zdar, bude spolupracovat ŘJ 50A Magic s motorem 250W z el-skutru, nemá halové sondy. Jen napájení 2 žílami + a - . Popřipadně co se stane s motorem který je na 24V a pustím do něj 36V ? Bude se přehřívat nebo nespálí se vinutí?? Díky za radu. Standa
nebude, tvůj motor je stejnosměrný--2 žíly
magic je střídavý--3 žíly
a jakou ŘJ by bylo vhodne k tomuto motoru použít??
asi něco takového
https://it.aliexpress.com/item/DC-24-V-250-W...
https://it.aliexpress.com/item/24-V-500-W...
https://www.banggood.com/DC-10-50V-122448V-60A...
Toto nie je pre bicykel moc vhodné...
pro jeho kartáčový motor jo...
pro jeho kartáčový motor jo...---------------------------------------------------------------------------
jako že je blbost použít cykloregulátor, který je konstruovaný tak, aby s ohledem na zvolený motor omezoval výkon třeba pouze na 12A a pro jeho použití bude lepší regulátor, který bude umět dodat bez výčitek co na to motor 60A ?
joooo, to bude rychlý test.
Ale já to chápu, koupit si na kolo cyklo regulátor, to umí přece každej.
jako že když ten motor napojíš na ostro na baterii, co umí 60 A, tak shoří? ))-:
u návodu k jednotce magic 50 mimo jiné píšou------------------------------------------------------------
U motorů 250W je povoleno nastavit trvalý proud maximálně 13A a špičkový
proud maximálně 30A. Při vyšších hodnotách bude motor přetížen a nelze na
něj při poškození uplatnit záruku!!!
není mi jasný, co Tě rozrušilo, na mým odkazu, kterej na rozdíl od Tvýho doporučení jen nemá krabičku, naopak má "periferie" a bude se míň hřát, protože je dimenzován na vyšší proudy... )-:
mě nic nerozrušilo, moje peníze v tom experimentování nebudou, ale když si myslíš, že předimenzovaný regulátor je to pravé, tak ti zkusím vysvětlit, proč to tak nefunguje.
pokud to nepochopíš, tak s tím už já nic nenadělám.
každý motor je určený pro určíté voltové napájení od mínus, do plus voltu a každý motor má také nějakou maximální zatižitelnost--trvalou a krátkodobou a tyto hodnoty nelze překračovat.
abys tyto hodnoty nepřekračoval v případě cykloelektropohonu, je k tomu právě specialně navržený regulátor, který motoru, který má doporučený příkon právě třeba pouze max 12A nedodá víc, než těch 12A.
což ty absolutně ignoruješ tím, že chceš tomu motoru bez výšitek dodat 60A a ještě to považuješ za super řešení.
12A regulátor na kolo nemí 12A proto, aby byl levnější, než 30A, je 12 ti ampérovej proto, protože 250W pohon by se spálil kdybys mu dodal 30A z výkonnějšího cyklo regulátoru.
to už vubec neřešim, že uplně idealní jsou právě regulátory, kde si mužeš ty maximální hodnoty sám uživatelsky nastavit, protože i když máš třeba 12A regulátor, ve výsledku po nějakém měření v reálu zjistíš, že tvuj motor už stejně nad 1OA na výkonu nepřidává, ale jen žere o 2A víc, takže si zbytečně zkracuješ dojezd .
no ono je to jednoduché 250W/24V= 10,4A
a opravdu, většina motorů pokud do ní dáš větší proud jenim začne víc hřát.
Prostě vinutí a magnetický obvod je nějak dimenzovaný.
Tak to co se nespotřebuje na mechanickou práci vyzáří jako teplo.
No a odpor teplého vinutí...
ach jo, ty "Tvoje" regulátory přece taky neomezujou proud, jenom uměj slabší motory )-:
v pohodě, dejte tam ten 60A.
Tak pánové ja vám nevím ale domnívám se že motor si vezme "pouze" své maximum proudu. Nedovedu si představit jak by se do něj dalo natlačit 60A, potažmo když to ani běžná baterie nedá. Bavíme se o normálním provozu, pokud motor v kopci "udusím" tak ho spálím i 5Amerama.
Měl jsem motor cyclone max 35A a řj.Kelly kde jsem měl nastaveno max60A a kupodivu motor neshořel i když do něj teklo špičkově 45A. Nyní mám motor který údajně snese 30A a valím do něj 35A běžně a špičkově 40A. Řj mám na 35A špičkově 60A. Žádné omezení na 30A nebo 35A tam není. U jiných řj. to ovšem může být jinak. Toť moje zkušenost.
Tak pánové ja vám nevím ale domnívám se že motor si vezme "pouze" své maximum proudu.
naprosto správně, už jsem to psal, dejte tem ten 60A regulátor.
zdravim, mám otázku pro odborníky. mam možnost levne koupě (pozustalost) el.motoru v zadnim kole, řidici jednotku a ele.instalaci. Problem je, že na ničem není ýádný originál štítek. Jak zjistit na jaké napětí se to hodí?? a jaky má asi motor výkon?? Zkusit to připojit na 36V? uvitám odbornou radu. Diky
Ahoj, baterie tam není. Podle prodavajiciho je to "pozustalost" po předchozím nájemníkovi. Mělo to být kolo - choper, ale nedodělane.
Pripájam sa k tým 36V, to je najpravdepodobnejšie... RJ sa dá kúpiť od 10€ z číny, a motor pôjde na 36 aj 48 aj čokoľvek čo dostane...
tak jsem dneska dovezl ten činský "paskvil" - elektromotor zapletený v 22"kole, řidici jednotku, elektroinstlaci (fakt asi z kolo-chopera), má to klakson, blimkry, světlo.. Zkusím to posleze zapojit na 36V. Teď otázka, kábel napájeni je nestandardní (3pin zastrčka z PC). znamená zo, že je tam +36V , -36V , a +12V ?? další co mě mate je další plastová krabička napojena cca 7 dráty s ŘJ a "displejem".(co to asi muže být??) a nenacházím konektor anebo tlačítko pro aktivaci ŘJ. Podotýkám, že ŘJ je bez jakehokoliv popisu, názvu či tipu.. takže budu zapojovat, pokus omyl, snad to rozjedu...
Tak tu řídící jednotku porůznu vyfoť a hledej typ gůglem podle obrázku z těch fotek. Určitě to "něco" najde.
:-) diky, dnes se na to vrhnu a budu "guglit" ... snad budu uspěšný..
tak jsem zkoušel co se dalo.. elektroinstalace neni originální, už ji někdo "opravoval", ale podařilo se mi do všeho pustit 36V, rozsvítil jsem "dispjel", jde zapnout světlo, blinkry (fakt to byl asi činsky Chopper).. ale mám rozbitý ovládač plynu. Zkoušel jsem vše připojit na plyn ovladač z elektrokola, ale motor se neorztočil. nasledně jsem zkoušel vykrátit 3pin konektor a s motorem začalo cukat. Problem, že těch 3pin konektroů tam jsou 4 ks. Kdybych odpojil vše a pustil jen napěti do ŘJ a zapojil jen 3pin plyn ovladač, motor by měl jet?? anebo musi být ještě něco jineho zapojeno?? NA Guglu jsem podobný typ ŘJ nenašel, tak budu experimentovat. MAx. pak koupim Magic 50A a snad to rozjedu. Ještě dotaz, na ovl.světel je napis 48V, není pak na závadu, že to "krmim" jen 36V?? Diky
běžná praxe třeba v modelařině, že na určitý model o určité váze a pro určité provozní použití toho motoru musíš vybrat vhodný motor.
https://www.modelmotors.cz/cs/product/axi-28-v2/
ted jsem se doval na E-pohon, tam nabizeji trakční motory a touto ŘJ. dle foto, je jeden z motorů taky dvou žilový.
V E-pohone majú len 3-fázové trakčné motory.
V nastaveniach RJ Magic je voľba aj pre motor s komutátorom (dvojvodičový), ale vyskúšané to nemám. Samozrejme je možné kúpiť haldu rôznych RJ z číny, tie pre motory s komutátorom sú aj lacnejšie než pre BLDC.
Na 36V by sa nemuselo stať nič, ale nepreháňal by som to s výkonom a treba dbať na správne sprevodovanie (nedostatočné otáčky v záťaži vedú k prehrievaniu a malej účinnosti.) Aký je dôvod použitia 36V?
jen takový nápad, zda by se něco nezlepšilo.
Tapeš jako já před mnoha léty, stálo mně to opravdu majlant. Ale asi si na tu rozpálenou plotnu musí každý sáhnout :-)
Ber magic pie a budeš mít po starostech.
Jeden zdejší kolega ho má na tříkolce a je spokojen. Možná by bylo dobré se i jeho poptat.
:-) budu opravdu rád za každou radu a ztušenost ostatních.. můžu dostat kontakt na tříkolkáře??
Kontakt jsem ti poslal v obálce.
Každopádně je lepší použít tuto řj. http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky...
Je mnohem lepří něž ta původní co dávají k Magicu. Konektory by ti prodejce měl přízpůsobit na požádání. Ten z odkazu to dělá.
Zvýšili by sa otáčky, tým pádom by sa mohla aj rýchlosť... Pri vyšších otáčkach by mohol zniesť aj o trochu vyšší príkon.
Lubo, jsi určitě přes elektroniku zkušený. Mám řj ze staršího skladaciho kola, zřejmě činske produkce. Je na ni jen označení , že je na 24V a pro 250W motory. Zničím ji, když do ni pustím 36V??
Ak je na 24V tak na 36 by som ju rozhodne nedával. Jednoduchá RJ na 36V pre 250/350W motory sa dá na ebay kúpiť už od 10€
https://it.aliexpress.com/item/24-V-36-V-48-V...
já se ale obávám, že to řešení--motor na 24V 250W napájet 36V zkončí spáleným motorem--spíš si tím jsem naprosto jistý.
zvýšené napájení stejnosměrných motoru používám v akunářadí, jde to, zvýší se otáčky, což je třeba dobré při vrtání, ale nesmíš tu vrtačku pak moc zatížit, to odejde okamžitě vinutí motoru a to tak, že bez varování--nestačí se ani ohřát plášt motoru a to se bavíme o pulzním použití pár vteřin
cyklomotor bude pod zátěží trvale, navíc v létě při teplotách třeba 30 ve stínu, to nemá ten motor na 24V napájený 36V šanci ustát --rovinky možná v pohodě, ale jakmile přijde první kopec, tak to ten motor neustojí.
lidi pálej36V 250W pohony určené pro napájení 36V baterií, tak by bylo asi s podivem, kdyby to napájení 36V zvládnul 250W motor určený k napájení 24V.
samozřejmě, že vlastní zkušenost je ta nejlepší---ale nesmí ti být líto na ty pokusy těch vynaložených financí, zvlášt, pokud pak budou chybět na nákup něčeho už opravdu použitelného.
vem čert pár korun za tu 36V řídící jednotku, ale 36V baterie už nějakou korunu stát bude a až ten svuj motor spálíš a budeš začínat od začátku, vubec bych se nedivil, kdyby se došlo k tomu, že pro tvé použití by byl nejlepší pohon 48V baterií.
to si holt musí rozmyslet každý sám, jestli chce jezdit, nebo spíš kutit a kolik má na to pokusnické kutění financí.
Motor sa nespáli napätím, ale prúdom. A ten je obmedzený príkonom. Ak sa k 250W motoru použije 24, 36 alebo 48V, pokiaľ bude RJ na 250W k spáleniu nedôjde. Pri správnom sprevodovaní môže motor pri vyšších otáčkach zvládať vyšší príkon a dodávať vyšší výstupný výkon. Otázne je na aké otáčky je mechanicky stavaný, takže napr. 48V by som už nedoporučoval.
Keď to zhrniem, 36V nie je problém, ale motor by mal byť zaťažovaný buď rovnakým príkonom ako pri 24V, alebo aj o niečo vyšším, ale v tom prípade by sa mal upraviť prevodový pomer aby motor mal pri zvýšenej záťaži aj vyššie otáčky.
Motor sa nespáli napätím, ale prúdom---------------------------------------------------------------------
no jasně, ale po pravdě, není to uplně jedno, kuli čemu se spálí, prostě se spálí, rozepisovat se tady na několik stránek A4 podle mě nemá smysl.
Zminuješ zpřevodování, pokud nevadí, že vyšší otáčky motoru přinesou i vyšší hlučnost motoru a to se nebavíme o tom, při kolika otáčkách to vzdá vinutí motoru a odstředivou silou se prošoupe o magnety,stačí si vyhrnout rukávy, otevřít peněženku a hurá do dalšího experimentování.
v případě koupě pouze regulátoru do max 500kč a vědomí, že když to někde klekne a já dojedu na vlastní pohon proč ne.
ale kupovat na takový experiment i baterii, no já nevim, nevim.
navíc stejnosměrný uhlíkový motor, huř to vzhledem k ůčinnosti--efektivnosti dojezdu snad ani řešit nejde.
oprava----ůčinnost má být u s čárkou účinnost
to já jen, kdyby to četla i Radka.
chápu že mi dáváš dobrou radu. Jsem ve fázi pokusů a omylů. Do těch motorů jsem nedával ani korunu, byly mi po úraze darovány ony stroje (el.skutr a elektroskládačka). Takže zkouším co to na tříkolce bude umět. Finance řešit budu až budu muset přejít na odiginální pohony. Proztím fakt zkouším z toho co mám v dílně. I baterie (gelovky) použiji, jen ta váha mi vadí :-) ... přesto díky za podnět
Do těch motorů jsem nedával ani korunu, byly mi po úraze darovány Takže zkouším co to na tříkolce bude umět. Proztím fakt zkouším z toho co mám v dílně. I baterie (gelovky) použiji, jen ta váha mi vadí :-)----------------------------------------------------------------------------------------------
s tím já problém nemám--ale ty se snažíš zprovoznit dalším nákupem věci, které pak budeš nejspíš zase s problémy zkoušet využít při dalších pokusech a tak pořád dokola.
v podstatě se dá říct, že z toho co máš, není pro nějaké dlouhodobější využití použitelné nic--vyjma toho kola---
motor pro 36V---- nevhodný
gelové baterie--těžké ,beztak odejdou a pochybuji, že mají nějakou kapacitu na slušný dojezd
chce si to ujasnit
jaké jezdím většinou trasy---rovinky-?-kopce ? jezdím v terénu ?
kolik od toho pohonu opravdu potřebuji pomoct a na kolik umím když jde do tuhého máknout v kopci---abych třeba zbytečně nezdržoval když jezdím s nějakým namakanějším kolegou
no a ted něco vybírat.
jeden kámoš říká--ty peníze vyndat z peněženky ti vadí jen když je vyndaváš, když si za ty peníze pak neseš domu ty věci, tak už je ti kolik to stálo jedno.
samozřejmě mohu z peněženky vyndat jen tolik, kolik tam mám, ale u koníčka, kde mám jistotu, že nejde jen o momentální poblouznění bych asi dnes neměl uplně zásadní problém s koupí i na splátky---lepší něco trochu přeplatit ve splátkách, než koupit něco levného co opět nebude fungovat.
Koupí--něčeho už opravdu funkčního nemyslím to nejlepší a nejdražší na trhu, myslím tím , že mě to co kupuji bude už stačit.
PS:já osobně bych nejspíš volil 48V zpřevodovaný nábojový pohon 500W s volnoběžkou.
nízká váha
už slušný výkon
ještě stále přijatelný odběr i s ohledem na životnost baterie
volnoběžka--když se něco potento, no tak hold dojedu na vlastní pohon
souhlasím s připomínkami.. já se na to dívám z meho pohledu a možností. Začnu od konce - baterkami. Před lety kdy technologie nebyla tam kde nyni, se jezdilo na gelovky a s motory 250W. To že zkouším jít svou cestou - použít na pohon to co mám, mě "uspokojuje". Ono stát se na stará kolena "invalidou", který byl 9 měs. na voziku a proležel jsem na lužku 17 hod je depromující. Nyní kdy již mužu "chodit" sic omezeně jsem zalezlý v dílně a snažím se zaměstnat, jak ruce tak hlavu. Tolik k tomu proč jdu touto cestou. Je jednoduche koupit a namontovat hotový výrobek, nabít baterku a tradá na cesty, ale já se potřebuji seberealizovat. Až budu s pohonem spokojený, přejdu na moderní akumulátor, a možná že kvalitnější ŘJ a silnější motor. Ale rád jsem za každou připomínku a námitku, beru si z toho jen to pozitivní pro mě.
Je jednoduche koupit a namontovat hotový výrobek, nabít baterku a tradá na cesty, ale já se potřebuji seberealizovat.-------------------------------------------------------------------------------------------
pokud máš nějaké slušnější dílenské vybavení,tak zustan u napájení toho současného motoru 24V a realizuj se ve vývoji nějaké motorové převodovky.
koupit 36V jednotku, 36V baterii, zapojit to do 24V motoru který nejspíš velice rychle spálíš tě stejně na moc dlouho nezabaví.
trochu začínám mít i pocit, že se ti ani nechce kupovat ta 36V baterie, ale hlavou se ti honí, jak udělat z 24V baterie 36V--to si myslím že ale opravdu nepujde a jestli máš doma v šuplíku jednotku magic 50, která tedy co jsem zde četl by mooožná šla přeprogramovat ze střídáku na stejnosměrný motor, nepujde to určitě bez programovacího kabelu přez PC, bohužel ten programovací kabel je dražší, než když koupíš stejnosměrnou jednotku--regulátor.
https://www.e-pohon.cz/USB-interface-pro...
alespon já tam rozhodně tu možnost nastavení--střídavý-nebo-jednosměrný nikde nevidím
https://www.e-pohon.cz/fotky4744/fotov/_ps_28GM...
A položka v kolónke "Motor type" s názvom "DC brushed"?
(neodskúšané, bez záruky že to funguje)
máš pravdu, je to tam, já to hledal pouze v tom českém návodu, tak super, takže stačí si pouze koupit ten PC kabel s poštovnym za cca 700kč.
dilna obstojně začízena je, s tím nemám problem.. baterky mužu složit do 48V /mám 4ks 12V). Ono těch plánů je více i důvodů proč se zajímám o pohon na 36V. Postavit choppera pro manžellku nebo dceru. Ale prvně řeším dvou tříkolku. proto sbírám inspiraci i rady jak pozitivní i negativní..
Já ti rozumim, sám jsem dva roky na vozíku. Jenže mně baví kutit ale i jezdit. Pokud koupíš a namontuješ hotové pak můžeš vylepšovat svůj stroj a ono je vždy co vylepšit. Jdeš sice svou cestou ale děláš ty samé chyby jako když my jsme se to učili na začátku éry elektrokol. Tomu ty se můžeš vyhnout a ušetřit nemalé peníze. Můžu ti říct že za těch 9 let jsem do toho nasázel tolik že dnes bych si za to koupil velmi slušné auto. No, komu není rady tomu není pomoci :-)
prozatím sbírám jen podněty, jediná má nynější investice, že jsem si objednal novou ŘJ. buď pro sebe anebo pro budouci chopper, co chci stavět. Samozřejmě že chci jezdit, ale za ten pokus s mými součastkami nic nedám. Jen se přesvědčím, zda zvládnu mechanicky uvest stroj do provozu. Poté budu investovat do silnějšího motoru a kvalitní baterie. např. kit na přestavbu el.vozidel od E-pohonu. Motor 500W, kterým pak hradím svuj původni 250W. Mě jde o to, zda mechanicky zvládne zátěž volnoběžka, nebo má hřídel apod. PS. Věta: "Komu není rady, tomu není pomoci" v tuto chvili je mimo mísu. :-)
volnoběžky zvládají 1kW spalovací motor.
Hřídel Ti mohu přepočítat, ozvi se soukr zprávou.
Spíš mám pocit , že jsi se vydal nesprávnou cestou
když jsi odstranil vložený hřídel - nemáš možnost dostat motor do vhodných otáček což Ti umožňovala (zadní) přehazovačka.
Teď, když máš rozetu napevno na úchytech pro brzdový kotouč ti musí motor zvládat
od nulových otáček (rozjezd) po maximum.
zdravím a dávám za pravdu, zase se vratím k původní myšlence s "mou" vloženou hřídeli s 2-ma volnoběžkma. Teď budu zkoušet- zda na první motor ze skutru dát v jiném poměru ozubená kola, anebo použít motor s převodovkou . No budu sedět a počítat otáčky a porovnávat to. Díky tomuto vláknu jsem získal kamarády co pomohli, dokonce jeden mi složí novou baterii dle mých představ Ty gelovky jsou moc těžké.. Fakt jsem rád, že jsem získal mnoho rad a vysvětlení co a jak dělat dále. :-)