Jako to co se tu děje je fakt humus, takže toto je preventivní opatření a pokračování tématu, který jsem si dovolil moderovat. (č. 149)
Moc se nechodím nemám tolik času, ale jsou tady podivíni a komouši co si hrají na gura a pak dělají, že jsou svatoušci, prostě hotový komunoxymoroni.
Aha!
A potěšilo tě tedy konkrétně co?
Jak se tady jedna přechytralá osoba snaží bejt zajímavá za každou cenu.
Víme, že 151. pokračování je už založené?
https://www.nakole.cz/diskuse/25633-pobavilo...
;-)
Tak na to, že sem moc nechodíš máš docela dobrou trefu s tím, že jsi založil téma 149 ještě před tím, než se zaplnilo předchozí...
No a pokud sem moc nechodíš, tak proč vlastně zakládáš a moderuješ povšechná témata a dokonce i s předstihem ?
Proč si nezaložíš téma "jaké tu ještě nebylo"|( a neumožníš lidem aby si ho v klidu skryli:) , proč bereš ostatním pohodové zavedené téma a děláš v diskusi, na kterou nechodíš neb nemáš čas, bordel ?
Ale Pobavilo, potěšilo 151 tu ještě nebylo.
No a ne snad? Tolik mínusů - za chvíli z toho začnu mít stejnou frustraci jako Ronda když mu smazali příspěvek a nejspíš si založim svoje Potěšilo.
Tak já ti tam taky jeden hodím, ať se můžeš potěšit :-D
Jdi s tou svou "preventivni" predposranosti ... vis kam.
Delas tu jen bordel.
Bože vy jste fakt gumy, ale baví vás to jen co je pravda.
Téma ti už zase spadlo pro nezájem až na pátou stranu, tak to oživuješ, co?
jsou mezi námi exoti ...
Pokus o rekord ve sjezdu Svatohorských schodů na jednokolce se podařil
https://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/pokus...
Když se to umí, tak je to brnkačka :-)
Pobavilo mě oznámení v našich obecních internetových novinách:
"Na hřišti za Sokolovnou byla po Dětských hodech nalezena zubní protéza. Majitel si ji může vyzvednout na obecním úřadě."
Doufám, že ses neurazila:-))
Jsme v pobavilu.
Jen mi to připomnělo jednu příhodu.
Byli jsme na nějaké akci v Kremnici, větší společnost, cca 15 lidí. Večer jsme se šli najíst do místní vyhlášené restaurace. Seděli jsme venku, každý si něco objednal a já si objednala krásnou hustou cibulačku. Když číšník přinesl voňavou cibulačku, můj muž odlákal moji pozornost a pravil, hele koukej, černoch v Kremnici. Překvapilo mě to, tedy to, že můj muž vnímá černochy kolem sebe, když má před sebou pěkně propečenej stejk. Ale otočila jsem se, to zas jo.
V zápětí jsem slastně zanořila lžíci do cibulačky....a vylovila zub. Normální umělý zub na takových těch podivných zakroucených drátkách.
Přiznám se, navalilo se mi a okamžitě jsem volala číšníka, ať mi přivedou kuchaře. Že tohle přeci fakt nejde.
No, uklidnili mě včas. Zub mi tam hodil můj muž, držel ho ve svém vlastnictví asi dva roky, kdy čekal na to, až mu doroste kost na implantát, a bude ho moci na mě políčit.
Vše dopadlo dobře. Otřeseného číšníka a nevinného kuchaře jsem pozvala na tatranský čaj:-))
Hornický dny jsme obvykle slavili v Hamru v kolibě Jezerka. Můj skladník, starej Vocílka, proslul tím, že druhej den si šel zubní náhradu vyzvednout k tamní uklízečce, která ji pravidelně nacházela ve žlábku WC. Tenkrát byly ještě asfaltovaný. :-)
Němečtí cyklisté žádají o klid v lese plakátem páření zvěře :)
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy...
Kurnik, půl flašky maltskeho vína (pro jistotu 0,7 litru je objem celé :) a hlava se mi točí jak vztekla. Takový stav nemám ani po dvou a půl pivech :))
Už napsat todle mi dalo pěkně zabrat. Už to pít nebudu, dám si radši to ruske pivo s 9 % alkoholu :-D
Aspoň vidíš, jaké (pivní) slivky u vás čepujou ...
Zůstaň raději u toho vína, to tyhle jižní národy uměj. Kdysi na Hvaru jsme domaćinovi vyžrali půlku sklepa, měl jsem ji jak z praku, a ráno - nic, v hlavičce jak v pokojíčku. To fakt není jablečnej ryzlink nebo řepná frankovka...
Chutnalo mi víno, co jsme měli z jednoho vinařství v Toskansku. Teď jsme dostali super víno od strýce z Mikulova, to ještě musím zjistit, co to přesně bylo. Ale jinak mi víno prostě nic neříká. Mám radši pivo :)
Jedno pořekadlo praví: "Ještě se nenašel, aby se nevešel."
Tak dneska se našel:-).
U nás:-).
Jindřichohradecká brána, východní výjezd z centra Třeboně.
Takovéhle blby bych netrestal, ale musel by to odtud ručně vynosit ven, a klidně by si mohl ze svého zaplatit i pár lidí bez práce :-)
I kdyby je vypustil i u rezervy, tak by mu to bylo houby platný :-)
Jednou jsme vezli destu 3222 matesem ze Strakonic (z generálky) a v Plzni najel řidič pod viadukt ve svatým přesvědčení, že tu trolej podjede. Nakonec radši vycouval, To byla prča, řídit chvíli provoz. :-))) Dneska bychom tam sklidili držkobití.
Jel jsem s rovný 4 m vysokou plachtou (tandem) někde přes Ústí a najednou tam kamenný oblouky pod tratí, navíc trolejový vedení a že prý 4,1 m. Ve voku jsem to neměl, v zrcátku to vypadalo všelijak a jen jsem čekal, kdy to začne drhnout.
No a za viaduktem jsem zjistil, že jsem uhnul blbě, takže ještě jednou zpátky...
Tam nacouval, a dosud se tam všichni vešli :-)
Když sundá tu hovadinu na střeše kabiny, tak se tam vejde taky. Aupustit duše taky trochu může.
5 hodin to trvalo než ho dostali ven a museli na to použít specielní techniku - dolů kola a na nízkém podvalu vytáhnout.
Nechal bych ho to fakt rozebrat a vynosit v rukách. Příště by hodně zvažoval jestli se vejde.
Tady máte a kochejte se:
https://www.youtube.com/user/yovo68
Potěšilo mě, že už rostou. Začátkem týdne bylo pár žampiónů (pečárek), ale včera a dnes už u cesty opravdové houby, tři modráci a jeden praváček, tak už se to dusí.
Kdyby nebylo takové horko, tak bych to prošla víc, ale v tomhle počasí jenom to, co uvidím z cesty. A kdoví, jestli tam dál vůbec něco je :-)
Celopéro malinko jinak :-)))
https://www.youtube.com/watch?v=N39uwTykTQk
https://www.formule.cz/clanek/37954-wolff-se...
http://neviditelnypes.lidovky.cz/fejeton-dobra...
Tak, zřejmě jako jinde, i tady to chcípá vedrem, tím spíš, že opravdu to nebývá tak často.
Tak jsem si řekl, že si udělám takovej malinkej, interní mejdan.
Vletěl jsem na recepci, a rozhořčeně si stěžoval, že nikdo nezapnul saunu, že od 17ti tam mělo být 90. Na recepci takové děvčátko v zácviku, chudinka to vzala vážně a chtěla to začít řešit, samé to ajnšuldigování, ale já držel nasranej ksicht statečně a dožadoval se alespoň nějakého občerstvení gratis, za utrpenou ujmu..
Říkám, pivko by to spravilo, ale ledové a sofort. Telefonát na bar, za chvilku přiklusal Michael s pivem.
Jak mě uviděl začal sondovat, o co jde, a když se to dozvěděl, málem zdechnul smíchy.
Nevím co jí řekl, chudince, ale nejsem si jistej, že jí přesvědčil, že si dělám srandu.
Asi jí budu muset šoupnout Lázeňské oplatky, co vozím jako dary pro domorodce, nebo snad raději Plzeň?
Za tohle by ti měli na pokoji v noci zatopit...
Soňa i starší dcera se na mě zlobí, jen malá říkala, když je to taková blondcka, řekni si ještě o jedno :-)
Paradox je, že sauna běžï, mají to na automat :-)
Vtip je to bezvadnej. Ale zrovna včera jsme se bavili s kolegyní, že její dcera vůbec nemá buňky na ironii a sarkasmus, byť její bratr ano, takže to nebude jen výchovou.
Takže možná je slečna na tom stejně. Někdo má hudební hluch a někdo má hluch na podobné vtípky.
Já si myslím, že byla jen vyplašená a jednala přesně podle pravidla: host má vždycky pravdu.
Viděl jsem jí tam poprvé, ostřílené matadorky by se jen zasmály. Bylo mi jí až líto, ale nešlo to nedotáhnout do konce :-)
Nemuselo jít o nějakou vyplašenost, ale spíš se držela pravidel a toho na co ji školili, že hosté si často vymýšlí voloviny a zbytečně prrudí už jen z principu, tak prostě se snažila předejít jakémukoliv problému a stížnosti.
Ještě lepší a vtipnější je přijít na nějaký úřad, policii, pojišťovnu a pod. chtít něco řešit a začít s ironií, sarkasmem, nadsázkama a nějakým svým humorem :-)
Na úřad se mi nikdy nepodařilo příjít s humorem, vždycky jsem nasranej, tak še řeší Soňa.
Ale baví se všichni, ráno jsem potkal ředitele, a ptal se, na kolikátou má nechat roztopit saunu, nebo jestli mi stačí ta venku.
Prý 33, ale teploměr ukazuje 38, prý podobné to bylo naposledy v 47mém. Ty vydlážděný plochy z toho dělaj pec.
S tím smyslem pro ironii to nemusí být jen vrozeností či nějakou výchovou. Problém prý mají lidé, kteří v době vyváření tohoto citu žili v cizojazyčném prostředí.
Je to dané zvyklostmi národa. V Anglii se bez toho neobejdou tak, že prodejci pro USS byli specielně školeni, aby se svému britskému humoru vyhli. V manuálu měli napsáno - amíci ironii nechápou a sarkasmus je uráží.
Tady těžko hledat nějaký národní rys, Porůří je strašně multi-kulti, tak je to adi kus od kusu.
Těžko říct, jak to s tím smyslem pro humor, ironii sarkasmus vlastně je. Ten cit se předpokládá na straně vysílače nebo na straně přijímače?
Když vyzvu dívku k tanci a ona bude jako dřevo neb nemá smysl pro rytmus, čí je to problém?
(Viděno současnou inkluzní optikou tak můj, protože ji tím uvádím do nepříjemného stavu.)
S tím humorem je to stejné. Chtít v současných vedrech saunu je s největší pravděpodobností vtip.
Když jsem dneska při pause prohlásil, že si asi uvařím grog, nikdo nepředpokládal, že vytáhnu flašku rumu.
A proč by sis nemohl uvařit grog?
Velké množství lidí si vaří čaj a kávu, teplota uvařené vody bude nejspíš pro všechny steujná, jak pro tvůj grog, tak moji kávu :-)
Pití horkého čaje a kávy je v některých kulturách součástí boje proti vedru :)
Já proti vedru piju teplou Colu. Jde o přebíjení strašného zážitku ještě horším...
Na vedro byl/je kvas.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kvas
První lok je "na šavli", další jsou v pohodě ...
No právě:-))
Mám ráda, když pokus o humornou situaci dopadne na straně přijímače na úrodnou půdu.
Osobně bych v této hypotetické situaci ocenila recepční, která by bez mrknutí oka a s pukrletem odvětila.
Ano, pane. Všechna vaše přání, jsou nám rozkazem. Vaše pivo zdarma, jsem Vám nechala naservírovat do naši plně vytopené sauny.
No, to by jistě neudělala žádná, zázraky ae nedějí. Ale, taky žádná z těch co znám, by to nespolkla i s navijákem a požadavek na kompenzaci by, se tedy nekonal.
Tady se teď na téma "sauna" baví všichni, a holku asi poslali koupit semtele.
Pohoršení, jak už je tradicí, se koná o 600 km luftem dál.
Nojono... když o těch 600 km luftem dál holt nejsi platícím hostem, jehož vtipy se bavit je povinností... ;-)
No, počítal jsem to tuhle, už dávno jsem přetočil dvoustovku, tedy 200 nocí v tom samém hotelu, jsem tu už tak trochu inventář, a jistě, je povinností každého, udělat mi pomyšlení.
Nemám apartmá jako Richard Gere, ale 1305ku a jsou na mě milí a já na ně, skoro furt.
Leč, trefil jsem na novicku, co mě neznala.
Jinak by věděla, že si saunu umím předehřát sám, atejně jako že vím, že v 15 naskakuje spínač.
I proto se barman zlomil v pase, věděl, že nejsem prudič ale hraju si.
Neřekl bych, že jsou jakkoliv servilní, tohle není Hilton, kde lezou v řiť každému ale Mercure, lepší střední řetězce Accor.
Jak jsi vlastně přišel na to, že se pohoršujeme, tvůj laskavý humor jsme tu poznali na vlastní kůži, takže jsme všichni šťastní, že si té chudince neřekl, třeba že je kráva nedošťouchnutá.
Nevědět, že máš problém, řekl bych si: ten Šíravík má problém :-)
Dobře to dopadlo. tak to patří sem, neuvěřitelné
https://www.novinky.cz/krimi/508794-po-prazskem...
Scéna jako z grotesky se odehrála v sobotu na Pražském okruhu. Před stojící policejní hlídkou totiž projel neřízený odpojený obytný přívěs. Než stačili policisté zasáhnout, přívěs se odporoučel do odstavného pruhu, kde naboural auto, od kterého se odpojil.
Nic nového pod Sluncem. To už přeci dávno zvládl Nick Twisp v Berkeley :-)
Tak nevím co mě doma čeká, jsme si vyfotili teploměry, Perla teda fakt vede...
resizer to nějak donršil, adi muje taky horko
https://www.novinky.cz/domaci/509313-cesko...
"V Bohuslavicích na Prostějovsku hasiči kvůli silné bouřce evakuovali šest desítek z letního tábora."
Dvanáctky už byly vypité, Tuzemský též ...
V Dolní Poustevně takhle před časem evakuovali čtrnáctky.
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/foto-ze...
Světlé, nebo tmavé? Fotka může být jen ilustrační :o)
https://www.dszo.cz/aktuality/ridici-autobusu...
To nebyl sebevrah. To byl cestující, co si přečetl prázdninové jízdní řády :)))
Mám starou tlustou kuchařskou knihu po mámě, z doby, kdy se ona vdávala. Vždy mě nesmírně fascinovalo, jak skvěle je v ní udělaný rejstřík. Všechno se vždy našlo na poprvé, a to to dělali ručně!
Dnes jsem se rozhodla udělat meruňkové knedlíky podle té kuchařky. Normálně je dělám kynuté, ale zrovna dnes jsem si vzpomněla, že v té kuchařce je fajn recepis na jemné, ovocné a tvarohové knedlíčky.
Otevírám ohmatanou tlustou knihu, hledám knedlík. Půl stránky odkazů, ani jeden můj. Hledám knedlíček, půl stránky odkazů, ani jeden můj.
Už jsem to chtěla vzdát, ale vzpomněla jsem si. Ovocné knedlíky jsou kulaté. Hledám gulky...
...a tam to je, guľky jemné tvarohové ovocné.
:-))
Kdybych se byl býval líp učil, mohl jsem bejt vědec...
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/vedci...
Drážďanskou noc muzeí pravidelně končíme v Muzeu dopravy. Ne snad kvůli exponátům, ty už jsem viděl asi 150x, ale protože tam bývá nejlepší doprovodný program.
Ale stejně se vždy alespoň na jednu expozici podíváme. Letos to byla silniční vozidla, tak jsem si opět prohlídl tohle "celopéro".
A ještě trocha IT-nostalgie. Výpočetní jednotka elektronkového počítače.
"job terminated"
a znova do děrovny :-)
V téhle expozici mě vždycky napadne, že jsem kdysi narazil na kalkulačku s digitronama. A protože jsem byl slušně vychovaný, tak jsem ji nešlohl. Kdo ví, kde skončila. Něco takového tam mezi vystavovanými kalkulačkami nemají.
Zrovna tak tam nemají feritovou paměť.
Není to na pálení wolframu zbytečně vysoká teplota?
Pobavilo - https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole/test...
Redaktor jel na klasickým kole na výlet a průměrná rychlost mu celou dobu vycházela okolo 10 km/h, pak si pořídil elektrokolo a najednou, světe div se, dojel dál a průměrka vychází skoro 13 km/h.
To snad nemůže ani myslet vážně? Nebýt tam video, hádal bych, že 2/3 trasy to kolo nesl nebo tlačil, ale z videa to vypadá, že na tom kole jel a kromě 40 minut oběda nikde neměl větší zastávky...
Průměrka deset se ti nezdá? Když mi to z Rosic do NMnM přes Bíteš, Strážek a Zvoli na treku tak vyjde, je to špica. :-)
Na 80 km a v podstatě po rovině to je hodně pomalé na tak mladého sporťáka. Minimum bych viděl někde na 15, ale blíže ke 20.
Vloni jsem cestou na lehosraz jel 80km průměrem 15km/h. Přes Vysočinu, nastoupáno 1600m. A to sedím večně v kanceláři.
... to se ti to jede, když jsi předodpočatej !
Jojo, je to relativní :o)
Předevčírem když jsem potkal nad Děčínem jednoho mílaře, tak mu říkám že to nejhorší má za sebou a tady už se to nechá na lehkej převod jet. Vytřeštil na mě oči a tlačil dál ...
PS. no možná proto, že to byl Němec Tilo Arnhold, ale česky přej umí slušně.
No, mám poměrně svěží zkušenosti s obojím, na elektrokole (s legálním omezovačem) se skutečnę pohybuješ asi o 2 km/h rychleji.
Stejný, styl jízdy, přestávky a tak.
Našel jsem celkem slušně podibnou trasu, na kteeé to mohu doložit.
Taky jsem ten článek čet. Taky mě to pobavilo. A co potom ta diskuze pod článkem:).
On to asi uchopil za trochu špatnej konec. On patrně tu "průměrnou rychlost" nespočítal tak, jak by mu jí běžně ukázal cyklocomputer ze skutečného času jízdy a ujeté vzdálenosti, ale patrně to počítal ze vzdálenosti a času, který strávil celým tím výletem, i s přestávkama na jídlo, focení, čurání atd...
Čímž se dostal na ty směšný čísla.
Pochopitelně teď nějak nekomentuju smysl celého toho článku, čili to, že na elektrokole je přesun o dost rychlejší než na obyč. kole:).
Ale vždyť on to tak v článku uvádí, nikde se nezmiňuje o průměru čisté jízdy.
Průměrná rychlost vlastní jízdy je důležitá pro závodníky kdy nasednou a bez zastavení dojíždí do cíle, ale nikdy ne pro všechny ostatní.
Kdo někldy něškqam jede ať výletem nebo na podobnou jízdu, taik pro něhoí je vždycky důležitá jen a pouze celková průměrná rychlost včetně zastávek.
K čemu je komu platná vysoká rychlost jízdy, když pak uštvaný sedí dvě hodiny v hospodě aby dobil baterky.
No tak pak to ale není průměrná rychlost, si trochu mistr plete termiti:).
Tebe na výletě fakt zajímá průměrná rychlost jízdy když pak se chceš stavit někde v zámeckém parku a tam dvě hodiny courat takže víš, že na přesun 50 km potřebuješ mít 10 hodin?
Když jsem jel jednu soutěžní jízdu na 180 km (soutěž sám proti sobě), tak jsem věděl, že celkový průměr musím mít vyšší než je 12,9 km a vůbec mě nezajímalo jakou mám průměrnou rychlost jízdy kedyž jsem stejně potřeboval zastavovat, zaznamenání kontroly, jídlo, občerstvení, nalezení správné cesty apod.
Když chceš být někde včas o 100 km dál a chceš mít několik zastávek, tak jedniný podstatný údaj je celková průměrná rychlost.
Já na cyklopřesuny po silnici v okruhu do 100 km od domu počítám s rychlostí 20 km/h a v naprosté většině případů jsem v cíli včas (respektive na startu, protože deadline bývá konec registrace OB závodů).
Něco jiného by byla trasa terénem nebo přes nějaké velké kopce, případně větší vzdálenost nebo nějaký technický/zdravotní problém, pak na rychlost radši ani nakoukám... :-)
S rychlostí 20 km/h počítají i cyklonavigace, ale na delší trase, se zátěží, ji udržet je dost obtížné, alespoň pro mě.
Za celkem slušného vypjetí to dám poslední 2 hodiny, když do cíle zbývá 40 a těším se na večeři.
Obvykle je průměrná rychlost kolem 13 km/h.
Pochopitelně jsou v tom pauzy na jídlo, navigační zastávky a tak. Někdy to vypadá, že dojedu ve skvělém čase, a pak se něco pokazí, a prd, jseš zase na 13ti.
Stačí strmý kopec, co vytlačím, nebo nesjízdný dlážděný úsek a průměry jdou do háje.
Garmin rozlišuje:
Průměrnou rychlost
a
Průměrnou rychlost pohybu
Ta se zdá být při pohledu do záznamu taky nevysoká, mezi 16ti a 18ti km/h.
Tam sráží ten průměr právě ta chůze vedle kola, jak do kopce, tak kousek popojdeš po městě, a je do v hajzlu i když na rovinkách svištíš kolem 30ti a počítáš, že by průměr měl být vyšší.
Tohle jsou data ze 170 km jízdy, ale podobně vychází i kratší úseky.
Tak já psal, že do 100 km, protože to ještě zastávek moc nepotřebuju a průměrka jízdy se od té celkové příliš neliší. A předpokladem samozřejmě je, že aspoň zhruba vím kam a kudy jedu... což je dost odlišná situace, když většinou jezdím po (víceméně) známém okolí než když ty jedeš přes Evropu...
Na posledním cykloorienťáku jsem ze 6ti hodin byl v pohybu zhruba 5 (najezdil skoro 100 km). Ta hodina padla na dohledání kontrol a hlavně koukání do velké rozkládací mapy, v mapníku jsem měl malou mapku s kontrolama, ale některé detaily byly jen v té velké.
Takže v tomhle (defakto nejhorším možném) případě padlo na navigační zastávky cca 15% času.
Ty máš ale nějakou GPS hračku na řidítkách, takže bych předpokládal, že navigační zastávky prakticky nepotřebuješ, ne?
Jinak časy trasy oproti odhadům mapy.cz mívám tak o třetinu kratší u kola a zhruba poloviční pěšky. Vždycky mě potěší, že jsem lepší než předpokládaný průměr... :-)
Není tomu tak, bohužel.
Žádná z navigací určených pro kolo nefunguje spolehlivě, takže si trasuji sám, za pomoci goodle maps v režimu cyklo (v ČR nefunguje).
Výjimku tvoří Holandsko, tam podle toho můžeš jet na jistotu.
Zřejmě mají nejlepší mapové podklady.
Jsou dva druhy problému.
1. vede tě cyklotrasou sjízdnou pouze pro horské kolo
2. Vede tě cestama, které už dávno neexistují, nebo jsou přehrazeny, či ústí na soukromý pozemek
Kilometr na šotolině mě na silničním kole fest rozhodí průměr...
Takže víceméně neustále musíš navrhovanou trasu kontrolovat s mapou, jak se jen trochu zamyslíš, a "necháš se navigovat" skončíš na nějaké polňačce.
Jsou navigace, které se tváří, že navigují v režimu "silniční kolo" ale nedokázal jsem je použít, pro mě nesrozumitelné navigační pokyny, smáznul jsem to ještě doma.
Aha, myslel jsem, že trasu pečlivě plánuješ už doma na počítači a krabička na kole jen hlídá, že jedeš po vytyčené trase plus řešení nečekaných objížděk a podobně...
Já se na kole (když už) navigoval podle své aplikace v hloupém mobilu, která jen kreslila šipku podle souřadnic z GPS nad bitmapu staženou z mapy.cz, takže mi do volby trasy nikdo nekecal... před deseti lety to bylo funkční (a levné) řešení, ale čekal jsem, že současné cyklonavigace jsou už mnohem dál... :-)
Mohlo by to navigování a výběr trasy podle kvality cesty být lepší. I u nás se musí trasa zkontrolovat a udělat případná korekce podle toho jak chceš jet. Jízda po cyklotrase bez korekce může být někdy dost velkým překvapením, jediná celkem slušná jistota je to jet na lehko slušném MTB :-)
Tak když plánuju cestu na konkrétní místo na lehokole, zkusím přes www.mapy.cz naplánovat trasu pro auto a pro silniční kolo, následně zkoumám rozdíly, vymýšlím kompromis, případně ještě zkouším najít objížďky s cílem ubrat nastoupané metry.
Cyklotrasy mi příjdou zajímavé, jen když má člověk čas a chuť prozkoumávat... :-)
Ject "jako auto" je krajní možnost, když už jsi ztracen.
U nás to vůbec není, ale jinde jsou skvělé asfaltované, hlaďounké cyklotrasy vedené podél kanálů, po korunách hrází, nebo po staré železnici. Tam auta nesmí, tak tě autonavigace tamtudy nenavede.
Jenže jestli tam bude perfektní asfalt, nebo asfrlt potrhaný kořeny, betonový povrchon s dilatacemi že drncáš jak lokálka, nebo nedej Bože štěrk, to se nikde nedozvíš. Tak je to trochu sázka do loterie a pokud nejsi v bývalé NDR, vyplatí se následovat místní cykloznačení, i když navigace tvrdí něco jiného.
O to jsem se kdysi pokoušel, ale zjistil jsem že to nefunguje, takže natrasováno mám zhruba, záchytné body - města - tak po 40 km a jak se z jednoho dostanu do druhéno se rozhoduli na místě.
Taky jsem si myslel, že by navigace už za ta léta mohly umět víc, ale asi se to nerentuje vyvíjet.
Tak průměrnou rychlostí lze nazvat obojí, otázkou je, jak to nejsprávněji nazvat?
Slyšel jsem termíny jako hrubý a čistý průměr nebo třeba cestovní rychlost... ve výsledku stejně polovina neví, co si pod tím představit. ;-)
Každopádně mi to připadá jako tristní výsledek. Když vezmu svůj letošní poměrně bídný výsledek cyklo 24h, tak jsem najezdil 441 km, což dává 441/24=18.4 km/h, přičemž v pohybu jsem byl cca 17 hodin, tedy 441/17=26 km/h. Samozřejmě bez motoru.
Je možné, že ten reportér ve skutečnosti strávil víc času po hospodách než na kole, ale přiznal tam pouze 40 minut oběd v restauraci. Navíc čas a vzdálenost hlásí průběžně a průměr vychází konzistentně, takže žádná dlouhá zastávka tam být nemohla.
I když mu tedy z osmi hodin odečteme hodinu, pořád vychází 80/7=11.4 km/h, což je svižný běh... nikoliv jízda na kole u zdravého člověka... :-)
Nejspíš by bylo dobrý se přidržet mezinárodně zažitého označení "Průměrná rychlost jízdy" a "Průměrná rychlost trasy", které se používají při dlouhých závodech a akcích.
Z označení je docela dobře srozumitelné o jaký průměr se jedná.
já to sečetl, byl jsem na cestě 21 dní, z toho v pohybu 19 dní, ujetá vzdálenost 2444 km, a ta průměrná rychlost 13 km/h.
Neřekl bych, že jsem většinu času proseděl v po hospodách, spíš jsem furt na tom seděl.
Pokud střiháš 30 km po známé dobré trase, jsou to jiné počty, než když valíš 150 km někudy, kudy do neznáš, na povrchu kolísavé kvality.
A ddrunejcden znova, a další den, a popozítř taky...
Do pak pody průměry dostanou realnější podobu, než když odpočatej vyrazíš na 80ku
Tak někdo tam musí furt rvát nové informace a změny. To vždycky po čase omrzí, to je naprosto netvůrčí a nezábavná práce vyžadující úsilí, pečlivost a důslednost ...
Přesně tak.
A myslím si, že to je v pravomoci regionalních oddelení google.
V Bavorsku šlape jak hodinky, v Švábsku tu a tam chyba, v Bádensku zase dobrý, Alsasko taky, zbytek Francie naprosto nahodile.
V Belgii ve frankofonní Valonii jak ve Francii, ve Flandrech jak v Holandsku, naprosto spolehlivé a skvělé.
Ale Holanďani mají dokonalou síť cyklostezek, značenou, a očíslováno jak silnice, możná stačilo překlopit tu jejich cyklomapu do googlu.
Pochopitelně, taková apka nemůže reagovat na to, že někde týden opravují most, a pforotože Labe, ztratíš 17 km jako prd, nebo že je zavřená jeden den odpoledne silnice kvůli Tour.
Vlastně proč by nemohla, chce to jen systém který se systematicky láduje daty.
Automobilová navigace reaguje i na kolony, když vyhodnotí kolonu jako špunt na dlouho, nabízí alternativní trasu. Pochopitelně musíš být on line. Cyklonavigace do nemá.
Mě zlobí, že ani cyklotrasy nejsou nějak roztříděny podle povrchu, nebylo by d' tak složité to kategorizovat a dát uživateli šanci si zvolit úsoveň, která je pro jeho stroj sjízdná, a kterou už nebrat. Asi je to fakt malý trh, a nevydělalo by se na tom moc.
Jo, kategorizace cyklotras podle povrchu by se mi moc libila a kdyby typ povrchu sel poznat primo z cisla te trasy, bylo by to dokonale. Nemam nic proti trasam pro MTB, ale bylo by fajn vedet to predem, aby to clovek nezkousel na silnicce nebo inlinech...
Jo, to by bylo pěkný. Třeba v Krkonoších mají vlastní značení tras, začínají písmenem K jenže ani podle značení a mapy nejde poznat kvalita a povrch. Že to je trasa čistě jen pro horáka se pozná až v reálu kyž se k ní přijede a je tam jejich označení MTB.
Znám snad jedinou vzácnou vyjimku na krátkém úseku a ta je v Potštejně, kde přímo na návěsti si upozorněný, že trasa vlevo je MTB a rovně TREK můžeš objet po silnici https://mapy.cz/s/3vYOT
a to jdeč o tenhle krátký úsek přes louku https://mapy.cz/s/3vYPQ
Jinou podobnou trasu snad ani neznám.
Možnà budem muset tohle udělat svépomocí, je nás celkem dost, tak by to neměl být nezvládnutelný úkol.
Jen by to chtělo zvolit nějakou dobrou, všem dostupnou mapu, umožnit do ní kreslit, či zapisovat, a plácnout jí někai aby byla přístupná "trasovací" komunitě
Já jsem pro a když by se toho někdo ujal technicky, tak já mu budu sypat data o cestách, že se bude rosit a třeba to k něčemu bude.
Mě by se líbilo kdyby tohle alespoň u nás udělaly mapy.cz na nějaké samostatné verzi již současné turistické mapě.
Myslím si, že dobrovolníků by se našlo víc, já bych ty stezky co jsou v mém regionu taky projel na elektrokole a zatřídil.
Ale s mapovým sw nemám žádnou zkušenost, zeptám se svých kluků studentíků, jestli neví jak na to, ale možná i tady někdo tomu rozumí.
Z Evropy se pokusím sestavit trasu kudy nejlépe na Paříž na silničce nebo treku, už jesem dělal málo chyb, ale taky nějaké byly...
Nechci vám brát nadšení, ale čím by se měl uživit ten, co se o to bude dnes a denně starat ? Prachy za to nikdo sypat nebude a reklama se blokuje. No a na nějaké komunitní nadšení (s plným nasazením) věřím jen první dva týdny. Pak to začne váznout, mít mezery a ztratí to smysl :-)
Myslím si, že to není "dnes a a denně", tak rychle se u nás nestaví.
Bylo by fajn, kdyby to bylo součástí něčeho jako "mapy" ale pro začátek vůbec nemusí
Stačí digitální mapa cyklotras s tím, że cyklotrasy, popř jejich úseky, jsou kategorizovány. Zavádět písmenou kategorizaci by asi bylo náročné, stačily by barvičky a p#i VGA máme rázem k dispozici 16 kategorií.
Prostě projedeš trasu, či její úsek, a obtáhneš ji příslušnou barvou, tím úkol "traséra" končí.
Celkem brzo by se nám mapa vybarvila, a když ti navigace navrhne trasu, ty jí zkonfrontuješ s "barevnou" mapou a víš, které úseky jet jinudy, třeba.
Úkol bych rozdělil do těchto částí.
1. sehnat editovatelnou mapu cyklotras (nevím jak na to, zatím)
2. Nadefinovat kategorie, to by měl udělat někdo zkušený (tedy - šest v si tým Rondo)
3. Máme-li 1) můžeme to plácnout na server a dobrovolní traseři mohou začít vybarvovat (to bych uměl zajistit)
4. Sestavení finální mapy
Tady bude nutno trochu máknout. Každý traser můże vnímat, i perfektně definované kategorie jinak. Tedy tentýž úsek může mít různou kategorii, v závislosti na traseru. Také je potřeba eliminovat vliv hackerů, kteří pro potěšení z toho, že dokáží něco rozbít, budou škodit.
Takže čím více traserů stejný úsek ohodnotí, tím lepší šance trefit správně kategorii.
5. Finální mapu umístit na server a zpřístupnit veřejnosti (to umím).
6. To byl vývoj, pak ještě údržba. Podle počtu přístupů máš možnost buď umísťovat reklamu, chtít poplatek, nebo hledat strategického partnera. Tohle už neumím, ale jistě jsou lidé co to zvládnou.
Neviděl bych to jako beznadějný projekt.
Asi by stačilo investovat několik milionů do reklamy a propagace, zapřáhnout do toho dostatek celebrit - a pak už to pojede samospádem, bude se to rychle krmit, tím to získá na atraktivitě a o to víc lidí bude přispívat a tak pořád dokola...
Ale jak zařídit ten začátek ? Pár nadšenců zakreslí pár tras (z toho několik subjektivně chybně, k tomu pár trollů). Pár lidí se na to podívá, místo zájmu ale asi bude ještě nevybarvené. Chvíli to poběží, ale přístupů i zákresů bude ubývat...
Takových akcí už jsem viděl vícero v různých oborech. Ale vždycky je to o potřebě masovosti a propagace, alespoň ze začátku.
Že by se to nějak zázračně rozjelo, nebo udrželo samo, v tom jsem hodně skeptický.
Ještě tak, kdyby šlo jen o nějaký užší okruh zájmu, třeba kategorizaci těch bláznivých trajlíků, nebo jiných hřišť - jenže to už by dneska bylo nošení dříví do lesa. Obsáhnout ale v podstatě celou republiku v pár lidech (alespoň ze začátku) - furt bude mapa skoro prázdná a zájem brzo vyšumí.
No, a vzit do toho dalšé tři party z různých zemí EU dosáhneš i na dotace a granty z Uniu :-)
Tyhle věci se sponzory, investory a tak jdou strašně špatně jen "na hubu", když máš funkční prototyp (takovou tu amatérskou appku), jde to snáze.
Snažili jsme se s Kudrnáčem Maxem Velčovským rozhejbat nějaké museum českého skla v Praze (největší je v německém Pasově), a Kudrnáč je mediální xicht, neklaplo to. Jak to nevydělává prachy, musíš leštit kliky politikům, nakloněné celebrity jsou ti k prdu. Kudrnáč se asi snaží dál, já to vzdal. Ale zájem byl o to zasponzorovat můj web cs-sklo.cz, protože má 350 tisíc očumovatelů z celého světa, ale to jsem zase nechtěl já, protože když tě někdo platí, musíš psát "pro něj".
Takže takovouhle věc si musíś rozmyslet, dělat to jako "pro bono", nebo se do toho pustit profesionálně, napsat podnikatelský záměr, vypočítat potenciální zisk, obleštit ty kliky.
Ovšem nejhorší je varianta začít amatérsky, zmagořit desítky lidí, aby ti dobrovolně makali, a pak to celé ve stádiu funkčního prototypu střelit. Pak se všichni budou cítit podvedeni, ale k tomu by to spělo, kdyby to mělo být funkční.
Takže kromě té technické stránky věci, která je poměrně triviální, by s tím byla spousta právních věcí, a do toho by se mi fakt nechtělo.
Nechce se mi rozjíždět další projekt, co tě přiková k počítači na mnoho hodin a bude tě nutit být imrvére on line, ale někho z mladších kolegů by to mohl rozjet a když nebude troškařit a nezůstane jen v ČR, mohlo by to vydělat i být užitečné.
Začátky nevyžadují moc invesdic, kromě vlastní prâce a času. Dobrovolníků "trasérů" by se našlo jistě dost, ono to není až tolik práce, a lidi se nebojí udělat něco pro ostatní.
Co se stalo, že jsi ochoten riskovat dokonce i jízdu na žiletce po šotolině?
Ještě nedávno jsi byl zásadním odpůrcem investic do cyklostezek, na svých cestách jsi držel cyklistickou vlajku hrdě vztyčenou, mezi auty... už se mezi nimi necítíš bezpečně?
Zase to překrucuješ, blbejma povrchama jsem byl nucen projet občas, právě protože u těch cyklodras nevíš jakej bude povrch.
Nejsem odpůrce investic, co má smysl.
A načárat barvou pruh na silnici za pár milionů smysl nemá, nebo postavit předraženou cyklolávku na stezce, po které nikdo nejezdí, taky nepovažuju za investici. A to navíc na dluh.
Nebojím se na silnici a není to o pocitu bezpečí. Jde o to, že v hustém provozu není příjemná cesta, lepší je to na okresce nebo na hladké stezce u kanálu.
Jinak, pokud jde o smog a smrad, projeď se někdy kolem Šeldy, to je dost frekventovaná plavební trasa. Kamiony voní proti tomu, co vypouští ty lodě. Do centra smíš s autem co má ekologickou plaketu, ale na ty loďky se nějak pozapomělo, Gretka by měla přidat i pondělí.
Další věc, v Belgii a Holandsku na cyklosdezky smí, a někde musí i skůtry. Takovej skůtřík ti udělá ze stezky magistrálu, jako prd.
No, a když za tebou zatroubí, máš stejnej šok, jako když na tebe houkne audina na silnici, prostě motorku za sebou na stezce nečekáš, ale je tam.
Je to prostě komplikovanější, než se zdá.
Právě to mě poslední dobou překvapuje, že jedeš na žiletce do dálav a PŘESTOŽE máš možnost volby, dáváš přednost trasování po cyklostezce, kde je povrch tak trochu loterie. A vymýšlíš, jak zajistit, aby to loterie nebyla.
Na silnici víš, jaký bude povrch, skoro na sto procent.
Poměrně nedávno jsi tady propagoval názor, že investice pro cyklisty už jsou dávno hotové, stačí jen sednout na kolo a využít stávající silniční síť, nebát se jezdit mezi auty. Tak proto se ptám, protože mám pocit, že jsi změnil priority.
Vlastně mě to celkem mrzí, že ze silnice zmizel další dálkopaz.
Proč potom nezakázat cyklistům používat širokou, ideálně trasovanou silnici, když tam stejně žádní cyklisti nejezdí, žejo.
Jízda po cyklostezkách bude nakonec jediné řešení, člověk se bude celej den zbytečně motat podél řek, zbytečně přes kopce, za celej den nepotkám jedinej supermarket s jogurtovým mlíkem :-(
Ale zase do překrucuješ, hledám co nejlehčí, příjemnou a hladkou cestu.
Svět se mění, a leckde na silnici s kolem prostě nemáš co hledat, ať chceš, nebo nechceš. Třeba takové Německo projedeš do půlky po E14, ale na silnici se dostaneš jen občas, vedle vede asfaltová silnice primárně pro zemědělská vozidla, ale vhodná pro kolo.
Překážet na silnici není důvod, jen při průjezdu městy, tam to drncání po chodníku, obrubníky a tak je strašně nepříjemné. Tak to hodíš na silnici, a řidiči, protože vidí silničku, tě nechají žít a netroubí. No a pak kus okresky, a pak cyklotrasa s tím, že na souběžné silnici je zákaz pro kola.
Ve Francii je to volnější, ale zase s výhodou se vozíš kolem kanálu, než se drápat do kopců.
V Belgii a Holandsku na silnici nemáš na kole co hledat, i když nikde zákaz není, zřejmě je povinost, pokud vedle něco jako chodník je, to použít. Párkrát byl chodník zatarasen stavbou, a musel jsem na silnici, a zažíval jsem peklo, troubil každý, teda v Belgii, v Holandsku jsem se na silnici nedostal vůbec. Na severu, od Holandska až do Hamburku po státovce, ale taky ne, protože vedle stezka, kvalitní.
Dálkoplazové nemizí, ale jsou ze silnic vytěsňováni. Před 38 lety stačilo pár listů z automapy a mohl si přejet kus Evropy podle mapy a ukazatelů na silnici. Dneska na trasy typu E v Německu většinou nesmíš, ve Francii na N a občas i D.
Mění se charakter cykloturistiky jako takové, tenkrát jsme byli fakt doprava, dnes jde o sport, koníček, zážitky a spíš na týden, než měsíc.
No a pak jeden starej magor, co jede od rána do večera s touhou to přežít, bez jakékoliv ambice něco nového vidět, jen dojet, najíst se, vyspat a pokračovat.
Přesto je kolem dokola furt spousta věcí, co překvapí, jsou novým zážitkem.
A pak ještě víc věcí, které jsou jiné, než tenkrát, a člověk si uvědomí ten čas. Prostě za tu dobu vyroste les a nezbývá ti nic jiného, než se s tím smířit a, respektovat do.
Hele to máš fuk, co konkrétně překrucuju nevím, ale tenkrát jsi referoval, že právě v Německu se doprovodným komunkacím často vyhýbáš, protože se na nich zbytečně nadřeš, že dálkoplaz patří do stejné kategorie jako žiletkáři a měl by být na silnici respektován, protože je pro něj výhodnější jezdit mezi auty po kvalitním asfaltu, stěžoval sis, že doprovodné komunikace kopírují terén, nastoupáš na nich zbytečně víc metrů, zatímco silnice terénní nerovnosti žehlí - měl jsi na mysli zářezy do vrcholů stoupání a podobně.
A tak to opravdu je, však jsem tudy jel dvakrát taky a taky jsem měl sto chutí vzít to po silnici, jen mi bylo blbý na ní překážet, když to nebylo nutný. Já se taky cyklostezkám nevyhýbám, ale abych je cíleně vyhledával, jako to děláš poslední dobou ty, k tomu jsem ještě nedospěl.
No predstava je to hezka.
Jako alternativa me napadlo prostudovat moznosti OpenStreetMap. Ja o tom projektu defakto vim jenom, ze existuje (kdysi jsem potreboval podkladovou mapku, kde neni problem s pravy), ale narozdil od jinych serveru, tady by meli uzivatele mit moznost mapu upravovat, protoze tak ta mapa vznikla.
Takze by "stacilo" prozkoumat, zda se tam s kategoriemi cyklotras pocita nebo jak to pripadne udelat. Pripada mi to snazsi nez objevovat kolo...
Na tlacitku Vrstvy je na vyber Cyklomapa, pak se cyklotrasy zobrazuji... ale asi mi chybi nadceni, abych studoval, jak se s tim zachazi... :-/
Osmand každopádně má v módu cyklista možnost v navigaci nastavit "vyhnout se nezpevněným cestám".
Jak moc je to ale funkční... no, taky mi zatím chybělo nadšení to nastudovat. :-)
K ničemu.
Nezpevněná, tedy uježděná hlína, je často sjízdnější, než zpevněná...
No a třeba tohle je dost velký problém kdo a jak bude určovat co je a co už není zpevněná cesta. Znám zpevněné cesty po kterých by dost lidí nejelo ani na horáku, třeba https://mapy.cz/s/3w041 nebo https://mapy.cz/s/3w04Q přestože já bych je označil jako zpevněné, protože splňují podmínky zpevněné cesty :-)
No a pak jsou silnice, kterým se na silničce rád vyhnu a na treku tam jedu jen dost nerad abych se dostal co nejdřív o kus dál.
Mnohem lepší by bylo u zpevněné cesty označovat povrch, asfalt, dlažba, válcovaný kámen, volný štěrk, válcovaný štěkropísek.
Označovat povrchy je jedna věc, ale navigace zas jiná. Těžko nastavovat podmínku "navigovat jen po válcovaném kameni" nebo tak nějak.
Ne,
tohle je snadné a triviální.
Pokud máš kategorie, tak dâš nepoužívat kategorie 1,5,7,8,9.... a vymalováno, pro sw to je stejně jednoduchý pokyn, jako "vyhi se placeným dálnicím". Atribut trasy
Devět kategorií jen pro určení kvality povrchu?
No, nechci ti brát elán a nadšení, ale to je nesmysl, navíc na dobrovolnickém základě.
A chceš to pro všechny silnice, silničky a cesty vhodné pro kolo nebo jen pro oficiální cyklotrasy KČT?
Zřizovatel ofiko cyklotrasy bude nejspíš ten, kdo má nejlepší informace o povrchu.
Umím si představit kategorizaci: silniční, treková, horská. Ale šest, sedm, devět kategorií? Kdo to bude aktualizovat?
9 je zbytečné, ale 6 je rozmně vhodný.
Ono je problém určovat trekové a horské. U silničního je to celkem jasné, ale u trekového pokud by cestu určoval někdo jako já nebo dokonce Radek, tak by mnozí na horáku hořce úpěli :-)
Viděl jsem Radka jet na trekovém kole co jsem já s horákem obtížně tlačil a on nahoře prohlásil, že tohle už je na to kolo opravdu dost a že se zadýchal :-))
Pokud se přidržím VGA barev, mám 16 možností.
Kolik kategorií zvolit, a jak je definovat bych fakt nechal lidem, co mají najeto, a nekecal bych jim do toho, deda jen s prosbou, 16 je maximum.
Majitelům, správcům atd. bych nevěřil a získávat údaje od nich bych ani nezkoušel. Každý gramotný dobrovolník, když trasu za komínem projede by mohl sprâvnou barvou obtáhnout ten úsek co projel, a tím jeho úkol končí.
Mohlo by to fungovat
Ano, Lelku, je to potíž. Já jezdím na treku to, co můj muž na horáku. Nedávám písek a hrubý šutr. Jinak v pohodě.
Loni jsem jela krásnou udusanou hliněnou stezkou, paráda, krásně se houpeš a všechno vyjedeš. Na podzim ji za deště rozryli lesáci a letos na jaře se ji někdo pokusil vyspravit hrubě drceným neválcovaným kamenivem. To, co bylo pro mne loni krásně jetelné, je pro mě letos nejetelné.
Ale ono si to za pár zim sedne, párkrát do toho naprší a vyschne a zas to jetelné bude.
Jindro, s tím by se dalo souhlasit a do 9 stupňů kvality povrchu se vejde každý a bohatě by to stačilo.
Pokud by něco takového bylo tak by se určitě našlo hodně lidí co by rádi přispěli.
Třeba já bych se i občas rád projel na silničce, ale nechce se mi složitě vymýšlet a hledat trasu, tak radši vezmu treka a mimo hory nemusím moc přemýšlet kudy a jak pojedu, stačí mi dvojlinka a za sucha i jedna plná čára.
Ale to problém přece není, co je hlína, a co dělá mokrá hlína, to každý ví.
To bych nechal už na uživateli, ani kychu neradil pro které kolo je to určené
Prostě kategorie 1 je definována takhle:.....
atd
S tou informací si každý pak musí nalożit jak sám umí. Proto přesnější dělení a více kategorií, by mohlo být nápomocné, nebo taky vyvolat zmatek, to cnce fakt víc hlav
Jindra:
"Prostě kategorie 1 je definována takhle:....."
Jak je definovaná podle tebe?
A mohl bys nastínit, jak bys definoval devět kategorií.
(Ano, vím, psal jsi, že bys to nechal na odbornících, ale možná bys jim mohl aspoň naznačit)
Jenom šestnáct kategorií, protože máme šestnáct barviček? A není to málo Antone Pavloviči?
Každou barvičkou můžeš namalovat čáru tlustou nebo tenkou, plnou nebo čárkovanou nebo tečkočárkovanou....
Rázem můžeme mít kategorií třeba sto.
No, je to snadné. Rozhodně pro software počítače. Pro software cyklisty je to složitější, ale dá se, když se chce.
Mně letos zavřeli mojí oblíbenou asfaltovanou cyklostezku podél zdi Hvězdy. Opravují tam opěrnou zeď. Objíždím to podle situace a nálady, buď jižněji chodci vyšlapanou stezkou přes louku (ta byla fajn dokud nerostla tráva, teď tam mám trávu po pás a nikdo to neseká) nebo přímo nezpevněnými cestami Hvězdou.
Jak dlouho bude moje cyklostezka uzavřená netuším, ale každopádně je to aspoň "čelenž"-))
Lanno,
já ty kategorie definovat neumím.Píšu to už pár hodin, do chce víc hlav co chtějí problém řešit, a ne rypákovat a problémy hledat, i když i rypáci jsou třeba, jako štika v rybníce.
Mě napadá
Kategorie 1:
hladký povrch, bez děr, výmolů, a hrbolů
Kategorie 2
hladký povrch, s prasklinami od kořenů nebo dilatačními spárami zhruba na 20% úseku
Kategorie 3
dtto co kategorie 2, ale na 50% úseku
a tak nějak, ale to na věc koukám ze silničky, protože to musí být pro všechny cyklisty, je potřeba víc hlav
Jj, já prosím do mapy zanést úseky s výskytem inlajnistů vyšším než malém:-))
Také prosím zakreslit kluzký povrch. My tady totiž máme krásnou a značenou cyklostezku, na které se fakt vyřádili. Vede podjezdy a nadjezdy a je opravdu úchvatná. Akurát že vede v nadjezdu nad dálnicí místem, kde se musí sesedat a vést (značka to říká), protože kluzký povrch.
https://mapy.cz/s/3w11X
Tak prosím vyznačit kluzký povrch....anebo se poradit s nějakým kartografem. Myslím, že v Shocartu jich bude dost. Budou zkušení a budou vědět, co do mapy dát a co ne:-))
stále kvoká, stále kvoká...
Jindřichu, nekvokej a trochu mysli.
Podívej se na mapu Prahounakole. Vystačí si s jednou barvou a přitom jsou schopni rozlišit:
-silný provoz, zklidněný provoz, bez provozu.
-dobrý povrch, horší povrch, velmi špatný povrch.
-dlažba, kočičí hlavy
-cyklostezka, cyklopruh, cyklopiktogram.
Otázkou je, jak to naviguje. Pokud moje nejkratší cesta městem bude mít 15 kilometrů, a já z toho vyloučím třeba silný provoz a dlažbu, může se stát, že kvůli 100 metrů dlažby si zajedu o pět kilometrů navíc.
Na Opensteetmaps ve vrstvě cykloturistika si vystačí pro cyklotrasy se dvěma barvama.
Obecně u mapového díla určeného širší veřejnosti platí, že je potřeba se držet zažitých konvencí, barev a šraf. To proto, aby člověk používající jednu mapu mohl lehce a bez zdlouhavého luštění sáhodlouhé legendy přejít ke čtení jiné mapy.
Proč jsou u nás v mapě kreslené cyklostezky různými odstíny fialové? No proto, že kdyby byly třeba modré, pletlo by se to s modrou turistickou. Kdyby ti jedna cyklostezka kvůli vyznačení povrchu začínala modře (hladký asfalt), pokračovala žlutě (dlažba), dál se změnila na zelenou (polní cesta)...pak zas kousek modré, trochu hnědé, červená...
Vždyť se z toho zvencneš:-))
Kurnik mě je fuk, jak se to bude finálně presentovat, a navigaci už vůbec neřeším
Pro pořízení dat dobrovolníky vidím jako nejjednodusší
1. roztřídit povrch do kategorií a přiřadis jim barvu
2. traser dobrovolník když trasu projede, obtáhne příslušnou část příslušnou barvičkou
Nejjednodušší sběr dat co mě napadnul.
Není vůvec nutné jakkoliv zasanovat do map, jen mít možnost zkontrolovat, jaká trasa pso tvé kolo bude sjízdná nejlépe.
S Psahou na kole to nemá ani malinko nic společného, ani s frekvencí provozu. Sedni na kolo, ujeď tisícovku, a prk pochopíš co by se hodilo.
Škoda, že u cyklo konvence není. Ujala se sice fialová, ale rozhodně né ve všech mapách.
Rozlišení povrchu se mi líbí šokartí - plná, přerušovaná, tečkovaná + další značky.
Mapy.cz rozlišují jen cyklostezky a cyklotrasy, což o povrchu neříká v druhém případě nic (cyklostezka bude asi všude asfalt ev. zámkovka).
Panorama tam není přístupná, tak se na ty cesty nepodívám - ale mapový podklad je označuje jako nezpevněné.
Přestože zpevněné jsou a hodně dobře zpevněné a ta Císařská cesta už několik století :-)
Já osobně bych je také označil jako zpevněné, protože mají dobře zpevněný podklad s nosností mnoha tun. A to je právě problém, že bez oznařčení povrchu těžko určovat vhodné cesty.
A pak jsou silnice s povrchem snad jen pro milovníky Roubaix vhodné pro jízdu na dobře odpruženém fullu :-)
Kámen, větší kamenné bloky, tak jako se kdysi dělaly pevné cesty.
Tohle je taky zpevněná cesta https://mapy.cz/s/3w0je
po které jeli jenom horáky a ostatní včetně leháčů to objížděli :-)
Ono do mají t#eba v Belgii, betonový povrch, a každých 5 m dilatační spára.
Když je do nové, jedeš hladce, Po pár letech si každá betonová deska jinak sedne, a máš tam zub 1-3 cm, což je s naloženou silničkou o proražení. Je to prostě odfláknuté, blbě založené, pâr let funguje a pak už jen škodí.
I na horáku to není příjemné.
To samé ty kořeny co zvedají asfalt. Nejřív luxus, a pak raději na silnici, než po tomhle.
Ta "dlažba" v NDR má další zradu. Spára větší než 23 mm, když do ní vletím, mě sundá jak koleje.
A všechno "zpevněný" povrch, tak nepňukej cykloune :-)
Beton s dilatační spárou si mohli všichni ještě nedávno užívat v autě na dálnici D11 z Prahy do Poděbrad :-)
Ještě v době nedávo minulé byla většina silnic dlážděná a některá i velkýma kočičákama https://mapy.cz/s/3w0oC , dneska trpíme (i já) když máme přejet někde 200 metrů :-))
Ti Dederóni ale nemají často dlažbu z kostek, ale narovnané kamení, v některých městečkách asi aby to vypadalo starobyle, ale leckde, protože to prostě nepředělali. Při krajích, na hlíně, pak jezdí cyklisti.
Betonová vozovka byl asi omyl, nevím co na to dnes silničáři, jestli s o byl šlendrián, nebo chybná technologie, co zavinilo to nerovnoměrné sedání.
Proto #íkám "kategorizace" pokud možno podrobná a z hjediska cyklistů, ty kategorie by fakt měl nadefinovat někdo, nebo snad skupina lidí, která mâ najeto na všech typech kol
nâzor nemáš, jen palec, srabe.....
Kolo uneseš Pepíku?
Do je důvod proč povrch neřešit. Až dokáżeš odnést třeba z Prahy do Paříže za tejden, sdav se. Koupím ti lízátko.
Jenže já do Paříže nejedu, natož abych se dávil ...
Já ti taky nenutim sjíždět, nebo nedej bože vyjíždět, Koňskou hlavu na Sněžníku. Nech si své dálavy pod stolem pod ledem, já si nechám své i se svými názory na značení v mapách.
Frštén-zí?
Tady jde o to, že pro někoho jsou současné mapy dostatečné, pro jiné ne, a koumáme, jak to vylepšit.
Postoj "mě to stačí a ty s tím svým neser a zalez Pod led" neodpovídá tvému vzdělání ani inteligenci.
Jindřichu, nevkládej mi do huby co jsem neřekl. Já na rozdíl od tebe jen zemanovsky/hospodsky nepindám, ale zrovna pokud jde o mapy, občas i něco konkrétního dělám.
A proč? Na to bys se svým skvělým vzděláním měl přijít i bez nápovědy :o)
Tak proč házíš vidle do toho, o čem diskutujeme?
Že se ptám...
Diskuse o mapách a orientaci v terénu je zajímavá.
Já teď již delší dobu objíždím zašpérovanou, krásnou klidnou,značenou, asfaltovanou cyklostezku tímto místem. Staví tam novou opěrnou zeď. Bohužel orientační tabule objížďky je cca 200 metrů za začátkem uzávěry, takže neznalý cyklista, který spoléhá na značky a mapu cyklotras, nejspíš chvíli bloudí.
ono se mi zdá, že vynalézáte vynalezené - viz MTB mapa Evropy na http://mtbmap.cz/
Myšlenka dobrá, provedení hodně špatné. Barevně tak přeplácané a přeplněné, že to je už hodně nepřehledné a téměř nečiterlné. Tam kde na jedné cestě (pěšině) jsou dva a více barevných tras, tak se už přes ty barvy nedá vůbec poznat jaká je ve spod značená cesta. Kde je jedna barva, tak to jde, ale víc je už nepoužitelné pro zjištění a kontrolu povrchu cesty.
Ty s tou mapou umíš chazázet a plánovat na ni trasu podle vlastních představ?
Už hodinu se tady s tím trápím, ale nedaří se mi naplánovat ani kilometr po normální silnici.
Už jsem se přece jenom posunul a povedlo se udělat trasu, ale ta přílišná barenvnost je hrozně nepřehledná a hodně komplikují hledání trasy.
A jaktože vidíš víc barev, já koukal na nějaký cyklotrasy tady a viděl jsem jen růžové tečky. To se musí ještě něco někde zakliknout nebo mám jen smůlu a jinde je informací víc?
Když jsem otevřel odkaz tak to tam mám barevný jak špatný omalovánky. Snažím se najít jestli by nešlo nějaké barvy vypnout, ale na nic jsem nepřišel. Možná po registraci a přihlášení by mě to umožnilo nějaké další nastavení, ale takhle asi ne.
Já myslím, že vidíš totéž co já, nebo tam nemáš ta kvanta hodně silných pěších tras, a nějakých naučných stezek, okruhů, že pod nimi zanikají běžné cesty a stezky a dokonce i silnice?
Já zkusil porovnat trasy v okolí, které znám a obojí jsou podle mě růžový puntíky, akorát v jednom případě kombinované s turistickou značkou.
A zatímco 4061 je v tomhle místě hlaďoučky asfalt pro inliny, tak 4054 je v tomhle místě pro mě na lehokole směrem nahoru už příliš (kameny, štěrk a solidní sklon).
Tudíš soudím, že nic o povrchu cyklotras se z toho nedozvím... schválně jsem vybral místa, kde není podkladová silnice, aby nebylo sporu...
Aha, tak to jsem ti předtím moc neporozuměl. Typ cesty pro jaké kolo, typ cvesty, povrch a kvalitu si nastavuješ samostatně podle svých požadavků v záložce - trasy - vyhledávání tras - vytvořit profil a pak tam máš obrovské množství měnitelných údajů podler toho co chceš. Pak si zadáš počáteční, průjezdní a koncový bod v trasy a zadáš hledat trasu a ono ti ji vykreslí. Pak se dá ještě dodatečně upravit as když je hotová tak vytvořit GPX a trasu uložit.
Na mtb extra nepotřebuji znát povrch....
Právě problém vidím v tom, že všechny navigace předpokládají, že to pojedeš na mtb.
Ona ta mapa mimo MZB umožňuje i trasování pro trekové a silniční kolo podle toho jak si tu trasu nastavíš. Cvičně jsem zkusil něco natrasovat co dobře znám a funguje to docela spolehlivě.
Jediné co mě na tom ničí jsou ty šíleně syté barvy ve kterých zaniká barva plánované trasy a ta bnavíc i mění barvu v průběhu trasy podle podkladu, to je hrozná magořina.
No a teď si představ, že jen na kategorizaci povrch trasy vyplácáš 16 barev.
Ještě to tak, bohatě stačí co tam je teď za hrůzu :-)
Barevné provedení typu a povrchů cest je nepoužitelné, bohatě stačí černobílé grafické zobrazení jako to mají.
Neměl jsem čas to skoumat, s barvama bych se asi smířil, chtěl bych natrasovat pro silniční kolo trasu z Nancy do Saint-Dizier a vyzkoušet to.
4x se mi ti nepovedlo, 2x jsem rezignoval a 1,5 km jel po N4, dnes pro motorová vozidla, a to fakt není nic příjemného ani správně, jednou jsem si zajel 20 km, bloudil lesíky, ale do jsem měl motor, teď jsem poslechnul google, a 3 km jel po neřekl bych polňačce, ale prašné průmyslové cestě plné výmolů.
Jak to dát správně, po asfaltu, a nezajet si desítky km furt neumím, jedinej úsek na cestě do Města světel co mě trápí a nevím kudy na to.
Jo, ještě jedna věc mě napadá, tam se těží nějaká křída, nebo vápenec, ale extrémně bílý. Na slunci, i se slunečníma brýlema, to strašně píchá do očí, kdyż máš na tom bílém kličkovat mezi dírama.
Někde jsem četl, že se uvažuje o tom, barvit silnice na bílo, kvůli tomu oteplování, aby to víc teplo odráželo. Vzpoměl jsem si na to, odrážet to asi bude, ale pro řidiče to bude extrémní zátěž na oči, a důsledky si umím domyslet.
Tohle chci jet po asfaltu, příště :-)
Co nějak takhle ?
https://mapy.cz/s/3w5X8
edit - teď koukám, že to je asi jedna z těch tvých variant. Co je tam špatně ?
no, ta polňačka...
Před 40lety jsme to prali po N4, dvouproudové, občas nějaký ten Citroën....
Asfaltovou variantu jsem neobjevil, tedy bez zajížďky. Bacha, ona to tam není rovinka, nahoru a dolů, tak přemýšlíš :-)
No,jo, život není peříčko.
Jen málokdy se stane, že nejkratší vede po nejlepším povrchu. A tak musíš bádat, zda ti kilometrový úsek dlažby stojí za to, aby sis na 50-kilometrové trase zajel pět kiláků navíc:-))
A pak, uvědom si, že málokdo jezdí cyklovýlety tak jako ty. Mnoho lidí chce taky po cestě něco vidět. No a co, když ke hradu vede pouze cesta z kočičích hlav a k rozhledně pouze polňačka?
No nic. Nic se neděje. Netrénujeme na Tour, jedeme na vejlet:-))
Ale nikdo si nestěžuje, a na vejlet jedeme všichni, a pro mnoho cyklistů by kromě výškového profilu trasy, bylo užitečné vědět, jaký bude povrch trasy.
A theoretisujeme, jak to zjistit, či vymyslet, jak by to šlo rychle a efektivně zařídit, aby bylo možné to snadno zjistit.
Protože tohle trápí řadu dálkařů, nějaké řešení možná už někde je, jen o něm nevíme.
Nebo se zeptat :-)
To zkusil nějakej Němec na mě v tom Havlu, povídá, "vidím, že máte Rennrad, poraďte mi, po levém nebo pravém břehu Labe je to hladší"
No, netrefil se, ale optat se je vždy řešení, když někde někdo je..
Já ti to najdu zejtra, v záznamu z Garmina to bude vidět...
Ono je jich tam víc, když to zvětšíš, jakmile te Google zabočí na zkratku a jmenuje se to Chemin... něco, je na 90 procent jisté, že to bude drncat
Já ti to najdu zejtra, v záznamu z Garmina to bude vidět...
Ono je jich tam víc, když to zvětšíš, jakmile te Google zabočí na zkratku a jmenuje se to Chemin... něco, je na 90 procent jisté, že to bude drncat
Mě osobně pro silničku se docela líbí tahle trasa
https://mapy.cz/s/3w6bD
Je to skoro rovina a podle mapy by to mohl být nejspíš celé asfalt.
Ligny je špatně, kopce :-)
Pak už do nemá smysl tanat na Saint-Dizier ale prát to na Bar-le-Duc a Vitry....
Jel jsem taky
Ronda má recht
ten úsek u N4 je průšvih, tam prostě cesta mizí v poli, i když jí navigace nabízí
A tak na tu státovku, hlavu mezi ramena, a vydržet to troubení..
Měl jsem snahu, ale tahle mapa, jak mi sdělila, umí jenom Česko, takže cizinas je pořád jen na zvém kumštu a schopnostech :-)
aha, tváří se do jako mapa Evropy a končí za Jihlavou, tam kde Evropa? :-)
Ona to je Evropa, vykreslí ti to všechny cesty a stezky včetně cyklotras a cyklostezek, jak to tam asi kdo nacpal, ale plánovat trasy to umí jen v rámci Česka. Docela škoda.
Možná, že OpenStreetMap, která je základ pro Česko umí plánovat a trasovat podle kategorií. Neznám, nezkoušel jsem to, je nutná registrace. Až se budu delší dobu nudit tak to třeba vyzkouším. Já jsem zatím dobře spokojený s našima mapy.cz
Co se bojíś registrace?
Všichni se dozví, że si profesor Horák, a víc z tebe nedostanou :-)
Nebojím, jenom tam nemám založený účet a teď to nepotřebuju abych to zkoušel, když jedu podle našich map, které mi vyhovují víc než dobře i pro cesty v cizině.
Ale nejseš světovej :-)
Jsem si všimla, že někteří tu používají anglickou verzi těch našich map, asi aby byli ještě světovější :-) :-)
To bude asi systémem, z dobrých důvodů může leckdo mít nainstalovaný anglický widle.
Ono totiž dneska už je lecos lokalizováno a chytá se na nastavení systému, a mít Visual Studio v češtině bys vážně nechtěla, neumíš s tím dělat.
No a pak ti to zase všechny programy, pokud jsou lokalizovány, pouští v anglině.
Neviděl bych za tím touhu po světovosti rle prostě technickou příčinu
Domníváte se, že už vám nic nechybí? A máte už něco z tohoto:
https://shop.honza-centrum.cz/namornicka-trika...
"Lidičky, sdílejte, honem, než (si) to (sami) smažou!" :-)
https://www.novinky.cz/domaci/510312-spd...
Asi před týdnem jsem zaslechl Okamuru jak horuje za zákaz tolerování nelegální migrace.
Myslim, že by měl požadovat taky konec tolerování vraždění, genocidy, nebo mučení. Protože to je přece úplná hrůza, co se tady děje!
;-)
Moc ti nerozumím. Vraždy, genocida, mučení jsou tolerovany, že mu navrhuješ jejich ukončení?
No právě!
Pro sichr - nelegální migrace, kterou Okamura striktně požaduje přestat tolerovat, je u nás tolerovaná?
V tomhle principu bude asi to "kouzlo" demagogie a polulismu :o(
To máš pravdu. Jsou tu pouze tlaky ze strany EU.
Na tolerovani nelegalni migrace k nam? O tom jsem tedy jeste neslysel. Ty jo?
Jsou toho plný noviny. Poslední případ německá kapitanka. Pašuje migranty, nebo pomáhá migrantům v tísni. Různé pohledy, co je legální a nelegální. Např. u vraždy, mučení jsou kategorie poměrně přesné.
Kapitánka obviněná, migranti v detenci. Oficiální podporu nelegality nevidim. Pravda, "noviny" moc nečtu, tak nevim, jak jsou toho (a čeho) plný.
Když on ten Okamura prostě musí vždycky říct "nelegální", jinak by byl sám proti sobě :o)
Ty to zlehčuješ, já si ale vzal jeho slova k serdci a pořídil si na Amazonu kuši a šípy. A šípovej jed už je na cestě z Manaus.
Jestli to sem už někdo dával tak se omlouvám. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=jj0CmnxuTaQ
No tak to je slušnej magor.
By mě zajímalo, co zbylo. Z toho vozejku i dítěte.
A dost pochybuju o nadšení té ... předpokládám, že je to holka.
Leda... leda že by to byl Kadel!!!
Aha. Já to napsal ještě před koncem videa, takže opravuji: "...co by zbylo..., kdyby tam bylo dítě"
https://www.idnes.cz/technet/veda/pristani-na...
Jo, zažil jsem to, Šíravík si užil svou chvilku, když začal zpochybňovat. Čím víc je vše dokázáno, tím méně věrohodné :-)
A pak kdejaká nicka blábolí o "Jindrově hraní si s čísly".
Srabi....
https://www.youtube.com/watch?v=w4dXXc-I5VA
PS. zkoušel už někdo chuť té rozmražené vody?
... jako dítě téměř každý z nás, když cucal rampouch ...
No a .... co ta chuť? Já si na ní nepamatuju :o(
Právě proto, že tam žádná není, tak není na co si pamatovat :-)
Homeopatický ležák - jo, to je síla :-))
Potěšil mě bazének. Jsem zakoupila plastovou káď velikosti dětského nafukovacího bazénku a musím se o něj podělit. Výborně se to osvědčilo. Je to pevné, děti se můžou chytnout za okraj a kopat nohama. Vejde se do toho i dospělý člověk. Je to černé a voda se v tom rychle ohřeje.
https://www.cenyprizemi.cz/plastova-kad-275-l...
Plním to na dvacet kýblů (200 litrů) a vodu večer použiju na zalití zahrady, takže každý den mám čistou vodu v bazénku napumpovanou ze studny.
I s poštovným se to vešlo do litru a za tři dny od objednání to pošťák dovezl. Je sice už skoro po sezóně, ale tento plast vydrží léta. Já mám dva devadesátilitrové škopky už dvacet let a pořád slouží. jsem je kdysi kupovala jako napajedlo pro koně do ohrady.
PS A ještě mi napadlo, že by se do toho daly vyvrtat odtokové díry a zakopat to do země, nasypat písek a mít pískoviště. Prodávají i víka.
Koukám, žes v tom docela rychle omládla. :-)
Co bazén, ale to pískoviště je můj sen. Mám zakopanej barel s nahašeným vápnem na líčení, ale když potřebuju někde něco vyspravit, musím si jít vysomrovat písek někam po okolí. Mít vlastní pískoviště... :-) :-)
Nj, předběhnout úředního šimla a provést práci za zlomek "odborně" odhadnutých nákladů, to si maník dovolil dost :-)
https://www.novinky.cz/domaci/512068-zhrzeni...
Tohle mě tedy pobavilo dost :)
http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost...
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/355257/prodam...
Pobavilo jak stále dobře funguje starý fígl se šlechtou a princeznama :-)
a myslím, že nebudu daleko od pravdy když řeknu, že klenotník je pěkný tydýt když nepozná cikánky a nechá se nachytat na jednoduchý trik se záměnou :-))
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/512243...
Když sportovním cyklistům tečou nervy :-)
https://www.youtube.com/watch?v=HF3LBxPDQCA
Ti idioti, co jim lezou pod kola by zasloužili bejt zametaní brokovnicí....
Říkal jsem si, že kdyby neměli ty kola tak strašně lehký, možná by s nima tolik neházeli... nebo by stačilo, kdyby si je kupovali za své...
Mě teď pod kola několikrát lezly kachny, ale naštěstí se to obešlo bez újmy... :-)
https://ulozto.cz/tam/_Kwz1byUOo9LT
Farmář Moishe stanovil v poslední vůli, jak budou po jeho smrti rozděleny krávy mezi jeho tři syny. Rozhodl, že by bylo spravedlivé, aby jednu polovinu dostal nejstarší syn, jednu třetinu prostřední syn a jednu devítinu nejmladší syn.
Když Moishe zemřel, mělo stádo dobytka 17 kusů. Protože synové nedokázali krávy spravedlivě rozdělit, zavolali učeného rabína.
Ten po velkém přemýšlení odjel domů a vrátil se s jednou vlastní krávou, aby mělo stádo 18 kusů. Poté dal nejstaršímu synovi 9 krav, prostřední dostal 6 krav a nejmladší 2 krávy. Jedna kráva zbyla, tak si rabín svou krávu vzal zase s sebou domů.
Sdílená ekonomika na Slovensku... ;-)
"Bratislava zavedla sdílené koloběžky, za týden jich lidé polovinu ukradli."
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni...
Jako je Praha plná Moraváků, může být Bratislava plná ...
To se pak člověk nediví
Po letech jsem při svých cestách znovu narazil na vesnici (jméno záměrně neuvádím), kde mají u koupaliště trvale, tedy i přes noc otevřené šatny s WC, teplou sprchou, ba i pračkou na které jsou položeny prací prostředky. Přibyla lednička. Vše čisté, na WC samozřejmě toaletní papír i mýdlo.
Nějak si nedovedu představit, jak by to fungovalo u nás. Tedy dovedu, znám spoluobčany, kteří by se tam chodili večer osprchovat a toapap by odnášeli domů. :(
Zažil jsem ve fabrice, že majitel zrušil na dílně takové ty barely s vodou, protože si zaměstnanci odnášeli vodu domů v PETkách.
Před devadesátým jsem se chvilku vyskytoval ve dvou pekárnách. Trutnovské a v HK. V Trutnově tekla "ze zdi" (horký provoz) Kofola. V HK jen čistá sodovka. Dřív prý malinovka, ale našli se tací, co ji odnášeli v lahvích od octa domů. A konkrétně to byli dva z nejvyšší platové třídy. To člověk nepochopí.
"Cyklohlídky se osvědčily třeba při nedávném hledání ztraceného dítěte v centru města na odrážedle. S pomocí elektrokol snadno prohledaly okolí a dítě našly. Policejní auta by se ucpanou Prahou dostávaly pomaleji, pěší hlídky by zase dítěti nemusely stačit."
Jestli text chápu správně, tak strážníci by pěšky nestačili ani malému dítěti na odrážedle, proto dostali elektrokola. Nechci si raději představovat, že by měli utíkat za zlodějem... :-D
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/mestska...
:), na druhou stranu na lepším odrážedle jsou některé děti až neuvěřitelně rychlé :D
Nedavno se tu někdo, jak Bonda bude hrát nějaká (stará tlustá?) černoška (nebo snad indiánka?), nebo tak nějak :o)
Nejenom Bond bude černej!
Před časem se tu nějaký elektrokolista sháněl po možnosti ostře si zazávodit. Tady má příležitost ! :-)
sem zvědavej, kdy se najde vyčuránek se špulkou se sedmikilometrovym kabelem :)
Potom bych místo špulky doporučit rovnou pořádný naviják a elektromotor netřeba...
Jinak podobnou hlášku jsem slyšel už před lety od pořadatele na Hornettlonu...
"Ano, elektrokola mohou taky závodit, ale baterie zůstane tady u ředitele závodu..."
Profi akce místních technických služeb: -)))
njn, příště si musíš víc nadjet ;-)
To se bude vozíčkářům líbit, zvlášť ty volně položené dlaždice s mezerama.
:-)) Že bych si šel taky zaskřehotat do nějakého ženského sboru ? Právo na to určitě mám. Kdo by se odvážil mi ho upírat...
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
Vedení souboru šlo té žalobě hodně naproti, když hned na začátku neovedli říct, holky ne, že berou jen chlapce a pustili ji ke konkurzu :-)
Doufám, že zveřejní rozhodnutí soudu.
Taky mi to připadá dost nesymetrické, kdy pokud někam nepustí ženskou, je z toho kauza... a tradice, logika nebo zaběhlé zvyklosti nejsou argumentem, ale opačně to nefunguje.
Třeba v bazéně v Ústí mají pro "Nahaté koupání" striktní podmínku "Muži mohou přijít pouze v doprovodu partnerky" a neslyšel jsem, že by se někdo soudil...
https://bazenusti.cz/cs/vseobecne/nahate...
Před pár dny mě pobavilo "Koupání nahoře bez je lidské právo" https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni...
Ne, že by mi to vadilo, ale logika pláče...
Pořád nosím v hlavě myšlenku nechat se vyhodit z dámského oddílu ve vlaku a podat stížnost s tím, že:
a) cítím se jako žena, to že jsem muž je jen okolím mi vnucenovaný sociální konstrukt
nebo
b) jsem diskriminován, protože ve vlaku není oddíl pouze pro pány
:)
Petře, dáváš tam sice smajlíka, ale v současné naprosto pokřivené době bys možná - pakliže to dáš soudu - měl naději na úspěch. Asi ještě ne u našeho soudu, ale u západního ano.
Já se prakticky denně setkávám s jinou tupostí - to je ta ochrana osobních údajů, myslím, že se tomu říká GDPR nebo tak nějak. V našich dokumentech prostě musíme psát osobní údaje žadatele (jméno, adresa, datum narození) - a řada z nich si na to stěžuje. Takže možná se blíží doba, kdy místo "paní Jana Čermáková, nar. 29. 3. 1949, bytem kaplická 12, 120 00 Praha 2, požádadala o ..." budeme muset psát "geront ženského pohlaví z Prahy 2 požádal o ...".
No ale teď mě spíš zajímá to, že Gréta, která včera vyplula z Plymouthu do New Yorku, vykonává potřebu do kbelíku, který se vylévá do oceánu. Neměla by ty svý exkrementy požírat, když to je taková aktivistka?
Hele, ono snad ani s tim GDPR nakonec nebude tak zle. Řekl bych, že to vyšumí jako žárovky (tepelné zdroje), rovný banány a křivý okurky ...
Ti stěžovatelé, to budou asi předposraní starší lidi zblblí mediální masáží, tipuju. Případně ještě propagandou - tchýně taky už přišla s tím že musíme zajít za kameníkem, aby odsekal jména na náhrobku na hřbitově. A zcela vážně!
Chtěla ti udělat radost, aby ses mohl čílit !
A ty na ni takhle ...
Nečílim, mě by to v podstatě i bavilo, kdyby to nebylo tak smutný ...
Sice se vůbec nedívá na televizi, ale přesně ví, co nám ČT zamlčuje. Minulý víkend například informaci o lodi, která k nám veze z Británie 10 tisíc nepřizpůsobivých Cikánů !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS. čím víc vykřičníků, tím víc fejk (pro někoho pravda).
PPS. první přístav v ČR je u nás v Loubí - zatím nedorazila ...
To jen proto, že je v Labi málo vody, jinak je to jasné.
Už panikáři jedou, už panikáři jdou,
hlavu maj ve smutku a strach jim kouká z očí,
už je to na beton. Všecko se otočí!
Kolena se jim třesou, jobovu zvěst nesou:
Jsou jistá místa a tam se chystá
proti nám akce dozajista.
W+V
Trasa byla pozměněna.
Připlouvají po Moravě a mísí se soukmenovci ze Slovenska
"Dneska to bude!" burácel Švéd. "Viděl jsem
je houfovat se v horách. Tisíce a tisíce s kanóny a
puškami a s nabroušenými kudlami! Dneska v noci
určitě přijdou podřezat všem krky!"
"Má pravdu, pane kapitán!" vřeštěla madam.
"Ten Iliu, co mi hraje piáno, byl dnes navštívit jeho
bratra Tasos, a ten mu pověděl, ať dnes nechodí na
ulici, protože ELAS přijde zabít Angličany!"
Přitom by měla vědět, že v okamžiku smrti celé GDPR padá - týká se jen živých.
A celé GDPR se ve vysvětlení pro laiky dalo zjednodušit na tyto otázky:
Nařizuje mi zákon tento konkrétní údaj v tom případě uchovávat? Jestliže ne, z jakého důvodu ho potřebuji, opravdu se bez něj neobejdu?
Pokud si na jednu či druhou otázku umím odpovědět mám vyřešeno. Jenže to by okolo toho nesměl vzniknout záměrný tlak firem třesoucích se na výdělky z poskytování služeb.
Jen jestli ty nám nekecáš!?
Namátkou podívej, co třeba píše AC24:
"Díky GDPR bylo v německém městě dětem zakázáno psát dopisy Santa Clausovi"
"Ve Vídní kvůli GDPR smažou jména na 220 tisících zvonků"
Sputnik:
"GDPR – neomarxismus!"
"GDPR „s křížkem po funuse". Veškerá data jsou už dávno sdílena. Databáze zaplněny. Všichni o nás vědí všechno."
Nebo Tomio:
"Tajné služby podle novely budou moci v rozporu s GDPR shromažďovat vaše data, fotografie, informace o nákupech, o pohybech na bankovních účtech, a to včetně dětských účtů, a dokonce bez vědomí banky! Přístup budou mít nejen agenti, ale i donašeči tajných služeb!"
Nepřátelská propaganda se chytne všeho :-(
Ranní scénka.
Jdu do sprchy. V koupelně potkám psa s nezvykle natěšeným výrazem ve tváři. :) Normálně do koupelny neleze, natož aby z toho měl takovou radost...
Ve vaně živá myš.
Co s ní - šla jsem vzbudit kočku. Normálně je to opravdu zdatný myšilov, předpokládám, že i tuhletu myš nejspíš do baráku přinesla sama a vypustila ji tam.
Jenže byla rozespalá, takže z toho vznikla scénka jak z animovaného filmu. Kočka ospale mžourá, občas zkusí čuchnout k myši. Myš jí pohotově dá facku přes čumák. Pes horníma packama přes kraj vany na to všechno čumí shora a fandí. (A nad tím vším čumím já...)
... že ty´s své fauně pouštěla Toma a Jerryho?
Svět degeneruje.
Retard, co tvrdí, že vidí CO2, je uctíván a adorován, být kočkou, taky na to hodím bobek.
Psoč lovit myši na planetě, co chcípá.