Máte někdo konkrétní zkušenost s reklamací na Alim ?
Nemám problém s dohodnutím náhrady, jen s formalitama postupu. Prodejce mi odepsal, že balíček neprošel přes celnici (??) a že se jim vrátil. A že mám otevřít spor, že mi budou vráceny peníze.
Motám se ale v tom otevření sporu, furt dokola mě to vrací ke komunikaci s prodejcem.
Můžete někdo (kdo už jste to řešil) poradit, krok za krokem. Dík
(sice jen blbý necelý tři eura za kladky k přehazce, ale aspoň se zas něco dalšího člověk přiučí :-)
Musíš najít volbu "open dispute". Vtip je v tom, že třeba v tefonu se obsah stránek zobrazuje jinak, než v pc a tato volba tam není. Stejně třeba v jejich aplikaci.
Asi byla chyba jít do toho v "českém překladu", i když tlačítka byla úplně stejná.
Takže v originále jsem se proklofnul trošku dál, ale nic moc mi to stejně neřeší.
Těžko takhle radit. U mě to vypadá úplně jinak. To děláš na pc nebo telefonu?
Tohle se ti nenabídne?
Z PC.
Jo, přehled objednávek mám stejný. Ta moje fotka je pokračování, když rozkliknu ten spor.
Pokud jste již potvrdili obdržení objednávky, ale nejste spokojeni s kvalitou položek nebo jste vůbec nezískali vůbec nic, stále můžete zahájit spor až do 15 dnů po potvrzení položky "Objednávka přijata".
To znamená chceš otevřít spor až po 15 dnech co jsi potvrdil zboží. Už nejde :-(
Doručení jsem jim ale nepotvrdil. Naopak oni mi odepsali, že zásilka se někde zadrhnula (celnice ?).
No, uvidím, napsal jsem prodejci, ať to pošle znovu. Tak uvidím, co odepíše. Na BF doporučují negativní hodnocení, že na to číňan slyší.
V nejhorším je to jen pár korun, v porovnání s tím, co všechno přišlo včas a v pohodě.
Pokud jsi doručení nepotvrdil, automaticky se objednávka ukončuje po 60 dnech. Potom máš ještě 15 dnů na případné otevření sporu.
Zřejmě pokud jim přišlo zboží zpátky (špatná adresa, na clo je to nepatrná částka i velikost) je na cestě 2 měsíce plus vaše korespondence. Prosvihnuty čas. Měl si reklamovat už po 30 dnech.
Objednal jsem 8.11.18, takže dneska je to 81 dnů. Takže počkám na jejich reakci a pak zkusím ještě ten negativ :-) Holt jsem čekal moc dlouho.
Ale například kazeta, objednaná ve stejný den mi dorazila taky až po tom 75 denním limitu. njn, je to trochu loterie, ale ne zas moc.
Jednou se mi stalo, že jsem reklamoval po snad 40 dnech, dostal peníze zpět a po dvou měsících přišlo toulající se zboží. Jinak je drtivá většina zboží od 25 dnů do 35 doručená. Z německého skladu do 10 dnů
Jo, některé věci skutečně obratem.
V jeden den objednané kazety u jednoho obchodníka na dvě adresy - první ani ne po měsíci, druhá po dvou a půl.
Něco se občas toulá, tohle podle nich ale prý už ne.
Ta doba dodání je u různých prodejců jiná. Je dobré otevřít spor tak pět dní před koncem. Potom je fér prodloužit lhůtu o měsíc a po té si nechat vrátit prachy. Zrovna teď jsem to tak udělal u zimních treter. Balík na dva měsíce "zmizel" u České pošty.