K čemu je to dobré? Parametry to má velmi mizerné.
Parametre sú úplne v poriadku, je to kvalitný značkový článok s vysokou kapacitou. To samozrejme neznamená že je vhodný na všetko a pre každého.
Nie je vhodný na stavbu malej batérie pre použitie s vyššími výkonmi. Je vhodný na stavbu väčších batérií zameraných na kapacitu pri relatívne nízkych odberoch. Okrem iného idem skladať 14s18p (52V/62Ah) a pravdepodobne 14s20p (52V/69Ah). Zabudované napevno v trojuholníku bicykla, RJ Magic cca 1400W max + hub motor Mxus 3K Turbo 4T. Určenie - dopravný prostriedok a dlhé výlety cez sezónu. Predpokladaná životnosť batérie pri takejto prevádzke 5-8r, možno aj viac. Vďaka veľkej kapacite bude bežne batéria využívaná v rozsahu napätí kde sa články minimálne opotrebúvajú a plné nabitie bude potrebné len pred občasnými extra dlhými výjazdmi.
A váha ? Z kolika článků to skládáš ?
Vaha baterky je jiste nad 10 kg:)
Ale pri mensi vaze baterka bude mit mizernou zivotnost. Neco za neco:)
Kolik stoji jeden clanek?
Cinane maji za 2.6$, tak asi 3.5-4 euro s dopravou a clem.
Váha celej batérie bez obalu sa zvykne približne počítať ako 50g x počet článkov (článok má 46-48g, takže s ďalšími použitými materiálmi sa to zmestí do 50g/ks).
14s20p = 280ks = cca 14kg. S Al krabicou, káblami, ističom, BMS a ktovie čím by a to malo zmestiť do 16kg. "Papierová" kapacita takmer 3,5kWh, reálne využiteľná asi 3,3kWh...
A ten těžší motor kvůli točáku?
Je to robustný, spoľahlivý motor s vysokou účinnosťou a vďaka halde medi, magnetov a železa môže dosiahnuť aj veľký krútiaci moment a vysoký výkon - to záleží hodne od riadiacej jednotky, konkrétne v tomto prípade ale ide skôr o tú spoľahlivosť, robustnosť a účinnosť a tiež schopnosť efektívne rekuperovať, čo predovšetkým výrazne zlepšuje brzdné schopnosti stroja a šetrí brzdy mechanické (výmena platničiek po 8tis.km, vzadu brzdové gumky stále dobré, minimálne sezónu ešte vydržia, možno viac.) Motor je po dvoch sezónach a 9,3tis. km stále ako nový aj napriek tomu že jazdím často na plný plyn rýchlosťami okolo 50km/h. Má veľkú rezervu. Nejazdím len asfalt, vybehnem aj na polia, lesné cesty, aj keď toho je menej.
Chystám ďalší väčší nákup, tentokrát to budú Samsung 29E a zrejme Sanyo GA...
Už jsem Vás jednou kontaktoval ohledně repasu baterie. Minulou sezonu to ještě spravilo teplé počasí ,ale letos už tomu nevěřím . Baterie je ev-bike 36v 13ah. 3 sezony pomáhala střeďáku mých 110kg tahat do kopců. Zajímalo by mě na kolik by to přišlo a jestli by jste měl zájem to udělat. Děkuji. Pokud nechcete tady zveřejňovat podrobnosti tak na můj email: [email protected]
Dovolím si přisrat se do debaty o bateriích.
Běžně se kuchají baterie z notebooků a berou se z nich zdravé 18650 články.
Já mám opačnou potřebu. Včera mi bez varování definitivně chcípla baterie v notebooku.
Na vícero místech jsem četl varování, že ryze amatérsky nelze měnit články v těhle bateriích. Že řešením je jedině nová baterie, nebo odborný firemní repas.
Stejně se ale ještě zkusím zeptat tady - dá se to, nebo ne ? máte s tím někdo zkušenost ?
Ak už "chcípla" tak šance sú mizivé... Elektronika sa nadobro zablokuje a hotovo. Články treba vymeniť pred tým ako sa toto stane.
Do poslední chvíle jela úplně v pohodě, noťas vydržel na baterii víc jak hodinu (nevím přesně, používal jsem jen krátkodobě, ale opakovaně). Pak najednou bez napájení ani ťuk.
Takže novou.
Nabízí je za zajímavou cenu i na Aliexpressu. Spolehnul bys na ně ? Mám dojem podle vzhledu, že ty, co tady nabízejí za dvojnásobnou cenu, jsou ze stejného zdroje.
Věřil bys jim ? Hlavně teda kvůli bezpečnosti. S kapacitou nebo extra výdrží si iluze nedělám, stejně noťas používám vždycky jen na chvilku a jak to jde, dávám nabíjení.
Tak ak šla do poslednej chvíle celkom dobre to musela prdnúť elektronika a články ešte nie sú zlé. Tým pádom zrejme nie je čo opravovať, akurát si tak články vybrať a na niečo ešte použiť...
Batérie z číny sú otázne, sú tam aj podvodníci aj seriózni predajcovia/výrobcovia, možno by stálo za to preštudovať fóra či to niekto testoval, prípadne mal otvorené, alebo má inak overené... Samotný predávajúci ani nemusí tušiť čo vlastne predáva...
Je ale možné že ani kúpa tu nemusí byť výhra, môže to byť rovnako čínsky šmejdové len drahšie, ale skôr to ide reklamovať a možete aspoň dúfať, že predávajúci to má nejak preverené a že určitý výber z jeho strany tam bol.
Tak pozor, změna !
Teď jsem startoval noťasa a jen tak jsem zkusil, jestli přece jenom baterka něco dá.
A dala. Skoro normálně začal nabíhat. Až těsně před dokončením startu začal vřískat, že dochází šťáva. tak jsem ho napojil na zásuvku.
Takže elektronika asi nebude kaput.
Dá se s tím v tomhle stavu něco dělat ?
Taky se umím trochu v lecčems pošťourat, i v elektrice. Ale kolem elektroniky spíš jen ty mechanický věci, takže s nějakým běžným pájením si poradím (pomocí vody na nerez téměř čehokoliv k čemukoliv).
Když vyhořet, tak ve vlastní režii :-))
Opatrne otvoriť (baterku), bude to babračka... Zmerať napätia článkov...
Teď se dokonce tváří, že se nabíjí. Před cca půlhodinou měla 40%, teď 48%.
Včera ani ťuk, úplná 0 %.
Tak nevím, co si o tom myslet...
Baterii do NB jsem kupoval někde z Anglie, není to určitě ebay. Slouží tam zas asi 3 roky. Najdi ji podle typu baterie.
Opravit se určitě dá, jenom ji otevřít tak aby zase pepidlem držela pohromadě bude k vzteku.
Po osobní zkušenosti baterie z číny NE.
Teď to zas vypadá, jak když normálně drží.
Na mě to dělá dojem, že si včera nedokázala elektronika poradit s úplně vybitýma baterkama a nespustilo nabíjení.
Na dnešek se ty baterie po včerejším provozu trošičku nadechly, tak se nabíjení chytlo a běží.
Ozkouším, jak dlouho mi pojede noťas jen z plně nabité baterie.
Podobný problém mají i moderní elektronické nabíječky na autobaterie. Na úplně vybitou (byť třeba novou) se nechytají, "nevidí ji". Jak se alespoň maličko oživí, už nabíjí v pohodě, do plna.
Nenchávej to vybíjet do dna, při 50% už začni nabíjet, je to jistota.
Kdyz ja ten notas pouzivam jen prilezitostne. Jen kdyz nekam jedu, nebo kdyz nejaky program bezi jen pod Widlema. Jinak mi doma huci na stole PC s tucnakem.
Takze kdyz ho pouziju, tak obvykle dobiju do plna a odlozim. Ale tentokrat to vypadalo, ze snad behem tydne az deseti dnu sel samovybijenim do dna. To se jeste nestalo. Chova se to nejak divne.
Môže to byť chyba elektroniky ale aj článkov... Aktuálne analyzujem články z Bosch batérie (dostala nové tak ma zaujíma ako sú na tom tie staré). Napätia boli totálne rozhodené, preto nemala kapacitu, nabíjanie stopli 2 skupiny s napätím cez 4V a vybíjanie zase ostatné ktoré boli medzi 3,6 a 3,7V. Testy ukázali že niektoré články majú výrazné samovybíjanie a to je dôvod prečo to po zime takto vyzeralo. Kapacitou dá sa povedať šli z 2,2 na 1,7-1,8Ah. ACIR väčšina okolo 35-36mOhm.
Keby sa boli externe zrovnali možno by ešte sezónu vydržali... Takže ak batérii výrazne klesá kapacita môže to byť aj rozbalancovaním a externé dobalancovanie by ju na čas mohlo vrátiť do hry... To ma vedie k presvedčeniu že nie je zlý nápad mať na batérii možnosť premerať a dobalancovať bez nejakého zásadného rozoberania.
Přesně tak, tohle je problém i té mé staré Lionky, když byla v servisu ještě v záruce, tak zjistili rozbalancování, jak říkali, tak by musela být zapojená na nabíječku alespoň týden, aby to BMS trošku vybalancovala, bohužel to balancuje hodně malými proudy. Takže rozhodně je dobré mít vyvedené servisní konektory, a starší baterku čas od času zkontrolovat a třeba externě dobalancovat. Jak vidno, ani ten Jindrou chválený skvělý drahý Bosch, kde baterie stojí 2xtolik, než by stála jiná neznačková, nemá toto lépe ošetřené...
Tie BMS-ká zvládnu dobalancovať iba malé rozdiely zdravých článkov, akonáhle sa v batérii objaví čo i len jeden článok s väčším samovybíjaním tak sa to začne rozchádzať, a najviac sa to prejaví po zime, kedy batéria nebola dobíjaním balancovaná vôbec...
Tak baterie v notebooku zas drží jak zamlada. Dneska jsem na ní jel několik hodin bez problému. Takže asi bude v pořádku a byl jen nějaký chaos v tom, že se záhadně do mrtě vybila a pak v nabíjení, že prázdnou to nevidělo.
Budu si to muset víc hlídat.
Ten Bosch má / nemá balancování?
To je otázne, mám konkrétne powerpack 300, je to z tých prvých ktoré Bosch začal robiť, na BMS nie je vidieť nič čo by vyzeralo ako séria 10ks balančných rezistorov... Ak tam aj balancovanie je, tak vcelku chabé lebo tam nie je nič čo by nejaký solídnejší prúd mohlo zvládnuť... Ale skôr mi to príde že tam balancovanie nie je.
Lubo květen se nezadržitelně blíží:-)
Sice jsem ještě nevyjel a tak ještě nevím jak to budu zvládat. Ja doufám že to zvládnu. Moje představa je každopádně 13s/7p a články se zátěží alespoň 15A. Celková kapacita dle článků od 15 do 20Ah. Každopádně BMS s vývodem na vypínač abych to měl jednotne. Tak pouvažuj co by bylo vhodné.