Vybírám elektrokolo a potřeboval bych poradit které vybrat, jestli má někdo s těmito typy už zkušenosti.
Jedná se o kola :
- https://www.akumo.cz/haibike-sduro-hardnine-1-0...
- https://www.akumo.cz/cube-reaction-hybrid-one...
- https://www.akumo.cz/crussis-e-largo-8-4-s-2019
Zdravím.
Řeším podobné dilema...a koukám,že nám s vyberem asi nikdo ze zde přítomných neporadi,skoda .Vybiram mezi tím prvnim a třetím jak zminujete.E-crussis mě láká silnější baterií a vzhledem...Haibike zase motorem Yamaha a jeho údajně lepsim chodem,ale má slabší baterií,tak opravdu netuším pro co se rozhodnout...
Osobně bych neuvažoval elektrokolo s baterií 400Wh. Jako minimum aktuálně považuji 576Wh (16Ah), lépe 630Wh (17,5Ah). A samozřejmě středový motor, pokud se jedná o horské kolo a tedy předpokládá se jízda v terénu a do kopců. Ceny kol dle těchto parametrů začínají od 38.000Kč https://elektrokola.heureka.cz/
Tak po dlouhém zvazovani jsem si poridil výše zmineny Haibike...naprosta fantazie
Kolega v práci má třetím rokem Yamahu, nevím přesně model, jen že stála 55tis. Je celkem spokojenej,jen mu vadí nemožnost odblokování rychlosti a při jízdě bez asistence cítí určitej odpor.
Můj kamoš ma dvě yamahy a obě odblokované a bez asistence to jede jako normální kolo, žádný odpor tam není. Ale má loňské modely :-)
Což je Bobbe pro zadavatele Radima dobrá zpráva :-)
A taky je vidět že výrobce stále něco vylepšuje.
Kolega je nadmíru spokojen, cena za kazdý byla 54tis.
Taky bych rad Yamahu od Haibike, ale dojezd v horach je max 45km s baterií 500wh, to mohu jit pěšky.
Nikdo ti nic nenutí, nechápu tuhle velmi hloupou reakci. Jdi klidně pěšky třeba ti to pomůže :-)
S kardiostimulátorem atd. to nedám, spíš s baterkou v batohu
edit: přesto jsem měl opět možnost na něm jezdit a je to luxusní jízda 14% v kamenech a úsměv na rtech
Jj, ty musíš vědět sám co ti bude vyhovovat je to čistě jen na tobě. Že to stojí hodně prachů je nepříjemný fakt:-)
Proč si lidé kupují elektrokola, když hned chtějí vyřadit limit asistence do 25km/h?
Když na to fyzicky mají, aby jezdili vyšší rychlostí, tak se přece nemusí "tahat" s těžkým elektrokolem, navíc si dost podstatně zkracují dojezd - jak tady bylo vícekrát doloženo zkušenými elektrokolisty!
Kolega tvrdí že občas v dopravní situaci je potřeba být rychlejší. Jezdíváme většinou spolu a vím že nám rychlost 18-20km/h stačí. Jednou jsme ujížděli před deštěm a to nestihal (ještě neměl ten bazmek) :-) Taky je to dobré pro rozjezd do prudkého kopce.
Bobe, víš, že jezdím s e-kolem již devátou sezónu, tyhle vyjímečné situace ale nevysvětlují ten zájem již před koupí - většinou těch, co e-kolo viděli pouze na fotce.
Ty jo, to já taky 9sezon:-) Možna to odposlechli nebo to tu někde četli na netu. Já to kolegovi taky vymlouval že zbytečně vyhazuje 4tisíce.
Bobe, to je hloupost
Skutečně jsou situace, kdy se hodí mít "něco v rukávě". Ale dobrý řidič, nebo jezdec, se do takových situací nedostane, nebo jen výjimečně.
Vyhovuje mi Německo, bez limitu, akceptuji Francii se 130, prudí mě Belgie, se 120.
Ale jejich země, jejich pravidla.
Zkusme respektovat pravidla, a pak se je snažit měnit
Zřejmě motorku ano, ale s legislativní výhodou "kola s pomocným motorem" : bez řidičáku, bez PZ, bez helmy, bez STK, atd, ale nelíbí se jim asistence do 25km/h.
U nás je limit = "t.zv. konstrukční rychlost" pro kola s pomocným spalovacím motorem 45km/h (Stadion, Jaweta, Babeta). V řadě zemí je pouze 25km/h - když se vytvářela unijní legislativa pro elektrokola, tak jako průnik národních předpisů bylo přijato vypnutí asistence při oněch 25km/h.
Kontroluje nebo sleduje vubec nekdo oficialne dodrzeni toho limitu ? Nebo se to (zatim) tyka jen kol, jak by mely byt (teoreticky) prodavany zakaznikovi ?
Jeste jsem o zadnych kontrolach neslysel. Ale taky neslysim ani zdaleka vsechno...
Vypráví se historky jak "na německých cyklostezkách kontrolují" ale neznám nikoho, kdo by nějakou kontrolu zažil.
Zřejmě může být problém pouze v případě nehody, kdyby došlo na soudy a znalce.
známému zabavili v německu koloběžku, protože se mohl rozjet na plynovou páčku aniž by se musel nejdřív odstrčit nohou--rozjet na nožní pohon.
už byla hodně jetá, tak než aby platil pokutu, nechal si zabavit koloběžku a koupil hned novou, kde už si nechal dodělat ten nenulový start.
https://www.e-pohon.cz/MSO-Max-Speed-Off-Yamaha...
Tak nejspíš půjdu do toho crussis. Ještě jsem se díval na http://www.elektrokola-lectron.cz/?q=node/326. Tak se rozhodnu při koupi. Vše je skoro stejně, jen výrobce a cena jiná.
Kolo za 50 tisíc s pružinovou vidlicí?! Tak good luck!
A co jako?? Myslíš že budu krosit někde nějaké sjezdy? Někteří jste tu velici chytrolini, nedávno se jezdilo na kolech bez odpružení a nikomu to nevadilo. Mě to určitě na cyklotrasy a cyklostezky vadit nebude.
Jsou kola i za nižší cenu, zato s lepší výbavou, ale zde o radu s výběrem kola zřejmě ani tak nejde, že? Ono je to celé vlákno spíš asi takové self promo:)
Ty jsi self promo, jsem normální uživatel, viz. profil : https://www.quadmania.cz/uzivatel/?uid=90624
Tak dej prosím odkaz na některé levnější líp vybavené, budu jen rád, projel jsem celý net a nic nenašel.
Za mě např. Altar 2018, aktuálně asi za 38.000Kč. Včera měl jeden shop Altar 2019 (variantu s koly 27,5) za necelých 40.000Kč.
Jinak je zajímavé, že vybíráš kolo na druhé straně republiky, v prodejně v Mělníku a přitom jsi ze Zlínského kraje:)
Nevybírám v Mělníku, je to jen stránka se spoustama kolama, tak jsem si je porovnával. Vybírám u nás v UH. Brode u Horeza, jenže ten nemá webové stránky, tak proto ty odkazy
Mrkni se tady možná to znáš, údajně největší prodejce elektrokol.
https://svet-elektrokola.cz/
Nevím, právě Leader Fox se mi moc nelibi
Vzhled je bohužel ryze subjektivní záležitost. Já se prvně zaměřuju na technická kritéria a cenu.
Než hledat na jednotlivých eshopech je podle mě praktičtější pro předvýběr použít srovnávač https://elektrokola.heureka.cz kde je většína eshopů a značek, snad kromě Mountfield, který z těch zajímavějších dosud chybí.
Tak když se zaměřujes na technická kritéria, tak si ty kola srovnej, a uvidíš že tam rozdíly jsou. Výkonnější baterie, víc převodu atd. Takže takove radyjsou fakt uzitecne
Při srovnání má celkem jednoznačně navrch Altar 2019...
Altar 2019: baterie 17,5Ah, Bafang M420, vzduchová vidlice, pneu šíře 2,25", přehazovačka 9 rychlostí, 39.990Kč
Esconder MDX 2019: baterie 17,5Ah, Bafang (typ neuveden), pružinová vidlice, pneu šíře 2,1", přehazovačka 10 rychlostí, 45.990Kč
Nemyslel jsem Esconder, ale Crussis co je nahoře v odkazu.
Ahoj tak to je určitě zajímavá cena až tomu nemůžu uvěřit ale koukam na heuréku a on se tam fakt nabízí za necelých 40 000,- já si říkal než to slevní to už bude zase konec roku to se mi čekat nechtělo a 2018 jsem nechtěl, kdybych už to neměl zaplacené a byl bych ještě ve fázi rozmýšlení a nebyla by tam nějaká chyba nebo háček u prodejce tak bych o tom silně uvažoval.opravdu pěkný typ.
Já jsem háček neobjevil (třeba že by šlo o vrácené nebo poškozené zboží). Píšou, že ten Altar 2019 mají skladem (varianta s koly 27,5"). Varianta 29" je k mání za necelých 42.000Kč, ale i tak jsem neobjevil jiné kolo srovnatelných parametrů výhodněji (středový motor, 630Wh baterie, vzduchová vidlice). Přibližuje se jen dříve zmiňovaný Mount 7.0 od Mountfieldu, ale ten má pružinovou vidlici a přitom je ještě dražší.
Kolo by mělo být zelený :-)
Blatník je zákjad každého kola, bláto je toxické a žrát se už taky nedá, jako lecos dneska