Nevím si rady s kolem pro hmotnějšího cyklistu 120-150kg... poradí někdo? Nikde jsem nenašel potřebné info o kolech... jako je maximální zatížení (hmotnost) jezdce :( dík
Rovnou asi zapomen na kola za 5 tisic z tesca, ale mozna asi naopak taky na nejaky 3x zeslabovany superlehky ramy. Bytelny dvoustenny rafky, urcite nerez spice, co jsm slysel, tak zeslabovany, tim ze jsou kovany za studena jsou pevnejsi nez nezeslabovany, aspon to pisou o DT swis. Jo a nejakou bytelnou sedlovku.
Bude to chtít nějakou dobrou prodejnu, kde jsou schopni a ochotni kolo upravit podle potřeb a poradit. Aby mu nestrčili něco, na čem pak stejně nebude jezdit. Zejména dát ty kvalitní ráfky a dráty a posoudit i vidlici. Přimlouval bych se za MTB. Vliv pružení širokých plášťů je výrazný a taky běžná vidlice u krosu by šla asi rovnou nadoraz. MTB ano, ale závodní posez na cross country s řidítky nízko ne. Takže buďto zvolit trochu větší rám nebo vyměnit představec za vyšší nebo obojí. Klidně rovnou s vlašťovkama, ty bývají výš. Může to bejt takovej trochu strejcovskej posez, eufemisticky řečeno freeridovej. V dobrym obchodě by s tim měli pradit. Kolo nemusí bejt zrovna nejdražší, ono se to těma ráfkama stejně prodraží. Jinak výměna dílů za jiné je zdarma, doplácí se pouze rozdíl v ceně. S údajem o maximální hmotnosti jsem se setkal jen u plášťů. Třeba www.schwalbe.com uvádí u některých plášťů těch 150 kg jako maximum.
Na větší váhu bych doporučoval výplet 36 drátů (kola na krámech mají většinou 32). Jinak třeba meriďácké krossy zvládnou bez problémů 120 kilo, někde jsem to vyčet.
Kamarád váží 125kg a lítá se mnou na svém crossu. Nepamatuji si, co je to za značku či typ, ale zjistím. V každém případě ho to kolo, i přes dost slabé osazení (Alivio/Deore apod.) stálo dost přes 35 kCZK právě kvůli rámu, který je speciální pro XXL jezdce a přitom ještě pořád relativně lehký. Další investice byla do ráfků, vidle, nábů a tak. Zjistím a dám vědět detaily.
Můj 120ti kilový kamarád jezdí na běžném treku zn. Sprinter RS. Kolo ho vozí bez problémů bez jakýchkoli zpevnění či úprav již několik let a to jeden čas vážil dokonce 140.