Vážení přátelé, chci časem přejít na SPD a našel jsem na alíkovi toto na přechodnou dobu. Prosím Vás, koupil by si to někdo nebo je to opravdu ale opravdu špatný nápad :-D
https://www.aliexpress.com/item/Wellgo-R120B...
Moudrostí jsa nepolíben, obracím se na Vás s prosbou o radu. Návrch jiného řešení taky uvítám, včetně doporučení vynechat přechodnou dobu nebo koupit něco spolehlivejšího.
Jestli chceš jezdit na SPD, tak ber tyhle. Nic osvědčenějšího (a zároveň cenově nejvýhodnějšího) neseženeš
https://www.kupkolo.cz/pedaly-shimano-pd-m520_z95/
Tak jsem si koupil PD-M520 a budu vybírat tretry za těch 2200,-Kč, co dostanu za předsednictví eurovolební komise.
Měli byste nějaké doporučení prosím Vás na tohle? Při pohledu na ceny to není zrovna suma na bezstarostný výběr.
Slušná bota a slušná životnost. Na cykloturistiku pro tebe akorát
Zkusím na to dát pozor i bez nějakých zkušeností :-D Ale ještě mně napadla otázka velikosti, má být prosím Vás tretra těsnější nebo podle běžné volby velikosti obuvy? Docela se to tu různilo.
Záleží, jak moc ti únavou natejkají nohy. Ale to je jak u každé boty. Velikost normální, aby bota pohodlně seděla.
Hlavně si ale neutahuj nafest tkanice, nebo po čtvrthodině jízdy zakusíš na nártu muka Tantalova :-)
Mě se nohy odkrvují, takže sem těsnou nechtěl, třeba u Shimana se doporučuje brát o číslo větší
Na tyhle sem koukal a nakonec je nevzal, protože nemají možnost měnit pozici zarážky na botě.
To je prosím Tě co, ta zarážka?
Coo? Já Teda mám předchozí generaci a tam se prostě vyhodila ta guma a pod tím je klasický soupaci systém jako u jiných treter. Pokud to takhle inovovali tak je to úplně na hovno.
Položil jsem jim tuto otázku: "Umožňují prosím Vás tyto tretry pozicování kufrů?".
Odpověď:
Dobrý den Karle, děkujeme za Vaši otázku.
Bohužel tyto boty jsou navrženy tak, že možnost pozicování kufrů je minimální.
S láskou ke sportu
MARCEL
Expert cyklistiky Decathlon Ostrava
Tak v tom případě jedině tretry z Číny. Značka tiebao. Velikost vem o číslo větší než máš normálně boty
Jaká je jejich výhoda ? Za těch 1500 je u nás docela slušnej výběr, daji se snadno vybrat přímo na nohu a i s případnou reklamací to bude o dost jednodušší.
No cena je od 800,- máš nějaký drahý dolary. Kvalita je v pohodě, není to žádná šunt značka. V jejich kopackách hraje spousta lidí a normálně se sem i vozí. Jediné riziko je, že prostě nesednou.
Vidím tam všechny od 40€, čili litr základ. U takového balíku už je velký předpoklad (skoro jistota), že ti naši celníci doúčtují 21%DPH a 200 Kč manip.poplatek. A jsme na těch 1500. Kvalitě věřím, ale i na Adidaskách za pět tisíc z butiku může být chybička. No a to, že nesednou je zrovna u bot dost podstatné riziko.
Jo já mám totiž ještě nějaký kupóny, tak mi to ukazuje o pár babek míň. Já bral zimní na podzim a proslo to v pohodě. Na baliku cena 20$. Jak to chytne celník tak asi smůla.
U bot je daleko větší riziko že nesednou, nejde jen o velikost na délku. Boty z českého eshopu za cenu lokální pošty vrátíš, do Číny to bude stát ranec, pokud to vůbec bude možné.
Není, rovnou posílají peníze, pokud je to dobrý obchod na alíkovi.
To máš pravdu, po internetu už jsem nákupy obuvy zavrhl. Kamarád reklamoval vrtačku přímo alíkovy značky, doplula s nakřáplým tělem a těch zhruba 700,-Kč poslali zpátky bez odesílání. Ale on tam má zase nějakou vipovější kategorii.
Na jednu stranu, i v tom dacíku, když přitlačím na pilu a zvihnu nabídku na 1300,-, tak už koupím tvarově klasickou tretru. S vidinou dalších jednoúčelových bot navíc už jsem se smířil :-D
Kupovat boty bez vyzkoušení bych se já neodvážil.
Někdo vezme boty podle vzhledu a papírové velikoísti a bez zkoušení je koupí a sednou mu, ale já takové boty snad ještě nepotkal. Vždycky to bylo o vyzkoušení několika velikostí a provedení bot a to mám dost průměrnou velikost.
Nono, chvíli kulháš pak se puchýře zahojí prsty pokrouti a je klid. Ještě před pár rokama měli kolikrát lidi jedny botky na slavnostní příležitosti a milostpán si bude vybírat.
No jo, to je ono, rozmazlenost a velký výběr, tak člověk vymejšlí :-))
Tak mně napadlo, že by taky bylo řešením koupit na jistotu jedny o takové 3 až 4 velikosti větší, u baráku do bot vstopupit, na kole by to bylo celkem jedno a alespoň by nikde moc nezastavoval a nechtěl chodit a svižně by zase dojel domů, kde by z nich zase vystoupil :-)
Rovnou vrací peníze u bezvadného zboží, které prostě jen nesedí? To bych se dost divil, na Ali občas nakupuju, zatím tedy ne oblečení, ale mě se prodejce cukal i při vadě, musel sem otevřít spor.
Tady je odkaz na shop
https://www.decathlon.cz/cyklisticka-obuv-100...
je tam ve fotkách detail zespodu. Byl sem se na to podívat i na prodejně a nevypadalo, že by se ta guma dala vyndat a hýbat s tím, i prodavač se tvářil jako že to nejde, vyndat vložku a podívat se jak to vypadá zevnitř mě v ten moment nenapadlo.
Tak jsem si koupil shimano turist tretry a těším se na přemontování šlapátek a montáž kufrů.
Máte prosím Vás i k tomuto nějaký postřeh, na co si dát pozor?
A třeba i k nácviku zacvakání apod. ?
Zpočátku maximálně povolit a postupně dotahovat a zkoušet až ti to bude vyhovovat.
Kufry na prní projížďku utáhnout jen "rozumně",
pravděpodobně budeš upřesňovat polohu (kolena, škrtání o zadní stavbu, předo- zadní poloha...) a až když máš toto vychytané tak dotáhnout pořádně.
Tím myslím po té první- druhé vyjížďce.
Co vím já, kufry mají na ploše, která přichází do styku s podrážkou, výstupky.
Když kufr utáhnu tak, aby se při první jízdě nepohnul, výstupky si v podrážce vytlačí ďolíčky, čímž je prakticky vyloučeno jemné doladění polohy.
Takže doporučuji dát si na instalaci kufrů velmi záležet, aby to sedlo na první dobrou.
To s tím ďolíkováním jsem zrovna číst nechtěl, uvidím co se stane. S takovou abych si to nastavoval v servisu pod dohledem. Ale asi to nebude nějaká zásadní věc, když se to tu moc nevyskytuje jako potíž.
Pokud nemáš podrážku nějakou aušusovou, tak to vytlačení přijde až časem. To se pak už "přelaďuje" hůř. Takže na začátku na to nedlabat, že až pak někdy, ale potřebné úpravy si dělat bez zbytečného delšího odkládání.
Až budeš montovat kufry, je potřeba je přitahovat dobře, ale s citem. Závit bývá jen v protiplechu a už jsem ho viděl vyrvaný.
Na druhou stranu je dobré nevyklepat ten šroubek, protože potom nejde tretra vyrvat z pedálu. Osobně tam šrouby (jako skoro všechny a všude) lepím.
Hlavně zpočátku opatrně, ať nedopadneš jako já. Úhel kufrů na tretrách je potřeba nastavit tak, abys při běžné šlapací poloze chodidel měl na každou stranu trochu vůle. Jestli se opíráš o doraz, znamená to, že potřebuješ kousek za něj, jinak to odnesou kolena.
Jemné posouvání kufrů celkem není problém, jenom se musí při utahování pevně držet, aby si v té plastové podrážce vytlačily nové důlky a nezapadly do těch původních.
Jemné posouvání kufrů právě problém je. Předozadní posun nastavíš vcelku dobře. Na tretře si označíš, kde máš kloub palce a podle toho kufr ustavíš na střed.
Rotační nastavení je větší problém. Nejlépe se nastaví při zacvaknuté tretře do pedálu. Ale při tom se nedostaneš na šrouby, které drží kufr. Takže vycvaknout, uvolnit šrouby a pak zpravidla kufrem pohneš víc, než je zdrávo. Protože musíš hodně povolit šrouby. Kufr má malé výstupky, které se zaboří do boty a rády se vrací na stejné místo. Většinou se s tím mořím dobře 5x než to nastavím správně.
Pokud má někdo fígl, jak to udělat na první dobrou, rád se přiučím. Tady mi ani Štěrba nepomohl..
napada mne použít "zamykací" kleště na polohování kufru.
totok: https://www.toolstore.sk/ponuka/samosvorne...
Ty je k tomu používáš? To pochybuju. Pokud bych jednu čelist dostal z boku na kufr k přidržení, pak bych druhou čelistí musel jít shora na tretru. A to bych teda u treter za čtyřku rozhodně dělat nechtěl a nebudu. Ale možná jen špatně uvažuju...
ne.
Je to "napada mne"
naopak já nechápu jak to myslíš ty - jako že bych chytil kufr k tretře místo šroubů kleštěmi?
Pokud bych potřeboval posunout kufr o kousek kde by mi to sklouzavalo do vytlačených jamek...
Tak bych kufr ze stran chytil kleštěma, povolil,
posunul o "kousek" podržel a utahl.
Já jsem poprvé nastavoval kufr na botu tak, že jsem na botě (podle polohy na pedálu při jízdě)vyznačil jak kloub palce(na vnitřní stranˇpodrážky), tak i polohu boty při jízdě proti ose pedálu(na vnější stranu boty- tečku jsem udělal za jízdy při horní poloze pedálu). Pak jem na podrážce(samože doma- ne za jízdy)tužkou spojil oba body a usadil kufr podle značka na střed. Při malé vůli SPD do boku to sedlo na první šup. Možná jsem měl jen štěstí, ale při výměně kufru si sedne do dírek a vyhovuje....
Díky za tip, tak jsem si je našel a napadla mně vzpomínka, kdy se tu radily tvrdé podrážky kvůli únavové bolesti chodidel. Je to podstatné, když jen zřídka jedu 3 dny po sobě zhruba 60km nájezd (lehoslehy)? Nejezdím denně a pravidelně.
Není to nijak kritický. Vyvaruj se akorát nějakých s vyloženě blátivou podrážkou (ale to i u běžných kecek). Na turistické ježdění je lepší měkčí podrážka (a "utopenější" kufry), protože se v nich dá taky chodit. Vyloženě tvrdé podrážky mají smysl pro sport. Na treku mám tretry Taho s poměrně měkkou podrážkou a celodenní jízdy nejsou problém, nevím o nich.
Používám turistické boty Shimano SPD- mají také "měkou" podrážku s profilem, ale tuhá neohebná část je pod ní- takže kufr je uchycen do této části a problém žádný ani při 8-10-ti hodinách v sedle po dva a více týdnů...
A jedna doplňující otázka, prosím Vás takové to první namotování fufrů pozicovat kam? Více dopředu, dozadu nebo doprostře? Dejme tomu, že přijedu k obchodu na kole a budu chtít z placu ujet 21km. Předpokládám, že v případě slabých lýtek více dozadu.
Na to si musí každý přijít sám. Hoď to nějak tak, jak praví poučky (středem palcového kloubu) a pak si to doladíš, nejen předo-zadně, ale i natočením tretry, tak jak to budeš cítit.
Šrouby neutahuj na krev, ať nererveš závit. V tom protiplechu jsou jen asi dva, takže by to šlo poměrně snadno. Zas na druhou stranu je to potřeba dotáhnout, aby se nevyklepal šroubek. Když vypadne, obvykle pak nejde vycvaknout bota z pedálu. Už jsem viděl kolegu takhle se válet :-) A botu doloval docela složitě. Ale naštěstí se to nestává nijak často.
Já ty šrouby raději lepím, je to pak na jistotu i při menším dotažení, nevyklepou se, pokud by došlo k povolení.
No, dívám sa, že použít záděrovou podložku pro první pokusná nastavování použít nejde.
A ještě doplním, že až si správně nastavíš pozici, tak po nějakém řčase když ti to bude sedět tak znovu dotáhni šrouby, protože zpočátku se někdy povolí, pak už budou držet.
Šrouby se moc nepovolí- spíš se hroty "zapíchnou" hlouběji do plastu(a tím se jakoby uvolní)- ale dotáhnuot třeba....
když jsem si kupoval kolo,tak mě kamarád prodejce namontoval pedály s SPD na jedné straně.Druhá strana je na normální boty.Jsem jen obyčejný cykloturista a jsem rád,že můžu v případě potřeby jet pohodlně v obyčejných botech.Stály asi 800Kč a mám na nich ujeto cca.40000km.
Když jsem se odhodlávala k nášlapům a tady poptávala informace:
https://www.nakole.cz/diskuse/16741-mam...
tak se mi mj. dostalo rady, ať ty jednostranné nekupuju, že tu "placatou" stranu stejně používat nebudu a že trefovat tu správnou stranu je nakonec jen pro zlost.
Koupila jsem tedy ty pětsetdvacítky - a musím říct, že tenkrát měli pravdu. Platforma mi zatím nikdy nechyběla.
Je ale pravda, že u lehokola je to trochu jiné. Tam je ten rozdíl v komfortu jízdy s nášlapy a bez nich tak obrovský, že vyváží případnou méně pohodlnou chůzi v botách s kufry či nutnost mít druhé boty sebou.
Je to o způsobu jak jezdíš.Já jezdím většinou delší úseky a "trefuji" se tedy méně často, jen při rozjezdu.Máš pravdu,že se pedál přetáčí,ale mě to již ani nepřijde.Ale zase někdy když jedu na prohlídku měst nebo nějaký výšlap tak si beru normální boty.Jen jsem zmínil tuto variantu ke zvážení.
Přesně tak. Mám také jednostranné a používám zhruba stejně jako ty.
Nebyl problém si na ně zvyknout. Není absolutně žádný problém najít nohou tu správnou stranu pedálu a zacvaknout se. Naopak, mnohdy se mi stane, že se zacvaknu aniž bych to chtěla - třeba právě v tom městě.
Je ale také fakt, že mezi klasickým zábradlím a lehokolem je poněkud rozdíl. Mám zkušenosti jen s tou klasikou.
Máš bezpochyby pravdu, ale vzhledem k tomu, že Arnošt je lehokolista, tak jsem k tomu raději přihodila i svůj pohled.
Já jsem ten fobik, na zábradlí jsem si v životě neuměla představit, že bych se zacvakla do nášlapů. Na lehu jsem se dlouho odhodlávala, ale rozdíl pak byl tak obrovský, že už si zas neumím představit jízdu bez...
Takže žádná přechodná doba, rovnou pedály i boty. Tj. odhadem 2000,-Kč. Chtěl jsem původně zlepšit současnou situaci a pak boty, a až by odešly čínopedály, tak bych koupil třeba ty PD-520.
Na leháču není problém nastavit pomocí nějakého závaží (zbytečný šroubeček), abych to měl vždy natočené správně.
Přechodové období je nesmysl. To určitě uznáš i sám, ale je fakt, že k tomu dojde až zpětně.
Vykašlala bych se na čínská šlapátka a rovnou bych šla do těch PD-520. Ta čína je zcela zbytečná investice navíc.
Neboj se toho. Na začátek se dají zámky nastavit volněji, aby se vycvakávaly bez problémů než si zvykneš.
Zkrátka vůbec se toho neboj a jdi do toho - naučily se s SPD jiní, není důvod, aby sis na ně nezvyknul i ty.
A máš prosím Tě typ?
Já už léta jezdím tyhle jak na zimáku, tak na expedičním kole, jsou sice těžší, ale nikdy jsem s nimi neměl problém a když s kolem fláknu o zem, ocelová ohrádka dost vydrží..
https://www.kolokram.cz/pedaly-mtb/392-pedaly...
Jezdit na zábradlí možná, ale pokud bych se držel původního itineáře, tak bych nevylepšil na svém leháči současný stav podrážka-reliéf šlapátka. Kvůli tomu mně zaujal ten čínský pedál.
Na leháče bych volil jedině oboustranné.
Tak tyhle používám také(druhým rokem). Jsou v pohodě, jen loni se mi v Rumunsku stalo, že jeden začal "jít těžce", jakoby byl víc utažený. Po "otevření" jsem ho s problémy seřídil(chybí totiž mezi konusem a kontramatkou podložka se zářezem a drážka v osce). Pokud se dotahuje kontramatka, otáčí se i konus dík chybějící podložce.Nakonec se podařilo a při čištění a promazání po sezoně si na to dávám bacha. Uvažuju o zhotovení drážky na osce a doplnění o podložku s nosem.Jinak jsou v pohodě a těsní- dík pryž. kroužkům zatím z;ustává "nášlapná" strana v pozici vycvaknutí a pedál se neotáčí samovolně.
Obojetné šlapky platforma/SPD jsem zkoušel, akorát tedy Force a ne Wellgo. Závěr: pro mě nepoužitelné, protože na placce mám botu jinde než na nášlapu. Tím se mění efektivní vzdálenost mezi šlapkami a sedačkou, rozdíl může být klidně i centimetr a to už je dost na to, aby si po kilometru jízdy začala stěžovat kolena. Než před každou jízdou seřizovat polohu šlapáku pro aktuální boty, to už je jednodušší před každou jízdou obout boty podle aktuálního seřízení šlapáku.
Tu botu máš na platformě jinde proto, že jí tam máš pokaždé jinak, nebo to prostě jen vychází někam jinam? Já sice šlapu na obyčejných šlapkách s klipsnou, ale myslím, že tu nohu mám vůči ose šlapky skoro stejně jako bych měl nášlapy. Snažím mít osu na kloubu palce. S nášlapy jsem nikdy nejezdil. Proto se ptám.
Poloha nohy na šlapce je individuální záležitost, proto jsem jenom doplnil svůj úhel pohledu. Někomu obojetný pedál vyhovovat může, ale nedá se to říct obecně, dokud ho nevyzkouší.
Šlapat s osou pod kloubem palce je pro mě nepohodlné. Na platformě je pro mě optimální poloha zhruba uprostřed chodidla, u většiny bot to shodou okolností vychází přesně tak, že se podpatek zaklesne o hranu šlapky. Na SPD mi osa vyhovuje o kus dál vepředu, zhruba na půl cesty mezi tou platformovou polohou a kloubem. Vzhledem k tomu, že si musím seřizovat sedlo i při přechodu mezi zimními a letními podrážkami, je pro mě tenhle rozdíl zabiják.
Fakt chceš SPD z Číny
A co dneska není z Číny. Wellgo je celkem normální značka, kdo chce, může si je koupit třeba ze Spojeného Království https://www.planetx.co.uk/i/q/PEWELR120B/wellgo... To ti přijde v pohodě?
U té Číny ale trochu postrádám smysl, při té ceně a reálném riziku platby DPH a spedičních poplatků.
Je to sice o dva dolary přes DPH limit, ale pokud Číňan jak má ve zvyku napíše částku pod limit, tak to velmi pravděpodobně projde, už mi prošlo světlo za 1100, cyklopočítač za 1300 a dokonce i balík kde byly čtvery dioptrické brýle dohromady za 5000.
Zdání klame. Je tam ještě poštovné. Takže celkově 30 éček. A naši celníci to berou z komplet částky. A nejednou mám na balíčku deklarovanou správně. Navíc by to bylo v objemnější krabičce. A podobnou jsem měl už otevřenou, zkoumanou. Prostě byl by to risk. Projít by mohlo, ale taky nemuselo.
Mně je to celkem jedno odkud, zatím spolu neválčíme, že, ale je to jen kvůli tomu namyšlenému itineáři, kdy jsem si říkal, že nejdřív začnu univerzálníma šlapátkama a pak budu někdy pokračovat SPD tretrama.
Já spíš uvažuju pro začátek Click'R pedály (Shimano PD-T400), tam je menší vypínací síla pružiny, menší vypínací úhel a dodávají se k tomu kufry SH56 pro vícesměrné vypnutí.
Oboustranné pedálu sou pruda, dostal sem to na novém kole a nutnost lovit vždy správnou stranu mě neskutečně štvala.
Tak jsem si dneska dal tréninkovku a zlomil jsem si při pádu prst na noze v tenistce. Sportem ku zdraví :-D
Srandičky, jó? Hlavně jsem pochopil, že je pro mně lepší pevná tretra než ta turistická :-D
Myslíš, že ta zlomenina je od té tenisky?
Zní to blbě, ale může za to má školácká chyba, v rychlosti kolem 20km/h jsem vjel na stavební uzávěru silnice, kde jsem vjel do zhruba 7cm prachu, ve které jsem "manévroval" mezi hromadama materiálu. Při "skluzu" jsem levou nohu ze šlapátka cpal pod sebe do podřepu, ale jak jsem byl ve fofru, tak jsem tu nohu nechal za sebou a zalehl ji se zapichnutím do hromady šutrů. Kdybych měl pevnou botu/tretru, tak jsem ten prst na noze určitě (alespoň si to myslím) nezlomil, a jen by mi křuplo v tom kotníku. Nějaká krev kolem byla jen zpestřením.
Prosím tě, a jak často hodláš opakovat tenhle manévr?!?
Osobně bych s tou výměnou za tvrdou tretru nepospíchala. Nejsi žádný závodník a co píšeš, tak jezdíš spíš rekreačně, takže tretry mi pro tebe nepřijdou jako dobrá volba.
Jezdím rekreačně, ale "padají" mi nohy ze šlapátek. Blbě řadím a tak často dělám za jízdy "sklapovačky". Tuhé tretry to být zuby nehty nemusí, ale chcu je koupit pro pohodlnější a potažmo bezpečnější cestu.
Takové manévry dělám často :-D Nejsu dost dobrý a předvídavý jezdec.
Tak jsem v mejlech promazával obchodní nabídky od roku 2015 a zjistil jsem, že z původního počtu asi 120 "spamu" za měsíc to stouplo na letošních zhruba 500 "nabídek" měsíčně.
Tak jsem se rozhodl zrychlit start w10 ze 23-4 sekund na nějakou lepší hodnotu. Vytřískal jsem seznam MRU a další, a dostal jsem se na skvělých 31 sekund :-D
Tak jsem se konečně odhodlal k samotné montáži kufrů na tretry a zkusmo nacvakl na pedál. No, a zůstalo to nacvaklé i nadále...
Píše za jízdy. Nemá odvahu zastavit :-)
Přesně tak, ani to nebylo utažené na krev, jak mi to tu silně doporučili. Budu muset do obchodu...
Hele... omlouvám se za pravděpodobně úplně pitomou otázku, ale... víš, že se z nášlapů vycvakává vytočením paty ven, že jo?
To ano, ale nedostanu se v rukách na potřebnou sílu oproti tomu defaultnímu nastavení pružiny. navíc se mi to viklá na tretře a bojím se i zabrat, abych třeba nezlikvidoval něco na té upevňovací destičce tretry. V rukách jsem to ještě nikdy neměl, že.
Před dvěma týdny jsem Ivě montoval nové kufry na nové tretry (pedály Sh520 asi 4 roky staré). A pružinu na pedálu jsem nastavil na minimální sílu. Nové kufry mívají z výroby ostré hrany (totéž platí i pro pedály, je to výlisek z plechu). Jakmile nastavíš na pedálech velkou vypínací sílu, tak je problém tretru vycvakávat. Časem se hrany omelou a pak už je to lepší.
teď už ti nezbyde než to velkou silou - či spíše rázným trhnutím - tretru uvolnit. Před výcvakem bych to trochu máznul olejem.
..trhutím do boku, ale to je ti určitě jasné...
Ještě bych doplnil - před trhnutím vzít nějaké mazadlo (sprej, olej, wd...) a pedál trochu promáznout. Pravděpodobně to půjde snáz.
Po důkladném průplachu vodou i u starších pedálů zámečky přituhnou a hůř se vypíná. Občas zlehka domazávám.
edit - teď vidím, že se o tom píše níže. Tak jako bych nic neřek :-)
Takže jakkoli vycvaknout a pak lehounce pilníčkem shodit hrany plechu. S tím trhnutím i s WD40 mám drobet strach teda.
Hrany asi moc neobrousíš, je k tomu špatný přístup. Taky jsem to zkoušel ale bez úspěchu.
Klidně kufr a SPDčko namatlej v tom zámku vazelínou. V zacvaknutí je vždy vůle. Pak vezmi tretru za špičku a za patu a trhni, jinou možnost už nemáš.
Iva ted jezdila první týden s téměž nejnižší vypínací silou. Až v neděli mi říkala, že se jí jedna tretra v záběru vytrhla. Tak jí kufry před dovolenou trochu utáhnu.
No, tak to teda dám na kliku a trhnu si :-D
Ty máš ten pedál jen navolno ("na stole"?
tak to se nedivím, že to nejde vycvaknout.
Po nasroubováni do kliky to zvládneš rukou...
Ano ano, klečíc ve sklepě jsem si ty kufry a zacvakáváním s vycvakáváním snažil odzkoušet...
Nasaď kliku, nazuj botu a hned bude venku.
Máš doufám přiměřeně utaženej kufr. Nevisí volně na šroubkách (psal jsi, že se tam něco hýbá...)
No, je to volně, jsem to utáhl, ale né na krev, abych nedeformoval ten plast podrážky, a tak to páčením vyosilo.
No jo, to může být problém. Kufr musí být s citem dotažený, aby se na botě nehnul. Ale vycvaknout by to mělo i tak jít. Nebo se ti bota o něco opřela a nemůžeš s ní už víc do strany ?
Nevadí, koupí ještě jednu sadu předalů a bot a zbudou mu náhradní díly. Chybama se člověk učí
Teď akorát se rozhodnout, jestli boty z pedálů nechat v krbu vyhořet, nebo v kompostéru vyhnít...
Další takový, mám hlavu v dlaních...
Dej "hlavu z dlaní" a dlaně použij na vyndání boty z pedálu!!! ;-)
občas chodím pro radu sem...
https://www.youtube.com/watch?v=yTpvrSmWCec
někdy je to lepší než sem.... ;-)
Na hranici s tebou, taková kacirska sliva
Tak mně to pan Rohovský ve svěráku vycvakl a šlo se jezdit. Zhruba 2 hodiny zacvaknout, rozjet, zastavit a vycvaknout. Nejdříve mi první hodinu "počítali" kolečka kolem bloku, ale jak jsem přestal být pobavením po třech přilehnutích, tak mně už ignorovali :-D
Už zbývá jen zakápnout sekunďákem šroubky a hurá na dovolenou.
Vteřiňák je k prdu. Buďto je křehkej a uvolní se, nebo to zalepí na věky.
Pro lepení závitů se používají speciální lepidla na závity - tmely. Šroub podrží, ale jdou povolit. Butelku je dobré doma mít. Hodí se i jinde na kole, v autě atd...
Zpočátku měj co nejvíc povolené pružiny nášlapu pro rychlé a snadné vycvaknutí.
Po několika dnech ježdění když ti bude nastavení sedět, tak znovu dotáhni šrouby na botách.
Tak jsem si konečně koupil pěkný cyklo multitúls s nýtovačkou řetězu a kromě to, že to ještě neumím používat, což se dá jednoduše dohnat v případě nouze :-) , mně napadla jiná věc.
Je nutné s sebou vozit ty náhradní články nebo se prostě dá jen "zkrátit" ten přetržený řetěz o jeden článek?
Tak ty dva dílky mně potom napadly také :-D Ale spíš, mám vozit ten zbytek po nasazení 3 nových řetězů, co mi vždy zbude?
Popř. mám se vybavit i rychlospojkou, když už vozím i náhradní patku?
Já teda pár dílků řetězu vozím (ne metry, prostě nějaký rozumný kousek, co se mi vejde do bidonu s nářadím), ale je také potřeba mít dílky od řetězu, který používáš :o)))
Zkrácený řetěz v nouzi na dojezd jde použít, ale na delší jízdu je to blbost.
A ty planujes trhat retez? Ty musis bejt strasnej bejk!! S brachu mame na nekolika kolech namotano dohromady kolem 150 tisicovek na silnici i terenem, patek jsem urval uz nejmin pet, ale retez jsme nemuseli resit jeste ani jednou. Chce to mit slusnej retez s rychlospojkou a na nejakou nejtovacku muzes zapomenout. Beztak se takzvane "trha" na spatne snejtovanem spoji.
... když ji mít nebudeš, budeš si rvát vlasy, že by tě (v případě defektu) až tak nezatížila ...
Neplánuju trhat řetěz, ale soused si vyjel na kole, když měl auto v servise a tlačil domů 2 hodiny. A když to budu umět, tak si budu připadat jako kluk šikovná :-D
Mi stačí být šikovná, když dávám novej řetěz. Vozit tu nýtovačku s sebou by mě nenapadlo.
Ale ti povim, i s tou normální nýtovačkou, co má kličku tak 10cm dlouhou, mám vždycky pocit, že ten nýt neprotlačím, že by to chtělo větší páku, že to prostě nedám (v tu chvíli to povolí a dám to) :-)
Si nedovedu představit to dělat nějakou miniaturní na multiklíči. No, asi budeš mít větší sílu... ale stejně si to napřed raděj nacvič v klidu doma.
Tak ty multiklíče stály skoro stejně jako bez nich :-D.
Nejde o cenu, mi jde o délku té kličky. Já vždycky přemýšlím, že si na to budu muset udělat nějaký prodloužení. Na protlačení okraje nýtu prostě nemám v rukách takovou sílu, ruku mám otlačenou a pokaždé si myslím, že to nedám :-)
Rychlospojka budiž, s mojou máme hg53 8s a synáček nějaký 9s. Jaké rychlospojky teda prosím Vás doporučujete? Je na to potřeba nějaké spešl nářadí alá kleště nebo to jde zmáknout mulitůlem?
Kup si retezy Sram. Jsou kvalitni,nestoji moc a spojku maji prilozenou.
Rozpojit i spojit jdou i rukou, ale pohodlnejsi je to specialnima klestema za cca stovku.
Samostatne spojky jdou koupit,ale na retez pro 8kvaltu Shimano jsem ji nedostal.
Jinak, nejtovani povazuju za nejaky prezitek z minuleho tisicileti. Neprisel jsem na jedinou vyhodu. Jen sama negativa...
Ty spojky sram pak pasují na libovolný sram řetěz odpovídající velikosti?
a) Řetěz se "přetrhne" nejčastěji tak, že jeden vnější plíšek sleze z čepu. Takže vyndáš případné zbytky (nejspíš roznýtuješ tím multytůlem) a zbydou ti dva konce s vnitřními plíšky. Ty secvakneš dohromady rychlospojkou, do čepů jí kápneš trochu oleje a je to.
b) Jestli se nějaký plíšek opravdu přetrhl, tak nějaké opravy vůbec neřeš. Splácej to nouzově dohromady jako při variantě a) bez ohledu na délku a dojeď do nejbližšího servisu, kde vyměníš celý řetěz. Jestli byla v jednom článku únavová trhlina, může být i kdekoli jinde, takže by se ti závada za chvíli opakovala.
Rychlospojek jsem zatím viděl tři druhy (čtvrtý nepočítám, ten je jenom pro torpéda):
1) Shimano. Jeden díl je plíšek se dvěma čepy, druhý je plíšek s jednou podlouhlou dírou. Nasazuje se tak, že ohneš řetěz tak, aby se čepy přiblížily, nasadíš druhý plíšek a když to pustíš, čepy se roztáhnou do provozní polohy. Rozpadnout se to nemůže, ale montáž vyžaduje hodně síly a kleště (mám vyzkoušeno).
2) Sram. Oba díly jsou stejné: plíšek s jedním čepem. Sesadíš, ze stran trochu smáčkneš, tím se drážky v čepech dostanou přes zúžené místo montážních děr a zajedou kam mají. Na řetězy od Shimana nepasuje, protože mají vnitřní články o pár desetin mm širší a neumožní to zmáčknutí. Osobně vyzkoušeno nemám.
3) Yaban (YBN). Na první pohled vypadá stejně jako Sram, ale nepotřebuje to zmáčknutí - stačí zatáhnout a čepy přes to zúžené místo projdou. Montáž v nouzi i bez kleští, demontáž asi ne (zatím jsem ještě nedemontoval).
Až dnes jsem v polední přestávku pročítal tohle téma a večer náhodou narazil na fotku, co se hodí - tak dopadl jeden můj řetěz.
Bývaly nejlepší z toho, co jsem tenkrát zkoušel - tvrdé, zřejmě někdy až moc. Kromě té fatální únavové trhliny je tam vidět hned několik dalších, záleží na rozlišení.
Taková zajímavost - spojka si od té doby zachovala původní vzhled napodobující článek tohoto řetězu, pro kerý byla navržená (aspoň ta osmičková), zatímco řetězy už dlouho vypadají jinak.
Na tom řetězu jsou zvláštní ty zkosené hrany článků. Kdo má lehokolo, tak to zná - tak řetěz vypadá po dlouhodobém šoupání v trubkách. Nový má hrany ostré, než se takhle sjedou.
Jenomže...
Fotka je z roku 2006, kdy jsem o lehokolech neměl ještě ani tušení!
Tvoříme a vyvíjíme webové stránky a e-shopy a webové aplikace kontaktujte nás na tel 737779704
http://tvorba-vyvoj-webovych-stranek.cz/
fungujeme po celé české republice.
Tak to bys měl něco vědět o inzerci
https://www.nakole.cz/clanky/810-inzerce-nakole...
radko dík.
když jsem zjistil že tek expert zaplevelil 7 vláken, neměl jsem sílu s ním něco dělat.
Požádal jsem mailem Václava o zásah, snad se probudí a začne se o své dítě (nakole) starat...
Jj, už jsou některá vlákna promázlá.
... eště kdyby tak u těch smazaných příspěvků zůstalo sluníčko, to by bylo žůžo!
Mám spd 520 a potřebuju jak na začátku obojetné pedály, zaujaly mně tyto
SHIMANO PD-T8000 XT SPD
EXUSTAR PM827
Myslíte, že je to dobrá volba? Dalo by se prosím Vás něco takového i levněji třeba?
Nové kolo, nová šlapátka :-D
Tady máš celkem masivní slevu na Shimano PD-EH500
https://www.harfasport.cz/spd-sh-pd-eh500-s...
Pokud by to byla chyba, tak třeba tohle https://www.kolo-dily.cz/pedaly-wellgo-wpd-998... pokud by ti stačila z druhé strany ohrádka.
Tak šlapátka mi dorazily a mají šroubovací piny. Prosím Vás čím fixovat ty piny ve šlapátku? Přemýšlal jsem o sekundovém lepidle nebo do šroubování pinu vložit do závitu kousek plastové fólie, jak občas dělávám nyní? Nebo něco jiného?
Pořiď nějaké speciální lepidlo na zajištění závitů (rozebiratelné). Hodí se na kole i v jiných případech. A nejen na kole. Jistota je Loctite (krapet dražší), ale poslouží i od jiných značek.
např. https://www.zbozi.cz/hledej/?q=zaji%C5%A1t%C4...
a mnoho jiných v různých hobbymarketech nebo speciálkách