Dnes pěkný... až do doby, když jsem uslyšel syčení, samozřejmě za tmy a zezadu. Samolepící záplaty mám, žádná trága. Nojo, jenomže jsem nepích, alébrž projel plášť. Rozebírat kolo a měnit falcák se mi nechtělo. Přes díru jsem naflákal nějaký samolepící záplaty, aby to moc neutikalo, vypodložil papírovejma kapesníkama a na takovým invalidu dojel dom :)
Mno, nejsi (čistě náhodou) příbuzný s Medvědem? Ten taky jezdil na slickách a dokud nevykouklo plátno na většině obvodu, pneu neměnil.
neee, ale voni ty falcáky z Rubeny moc nevydržej, tenhle měl něco pod 15 tícek.. a jsou náchylný na následný poškození po defektu - tenhle jsem píchnul připíňákem, nedával jsem zevnitř plášťovou záplatu, protože jsem si myslel, že je to málo, ale stejně to poškodilo strukturu výstuže... no a při zběžný kontrole jsem si slabýho místa nevšim, až to povolilo při jízdě a fest... jinde vypadá dobře, na statický exponát dokonalej, ale takový nemám. :)
Slušný... Použít papírové kapesníky by mě v takovém případě nenapadlo ani omylem.
Jak daleko jsi na tom dojížděl?!?
10km s mezipřifouknutím, trochu to bublalo.. ty samolepky na tohle prostě nejsou. Nic lepšího jsem na vypodložení sebou neměl.. tedy ještě novej falcák a duši, ale to se mi nechtělo ve tmě nandavat ani kurvit. Tuhle "opravu" jsem zmáknul s kolem normálně na stojánku - najít díru (vzhledem k rozměru snadné), vyfouknout kolo, vyhrnout plášť, zaflastrovat duši, narvat nad ní 2 kapesníky, všechno zas nacpat zpět a nafouknout.
Pár slov ode mě: zkušenost mě poučila, že na silničku/fitko/horáka MTB 29" a cesťáka MTB 26" s sebou vozím náhradní kevlarový plášť. Sice to něco váží (což mi nevadí) i zabere místo (to mi trochu vadí), ale zase mám jistotu, že kdyby něco s pláštěm, tak přezuju a pokračuju (třeba na hranici v Novohradkách, kde jezdím sám, dost zásadní problém).
No a kromě toho na všech kolech s sebou vozím kromě náhradní patky přehazovačky i obdélníkové kousky kůže tl. cca 3 mm - právě pro případ nutného podložení pláště. Někdy za mrazu nedostanu z pláště třeba ani štěpinku skla, takže na dojetí potom vložím tu koženou "záplatu" a pokračuju :-)
s tou kůží to je dobrej nápad :)
Pamatuješ jak kolega pro_pa cestou na Řípu naněkolikrát podkládal prořízlý plášť kelímkem od jogurtu, vyhrabaným z popelnice ? Dal na tom tak skoro stovku.
V sobotu letos první vyjížďka do Kerska k prameni. Protože jsem vyjel ještě za tmy, na cestě tam jsem nepotkal ani jedno auto. Cesta zpět probíhala také skoro nudně až těsně před Radonice. Tam mně těch 6 PET lahví, které neváží ani deset kilo, urvalo šestku šroub, který drží krabici ve které jinak převážím draky. Vozím hodně nářadí, pokračoval jsem do pěti minut. To už svítilo sluníčko, tak jsem se na závěr i trochu ohřál.
Po obědě už jen 40 km přes Kostelec podél Labe do Brandýsa a v teploučku domů. Fakt parádní den.
Dneska po těch předchozích rovinkách konečně trošku o něčem :-)
Cooo? Ty už zase jezdíš? To je moc dobrá zpráva.
No jo, a včera se rozhodl, že mě zničí a málem se mu to povedlo ve výjezdu z Nového Města na Sendraž (to je ten nejdelší výjezd na grafu) :-)
To je jak moje jedno odpoledne na chatě vyjádřené graficky. Horní zahrádka, dolní zahrádka, nejspodnější zahrádka, gril, podkroví, garáž, dolní zahrádka, kuchyň...
Myslíš, že Brucu bude zajímat nějaká tvoje zahrádka ? Hlavně z toho nedělej seriál ;-P
Bez měřítka to nic moc nevypovídá. Takhle bych mohl zaznamenat vyjetý kopec od Vltavy na Pankrác a vydávat to za hory.
Ale klid, já jsem ještě ani nestačil vyměnit řetěz a zítra jedu na běžky. Máš už cyklonáskok.
No jo, moc jsem to oříznul. Ale co bych pro tebe neudělal. Takhle už to bude "čitelnější". Na začátku mi blbnul záznam vejšky po aktualizaci firware. No a víc nahoru se blbě leze, tam mnohde ještě řádí prkýnkáři. Před pár dny jsme se takhle v Železných horách brodili kilák nafoukaným umrzlým sněhem.
Zítra má mrznout a hlavně v noci má na horách mrznout. To bys mohl jezdit volně po loukách po firmu. Minulý weekend takhle jezdili po Jizerkách po letních zapadaných neznačených cestách po hřebenech na fatbike.
Už jsem jednou viděl podobnou partičku na jaře na horácích, jak jim to odpoledne povolilo a tlačili to po kolena ve sněhu v tretrách tou vodní sračkou domů.
Nastoupaných 700m je pěkných. Zítra to také nastoupám, doufám že méně, ale na lyžích.
V součtu to dalo nějakých 1750 m. Přijatelný BI je od 2,0. Takže 1,7 se zatím jen blíží. Bude ale líp, jen co to tam roztaje.
Jo a brodit hlubokým je naprd. Na "hřebech" jsme si před pár lety ale taky docela zarajtovali po umrzlým a ujetým sněhu.
Na sněhu se má rajtovat na lyžích. Už se těším, jak to pojede. Na tom umrzlém bych konečně mohl dát tu padesátku. Na normálním sněhu s normálním třením je to na mne moc.
Lyže už asi ne. Na běžkách jsem byl párkrát, nejelo mi to, zrasoval jsem si hnáty. A učit se to pro těch pár vejletů ročně s omrzlým frňákem, na to nemám morál :-) No a na sjezd, už jsem psal, budu vzpomínat na své pubertální řádění a nechám to jiným. Na horách se to změnilo.
Nene, hory jsou stále nádherné. Když tam už nemůžu v létě, nedokážu sestoupit, tak tam jezdím v zimě. V úterý jsem zjistil, že mé koleno se tak spravilo, že jeden den zvládnu i sjezdovky. Ale běžky to je to pravé. A sjezd na běžkách může být mnohem větší dobrodružství, než běžná černá sjezdovka na sjezdových lyžích.
Trochu opožděně a spíš by to patřilo do "potěšilo" :o)
Předevčírem jsem se jel po práci projet do lesů nad Děčínem. Na jednom místě se mi zdálo, že mi něco narazilo do bundy a odlétlo vlevo dolu. Pomyslel jsem si, že by už nějaký brouk?
Před domem pak šátrám do vnější náprsní kapsy, mám jí rozepnutou, klíče tam jsou, ale občanka ne! Tak jsem si kus trasy dal znovu. Nic.
Včera jsem zkusil MP, jestli se náhodou nenašla. A NAŠLA :))). Kdesi na Červeném vrchu, přinesla jim jí nějaká "babča".
Jenže si nezapsali jméno - tak mi nezbývá, než tu bonboniéru sežrat sám :o(
Konečně BI 2,0 - čili na 100 km 2 nastoupané :-)
A tak první Everest a kousek zdolán, do první desítky jen pár metrů.
V Orlických už slejzá sníh, většina cest do 800 mnm v pohodě sjízdná.
Dopoledne parádní výhledy na bílé Krkonoše.
Ke konci ale pořádnej fukejř, do toho voda - před posledním hrbkem jsme zbaběle zdrhli do sucha a tepla :-)
No já se ještě chystám na běžky, ale dnes jsem konečně vyjel do práce na kole, letos poprvé. Jezdil jsem už na koloběžce, ale na kole ještě letos ne. Bylo to skvělé, svítilo sluníčko a přijel jsem s písní na rtech, doslova.
Bika ještě nechám na pokoji, protože do přírody ještě stále na lyže!
Taky jsme ještě furt na trekách a převážně na asfaltu. Do bahna se zatím moc nechce. I když jsme ho už taky párkrát potkali :-)
No a včera kolem páté odpoledne nad Dobruškou by se ti ta píseň ze rtů urvala a odlítla až k Vamberku :-)
Věřím. Minulý týden mne prohnal kolega svým závodním tempem z 50 po Jizerkách. Ujel jsem jen 36km, ale byl jsem úplně groggy. Poslední kopeček jsem už nemohl bruslit a jen jsem to na skatových lyžích nějak vyšoupal. To mi také nebylo do zpěvu. Ale dnes podél Vltavy po sluníčku, to byla krása :)
Tam to bylo z jiného důvodu. Znáš ty zoufalé a beznadějné situace, kdy sice jedeš z kopce, ale dřeš jak bulhar a přesto jedeš sotva patnáct tam, kde to jindy bez šlapání sviští přes třicet.
Každou vyjížďkou o fous lepší. Jak teplotami po ránu, tak pocitově v nohách. Jestli bude na zítra solidní předpověď, zkusím letos první stovku do Poděbrad a zpátky.
já teda nevim.. předpověď je tak na tu plachtu :)
Tvůj odhad je obdivuhodný. U cedule Poděbrady jsem byl za dvě hodiny a to do východu slunce moc nefoukalo. Zpátky už to bylo horší. Snažil jsem se volit cestu co nejvíc po cyklostezkách, což vedlo k tomu, ze jsem za Nymburkem z jedné nešikovně sjel (držel jsem se nějakého starého značení na silnici "HR" žlutou barvou) a to mně zavedlo do lesa - asi to "H" bylo HORÁKY, tak jsem si i docela slušně zatlačil. No a když jsem podle sluníčka konečně natrefil asfalt, některé poryvy větru mně téměř zastavovaly. Zpátky jsem jel 4 hodiny 20 minut. Bylo to pestré a výživné.
Dneska skoro rovina, ale dřina jak furt do krpálu. Když nefičelo přímo do tlamy, tak šikmo z boku, jednou zleva, jindy zprava... Za odměnu bylo až jen několik málo kiláků úplně na konci. Nekonečné rovné štreky mezi polabskými poli, to je peklo na morál...
V tomhle hnusným počasí se věnuju intenzivně gaučinku a ležinku.. vo chřipku mi to nestojí.. tejden počkám no.
Proč chřipku ? Vždyť zima není. Jen prostě fuuučííí...
Dnes vyloženě pohodové. Do Brandýsa po větru, skoro zadarmo, určitě většinu dost přes třicet. Pak po cyklostezce, kde si všichni pejskaři ohlídali své miláčky, až do Kostelce v klidu, fauna na Labi tentokrát jen kachny a lysky. Z hlavní jsem sjel hned jak to šlo na Polerady a z Brázdimi přes Zlatý kopec domů. Příjemných necelých čtyřicet, lehce přes dvě hodinky.
sme dnes měli kousek cesty společčnej.. já něco přes 50 na plečce IRIS :)
Skvělá panoramata. Ve fukejřem vyčištěném luftu nádherný výhled od Žampachu na Jeseníky.
Mimo jiné parádní výcuk do mého oblíbeného Sobkovického kopečka.
Na Zemské bráně dovádění kajakářů v peřejích na bohatě vodou zásobené Orlici.
Příjemné kolečko pod i v už čím dál vyšších polohách Orlických.
Mimochodem, kdo se chystáte letos AUTEM na bunkr Hanička, vězte, že jediné parkoviště široko daleko na sedle Panské pole je rozkopané, zrušené (něco se tam staví). A v okolí není žádný plac pro zaparkování. Tak ať si nenaběhnete. I teď, mimo sezónu, jsme tam viděli tápající a vykulené motoristy. Co se bude dít později si nechci ani představovat.
Jé, jakých starostí jsme my, co nemáme auto, ušetřeni! :-)) Jezdíme vlakem a na kole. Jako např. včera vlakem do Hrušovan nad Jevišovkou a na kole zpět do Břeclavi. Sice rovinka, ale pro zápas s novým sedlem stačilo. Zatím vyhrává sedlo. :-( Ale nevzdávám se!
Sobota - pohoda až do zavíračky - zakončení lázeňské sezony v Therme eins + Saunahof v Bad Fussing.
Snažim se, ale tenhle dotaz jsem nějak nepochopil.
Odpoledne jsem byl zkontrolovat, kolik je vody v lužních lesích pod Břeclaví. Všude píší, jak je zaplavují a přitom tam skoro žádná voda není. V pohodě jsem dojel až na soutok Moravy a Dyje. To dřív nikdy na jaře nešlo, bylo to hluboko pod vodou.
Na novém kole jsem tam byl vlastně poprvě.
A vrba přímo na špici už to má za sebou. :-(
Pěkný bicykl, mohl by ses podělit o pár informací? Napiš všechno co o něm víš, ale pravdu :-)
Koupený v Anglii u Planet-X (obdoba Canyonu) model London Road. Osazení Sram Rival 22, hydraulické kotouče. Rám a vidlice mají návarky na blatníky a nosič.
Zatím najeto necelých 500km, mám ho měsíc.
Barva na výběr byla limetkově zelená nebo černá.
Koupený v Anglii jakože na e-shopu?
Opravdu pěkné kolo, gratuluji, právě ty návarky(i na přední vidli) a robustnost provedení mne zaujaly nejvíc, je jako stvořené k občasnému ověšení brašňami :-)
Ano. Z e-shopu. Zaplaceno kartou při objednání. Dodání za cca 10 dní. Poštovné 50 liber.
Ale už trochu upravili ceny - kolo zdražili o 100 liber, ale samotný rám zlevnili o 30. (za 200 rám + vidlice je super cena).
https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/road-bikes...
Příp. vybrat jiný model, např. Full Monty.
Konečně pořádná barva :-)
Teď ještě k němu doladit hadry, abys nebyl považován za absolutního ignoranta bez vkusu a nebyl si vláčen Františkou v Blesku
Na rychlost nehrajem, nám jde o umělecký dojem :-)
Ještě v obličeji trochu neladíš. Ale pomůže konzumace klobásky, skladované za oknem.
jo, sekaná z Lídlu a zapít desítkou Braníkem, lepší než Gutalax. .
To je průšvih. Všechno oblečení mám do modra, včetně přilby. :-( Původní kolo bylo bílo-modré.
Ale už se prý rýsuje aspoň zeleno černý dres.
Nepodceň detaily, to by tě Františka rozmázla, všimni si, ponožtičky, rukavičky, větrovčička, nepodcenit kšiltovku v barvě a značce, nebo, a na to se často zapomíná, značkovou rámovou brašničku v barvě a lahvinečku na pitíčko.
Bez toho vypadáš jako socka z vesnice a ne opravdovej cyklista, ozdoba cyklostezek.
Co ty červené pruhy na tašce ??
Zelenou blikačku dozadu jsi nesehnal ?
A vidím dobře ? Černé čepičky ventilků ??
Taky si na Modřanskou netroufnu, Fanouśové z toho nemají rozum, myslí furt jen na žádlo, tak to prochází..
měl by to vylepšit ten karboeovej nosič a černé brašny
https://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3...
ventilky jsou podružné, koukej jaký jsem sehnal Micheliny :-)
Nó, hezké.
Ale nepodceňoval bych to. https://dopice.sk/mJD
A co něco takového ? https://dopice.sk/mJE
Fandové mi ty linky blokujou.
To je ovšem veliká krása!
Jsem rád, že po letech bezduchého plácání nepodstatností jsme se konečně dostali k tomu zásadnímu, co dělá cyklistiku cyklistickou.
Cyklistika jako životní styl a k němu móda neoddělitelně patří.
Ďábel se skrývá v detailu :-)
Jen mám strach, že ten odstín té zelené čepičky je dost jiný, než odstín rámu tvého kola. Stejný problém je i u některých částí tvého oblečení, máš to zelené, ale trochu jiný odstín než rám. Tohle by chtělo řešit buď sehnáním stejného odstínu, nebo se naopak hodně odlišit. Takhle skoro stejně to strašně bije do očí. Už jsem ti to chtěl mockrát napsat, ale pak jsem ti nechtěl kazit tvé kruhy. Ale když to teď chceš řešit z gruntu a na vyšší úrovni, tak bys měl vzít v potaz i ty odlišné odstíny.
To je omyl a optický klam.
Všechno je echt Cannondale zelená, značkové i fusekle v ceně slušných tenisek :-)
Tak už to máš asi vyrudlé a je na čase zakoupit nové oblečení. A oni Cannondalové to mají sladěné k barvě těch rámů? To ale musí vyrábět oblečení k rámu daného roku, vždyť další rok mají zase jiné barvy. => To už neseženeš. Kup si oblečení a podle něj nech přelakovat staré kolo, nebo kup celé nové kolo včetně nového oblečení. :D
A ty bys snad používal kolo z loňské plesové sezóny ??
Já spíš, jako frankofil, teď přemýšlím, jestli bych si neměl pořídit francouzský hole, místo kola. ..
Na Zelenáčovi můžeš ty francouzský hole vozit na nosiči a používat po sesednutí. Na kole kotníky skoro nepotřebuješ a po sesednutí budeš mít tu francouzskou oporu.
Po Kbelích před pár lety takhle pán jezdil.
A nestačily by ti dvě turistické teleskopické hole? Dá se o ně celkem obstojně opírat a pomáhat si a přitom se dají pěkně složit.
Omlouvám se, že vám lezu do diskuse, ale musím reagovat na ty Kbely. Nejsme náhodou skoro sousedé a nevíme o tom?
Ne ne. Já tam jezdil na kole do práce z Krče. Ale starého pána na čtyřkolce s přivěšenými kufry, nebo pána na zábradlí s francouzskými holemi přidělanými k rámu jsem si všiml. Je to stále vlastně vesnice a když tam člověk pobývá déle, si všimne. Doteď tam jezdím za panem Zárubou s opravami kola, které sám nezvládnu. Třeba se srovnáním vidlice po bouračce.
Jo, je to stále vesnice. Však to byly do roku 1969 Kbely u Prahy. Pana Zárubu znám, také jsem ho párkrát "obtěžoval". Čtyřkolku s kufry ve Kbelích nepamatuji, ale kdybys jedno kolo vzadu ubral, jsem to já. A i když je to už asi pravda, tak ten "starý pán" se sakra špatně čte :).
Tak to je skvělé. Víděl jsem tě opakovaně dojíždět na točnu v Toužimské před Leteckými opravnami. Tedy jestli jsi to byl ty. Já do Kbel v současnosti dojíždím jen za panem Zárubou a to ještě co nejméně, poněvadž to znamená zažitý nějaký velký průser, ničící kolo. Ale pan Záruba ja naprosto skvělý. Rád jsem se na něj chodil dívat v práci, jak montuje. Ještě jsem tak šikovného chlapíka neviděl.
Bez zeleného řetězu je to zabité. :-))
Do jedné hospůdky přihasil cyklista s krásným černým horákem s oranžovými nápisy, podsedlovou brašničku s oranžovými tečkami, pumpičku s oranžovým čuramentem i sám byl sladěn černooranžově a do toho všeho MODRÝ bidon!!!!
Nejdůstojnější barva stroje je ovšem odjakživa černá. Chvalně se doporučují kombinace s niklem a střídmou bílou (slonovinovou) linkou. Jezdec se se strojem sladí snadno - černé pumptky, bílá košile....
a po ránu buřinka, k večeru spíše cylindr a bílý šál
A ty pumpky raději flanelové nebo hladké vlněné? A jaké podkolenky do pumpek? Jakou barvu a meteriál?
Časopis "Cyklista" z dob monarchie doporučoval následující:
Stroj strohý, nejlépe černý, s převodem turistickým, tak aby do kopců byla možná jízda a nemuselo se moc pěšky. Kalhoty pumpky vlněné, doplněné lněnou košilí a sportovním vlněným sakem jednoduchého střihu bez podšívky. Na nohy pohodlné lehké střevíce a v případě nepohody štrupny se surové vlny (prakticky podolenky bez spodku.. daj se natáhnout až přes koleno).. něco podobnýho nosej holky na airobic, nebo jak se to jmenuje). Jako hlavokryt doporučuje přílbu korkovou, která je vzdušná a zároveň chrání před deštěm či úpalem.. zmiňují její drobnou nevýhodu - to že je dosti drahá a pak že na menších městech a obcích může pro svou nezvyklost způsobiti sběh lidu. V případě velkých veder vlnu nahradit plátnem, nebo sako vynechat a jezdit jen ve vestě, či jen košili.. Barvu výslovně neřeší. Ale ta korkovka je obvykle béžová a vojenský štrupny co mám jsou šedý.
Jinak doporučují v průběhu vyjížďky nepožívat alkoholické nápoje a to ani pivo, a to proto, že po něm těžknou nohy.
Jednou si kamarád i přes mé výslovné varování dal v Hodkovicích v hospodě u kruháče sedm pint svijanský elfky a tak mu ztěžkly nohy, že v první vracečce k Záskalí urval šlapací střed. Pár kiláků se prošel. :-)
Nezapoměl jsi na bičík na odhánění psů? :-)
pro tuto příležitostbyl vynalezen revolver "velodog". V monarchii prodáván i volně v tzv "zákonné délce" s dlouhou hlavní... muška byla kousek za válcem tak, aby si zákonanedbalý občan mohl hlaveň ufiknout ma požadované cca 2m palce a nepřijít o možnost míření. Pro zákonadbalé občany, kteří si revolveřík chtěli přihlásit se samozřejmě prodával krátký též. Nedovolené ozbrojování bylo v "žaláři národů" trestáno 1 korunou pokuty, případně dnem v obecní šatlavě.
Nestačilo by pořídit si do oka zelený zákal? :-)
Dneska je prý poslední zimní den. A taky že byl. První osmdesátka ledovej fujavec do tlamy, zakončenej docela slušnou chumelenicí (takže i neradování ze sněhu se konalo). Pak najednou zlom, mraky odjely, vysvitlo slunko a zbylá padesátka už byla skoro jarní.
To je taky nápad, jezdit v zimě na motorce.
Já nikam, motorky mě nikdy nelákaly.
Včera cestou z práce mi připadalo, že se musím nějak moc proti tomu větru snažit, aby to jelo obvyklých 30. Jak jsem na chvilku zastavil, tak cítím, že ani zas tak nefouká. Co se děje?
Až při tlačení doma přes práh zjišťuju, že jsem jel na skoro prázdném zadním kole - to je tak, když si vybírám co nejhladší trasu. Ale přední poznám hned :-)
To je čtvrté lepení tenhle měsíc na třech pláštích.
Napřed trn, kamínek, pak střípek a teď - v původně nepíchnutelném, ale už moc starém a nějaký čas odloženém sjetém Marathonu Supreme natřikrát zalomený tvrdý drátek. Dva kousky vyndané zvenku, jeden zevnitř.
Už abych na těch dvou nejježděnějších kolech všechno vyměnil a bude aspoň dva roky klid.
Toulovcovky jsou na svém místě.
A za odměnu byla i první točená zmrzka.
Ty si se rozhodl za březen objet půlku republiky a v dubnu druhou?!?
Je potřeba to všechno zkontrolovat. Bude-li počasí přát, namontujeme se příští týden do rajónu Petrovi a Pepíkovi.
Bacha na to, lesní cesty (ty nezpevněný) jsou řádně podmáčený a rozrytý lesáky, kteří likvidují polomy o Herwarta.
Já se byl včera v lese jen projít. Nemohu tak úplně říct, že jsou cesty podmáčený. Natolik jsem se vyhýbal padlým stromům, že jsem po cestách moc nešel.
A safra.
Brát budeme sice treky, takže víc silnice, ale nějaké ty stezky a průjezdy parkem jsou taky v plánu. Tak snad nenarazíme. U nás je to jen tudle támle nějakej padlej stromek, zas tolik tady nefičelo.
Já dnes zkoušel, jak dobře se jede, když praskne v torpedu brzdovej válec.. No jede se dobře, člověk aspoň zbytečně nezpomaluje :)
Včera jsem si vyzkoušel ten "Canyoning" (jak říkají na Správě Parku), tedy přesně cyklokaňoning :o)
Prosvištěl jsem Labským kaňonem v závěsu za náhodným elektrovodičem. V Žandavě jsem předjel i kaňóna na paddleboardu.
Zpátky už to bylo horší, furt do kopce po Furtweg, ještě že v prameni Furtborn teče furt dobrá voda!
No a pod Čirnštajnem jsem chvilku porozjímal o životě ...
Na shledanou není vždycky sbohem, zpívá se v starém chansonu, ale mám neodbytné tušení, že se svou skupinou pilných stařenek a staříků re už nikdy nepotkám.
Před padesáti lety jsme si na konci tábora vyměňovali adresy a slibovali věrné přátelství, dnes, spíše pro formu, si vyměníme email a víme, jak to dopadne. Washington DC, Kanada, Kalirornie, Brazílie, to všechno je safra z ruky a v Praze už stejně všichni byli.
Tak spíš sbohem, dědci ababky, naučil jsem se toho od vás hodně, vlastně to podstatné.
Nikdy není pozdě.
Na shledanou Place de la Comedie, Antigone, sem se vrátím jistě. Musím ukázat Soně všechno co jsem viděl.
Zabaleno a domů.
V pondělí se musím zase prát o každodenní chléb v Porůří.
https://youtu.be/u0CbJpE0eJU
Takové urbanisticky průzkumné trochu ve stylu "vévévé.zanikléobce.cézet
:))
https://miral.rajce.idnes.cz/23.3.2019_Trebon_-...
Zlatý kolo...
Včera a dneska jsem díky volňáskům strávila s mrňousama v Aquaparku v Čestlicích. Zítra mi asi upadnou ruce a nohy a na dost dlouho jsem teď ochotná voda akceptovat jen v množství 200ml ve sklenici k pití :o)))
Dneska jsem využil krásné jarní počasí a jel jsem se podívat na Prostějov a okolí.Jel jsem kolem přehrady a zámku Plumlov,dále po cylostezce podél Hloučely a dále na "Hanácké MontBlánk"-Velký Kosíř.Je zde pěkná rozhledna.Když je rozhledna otevřena se zde prodávají špekáčky,které si můžete na otevřeném ohništi opéct.Dnes bylo bohužel zavřeno.Je to škoda,protože dnes MontBlánk navštívily stovky cyklistů a turistů.Cestou domů mezi Ivanovicemi na Hané a Vyškovem jsem využil,že ještě nerostou kopřivy a šel jsem se k Hané podívat,kde loni makali bobři.Zaslouží pochvalu a vybudovali pěknou bobří hráz.Přiznám se,že je to první hráz,kterou jsem zde viděl.
Jak to chtěj ti bobři zkolaudovat, když to postavili takhle šlendriánsky. Každý stavební úřad jim to musí nechat odstranit.
Co stavební úřad,ale hráz je plná PET lahví.Ty musí ekologicky zlikvidovat a doložit potvrzení.
Naskytla jsem mi dnes hned z rána krásná možnost, nechat se odvést i s kolem do Vojtanova (kousek nad Frantovými lázněmi) a tak jsem toho využila a sjela k Ohři, protože tenhle kus mi ještě na kole chyběl.
A naznala jsem, že už je to doopravdy tady. Končí zimní radování, nastává čas kola. Jak krásné je, že žijeme v tak příjemném zeměpisném pásmu, kde se věci během roku tak pěkně mění.
Cca 77 kilometrů, pravda kolem vody, takže žádná sláva (zato bez motoru:-)).
Úseky cyklostezky kolem krásně meandrující řeky v periodicky zaplavovaných loukách byly pro mě trochu zklamáním. Taková ...no...asfaltová nuda. Ale zase dobré pro bruslaře.
Drncavé úseky třeba od Lokte na Karlsbad jsou pro mě mnohem atraktivnější, i když tam už jsem musela zase hnát, abych byla ve Varech včas.
Jo, a něco pro ředitele vesmírů:-))
Růženka dnes překonala první stovku. Hrdě jsem vyjela vrchařskou prémii v Zastávce, ale peloton jsem neviděla, špatně jsem odhadla čas a projeli chvíli přede mnou, byli moc rychlí :-) :-)
Večer jsem zajela s Arabem pro čerstvý medvědí česnek, ten teď dávám do všeho, prý je zdravej. Arab má za první kvartál přes dva tisíce, bylo celou zimu dobré počasí a dalo se jezdit vlastně furt, teď už bude Arab spíš jen na nákupy, když má ty brašny...
Cože, ty máš na Arabu od začátku roku 2000km?? Jestli jo, tak to klobouk dolů. Já se těším z prvních 150 km postupně po kouskách do práce.
Však to taky jezdím po kouskách každej den :-)
No průměrně 20 km denně den po dni 3 měsíce vůbec není málo. Když si jen vezmu, jak často se mi prostě na kole nechce, je špatné počasí, musím někam, kde nemohu být za upoceného cyklistu, jedu na služebku a přijedu až někdy v noci... Prostě těch dnů, kdy jedu MHD, je vlastně docela dost.
Já mám výhodu, že kolo stojí u dveří v pohotovostním stavu a stačí se oblíct a můžu jet. Když projedu Údolí od jednoho konce ke druhému, dá to třicet a je to víceméně po rovině, takže se to dá za dvě hodinky projet. Ale většinou jezdím jen na jednu stranu, to dá necelých dvacet a je to něco přes hodinku. Do obchodu to můžu kousek protáhnout a dá to deset. No a o víkendu zajedu dopoledne do obchodu, odpoledne dvě hodinky a dá to hned čtyřicet :-)
Prostě mi akorát stačí se oblíct a jedu. Vrátím se, odstavím kolo v průjezdu a su doma. Hodinku dvě denně není problém, problém bylo světlo, ale to teď už řešit nemusím :-)
Ten nájezd je opravdu úctyhodný. Jezdíš s tím do práce?
Taky bych ráda takhle jezdila, ale mám pocit, že budu muset počkat, až budu v důchodu a vnoučata odrostou a nebudou o mě stát. Vysoký nájezd na kole jsem měla v době, kdy mé děti byly už velké a zároveň ještě neměly své vlastní děti.
Ne, do práce nejezdím. Jezdím jen tak na vyjížďky. Tak jak celej život, hodinu, dvě denně venku, skoro čtyřicet let koňmo, posledních deset let kolmo. Tohle Údolí znám v celé jeho délce, začátkem sedmdesátých let jsme s konima šli z města do oblasti Údolí u Brna, koncem osmdesátejch let jsem se přestěhovala sem blíž k pramenům řeky, takže to znám od pramene Bobravy až k jejímu ústí do Svratky. Plus přilehlé kopce a lesy. Akorát v zimě je to trochu nuda, jinak je pořád se na co dívat, každej den je změna :-)
Letos jsem v zimě jezdila po silnici k Masarykové studánce za Zastávku, sice je to po státní a městysem, ale zas to bylo sjízdný a tak jsem si vozila každej den vodu na kafe (15 km).
Letos byla zima na ježdění fakt dobrá, na tu pěknou stranu do Údolí se nedalo kvůli špatné cestě snad jen dva týdny a to ještě ne v kuse. Je tam sice zima, bo tam slunko nezasvítí, ale to Údolí je i tak a i ze silnice hezký.
Teď s jarem se už dá jezdit do lesa, jsou tady krásný lesní asfaltky, po kterých nikdo nejezdí.
Akorát je tu teď plno dřevařů co mýtí smrky sežraný kůrovcem. Tolik kmenů narovnanejch kolem cest jsem nikdy neviděla a nemá to konce. Jsou tady kluci ze Slovenska, z Ukrajiny a stejně je jich málo, to prostě vůbec nestíhají. Tam kde loni byl les, je teď holina. Naštěstí je tu plno bučin a smrků relativně málo, ale bavila jsem se s dřevařama a prej už začíná rezavět i Vysočina, tam to bude katastrofa.
Do práce nejezdíš. Takže pracuješ z domova?
Ne, já už dva roky nepracuju. Z domova bych se sedřela a dělala i v noci, to už mám za sebou. Myslím, že už mám odpracováno a při troše skromnosti už to do důchodu přežiju z úspor, si to do hrobu stejně nevezmu :-)
Myslela jsem si to:-))
Já teda furt ještě pracuju a dokonce mě to (někdy) i baví.
Až mě to přestane bavit, dám se na univerzitu třetího věku a budu tam dojíždět na kole:-))
Hm, já měla ještě v plánu pohrát si se starým domečkem a udělat si ho na stáří (je malej a nemá zahradu). Mě to bavilo celej život něco tvořit, ať už v práci nebo si vymyslet a postavit dům. Ale nějak mě došel dech, takže jsem přerovnala priority a peníze na domeček prožeru, bo sušit to a čekat znamená akorát to znehodnocovat inflací. A před dvěma lety jsem se teda moc necejtila na to, abych se do toho pustila a ještě chodila do práce.
Až budu mít řádnou rentu, pokud se toho dožiju, tak pouvažuju co s tím. To se neztratí a prodat se to dá i pak, cihly inflace nežere.
Vždycky jsem se řídila dle hesla, co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek! Zanedbávala jsem četbu a rekreaci, je potřeba to dohnat :-))
Nemusíš se obhajovat:-))
Prostě ses zařídila po svém v rámci svých možností.
A o tom to je. Každý volí po svém.
A já skromně doufám, že pokud se dožiju, budu najíždět tvé kilometry. Ale zase na druhou stranu, kilometry nejsou všechno, že, takže pokud se nedožiju , lidstvu nic nehrozí:-))
Kdes vzala jakou obhajobu? Před čím, že mám ušetřený a došlo mi, že můžu investovat do svého pohodlí? Leda teda, že bych obhajovala, že mi to došlo tak pozdě :-))
Ale já si fakt nejdřív musela postavit dům, abych se měla kde vyspat, pod mostem by to nebylo ono, co nadělám, já ráda spím pod peřím v damašku :-))
Ale je fakt, že další už stavět nemusím, tenhle novej mi určitě vydrží a tu zahradu můžu koneckonců nechat zarůst,když nebudu stíhat tu trávu sekat. Ale já mám ten starej domeček furt ráda a je na stejný ulici takže kolem něho každej den jezdím a chodím tam občas zamést dvoreček a zkontrolovat vlaštovky... Ještě uvidím, ale teď ne :-)
Proč čílíš? Mně jen přišlo divné, že mi podsouváš nějaké obhajování se. Já fakt nemám proč se obhajovat. Ale je možné, že jsem ten výraz nepochopila správně.
Což mi připomnělo, že kdysi na slovači jsem jedné děvčici řekla, že je sprostá, bo řekla neslušné slovo. Ona se urazila a trvalo dost dlouho, než se vysvětlilo, že jsem jí neřekla, že je blbá/hloupá (po slovensky sprostá), ale že jsem jen konstatovala, že použila neslušné slovo.
Když už jsem si vzpomněla na ty vlaštovky:
Ony tam hnízdily, když tam býval kůň, pak tam ještě pár let byly a pak se odstěhovaly. Před dvěmalety se tam zase objevily a udělaly hnízdo. Loni to zas bylo prázdné. Ono jim asi nevyhovuje, když tam nic není, asi potřebovaly toho koně a asi tam bylo víc much, i když hnůj se dával do pytlů a odvážel.
Jsem se na ně dívala z okna kuchyně, jak se učí lítat :-)
Znám slušnou školu v Montpellier :-)
Já práci pro Američano/Fino/Angličany už taky věším na hřebík, nechávám si jen německé stožáry a vedení anglického týmu deleguji mladýmu.
Jak říká Bára, pracovat z domova znamená dělat furt, nikdy nevíš, kdy ti to "cinkne" a teď když začali blbnout na kvadrát a snaží se opravovat to co funguje jen proto, že jim někdo v nějaký škole nabulíkoval "jak se správně řídí tým" mám pocit, že bych se denně rozčiloval víc, než považuji za zdravé.
Budu z povzdálí pozorovat, jak si nabijou držku.
Skvělý plán, také si to tak maluji. Trochu mi do toho hází vidle manželka. Dost často utíkám do práce, abych se jí zbavil. Možná mi to tu práci trochu prodlouží, pokud mne to ještě bude bavit a zvládnu to. Toho zvládnutí se vlastně obávám nejvíc. A obor té university bude tvůj tradiční, nebo něco úplně jiného? Já mám touhu zkusit něco radikálně jiného.
Já už zůstanu u té francouštiny, nejdřív jsem byl naprdlej, že je můj pobyt v bandě staříků naprostou ztrátou času, ale pak jsem se smířil s tím pomalejším tempem a začal je obdivovat s jakým zápalem a motivací vypracovávají ta gramatická cvičení (které jim budou k prdu, protože jejich huhlání stejně nikdo nerozumí), jak pilně zapisují, po večerech vypracovávají úkoly, prostě studují.
Nestudují pro nic za nic, staříci cestují po světě tak, že by leckterý náš světoběžník puknul závistí.
Něco jiného je fajn. Já si před léty střihnul Rudolfínskou akademii, to je dvouleté studium kunsthistorie pro starožitníky, ale moje očekávání to nesplnilo, sklo skončilo secesí, učebnice moderního skla 20.století prostě teprve budou napsány.
Pak jsem, abych nezblbnul z té techniky, začal ty data o cs skle a autorech střádat, ale stalo se to, že mě ti lidé začali umírat. Prostě měli svá léta a psaní nekrologů "Odešel pan", "Vzpomínka na..." mě fakt deprimovala, tak jsem ty živé přestal monitorovat, i když je to chyba, protože se člověk dozví nejvíc.
No a domluvil jsem se z Museem skla v Jablonci, že si z mé sbírky mohou vybrat vo potřebují a dostanou to, aby to mělo nějaký užitek.
A protože palici musíš něčím trápit, hupsnul jsem do té frániny a poznávání té země.
To bude už asi na dlouho, protože to fakt není jednoduché a k stáru i učení trvá déle.
V každém případě, nudit se nebudu, Němci mě ještě tak rok budou trápit, a pak mám v hlavě plánů a nápadů....
hezké přání, taky to mám takhle nějak naplánované, třeba už bude dostavěné metro, odnož C a dojedu k metru na kole a i zpět to nebude tolik do kopce jako od řeky :-)
jinak si ale připadám každým novým rokem víc línější a když nevyjedu hned ráno do 10h, tak už většinou nevyjedu, protože se mi přestane chtít. a oblékat se kvůli 2 hodinám a jet jenom po okolí mě přestává bavit.
Tady těží uschlé borovice, jsme na pískovém podloží, obluda co to kácí jede i přes noc, asi toho mají fakt hodně.
Ten kůrovec snad na borovice neleze... Tady borovice zůstávají zelené, ani modříny nekácejí, jen smrky zrezavěly. Ale může to schnout kvůli něčemu jinému, čert ví.
Někde jsem četl, že to nedávají ani duby, tady schne borovice díky písku v podloží, je ho tu min. 2-3 metry, možná i víc vysoká vrstva, koukám na to teď každý den na kole, vodárna mění trubky co mají asi metr v průměru, (kvůli těm zasranejm pražákům aby měli co chlastat :-) a aby se k nim vůbec dostali, museli do země zatlouct takový, asi šestimetrový, železný "nevim jak to pojmenovat", aby písek ten výkop nezasypal.
Většinou prší všude, jen tady ne.
Prorezly mi tady na zahradě smrky pichlavé, 25 let staré, v létě ráno zaleju brambory, večer musím znovu, aby vůbec přežily, rostou jen když prší, mi přijde.
Tady taky neprší a je sucho. Ale aspoň nerostla tráva na zahradě a nemusela jsem to sekat, těch pár šťaglů jsem na podzim omlátila po kouskách srpem při hrabání listí, a když jsem to dodělala, napadl druhej den sníh :-)
Uvidíme, jak to bude letos, zima byl suchá.
Nic, choděj do ohrady furt. Akorát v zimě jsou dýl ve stáji (je krátkej den) a nadělají víc hnoje. Ale já se na ně chodím akorát dívat, a protože je brzo tma, tak se místo na koně dívám na televizi, já doma televizi nemám, tak si ju užiju v zimě na ranči :-)
Není to tak dlouho, co mi tu nějaký petomec vyprávěl kraviny v souvislosti se soustavou rybníčků, které jsem vybudoval.
Držet každou kapku v krajině je celkem zřejmý požadavek doby, a jsou lidé, co to věděli už před lety a nepotřebovali k tomu Gretku
Koukám, že je to všude - no zas budou nerušené výhledy. Foto (není moje) je z Křídelních stěn, vloni na podzim vytěžili pás dole aby brouka zastavili, směrem ke skalám to prý nechají jako mrtvý les.
V sobotu jsme o situaci podiskutovali s ředitelem NP. Když dojdou smrky vhodného věku (proto jsou nejnáchylnější stejnověké monokultury), prý se z nouze brouci pustěj i do borovic ...
Ono to tu bylo holý i před sto lety, tenkrát po bekyni.
Hadanka je uhodnuta, takze se priznam, ze vcera jsme se motali (a i dnes se chystame motat) kolem ceduli "Tady je Petrovo" a "Tady je Pepikovo".
Vcera jsme si uzivali na nemecke i nasi strane okoli i vnitrek skal, dneska mirime na parnik a potom na Sneznik.
Je tu naaadherne :-)
Sněžník nejlíp nahoru přes Koňskou hlavu od východu :o)))
(Mílaři to běžně zvládaj vynýst ...)
A takových 100m od rozhledny západně je taková puklina mezi skalami dolu s vyježděnou pěšinkou od sjezďáků. To musí být adrenalin! Mě to stačí pěšky.
Z Hrenska jsme prepadlovali Labe a hned od brehu si dali takove male nemecke peklicko. Po kostkach asi 120m auf naprimo stoupanim 12-14%, pak do Maxicek a dal nekonecnem do Snezniku a pak finale nahoru k vezi.
Dal druhou stranou do Decina.Po lesni uzavrene asfaltce lesem (dole zavora), padakem mezi barakama zakoncenym uzouckou "vytahovou sachtou" ke kolejim a zeleznemu mostu. Pak trochu humus pres mesto a honem zas do lesu, skal a k tem mojim podstavkovym domeckum.
Hezke a docela vyzivne dva dny. cca 215 km, 3.800m nastoupanych.
Tou "šachtou" už nejezdim, potkal jsem tam jednou osobák a musel jsem odtáhnout kolo do vjezdu na dvorek, abysme se vešli. Ale jinak nahoru je to ještě "lepší" než dolu :o)
Když jsem jel dolů a ohřejval tam brzdy k bodu varu, tak jsem přemýšlel co bude a kam se nacpu když pojede nějaký širší auto nahoru :-)
Jet to nahoru musí být docela záhul, průměr stoupání tam vychází na 19,5 %, asi bych to radši objížděl přes půl města :-)
Dnes téměř dokonalé. Vítr foukal utěšeně, dostatečně stranou od slunce a tak dostali přednost draci. Jel jsem jen na místo pouštění a skoro dvě hodiny "posiloval". Díky síle větru šlo zalétat, na co jsem si vzpomněl.
Zajel jsem zkontrolovat jak Park bojuje s broukem. Bojuje! Ale na spoustě míst stojí v lesích spousta stromů s opadanou kůrou, na některých je červeně nastříkané "K". Zjevně nestíhají, brouk je rychlejší ...
Taky mě překvapilo, že kmeny neodkorňují a zas tak rychle je asi neodvážejí.
No, a jako správného Čecha (jak tu někde zaznělo) mě nezastavil ani dvojitý zákaz vjezdu cyklistům :o)
Ranger žádný, jen jedna osamocená cyklistka - to bych v "zóně smrti" nečekal.
Jo a vítr, fakt na draka!
Dobrá zpráva je, že už se ekologičtí katastrofisté nepřivazují ke kůrovcem napadeným stromům.
Zajímalo by mě, zda si ti lidé dnes uvědomují, kolik času se zbytečně promrhalo planou diskusí o "smrkovém monokulturním hospodářském lese, který si z kůrovcem poradí sám".
Jako kdo si poradí? Ekologističtí aktivisté?
O tom dost pochybuju, ti budou žít věčně:-))
Ve stínu nevytěženého, mrtvého lesa je příznivéjší mikrolkima, důležité živiny se recyklují, mezi mrtvolami vyroste zdravý, odolný les, protože smíšený.
Akorát že na tom nevydělají lesáci.
Pokud se les vykácí, vydělají lesáci a pak si stěžují, že jim na vyprahlých pasekách schnou sazenice.
Jde o to, vykácet průsek, aby se brouk nešířil. Kácet průsek v mrtvém lese, kde už ani brouk nežije a dávno
se přestěhoval do živého lesa, je samozřejmě nesmysl.
Tohle lesáci vědí již nejméně sto let. Nemusí o tom diskutovat. Koukni do kteréhokoliv vzrostlého lesa, kudy a jak vedou staré průseky:-))
Smrkový monokulturní hospodářský les, si s kůrovcem poradí sám, pokud mu to lesáci umožní. Tohle lesáci nevědí již nejméně sto let.
Lesáci to vědí, dokonce víc než sto let. Nevědí to spíše "nelesáci"
:-))
Dobrá zpráva je, že už se ekologičtí katastrofisté nepřivazují ke kůrovcem napadeným stromům.
Zajímalo by mě, zda si ti lidé dnes uvědomují, kolik času se zbytečně promrhalo planou diskusí o "smrkovém monokulturním hospodářském lese, který si z kůrovcem poradí sám".
Nojo, jenže dřív se NP poptal okolních dřevorubců za co by to pokáceli a domluvil se s nimi. Dneska se to musí řešit přes portál veřejných zakázek a je to na dlouhé lokte. Pár dřevorubců jsem na ten portál přihlašoval, protože zažádat o elektronický podpis, přihlásit se na portál, atd. bylo pro chlapy, kteří se umějí ohánět pilou, ale ne myší, nad jejich síly.
Jo, a dostat to musí nejlevnější nabídka. Třeba s dřevorubci z Rumunska, se kterými na rozdíl od ukrajinců, nikdo nedomluví.
Ale výhledy - ty budou :o)
Těma výhledama s' mě pobavil, ale máš pravddu :-)
Tchan, milovnik Jizerek, vzdycky vzpominal jak v padesatych a sedesatych, kdyz uz nebyla na Smrku rozhledna, vubec nebyl zadny vyhled. A nejen ze Smrku. On jeste za mlada na torzo rozhledny lezl, ale spousta lidi vubec netusila, ze jsou videt treba Krkonose se Snezkou, nebo Kozakov. Az pak v sedmdesatych po kalamitach...
To není jenom o rozhlednách. Na chalupě je z východní strany les a okna z obytných místností jsou na východ a na jih. Když to naši kupovali (to jsem ještě nebyla na světě, ale znám fotky), byly tam takový mladý stromky do dvou metrů. Pak to rostlo a já si pamatuju už jen vysoký stromy (pro děcko je už pět metrů vysoko) a že slunko vychází nad lesem až kolem sedmé (v létě). No a ty smrky dorostly do těžební velikosti, vykáceli to a já s úžasem zírala ráno z okna na východ slunce nad vzdálenejma kopcama... a vlastně viděla to, co moji rodiče, když to kdysi kupovali :-)
Včera takový drobný historicko-vojenský quíz.
Spíš by se to možná hodilo do Fotohádanek než sem, ani já z toho moc moudrej nejsem:).
https://miral.rajce.idnes.cz/8.4.2019_Byvala...
Proč nejsi moudej? Podobných střelnic je ledaskde víc.
No páč o tomnic bližšího nevím, nenašel jsem ty dvě zříceniny a vůbec toho tam moc k vidění není:-).
Taky jsem potkal v podhůří Orlických hor jednu stavbu, nikde se o ní nedá nic zjistit, sama působí v tom místě dost tajemně. Podle některých prvků se dá poznat, že to bývala vojenská střelnice. Postupně zarůstá a zanáší se a za pár desítek let už ani nepůjde najít.
Dneska cestou z práce jsem si říkal, že pokud už bych se měl zůčastnit nějaké akce, jako je to DPNK, muselo by to být ZPNK!
Zajel jsem se podívat, jestli už hnízdí za Růžovým hřebenem čápi - ti černí. Na římse, kde jsem je sledoval asi před pěti lety, postával akorát černej havran. Ale asi o půl kilometru dál - čáp!
Super, příště si musim cestou z práce vzít lepší dalekohled, dnešní kukátko tak maximálně kompenzovalo mojí krátkozrakost a podvečerní zamlžení. Výhledy nic-moc:
Na tý druhý fotce asi uprostřed toho zadního hřebenu. To bych musel mít nějakej superhyperzoom a né mobil. třeba tam vytahnu dceru s foťákem.
Růžovej hřeben je ta skála vpravo (odtamtud to je vidět malinko líp), tohle už bylo cestou domu.
Houby čáp lorde Roxtone, pteradoktylus !
Sakra, to abych si na těch našich stolových horách dával majzla :o)
Hele, měl bych dotaz k té tvojí stolové hoře.
Všimnul sis na Sněžníku vedle cesty od Drážďanské vyhlídky směrem k rozhledně těch zvláštních "okopů" ? Některé čtverhranné, některé už jen jako v náznaku. Jak kdyby pro kanóny nebo menší ótéčka. Něco podobného znám tady u nás z Chlumu, z bitvy 1866. Na Sněžníku mi to ale moc nedává smysl. Nevíš, co to tam je a proč ?
Vpravo od asfaltky (já jezdim raději po jižní hraně) jsou nějaký díry, ale pokud nejsou přírodní, pak asi po těžbě kamene. Nevim o tom, že by nahoře někdy něco podnikalo nějaký vojsko. I ty "švédský hroby" na jihozápadním svahu nemaj se švédy nic společnýho.
Vypadá to jako okopy dělostřeleckých baterií. Do takových postavení se zakopávaly baterie od poloviny 19. až někdy do 80 let 20. století.
Rozhodně ty velmi pravidelné tvary nejsou přírodního původu, ale ani pozůstatky nějaké těžby.
Bohužel, nikdy jsem nic takového neslyšel.
Já právě taky ne a nikde jsem nic nedohledal, tak to je takové zajímavé a docela zvláštní.
Nejsou to pozůstatky po "Bratrské pomoci států Varšavské smlouvy" z roku 1968?
Možné je ledacos, ale nějak se mi nezdá, že by vyjeli na nejvyšší kopec v okolí a tam se zakopali směrem na Německo.
Spíš mi to připadá jako pozůstatky nějakého cvičení z období první republiky.
nejspíš pozůstatek 1938
http://www.jesenicko-1938.estranky.cz/clanky...
¨
tuhle jsou nějaký fotky starejch zákopů...
http://www.ropiky.net/diskuse_tema.php?id...
a ještě...
http://www.zdeneksmida.cz/rozbor-severniho...
jenom malé upřesnění, nejde o Králický, ale Děčínský Sněžník, ten je přece jenom o dost jinde :-)
Také si myslím, že by to klidně i mohlo být, že to jsou pozůstatky obranných pozic z té doby.
A pardon, čet jsem Sněžník a nepřemýšlel dále... ale i tam se 1938 dost fest bojovalo...
http://www.historickykaleidoskop.cz/2-2010/vpad...
Po 1/4 roce jsem vytáhl horáka, nové brzdy, nový kotouč, jiný tlumič a nové sedlo si zasloužili pěkné zajetí. Brzdy chtějí přece jen kopce a tak jsem zvolil oblíbený prostor a startovní místo Nové Město nad Metují.
Vzal jsem to Libchyňským údolím na Sendraž. Příliš velké sucho a strašně málo vody nedělaly nejmenší problém projet všech asi šest brodů bez zacákání a namočení bot. (V tuhle dobu bylo dříve nemyslitelné brody projíždět.) Promotal jsem se přes Peklo a pekelným revírem, Hrádek a Kozí hřbet a přes Českou Čermnou, kde jsem pozdravil chamtivého dřevorubce a pak jsem nakoukl k sousedům do Polska. Jelo se krásně, ale příliš velké sucho, vrstvy prachu přeschlé jehličí dělaly jízdu poněkud namáhavější a vyžadovalo to větší soustředění. Návrat přes Dobrošov a Peklo byly příjemnou projížďkou. Jenom na cestu z Lipí do údolí Metuje zapomněli dát ceduli s varováním "Pozor, padají stromy" :-)
Asi tak 50 m nad cestou ve stráni káceli stromy a drvoštěp mě neviděl a bez varování poslal strom k zemi. Asi to měl dobře spočítaný, ale když mě viděl jak jsem zastavil dost malý kousek od místa dopadu, tak se přece jen docela vyděsil a chvíli se omlouval.
Já na ty naše těžaře docela nadávám jaký to jsou čuňata, jak umí zrychtovat cesty a jaký po sobě nechají čurbes, ale proti polským to jsou zodpovědní hospodáři a starostliví správci lesů.
Pokud byste někdo chtěl vyrazit pro projížďku nebo pěší výšlap do oblasti Sendraže, Pekla, Hrádku, České Čermné a Dobrošova, tak počítejte s tím, že na mnoha místech v lesích probíhá likvidace větrných vývratů a polomů a kůrovcové prořezávky. Cyklotrasy jsou průjezdné, ale některé pěší trasy jsou průchozí s velkou opatrností nebo taky bez předchozího upozornění uzavřené, třeba modrá ze Sendraže do Pekla nebo červená z Pekla k Hrádku.
Ale jinak nádherných 54 km a 1.520 výškových m, brzdy jsem samozřejmě dobře zajel :-)
Panák není ve zlatým řezu, počkej, Ronda ti vypráší kožich :-)
Jenže když se dívá zleva doprava, tak není jiná varianta a zvlášt když ti k tomu jde ještě slunce zleva :-)
Dneska se v lesích kolem Hradce jel jako každý rok úvodní závod série Nova Cup, s trasou 60 a 90 km.
Chtěl jsem se projet trochu po lesích a otestovat nastavení jiného tlumiče než jsem měl, ale nechtěl jsem se moc motat v trase závodu, proto jsem vyjížděl až po poledni kdy už byli všichni dávno odjetí. Jenže i tak jsem párkrát křížil jejich trasu a pak mě napadlo, že bych mohl jet tou značenou trasou za nimi a nikomu už tak nebudu vadit. Zároveň kde líp otestovat tlumič než na precizně značené trase. Najel jsem do trasy před čtyřkolky, které jely jako sběrači padlých a trasového značení.
Nikde nikdo a tak se jelo parádně, valil jsem optimální tempo a podle kontrolních a občertstvovacích stanovišť jsem zjistil, že asi pomalu dojíždím závěr. Na občerstvovačkách mi vnucovali jídlo a pití i když nemám zaplaceno startovné, ale prý to nevadí, všeho zbylo hodně.
Organizátory závodu musím hodně pochválit za nádherně zvolenou trasu, kde snad kromě kamenitého sjezdu bylo všechno co mohlo být, včetně hlubokého písku, štěrku, uzounkých lávek, krásných trailů, kořenů i pár schodů. Nádhera. Na některých úsecích se fakt namakali aby byla trasa zajímavá a technická.
Úžasný byl průjezd dvěma písákáma. Ti největší střelci (a eliťáci-pokud byli na startu) to nejspíš projížděli, ale ti ostatní, to muselo být maso. Když jsem viděl některé ty výletní projížděče, tak v technických trailech a pasážích to muselo být maso :-))
A pěkný byl i závěr, před poslední občerstvovačkou jsem předjel dva, kterým kořenové pasáže vůbec nedělaly dobře a tak je šli pešo.
No a hodně mě potěšilo když při výjezdu z lesů do ulic města mi městská policie zastavila provoz abych mohl bez brzdění a rozhlížení přejet dvě silnice a pokračovat lukama podél řeky.
Fotky, průjezd písákem a rozdělení trasy s průjezdem vlevo Na Čaka a vpravo Na šneka :-)
Dobrý nápad jet závod po závodě. To bych možná také zkusil :)
Je to výborné jet chvíli za nimi po precizně značené trase, zvlášť v technických pasážích mimo běžné cesty.
Navíc tě téměř všichni traťoví "hlídači" občasní diváci považují za zpozdilého závodníka a fandí ti a umožní rychlé a bezpečné přejezdy silnic :-)
A ten co nakonec dojel za tebou musí trvat na opakování ceremoniálu...
A proto je důležité před cílem včas zabrzdit a uhnout z trasy :-)
Dneska? No to teda čumím. Zrovna jsem myslel na to, že asi mají někde dost smůlu, jestli jim vyšla akce na dnešek. I když, mohlo to být vlastně pro někoho v terénu možná i zajímavější.
Celý den tady prší a ani 5 stupňů. Ještě že jsem nemusel ani do té práce.
Zítra už má být snad líp.
Dnes v Hradci na podobný závod téměř ideální podmínky. Lehký větřík v lesích nevadí, mírně zataženo, teplota tak kolem 6 až 8 stupňů a sucho, místy až příliš sucho, takže se cesty drolily, a po průjezdu nějakých 200 kol se dost sypaly. Kdyby do rána lehce zamrholilo aby se neprášilo a hlína byla kompaktnější, tak by to bylo lepší, ale jinak výborné podmínky.
Nám dneska taky vyšla akce na dnešek. A to po rozhlednách. Plán je plán a plnit se musí. :-D
Sice dopoledne trochu pršelo a foukalo, a z rozhleden bylo prd vidět, ale i tak to bylo dobré. :-)
Největší déšť jsme přečkali v Bzenci v hospůdce u nádraží. A odpoledne, po cestě ze Strážnice, svítilo sluníčko, dokonce jsme i na zahrádce poseděli.
Pohled z rozhledny Floriánka a přístav ve Strážnici.
Je ta rozhledna určená na rozhlížení? Na těch cedulích je vidět víc, než z té rozhledny. :D
Tak Sydney nebo Tokyo nejsou vidět ani při skvělé dohlednosti (ale na cedulích jsou). :-D
Já se takhle nedávno vypravil rozhlížet na Lovoš do Středohoří. Vzal jsem si na to dokonce dalekohled. Počasí bylo krásné, ale pro ten hnusný opar nebyla skoro vidět ani Milešovka. Už je to jako za komunistů. Přijede se ke Kralupům a je mlha, která neskončí ani u Středohoří. Asi ty chemičky zase jedou naplno.
Otepluje se, tak je ve vzduchu větší podíl vodní páry ...
Takový ty chemický instantní mlhy už tady na severu nejsou.
Přesně tak. U Lovosic byla oranžová, v Teplicích žlutá. Dobře si to pamatuju. Hlavně to jak jsme byli v Teplicích a po sídlišti jezdilo tou žlutou mlhou auto a z reproduktoru halekalo, ať lidé neotvírají okna.
No tohle už máme snad definitivně za sebou. Ale stejně ta mlha musí mít nějaká kondenzační jádra, aby měla na čem vznikat. Nad Prahou nebyla a začala opakovaně až u Kralup. Tak si říkám, že to stejně asi způsobují ty chemičky, které už nevypouští tu čirou hrůzu, ale stejně v té fakuli stále lecos musí pálit. Pak tam je ještě elektrárna Mělník s několika komíny se zdrojem kapiček páry a další a další podniky.
Zkrátka mám pocit, že v Polabí se ta mlha drží častěji, než jinde.
Taky doufám ...
Ale ty mlhy na litoměřicku a lounsku, nebo možná spíš jejich absence v Praze, můžou mít mnohem víc příčin. Žiješ na ostrově, tepelném. Navíc ke zvýšené teplotě a její akumulaci ve městě připočti i sníženou vlhkost vzduchu, z betonu, asfaltu a dlažby se toho moc neodpaří.
Vidim to u nás, ranní mlhy se drží v labském údolí (na obě strany) i v ploučnickém, ve městě není nic.
Pak taky nezapomeň na převládající severozápadní proudění - větrný stín za Středohořím taky něco ovlivní.
Byl bych moc rád, kdybys měl pravdu. Já jsem opravdu nějak znovu propadl panice. Nemám k současným vládám, co se týká životního prostředí, důvěru.
No se tak prostě někdy stane a žádnej komín nemusí být široko daleko.
Příroda je mocná čarodějka, neptá se lidí, zda chtějí zrovna na rozhlednu...no a komunismus...ten je jí úplně ukradený, s tím ona nemá nic společného, to je výmysl čistě lidský:-))
Ty fabriky za komunismu svým nekontrolovaným vypouštěním všeho do vzduchu tu mlhu skutečně tvořily. Ne včetně že s tím neměly co do činění.
Ale ano, fabriky za socialismu (do komunismu jsme se naštěstí neprobojovali) chrlily do vzduchu leccos. A dodnes po světě fabriky do vzduchu leccos chrlí, jen je máš tak nějak za obzorem.
Obávám se, že snahy zachránit planetu prostřednictvím změny politického režimu nebudou fungovat.
Planetu asi ne, ale nám změna prospěla. A to tak, že velmi :o)
Když si jen vemu, co všechno teklo v Labi, z Parama, Korama, Spolany, Lovochemie, Setuzy ...
A co Bílinou ze Staliňáku, každej den měla jinou barvu, od fialový po černou. A ty mlhy. Jednou jsme jeli ze školy z Mostu do Bíliny dvě hodiny.
Ale na rozdíl od tehdejších barviček je tohle "voňavá" žlutá (alergici jistě potvrdí).
A ještě ke všemu ékologicky prospěšná :o)))
Jak kteří alergici. Já například mohu tím polem projet napříč a nevadí mi to. Přitom v současné době už šňupu kortikoidy do nosu. Ale jasně, řepka je obecný alergen.
Nejvíc se mi projevuje alergie na řepku, když čistím motor.
A to čistíš které části? Přívodní palivové potrubí pumpu a vstřikovače? On to ten řepkový olej či to co z něho vyrábí a přimíchávají zanáší?
Gruntoval jsem diesla, kde něco prdlo u vstřiku. A než se to pořádně projevilo, dělalase tam jemňonká mlha z paliva a ta sedala na motor pod deklem. Jak kdyby byl pokrytej odolnou kalafunou. A shodou okolností šel pomaličku čistit taky lihem. Jinak ten sajrajt likviduje i těsnění, která na starších verglech byla stavěná na benzín, ne na tuhle žíravinu. Zrovna na podzim mi motorka udělala loužičku a musel jsem měnit řozžvatlanej okroužek pod palivovým kohoutem. A dva roky předtím totéž na druhé.
Mícháš diesely s benzínovou motorkou. Do benzínu se to snad nepřimíchává a diesel zase má vstřik přímo do válce a žádné rozprašování do palivového potrubí. Tak jak to bylo, kde se ta kalafuna usazovala a jaký o kroužek a čím to rozežralo?
Ale prosím tě. Skoro všechny benzíny mají zhruba 5% sraček (ty nejprémiovější mají povolenou nějakou jinou, méně škodlivou přísadu, ale kdo to má platit - běžně se pak nechává nádrž toho lepšího benzínu v odstavené motorce přes zimu).
Však jsem psal, že se podělalo něco na vstřiku a prskalo to maličko bokem. Než se na to přišlo, byla tam vrstva. A vstřiky jsou zavřené pod plastovými dekly, takže luft to nemohl odnést, sedalo to na rozfajrovanej motor.
Do benzínu se přidává líh (ten co normální lidi pijou), takže výsledná směs rozežere kde co, do nafty ten řepkovej sajrat, kterej dokáže vše ucpat, tím , že se vysráží.
Nějakej blbec přišel s tím, že to je ta ekologie...
Nepatřej do žumpy - tedy ano, ale až projdou trávícím traktem - protože se tyhle sračky dělaj z věcí, který by jinak sloužily jako slušná potravina....
Jasně, už tomu rozumím.
Když jsi prskal naftu zvenčí na rozehřátý motor,tak se všechno kromě těch příměsí odpařilo a ty příměsi se tam připekly. Ani se tomu nedivím. Ale funkčnost toho nafťáku to snad neničilo.
Líh rozpouští gumu?
Ani uvnitř motoru to není úplně neškodné. A čím starší nebo rozhašenější motor s nepřesným chodem, tím hůř, tím víc mu to zkracuje životnost a dělá další paseky.
Není guma jako guma. Různé složení odolává různým sajrajtům.
mě to sežralo - tak podivně zkřehly a začly se lámat- (opakovaně) hadičky na benzin u křovinořezu... Normální (čistý) benzin to nedělal.
Ekologicky prospěšná, to jistě. V tom řepkovým poli je možná víc chemie jak v tý barevný řece, akorát to v tý zemi není vidět.
Mám tam smajlík, dokonce trojitej. Nevim jak jinak ještě víc zvýraznit ironii ...
Ano, nám to velmi pomohlo. Bez diskuse.
Jen jsem chtěla připomenout, že jsou lidé, co tvrdí opak. Třeba:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2019...
http://socialistworker.org/2018/08/22/how-do-we...
K Paramu už dotekla stoka od podkrkonošských papíren a textilek. Dobře si pamatuju, jak vypadalo Labe v Hradci, jak příšerně pěnilo na "hučáku" a jak se zřetelně míchaly barvičky na soutoku s o něco čistější Orlicí.
Další pecku dostávalo nejen z Parama, ale hlavně ze Semtína.
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy...
Ten pán je nebezpečný šílenec. Doporučoval bych ho upravit na česneku a slanině, pak by byl aspoň na čas světu prospěšný. A NEPLÝTVALO BY SE.
Hm, ten pán tam tvrdí mnoho věcí. To nesouhlasíš úplně se všemi?
S tím pánem nesouhlasím vůbec. Kdybych s ním v něčem souhlasil, musel bych se nastěhovat do jeskyně a živit se tím, že své okolí budu mlátit kyjem... ostatně Brahma, neskuhrali oni, že jsou starý nemocný a bolavý? Určitě hodí za KAPITALISTICKÝM LÉKAŘEM A POŽÍRAJÍ KAPITALISTICKÉ PRÁŠKY, KTEŘÍ VYNALEZLI ZLÍ KAPITALISTIČTÍ FARMACEUTI A OČEKÁVAJÍ ZLOU PRVOTŘÍDNÍ KAPITALISTICKOU ENDOPROTÉZU.... Pokud tedy s pánem souhlasej, měli by se toho všeho vzdát, tiše a rychle zemřít a nechat se zkompostovat, aby neznečistili uhlíkem atmosféru.
No možná by nebylo potřeba rovnou se stěhovat do jeskyně, ale třeba ten pán chtěl jen říci to, že dokud budou prachy a byznys na prvním místě, jde všechno do kopru, což je bohužel neotřesitelný fakt, jen je málokdo ochoten si to připustit. Ale klid, nic se nezmění lidská nenažranost vždy zvítězí a jednou definitivně.
To není o lidské nenažranosti. Tak je nastavená příroda od svého prvopočátku a na tom principu prosperuje, usilování o zdroje a teritoria. A patří k tomu vzestupy i pády. Rozvoje, množení, přemnožení i vymírání. To všechno tady bylo už mockrát i bez lidí.
A jak to můžu vědět, když nevím, co navrhuje po tom "útoku přímo na srdce kapitalismu a jeho svržení"?
Ale zaujal mě tam ještě jeden článek:
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na...
Sice se mi zdá trochu nevkusné křičet "Chci, abyste panikařili, jako kdyby vám hořel dům" zrovna v den, kdy jedna evropská střecha shořela, ale co už. Ten projev byl napsán už několik měsíců, tak se prostě pronést musí.
Představuji si život podle Grety:
Hoří střecha Notre Dame. Politici v panice pobíhají kolem. Hasič Trump z Ameriky radí, haste ze vzduchu. Gréta v EP horuje: Poslouchejte vědce, ti říkají, snižte CO2, přidejte víc O2!
Pařížští studenti s narychlo vyrobenými transparenty "Školní stávka proti požáru Notre Dame" se srocují v ulicích.
Hasiči, opřeni o zeď Assemblée nationale krčí rameny a pronášejí něco jako, kdo to zapálil, ať si to taky uhasí.
(Ne nechci si dělat srandu ani z toho požáru ani z toho klimatu. Naopak. Jen mi některá zásadní prohlášení o řešení krizí, ať už jakýchkoliv, nahánějí hrůzu)
"Je totiž potřeba enormní snížení emisí oxidu uhličitého, a to i za pomoci technologických vymožeností, které zatím neexistují, uvedla."
Nemožné na počkání, zázraky do dvou dnů. A ovace ve stoje. Hlavně před okolostojícími nevypadat jako zpátečník. Z tohodle efektu těžila ve svém počátku snad každá zvrácená diktatura. Fůra tleskajících jen proto, aby si neuškodili, i když si mysleli, že je to holý nesmysl. No a na jejich postech říct slůvko proti téhle "neposkvrněné", to by byl projev kacířství, přišli by o vše...
No bohužel se to pomalu a jistě tím směrem vede:
https://www.welt.de/politik/deutschland...
Jediné, co dává naději je současná přelétavost "publika". Každý týden se nadchnou pro něco jiného. Hned je pro ně něco absolutní jedničkou, druhý den si ani nevzpomenou, že to existuje. Může být, že za týden už ji nikdo nebude znát. Záleží, jak šikovné bude mít managery, jak dlouho ji udrží na výsluní. Ale budou se muset smekat a hlavně přitvrzovat. Furt stejná písnička za chvíli začne nudit a někdo přijde s atraktivnějším podnětem pro příští týden.
Jestli není lepší (a nakonec ve výsledku i efektivnější) si po našem "zašvejkovat":
https://www.youtube.com/watch?v=A8EBF-XxR1w
To bylo u vás?!?
Večer z toho byla reportáž ve zprávách - záběry z kamenitého úseku a hlavně z toho písáku. Tam si kameraman postál asi dost dlouho a o kotouly fakt nebyla nouze :o)))
Jo, taky jsem to zahlíd večer ve zpravodajství, byly tam pěkné kolo pády :-)
Sjet tu pískovou stěnu, která má asi tak 5 metrů a pak další 4 vyžaduje hodně technického umu. Problém je, že ten písek vlivem sucha byl hodně sypký a bořil se a tak se do něj přední kolo snadno zapíchlo nebo se v písku svezlo bokem a už se letí, naštěstí hodně do měkkého a krásně sypkého a bez kamení :-)
Tenhle "sjezd" jsem poslušně a s pokorou sešel. Pak tam byl ještě jeden podobný asi 6 m sešup, ale ten byl z vlhčího a tak i pevnějšího písku a to sjet už docela i šlo.
Potíž s těmito sjezdy je v tom, že buď do toho vjedeš, nebo nevjedeš. Cesty zpět už není.
Jak to myslíš "buď do toho vjedeš nebo nejvedeš"?!?
Viděl si, jak to v tom písku vypadalo?!?
V prudkém krátkém kopci písku byla vymletá úzká dráha, nemáš na výběr jet jinam. Max z kola slézt a svést so pěšmo. I tak to ale mnozí díky prudkosti a sypkosti podloží neustáli.
Ten konkreetní sjezd v tom písáku jsem neviděl.
Když do toho prudkého sjezdu vjedeš, už nemáš cesty zpět. Musíš jet a snažit se nespadnout. Zastavit se to nedá. Když tam z opatrnosti nevjedeš, tak nikdy nezjistíš, jestli bys to náhodou nedala. A také se to nikdy nenaučíš jezdit. To jsou sjezdy, kdy už nemůžeš sedět na sedle, ale jsi daleko za sedlem přímo nad zadním kolem. Brzdit zase tak moc nemůžeš. Přední brzda tě překlápí přes řídítka a zadní je stejně už dávno zablokovaná a kolo se jen smýká.
Přesně takhle se to nejezdí. Zadní kolo si nemůžeš zablokovat, potřebuješ to kolo nějak řídit. Je to o práci s přední brzdou a hlavně mít určitou rychlost ať tě nesloží první kámen/kořen/písek nebo bahynko.
Jsem se o to vždy snažil, ale myslím, že bez úspěchu. Ale nevím, neměl jsem čas sledovat zadní kolo. Už tohle nejezdím. Nemám s kým a hlavně už se mi nechce přes řídítka. Už bych si mohl také natlouci. Ztrácím pružnost a zpomaluje se mi strašně regenerace a hojení. Někdo by mohl snad říci i že stárnu.
Za sebou 24.,byl Luzicke hory.
Zbytek 5,hmmm
Lužické jsou krásné a pro kolo hodně příznivé, dobře se tam jezdí.
Taky u vás řádně prořídnou aleje kolem cest? Koukám, kolik stromů se nezelená a zůstává suchých...
Dneska, jak jinak, fučelo. A jak jinak, většinou do tlamy :-/
A jeli jsme okolo takového dost divného statku, nebo co to vlastně bylo...
%Ze by inovace „chovu v klecích"?!? Třeba budou mít větší šunky, když nebudou tolik běhat...
Dneska to bylo kytičkové.
https://miral.rajce.idnes.cz/16.4.2019_Statni...
Tak na tuhle výstavu se také chystám.
Tak to hybaj!! Je to asi do 21. nebo 22.4. Ale některý ty pugety vypadaly kapku unaveně už dneska:-). Netuším, jestli to nějak obmeňujou, ale myslím, že spíš ne.
Mám to v plánu zítra. Ale budu tam na jihu jen na otočku, tak uvidím, co stihnu.
Je to ale momentálně jediná výstava, kterou jsme v Třeboni našla.
Vlastně pak ještě výstava "vzdušných krajin" v zámecké galerii, abych nekřivdila..
Abychom se tam tak potkali...
Vyrážím do Třeboně zítra ráno na kole, Ane dorazí večer autem. Na výstavu se ale nechystáme :-)
Dneska úžasný výletní počasí. Vzal jsem to přes našeho novýho velblouda - trojhrbýho. Pěkně to houpe :o)
A pak zas zkontrolovat černý čápy. Jeden tam byl, takže hnízdí, možná už sedí na vejcích. Speciálně pro Pavla jsem ho zkusil vyfotit přes dalekohled - je to ten flíček na římse vedle malinký břízky uprostřed ... líp to na tu dálku mobilem fakt nejde :o(