Někde jsem se tady nedávno zmínil, že na stará kolena teď s Ane kupujeme domeček víc na jihu, konkrétně na Táborsku. Zatím tam budeme spolu jezdit o víkendech, a protože důchod se blíží, tak se tam za pár roků přestěhujeme natrvalo. No, a až jednou Ane zabiju (protože občas mně fakt hejbá žlučí), tak bude domeček jenom můj :-)
I když to je zatím bez problémů dosažitelné na kole (mám to tam z Poříčí rovných 50 km, teď v sobotu v dešti a zimě a sněžení na posledních třech kilácích jsem to jel 2 hod 6 minut, v pátek z práce to mám cca 85 km), přece jenom bych tam chtěl mít motorový prostředek = jsem napevno rozhodnutý pro skútr (aby člověk nebyl závislý jen na autě nebo autobusu, vlak je 4 km daleko).
Bude to mít obsah 125 ccm (na víc si netroufám, jezdil jsem kdysi jenom Jawu 50 a Stadiona, pak velmi krátce Jawu 250), rozhoduji se mezi Hondou cpx/Yamahou/Peugeotem Djangem, cena ve všech případech cca 75 tisíc. Takovou tu ryzí "čínu" za 30 - 35 tisíc nechci, k čínské značce nemám důvěru. Ty tři, co si mezi nimi vybírám, jsou sice taky určitě vyrobené v Číně, ale předpokládám, že si to Japonci a Francouzi hlídají.
Takže - přátelé - budu rád, jestli o těch skútřících něco víte, jestli jste je někdo jezdil, prostě nějaké doporučení nebo naopak na co dát pozor.
K té koupi by došlo zřejmě až příští rok, ale že bych se už aspoň těšil.
Dík :-)
Za tu "značku" palec hore. Osobně znám dva nešťastníky, co chtěli ušetřit na levnějším kousku (nekupovali zas úplný šunt) a povozili se jen chvilku. Pak už jen samý servis, opravy, výměny drahých celků - a stejně už to bylo nespolehlivé.
A bacha, tyhle fichtly do 125ccm jsou dimenzovaný a výrobcem zamýšlený na postrkování po městě. Ne na trápení v kotárech a na dlouhých štrekách. Tak abys pak nenadával, že to houby vydrží. I tak ale počítej s většími náklady, než u klasické motorky. Variátory mají kilometrově omezenou životnost a mění se obvykle celá střeva.
I když se úplně oprostím od mé osobní preference těžších kousků, stejně bych pokukoval alespoň po 250ccm a nebál se toho. Jaký máš rozdíl, jestli pojedeš 60-70 km/hod. na 125ccm, nebo na 250ccm ? Ty držíš v ruce heft. Akorát že malou kubaturu rveš naplno, tejráš motor v točkách, přetěžuješ variátor. Větší kubatura si s výkonovou rezervou jen tak brumlá.
Na závěr jen tak pro tvoje pobavení (ale co víš, třeba se ti zalíbí :-) můj osobní favorit mezi skútry - viz foto
co je zač ten skůtr na obrázku, prosím tě?
Nepřečtu ten nápis :-(
https://www.motorkari.cz/motokatalog/suzuki...
PCX se dělá v Thajsku a dneska možná už i v Itálii. Vybral jsem ho víceméně proto, že v té době Honda přestala dovážet Innovu a SHčko bylo drahý jako prase. Ale nelituju - jezdí to pěkně, žere to málo a nedělá to kravál. Mám zkušenosti s úplně první verzí a stěžovat si můžu jedině na:
- krátké servisní intervaly (4000 km), a že si to u Hondů nechaj zaplatit!
- pod sedlo integrálku nenarveš, chce to kufr na nosič dozadu
- středový tunýlek vpředu celkem dost snižuje možnost transportu typu "vemu pytel cementu"
Ok, mé informace jsou totožné s těmi Tvými i rondovými.
Radler: kolik stojí ten pravidelný servis po 4 tisících km?
Ronda: kolik stojí tady ta "Tvoje" mašina? Přece jenom koukám i na peníze.
Jestli koukáš na peníze, tak na Burgmana 650 Executive nekoukej :-))
(cca 270 v základu)
Naopak! Burgoš je jako dělanej pro lidi, co si potrpěj na pohodlí a GoldWing je mimo jejich možnosti. Prostě jasná ekonomická volba!
Rozpětí bylo zhruba 1600 - 2600, podle toho, co všechno tam páchali (maj předepsanou kontrolu vůle ventilů, když se na to vybodnou, je to levnější). Ale jsou to ceny pár let zpátky (posledně jsem po nich chtěl víc věcí, tak moc nešlo odlišit kolik práce bylo za co)...zkrátka, je to citelná položka a je to často, pokud na tom člověk fakt jezdí. Mám dojem, že u větších motorů (než 125 ccm) maj servisní interval 6 tisíc, a ne 4.
Mrkni na http://www.skutrforum.cz, tam pláčou štastní majitelé čehokoliv na libovolné téma :-)
Na SH 125 co jsem loni.kupoval je interval servisu 6 000km. Kufr dávají zdarma. A první garance byla zdarma a ještě zbylo na další protože dávají ke skutru kredit 2500,- na výbavu nebo servisní práce. Jinak první garance byla po 1000 km a stala by 1300.
Ai, loni jsem koupil Hondu SH 125i a je to jeden z nejlepších koupí v životě. Velký kola, spotřeba 2 litry, jezdí to 100 v hodině a je to prostě Honda))) kupoval jsem 125 aby na tom mohla jezdit i paní a synátor, co nemá velký papíry na velkou moto. 50km na tom dáš s přehledem v kuse, když jezdím dál, tak si cestou někde orazím. Každý rok jezdím i na velkých Hondách, těch největších (Afrika 1000, Crostourer 1200 a pak bez problémů sednu zase na skůtra a užívám si to) a tento stroj do města je TOP) jediná nevýhoda je, že je to prostě skůtr, sice na velkých kolech, ale prostě to na nerovnostech drncá. Dej vědět a přijedu k tobě a nechám tě svézt.
https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy...
Musím potvrdit. Loni jsem si udělal radost a koupil totéž (Honda SH 125i). Na 50km trase v zastavěné krajině (semtam vesnice) jsem stejně rychlý jako auto. Navíc je to fakt zábava. 125ka je pro jednoho dost silná (tedy, mě stačí). Přes léto jsem najel přes 3000km bez jediné závady, teď mě čeká koupě nového akumulátoru. V kopcovité krajině (Jizerské hory, podkrkonoší) se pod 2,5l/100 nedostanu. Ale i to je polovina spotřeby auta. I když ušetřit peníze nebyl důvod, proč jsem si Pandu koupil :)
Jsi v zimě nenabijel? Gelova baterie se musi trochou proudu udržovat furt babita((
Když jsem ji na podzim dal na elektronickou nabíječku, řekla mi, že baterka je hin a odmítla ji nabíjet. Skútr byl bazarová koupě, baterka už měla něco za sebou
Dnes jsem tu "odepsanou" baterii pripojil, cvaknul starterem a skutr naskocil jako novy.... Skvely stroj :). Trochu jsem pojezdil, aby se ozivila. Startuje na tuknuti. Baterie celou zimu lezela bez nabijeni v koute doma.
Děkuji oběma za reference :-)
Jo, tak tohle se mi líbí, hodně moc se mi to líbí. Velká kola, a pak taky to, že mezi nohama vepředu je klasická skútrová podlážka a ne ten tunel, co má PCXka.
Já to chci na tohle: dojet ze vsi do města nakoupit (cca 15 km v kopcovité, nikoli hornaté krajině), budu na tom jezdit sám (ve dvou vezmeme auto), aby to bylo spolehlivé a taky aby to na mě nebylo veliké, přece jenom na velkou motorku si bez zkušeností netroufám.
Před léty jsem najezdil cca 100 tis. km na Jawě 50 ("jednadvacítce"), jezdil jsem s ní i delší nonstop cesty cca 150 km v kuse a v pohodě. Kdyby se stále ještě vyráběl jawácký mustang, tak bych nového koupil - pro mé účely v daném terénu by to bylo naprosto vyhovující řešení.
Ještě jednou - tahle hondička se mi fakt moc líbí (rusky "oná mě óčeň nrávitsja"), werte - zatím to nehoří, ale určitě Tě zkontaktuji, zajel bych k Tobě a Ty bys mi, prosím, v reálu ukázal co a jak to má.
Díky :-)
No, když už tady tady padaly vysoké rozpočty, přemýšlal si i o elektrickém skůtru?
https://www.alza.cz/cezeta-typ-506-d5097114.htm...
:-D
No to už je hodně přes čáru, prý limitovaná série co na ceně poroste, ale jsou i jiné v limitu https://www.alza.cz/auto/search.htm?exps...
Výrobce (bastlič) se pokouší vézt na vlnce pseudoveteránského cenového šílenství, kdy za kdejakou tuctovou starou vránu s logem Jawa nebo ČZ jsou blázni ochotní vypláznout desítky tisíc. Co jsem četl, tak má nesmyslné plány to vyvážet do celého světa. Jenže tam na nějakou čízu kaká pejsek. Jawy a Čízy tam vlastní pár nadšenců, navíc většinou s nějakým tím kořínkem u nás. Naopak, kdo chce dneska koupit nějaký starý český vergl laciněji, stahuje ho ze světa.
Kdekdo se na tuhle napodobeninu rád podívá, ale kolik kusů se opravdu prodá...
Elektroskůtr je výhodná koupě.
Pro prodejce...
majitelé a fandové to postupně vzdali a přešli na benzin.
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2...
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2...
(dlouhé ale poučné čtení...)
Debaty v odkazech hybrid.cz forum končí v roce 2016. Od té doby se hodně změnilo.
„dojet ze vsi do města nakoupit (cca 15 km v kopcovité, nikoli hornaté krajině), budu na tom jezdit sám (ve dvou vezmeme auto), aby to bylo spolehlivé a taky aby to na mě nebylo veliké“
Pro tohle použití mi právě elektroskůtr pro roční období cca duben - říjen připadá dost zajímavé řešení, jednoduché, prakticky bezúdržbové. Nabídka se postupně rozšiřuje, pokud má elektroskůtr ještě olověné baterie, dají se v budoucnu s výhodou vyměnit za Li-ion. Pro tu kopcovitou krajinu by to chtělo motor tak 2 – 3 kW.
Tady jsou odkazy které na mě vypadly z Google, jistě jsou i další nabídky:
http://elektrokola-elektroskutry.cz/uvod
https://cz.hecht.cz/elektro-skutry/
http://www.mpkorado.cz/
http://elektroskutrista.cz/2018/04/11/nabidka...
https://www.radirna.cz/auto/elektro-skutry-bez...
elektroskutry - proc je poslední příspěvek 2016 - no, to proto že to vzali.
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2...
Těch 50 stran zkušeností počínaje čínskou "kvalitou" a konče dýmajícími baterkami....
Takže - "byli jste zákonným spůsobem varováni"
Ano, souhlasím, elektroskůtr nemůže být náhradou normálního skůtru s rychlostí 90 km/h a dojezdem 100 – 200 km, to v žádném případě. Ale požadavek Airline je dojet ze vsi do města na nákup, 2x 15 = 30 km. A to je úplně jiné kafe. Pokud je teda cestovní rychlost max 40 – 45 km/h přijatelná.
Ano, čtu v debatě, že si někteří nadšenci skládali baterku z čínských článků. To nemohlo skončit jinak než neúspěchem, popř. požárem
Elektro-mobilita se mi velmi líbí, ale...
začíná i končí akumulátory.
Bohužel mi to vychází že pro běžného uživatele
to chce ještě vývoj směrem k plug&play.
dále - rychlost 45km/h je na hraně do města.
Kategorie do 45km/h a ten výkon, to je vožení děcek do 50kg. Viz. řvoucí pionýry a babety, že. Pokud vážím přes metrák nebo i méně a potřebuju vozit i nákupy, tak tuto kategorii v klidu vynechám z rozhodování.
V těch diskuzích řešili slabé skůtry, co byly přetěžovány provozem, bo bych od 2-3kW motoru nečekal vyjetí některých svahů v mém bydlišti. Tento výkon si představte tak na kole. Ale můj názor není názorem uživatele.
Tohle tě uveze, celej nákup a vzadu je i sedačka pro rodinu :-)
https://www.benycargo.cz/pracovni-elektro...
Jako svačinářský vůz pro lidi na poli asi dobrý :-)
Na to se dají dát SPZ, to je homologovaný na silnici :-)
Vždyť jo, přece to nějak musí dojet po silnici ze statku na pole.
Trochu jsem si pročetl ty nabídky eletroskůtrů a k mému překvapení je to zatím pořád dost slabá nabídka, vzhledem k možnosti komponentů které mají výrobci k dispozici. Dostatečně výkonné BLDC motory, kapacity aku s Li-ion jsou už dostatečné, ….
https://www.youtube.com/watch?v=qeL9Ep2TVeU
https://www.totmoto.com/tienda/motos-y-scooters...
Ano, pro běžný provoz je 45 km/h dost málo, ale pokud by cesta vedla po málo frekventovaných cestách je to spíše výhoda. Řidič se může kochat … :-)
Nicméně Airline píše že ke koupi by došlo až příští rok. Do té doby se snad nabídka e-skůtrů zlepší. Každopádně si tím může rozšířit nabídku normálních skůtrů.
Jen tak mimochodem, vzhledem k tomu že debatujeme na foru nakole.cz, tak mě napadá, proč Airline nevzal v úvahu elektrokolo ? Pokud je do toho města možnost jet vedlejšími cestami, lesem cyklostezkou, …., cesta by byla potěšením. A možnosti využití tohoto dopravního prostředku jsou daleko větší než skůtru.
Na legálním elektrokole pojede těch 15 km tak 40 minut, tedy jenom cestou tam a zpět stráví řekněme přes hodinu a čtvrt. Na mopedu s limitem 45 km/h to bude dejme tomu trochu víc než polovina, na 125ccm skútru (kde stále není potřeba extra řidičák) to bude ještě o dost méně, to už závisí na tok jaká část cesty je v obci. to sou prostě různé kategorie dopravních prostředků. Pokud někdo chce 125 ccm skútr co může mít 10 kW, tak ho těžko uspokojí elektrokolo.
Tak ono je otázkou, co Airline od toho dopravního prostředku očekává a jaké jsou, či budou jeho priority. A to ví nejlépe on sám.
Trochu jsem se podíval do té diskuse nahybrid.cz. Zdá se že jádrem problému bylo to, že dovozce/ prodejce těch elektroskůtrů vsadili na špatnou kartu, tj. levný dovoz z Číny. Kapacita aku byla poddimenzovaná a hlavně, ten akumulátor byl velmi nekvalitní a poruchový. Zkrátka typická "kvalita" made in China, pokud na kvalitu neustále nedohlíží někdo cizí, z Evropy, Ameriky, ……
Co ocekava... Pokud to nema na postrk okolo komina a planuje pravidelne jezdit vic nez jen tri az pet kilaku, jsou slova "tohle bude stacit" cestou k nasranosti. Vzdycky je potreba pocitat s nejakou rozumnou vykonovou rezervou (staci protivitr). Hodinova pomala kodrcani brzo prestanou bavit, pokud stejna vzdalenost jde jet pohodlne a bezpecne za polovicni cas.
Takže oprava : co Airline od toho dopravního prostředku očekává neví nejlépe on sám,ale …... rondo. :-)
Včetně komplexního zhodnocení. :-)
A ty si nečetl na co ten skutr potřebuje? Já čtu jasně, že na cestu na chalupu a má to bezmála sto km a tak je předpoklad, že občas bude chtít vézt i víc věcí než jen peněženku. A na takovouhle cestu už je potřeba mít dostatečný výkon motoru a ještě nějakou rezervu pro bezpečný manévr a rychlejší návrat při nedostatku času nebo horším počasí. A na tomhle se nějaké 8 kW vozítko velmi rychle uštve.
Samozřejmě když se rozhodne pro nějaké podobné slabé vozítko, tak vše tomu bude muset přizpůsobit, včetně včetně dost pomalé jízdy v protivětru, malému množství převážených věcí, jízdě na hranici výkonu a žádná výkonová rezerva.
Děkuji, že se zabýváte "mým" skútrem :-).
Nicméně - elektrický skútr nepřipadá v úvahu! Máme ho k dispozici v práci, párkrát jsem si ho půjčil, takže vím, co to je za sra.ku.
No, asi jsem špatně pochopil tohle vyjádření: " Já to chci na tohle: dojet ze vsi do města nakoupit (cca 15 km v kopcovité, nikoli hornaté krajině), budu na tom jezdit sám (ve dvou vezmeme auto), aby to bylo spolehlivé a taky aby to na mě nebylo veliké" ....
No ale úplně na začátku píše, že na tom bude jezdit na tu chalupu než se tam definitivně přestěhuje 50 km resp. 85 km a na to mi ten 125 ccm skútr přijde jako minimum a to ještě co nejblíže té výkonové hranici 11 kW.
Airline se neozývá, aby upřesnil který z vás to zle pochopil, ale v zadání píše "...přece jenom bych tam chtěl mít motorový prostředek.."- teda že by byl na chatě trvale(v důchodu) a i předtím by TAM potřeboval ten skútr na cestu do města a nákupy(30km tam i zpět), aspoň tak to vyznělo- nebo se pletu?
O elektrice jsem vůbec neuvažoval, to je nesmysl, já psal o normálním benziňáku.
Těch 8 kW je asi spodní limit, při vhodném zpřevodování to ale není až tak málo.
Měl jsem skůtr Čezetu 175ccm, 10 HP = 7,3 kW - byl dobře zpřevodovaný, přestože vážil 150 kg tak měl maximálku cca 95 km/h, běžně se dalo, i ve dvou, jet 80-90 km/h, v kopcích docela slušně táhl.
S vědomím, že jsi pevně rozhodnutý pro skůtr 125, bych ti rád doporučil abys zvážil, když už jsi pevně rozhodnutý vypláznout za motorku pětasedmdesát kolíků, zda by sis neměl troufnout na silnější, bazarovou.
125 skůtr je opravdu vhodný spíš na nákupy, krapet dospělejší motorka ti za stejný prachy nabídne mnohem víc.
Vloni jsem vyměnil 125 enduro za 250 enduro a jsem z toho nadšený, protože když je potřeba(silný provoz), můžu se srovnávat s většinou běžných aut.
Chystám se i na vícedenní výlety, na skůtru 125 by to bylo mezi auty utrpení, většina aut má lepší dynamiku.
Až budu starší, budu na ní objíždět trasy, který už nezvládnu na kole.
Myslím si, že to za nějaký čas zkoušení a zvykání stojí.
Taky jsem v mládí jezdil jen Jawu 50, pak cca 25 let nic a rovnou jsem si troufnul na 660 jednoválec, který měl padesát koní.
Hele a taky jsem to celkem v pohodě zvládl.
Ale necítil jsem se na tom úplně v pohodě.
Ale ta 250 je přeci jen mnohem poddajnější, sedí mi mnohem líp a žere jen tři litry.
Navíc mechanická převodovka na rozdíl od variátoru je prakticky nesmrtelná. Pro větší zatížení, kopce a delší štreky bych se asi variátoru trochu bál, že se bude prodražovat.
Už nevím, kde jsem to četl, ale bylo to něco ve smyslu, že u skůtrů je variátor něco jako spotřební zboží, skoro jako řetězová sada a brzdy.
Teda asi to platí hlavně pro ty malé skůtry, ty velké a drahé asi fungují jinak.
Nejlepší "řetězová sada" je kardan. To mi připomnělo, že mě čeká roční údržba. Vypustit a nalít 0,11 litru oleje. Toť vše :-)
Co jsem četl o zkušenostech s variátorama, tak že mají omezenou životnost. Nijak brutálně, ale když se jezdí dlouhé štreky, kiláky rychle přiskakují a kdo si to neumí pokuchat doma, budou ho v servisu znát křestním jménem. A se značkovějším variátorem roste logicky i cena (zase za větší spolehlivost a asi i výdrž)
Všechny skůtry do 125cm3 s výkonem do 11kW a řidičákem AM musí mít "automatickou převodovku". Takže asi mají v daném segmentu variátor všechny stroje a pak určuje životnost kvalita výrobce, kterou poznáme už letmým pohledem :-D
Aii, dobrá nabídka tady https://www.honda-centrum.cz/bazar/honda-sh125i... a v limitu a s plexi a dekou na kolena
Skútr je perfektní dopravní prostředek: žádné zácpy, parkování všude zdarma a co je nejlepší, tak to jsou ceny na náhradní díly, stačí se jen podívat do random eshopu, například: https://scooter-tuning.cz/ a vidíte, že údržba skutru je prostě brnkačka :D