Mám dvě starší kola se stejným motorem. Na obou kolech je ráfek 26" a motor evbike 36V/500W, JZ36V500W121120062.
Prosím máte nějakou dokumentaci k tomuto motoru? Nikde nemůžu najít ani technické specifikace. Z evbike mi odepsali abych si stáhnul manuál, asi nic nemají.
Zdravim,
Pokud spravne pomatuju, je to 5-6kg direct drive motory (bez predodovky). Jsou tezky, tichy, bezudrzbovy.
Co chcete o ni dozvedet?
Podle starého displeje má natočeno přes 6 tis. km, tak jsem myslel že má nárok na nová ložiska a nějakou údržbu. Na bezúdržbové řeči moc nevěřím.
Podle meho nazoru, pokud DD motor funguje - radsi vubec neotevirat:)
Cena motoru zanedbatelna (5000Kc za novy) s cenou servisu:))
Pokud vevnitr nebyla voda - pravdepodobnost poruchy minimalna.
Ak motor funguje správne tak by som do toho nebabral. Ložiská zvyknú vydržať veľmi dlho. Na mojom MP2 mám najazdené takmer 20t a ložiská sú stále OK. Ak by mali vôľu bolo by to cítiť. Možno by som skontroloval len zvonku, či je v poriadku kábel (časté miesto závad je tam kde vychádza z motora) a či sú utiahnuté všetky skrutky. A tiež či je v poriadku výplet - centrovanie aj dotiahnutie.
Dám na vás, otvírat jej tedy nebudu. Vycentrovat kola to bude určitě potřebovat.
Kabely co vedou z motoru jsou v pořádku. ale podle mně dost slabé.
Nějaké technické údaje od tohoto motoru nemáte? Já nikde nic nenašel.
Aké technické údaje myslíte? Ak motor pri 36V v 26" kolese má maximálnu rýchlosť 25-27km/h tak je to motor s 201rpm/36V. Rozmer vyzerá na klasický stator 205mm, šírka nie je známa, bude asi medzi 25-30mm. Motor by mal zvládnuť aj vyšší výkon, ale je otázne aké hrubé (alebo skôr tenké) sú fázové vodiče. Určite by šiel vylepšiť, ale aj bez toho by mohol zvládnuť 1000-1500W, samozrejme za vhodných podmienok (dostatočné otáčky) a primerane dlho. Najistejšie je nainštalovať teplotné čidlo. Zlepšené chladenie a možnosť ešte vyšších výkonov sa dá dosiahnuť pomocou ferrofluidu.
Technické údaje jakékoliv. Netušil jsem že má 201rpm/36V. Kabel do motoru je originál, viz obr.1. Neměřil jsem průřezy, ale žádná sláva to nebude. Nemám v úmyslu zněj tahat nějaký extra výkon, jen mně zajímá co od něj můžu čekat.
Jezdíme převážně po polních cestách rychlostí cca 15 Km/h, musím jezdit na přípomoc na rovinách 1-2st. v kopcích dle potřeby.
Práve som si všimol na tejto stránke pár technických údajov k diskutovanému motoru:
http://www.elektrokola-michal.cz/motor-rafek-28...
Jediný zaujímavý parameter je asi šírka statora (27mm), ostatné sú úplne štandardné hodnoty pre túto kategóriu motorov. Dá sa to považovať za 750-1000W motor.
Zdravim vsechny. Co zadat do simulatoru pro tento motor? Bafang G60 500W?
Pre simuláciu evbike motoru by som skúsil použiť niečo čo je tomu konštrukciou čo najbližšie, videl by som to na motor NineCont 2808 (treba na konci roletky s výberom motorov dať najprv "SHOW ALL") s upraveným KV na 0,8 (treba otvoriť ponuku "Show Advanced")
Diky za info. Wow, prekvapive spatne vlastnosti, resp plochost krivky ucinnosti. Az takovou hruzu jsem necekal
Ten motor zlý nie je, pravdepodobne si nesprávne interpretujete graf alebo máte nereálne očakávania :-)
Výsledok tiež závisí aj od ďalších nastavení simulátora.
Pouzivam ho, ale vyssich rychlostech, kde ma slusnou ucinnost. Ted me ale zajimaji rychlosti pod 20km/h a tam uz ucinnost prudce klesa oproti Bafangu atd, jeji prubeh kolem 10km/h je daleko horsi.
50% pri 10 km/h uz je celkem tragickych oproti 70% bafangu tamtez.
Záleží aj 50% z čoho... A ako dlho má za takých podmienok ísť.
S chlazenim neni problem pro obrovskou plochu motoru a v techto podminkach neposilam pres 200W.
Jde mi o ztratu energie na delsi ceste. Cim ten motor nahradit, nejlepe se stavajici eletronikou? Chci montaz na prednim kole, nejlepe bezprevodovy, nebo alespon naprosto spolehlivy se spolehlivou zivotnosti minimalne 30000 km.
Obávam sa že takýmto požiadavkám nevyhovie žiadny motor...
Pokiaľ ale budete jazdiť na 200W a nepoužívate rekuperáciu tak by nejaký mohutnejší sprevodovaný motor vydržať mohol, nanajvýš sa vymenia ložiská, prevody by sa zničiť pri malej záťaži nemuseli... Takéto motory sa robia aj pre výkony 350-500W. Predimenzovaním by sa mohla dosiahnuť spoľahlivosť a životnosť.
To je nemile, co se da delat. Jaka je radove zivotnost ozubenych kol, pokud je dejme tomu 10% vzdalenosti ujeto na nominalnim vykonu?
Nejaká ľahšia otázka by nebola? :-)
Ja by som priamy motor nechal, použil väčšiu batériu, zapol rekuperáciu a spotrebu neriešil... Tým sa dosiahne spoľahlivosť a ekonomická prevádzka.
:) Bohuzel trvam na LiIon baterii a s rekuperaci by sla rychle do haje. Vetsi baterii uz neuvezu, 48V/25Ah je strop.
Ted jsem ale zjistil, ze jsem spatne pochopil funkci ridici jednotky. Predpokladal jsem, ze pri ubrani plynu zustane ucinnost pro dane otacky, jako pri plnem. Podle grafu se ale chova jako bych snizil napeti, cimz se dostava opet do peknych cisel v ucinnosti i v nizkych rychlostech.
Jak nejlepe regovat RJ, abych se udrzel v oblasti maximalni ucinnosti? Intuitivne sice ubiram plyn do kopce pri zpomaleni, ale musi byt elegantnejsi metoda.
25Ah batéria by s rekuperáciou problém nemala mať ak nie je urobená z "notebookových" článkov. Aby RJ robila to čo chcete potrebovali by ste limitovať fázový prúd. Z lacných RJ to dokáže RJ Magic, špičková plne programovateľná FOC RJ by mohla byť Phaserunner od Grinu (stránky na ktorých je simulátor sú ich). Zalimitovaný fázový prúd spôsobí, že s klesajúcimi otáčkami RJ uberá príkon do motora. V kombinácii s príšľapom sa tým zachováva vyššia účinnosť za cenu toho že do strmšieho kopca proste nevyjdete...
Bohuzel uz jsem objednal sinusovou jednotku kvuli rezonancim v nizkych rychlostech, nicmene ta jednotka Phaserunner je opravdu zajimava.
Funkce omezeni max proudu by to resila. Na opravdu velka stoupani stejne davam minimalni plyn, jen aby tahnul samotne kolo a jedu na lehky prevod, s tim jsem smireny. Omezeni max proudu nastavitelne potenciometem by myslim slo udelat dodatecnym kontrolerem. Standartni pocitac KT LCD3 umi proud omezit jen na polovinu maxima, ale pouzit jeho funkci plyn + PAS a omezovat RJ pres napetovy signal plynu se zpetnou vazbou od proudoveho suntu by mohlo fungovat. Take by slo pouzit pro dalsi peknou funkci Phaserunneru, prime ovladani krouticiho momentu (proudu), namisto bezneho ovladani rychlosti (napeti), ktere mi zoufale nevyhovuje.
Jinak pokud vim, LiIon melke dobijeci cykly sice neznici, ale rozhodne jim neprospivaji. Rad bych, aby mi baterie par let vydrzela a najezdy nemam prave male.
Na priame ovládanie krútiaceho momentu je nutné spätnú väzbu odvodiť od fázového prúdu. Taktiež fázový prúd je zodpovedný za straty/účinnosť. Meranie fázového prúdu nie je tak jednoduché ako meranie prúdu z batérie.
Rekuperácia batérii neškodí pokiaľ je prúd primeraný. Problém je pri malých (4-5p) batériách, obzvlášť z nevhodných článkov typu NCR18650B, Sasung 26F/J a pod.
Mohl byste mi prosim osvetlit vyznam pojmu "fazovy proud"? Jedna se o proud do jednotlivych vinuti statoru, nebo neco jineho?
Áno, fázový prúd tečie z RJ do motora a napája vinutia statora. Meranie je problematické nakoľko prúd je striedavý a priebehy napätia aj prúdu sú zložité a menia sa v závislosti od budiaceho režimu RJ.
Nemylim-li se, slo by merit pres maly sunt na proudovem kabelu motoru, navzorkovat na frekvenci kolem 1kHz a secist kladne vzorky v intervalu kolem 0,1s. Vysledek srovnat s hodnotou danou potenciometrem a podle toho pridat, nebo ubrat napeti do vstupu plynu.
To by skôr nešlo, keď tak používa sa hall senzor prúdu aby to bolo galvanicky oddelené. Vzorkovanie by mohlo byť synchronizované s komutáciou na základe signálu z hall sond alebo analýzou hodnôt (prúd netečie jednou fázou stále ale v tej dobe tečie druhými dvomi, merať všetky 3 je zbytočné).
Mate pravdu, provedeni s hallovou sondou je prinejmensim jednodussi. Reseni s prerusenim od polohove hallovy sondy jsem uvazoval, ale proste casove deleni mi prislo jednodussi, na druhou stranu u uhloveho deleni nehrozi kolisani v nizkych otackach.
Musel jsem rozebrat motor, odešlo ložisko na straně rozety, tak sem dávám naměřené hodnoty.
Popis motor 36V 500W
Evbike JZ36V500W121120062
51 polů cívek, velikost 10,11x26,38 mm
46 magnetů, velikost 13,41x27,07 mm výška 3 mm
vinutí cívky statoru je prům. 0,55 mm - počet závitů nelze spočítat
počet plechů statoru je 55 ks, síla plechu vychází 0,48 mm
2x ložisko ZVL 6202 2RSR - 53x15x11 2x zakryté (pogumované železo)
2x gufero 28x15x7
15mm je průměr hřídele
Zástrčka pro motor (3+6 kolíků):
3x silový drát prům. kolíku 1,45 mm
6x datový drát prům. kolíku 0,95 mm
červený drát - asi napájení +
černý drát - asi kostra
modrý drát - levé Hal
žlutý drát - střední Hal
zelený drát - pravé Hal
bílý drát nezapojen - jen zastrčen do chráničky