" mi naopak připadá jako předposranost stavitelů cyklostezek, aby se případně nemuseli soudit s cyklisty, kteří se na cyklostezce zrakví. (Poslechl jsem naposledy na uzounké lávce se zábradlím jenom na jedné straně. Ale tam to myslím nebylo formou dopravní značky ale žluté cedulky podobné jako je značení cyklotras.)
Za mě jako nejpitomější značka v okolí stále vyhrává příkaz "Cyklisto veď kolo 200m" umístěný zhruba 100 metrů před křižovatkou.
https://mapy.cz/s/3qx17
Fakt nevím, co si od toho autor sliboval? Zatímco normálně bych na křižovatce odbočil (s dáním přednosti) doleva jako vozidlo, snažil se rychle nabrat rychlost a být z 35ky co nejdřív pryč, tak správně bych měl ke křižovatce přijít, žádný přechod/podchod/nadchod tam nemají a přecházet zrovna křižovatku s odbočovacími pruhy je bezva... a jestli ten přikaz nekončí křižovatkou, měl bych ještě 100 metrů tlačit kolo dolů po silnici, kde prakticky není ani rozumná krajnice a pak teprve nasedat a rozjet se?
Předpokládám, že tady už se snad lze odvolat na paragraf o krajní nouzi (ignorováním značky odvracím nebezpečí)...
Jinak obecně jsou pitomé zákazy vjezdu všech vozidel na cyklotrasách, ale asi bych chtěl příliš, aby úředníci, co umístění značek rozhodují, chápali, co ty značky znamenají? :-(
Jj, to je přesně ono. V tuto chvíli není sebemenší důvod značku jako cyklista respektovat, protože jsi normální řidič.
Co se týče zákazu všech vozidel na cyklotrasách (ba dokonce na cyklostezkách), myslím že už jsme to tady probírali. Vyznačit někudy cyklotrasu a dát tam zákaz vjezdu všech vozidel je prostě hovadina.
Cyklista = řidič nemotorového vozidla (jízdního kola).
Pokud platný zákon nepovažuješ za "sebemenší důvod", opatrně, abys nebyla překvapená. ;-)
No ano. Cyklista je řidič nemotorového vozidla a na silnicích určených pro řidiče motorových i nemotorových vozidel musí respektovat zákony pro řidiče nemotorových vozidel.
Na cyklostezce je to jinak. Tam řidiči motorových vozidel nesmí ani páchnout a tam pak lze vyžadovat pravidla pro cyklisty jako ne-řidiče.
Co je na tom divného?
Jde o příkazovou značku, takže každý cyklista je povinen onen příkaz dodržet.
Jako cyklistka si nemůžeš vybírat která značka pro tebe kdy platí podle toho jak se ti to zrovna hodí.
Jestli máš řidičák, tak bys měla co nejdřív si udělat kondiční školení a přezkoušení v autoškole.
Kdysi mě napadla klička ve smyslu, že nejsem žádný cyklista, ale řidič jiného nemotorového vozidla, které se jízdnímu kolu pouze podobá... :-)
Ale mám pocit, že jsem tam narazil na víc problémů než kolik bych si tím vyřešil (možnost ignorovat cyklopříkazy)...
Pokud toho nemáš dost, tak si ještě můžeš rozmyslet, jestli bys měl to kolo vést po levé (jsi chodec -- Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici) nebo pravé (máš kolo, chodník tam není, takže jak bys vyhodnotil následující -- Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.) straně :-)
Tak variantu, že to kolo za křižovatkou povedeš zbylých 100 metrů po levé straně, pak se rozjedeš a přes plnou čáru přejedeš doprava, jsem opravdu neuvažoval... :-)
Je ovšem pravda, že některé cyklostezky jsou v tomhle duchu budovány, takže po sto metrech "cyklostezka" na levém chodníku pravidelně končí a začíná...
Tak zrovna tam si vybírat nemůžeš, protože hned za příkazem vést kolo začíná chodník vpravo vedle vozovky až ke křižovatce.
Já sice nevim a ani netuším jak by se měl na té křižovatce dál zachovat pěší cyklista, když by chtěl jet vlevo, ale to tvůrci příkazu zřejmě nevadí.
Mnohé tyhle příkazové značky by měly být jen doporučující a ne příkazové, jenže úředník měl na mysli, ale jak bývá jeho častým zvykem, tak nemyslel a místo doporučení dal příkaz, protože se příkazy beztak často nedodržují a tak se nápis stává doporučením.
Je to bordel a úřední nešvar. Pak to podle toho vypadá.
Varianta, že tam chceš odbočit vlevo na Vysoké Mýto, mi přišla nejkřiklavější, ale odbočení doprava na Jaroslav příliš rozdílné nebude, rozhodně ten manévr neudělá bezpečnější, když cyklista ke křižovatce příjde pěšky po úzkém rozbitém chodníku, který na kraji křižovatky končí...
Možná měl úředník na mysli jen blaho obyvatel Týništka, do kterého se jede rovně, protože jsem si teď všimnul, že stejná značka je i z jejich strany (před dvojitou křižovatkou), dokonce vtipně kombinovaná se žlutým označením cyklotrasy.
Škoda, že asi není způsob, jak donutit toho, kdo o umístění značky rozhodl (obecně, nejen tady), aby si svůj výplod musel obhájit a když by se mu to nepodařilo, značka by se zrušila.
Tak já si vůbec nedovedu představit jak bezpečně přejít tu křižovatku, zvlášť když by byl někdo pomalejší chodec a už vůbec ne s dětma. Tam je to doslova ruská ruleta a loterie se životem. Nevim jaký tam je napříč přes 35 provoz chodců a cyklistů, ale nějaký bude, protože tam je i zastávka autobusů, ale tam už měl být dávno podchod.
Dobrá. Pojďme si tedy rozebrat tuhle situaci.
Jasně, teď již chápu, že když je tam ta cedule slez s kola a veď 200 metrů, tak ji prostě respektovat musím, protože je to tak v zákoně.
Nicméně, proč? Proč zrovna tady v tom místě musí cyklista, který celou dobu jel spolu s auty a bez problému, sesednout z kola a ťapat?
Možná tam nějaký důvod je a jenom já ho nevidím.
Vidí ho někdo z vás?
Tam je to spíš doporučení, zvlašť pro ty pomalejší s menší akcelerací.
Bohužel mnoho úředníků jsou tupouni co nedokáží rozlišit mezi doporučením a příkazem. Také je možné, že on dotyčný úředník patří zrovna mezi ty málo pohybově schopné a tak usoudil, že povinnost jít pěšky je nejbezpečnější.
Žádný jiný význam jen a pouze ukázka a výron úřední blbosti.
Aha, takže tam to není značka, kterou musím dodržet. Tam je to prostě jenom doporučení?
Ale psali jste s bratrem přeci, že když je někde ta značka, tak prostě platí. Nebo ne?
To fakt nedokážeš rozlišit napsané a pobrat smysl textu nebo se snažíš jen provokovat k dalšímu nějakému slovíčkaření?
Myslím, že jsem to napsal nejméně 3 x a dost jasně, zrovna tak ronda.
Právě, žes to napsal třikrát a dost jasně. Příkazová je příkazová. Tečka.
Takže já, když se do toho místa dostanu, tak prostě poťapu pěšky.
A kdyby se mě náhodou nějakej Lelek ptal, proč ťapu, tak si to hravě obhájím.
Ťapu, protože Lelek říkal, že příkaz je příkaz. Tečka.
A proč by se tě měl někdo ptát proč tam ťapeš pěšky? Mnohem pravděpodobnější je když tam pojedeš a bude tam policajt, že se bude ptát proč tam jedeš když máš ťapat :-)
Jenže já tam nepojedu, protože jsi říkal, že tam mám ťapat.
Takže mě se žádný policajt nebude ptát, proč tam jedu.
Tak je to v pořádku, brambory jsou v řádku, Lanna jde pěšky a není důvod aby se ji na to někdo ptal :-)
Jinak já jsem nepsal že máš ťapat, ale že to je příkazová značka určená cyklistům a ta značka platí. Jestli budeš nebo nebudeš už je jen a pouze na tobě, mě je fakt úplně jedno.
Až tě někdo sejme na křižovatce (což ti samozřejmě nepřeju), tak se jistě spokojíš s tím, že ti dotyčný řekne, že to, zda nějakou značku respektoval nebo nerespektoval, je čistě na něm a tobě to může být úplně jedno.
Tak na tohle fakt dnes nemám
Tak prostě nepiš, že to, zda nějakou značku respektuješ nebo ne, je čistě na tobě a tvém rozhodnutí.
Ta doprava je kolektivní hra. Hraje se podle pravidel. Pravidla mají dodržovat nejenom účastníci, ale i organizátoři téhle hry na dopravu.
Jinak to nemůže fungovat.
Co myslíš jak to je když to je příkazová dopravní značka? :-))
Příkazová značka je příkaz.
Říkal´s to.
Samozřejmě, že to je příkaz, tedy příkaz platí.
Ty ses ale ptala na důvod a smysl té značky na tom konkrétním místě, tak jsem napsal, že by tam měl být spíše doporučující text a ne příkazová značka. Jenže úředník nemyslel a vymyslel příkazovou značku.
Co je na tomhle nejasného? :-)
Jenže doporučení tam není, je tam příkaz. A tys psal, že když je tam příkaz....
A ano, proč je tam ten příkaz?
Vidíš nějaký důvod?
Jistě, už jsem ho psal :-)
https://www.nakole.cz/diskuse/25650-pitome...
A jestli chceš znát papírové a úřední zdůvodnění, tak to budeš muset dopsat na dopravní policii a úřad dopravy. Mohli by ti odpovědět, pokud bude tamní úředník zrovna myslet.
Ty máš samozřejmě svobodnou možnost volby: buď budeš zákony, předpisy a nařízení dodržovat nebo riskuješ postih.
Co je kdy větší zlo, si musí každý zhodnotit sám. Nikdo tu snad netvrdil, že bezvýhradně vše dodržuje, někdy to prakticky ani nejde, ale něco dost jiného je tvrdit, že nějaká značka pro tebe neplatí...
Bohužel i modrá značka s nápisem třeba "Cyklisto udělej 30 dřepů" platí a její nedodržení může policie postihovat... přestože je to srovnatelná buzerace jako to veď kolo... :-/
Tak to teda prr...:-))
Třicet dřepů dělat nebudu. Maximálně tak čtyři:-))
A to by stálo za uvážení a možná by bylo zajímavé jak by se to dál vyvýjelo když by někdo takový příkaz navrhnul. Mělo by to projít přes zdravotnictví a školství a možná by se i mladý Klaus předvedl :-))
Snadno by se to zdůvodnilo zvýšením kondice a zdraví cyklistů když by se vždycky po několika kilometrech protáhli a udělali deset dřepů :-)
Jj, to by bylo zajímavé sledovat. Doufám, že to nikoho nenapadne. Ale nejsem si jista, když vidím, do jakých až neuvěřitelných argumentačních vrtulí se zde kvůlivá umístění konkrétní značky "koukej slízt s kola" dostáváte vy:-))
Měl jsem za to, že stačí, když úředník na dopravním odboru nějaké vesnice napíše lejstro, objedná značku a za týden tam ta značka může stáť?
Nebo existuje někde soupis textů, které se jako "Jiný příkaz" použít můžou a nový příkaz by musel přes ministerstvo, jak píšeš? Se mi nezdá, ale do procesu umisťování značek nevidím...
Umístění nějaké dopravní značky je dost složitý a zdlouhavý postup.
Někdo dá návrh, pak běží správní řízení a vyjadřují se k tomu různé úřady podle typu značky a místu umístění. Nakonec je schválení s patřičným přezkoumatelným zdůvodněním.
Tam v tom místě je značka umístěná na silnici 2. třídy, která patří do působnosti krajského úřadu. Zřejmě obecní úřad Tyníšťko nebo někdo jiný (správce komunikace apod.) navrhl tam dát nějakou značku, která by upravila provoz cyklistů a zvýšila jejich bezpečí při překonání silnice 35. Mimo jiné se ke značce a umístění vyjadřuje okresní ředitelství policie (dopravní inženýr) a vydává své stanovisko a rozhoduje krajský dopravní úřad. Alespoň takhle to bývalo a před několika lety. Možná se tam něco málo změnilo, ale určitě ne nic zásadního.
A máš prosím představu, zda by šlo nějak iniciovat odstranění značky? Kdo by takové řízení mohl vyvolat a kolik by to stálo?
Jestli třeba může nespokojený cyklista poslat někam návrh, kterým by se úřad musel zabývat?
Případně zda se dá alespoň dostat k dokumentaci z toho schvalování?
Přecijen, když by se proces legální likvidace značky podařilo prošlápnout, měl bych celkem dlouhý seznam značek, které považuju za pitomé a cítil bych se lépe, kdybych nemusel projíždět žádné zákazy vjezdu a podobně... :-)
Podrobně to nevim. Správní řízení je ze zákona neveřejné, takže do něho má přístup a může nahlížet pouze účastník řízení nebo ten kdo prokáže oprávněný nárok.
Návrh na přezkoumání umístění značky, že je špatně, v rozporu s jinými pravidly, špatně umístěná, nečitelná apod. může podat úplně každý. Je možné to poslat na Okresní ředitelství policie, dopravní inspektorát. také to je možné poslat na příslušný dopravní správní úřad podle konkrétní komunikace (ministerstvo dopravy, krajský úřad, obecní úřad s rozšířenou působností). Teoreticky by mělo být možné ten podnět dát na kterékoliv úřadovně městské nebo státní policie nebo obecním úřadu a ti by to měli přeposlat tam kam to patří, ale určitě bych na to nespoléhal. Osobně bych spíš doporučoval to poslat na okresní ředitelství policie a dopravní správní úřad.
V každém případě musí odpovědět co s tím udělali a jak s tím podnětem naložili a vyřídili.
Můžeš také požádat s odkazem na právo k zvěřejnění informací krajský úřad o sdělení důvodů proč tam ta konkrétní značka je a jaký k tomu byl důvod a měli by nějak odpovědět, ale nedá se moc spoléhat na to, že se dovíš něco zásadního.
Si myslím, že když to pošle "kterékoliv úřadovně městské nebo státní policie nebo obecním úřadu" s dodejkou, tak se tím budou nějak zabývat, a pokud si bude i žádat vyjádření, tak mu jistě odpoví. Dodejka celkem spolehlivě funguje, na takový dopis si nedovolí úředník nereagovat, a kdyby si náhodou dovolil nereagovat v zákonné lhůtě, stačí stejným způsobem odeslat stížnost na jeho nereakci nadřízenému orgánu.
Poplatek za dodejku je 15 Kč,
https://www.ceskaposta.cz/sluzby/psani/cr...
Jenomže v tomhle případě nejde o podnět k prošetření nějakého trestného činu, ale jde o specifické správní řízení a tam už jsou poněkud jiná pravidla, takže místně a věcně nepříslušný úřad mu ve vší slušnosti může také odpovědět, ať si trhne levou zadní, že je nepříslušný a ty si můžeš akorát tak stěžovat, a celkem ti to bude houby platné, protože mají pravdu. Podstatné je přece se dovědět co potřebuješ a napravit nějaký čurbes v dopravním značení a ne se handrkovat s nepříslušným úřadem.
Správně adresovaná žádost a dobře formulovaná je základem úspěchu v jedná s úřadem.
Je zcela lhostejné, o co jde. Úředník musí konat. Když to někomu podstoupí (a dá ti vědět, že někomu podstoupil), vyčkáš a pokud ti ten dotyčný v zákonné lhůtě nic neodpoví, tak znovu bombarduješ úředníka, že ten, komu to podstoupil, na tebe kálí.
Podnět dáš jen jednou, pak už jedeš na úředním šimlovi a požaduješ po něm pohyb, ono h to nakonec přestane bavit a podnět vyřeší. Buď ti vsvětlí, že tam ta značka fakt patří, nebo ju nechá odstranit. A kdyby to vysvětlení bylo ne zrovna rozumné, tak ho obratem zašleš jednak jeho nadřízenému, aby byl informovám a udržován v pohybu (což ho nasere) a můžeš to ještě poslat třeba tisku :-)
Kamaráde, kdyby o to šlo, dá se úředník cepovat několik let.
Garantuju ti, že tímhle způsobem se nedovíš vůbec nic a už vůbec se nedomůžeš nějaké nápravy nebo změny v dopravním značení pokud nebude v rozporu se zákonem a to téměř nikdy není.
Tohle co popisuješ můžeš zkoušet když chceš být za otravného prudícího stěžovatele a ne za normálního občana co by se chtěl něco dovědět nebo dokonce dosáhnout nějaké změny.
Když ti správní nepříslušní správní úředník odepíše ať si trhneš, že on je nepříslušný, tak on tvoji žádost vyřídil, vyřídil včas a ty nemáš ani důvod si stěžovat, protože úřad splnil povinnost. Přesto se ty, ale nic nedovíš, stojí tě to včas a peníze a výsledek žádný.
Specifické správní řízení je naprosto odlišné od nějakého trestního řízení, řízení ve věcech sociálních nebo přestupkových řízení apod.
A já ti zas garantuju, že dovíš a domůžeš. Nikoliv otravný a prudící, naprosto korektní, věcný a slušný musíš být. A aby to bylo průkazné, že jsi korektní, věcný a slušný, tak na každou instanci zasíláš kompletní dosavadní korespondenci (tvou i odpovědi), aby náhodou nedošlo k nějakým nejasnostem či tě někdo někdy nenařkl s nějaké nekorektnosti či snad nedej bože prudění :-) Myslím, že v konečné instanci je to u ombudsmana, ale ani pak není nic ztraceno, dá se odvolávat... dá se zapojit média. Pokud se jedná opravdu o rozumnou věc, není síla, která by z tebe udělala prudícího blázna, prostě musíš korektně a důsledně hrát.
Kdybych si tohle všechno neprožila, nikdy bych nevystudovala, prostě se člověk musí snažit, když mu o něco rozumného opravdu jde.
Jeli tam ta značka opravdu blbě a někomu fakt půjde o to, aby blbě nebyla a byl ochoten pro to něco dělat a obětovat, tak toho docílí. Nevykládej, že ne.
Už si někdy zkusila poslat podnět k zahájení správního řízení o změnu dopravního značení v Brně třeba na pracovní úřad v Plzni nebo na finanční úřad v Liberci a nebo obecní úřad v Horní Dolní?
Zkus a uvidíš :-))
Pokud budeš mít hodně štěstí a narazíš na hodně slušného a chápajícího úředníka, tak to přepošlou, ale rozhodně bych na to nespoléhal (jak jsem už psal).
Ale opět, je mi celkem jedno kdo a kam posílá své žádosti a zvlášť když mu je jedno jak to s ní dopadne jestli něčeho dosáhne nebo ne.
Jinak to mi vysvětli k čemu ti pak bude po několika odeslání žádosti na nepříslušný úřad a potom mnoha prdudících dotazech co dělají že ještě nemáš odpověď, že ta značka je v pořádku a nic měnit nebudou? :-)
Není lepší to poslat správně na a věcně a místně příslušný úřad?
Ale co mi tady podsouváš, jsem jen do úvozovek dala tvá vlastní slova, tak sem nepleť situace, o kterých snad řeč vůbec nešla.
Nikomu nic nepodsouvám, jen tady tvrdíš, že je úplně jedno kam se ta žádost pošle, že úředník musí konat a tvoji žádost vyřídit.
Já ti píšu, že to v tomhle případě neplatí a jsou tady jiná pravidla než si myslíš a pokud to úředník přepošle na správnou adresu tak to je jen jeho osobní a dobrá vůle, a proto jsem napsal, žer bych se na to určitě nespoléhal a předem je potřeba si zjistit kam to správně poslat.
Když nejde o situaci o které nebyla řeč, tak proč sem teda píšeš, že budeš bombardovat úředníky tak dlouho dokud to nepošlou na správný úřad a nevyřídí tvoji žádost?
Ale no tak, je povinen ti odpovědět, lhostejno, zda přeposlal, či ti jenom sdělí, že to pod něj nespadá a spadá to tam a tam.
V prvním případě (iniciatívně to přeposlal) čekáš odpověď od toho, kam to přeposlal a po uplynutí lhůty to urguješ (nejlépe jak u toho původníka úředníka, tak i u toho, komu to přeposlal) - samozřejmě s dodejkou a kopií dosavadní korespondence, aby viděli, proč jim vlastně píšeš.
Ve druhém případě to pošleš tam, kam ti řekl, že to patří - samozřejmě s dodejkou a s kopiema tvé dosvadní korespondence, aby bylo zřejmé, kdo tě tam odkázal.
A dál už opravdu nebudu radit, jak se domoci svých občanských práv, ať se každej snaží jak umí.
Ale vždyť já tady od začátku nic jiného nepíšu. Úředník ti odpoví, že je nepříslušný k vyřízení. Ale co tím získáš fakt nevim.
Ty přece chceš aby se úřad vážně zabýval podnětem a nějakou změnu provedl a ne aby ti někdo posílal zprávy, že si vedle jak ta jedle a že mu to nepřísluší. Stojí tě to jen čas a hromadu peněz.
Člověk by předpokládal, že lidi se středním a vyšším vzděláním budou umět snadno zjistit kam kterou žádost adresovat a udělají to správně a ne že budou zbytečně zaměstnávat desítky úředníků vyřízováním nepříslušných žádostí.
Pak musí být buď na úřadech o to víc úředníků a nebo ti co by se měli skutečně zabývat příslušnými problémy to nedělají protože musí přednostně vyřizovat ty nepříslušné.
Ač se to nezdá, tak jedna nepříslušná žádost zabere nejméně 3 hodiny času, které by mohl věnovat té příslušné.
Ale tos psal ty: "Teoreticky by mělo být možné ten podnět dát na kterékoliv úřadovně městské nebo státní policie nebo obecním úřadu a ti by to měli přeposlat tam kam to patří, ..."
Souhlasím s tím, že by si člověk mohl zjistit blíže, kam to patří. Zvlášť, když máme internet. Ale ono to musí fungovat i pro ty, kteří třeba tak moc chytří nejsou a třeba ten internet nemají, takže správně píšeš, že "na kterékoliv úřadovně městské nebo státní policie nebo obecním úřadu" bys měl pochodit minimálně ve smyslu, že řeknou kam se s tím obrátit. Od toho tam jsou.
Už jsem tuhle lampárnu zmiňoval : https://dopice.sk/mOs
Postupy máte sice vychytané, ale jak mám zkušenosti s úřední neprůchodností mnohem závažnějších věcí, vsadím poslední kecky na to, že nějaký podnět k ceduli o slezení z kola shodí ze stolu jako neopodstatněný a ceduli tam potvrdí jako prospěšnou. A nějakého JUDr.Sokola si asi nezaplatíš, aby takovou ftákovinu úspěšně vyargumentoval a úředního šimla patřičně utahal.
Ale na to nepotřebuješ žádnýho právníka, jen trpělivost a dodržovat korektní postup, ponechávat lhůtu, urgovat, když nepochodíš, jít o instanci výš. Oni si nemůžou dovolit ti napsat, že umístění značky je prkotina, kterou se nebudou zabývat. Tě musí odkázat tam, kde se o značkách rozhoduje a tam to musí nějak řešit. Ty na tom akorát musíš trvat a nenechat to usnout. Když to po nich budeš vytrvale žádat, oni to vyřeší, když pro nic jiného, tak aby už měli klid. Oni jsou ve své podstatě stejně pohodlní a líní jako každej jinej, proto píšu, že je musíš udržovat v pohybu, to je jediná cesta, jak je zaktivizovat :-)
Je to hokna jak sviňa.
Napsal jsem, že teoreticky, ale také jsem k tomu napsal, že bych na to rozhodně nespoléhal. Už jenom proto, že ti nejspíš žádost vrátí a i kdyby ti napsali adresu příslušného úřadu, tak tratíš nejen týdny času, ale hlavně svoje peníze. A nespoléhal bych na to, že potkáš slušného a hlavně velmi ochotného úředníka s pochopením.
Největší pravděpodobnost, že nepříslušná žádost bude přeposlaná a časem dojde na správné místo v rámci policie je jen u Policie ČR. U ostatních úřadů se to nedá ani odhadnout.
Policie se žádostí věcně zabývá jen pokud je dopravní značka poškozená nebo v rozporu s jinými pravidly a pokud ne, tak to dál neřeší a jen to přepošle na dopravní správní úřad.
Dosáhnout nějaké nápravy a změny je někdy na dost dlouhé lokte, ale stojí za to se o to alespoň pokusit a úřadu to poslat. Pokud se takových oznámení sejde víc, tak tím je větší šance dosáhnout změny. I úředník je jen člověk a časem se může unavit a vyhovět :-))
Ale já jsem ti napsala, kolik stojí dodejka. Taky jsem napsala, že to může trvat roky. A taky jsem napsala, že je to fakt hokna. A taky jsem napsala. že bych se místům, kde mě nechcou na kole, prostě s kolem vyhnula.
Ale nedovolila bych si napsat, že to nejde, že s něčím takovým, jako je zdůvodnění umístění značky či její odstranění, na úřadech nepochodíš. Musíš pochodit, jinak je něco hodně špatně.
Zbytečně tady řešíš něco, o co já vůbec nestojím.
Já snad něco řeším? :-)
Kdybych chtěl něco řešit, tak určitě ne tady, protože tady něco takového přece ani vyřešit nejde. No a navíc mám dost reálnou představu co možné je a co ne a co stojí za námahu a s čím nemá vůbec smysl se zabývat a ztrácet tím energii a čas už jen proto, že ho máme tak málo.
Byl jsem dotázán kde a jak nejlíp a dotaz jsem zodpověděl jak to je zhruba řešitelné. Dál už bych to nerozebíral, jenže pak přišly námitky a připomínky a tak se to rozeběhlo. Vždyť se podívej jak to začalo a pak pokračovalo :-))
Řekla bych, že některé zde uvedené značky by šlo minimálně zrevidovat, pokud ne úplně zrušit.
Ta značka uvedená Lelkem je nesmyslná sama o sobě. Vedení kola 200 metrů se podle dodatkové týká pouze směru ve kterém vede cyklostezka. Pokud je smyslem to, aby cyklista šlapal přes mostek a za mostkem se napojil na cyklo, dá se ta cedule přemístit blíž k mostu a samozřejmě ten šlapací úsek zkrátit.
Značka od Jrr taky smysl nedává. Pokud tam šlo o to, aby cyklista zastavil před křižovatkou, tak není potřeba, tam je stopka. Každopádně by i zde v tom případě šlo těch 200 metrů zkrátit na minimum.
Zeptej se lidí z cyklistesobe.cz, minimálně tady v Praze se občas podaří nějaký problém, který je tam nahlášený, vyřešit.
Na http://dfens-cz.com/usekove-mereni-v... a http://dfens-cz.com/nove-usekove-mereni-v-ulici... řešili že se značka vydává „opatřením obecné povahy“ a i nějak jak se minimálně dotazovat a připomínkovat to. Bohužel se jednalo o případ před umístěním, po umístění nevím.
Značka o úsekovém měření nebo měření rychlosti je jen a pouze informativní. Ta neukládá žádné povinnosti, nic nenařizuje a neupravuje pravidla provozu. Pro tyhle informativní značky platí krapet jiná pravidla a u nic je možné snadno dosáhnout změny.
V pořádku, uděláš 4... pak další 4... další 4... a až jich budeš mít 30, můžeš jet dál... a příště si to budeš pamatovat, takže pojedeš jinudy... ;-)
:-))
Veselé:-))
Vážně by mě zajímalo, zda si obhajovatelé špatně a proti smyslu zákona umístěné konkrétní značky uvědomují, jak obludně daleko argumentačně zašli.
A tady někdo takové značky obhajuje?
Kdo a kde je obhajoval? Zřejmě se mi zobrazuje úplně jiný text než tobě.
Hele, lelku, nekruť se jak špatně uvařená nudle:-))
Psal jsi, že tahle značka prostě platí, ať je umístěná kdekoliv.
A že záleží pouze na tobě, zda ji budeš nebo nebudeš respektovat.
Víš co, projdi si znovu pořádně co jsem psal.
Jen to shrnu, jde o příkazovou značku a ta platí. Značku by měl dodržet každý, ale je jen na tom dotyčném a tobě zvlášť jestli ji bude dodržýovat nebo mne a budeš riskovat postih případně jiné následky z nedodržení.
Já nevim, jestli si dneska schopná pobrat rozdíl mezi tím co značka (vyhláška a zákon) říká, ukládá a nařizuje a tím jak se ty budeš chovat a co uděláš. Pokud ti to dneska nejde, tak si to nech třeba až na úterý, třeba ti to půjde líp.
Značka stůj dej přednost v jízdě také nařizuje povinnost zastavit a dát přednost, přesto je dost lidí co kolikrát tam ani nepřibrzdí a jedou. Je to problém značky nebo toho dotyčného jedince? Zkus se nad tím zamyslet a třeba na to přijdeš sama i přes dnešní hodně slabé chvíle.
V které verzi zákona je něco o dřepech ?
V USA se na příkaz policie musí chodit po rovné čáře :)
Teď ti přesně neřeknu, kde je seznam značek, nejspíš to nebude přímo silniční zákon, tam je jen "příkazové značky, které ukládají účastníku provozu na pozemních komunikacích příkazy", ale nějaká související vyhláška... nicméně to znění bude zhruba odpovídat tomu, co zkopíruju z webu...
Jiný příkaz
Dopravní značka „Jiný příkaz“ (C14a) ukládá jiný příkaz než ten, který je možno uložit jinou značkou; příkaz je vyjádřen nápisem na značce. Může se jednat například o příkaz „Přejdi na druhou stranu“, „Užij zakládací klíny“, „Cyklisto, sesedni z kola“, „Užij podjezdu“, „Užij nadchodu“ apod.
A já nevidím žádný důvod, proč by tam nemohly být třeba i ty dřepy...
Jinak dřepy prý (někde) používá policie ke kontrole, že zadržený něco nepašuje v konečníku...
To ovšem budou spíš celníci :) Jestli tam někdo nemá zbytky účtenek a neznevažuje tak účtenkovku :)
:-)
No podle výsledků z Google pečuje naše policie o kondici zadržených důkladně...
https://www.lidovky.cz/domov/aktivistky-musely...
http://denikreferendum.cz/clanek/23239-chce-po...
Tohle precizně zvládají ti co nastupují do věznice a ten kdo tam jde podruhé, tak už ví a tak sám a bez kecání se svlékne a předvede jak mu to jde :-))
Tohle někde zjistit, takové trase bych se už navždy vyhýbal.
Jestli jsou v okolí nějací silničkáři, tak si určitě dávají pozor, aby tudy nemuseli.
Když se tam postaví policajt a vydrží, tak může kasírovat - jestli ne, tak aspoň sledovat 200 m šmajdání v silničních tretrách, o potěšení neochuzen.
Hlavně se pořád nabízí otázka, když můžou tohle (ta značka tam stojí už spoustu let), kde je hranice, kam až buzerace cyklistů značkou taky může dojít?
Cyklisto veď kolo 500m, 1km, 5km ?!?
Co když takové značky začnou dávat všude, kde je mizerný asfalt, protože přece bude bezpečnejší, když tamtudy cyklisti půjdou pěšky?
A případně co všechno by šlo jako jiný příkaz použít? Nápad s dřepy už jsem psal, ale určitě jsem viděl příkaz "Rozsviť světla", sice to bylo před tunelem, ale co když nějaký úředník usoudí, že bude bezpečnější dát to na cyklostezku na začátek lesního úseku?
Nebo naopak kde stromy nejsou jiný příkaz "Cyklisto, použij opalovací krém"?
Případně třeba "Cyklisto použij chrániče, přilbu a reflexní vestu...", vždyť se to všechno dá zdůvodnit bezpečností...
No a co třeba rovnou "Cyklistko, sundej si tričko?" :-D
Já bych otázku zobecnil: kam až ta buzerace může dojít?
A odpovím: dlo socialismus.
Máme slušně našlápnuto
A buzerace (organizovanou) bují.
V rámci opravování toho, co léta dobře fungovalo a fungovalo by dál se mladí študovaní s MBA s prestižních university v USA rozhodli vývoj sw řídit po novu.
Po 4 dnech schůzování se dostali k bodu, jak definovat "Done" (hotovo) a předložili vlastní výklad pojmů. Alan rozporoval čtvrtý bod definice, Tom sedmý.
Já usoudil, že na tohle jsem už moc starej a odjel.
Soňa mi pak na cestu přibalila vlastní definici. Říkala, že "hotovo" je když je bobek v hrnci a oznamuje se to voláním "už jsem"
Každopádně by minimálně šlo si s úřadem vyříkat, co vlastně bylo účelem umístění značky právě tam, kde ji dali.
Kupříkladu, jaký účel má plnit značka přikazující cyklistovi tlačit kolo 100 metrů ke křižovatce po silnici, po které bez problému až dosud jel?
Osobně si nemyslím, že tohle nadužívaní cedulí cyklisto veď kolo je vedeno nějakým zlým úmyslem, jakože někdo chce naschvál prudit cyklisty.
Spíš to souvisí s tou cyklotrasou mánií. Někdo odněkud někam natáhne cyklotrasu, prohlásí ji za vhodnou pro začátečníky nebo děti, a aby dostál slibu, že trasa je bezpečná, použije prostě už jednou zabetonovaný sloupek s orientační cyklotrasovací žlutou značkou a prdne na ni ceduli - veď kolo dvě stě metrů. Že to jaksi pozbývá původního smyslu se neřeší.
Stejná situace je to s těmi cyklotrasami vedenými do zákazu vjezdu všech vozidel. Že se to tluče a že je potřeba ten plech s obecným zákazem vyměnit za plech se zákazem motorových vozidel, na to se jaksi prostě zapomene. No a pak se, cyklisto, který jsi zároveň řidič a znáš značky a předpisy s tím nějak poper:-))
Projela jsem si dnes cca 75 kilometrů tady v našem okolí. Nejela jsem cíleně po žádné značené cyklotrase, ale všímala jsem si všech těch cedulí, které jsem potkala. Dlužno říct, že ze všech těch čtyř místních numerických žlutých značek mi šla hlava kolem. Nehledě na to, kolik žlutých orientačních tabulí s malůvkami jak od abstraktního malíře, u kterých musíš zastavit a dlouze studovat, co na nich je zobrazeno, jsem potkala.
Člověk by skoro řekl, že bez těch všech cyklotras se kdysi vůbec nedalo na kole jezdit:-))
A pak samozřejmě tento "ne-systém" a "ne-pravidlo" vede k tomu, že i značka správně definovaná v zákonech pozbývá svým špatným umístěním v terénu svůj původní význam.
V konečném důsledku to vede k tomu, že cyklista "vyškolený" tímto ne-systémem má pak pocit, že už nemusí dodržovat ani červenou na světlech.
Taky je důležité si uvědomit, že na kole nejezdí jen draci s nájezdy tisíců kilometrů v plném provozu, ale batolí se tam i dopravně pologramotní od baráku ke koloniálu nebo k nádraží. A takové je lepší před frekventovanou silnicí z kola sundat. Ty dvě zmíněné značky jsou právě v Solnici u silnice č. 14 hned vedle kvasinské automobilky (fůra kamionů a při střídání směn čoromoro směrem na Polsko) a ta druhá vyjíždí na zoufalou pětatřicítku u Mýta. Tam je to vůbec ruská ruleta...
Jsem si na beton jistej, že by si to úřad uhájil. Maximálně by upravil trochu ty metry.
Víš co mě zaujalo?
Že jak člověk projíždí tou naší krajinou, tak potká spousty těch všelijakých naučných stezek. Je to fajn. Je to dobré. Je to naučné. Dozvíš se přímo v terénu, jak dělá lev, kde hnízdí volavka nebo jak to dělá straka. Je to strašně fajn.
Jedině na cyklostezkách se nic nedozvíš. Nikde není napsáno, milé děti, teď vás cyklotrasou převádíme na normální komunikaci a ta šestiboká značka před vámi znamená, že váš tatínek, který vás veze ve vozíku nebo na tyči, musí zastavit a dát přednost všem vozidlům.
Docela mě to sere:-))
Lanna zdraví lamu v ohradě v Prezidentově:-))
Furt každej vymejšlí, kde urvat jakou korunu. A ty tady takhle plejtváš nápadem, napovídáš jinýmu. Tipnu si, že bez větší námahy bys na tomhle podojila stát o pár set tisíc. A dalších pár set od EU.
Jseš trapnej:-))
Já nepotřebuju dojit stát. Já potřebuju naučit svá vnoučata jezdit podle pravidel, aby se nezrakvily.
Víš?
No dobře. Tak jestli to tady četl nějakej šikovnej dojič, tak příští rok přes požadované cedule neuvidíš na les.
Je velký problém ta základní pravidla ukázat osobně (z knížky, na monitoru, na ulici - jinak jsme se to my, jako malí neučili)? Na to musí někdo sázet cedule k cyklostezce a učit je to místo nás ?
No a já to svá vnoučata učím. Mám dost času na to, abych zastavila u cedule cyklotrasy, která nás vede do zákazu všech vozidel. A pak zastavím a říkám jim, milé děti, tady ta značka znamená, že tudy nesmíme. Ale zase tahle druhá značka znamená, že tudy máme jet. Tady ten pán, co tudy vedl cyklotrasu, zapomněl přemýšlet. Nelze vést cyklistu značkama do míst kam podle jiné značky cyklista nesmí.
Milé děti, je to tak. Občas i dospělý nepřemýšlí.
:-))
No jo. My si to snadno přebereme. Ale pro mrňata to může být docela slušný zmatek, když začínají brát rozum a učí se značky.
Je to bordel. A člověk by se tomu musel věnovat na plný úvazek, co toho je. Při každé vyjížďce takových nesmyslů potkávám několik.
Vede to k relativizaci významu značek a k jejich nedodržování.
Tohle se u nás v Újezdu řeší už několik let od částečného a pak následného " Velkého" zjednosměrkování. Navíc jednu cyklotrasu přetrasovovali až po zavedení jednosměrek .
Máme ulici, kde za ty roky dokázali pro jeden úsek udělat vyjímku ale další dvě křižovatky stále ještě nemají udělané...
Pokantní na tom je, že do obousměrek se jim vešly dvě auta a cyklisté ve dvou směrech a teď jim to v jedné nevychází protože tam udělali úzký chodník a auta a cyklisté by se tam už nevešli " do norem":)
A to jsi ještě děti nezavedla na místo jako je toto https://mapy.cz/s/3qBBR
kde uprostřed zony 30, na T křižovatce tvaru T je jen 11 značek a hrb s vodorovnou značkou na zemi ... :)
Pamatuju dobu, kdy v celým Újezdě nad Lesy bylo celkem TĚCH 11 dopravních značek. Inu je vidět zřetelný pokrok.
Možná bych si měl zcela dobrovolně dát nějaký značky na hajzlík. Už jen pro ten pocit bezpečí.
Jenže pokud platí silniční zákon, tak cyklista prostě všechny pravidla musí znát a chovat se podle nich, jinak nemá na silnici co dělat.
Když se někdo na průjezd křižovatkou necítí, fajn, chápu, nikdo mu nebrání z kola slézt a vyřešit to jako chodec. Nic bych neměl ani proti nějaké informativní/doporučující značce, ale fakt mě štve systém, že preventivně nařídíme slézt všem cyklistům.
Jasně, úřad to úřadu vždycky nějak obhájí, ale pokud se něco nezměnilo, tak cyklisti po 35ce naprosto legálně jezdit můžou. Není to trasa, kterou bych vyhledával, ale párkrát nebyl čas složitě to objíždět a přežil jsem... :-)
> A takové je lepší před frekventovanou silnicí z kola sundat.
Já to tam neznám, ale podle toho streetview mi nepřijde, že překonávat to tam pěšky by bylo nějak bezpečnější než na kole. Naopak nejspíš budeš pro převedení kola potřebovat delší dobu.
Nechceš to dát do OpenStreetMap (bicycle=dismount, bohužel způsob pro zanesení "veď kolo 200 m" není), případně sem napsat souřadnice značek abych to tam přidal? Díky tomu přes to alespoň nebudou navigovat routovací služby.
Kromě fotky tam máš i odkaz na mapy.cz, takže doklikat se k souřadnicím určitě zvládneš (druhá značka je přes ty dvě křižovatky naproti.
Prostě místo, kde silnice od Chocně a Zámrsku ústí na 35ku v Týništku.
Ale zda je to důvod tohle místo vyřadit z routování, si fakt netroufám soudit... :-)
> Kromě fotky tam máš i odkaz na mapy.cz, takže doklikat se k souřadnicím určitě zvládneš (druhá značka je přes ty dvě křižovatky naproti.
Já vím, ale to by pak bylo odvozené dílo z mapy.cz a to přece nejde :-D
> Ale zda je to důvod tohle místo vyřadit z routování, si fakt netroufám soudit... :-)
Tak ono ho to nevyřadí úplně, ale nastaví to takovéhle cestě větší cenu. Například můj oblíbený routovač brouter na profil fastbike takovou cestu považuje za 6x dražší. A protože neumím zadat "veď kolo 200 metrů", bude označeno jenom těch 100 metrů ke křižovatce, a tedy to bude považovat za 200m zajížďku.
Koukám na ty příklady a je to fakt mazec. V případě Sokolovská - Nádražní se dá vlézt na chodník a křižovatku překonat jako chodec po chodníku a přechodu, i když je značka buzerační, tak se s trochou snahy dá pochopit co se po mě chce a pro nezkušeného cyklistu nebo s dětmi to i dává smysl, ale i tak by to mělo mít jen formu doporučení, moc nechápu čím je ta křižovatka výjimečná a nebezpečná, zejména když sou tam semafory.
Ovšem Solnice Nábřeží - Poříčí "veď kolo 200m" bych asi nechápal co se po mě chce, nehledě na to, že nemusím chtít pokračovat po té cyklotrase, tam už to značení je vyloženě dementní. Stejně tak to před Týnišťkem na 315, dotlačím kolo po chodníku ke křižovatce, kde ten chodník bez návaznosti končí a co jako dál, to je asi nejvyšší level demence z prezentovaných situací.