https://www.retrocyklo.cz/duse-do-plastu/1952...
znáte to? nějaký zkušenosti?
Jo, koupil jsem to ze zvedavosti před 2 lety , v Tescu.
Je to pouzitelne, chce to peclivost pri zakládání do pláště - mít oba konce natěsno u sebe.
Sice na těch "čelech" to má vylisovaný cuplík+dírku ale to nedrží. Chce to víc nahustit aby se to nezačalo posouvat v plášti. (tj pokud jezdíte na asfaltu a a foukáte natvrdo nemáte problem, pokud je to měkké začne spoj "drncat" - posouvá se.
Jen takový nápad - nepomohlo by snadnějšímu zakládání přilepit si na oba konce kousky nějakého měkkého (a vhodně zastřiženého) suchého zipu ?
Stačí čtvereček oboustraně lepící pásky 3m.
Obavam se že ne. duše je posypana klouzkem
který je "zažraný" do materialu. TJ pokud tam chcveš použít něco lepícího, musíš šmirglovat
jako při klasickém záplatování.
Jinak, opravdu stačí "vetší troška" pečlivosti
při montáži + pořádně nafouknout.
Ti nevím... Píchlou duši rozřízneš a vyhodíš, normálně ju teda lepím, škoda duše, zvlášť, když máš slušnou za víc peněz. Tuhle potvoru tam máš jen na dojetí a doma to stejně musíš shodit, sundat plášť, vyměnit dušu, nandat plášť a kolo nasadit. Každý kolo se dá sundat a přezout, mi přijde jednodušší s sebou vézt ten/ty potřebný klíč/e a normální dušu, kterou tam jednou dáš a normálně jezdíš.
Nebo vozit lepení a lepit. Jsou borci, co to umí zalepit, aniž sundávají kolo. Ale mě stejně není jasný, jak tam najdou tu díru, já ju doma pracně hledám s brejlema a musím ponořit do vody, abych vůbec věděla, kde ju mám hledat a zalepit.
Někdy se dá snadno nají, ale u pomalých defektů to je někdy dost problém a pak je třeba kýbl vody, zvlášť když k tomu fouká vítr.
No když duše při defektu exploduje, tak to neslepíš... a když nechceš rozebírat někde na mezi uprostřed ničeho (a třeba za deště a větru) půl kola, tak tohle může být řešení..
Asi jednu , dvě koupím a přibalím k hromadě krámů do expediční brašny... k normální duši :). Akorát mě štve, že to má jen autoventilek, na plečkách jsem zřízen na cyklistický.. takže ještě redukci nebo druhej šlaufek.
díru hledáme následovně:
ucházející kolo natlačíme vzduchem co to jde. Opatrně poléváme vodou z bidonu a koukáme, kdy zabublá. Označíme si dráty, mezi kterými bublá, vyfoukneme. Odhrnem kus pláště a a vytáhneme kus duše (samo v TOM označeném místě).. Opět natlačíme vzduchem (opatrně, ať to nevycestuje ven a nesvlíkne se celý.. opatrně lijem na natlakovanej čouhající kus duše vodu z bidonu, až najdem, kde to bublá. Osušíme, očistíme, zalepíme samolepkou, složíme, nafoukáme, jedeme. Jo a taky vyndáme svinstvo z pláště, nebo ho aspoň v místě defektu podložíme, ať se trn, nebo podobný zvěrstvo znova nezarývá do duše. Doma rozebereme a opravíme definitivně.
Letos už jsem to praktikoval dvakrát. Pokaždý za tmy a zimy.. jednou i hnusnýho mokra.
To tam můžeš candat vodu a cpát mokrou duši do pláště? Dyť to nemá jak vyschnout a se to zapaří a bude smrdět :-( To bych teda nedělala.
Taky píše, že dojede, kolo rozebere a duši vyndá, vyčistí a pořádně zalepí.
Je lepší a zvlášť za hnusného počasí nebo tmy a ve spěchu vyměnit duši hned na místě za jinou, nafoukat a jet a píchlou v klidu spravovat až v klidu a po dojezdu.
Ale je věcí každého jak si to dělá.
já to takhle zfouknu do 8 mi minut, když to nejde. Když to jde tak do 5... i s naloženým kolem. Nestavím ho na krofky, jen opřu.. Jak dlouho se s tím naluješ ty? :)
Nevim, nikdy jsem to neměřil, ale když bylo hnusně tak co nejrychleji.
Když mám čas a je hezky, tak v klidu zalepím a duši vrátím a jedu dál.
Při opravě předního kola taky nemusím stavět kolo na krovky, zadní se dá opřít nebo položit. Ale nedělá mi problém ho otočit.
Tohle samozřejmě platí pro mého treka, u horáku musím kolo otočit, ale to je to nejmenší a nejrychlejší řešení.
Jaké používáš stopky ? Předpokládám, že ručičkovou klasiku.
mám na řídítkách klasický cibule v pouzdře :)
Já mám nepropich pláště a nejezdím v bordelu. Takže jsem měnila plášť venku jenom 4x. Kola mám něco přes deset let, tak s tím žádný velký zkušenosti nemám. Ale pokaždé jsem to otočila na záda, vyndala kolo a normálně vyměnila dušu. Mokrý plášť jsem před demontáží utřela hadrem, ve kterým mám zabalený klíče, aby mi neštěrchaly o sebe. A na ten hadr si taky pokládám nářadí a novej plášť mám z kapsičky čistej a suchej.
Pokud projedeš hlubší "kaluž", tak se ti voda pod plášť a do ráfku taky dostane. Když jsem kdysi jel na Ibexu kus po zaplavené cyklostezce, následující dny se u ventilků objevovaly kapky vody.
Rozdělávat jsem to byl líný, hliník snad nerezne a nakonec to zjevně vyschlo... :-)
když to cestou z kopce kapku zahřeješ večkovýma brzdama při brzdění tak se to odpaří samo. smůlu mají ti s kotoučema :-p