reklama

přestavba na elektrokolo

Zdravím. Chtěl bych manželce přestavět její kolo na elektro. Důvod je celkem prozaický - prostě mi nestíhá, na rovině by to ještě šlo, ale v prvním kopci jede tak poloviční rychlostí než já..
Moje představa je taková udělat přestavbu co nejjednodušší, aby šlo kolo předělat během chvilky protože v elektrorežimu by se používalo jen o víkendu.
Takže bych chtěl realizovat pohon předního kola (jezdíme jen asfalt) něčím takovým http://www.elektrokola-michal.cz/bldc-motor-500...
baterku v textilním obalu - asi toto http://www.elektrokola-michal.cz/akumulator-li...
A teď co se chci zeptat - jak jsem psal chci co nejméně dílů, ideální by byla plynová rukojeť bez řídící jednotky - prostě dva dráty do ovladače,z něj dva dráty do motoru..jenže nic takového asi neexistuje. Pokud přece ano, dejte mi prosím vědět.
Jestli se bez řídící jednotky neobejdu, máte typ na nějakou přijatelně levnou z Aliexpresu?
Dále, obejdu se bez dispeje? Stačila by třeba nějaká indikace stavu baterie diodami přímo na rukojeti.. kdyby jste na něco šikovného narazily, hoďte mi prosím odkaz. Díky

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.02.2019
Autor: frite
  • Re: přestavba na elektrokolo

         

    Nuž, kde začať... Predstava že raz do týždňa sa bude bicykel elektrifikovať a zase deelektrifikovať mi príde nepravdepodobná, nikdy to nebude dosť jednoduché, už vôbec nie úplné a pochybujem že to niekto niekde reálne robí. Ak už by som chcel jazdiť bez dopomoci a na výlety s dopomocou, volil by som vhodný motor na pevno a radšej odnímateľnú batériu.
    To nadväzuje na kombináciu slabej batérie s ťažkým hub motorom, navyše v prednom kolese, jednoznačne zlá kombinácia. Ja by som skôr odporučil ľahký sprevodovaný motor či už do predného alebo zadného kolesa (ak to nič nekomplikuje radšej do zadného) čím by po odňatí batérie bol bicykel len nepatrne ťažší a dal by sa používať ako obyčajný. Takéto motory vážia 2-3kg a treba si uvedomiť že nahradia náboj kolesa ktorý tiež niečo váži. Motor má vnútri voľnobežku a tak nekladie odpor pri jazde keď je vypnutý.
    Pohon sa skladá z batérie, riadiacej jednoky, motora a ovládacích prvkov/senzorov, prípadne ešte aj displeja. Minimálna konfigurácia je motor, batéria, riadiaca jednotky a plynová páčka. Prípadne bez páčky s PAS senzorom, ale tam by som odporúčal brzdové páčky so spínačom. Niektoré motory majú integrovanú riadiacu jednotku v sebe, ale z hub motorov by som takýto neodporúčal ani jeden. Robia sa batérie ktoré majú v doku umiestnenú RJ, to už by bola schodnejšia cesta. Každopádne malú RJ pre 250/350W nie je až taký problém niekde umiestniť a väčšinou vďaka malému výkonu nie sú až tak náročné na chladenie. Lepšie asi bez konkrétnejších informácií o jazdcovi a prestavovanom bicykli neporadím...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.02.2019
    Autor: Lubo990
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: přestavba na elektrokolo

         

    Lubo jiz skoro vsechno rekl spravne:
    1. Nikdo nebude prestavovat kolo tam a zpet jednou za tyden. Jednoduse koupit dalsi kolo (ja mam 4 kola, 3 jsou s motorem)
    2. Tezky DD motor neni vhodna volba. Proto, abych manzelka stihla jet za sportovcem, opravdu staci 1.5-2.5kg motor (Bafang, Q100, 1.3kg Xiongda).
    3. Bez RJ lze neco udelat, ale to bude mit malou ucinnost a taky vypadat blbe.
    4. Ja mam spoustu RJ za 200Kc.

    Pred 2 tydnu jsem koupil tuhle rukojet s displejem:
    https://www.ebay.com/itm/12-99V-Twist-Thumb...

    RJ za 200Kc:
    https://www.ebay.com/itm/36V-48V-350W-Electric...

    Jste nemate zadny specificky pozadavky - muzete koupit pouzite elektrokolo za 10000-15000kc. Je to docela tezka prace udelat neco lepsiho a levnejsiho zaroven.

    Spravne elekrokolo nemusi byt tezkym, na obrazku jsou 2 kola s vahou 14kg a 15kg s motorem a baterkou. Oba kola jsou schopny projet vice nez 25km za 1 hodinu.
    Oba kola jsem vyskousel prodat za 12000-15000Kc, ale nikdo nemel zajem:)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.02.2019
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      Silnicne elektrokolo s 2.7kg motorem od 14S baterky jede po rovince 45km/h.
      Pokud potrebujete pripomoc i do kopce >5% - musite koupit motor, ktery ma maly RPM (asi 200rpm od 36V).

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.02.2019
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      Bicykle sú zaujímavé, asi je problém v tom že je to taká zvláštna kategória, žiletkárom pri pohľade na motor naskakujú vyrážky a pre bežných cyklistov to nie je tak zaujímavé. Ale za mňa palec hore...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.02.2019
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: přestavba na elektrokolo

             

        Jiste je to zvlastni kategorie:) Ale na jizdu po silnice je fajn:)

        Jiste ja nebudu doporucovat tady 2WD elektrokolo nebo kolo se stredovym pohonem, je to proste zbytecne rychle, tezke a drahe:)

        Muzu jeste ukazat kolo s 1.3kg motorem Xiongda. Ale tohle taki nemusi libit kazdemu:)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.02.2019
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: přestavba na elektrokolo

         

    Existují i "all in one" kity, spíš asi pro městská kola...
    https://youtu.be/RRiaTn31tRQ

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.02.2019
    Autor: guwavi
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: přestavba na elektrokolo

         

    né, že by to nešlo jinak, ale zkusím ti poradit nejlevnější a nejjednodušší řešení.

    přehazovat na víkendy kolo je opravdu hloupost, jak už tady padlo, takže bych volil motor s volnoběžnou převodovkou--kolo--motor s volnoběžkou pak nemá při bezmotorovém provozu žádný odpor a dá se na tom jezdit jako na kole bez baterky--samozřejmě je těžší o motor a elektroniku.

    volnoběžný motor se dá koupit i více než 250W s převodem do větší síly--převod 1/5

    https://www.aliexpress.com/item/36V-350W-48V...

    řídící jednotka
    https://www.aliexpress.com/item/G51-E-scooter...

    v návodu to není napsané, ale delším přidržením tlačítka mínus se aktivuje tempomat.

    v menu se nechá nastavit nenulový start, to znamená, že pohon reaguje na plynový ovladač teprve po manuálním rozjezdu -to by pak mělo být v souladu s legislativou i v případě ,že je použit plynový ovladač--alespon v Německu to tak je.

    baterie vycházejí z aliexpresu cenově lépe 10čl--36V

    osobně bych doporučoval vybírat ze sad poskládaných 4P a počítal s tím, že když čínan píše kapacitu 10Ah, reálná kapacita bude spíš nižší

    https://www.aliexpress.com/item/Liitokala-36-V...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.02.2019
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      ještě nabiječka

      https://www.aliexpress.com/item/LiitoKala-36V...

      odkazovaná řídící jednotka má možnost resetu 25kmh, na volno umí točit na 36V cca přez 40kmh, reálně bez nožní pomoci dá po rovince tak max 30kmh a je potřeba počítat s tím, že nad rychlost cca 25kmh už docela fest funguje odpor vzduchu a spotřeba energie rapidně roste.

      Motor si samozřejmě nechat zaplést u nás a počítat i s tím, že nejspíš projde celnicí.

      regulátor rozhodně neumistovat do žádné brašničky, musí se chladit a rozhodně zvlášt v létě a dlouhých kopcích nespoléhat na nějaké uváděné automatické ochrany přehřátí--platí i pro motor, je to slabý pohon, tak používat za vedra s rozumem.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.02.2019
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: přestavba na elektrokolo

             

        ještě jsem zapoměl plyn

        https://www.aliexpress.com/item/High-Quality-E...

        brzdy s odpojovačem plynu

        https://www.aliexpress.com/store/product/RoHS...

        případně senzor na lankové stávající brzdy--to ale netuším jak spolehlivě funguje

        https://www.aliexpress.com/item/electric...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.02.2019
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: přestavba na elektrokolo

               

          ještě něco tady k té základní řídící jednotce

          https://www.aliexpress.com/store/product/Ebike...

          oproti těm displeovým funguje trochu jinak, v režimu přípomoci--snímač na šlapkách se ve třech krocích volí pouze kolika ampéry bude vypomáhat, nikoli do jaké rychlosti, která když se překročí, tak přípomoc vypne.

          nevýhoda, pouze některý náhodný kousek nemá vypínání přípomoci nad rychlost cca 25kmh a musí se setrvale držet zmáčklé tlačítko 6km pro tlačící režim--moji manželce ale jednoduchostí obsluhy vyhovuje víc, než ten displeový, v podstatě má pořád zapnutou pouze jedničku přípomoc a když potřebuje víc, tak si občas přidá plynem, ale nemusí podle rychlosi jízdy pořád předatlovávat stupně jako na tom displeovém.

          já osobně ten displeový používám pouze z toho duvodu, že mohu zvednout rychlost přípomoci nad 25kmh, jinak mi vyhovuje ten obyč plasták taky víc, bohužel narazit na plasták bez limitace 25kmh je opravdu pouze o náhodě, servisy tvrdí, že přeprogramovatelný ten plasták není a není možné, aby některý uměl víc, než 25, takže zřejmě náhodná výrobní vada.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.02.2019
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      Vcelku pekný návod, a asi jedinú jeho chybu by som videl v "nejlevnější a nejjednoduchší"

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.02.2019
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      Tohle reseni jiste neni nejlevnější a nejjednodušší:(
      Vysvetlim proc:
      1. Kupovat RJ za 35$ to znamena, ze jeste musis zaplatit dane (10$) a vyresit to na celni (sam stratit alespon 2 dni - nebo zaplatit za to az 25$). Dohromady 1500Kc. Moc drahe.
      2. Takovy motory i ve vypletu lze sehnat i v CR - naposled jsem ho koupil za 3000Kc, bezne lze koupit za 4000Kc.
      140$*40Kc/$(20Kc/$*1.4-doprava*1.4-clo+celni) bude nad 5000Kc.
      3. Kupovat baterku na aliexpresse neni vhodna volba pro zacatecnika. 4p baterky s levnych clanku neni vhodny i na 250W motor. Bude to stat rekneme 6000Kc. Dohromady - 1500+5000+6000 - 12500Kc+drobnosti (vyplet atd.). Za tehle penize jiz lze koupit cele taki levne cinske elektrokolo...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.02.2019
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: přestavba na elektrokolo

             

        Mohu Vás prosím poprosit o odkaz na u nás v čechách koupitelný pohon do náboje s výkonem 350W/36V, případně 500W/48V,převod 1/5 to by pro mě byla i za 4000kč velice zajímavá informace .

        prosím nesplét si s 250W pohonem s převodem 1/4.

        řídící jednotka mě osobně celnicí neprošla, stejně tak mi neprošly celnicí tři sady čínských baterií, které jsem mimo jiné kupoval i z toho duvodu, že kvalitní česká cyklobaterie Apache 13Ah na jedné mé dvoumotorové elektrokoloběžce 2x 250W nestíhala a topila

        ono to není zase až taková výhra ty kvalitní tvrdé lion články, při vybití pod dvě třetiny kapacity stejně změknou, začne padat napětí a začnou topit.

        stačí si zkušebně koupit třeba 10čl sony VTC4, které mají deklarované zatížení 30A a v reálu si vyzkouušet, jak dlouho a kolik dají při setrvalém zatížení pouhých 15A a to se bavíme o nových článcích, né o článcích které už za sebou mají nějaké ty cykly a jako každý článek časem a používáním měknou.

        samozřejmě nemohu nikomu zaručit, že zrovna jemu neprojde celnicí i balíček špendlíku.
        že je pro kolo v současné době nejvhodnější středový pohon, ideálně kolo cenově nad 50K, to v žádném případě nezpochybnuji.

        není ale pravda, že každého, koho někde potkám s pohonem pouze v náboji kola, tak to kolo tlačí, protože mu tento pohon vubec nefunguje.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.02.2019
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: přestavba na elektrokolo

               

          To jsou "argumenty" těch, kteří hájí jiná řešení.

          Kolo s nábojovým motorem s převodovkou a volnoběžkou 250W/36V jsem jezdil od roku 2011 do loňska a netlačil jsem ani v Českých horách - 190cm, 98kg.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.02.2019
          Autor: vysočina
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: přestavba na elektrokolo

               

          Pred mesicem jsem koupil tenhle motor za 3200 Kc misto 3840Kc.
          https://www.e-pohon.cz/BLDC-motor-250W-predni...

          Nevim, jaky je tam prevod, to neresim.
          Je to pomaly motor, od 48V jede jen 35-40km/h.
          Ale dobra zprava, vpohode funguje s 48V 18A RJ, je to dohromady az 54V*18A=972W.
          Je to 2.7kg motor, docela tezky.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.02.2019
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: přestavba na elektrokolo

         

    Díky za odpovědi..
    Kolo by se nepřestavovalo každý týden, počítám spíš tak 1x za měsíc. Pohon předního kola jsem volil pro snadnou výměnu. Prostě bych vyměnil kolo, baterku na sucháči bych sundal a hotovo. akcelerátor a kabely bych nechal...
    HUB motor jsem volil z důvodu absence převodovky v které se vždycky něco výkonu ztratí, ale hlavně mám obavu jakou mají ta plastová kolečka v motoru výdrž - mám se bát nebo ne?
    Ale ok, nechám si poradit a hodím tam nějaký 250/350W s volnoběžkou.
    Nepotřebujeme brutální výkon či jízdu bez šlapání, spíš stálou pomoc. Ještě se zeptám - pomáhá takový motor s převodovkou i při rychlosti např 30KM/H?
    Kupoval bych ho v nějakém našem e-shopu, stejně jako baterii, s poplatkem za proclení se to nevyplatí poslat z číny… Máte nějaký tap na český shop? ale co jsem vyděl tak rozdíly jsou minimální...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.02.2019
    Autor: frite
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      Ještě doplňující otázka - při používání té plynové páčky ovládané palcem - nemlátí se to s ovládáním přehazovačky při klasickém řazení - ukazovák dolů, palec nahoru? (na kole je klasická acera)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.02.2019
      Autor: frite
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: přestavba na elektrokolo

             

        těch plynových ovladaču je víc typu, tak není problém koupit jiný.

        možná bych pro ženskou rovnou doporučil tady ten typ

        https://www.aliexpress.com/item/WUXING-108X...

        tady ten typ by mohl jít dohodnout výměnou rovnou u nás při koupi celé sady, pokud ho budou mít skladem--pro ženskou je asi opravdu lepší a asi by se i lépe vlezl vedle těch páček přehazovačky

        všeobecně mají ty plynové ovladače poměrně tvrdou pružinku a vize jízdy pouze na plynový ovladač pak vždy končí zjištěním, že po výletu sice nebolí nohy, ale bolí palec.
        to předpnutí pružinky se nechá kutilsky upravit, ale stejně je jízda s palcem pořád na plynu nepříjemná, pokud se jede delší trasa

        já plyn z uvedených duvodu moc nepoužívám a ovládání mám upravené --vyvedené na parohy pouze na tlačítka, na jednom spínač s kulisou, kde si mohu sepnout, nebo rozepnout přípomoc od pas senzoru, na druhé koloběžce bez pas senzoru tam spínám tempomat--v případě zapojení na pas senzor stačí tím spínačem spojovat, nebo rozpojovat třeba mínus od pas senzoru.

        na druhém parohu mám spínač ovládání plynu nastavený přez diody přez přídavný přepínač v jedné poloze na zhruba třičtvrtě plynu, v druhé poloze na rychlost cca 7km, klasický plynový ovladač používám v podstatě pouze v terénu na uzkých cestičkách.
        manželce parohy moc nevyhovují, tak to má zapojené na přídavný řidítkový vypínač pro světla--červený--tam si spíná a vypíná přípomoc, druhým tlačítkem--klakson zeleným si spíná tempomat.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.03.2019
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      DD ma o hodne vetsi odpor nez prevodovka v motore s prevodovkou. Pro jizdu do 40km/h DD nema cenu, je zbytecne tezky...

      Jeste nikdy jsem neponicil te plastovy kolecka v motoru. Ale 2 krat jsem ponicil kovovy kolecka v BBS-02 (stredovy motor).

      Taki 2 krat prehral magnety v 2 motorech s prevodovkou. Ale je bezne davam do motoru 3-4 krat vice nez nominal 250W.

      Nevim, jestli lze sehnat levnej:
      https://www.e-pohon.cz/BLDC-motor-250W-predni...
      Pouzity motor lze sehnat za 2000-3000Kc.

      Jiste motor muze pomohat i nad 30km/h, i nad 50km/h - jen je nutno spravne zvolit druh motoru, napeti baterky a RJ.

      V Cine ma cenu kupovat jen to, co nejde sehnat v Cechach (Q100 2.2kg, Xiongda 1.3kg, dvourychlostny motor, motor pod kazetu atd.)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.02.2019
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      s tím základním ledkovým displeem ta přípomoc nad 25kmh není jistá, spíš bych s tím nepočítal, ale lze přikoupit--respektive dohodnout sadu s chytřejším ovladačem, tak by už měla ta limitace přípomoci pouze do 25kmh jít vypnout.

      https://www.e-pohon.cz/Konverzni-kit-250W-BASE...

      https://www.e-pohon.cz/fotky4744/fotov/_ps...

      u E-pohonu jsou na servisu velice vstřícní, stačí jim zavolat a poradit se co a jak.

      doporučuji s nimi také probrat případný nápad napájet 36V pohon 48 baterií s vizí vyššího výkonu a předpokladu alespon nějaké životnosti.

      Ono na rovinkách při nízkém příkonu to problém pro motor nebude, ale v kopcích už by to problém být mohl a trochu se i obávám, že elektronice regulátoru by se vubec nemuselo líbit, když zjistí, že jí dovnitř někdo poslal 48V a ona čekala 36V----tydle věci chtějí opravdu probrat se servisem, všechno také nevědí, ale jak se něco dá zničit, s tím zkušenosti mají.

      ještě něco k tomu výkonu těch 250W pohonu, ono i při napájení 36V při plně nabité baterii ukáže externí wattmetr třeba 500W při 15A.

      realita je ale taková, že když pojedeš v strmějším kopci rychlostí řekněme 12kmh při plynové páčce do poloviny, odběr bude cca 10Ah--to znamená, že za hodinu v takovém kopci vysosneš 10A z baterie a ujedeš 12km

      když dáš tu páčku na plno, odběr se zvedne na 15Ah, ale rychlost se při stejné nožní výpomoci zvýší možná tak z 12kmh na 13kmh

      Nemá smysl si myslet, že zvýšením výkonu regulátoru se zvýší i skutečný výkon na motoru, od určité meze už jde kapacita baterek pouze do tepla, jediná cesta jak zvýšit výkon je pořídit výkonnější motor, což je u volnoběžných v čechách 250W nekoupitelné.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.02.2019
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: přestavba na elektrokolo

             

        Tady jsem našel motor s volnoběžkou 48V/500Whttp://www.elektrokola-michal.cz/konverzni-kit... Spíš bych doporučil volit zadní pohon, s volnoběžkou to jede i bez elektriky stejně jako normální kolo, takže když budete chtít z toho mít normální kolo, tak prostě sundáte baterii a jedete, ty 3kg navíc co váží motor myslím při jízdě ani nepoznáte. Tato jednotka s displejem by měla umožnit snadné přepínání rychlostního omezení (vypnutí limitu 25km/hod.)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.03.2019
        Autor: pobrdny
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: přestavba na elektrokolo

               

          Z mojej skúsenosti táto kombinácia motora a riadiacej jednotky nefunguje, (ENA 48V/1000W + hub motor s prevodmi). Ak to predajca nakombinoval bez vyskúšania v dobrej viere že to funguje, mohlo by z toho byť nemilé prekvapenie. Skladal som známemu podobnú kombináciu, a po neskutočnom trápení, skúšaní, halde mailov som to nakoniec zasielal späť, ale ani potom to nešlo a nakoniec som to zasielal znovu a menil RJ za ENA 36V 250/350W a batériu 48V za 36V...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.03.2019
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: přestavba na elektrokolo

                 

            Děkuji za zajímavé poznatky. Mě toto zaujalo, protože
            je pro mě prioritní, aby moje kola fungovala na stejné napětí, abych mě možnost baterie libovolně přehazovat a tady jsem našel první takovouto sadu na 48V. Ale jestli to je tak jak píšete, tak je to od toho prodejce docela šlendrián to nabízet bez ověření funkčnosti.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.03.2019
            Autor: pobrdny
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: přestavba na elektrokolo

                   

              V e-pohone to rozbehať nedokázali, tak sa mi zdá nepravdepodobné že by mu to mohlo fungovať... A tiež mi príde divné že ten motor má 500W, nie že by to nebolo možné, ale myslím že inde som ho videl ako 250 alebo 350W... Určite by som si to pred kúpou riadne overil...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.03.2019
              Autor: Lubo990
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: přestavba na elektrokolo

                     

                Uplně mi není jasné, proč by neměl nějaký střídavý motor s hall sondami nefungovat s jakýmkoli regulátorem opět střídavým s hall sondami.

                muže se stát, že se motor točí ve volnoběžce obráceně, takže je jen slyšet točící se motor, ale kolo se netočí. směr otáčení se pak nechá změnit rozpojením a opětovným spojením propojky na regulátoru--většinou bílý kablík--na přímé pohony ta změna točení funguje jako zpátečka--třeba kdyby byl regulátor použit na nějaké autíčko.

                ta změna zustává ale v paměti, jako posledně zvolená.

                na některých regulátorech ale tato propojka není a je třeba mechanicky přehodit jednu ze tří fází na motor, třeba žlutou zasunout do modré a modrou do žluté.

                pak bude ale potřeba taky přehodit dva kablíky v 6 konektoru hallových sond--zkusit zase třeba přehodit modrý se žlutym.

                Samozřejmě v případě těch vodotěsných kulatých konektoru to je celkem špatně řešitelný problém.

                v případě těch klasických obyč rozebiratelných konektoru bych ale docela doporučil rovnou komplet vystrkat všechny samičky hallových sond--6 a trochu je zmáčknout, aby měli lepší kontakt, velice rádo to zlobí, při jízdě se to pak projevuje občasným chrčením motoru.

                Prostě pokud při jízdě občas zachčí motor, je to špatným kontaktem v 6 pinovém konektoru hallových sond.

                pouze podle fotky, jestli je ten motor od sinwave opravdu 500W alespon já posoudit neumím, je ale pravda, že i mě přišla od jednoho v čechách vcelku zavadeného prodejce jiná sada, než byla na fotce u sady kterou jsem objednával, ale k té sadě byl přibalený návod k jiné řídící jednotce, která fungovala trochu jinak, což jsem musel pak zjištovat stylem pokus omyl.

                Ale ono je to těžký i pro ty prodejce, čínan má pod nějakým určitým označením třeba určitý typ displee, když pak ale otevřeš tři stejně označené , v každém je jinak osazená elektronika.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.03.2019
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: přestavba na elektrokolo

                       

                  ENA 48V/1000W si berie signál o otáčaní sa motora z hall sond - pri priamom hub je to OK, pri prevodovom to nefunguje, keď som vypol plyn klesla mi rýchlosť na displeji na nulu aj napriek tomu že som šiel ďalej... Kto pozná tento systém vie, že bez údaju o rýchlosti to nefunguje, inak povedané blbne a zle zobrazuje. Nie je to použiteľné. Na systémoch BBS je na zadnom kolese externé čidlo rýchlosti, tu ho ale použiť nejde.
                  Takže nie je to tak jednoduché ako by sa zdalo, číňan to poriadne nenaprogramoval - neobťažoval sa zahrnúť aj iné kombinácie a tak to funguje len v jednej a to s priamym hub motorom...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.03.2019
                  Autor: Lubo990
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: přestavba na elektrokolo

                         

                    keď som vypol plyn klesla mi rýchlosť na displeji na nulu aj napriek tomu že som šiel ďalej...........................................

                    to je ale snad normální, že když se použije motor s volnoběžkou, kde se bez připomoci motor netočí, tak nemuže ani ukazovat tachometr a nemuže se ani načítat ODO, tak mi to funguje taky, jedu na motor, tachometr na displey ukazuje a načítá se mi ODO ujeté na motorovou přípomoc, vypnu přípomoc--nejedu na motor, tachometr neukazuje a ODO se nenačítá---pro řídící jednotku prostě stojim.

                    já to měření kilometru at s motorem, nebo bez něj řeším externím tachometrem --na tom displey k regulátoru pak pouze vidím, kolik km jsem z celkové trasy ujel na motor.
                    on ten displeový tachometr přestane ukazovat i v případě, že mám na tempomatu navolenou nějakou rychlost a tu rychlost překročím třeba z kopce--respektive když mám navoleno na tempomatu dvacet, ale z kopce se rozjedu 30, tachometr pohonu ukazuje pořád pouze dvacet.

                    přijde mi to u motoru s volnoběžkou i vcelku logické a než se trápit s nějakým zapojováním případného externího drátového čidla rychlosti, to mi přijde opravdu jednodušší a víc na jistotu použít klasický tachometr--jen se nedoporučují v případě pohonu na přední kolo používat na přední kolo bezdrátový--prý to zlobí--magnetizmus--zkušenosti s tím ale nemám, používám obyč drátové tachometry.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.03.2019
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: přestavba na elektrokolo

                           

                      No to nie je normálne ani trochu aby to takto fungovalo, je to akurát logické vzhľadom na chybu ktorú to má. Niekto sa s tým možno zmieri a povie si že mu to vyhovuje, proti tomu nič namietať nejde, ale určite to nie je riešenie ktoré by som si dovolil predávať alebo odporúčal ako niečo plne funkčné.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 03.03.2019
                      Autor: Lubo990
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: přestavba na elektrokolo

                             

                        a odkud by se ta rychlost měla snímat v případě, když se točí kolo na volnoběžném převodu?z toho hliníkového náboje?

                        manželka má set s obyčejným ledkovým tachometrem, tam to funguje naprosto stejně, když nejede na motor, tachometr--ledky zhasnou
                        https://www.google.com/search?q=bike+led...

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 03.03.2019
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: přestavba na elektrokolo

                               

                          Niektoré motory majú pre tento účel vnútri hall sondu a jeden alebo viac malých magnetov ktoré dávajú signál pre RJ. Systémy BBS to majú riešené senzorom na zadnom kolese nakoľko žiadna časť motora sa netočí keď motor nie je v zapnutý.
                          By som chcel vidieť ako by ste sa tvárili, keby Vám predali auto, a po prvej jazde by ste zistili že keď vyradíte rýchlosť tachometer prestane ukazovať... A odpoveďou na ten problém by bolo že veď si môžete dať navigáciu a tá vám vďaka GPS bude rýchlosť ukazovať...

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.03.2019
                          Autor: Lubo990
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: přestavba na elektrokolo

                                 

                            By som chcel vidieť ako by ste sa tvárili, keby Vám predali auto, a po prvej jazde by ste zistili že keď vyradíte rýchlosť tachometer prestane ukazovať... A odpoveďou na ten problém by bolo že veď si môžete dať navigáciu a tá vám vďaka GPS bude rýchlosť ukazovať...---------------------------------------------------------------------------
                            naše dohadování tady nikomu nepomuže, co by ale pomohlo, kdyby si sem dal tedy odkaz včetně ceny na plně funkční pohon.

                            Osobně si myslím, že pro většinu zájemcu o potunění kola na elektrokolo
                            bude spíš rozhodujícím faktorem cena, než ptákoviny okolo, docela se dá i předpokládat, že na bezmotorovém kole ten tachometr stejně mají.

                            pro koho není cena prioritou, pujde do origo kola se středovým pohonem---muj názor, mohu se samozřejmě plést.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.03.2019
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: přestavba na elektrokolo

                                   

                              Většina převodových motorů má snímač otáček a ukazuje rychlost i při vypnuté asistenci, nebo i při jízdě na tempomat.Mé 2 Bafangy BPM2 36/48V to umí a Q128H také.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.03.2019
                              Autor: kormik
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: přestavba na elektrokolo

                                     

                                Ahoj, nevíte prosím někdo, jestli je možné tuto řj napájet i z 36v baterie? KT-48zwsrtd-ep01.k
                                Rated voltage :DC48v
                                Low voltage protection:DC40+-0,5v
                                Je to sada z www.yosepower 48v 350w.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.03.2019
                                Autor: hartl
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: přestavba na elektrokolo

                                       

                                  Obvykle napajet lze, ale nejdulezitejsi otazka bude: pri jakem napeti RJ odpoji baterku. 41V? 36V?
                                  V prvnim pripade takove napajeni nema cenu.
                                  V druhim proc by i nepouzit 36V baterku.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 03.03.2019
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: přestavba na elektrokolo

                                         

                                    V popise je predsa že RJ vypína pri cca 40V.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 03.03.2019
                                    Autor: Lubo990
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: přestavba na elektrokolo

                                       

                                  Nie je to možné. Je určená len pre použitie s 48V batériou.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 03.03.2019
                                  Autor: Lubo990
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: přestavba na elektrokolo

                                         

                                    díky, také jsem si myslel,že to asi nepůjde, protože na těch u kterých to jde, jsem si všiml, že mají napsaná obě napětí. Takže to odpojí 48v bat. při tom low voltage protection 40v?

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 03.03.2019
                                    Autor: hartl
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: přestavba na elektrokolo

                                     

                                Většina převodových motorů má snímač otáček a ukazuje rychlost i při vypnuté asistenci, nebo i při jízdě na tempomat.Mé 2 Bafangy BPM2 36/48V to umí a Q128H také.---------------------------------------------------------------------------------

                                jde v případě bafang BPM2 o tento motor?

                                https://bmsbattery.com/ebike-kit/351-15707...

                                pokud ano, tak to je ale už motor o pruměru 18cm, oproti základním volnoběžným o pruměru 14cm.

                                vnitřní konstrukce je jiná a nejsem si jistý, jestli ten větší bafang má také volnoběžku --netvrdím, že ji nemá, neumím to nikde dohledat.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 04.03.2019
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: přestavba na elektrokolo

                                       

                                  Tak takový bych si asi koupil s 260 rpm a zapletl 20". Těch 260rpm by znamenalo max. 25km/h jaksi automaticky :-D Šroubovací 8-kolo jde koupit a hurá na silnice 1. třídy :-D

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 04.03.2019
                                  Autor: Arnošt905
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: přestavba na elektrokolo

                                         

                                    no jasně, kopce jedeš na 20" rovinky na 26"když je cestou písek,nebo to potřebuješ vydřít někde ve stráni, kde kloužou i kecky, jedeš--tlačíš na obě hnaná kola

                                    s volnoběžkou žádný problém, nepotřebný pohon se jen veze.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 04.03.2019
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: přestavba na elektrokolo

                                           

                                      Kolik ta obluda váží? To chceš opravdu tvrdit, že se na tom dá jezdit i jen prostým odrážením?

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 04.03.2019
                                      Autor: Brahma
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                      • Re: přestavba na elektrokolo

                                             

                                        váží 28kg,když nevezu ptákoviny.

                                        Odrážení tady na tý dvoumotorový koloběžce moc neřeším, nohou máchnu spíš jen aby se neřeklo.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 04.03.2019
                                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: přestavba na elektrokolo

                                             

                                        To chceš opravdu tvrdit, že se na tom dá jezdit i jen prostým odrážením?----------------------------------------------------------------------------------------

                                        já jsem někde tvrdil, že se na ní odrážím?

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 04.03.2019
                                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: přestavba na elektrokolo

                                               

                                          Netvrdil. Jen to má stále kupodivu vzhled koloběžky, tak jsem to nějak předpokládal.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 05.03.2019
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: přestavba na elektrokolo

                                       

                                  Jo jo je to on a volnoběžka pracuje téměř bez odporu.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 04.03.2019
                                  Autor: kormik
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: přestavba na elektrokolo

                                       

                                  Tak po krátkém rozhovoru se servisem už v tom mám asi trochu jasno.

                                  U základních, levnějších a především starších typu pohonu s volnoběžkou, kde se prioritně motor používal v sadě s obyč ledkovým displeem nebyla a není v náboji kola namontovaná přídavná hallová sonda, která by měřila rychlost i v případě, že se nejede na motor--bílý drátek na 6 pinovém konektoru z kola .

                                  řešením je ten bílý drátek vypojit z hall konektoru od kola a zapojit na signál externího snímače ---červeným plus a černým mínus se samozřejmě někde na řídící jednotce napojit na napájení 5v.

                                  Prostě pokud má řídící jednotka 6 pinový hallový vstupní konektor, bílý drátek by měl být právě pro snímání rychlosti .

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 05.03.2019
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: přestavba na elektrokolo

                                         

                                    Netvrdil. Jen to má stále kupodivu vzhled koloběžky, tak jsem to nějak předpokládal.--------------------------------------------------------------------------

                                    tak když vím, že trasa bude dlouhá víc, jak 60km, třeba 80km,tak to pouze na motor a máchání nohou spíš jen pro formu samozřejmě neujedu a máknout trochu musím, ale stačí mi ta nejnižší přípomoc, aby i ta skoro 30kg těžká koloběžka byla pocitově na jízdu lehčí , než klasická lehká nožní kolobrnda a i z kopcovité trasy si udělal trasu jako bych jel na nožní stále po rovině.

                                    je to o zábavě, takže je blbost provozovat ve svém volném čase něco, co tě nebaví, každý jsme jiný a každého baví hold něco jiného.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 05.03.2019
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: přestavba na elektrokolo

                                           

                                      Já tě nechtěl naštvat. Jezdi si na čem chceš. U kola mi ten motor nepřijde tak úchylný jako u koloběžky. Já jezdím na obojím, ale na mé malé městské 16" koloběžce jen trasy cca. do 10km. Na 80km výlet bych jel určitě na kole. Takže můj pohled je modifikován mou zkušeností.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 05.03.2019
                                      Autor: Brahma
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: přestavba na elektrokolo

                                             

                                        Já tě nechtěl naštvat. Jezdi si na čem chceš.------------------------------------------------------------

                                        v pohodě, nejsem naštvanej a je mi naprosto jasný, že většina lidí si hold myslí, že co baví je, musí a mělo by bavit i všechny ostatní, jenže tak to prostě není.

                                        abych ale vysvětlil proč elektrokoloběžka a né elektrokolo---když jsem ještě jezdívával na kole, vždy mě to spíš než na silnici táhlo na ruzné cesty, turistické trasy a podobně, vždy jsem vymýšlel, že by se mi to mooooc líbilo na motorce--ideálně šlapačkové, to byl pro mě a dodnes stále je jeden nesplněný sen

                                        jenže problém byl a je v tom, že do lesa,turisticky značené trasy, nebo za cedule chráněná krajinná oblast to není na motorce uplně ten nejlepší nápad, no a pak jsem se svezl na kámošově nožní koloběžce a okymžitě mi docvaklo, že přez elektrokoloběžku bycxh si ten sen alespon částečně splnit mohl---elektrokolo je ale v tomto případě díky šlapkám pro mě uplně mimo.

                                        Zvažoval jsem na letošní zimu i předělávku celoodpruženého kola právě na elektrotrial, nakonec ale dospěl k závěru, pokud by to mělo mít výkon, mělo by to prd dojezd a si i myslím, že ve svém věku bych si na tom spíš než zařádil řádsky velice brzy rozbil hubu, prostě pro mě už blbost, na to mi právě stačí ta dvoumotorová kolobrnda .

                                        pouze jeden výkonný motor na zadním kole jsem zavrhnul velice rychle, když je to potřeba někde ve stráních vydřít do svahu, tak prokluzuje uzký kolo i s tím 250W pohonem, takže v terénu by mi bylo víc wattu na jednom kole k ničemu, ta dvoumotorovka je fakt paráda, ale pohoda trasy spíš asfalt jezdím na té jednomotorové, tam mám přecijenom pocit, že když se odrážím, tak to alespon nějaký smysl možná má a připadám si pak trochu víc, jako sportovec.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 05.03.2019
                                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: přestavba na elektrokolo

         

    Díky všem za rady. Nakonec jsem koupil tuto sadu https://www.e-pohon.cz/Konverzni-kit-250W-BASE...
    a protože jsem potřeboval zachovat brzdové páčky tak od číňana tenhle odpojovač https://www.aliexpress.com/item/electric...
    Jenže i když čínan píše že jsou tam dva dráty tak tam mám tři..
    Nevíte jak to mohu propojit když z řídící jednotky jdou dva dráty k brzdám (červený a modrý) a z přerušovače červený, bílý a černý...?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.04.2019
    Autor: frite
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      Senzor obsahuje hall sondu ktorá potrebuje napájanie. Takže tie tri drôtiky sú +5V, GND a výstupný signál ktorý pravdepodobne v aktívnom stave bude zopnutý k zemi. Takže to bude simulovať spínač pripájajúci signálny vodič na zem. Bez toho napájania 5V to fungovať nebude. Môžete skúsiť zobrať +5V z napájania plynovej páčky.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.04.2019
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: přestavba na elektrokolo

             

        Ze dam cerveny na červený, s tím počítám, jde o to jestli jeden ze dvou zbyvajicich můžu nezapojit, když i origo brzdove packy fungují o dvou drátech..

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2019
        Autor: frite
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: přestavba na elektrokolo

               

          Origo brzdové páčky obsahujú mechanický spínač. Ten napájanie nepotrebuje. Senzor pripojený len na dva vodiče fungovať určite nebude.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.04.2019
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přestavba na elektrokolo

           

      jestli si ten set base kupoval s tím základním ledkovým ovladačem 880 bez funkce tempomatu, tak tam ty senzory zatím vubec nedávej.

      pokud pojedeš na plynovou páku, proč bys měl mačkat brzdu, pokud pojedeš na šlapací přípomoc, je tam sice krátká prodleva v spínání a rozpínání, ale v praxi odzkoušeno, že tento 250W pohon v poho ubrzdim, jak já, tak manželka----pouze odzkoušeno, že to v pohodě jde--já mám na koloběžce ty magnety přípomoci místo na šlapkách na motoru --jak se rozjedu, koloběžka si myslí, že šlapu, aby si to nemyslela celou jízdu, tak tu přípomoc mohu vypínat dobastleným spínačem, já zkoušel co se bude dít, kdyby došlo ke krizovce, že se třeba potkám v křižovatce s autem a nebude čas vypínat přípomoc ale automaticky pujdu po brzdách--v poho to jde ubrzdit a jakmile se kolo zastaví, tak ta přípomoc vypne---ubrzdit kolo z kopce když je rozjeté je neporovnatelně těžší, než zastavit tu přípomoc--250W motor, zvlášt, když jedeš pouze na první stupen.

      problém je to až s funkcí tempomatu, to se snaží ten tempomat táhnout i když se kolo zastaví--tak se zase rozjet---jako klasicky zaseklý plyn, tam už je potřeba to vypínání senzorem brzd mít, ale na tu 880 ku je to zbytečné--já v poho, manželka než měla tempomat v poho, kámoš co má 880 ku taky v poho bez té deaktivace přez brzdy.

      ty senzory co jsi objednal jsem taky kupoval, ted jsem to zkoušel bez napájení a opravdu to bude fungovat jak píše Lubo--bez napájení to nic nedělá.----já bych je tam zatím vubec nedával.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.04.2019
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: přestavba na elektrokolo

             

        To kolo bude často v mestskem provozu a je pro manželku ktera je tak trochu nemělo, takze ji stačí málo ahy si zpusobila krizovou, takze bez odpojivace motoru to riskovat nechci..

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2019
        Autor: frite
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: přestavba na elektrokolo

               

          ok, tak to souhlas., do častého městského provozu ty spínače pro ženskou raději dej.

          mechanicky zapojit ale opravdu nejdou, to napájení 5V tam být musí.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.04.2019
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

710 cyklistů (3 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024