Prosím o radu, koupil jsem si kolo s motorem vzadu a mám tuto řídící jednotku:
CE:G3M 20211-1592-16 z jednotky vedou kulaté vodotěsné konektory a já potřebuji připojit akcelerátor. Nevíte jestli ve sdruženém kabelu, který vede do rozbočovací krabičky pod řídítky je vyveden i akcelerátor a nebo musím vlézt do jednotky a vytáhnout dráty zvlášť, hlavně kam je zapojit. Kolo používám jen na výlety po okolí mimo veřejné komunikace tak problém s předpisy neřeším. Jelikož mám endoprotézu tak je pro mě rozjezd těžko řešitelný.
Děkuji za pomoc Olan
Nič nehovoriace označenie RJ... Chcelo by to aspoň fotky tej RJ, prípadne aj značku bicykla a pod...
Google ukazuje tohle:
https://batt.co.jp/products/detail/59871768
Pokud na rozjezd kolo potrebuje slapani - tak RJ urcite ma PAS.
Nejednoduse vyskouset i pripojit rukojet plynu k PAS.
O tom jsem také uvažoval,tam jeblbý ten sdružený kabel co vede rámem do jakéhosi rozbočovače. Zítra se to pokusím rozebrat a třeba na něco přijdu. Dám určitě vědět. Díky
V rozbočovači u řídítek když jej rozděláte tak je konektor na displej 2x konektro na brzdy a jeden na plyn je to tedy možné zapojit tam.
dnes jsem rozebral co se dalo. rozbočovač pod řídítky se mi nepodařilo rozebrat, je slepený. tudy cesta asi nepovede.V konektoru sdruženého kabelu je deset pinů, kabel však má devět žil, zapojených je pouze osm.Devátý drát(hnědý) je nezapojen (úmyslně zkrácený).Zkusím tedy jít cestou přes PAS. Kdybych sehnal zapojení sdruženého konektoru tak bych to zapojil přímo v jednotce a natáhnul bych k plynu nový kablík. Jestli se to nebude nějak ovlivňovat tak je to asi jedno jestli to zapojím paralelně k PAS taky v jednotce.
Mate foto toho rozbočovače? Zapojení na Pas vám to fungovat nebude tam je princip funkce jiný. PAS dává impulzy a podle počtu impulzů vám ŘJ pomáhá. U plynu chodí signální napětí mezi ccca 1-4,5V a podle výše napětí motor jede.
Máte pravdu, to fungovat nemůže! rozebral jsem ŘJ a zjistil že do sdruženýho konektoru vede 8vodičů. Bohužel rozdělovač (obr.1) je slepený a nedá se normálně rozebrat.Budu muset vzít šlusmetr a najít vodiče, který vedou do ovladače (obr.2), dále který vedou k brzdám a potom co zbyde bude plyn. Měly by být tři + - ten třetí bude proměnný. To je práce na celý den a je lepší když jsou dva a je nad nulou.
Myslel jsem že tam máte trochu jiný tento opravdu rozdělatelný není. Je možné že to řídící jednotka ani nepodporuje nebo to vůbec není vedené sdruženou kabeláží.
Mám takový pocit, že je to marný, je to marný, je to marný. Díval jsem se u Číňanů, ty chtěj za ŘJ kolem 800 Kč. Problém je, že to nemaj osazený
kulatými konektory, připomíná mi to pohádku o kohoutkovi a slepičce. V servisech vám nic neřeknou, asi vědí prd. Nabízej mi jednotku + LCD display za 4500 Kč, zbláznili se.
Ja obvykle kupuji RJ za 200Kc, pak celou hodinu letuju sve konektory: XT60 napeti, MT60 silovy vodice, MT30 - plyn. Pak vse RJ (5 nepouzitych+5 pouzitych) a vse motory (asi 6 kusu) maji stejny konektory a lze navzajem menit.
Jiste, kompatibilita neni 100%:(
Měl jsem jedno kolo s tímto přepínačem, nemá vývody na páčku, ani ř. jednotka to neumí. Dej foto ř. jednotky.
promiň podle fotky nahoře to jednotka musí umět. Moje to neuměla.
http://nd05.jxs.cz/907/806/05928a1bf4_83964171...
kdybych se pořádně podíval na štítek tak je to jasný: Throttle 1,2-4,4 v. Dnes sem to všechno rozebral a změřil a vyšlo mi toto viz obrázek. Do rozbočovače vede 8 vodičů, ale zapojených je 6 . Takže je to jasný, na plynovou páčku, což je vlastně proměnný odpor se přivede +5V(fialový),zem (černý) a šedý označený jako H1, to je vlastně střed potenciometru. Musím tedy natáhnout kostrou kola třívodičový kablík a musí to makat. Schválně jsem to takhle popsal, protože ne každý je slaboproudař s 50letou praxí jako já.
Dnes jsem namontoval páčku a vše OK. Jenom oprava, šedý vodič nevede na H1 ale na HV, toť vše.
dnes jsem zkusil kolo v ostrém provozu a zjistil,že to nějak nefunguje. Když nasednu a otočím páčkou tak se to trochu rozjede, jak ale šlápnu do pedálů tak plyn nereaguje, musím změřit jak je to s výstupním napětí.