Hledal jsem docela něco jiného, ale vykouklo na mě tohle.
https://www.tailfin.cc/
zdá se, že mají solidně vymyšleno jak naložit brašny na karbonovou silničku a vzít si s sebou trochu víc věcí než nářadí, náhradní spodky a kartáček na zuby.
Ale levné to není.
300 liber cca 10000Kč. To opravdu není levné.
Na co se to upevňuje na úrovni osy zadního kola? Z videa to vypadá na nějaké prodloužení osy.
To i s brašnou :-)
Jinrm 250 liber, 7400 Kč, no je to z karbonu.
Ano, vypadá to, že vymění osičku a na to ten forichtung zavěsí.
Někdo šikovný by tohle asi dovedl spáchat sám, prostě podepřít nosič na sedlovku o osičku, osičky s čudlama má extrawheel
https://www.azub.cz/extrawheel-oficialni...
Možná by šlo něco dobastlit.
Nojo, ale tak elegantní to žádný bastlíř neudělá. Pokud chceš elegantní nosič a brašny na silničku, tak vyklop 300 liber a je to. Nebo si vezmi trekkinga s obyčejným nosičem a obyčejnými kapsami. Ono při cestování natěžko o nějakou eleganci už moc nejde. Když se jede se stanem, tak se ten zadní nosič velice rychle změní v pojízdnou sušárnu prádla a vypadáš jako malebný cikánský povoz.
To určitě neudělá.
Jestli na zelenáčovi vyjedu, přeplatím si...
Hlavně, že tubje ta možnost.
....nevěřím vlastním očím- TY, zastánce pravidla "koupí dej vydělat druhým" a odpůrce "bastlení" chceš šetřit a narušovat ladnost průmyslové výroby? Myslím si, že karbonová silnička je určena na jiné využití, než pro turistiku "na těžko" a ověšení brašnami s 15-20kg nákladem. No a kdo může vysolit patřičnou sumu za kolo, pro toho je kultový nosič "malina".....;-)
Ne, já nic bastlit nehodlám, jen naznačuji, jak by to šlo řešit, využitím té osičky z extrawheelu.
Uměl bych to možná i vykonstruovat a nakreslit, ale pouštět se do toho nebudu.
Já jestli vyjedu na zelenáčovi, tak v plné parádě a s originálním nosičem i brašnama a nepovezu 15 kilo ale takových 5-6 kg.... :-)
A pokud má vzadu pevnou osu, tak to taky půjde?
Není lepší a levnější řešení bikepackingové brašny?
http://www.bikepacking.com/bikes/niner-rlt-9...
Není, já teda mám nosič na sedlovku, aje je to podobné, strašně málo místa a omezená váha, abys tu karbonovou sedlovku nezlomil.
Pověsit si dvě brašny na silničku je luxus.
Z dostihového koně udělat soumara, z Ferrari rodinného kombíka s koulí a zahrádkou... :-)
Jak chceš jet na déle než jeden den, to prostě jinak nejde.
Batoh na zádech je horší řešení, a úplně nejhorší, je mít batoh a ještě tohle, protože na podzim potřebuješ nepromokavou bundu a ta se ti do tohohle už fakt nevejde.
Já bych tedy na silničku moc bagáže nedával... ty kola nejsou koncipovaný jako nákladní soumaři. Za ty peníze mi přijde mnohem lepší řešení Extrawheel. I když.. tam je taky zvýšené namáhání zadní stavby, tak je to prašť jako uhoď :(
Soudě dle některých jezdců, včetně mě:), jsou koncipovaný i jako soumaři :)
Já používám podsedlový vak , je to vodotěsné, překvapivě skladné, na sedlo a sedlovku přidělané za chvilku a pak je to jednoduchá taška , zároveň dobrý blatník :)
Nevýhoda lehce to znervoznuje silničkáře jedoucí v háku, maličko to kmitá ze strany na stranu, ale fakt málo :D
Extrawheel mám, ještě jsem ho nevytáh.
Jel s ním Šíravík a pokud se pamatuji psal že ve vyšší rychlosti se rozvibruje, ale to by mě asi neomezovalo.
Spíš to kolo navíc bude vadit při manipulrci, naklání do vlaku, a tak.
Nepotřebuju moc větší váhu, spíš objem, protože s tou brašnou na sedlovku fakt nemám ani triko navíc.
V tom je ten fór. Čím větší pořídíš bagáž, tím víc těch triček navíc povezeš. Nakonec budeš shánět silnější dráty do vejpletu...
To ne, Rondo, chce to jen o malinko víc věcí, když se ochladí, zaprší nebo něco takového, tak bych dojel, proto poslední cesta napodzim byla nosič plus velmi lehounký batoh s těma hadrama proti vodě a mrazu. Mít šanci to dát na nosič je výhra.
Řešení od sousedů, jen ty vzpěry opřít o osu kola
https://www.lightinthebox.com/cz/p/zapad-biking...
No, to je přesně to, co bych u karbovového rámu nikdy nedělal, vůbec není stavěn na příčné zatížení.....
... vzpěry opřít o osu ...
buď trochu kreativní!
Jak jinak než tam dát tu delší osu, ale to už jsem psal asi před 3 hodinama..
psal hlouposti...
neobjevuj Ameriku, šoupnout tam osičku s extrawheelu a je dobastleno, dá se koupit zvlášť...
Možná jsem mimo, co myslíte? Nosič by šel upevnit pomocí této věcičky:
https://www.kupkolo.cz/uchyt-pomocny-na-zadni...
Dcera má kolo bez dírek na nosič a tohle mne zaujalo.
To vypadá na šikovné udělátko! Dík
Teda, co si myslíte o tom úchytu? Že jsem mimoň, to vím dávno :-))
Nevím co si myslet, není to drahé tak jsem to objednal a uvidím, co to udělá.
Mohlo by to fungovat s tím nosičem na sedlovku, jen jestli to nedopadne tak jak říká Šíravík, že ten nosič bude moc blízko za sedlem a budu kopat do brašen.
...stačilo by "přibastlit" dvě lehké vzpěry z laminátových prutů stanu+ objímky(dole uchycené pod šrouby blatníku/rychloupínáku a nahoře do přidané objímky na konec sedlovky). Nemusel bys nic kupovat a sedlovce by "odlehlo"..
U té silničky je ten problém, že žádné otvory pro šrouby blatníku silnička nemá, i s těmi blatníky je pak trochu oser.
Chytnout se objímkou za karbonovou zadní vidlici taky není dobrý nápad, takže ti hoši vymysleli řešení že se chytnou na tu osičku kola, což je vlastně jediná možnost.
....i pod rychloupínák to jde a nemusí být ani nová oska- však tam nebude 10kg..;-)
no, spíš bych řekl, že to pod rychloupínák nejde, vadí tam ta vidlice....
Ten karbonovej nosič je echt hnusnej :-)
Kus plechu by pod rychloupínák určitě šel, v Azubu bych koupil klasický titanový nosič, pomocí objímek s gumovými podložkami bych ho uchytil pod sedlem za zadní stavbu a pověsil na něj Ortlieby, zadní, nebo přední, dle libosti..
https://www.azub.cz/tubus-adapter-pro-uchyceni...
https://www.azub.cz/titanovy-zadni-nosic-na...
Kdybych to chtěl bastlit, tak spíš použiju tu osičku pro extrawheel a nebudu strkat žádnou podložku pod rychloupínák.
A taky bych spíš než za rám to chytal na tu sedlovku, jako oni. Ta je přeci jenom fortelnější. Jakékoliv příčné zatížení na karbonové trubky bych se asi bál dát.
Ale nemyslím si, že je to extrahnusné, jen extrahbnusná je cena.
Spíš mne teď napadlo, že při použití klasického nosiče bys ty Ortlieby nejspíš okopával patama, ta zadní stavba je extrémně krátká.
No, je velmi nejisté, jestli na zelenáčovi vyjedu, ale jestli se rozhodnu, tak koupím ten originál i s brašnama, protože pak to bude fakt velká cesta....
Teď jsem rád, když sejdu schody.
Nosič pro Jindru:
https://www.medihum.cz/1365-nosidlo?gclid...
:-)
kašpare, mâm širší sortiment na výběr
https://www.hrbitovnizbozi.cz/www...
Jindro, pro to Tvý cestování by byl ideální gravel - je to rychlý kolo, současně i do terénu, můžeš na něj dát klasický nosič... :-)
Ideální je to s motorem :-)
Ale nechci to jen tak vzdát a ještě bych se rád projel. A na té lehounké silničce se fakt jede parádně, jen si moci sebou vzít o malinko víc věcí, no a vyměnit nášlapy za platformy, protože ten kotník fakt z těch nášlapů už nevykroutím.
Uvidíme jak to všechno dopadne. Jak píše Brahma, pokud vyjedu, tak nějakých 10 za to karbonové nosítko nebude žádná extrémní položka.
....a to je nějaký problém pro ing. strojaře? Řekl bych, že jde spíš o tvrdohlavě prosadit svý řešení(to je orig. předražený,ale IN nosič na karbon) a udělat z lehoučkýho kola soumara jen pro "lepší pocit z jízdy"...:-(
já jsem stavař :-)
ocelové konstrukce jsou takovým mezi oborem....
Na té silničce se opravdu jede dobře, jsou to dva roky, co jsem na tom dokázal švihat 180 denně.
Vozil jsem s sebou 3,5 kg, a vidíš výše, jak to vypadalo.
Potřebuji zhruba 5 kg, chci-li se vydat na 2Oti denní cestu, a to fakt každý den peru, abych nevezl ani hadřík navíc.
Nevím jestli ten nosič je "předražený" když je z karbonu, ale drahý je fest. Ale zdá se, že to řešení je velmi lehké, praktické, a komplexní, včetně superlehkých brašen (ty Ortlieby jsou o dost těžší).
Prostě když už se honí gramy, tak se honí gramy, jakkoliv je to kokotina, když si vezeš 20 kg přebytečných kolem pasu.....
Nestavím se párkrát Pod ledem, a mám na to hned :-)
...nebo dát dole pár kilo "z opasku" a vzít toho treka-jelo by to stejně dobře i s duralem....;-)
Být na jeho místě, asi bych to koupil taky, nač vymýšlet něco, s čím už si dal práci někdo jiný a dotáhl do k dokonalosti. V brašnách nepoveze nic extrémně těžkého, soumara z toho kola neudělá, jen rozšíří možnost jeho využití, si myslím.
Mně by spíš vadila ta starost, pořád kolo hlídat, aby mi ho někdo nešlohnul, spíš se přikláním ke kompromisnímu řešení, sbalit se nalehko, ale vyrazit na těžším, ošklivém, kvalitním ocelovém horském kole, po kterém ani pes neštěkne, nemusím se o něj bát, když s ním fláknu do škarpy, nemusím se bát, že se rozpadne jako karbon, s takovým obyčejným kolem je jeden mnohem svobodnější, si myslím, a když mi ho někdo přeci jen ukradne, nevznikne mi až tak zásadní škoda, protože ty nejcennější věci stejně nosím vždy s sebou..
Vzhledem k tomu, že to vypadá na jednu z posledních Jindrových bezmotorových cest, tak bych mu to neošklivil a nerozmlouval. Hlavně ať vyjede a užije si to.
Tož, když Zelenáš uveze metrákového Jindru, tak lehká Soňa může na ten nosič naložit aspoň 30kg!
A dobastlit by se to dalo za použití části z karbonové vidlice...
....ae ona s ním na kole nejezdí, že by mu to odvezla(aspoň to nezmiňoval)...:-))
Když dá Soni pořádnej motor, tak mu Soňa může dělat soumara a Jindra může jet na Zelenáčovi na lehko za svý. Myslím, že by Soňi tak akorát stačil, a kdyby ne, byla by v hotelu dřív a objednala by mu pivo a jídlo :-)
Ale jezdí, má i slušné kolo :-)
Tu druhou rotku jsem tady už dával, když jeden pitomec nebyi schopný pochopit, že rámy mohou mít různou geometrii a prito i sedlovka jndnou čouhá víc a jindyy míň, u rámu stejné velikosti.
21:20 a už se ti pletou písmenka na klábosnici?!?
Musí rejpat, a to jsem na ní fakt hodnej.
Dneska byla noc krátká, ale vyzkoušel jsem grandlehárnu, musím doladit detaily, ale půjde to
No, dej na Rondu. Kamoš si udělal krásnej domeček a má s tím problém, bo ho buzerujou na parkovištích, že tam chce přespat. Říkal, že to měl zvenku udělat jak pojízdnou dílnu a měl by pokoj.
V Německu a Francii to jde, ale já nepřespávám, jen si na hodinku-dvě dám pauzu.
Ta možnost narovnat záda je fajn.
Ale až trm vrazím kolo, mám po grandlehárně.
Na výšku tam máš hromadu místa, v Transportéru Multivanu to je vyřešené hezky..
Právě aby tam to kolo mohlo stát. Ten dekl bych asi nevyužil. Ono těhle kolovozů je habaděj, mám Peugeota protože Soňa měla malého, a když ho měnila, dostal jsem zajímavou nabídku když koupím druhého pro sebe, Tak si nás zaháčkobali a odejít k jiné značce by znamenalo přijít o ty benefity.
Tak jsem nestudoval a neporovnával kolovozy, a vybiral jen z toho co mam u Pažoutů.
Teď jsem jel v hnusném lijáku, sedí jak přibitej ten kde menśí už plaval. Ale zpomalil mě na 130, když tam našlapeš 150, malej bral 12, tohle ukazuje 22, ve 130 bere 8-9, podle trenu. To bych musel fakt spěchat, abych to takhle honil, ta krabice proste ma odpor.
Grandleharnu jsem taky ozkoušel, na vandrování pohodlného starce ideální. Dvoulůžko by znamenalo, že kola musí na noc ven, ale sám máš místa na rozdávání.
Jo, a nepříjemnej pocit když jedeš do garâže khe je povolena výška 190. Ty máš 189 a máš gmpocit, že da štrngle na kontsolu výšky tě musí praštit.
No ale proč bys měl přijít o grandlehárnu jen kvůli kolu? Krapet ho rozložit, aby nezabíralo tolik místa, čili vydundat přední kolo a otočit řidítka rovnoběžně s rámem a připlácnout ho k oknu, není až tak náročné a nebudeš vázanej na hotely, neztratíš tu božskou svobodu zastavit na přespání kdykoli a kdekoli se ti zachce..
S tou spotřebou je to docela sranda, když si uvědomím, že ti to žere přibližně stejně jako ten náš prcek, do kterého se vejdou max čtyři lidi bez bagáže :-)
Když koukám na tu fotku - auto je dost vysoké na to, abych zkusil vymyslet nějaký systém zavěšení a vytažení sítě s kolama naležato ke stropu. Samozřejmě, že by se tím snížilo pohodlí, ale zvlášť s lehoučkýma žiletkama by to bylo ve dvou použitelné.
Ale takové úpravy se nevyplatí dělat kvůli jedné sezóně. Nevýhoda střídání aut jak fuseklí...
No, oni to budou spíš dvě elektra.
Nechci žádný úpravy, prostě přecvaknu gumicukama a jedu. Mě prudilo, že jsem musel sundavat kola, aby se to tam vešlo, a v Andernos jsem to měl jako garáž, bydlení v druhém patře, kola ve veřejných prostorách se nesmí skladovat, a výtah, že jsem musel zatahovat pupek, abych se vešel.
Tak každý večer sundat kola, narvat do auta, a ráno znova, voser celých 14 dní.
Sám s kolem a grandlehárnou není problém, ale se Soňou to nepůjde, ani sem to tak neplánoval.
Když se v autech vyznáš, je to drahá magořina furt točit nový, ale když ne, a navíc odkázaný smlouvou na značkový servis, už to tak zle nevychází. Takže do 100 tisíc, dokud je v záruce, a vyměnit. Jak máš 100, odejdou ty brzdový šajzíky, tlumiče, a to jsou u těhle kár rakety, když to dělá ten s nášivkou na montérkách. Jo, potěšilo mě, že první prohlídka výměna oleje v 50ti.
Prodejci rádi šíří dogmata, že v záruce se smí servisovat pouze v značkových servisech. Není to pravda. Razítko z neznačkového, ale autorizovaného servisu platí v servisní knize úplně stejně. A seriozní neznačkový servis odvede úplně stejně kvalitní práci.
O tom nepochybuji, ale já mám nasmlouváno 0% spoluúčast, ovšem opravy jen v tom jednom jejich konkrétním servisu.
Tak nevím, jestli kdybych to zbořil ve Šprnělsku, jestli by si pso to poslali odtah, ale to neřeším.
Ale za těch pár let co jsem u nich za kafku, kromě toho, že mě drbou, fungují spolehlivě a profi.
Šacuju, že ty auta po mě budou dobrej kauf, jeden řidič, dálnice, servisované.
Ty jim tam necháváš rok staré auto výměnou ? No, na rukou by tě měli nosit a připlácet ti za to, že to v budoucnu jejich auto necháváš servisovat je samotné :-)
No, tváří se tak, jakože jsem VIP ale trochu umím počítat, tak vím jak to je doopravdy :-)
Být motor Tvého auta tak Ti na první výměnu oleje v 50 tis km řeknu něco nehezkého.
Být Tým prodejcem aut, chrochtám si blahem.
Jmenuje se to záběh a opotřebení, vím u stavebních konstrukcí takovéto jevy nejsou.
Kde jsou ty časy záběhů... Sprinter měl první výměnu po 30 tisících, opravu motoru na 500, teď už má 800 a tahá a tahá.
Dneska to z výroby do sebe všechno sedí a špony se nekonají.
No, budeš se divit ale ty špony se konají.
Máme plnoprůtokové filtrování oleje, i ty
filtry jsou na o něco vyšší úrovni.
V některých případech doplněny neodymovým magnetem.
Technologie obrábění třecích ploch motoru zůstává stále tatáž, motor by měl absolvovat záběh na stendu s externím oběhem oleje, ale to jsou peníze... Tak hádej, neskracuje se?
Takže u prvního majitele ten záběh je, včetně těch špon.
AD Sprinter... gratuluji.
To je to co se snažím Jindrovi říct.
Otázka, odkud se ty špony z obrábění bloku vyplavily a co to bylo za "páteční" kus. Z kliky ani válců nejsou určitě. Kde jsou ty časy, kdy se párovalo jen na průměr. Dneska se velmi přesně páruje i na šišatost, takže záběh, jak jsme ho znali z dřívějška se fakt nekoná.
Chápu "záběh".
Už ale minimálně 10 let nikdo žádná záběhová pravidla po mě nepožadoval, Tucson chtěl měnit olej po 10, další Pažouti po 25, u tohohle až po 50ti.
Pamatuji se na ty různé rady, jak "zajíždět" auto, tady bych asi taky prt dokázal, protože je do automat.
Měl jsem za to, že ty motory jsou zajeté z výroby, ale vím o tom kulový, táta kdysi projektoval ty zkušebny motorů, odtud pochàzí ta moje představa, že než to narvou do káry, zaběhnou to nějaké té hale.
Celkem to není moje starost, má to záruku 100 tisíc, a jestli vzniknou nějaké "záběhové" problémy tím, že olej mění v 50ti, jde to za zárukou. Všechny povinné servisní úkony plním a asi by byli sami proti sobě, kdyby se měl olej vyměnit po 2 tisících a oni by do po mě nepožadovali.
Komplet klasickej záběh podle těch starých pravidel by tě neminul, kdyby sis na tom autě nechal udělat v běžné brusírně válců výbrus a k němu by sis nakoupil "náhodné", rozměrově pasující písty a kroužky, tak, jak se to dělávalo dřív a jak se to i dneska dělá u starejch kár (nebo dost vzácně u novějších aut).
Dneska díky přesnému měření a počítačovému párování odpadá fáze, kdy si musí ty díly k sobě sednout a vzájemně si srovnat tisícinkové šišatosti z výroby.
Taky není zas až tak dávno, co šel motor po padesátce na výbrus, po třiceti na další a nezřídka byl po sto tisících na konci životnosti. Dneska běžně auto namotá tři stovky v plné kondici, aniž by se do něj sáhlo. Holt materiály a technologie šly dopředu. (ale furt je populární brblat, že dneska to nic nevydrží a kdeže jsou ty časy... :-))
Rondo, jsme dál, např o měření ovality jsem nevěděl, nicméně mikroprofil po obrábění (broušení) opravdu zabíháš.
AD záběh - kdysi jsem koupi 120 s naběhanými 140tis bez generálky/výbrusu. A byl to ještě typ s obtokovým čističem oleje.
Pán co ji měl, věděl jak se o auto starat.
U mne naběhala 40 a dostala výbrus kliky, a nové válce/písty/kroužky. Pak ještě u mne 60,prodal jsem ji, jezdila ješte v 2010, v té době měla 120 od výbrusu.
Felda už byla o kus dál. Nevím o žádné z běžného provozu (tuzingáře, závodníky a nějaké srdcaře skoroveteránisty nepočítám), která by kdy potřebovala výbrus a písty, přesto běžně najḯždí přes tři stovky. Zkušeností i v rodině máme několik.
Felicie u mne najela 224tis (2000-2014) ještě loni měla platnou STK a najeto 238. Prý slouží bez problémů, jen reziví. Paní ji používá jako auto do zahrady a zpět:-)
Felicie/Favorit měli proti 120 jinak konstruované písty, byla v nich zalitá ocelová vložka pro omezení tepelné roztažnosti.
Hm, Šíp, Octavia combi z roku 66 (? tím rokem si nejsem zcela jistá, možná 65) měl, když jsem ho naposledy viděla, řes 250 a nikdy na žádné generálcě motoru nebyl. Pak se z něho udělal někdy koncem devadesátých let "valníček" a nejspíš jezdí do lesa na dříví dodnes.
Výměnou oleje až po 50 tis km pomáháš výrobci s jevem zvaným "plánovaná životnost"
Tebe, který bude mít auto rok s nájezdem který odpovídá 4-5 rokům běžného užívání to trápit nebude. Jako strojař si mohu nadněčím takovým jen rvát vlasy a plakat na diskusích.
Mé auto má vydržet u mne tak 200-250 tis km, olej jsem vyměnil po 2tis, 10ti a od té doby po roku nebo 15. Výrobce předpisuje 2 roky/30.
První dvě výměny jsou na základu rozboru v tribologické zkušebně (letecká výroba...) těch 15 jsem tam kontroloval také, je tam rezerva.
Taky je trochu rozdíl mezi oleji, co se používaly tehdy a dnes. Obojí sice mažou, ale...
Markantní rozdíl jsem poznal v půlce devadesátek, když jsem lítal s Avií21. Nějaké tehdejší M6AD, nebo co se tam lilo bylo tak na 7 tisícovek a do výměny se obvykle tak dva až tři litry dolejvaly. Pak jsem šéfa zlomil na slušnější olej dnešního střihu. I podle tehdejšího doporučení Avie dvojnásobný interval, ale nejvíc mě zarazilo, že jsem za těch 15 tisícovek dolil jen jeden litr a to ještě tak nějak alibisticky.
I tyhle vlastnosti maziva určitě přispívají snadnějšímu chodu, menší potřebě "záběhů".
Je to jedno s druhým, těch faktorů bude hodně.
Samozřejmě, že nějakýma častějšíma výměnama olejů se nic nezkazí. Je jen otázka, jestli se to plýtvání i finančně vyplatí. Když pak takový motor (který stejně většinou přežije kastli) vydrží místo 400 tisíc, tisíců 410, jestli ty nemalé prachy za nadbytečné výměny olejů nahradí (a komu vlastně :-)
vzhledem k tomu že mne jedna olejova napln+filtr vyjdou 1000 korun+práci se mi takováto starostlivost vyplácí.
Každý to má nastavené podle svého přesvědčení. Obecně i ze zkušeností ale vím, že i když o kastli pečuju sebevíc a sebelépe, motor ji v naprosté většině případů bez problémů přežívá i bez extra péče a častějších výměn olejů.
Takže výměna oleje u už zajetého motoru je hlavně z důvodu jeho zhoršených mazacích schopností = zkrácení uhlovodíkových řetězců, nebo z důvodu zbavení se materiálu z otěru motoru a nespálených zbytků z benzínu?
Já tomu rozumím, když si do budeš hýčkat, je to určitě pro stroj lepší.
Ale nikdo mě to nezaplatí, když auto vykupují zajímá je servisní knížka a hlavně, jestli není někde poškrábaný, prostě ta kosmetika.
O motor se nikdo nezajímá.
Jinak ty pravidelné servisní kontroly a výměna kdoví čeho fakt nejsou záležitost tisícovky, ale spíš to stojí 10x víc.
Taky by mě zajímalo, jak bych lako automat měl zajíždět, o otáčkách já nerozhoduji.
No, je to tak, u 3008 jsem měl 25, tenhle 50.
Alespoň nemusím do servisu co 3 měsíce
Si ty fotky pamatuju. Soňa má hezký kolo :-)
Sám sem jej vybíral, ale nemá Ultegru, jen Tiagru, ale na to její ježdění...
Ale karbon taky.
Prohození dílů je záležitost dvou hodinek...
Jak to ? Jen prosté proházení ? Ultegra na bělouše, Tiagra na zelenáče. Snad jen nová lanka za tři stovky... Co bys pro manželku neobětoval. No né ? ;-)
To si uhod. Spíš sem si říkal, koupíš Dura Rce a Ultegre dáš na bělouše.
Ale pak jsem usoudil, že ten váhový rozdíl 12 gramů raději zhubnu
No tak to všechno upgraduj na elektriku. (Teda myslím řazení, ne pohon !!) Moc si to pochvalují.
Těch pár tisícovek... Do penálu si je stejně nevezmeš a při šaltrování nadělají tolik radosti :-)
Přemýšlel jsem o tom, než jsem se zkryplil ale ohlasy a recenxe jsou nejednoznačné.
Teď o tom vůbec nemá cenu uvažovat.
(ot- příp smaž ať tady nevznikne flame)
Co ti řekli doktoři na koleno?
příbuzný si koncem léta pořídil nerezový kloub a už v pohodě drandí na kole. (těch svých 30/denně)
Na implantát to zdaleka není.
A jinak vše, co se dalo čekat. Zhubnout, nežrat nic co je k jídlu (dieta), milurit, vitamíny, cvičit.
Při bolestech ibuprofen nebo diclofenac, ale nepřehánět to, protože to žere játra.
Když mâ někdo zvětralý jedno koleno, vrznou mu tam kolejnici, a sviští dál. Mě si ten zánět stěhule po všech kloubech, tak by ze mě museli udělat robokopa.
Ale cítím "v kostech", že bude líp. :-)
Chtěl-li Jindra, aby s ním Soňa jezdila, "musel" takové (hezké) kolo koupit/zaplatit
... to určitě chápeš ...
Nemusel, chtěl.
My jsme spolu byli na kole na 14 dní už před svatbou, v NDR, v Moritzburgu a okolí.
No, a teď, když skoro všechno vyřešeno, se můžem na kolo spolu vrátit, jen jinam než do NDR.
Chyba!
Mecklenburgische Seenplatte je nej!
https://de.wikipedia.org/wiki/Mecklenburgische...
Bych si v Německu připadal jak v práci..
Jindro, loni v červenci jsem si přivezl z jednoho rakouskýho cykloservisu katalog TOPEAKu a až dneska jsem ho prolistoval. Je to sice katalog na rok 2018, ale ono se to až tak drasticky lišit nebude: nabízejí obdobný nosič na silničku, cena necelých 60 euro, je hliníkový, chycený pod šroub zadní brzdy, nahoře plošinka, vzpěry se sice chytají na sedlové vzpěry kola (v tomhle případě udávají nosnost 7 kilo), já bych je trochu upravil a opřel o osu - nosnost by se určitě zvýšila. Neumím sem dát přímo odkaz, ale Ty bys to dokázal vyhledat.
Tak nějak si nemůžu vzpomenout, zdali jsem žiletkáře viděl s nosičem na kole. Viděl jsem s ledvinkou, menší či větší. Stejně tak s batohem, ale na nosič si fakt nevzpomenu.
Já taky ještě nikoho takového nepotkal. Oni jezdí i štreky a etapy, ve Francii je populární zkopírovat si TdF. Ale vždycky mají s sebou vozidlo, co jim ty krámy z místa na místo převáží.
Nebo táhnou ten baťoh, ale to se mi neosvědčilo. A asi nebudu sám, když to někdo vyrábí.
Hele a v Duratecu by to udělat lépe, radostněji a v Čechách neuměli?
Tuhle je dost chválej :)
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/duratec-milan...
Možná i uměli, ale bude tam pár háčků.
Ti hoši do asi budou mít právně ošetřený, a jak kolega zmínil, asi do nebuhe kasa trhák, moc se toho asi neprodá.
Žádný čistokrevný Mamil si na kolo nosič nepověsí - to jsou ponožky v sandálech :-)
Hm, co by tam mohli mít právně ošetřený? Že jako nosič lze uchytit na osičku? To asi ne... Nebo, že nosič lze uchytit za sedlovou trubku? To určitě ne...
Prostě nasadili cenu podle předpokládané klientely: Když jsou ochotní cálovat za obarvenou čepičku na ventilku, tak proč by nemohli vypláznout za nosič?
Stoprocentně budou mít technologii a výrobek chráněný průmyslovým vzorem a nejspíš i nějakým patentem.
A docela pochybuju, že se zabývají takovou volovinou jako je nosič na taková kola :-)
Myslím si, že budou mít levos právně ochytáno, alespoň tu karbonovou vidlici.
Ano, pokud jde o cenu, máš pravdu. Tu neurčují vyrobni naklady, ale poptavka.
Skoda, ze jsem na tohle prisel teprve pred 15 lety. Nikdo nas ti neucil, netusil jsem, jak nehorazne moc vic jsem si mohl rict.
Ale o tom to neni.
V Cechach se to nevyplati vyrabet.
Precti ti to vyse.
Minimalne 3 rozumne navrhy, jak to udelat levneji a jinak