Dobrý den. Fakt už nevím kde se zeptat, takže prosím.... Mám možnost si koupit cyklotrenažér, ten kde se zadní kolo upíná právě do cyklotrenažéru. Jenže upínání je na tomto trenažéru kompatibilní s rychloupínacím systémem, ale já mám klasickou (starou) favoritku, kde je zadní kolo chytlé maticemi. Dá se to nějak vyřešit? Prosím sarkasmus stranou, kdybych věděl, tak se neptám, děkuji
Záleží na tvaru toho upínání, ale normální matici by to mělo pobrat.
Měl jsem naopak trochu problém s uchycením rychloupínáku. Na straně matice pohoda, ale samotný upínák byl jakoby čtverhranný a nesednul do toho. Musel jsem vyměnit za kulatý.
Takže kdyby tam matice rovnou nesedla, tah maličko zaimprovizovat, hledat jiný tvar matice (bacha na stoupání závitu, výběr bude omezenější), nebo matici krapet upravit.
Vem sebou zadní kolo a zkus na místě. Taky se samotným zadním kolem se bude na zkoušku líp manipulovat, než s celým vehiklem.
Děkuji, to zní pozitivně. Ta matice je ta s tím kloboučkem, aby se do té matice nikdo nejebl. Nevím jak to lépe popsat
No tak s tou by to tam snad mělo držet ještě líp.
Akorát jen aby tam nepřekážela ta patka přehazky, nebo co je to na té fotce vedle matice.
Jj přesně, uchycení přehazovačky. Ale koukám na kolo a je to jen blbě vyfocené. Ve skutečnosti je mezi tím cca 1cm prostoru
Koukám na to co mám doma tahle matice by do uchycení bezproblémově sedla, a je potřeba nejvýš 1 cm prostoru.
Rychloupinak tam v klidu namontuješ.
Zadní náboj klasického favorita s/bez rychloupínáku se lišil jen osičkou.
-sundej kolečko (speciální klíč , tvz stahovák)
-povol matice na osičce (plochy klič 15+normalni klič 17)
-u kuliček vyměn vyzelinu
-nahoď tam dutou osičku (včetně nových konusů) (jsou horské a silniční různé délky, kup tu silniční)
-do dute osičky navlekni rychloupinak , nastav tak aby šel rozumně doklapnout.
A nebo jednodušší cesta, koupit nějaké laciné jeté zadní kolo ze silničky už s rychloupínákem. Já mám v jednom favoritím rámu na trenažeru i zadní kolo z treka. Favorit je kravsky velkej, takže se tam v pohodě vešlo, jen jsem musel zadní vidlici krapet roztáhnout. Ale u verglu jen na trenažer to už je stejně jedno.
Tak mi moje řešení přišlo jako moc komplikované, tak jsem je původně spolkla, ale když tu tak čtu tvůj popis...
Kvůli tomu, že z běžných plášťů na cyklotrenažéru lítá děsná spousta černého smetí, tak jsem si kvůli němu koupila ještě jedno zadní kolo (s rychloupínákem). Nejlevnější ráfek, hladký plášť taky spíše z lowendové kategorie. A zabila jsem tím pádem dvě mouchy jednou ranou.
se ti to zabíjí mouchy v zimě, když sou malátné chladem :-p
Ifčo, možná můj návod vypadá složitě (čtu mezi řádky), ale pro člověka který jezdí na kole a sám si ho udržuje je to 20 minut i s umytím rukou.
To jsi dobrý. Já když něco dělám, tak mi nejvic času vždycky zabere to hledání nářadí a hlavně následný úklid. :-))