Pozitivní je že je jedno která je dříve nabitá, automatika vždy vypne při dosažení nastaveného napětí.
Dále jsem zjistil že i při rozdílu 0,2V po propojení bat. z té více nabité teče "jen" 0,2A do té méně nabité. Tak že není pravda jak tu někdo tvrdil že tam tečou značné proudy. To možná při rozdílu několika voltů. Při takovém rozdílu to snad nikdo znalý propojovat nebude.
Tak to jsi otevřel téma v pravou chvíli,odpoledne jsi jdu pro rozbočovací kabel,abych mohl nabíjet své baterie jednou nabíječkou.Paralelně je i vybíjím,takže předpokládám,že vybité budou stejně,nebo s minimálním rozdílem.Takže můj laický předpoklad,že bych neměl mít s takovým nabíjením problém považuji za potvrzený.
Jen při nabíjení nezapomeň rozpojit výstupy (zátěžovou stranu), prý by to nemuselo dělat dobrotu.
Ještě jsem si testnul zda se baterie ponechaná i na vypnuté nabíječce vybijí přes elektroniku nabíječky. Po dvou hodinách měření napětí nepokleslo ani o milivolt. Ještě to ověřím ampermetrem jestli tam něco malinko neteče.
Tak teče tam 20miliamper, což je znedbatelné a pokles napětí se ani po 10h nijak neprojeví.
I tak bych to dlouho propojené nenechával, nikdy nevíš co se může podělat :-)
Dík za info,kabel je doma,jsem plně připraven na sezonu.Jen ty nohy kdyby byly svižnější.
Taky jsem připraven, dnes jsem ještě namontoval zrcátka, zitra zábavu (repro) a pak dva silné chlapy na snesení stroje do sklepa. Pak už budu jen čekat na teplejší dny. Tak kolem 18°C bych mohl vyjet. Kolega už rajtuje na svém novém elektrokole:-) Myslím že někde na trase se zase potkáme, jinak se zdravím to bude asi už jen horší.
Ta BMS ti funguje nějak nestandartně, normálně by ta dvojice opačně zapojených MOSFET měla v podstatě odpojit baterku, pokud není na nabíjecím vstupu napětí vyšší než má baterka. Když zkratuju na baterce nabíjecí port přes multimetr, tak naměřím proud cca 5 - 7 mikroampér.
Pokiaľ by boli batérie ponechané na nabíjačke bez tej vypínacej elektroniky, nabili by sa nakoniec obe rovnako doplna. Takto je možné nabíjať aj viac ako 2 batérie paralelne. Na výstupe nesmú byť paralelne spojené počas nabíjania.
0,2V je malý rozdiel, pri vnútornom odpore kabeláže a batérií nie je dôvod na veľké vyrovnávacie prúdy. Nerovnako rýchle nabitie batérií (ak boli obe vybité presne rovnako - spojené paralelne) môže byť okrem rozdielnej kapacity spôsobené aj rozdielnym vnútorným odporom.
Myslím si že tam malinký rozdíl bude, je to ale zanedbatelné. Spíše jsem zvědavý jaké budu mít dojezdy při paralelním zapojení baterií. I kdyby to bylo stejné tak určitě to bude vhodnější na používání rekuperačního brzdění. Taky jsem zvědav co se změní tím že jsem posílil kabely z řj. k motoru.
Tak bude sa to po zimnej prestávke horšie porovnávať, viac by ten rozdiel vynikol keby bola jeden deň jazda na starom prevedení a o deň-dva na vylepšenom...
Lubo, důležité je že nebude hrozit opětovné spálení nějakého slabeho kabelu. Kdybych to nechal ve starém provedení a vyjel mohl bych mít obrovské problémy při poruše. Shanět dodávku pro odvoz a sehnat lidi co by mně to vynesli do bytu. Být mladší a více mohoucí tak bych pořídil nějaký dojezdový motor s pohonem na zadní kolo :-)
Tak jsem včera i přes značné zdr. problémy uskutečnil první letošní jízdu. Měl jsem baterie spojené paralelně, bohužel téměř žádný přínos jsem nezaznamenal. Jedine pozitivum je že při rekuperaci se značný proud 10-12A rozdělí do obou baterii. Dokud nemám další bateri jsem ve stresu že mně dojde šťáva a budu mít problém :-)
Najel jsem 92km v mítně zvlněné krajině se spotřebou 20,2Ah a průměrné rychloati 18,9km/h, Wh/km to dělá 10,9. Tu samou trasu prodlouženou na 109km jsem jel i s průměrem 9,6Wh/km při rozpojených bateriich.
Gratulujem k prvej tohtoročnej jazde a držím palce nech ich je ešte čo najviac...