Mě to ale ani nepobavilo, natož aby potěšilo. Rozesmutnilo mě to, taková smůla! https://www.novinky.cz/krimi/494699-na-kole...
Sice nevím kdo (já) či co (NaOH) se zasloužilo o zprovoznění odtoku z vany, ale jsem tomu rád!
Večer naleju do vanovýho sifonu, ráno proleju konvicí vařící vody a je vymalováno.
Do hajzlíku občas cmrndnu HCl i když před tím internetový instalatér varoval (před větším množstvím)
http://www.kanalizace-frydl.cz/navod-na-cisteni...
vyvraždil bych všechno co tu vodu v tý čističce čistí....
to není dobré řešení
Já myslel, že čističky upravují pH...
Pokuď jste nemyslel tu domovní..
Nejde snad jen o pH. "Dafnie" v čističce dokáže zahubit i vcelku neutrální chemie. Zažil jsem ve firmě, kde jsme čističku měli. Už nepamatuju, co tam kdo pustil, ale nebylo to nic moc extra, jen toho bylo dost na problém.
Včera jsem ho přivez, kolovoza.
Moc parády neudělá, ale jezdí klidně, potichu, pohodlně.
Už se mi nestane, že bych obrátil vidlici, protože se tam kolo vejde bez toho, že bych něco sundával, uvolňoval, přetáčel, nebo tak.
Zadní řada sedadel se nechá velmi snadno oklopit a vznikne fakt slušný prostor. Pro elekrokolaře malý bonus, má to 230V zásuvku a nabíječku baterií utáhne v pohodě.
Kolovoz je pochopitelně diesel, v benzinu to nedělají, má Euro 6, francouzskou emisní známku 2 (německou 4, ne že by to měli Němci přísnější ale mají obrácené známkování, jak Rusáci, 5 je nejlíp).
Tý jo, to má vzadu lavici jak ve dvanácettrojce ?? Jsem myslel, že tohle už nikde nepotkám. Běžná jsou jednotlivá sedadla, vyndavací, různě konfigurovatelná.
Taky sem na to čuměl. A trochu podraz, prý adaptivní tempomat, ale prd. Drżí odstup za tím před tebou, ale brzdí jen motorem, když to motor nedá, začne dělat kravál abys brzdil. R ještě od 40 do 150.
Takže pohoda při popojíždění v koloně žádná, z doho jsem byl dost smutný. Auto si samo nejede, jen to markýruje.
Adaptabilního tempomata musíš najmout a jít si sednout dozadu. Pak tě nějaká kolona nerozhodí.
Je ti málo automat ? Ještě aby to samo jezdilo a brzdilo... Jseš snad polovodič ?
No v tý 3008mě jsem to měl. Brzdilo, rozjíždělo, a když do dojelo kolonu, zastavilo do a zatáhlo ručku.
Pokud si pořád popojížděl, fakt to jelo samo. Na to si rychle zvykneš, ušetří to dost sešlápnutí brzdy a plynu, a je to bezpečné, prostě nestane se, abys toho před tebou nabořil, když jedeš na tempomat. Ono si to samo furt drží odstup, který zvládne ubrzdit.
Když je nájedí nebo mokro s rizikem akvaplaningu, odmítlo to tempovat aktivovat, prostě když systém není schopen zajistit, aby to ubrzdil sám, hodil zodpovědnost na řidiče.
Hlídání pruhů tohle má taky, do funguje dobře, jak se začneš motat nadává ti, jestli umí zabrzdit když nereaguješ jsem nezkoušel. 3008ma mě to zašlápla, i když jsem nejel na tempomat. Čuměu jsem po ptákách nebo co, pomalu dojížděl kolonu u semaforu, a najednou prd. Myslel jsem, że jsem ťuknul do toho přede mnou ale ne. Asi 20 cm od jeho nárazníku mě to zašláplo automadicky a dost tvrdě.
Když jsem konfiguroval tenhle krám trval jsem na tom, aby do jezdilo stejně, ty "balíčky" v kterých to prodávají jsou dost drahý. Vyházel jsem blbosti,jako ty elektricky otvírané dveře, právě ty konfigurivatelné zadní sedačky, třetí řadu sedadel, skleněnou střechu, sedačky v kůži a tak ale ten adaptivní tempomat jsem chtěl, a dostal tohle.
Jinej ho doho zatím nedávaj, budu si muset počkat na nový model, jestli bude.
Já čumím, co to auto už samo dokáže. Už aby to jezdilo samo. Sednul bych si a jen řekl kam to má jet a pak už bych jen koukal z okna a poslouchal muziku. Snad se toho dočkáme a vyřeší nám to nadcházející stařeckou neschopnost bezpečně řídit.
... dočkáme se i specializovaných hackerů.
"Chceš jet? Zaplať!"
"Chceš vystoupit? Zaplať!"
Snad ta inteligentní auta (už) nebudou srážet cyklisty a koloběžkáře. Snad ...
No, auto ti zastaví na dálku už ledackdo :-)
Kluci mě taky furt straší, říkají my, vole, celej život děláš do softwaru a věříš tomu, že to bude fungovat? Co když to programovalo stejný lemro jako si ty.....
No, ono tohle vlastně není žádná věda, prostě si radarem či jakou vymožeností "hmatá" před sebou a kolem sebe a podle toho přidává nebo brzdí.
Pochopitelně musí to mít automatickou převodovku, aby si to při brzdění odřazovalo nebo přidávalo.
Může to předcházet dost nehodám z nepozornosti, když takovém autě jezdíš, zjistíš, jak blbě spousta lidí řídí, zejména ty bezpečné rozestupy dodržuje dost málo řidičů.
Má to tři režimy: daleko, normální, blízko, když jedeš v režimu "blízko" už je to docela o strach, jestli to dobrzdí, ale krám ví co dělá. Přesto dost řidičů má pocit, že si před sebou necháváš zbytečně moc místa, a cpou se ti tam. V režimu "daleko" pak skoro každý a přitom, když najednou ta kolona stojí, máš pocit, že to auto nedobrzdí, sám by si na to šlápnul dřív.
To je to co to neumí, ty vidíš o auto, možná pár aut dopředu a reaguješ, když kolona začíná brzdit, tempomat si počká, až se mu začne zpomalovat to auto těsně před ním a pak teprve reaguje, takže abys nejel moc huku-cuku, nenecháš to vždycky jen na automatu.
No, a taky ti při předjíždění tam může někdo vletět, nekoukne se do zrcátka, nebo si myslí, že to dá, a nasune se těsně před tebe, na to je automat taky dost krátkej, ale v každém případě brzdí co dokáže, a tím může trochu zmenšit případné následky srážky.
Taky to má takovou kravinu pro blondýny, umí to samo zaparkovat, navolíš si do jaké díry se chceš nacpat, přidáváš jen plyn a ono si to samo točí volantem, popř. ti řekne dej tam zpátečku, nebo dopředu. Nepoužil jsem to za 80 tisíc km ani jednou :-)
Další vychytávka, kontrola slepého úhlu, když máš vedle sebe vozidlo či cokoliv, svítí ti světýlko v zrcátku, bezva věcička, jen když prší, rozhodí mu to ty kamerky, a bliká ti to jako bys měl ve slepém úhlu pořád něco, takže prostě ještě to má mušky
Jj, kdybych poslouchala všechny ty kamery, jak na mě štěkají, tak v životě nevyjedu z garáže. Všimli jste si, že auta se zvětšují a garáže se zmenšují?
Kdysi na parkovišti došlo k zácpě. Kluk za volantem vyjel z parkovacího místa, zatarasil průjezd a stál. Vylezla jsem z auta a říkám mu. Pohoda, máte za sebou ještě jeden a půl metru, dejte plnej rejd doprava a couvejte. Ukážu Vám, kam.
Kluk na mě z okýnka nešťastně vejral a pravil: Jo, já bych couval, ale to auto mě nenechá.
Tuhle jsem jel autem a pozvolna jsem dojížděl menší kolonu, nejeli jsme nijak rychle a když se přibližoval k autu přede mnou tak se mu vedle značky rozblikala nějaká světýlka. Pak přestala a já se zase za chvíli postupně přibližoval a světýlka blikala, a tak ještě mnohokrát. Řidič v autě byl už dost nervózní a a furt po mě koukal. Chvíli jsem přemýšlel co to je a pak mi došlo, že to bude měření odstupu a jemu to v autě taky signalizuje a zřejmě i vydává nelibé zvuky. Ještě chvíli jsem mu takhle škádlil světla a bavil se tím kdy mu je rozblikám, pak jsem asi po 5 km odbočoval. Škoda, docela mi cesta utekla :-)
Znám a stupňuje se to.
Kdysi jsem dceři půjčila auto. Blondýna. Volala mi odněkud z venkova, ať ji řeknu, kterou páčkou se zvedá haubna, že prý už našla chlápka, který je ochoten nalít nemrznoucí směs do ostřikovačů, ale neví, jak mu to dovolit.
To mi povídej... tuhle jsem jela na nějakou "lehoakci", tak jsem si půjčila synáčkovo auto, do kterého se vejde kolouš vcelku. Ráno jsem jako vždy spěchala dost na poslední chvíli a zjistila, že auto je vyjeté takřka na doraz. Benzinku mám asi dvěstě metrů od baráku, žádný problém, i když i tohle zdržení už jsem zrovna nepotřebovala.
A tam začala scénka "blondýna" (ač jsem tmavovlasá) v es-ú-véčku.
První zjištění - nevím, jestli to auto je nafťák nebo benzíňák. Volám potomkovi, kýženou informaci jsem dostala (nafťák).
Dál jdu najisto - ovšem kryt nádrže nikde. Teda ne nikde, ale na opačné straně, než všechna auta, která jsem dosud měla. Pak jsem zjistila, že fakt netuším, jak se ta nádrž otvírá. Další telefon a to už jsem byla fakt v presu. Takže první slova, že nalevo vedle sedadla je taková páčka jsem už uťala, zavěsila a šla na to. Páčka tam byla. Otevřela přední haubnu... :-(
Z mých tří dětí je tento potomek naštěstí největší flegmatik, takže ani třetí telefonát ho ještě nevytočil, byť jemně podotknul, že kdybych ho nechala domluvit, tak mi to řekl hned...
Pak už jsem teda konečně natankovala a vyjela.
(Ona ta páčka je ergonomicky umístěna tak, aby sedící řidič jen spustil ruku dolů a má ji tam. Zvenku se hledá fakt blbě...)
A na které straně máš hrdlo nádrže (většinou) zjistíš na palubní desce. Obvykle na měřáku paliva, nebo někde poblíž je emblém pumpy a trjúhelníček, šipečka na tu správnou stranu. Novější auta to mají snad všechna.
No, auto už je obnošené po tatínkovi. Není až tak novější. A já šla prostě automaticky. Kdyby mě napadlo, že mám zjišťovat na které straně je, tak jsem se podívala, než jsem nastoupila. Kontrolku bych už pak nepotřebovala.
Nicméně zrovna tohle byl jediný problém, na jehož řešení jsem přišla za tři vteřiny sama, bez volání majiteli. Ta páčka byla větší sranda. :-)
Na to človęk nemusí být blondýna, páčku na otevření nádrže měl traktor, to bych dal, ale když mě předávali kolovoza, připadal jsem si fakt jak magor. Baba že vyplní ta lejstra, ať si to zatím prolezu, tak očumuju, stejná značka, palubka podobná, jsem v klidu. Než mě napadlo začít hledat nádrž, tedy víčko od nádrže. Oblez jsem tu káru ze všech stran, nenašel. Říkám si, dojde na nejhorší, budu se muset baby zeptat.
Pokořen s pocitem debila zavřu krám, že jdu za babou, a ejhle. Nádrž na mě vykoukla, byla zakrytá za těma zašupovacíma dveřma, skoro uprostřed levé strany.
Jinak Soňa měla s automatem pár zážitků taky. Začalo to tím "rozbitým" startovacím knoflíkem co "nic nestartuje, krám novej a hned rozbitej, šunt jeden" až k pokusu v rychlém pruhu na dálnici zařadit šestku, tedy, vyšlápnout spojku....
Člověk by řekl, že automat spojku nemá, Soňa jí našla v brzdovém pedálu. To bylo překvapení, z ničeho nic v rychlém pruhu natvrdo brzdíme....
Pak udělala opatření, aby se jí to nestalo znova sundavala ti levou botu.
Ale jo, kdyby to bylo jakékoli jiné auto, tak bych si nepřipadala tak humorně. Holt je neznám, hledám...
Ale vzhledem k tomu, že řidička v "hausfraupanzeru", tedy SUV, je takřka prototypem vtipů o ženách za volantem, tak to bylo opavdu veselé.
Poslední auto, co jsme měli, byl Favorit 136.
Takže, ač automechanik, na současná auta hledím "jak tele na nová vrata".
Díky Andrejkovi 8-) mě vyhovuje hromadná doprava, ve které platím podstatně méně, než bych, co majitel auta, platil za jeho vlastnictví a provozování.
Ta trocha nepohodlí mě nezabije (snad) ...
MHD je dobrá, pokud k tobě nepřisedne nějakej smradlavej houmlesák, nebo někdo, kdo mění košili jednou týdně. Kari nesnáším.
Včera jsme měli sraz s dcerou v Liberci na Fügnerovce, ale její Flixbus měl zpoždění, zašli jsme vedle do Fóra na kávu. Tedy, co tam se pohybovalo smradlavých uřvaných a sprostých individuí i celých rodinek ... vždycky jsem měl Liberec za takové lepší město, než ty naše "pánevní" :o(
Musíš zasprintovat přízemím nebo suterénem k výtahu nebo eskalátorům a kafé si dát až v prvním patře. Ale není to tam nijak hrozný. Hůř je za tepla, to se Fügnerka změní v Karlín.
... a pak si přisedne vymydlený, čisťounký třicátník, který se zřejmě "navoněl" parfémem provenience UdSSR (smrdící jak stará kurva).
Takového snášíš líp?
Sice mě to ještě nepotkalo, ale pokud bych měl vybírat, tak určitě Огни Москвы nebo Летят журавли než odér kyseliny močový nebo dokonce odér stoliční. Ale takoví se do tramvaje nebo autobusu nehrnou, to není pro kravaťácí.
Docela jsem zíral, když zeť v Leedsu zastavil, pustil volant, na cosi sáhnul a Range Rover zacouval do parkingu. Akorát prej tam musí bejt obrubník nebo něco podobnýho. Na obyčejným pangejtu to neumí.
Jojo - vot éto ťéchnika!
Když jsem jel naposled s naším "mladým" (myšleno majitelem firmy) po dálnici, furt se otáčel dozadu, přerovnával si úložný prostory a byl naštvanej, že na něj volant občas zavolá, aby ho chvilku držel. Ale prej když se na něj ně přiváže třeba malá petka vody, tak volant má pocit, že řidič semtam reaguje a dá se i spát, nebo mastit karty se spolujezdci.
Na okreskách to prej ale ještě nezvládá úplně dokonale ostřejší zatáčky ...
Hele Ty umíš francouzky, projdi si fóra uživatelů jestli to nejde nějak doplnit.
Tady je kultura škodovky, mnozí umí poskládat od tempomatu přez xenony až po elektricky ovládané sedadla. Mnoho komponentů se používá napříč "třídami" a lze je dát i tam kde Ti to výrobce neposkytne. Ale jsou to dlouhé večery nez narazíš na diskusi kde to řeší někdo kdo to umí a má potřebné vědomosti.
Člověče ono to asi nebude až tak jednoduchý, jako třeba přidat třeba couvací kameru. Ten systém musí ovládat brzdy a to je asi náročnější a drahé, proto to tam nedali. A dobastlit si takový bezpečnostní prvek sám, na to bych si netroufal.
Snad to přežiju a budu věřit, že další model už to bude mít. Stejně to mám tak na rok. Jezdili jsme bez automatů, bez tempomatů, a taky to šlo :-)
Pěkný.. a nebudou vejlety probíhat teď tak, že dojedeš na místo vozem, zaparkuješ za rohem aby tě nikdo neviděl, vytáhneš kolo, popojedeš 20 metrů (víc ne, abys měl vůz v dohledu) vyrobíš fotku , vrátíš se do vozu a pokračuješ dál? :)
Já jen, že jinak budeš muset mít nějakýho hlídače (dočasně) opuštěného vozu před těmi, co demokratizují vlastnictví (zejména tedy cizí, na vlastní si sáhnout nedají).
Sakra už ti zase závidím, jak dlouhý je nákladový prostor, když sklopíš druhou řadu sedaček? Vešla by se 180cm nafukovací karimatka na přespání?
Ty to máš jasný, my než abychom koupili dodávku a pak zkoušeli, jestli nás to cestování vůbec baví, nejdříve asi zvolíme sice kompromisní, ale o poznání levnější řešení, které nám umožní na cestách přespat v dodávce, kterou vlastníme teď.
http://www.maro-kralovice.cz/cs/katalog...
Jak karimatka, normální nafukovací matrace se tam vejde, i ta dvoulůžková, ale dám je jednolůžko, hned v sobotu vyzkouším.
Jak jezdím furt mezi tou Bochumí a Perlou, zjistil jsem, že nejrychlejší jsou noční přejezdy. Ale už to není jak zamlada, prostě stává se mi, že mezi 3-4tou na mě padne spánek. Stačí hodina, a frčím, ale pokračovat, to by mě mohlo zabít.
A tak jsem hnípal na sedadle spolujezdce, zkroucenej a bolavej. Dělat nějaké speciální lůžkové aranžmá kvůli hodině nemá smysl. Takhle tam zalezu narovno, a bude. On je trochu rozdíl mezi cestami na dovolenou a těma přejezdama co dělám já, 3008ku jsem měl od 22. ledna vloni, a když jsem to teď předával, měla 85 tisíc najeto. Hodně přes noc.
Zdravím z Freiburgu, tak první tisícovku v novém už mám, seznamuji se
Jestli můžu doporučit pro zimní polehávání, tak pod sebe vyhřívanou deku. Ve Sprinteru v leže napříč trojsedadlem jsem pod sebe dával vyhřívaný potah na sedadlo. Když tam máš 220, tak bych neváhal s normální dekou.
A auto bych pro sichr dovybavil záložním startovacím zdrojem za nějaké dvě tisícovky (kdybys spal trochu déle :-) . Pak na štrece všechno snadno dobiješ.
Mám strach, že bych to nemusel nastartovat, kdybych ti na baterku zapojil přímotop :-)
Dělám do tak, že pár minut před zaparkováním vždy roztopím auto na plnej céres, a pak se přikreju dekou a chrním, Zhruba za tu hodinu mě vzbudí klendra a tak valím dál.
Teď když mám grandlehárnu, možná pozměním chování a zvyky.
Vyhřívaným potahem baterku nevyšťavíš ani náhodou. A dá se to řešit tak, že máš buďto ten náhradní zdroj pro nastartování, nebo ten potah zapojíš na ten zdroj a baterku v autě necháš na pokoji.
Chrápali jsme takhle v zimě ve Sprinteru na zemi. Na kartonech karimatky, na nich dva potahy pod spacáky. Napojené oba na jednu postarší autobaterii z Feldy. Až nad ránem baterie zvadla.
Uvažovals někdy o tom, že do Bochumi lze dojet vlakem nebo autobusem?
Uvažovala´s někdy o tom, že tvé pojížďky autem se dají uskutečnit hromadnou dopravou ?
Auto nemám, viz jinde, takže jsem na hromadné dopravě závislý.
Kupodivu (pro plechovkáře) mě to neomezuje ...
8-)
Ale ano, samozřejmě. Když jedu za mámou na Slovensko sama, auto neberu. Vlakem je to pohodlnější. Obecně, když jedu autem, snažím se ho vytížit.
Ostatně, byl to jen dotaz. Úplně obyčejný dotaz:-))
Víc takových uvědomělých soudruhů je třeba!
A když tankovat, tak jen výlisky z řepky!
Jako hodná dcera jistě takhle jezdíš busem co tři týdny :-)
Šel bych dál!
Kdo nikam nemusí pracovně, má sedět doma na prdeli. Uvažoval si o tom jak rekreují se lyžaři devastují přírodu? Kolik energie se musí zbytečně vyrobit, aby si nechali lanovkou vytáhnout ty líné prdele na kopec? Jakou zbytečnou dopravní zátěž, kolik exhalací ty cesty stojí, ať osobákem nebo hromadou?
A vo fotbal, hokej, té energie na umělý leh, když venku mrzne :-)
Jak v Rusku, každý má sedět doma a když chce do sousedního okresu, má si podat žádost na místní sovět, rada zelených vyhodnotí, jestli ji jeho cesta prospěšná pro spoečnost, posoudí uhlíkovou stopu a žádost zamítne.
Jinak ve Švédsku přestanou děcka chodit do školy. Na protest proti tomu, jrk jim hunteješ zemi!
Ty reakce fakt nechápu:-))
Ale chápeš.
Stalo se modou omezovat uživatele osobních automobilů, teda ty druhé.
Já se bez auta klidně obejdu, tak ty můžeš taky! Jde o naši společnou Zemi!
Já se zase obejdu bez těch hor, vleků, umělého dosněżování, hokeje, fotbalu ba i biatlonu.
Taky bys měl, jde o Zemi.
Jojo, když vidim ten bordel, co vyráběj "fanoušci sportu" tedy zejména hokeje a fotbalu, tak bych tyto hry přeplacených námezdných gladiátorů vydávaných za "sportovce" zakázal. A zimu vlastně taky, nemám ji rád a bere mě reuma.
Podobnej výrok jsem viděl kdysi dávno v novinách. Úderník XY vyčítal havíři YZ: Když můžu já na 160%, proč ne ty, soudruhu?:-))) Ještě že to myslíš jako nadsázku.
Jak nadsázku!
Ta chudák hoka švédská kvůli mé uhlíkové stopě nechodí do školy, to je vážné :-)
No, že je ta švédská školačka tak trochu...ehm...mešuge, to jsem si myslela již dříve. Ale že ona bojuje proti tomu, že ty si, chudák, musíš " pár minut před zaparkováním vždy roztopit auto na plnej céres, a pak se přikrejt dekou a chrnět a zhruba za tu hodinu tě vzbudí klendra, a tak musíš valit dál...!
No to je od ní hezké, že za tebe bojuje. Vždyť to je snad horší než proletářské strádání v 19. století:-))
Ronda poradil, třeba to klapne, na druhou stranu, chrápat dýl, přijdu o tu výhodu volné dálnice, a vyjíždět do noci by nemělo smysl.
Ono těch mešuge "holčiček" je víc, a někdy jsou to i chlapečci, a dospělí, mezi těmi zelenými věrozvěsty.
Někde jsem viděl dokonale absurdní pojetí toho ekologismu, slaměné brčko co je EU konformní hygienicky balené do plastu.
Víš, Jindříšku, člověk může jezdit vlakem z mnoha různých důvodů, nikolivěk pouze z důvodů ekologických. Je smutné, že když se řekne vlak nebo autobus, ty si automaticky představíš ekoteroristu.
Nu což, život je jeden z nejtěžších. Bláznivý ekoterorista je za osmnáct, bláznivý anitiekologista bez dvou za dvacet:-))
Co to žvaníš, osobo?
Vlak použiji, když mi pomůže, a ne jako zelená trubka, protože si myslím, že je ekologičtější.
Ano, jsem antiekologista, starám se o přírodu, ne ideologii. Všichni, kdo mě znají a byli u mě, ví o čem mluvím.
Ekologismus je ve vleku lobistických skupin. Dobré a naivní duše pomohli prolobovat solární parky v místech, kde svítí dost taky napr, větrné stožâry, kde fouká občas, a hlavně, tu řepku všude kolem.
Jak moc je ekologická solární elekrárna, o tom je napsáno lecos.
O ekologii železniční dopravy ovšem zoufale málo, Ty dieslové mašiny smrdí, to cítíme. Ale nemusí to být rovnou tyhle exhalace, elekrická mašina má komín u elektrârny, ale to ví każdé děcko. Neuvažuje se o tom, jakou ekologickou zatez znamena samotnâ dopravní cesta.
Koleje z oceli (a ty nejsou navždy), pražce, podkladnice, štęskovë lože... A pK věvi související s trasováním, mosty, tunely, zâřezy a nâsypy. A do te musí udrżovat.
Nikdo dosud nespočítal "uhlíkovou stopu" toho všeho a neporovnal s uhlíkovou stopou osobní dopravy.
Jen se špekuluje, a lobisti to żiví.
Strach, vlastně, lék na strach, se vždy skvěle prodâval.
Vystraším zákazníka, pak prodám lék
A to se tu děje, a tvoje žvanění má cenu slepičího pšouku, milostivá
Jinak ale vidím, že máš hluboký vhled do problematiky. Tak mi třeba poradíš.
Nevíš, proč se říká uhlíková stopa? Vždyť je to nesmysl. Měla by to být uhličitá stopa, když se to uvádí v ekvivalentu oxidu uhličitého - CO2 - carbon dioxid, ne?
Já teda mám uhlíkovou stopu jedině tehdy, když omylem stoupnu na grafit a umažu si podrážku:-))
Protože Votočkovo názvosloví kyslíčníků je český unikát.
Aha, takže kvůli českému názvosloví angličani říkají carbon footprint.
Řekla bych, že nejlíp jsou na tom Němci, ti říkají CO2-Fussabdruck:-))
Zase debata o prdu, když nemáš argument, budeš leštit slovíčka.
Takže, abys byla uspokojena, prostě nikdo se zatím nesnažil spočítat celkové dopady na životní prostředí tzv. obnovitelných zdrojů, stejně jako nikdo zatím nevyčíslil veškeré dopady na životní prostředí třeba takové železnice.
Ono to dá dost práce, a musí se začít tím, že někdo musí vyhrabat to uhlí, pak ho koksovat, vyrobit surové železo a z něj pak ocel, a to před tím musí někdo vyhrabat tu rudu, štěrk se taky nenadrtí sám, a pražce, a podbíjení, a je toho.....
Nevím jak by to všechno dopadlo, ale paušálně prohlásit dráhu za ekologickou auta za fuj asi nelze.
Oni ti zelení mamlasovové jsou na tom podobně jako ti komunističtí bafuňáři, když viděli ocelový most, a tu strašnou hromadu železa, co mohla bejt ostnatým drátem, řekli fuj, a ocelové mosty zavrhli a vystavili zelenou předpjatému betonu.
Už mnohokrát jsme dokázali, že kdyby most byl ocelový, spotřeba oceli by byla stejná, jako u těch betonových. No a teď si drbou hlavu když jim to padá.....
Prostě kouknu na most zvenku, a žádné železo nevidím, tak to je správná věc, stejně jako když kouknu na mašinku, a vona nečoudí....
A navíc jsi mi ještě neřekl, co za stožáry to v tom Německu navrhuješ. Sice jsi psal, že se jim máme poklonit, až pojedeme Německem, ale neupřesnil jsi, které jsou ty TVOJE.
Jen doufám, že to nejsou ty, co vedou větrnou elektrickou smršt ze severu na jih.
To by mě totiž opravdu, ale opravdu ranilo:-))
ale snaží... tuhle něco o "progresivních" akuvozech vulgo ekozločinu za naše prachy...
http://www.auto.cz/dieselova-auta-ekologictejsi...
https://www.info.cz/auto/prekvapive-zjisteni...
https://www.e15.cz/byznys/fleet-special...
Niky jsem nepsal "moje" a nikdy jsem nepsal "poklonit". A už vůbec jsem nepsal, že navrhuji nějaké stožáry.
Tým programátorů, který vedu, vytvořil program pro navrnování stožárů dálkového vedení před 20 lety, tenkrát pro Siemens, a protože Siemens zrušil to oddělení, putoval program do nejrůznějších projekčních firem, která měnila různě formy i názvy. Před pár lety skončil v jedné gigantické společnosti co je součástí gigantu Vinci.
A pro ty děláme "upgrade", jenže tak, že jsme to kompletně překrogramovali a nešlo jen o nahrazení C++ jazykem C#.
Naše řešení je unikátní v tom, že jsme schopni najednou navrhovat více stožárů trasy. Když se někdy koukneš z okýnka a budeš pozorná, zjistíš, že stožáry jsou vlastně stejné, až na spodní část s těma nohama. Někdy je potřeba vyšší, jindy nižší, a to se dosahuje právě ruzně konstruovaným spodkem věže. Vršek může být vždy stejný, má to výhodu seriové výroby.
Jenže každý stožár stojí jinde, jinak fouká a namrzá a vzdálenosti mezi sloupy taky nejsou vždy stejné.
A protože jde o to ušetřit materiál, je potřeba to všechno spočítat co nejpřesněji a optimalizovat. No, a my kdysi vymysleli, že nebudeme počítat vež po věži, ale vytvoříme hlavní společnou část, a k ní budem přidávat ten podvozek - varianty téhož stožáru. A každou variantu zatížíme přesně podle toho, kde stojí a pak navrhneme ty jednotlivé prvky. Tedy noha vlevo je navržena podle Vasianty 5, zatímco vpravo třeba podle Varianty o 20 km dál. Žádný světaborný nápad, ale naprogramovat to a ohlídat v datech dá celkem fušku. Ale hlavně to nejde k stávajícímu programu přidad, musí se s tím pracovat od začátku.
Které trasy byli naším programem navrženy netuším, běží to už hodně dlouho v mnoha ofísech. Jen jsem se dozvěděl, ža na každou věž s komplet dokumentací potřebují inženýři 4 dny. Od nás se čeká, že to zkrátíme na den.
Takhle vypadá ofís v Herne
S kolejema co nejsou navždy. Ve stanici Mikulášovice dolní nádraží jsem někdy na přelomu tisíciletí objevil kolejnice s datem výroby 1904, tedy jak je tam položili, tak tam jsou nejspíš dodnes. To už je skoro jako kamenná dlažba.
Asi tam nebyl moc provoz, i kolejnice se sjíždějí, a nejen ty. Opotřebovávají se i podkladnice, pražce, železniční svršek se musí udržovat.
A pochopitelně tím víc a častěji , čím větší je na něm provoz
Zas na druhou stranu, je ta diskuse velice poučná.
Ukazuje se totiž, že bez znalosti jak to chodí v Rusku a co dělají švédští školáci, se do Bochumi vůbec nedá dojet:-))
No, chtěl bych tě vidět, jak co 3 tejdny vlečeš kufr, kufr s počítačem, kvádro ve futrálu a stridu, na Hlavák....
S tou výhodou, že o co méně ta cesta bude pohodlná, o to bude dražší.
Jsem ale ve Freiburgu, to je Alemánie, kousek od francouzský a švýcarkých hranic. Cesta v pohodě, kluci mají hotovo, a stejně tomu ti hl vouni prd rozumí, tak zítřek v poho, na Kochum až příští neděli.
Za sovětské vlády v Rusku volný pohyb obyvatel po zemi, bez náližité bumážky možný nebyl, a žilo se ekologičtěji.
Po městě sověti jezdili MHD, meziměsto vlrkem nebo busem, a když jeli do ciziny, vzali si tank.
Já celkem chápu, že pro tvé cesty je asi nejvýhodnější to auto a to snad dokonce i finančně. Ale fakt neznám ajťáka, co by najížděl kilometry, co jinak mají akorát obchodní cestující.
Když se mluví o digitalizaci státní správy apod., vždy je potřeba zohlednit lidi, co nemají počítač a dálkovou komunikaci nejsou schopni zvládnout a že tedy stejně nějaká ta přepážka pro lidi, co si tam radši dojedou, bude muset být.
Zjištění, že takto to chodí dokonce i mezi programátory mě uvádí v úžas. :-)
Von je poněkud rozdíl mezi prostým "programátorem" a "programátorem-obchodníkem", který se musí postarat, aby výsledky práce svých oveček taky prodal.....
Tak nějak chápu, že zákazník očekává plnou obsluhu, když si ji platí a nebude jezdit někam do Velkejch Popovic, i když tam maj po Ringhoferovi pivovar....
No, většinou nejezdí ani zákazník ani programátor. Jsou vzdálené přístupy, skypové konference, sdílené obrazovky atd.
Jasně, i v IT jsou obchodníci, co jezdí od firmy k firmě přesvědčovat, že se má přejít na jejich soft - tady osobní kontakt naprosto nic nenahradí. Ale takovej nejezdí pořád do Bochumi.
Vléct někam pravidelně počítač za účelem předvádění, jak že jsme s prací daleko, mi přijde jako historka z minulého století.
Když to zákazník žádá a platí, není PROČ se divit. Náš zákazník, náš pán.
Skype a sdílení obrazovky je za účelem nějaké skutečně pracovní či vývojové schůzky, která má něco podstatného vyřešit dost často zcela na hovno. Vím o čem mluvim... můžu (když na tom budu trvat) 100% pracovat z domova... přesto ca 3* do týdne vážim cestu do kanclu, protože jsou věci, které se lépe dělají z domova, kde je klid, ale jiné se vyřeší mnohem lépe a rychleji při osobním kontaktu.
Tak to můžu s klidem říci, že to v některých firmách takhle prostě nefunguje a ani velcí etablovaní hráči jako třeba SAP, Bloomberg nebo Reuters či HP, Dell atd se bez takových fyzických prezentací neobejdou.
Samozřejmě chápu, že přijet s bednou do firmy kde z toho kouká jeden dva terminály a jedna linka na server nedává smysl, ale firmám, kde je šance velký odbyt se stále věnují kontaktně a to i v případě, že už tam jsou " etablovaní" aby je nevyštípala konkurence :)
A klidně můžu říci, že jsem z toho někdy pěkně otrávenej protože oni si musí udělat čárku, že někde byli 3-6x za rok " s něčím novým".
A skype konferece ? Pardon ale takové narušení a ohrožení IT bezpečnosti, obchodního tajemství ti v leckteré firmě lokální IT a bezpečnostní oddělení ani nedovolí nainstalovat na komp natož to používat :)
Zato Jindrovo konkurenci by stačilo číst Nakole:-))
Nemáme konkurenci :-)
Už proto, že soft je šitý na míru jedné firmě a je vytvářen jako zakázkový.
Ta firma nemá zâjem se dělit s někým jiným o nástsoj, kterým oni chtějí získat konkurenční výhodu.
Jasně, že se bez fyzické prezentace úplně obejít nedá - ale co tři týdny je fakt šílená frekvence.
Nicméně, jak bylo řečeno - argument "náš zákazník náš pán" chápu.
Když jsem dělal na volné noze, tak jsem stejně musel jezdit k zákazníkům, protože jinak by měli pocit, že se nic nevyřeší. Řešení na dálku fungovalo tak akorát na hašení problémů.
Teď jsem dočetl níž až k Jindrově poznámce, že to jsou Němci. Jo, takhle přesně to bylo. Firmy sice české, ale s německými partnery, takže německá mentalita.
Záleží taky na tom, jakej Skype se používá.. jestli ten pro plebs, nebo for byznys, kdy se dá přístup jen na federalizované partnery, a vůbec lze nastavit kde co, bo vlastní server.
Asi ano, ale u nás je Skype na černé listině všeobecně :)
jestli to potěší Vaše systémáky, Skype for buss. používá i vývoj Škodovky a VW
(Volvo funguje jen osobně)
My používáme Telegram pro komunikaci mezi vývojáři, šéfové na ty sboje videokonference mají nějakou svoji Trimble appku aby to bylo řádně utajené.
Skype jsme opustili definitivně asi před 3 roky.
A čím by se tu jinak prsil?!?
Lepší ať pindá o kilometrech a fotí pivo, než aby nás každé ráno seznamoval s barvou své stolice.
Ale zas do pobavila to patří, ne?
Napíše, že po hodině spaní v autě ho vzbudí klandra. Zeptáš se, zda neuvažuje o vlaku nebo autobusu. Dostaneš přednášku z ruských reálií, pojednání o problémech se švédskými adolescenty, něco sportovní tématiky o hokeji a fotbale a uhlíkatou stopu.
A to vše zadarmo!
No neber to:-))
Ano Ifčo
Je to absurdní. Pri Trimble děláme 3x větší objem práce a jde to bez cest. Když se jede, tak jde spíš o společenskou záležitost.
S Němci tohle nejde.
Dva faktory:
1) milují ty Besprechungen, protokoly, zápisy
2) To je vážnější, zákazník není softaowarová firma ale uživatel, co o tom jak se staví progsam ví prd. Je sepsân jakýsi projekt, ale dopředu nikdo z nich neumí myslet na detaily, ale i celkem zásadní věci.
Tak ten chaos lze zvládat jen tak, že jeden pochopí, co se má udělat, a řekne to programátorům.
Kousek po kousku, dialog po dialogu se staví velký program. Pokaždé se korigují požadavky.
Zákazník dost přesně ví co chce, ale neumí to naspecifikovat v použitelné formě.
Tak to tvoříme za chodu video konference či podobné vymoženosti se neosvědčily, nikdo na druhé stsaně není ochoten diskutovat s monitosem, zatím.
Proto jsem šťastný, že tak absurdní methodou vznikuo docela slušné dílko.
Jo. Tomuhle argumentu rozumím...
A nakonec i v mém oboru se najdou případy, kdy předáváním dokladů a vysvětlováním podkladů strávím pětkrát víc času než jejích následným zpracováním. A taky nedokážu klientovi vysvětlit, že by to šlo efektivněji a je to přece i jeho čas. Takže chápu.
Přesně, nám se zase stává, že nám vnucují hotové řešení pro jiné firmy sektoru, většinou se to dá celkem snadno poznat.
Druhým problémem je hotová řešení, typicky u SAP ( původně Němci) , že ti jejich systém šikovně rozkouskují na bloky tak, že v každém bloku platíš za něco co nepotřebuješ a nechceš. Oni tvrdí, že mají flexibilní stavebnici pro klienty dle jejich volby a výsledkem je, že máš v systému spoustu balastu který se hodí jiným firmám a těm třeba vadí to, co my potřebujeme :)
On ten vývoj je pekelně drahý, vem si jen platy programátorů, tak je celkem obtížně ufinancovatelný ten zakázkový vývoj.
Aby se to obešlo, tak bývá nějaké universální řešení, které jakoby pasují na konkrétní podmínky, a nevyhovuje to nikomu, ani zákazníkovi, ani programátorovi snad jen těm šéfům co za to inkasují balík.
My to píšeme na míru, ovšem zákazníkovi, co má dost poboček po Německu a historicky, psotože to vzniklo tak že velký požral malé, každá pobočka je zvyklá na něco jiného. Ale to převálcuje tlak zhora.
My jsme v absurdní situaci, předěláváme vlastní 20 let starý soft, co nevyhovuje. Inženýr nechápe, že 28 let v IT je století, chtěli jen tuhle něco přidat, támhle něco změnit, ale hlavně to nechat tak jak to je, aby se nemuseli nic nového učit. Chápu to, nemají čas, mě taky nebetyčně štve každý nový upgrade čehokoliv, protože se neobsluhuje tak jak jsem zvyklý.
No, my jsme se rozhodli, že na 20 let starém podvozku nic nelze postavit a děláme zgruntu nový výrobek, s nejmodernějšími technologiemi, tak, aby do zase 20 let sloužilo.
Samozřejmě fatální spoždění, ale s tím jsem počítal, šlo o to, dostat to do stavu, kdy si řeknou, no teď už se vyplatí si počkat.
Jediná možnost jak vývoj urychlit byla vyhnout se formalitám, specifikacím požadavků písemně, dokumentům o změnách, všemu tomu papírování a formalismu, v kterém jsou tak dobří. Prostě poslechnout si co potřebují, říci, jak by to šlo, dohodnout se a udělat, kousek po kousku. Vyhnout se předělávkám. Z naší strany riskantní, protože, kdyby to neklaplo, děláme 9 měsíců zadarmo.
Kdyby byla dobrá vůle, šlo by spoustu dojednat po netu, ale pro ně je pohodlnější se bavit face to face
Teď moje trajdání nepřestane, jednak jedou další moduly, a budu muset učit a školit a držet tvrdou kritiku: proč si tohle nedělá jako ve staré verzi....
Nemysli si, že softwaráky těší uživatelům přidělávat práci. Myslím si, že často jen dostanou pokyn "nějak to udělej a rychle, potřebuju tě jinde"
Ano,
teda nikoliv pro sebe, ale potřeboval sem tam dostat kolegu co neměl řidičák, tehdy jel vlakem, jede se přes Berlín, trvalo to celkem 17 hodin a stálo to tam a zpátky 14, 5 tisíce.
Autobusy tenkrát nejezdily.
Dnes je to výrazně lepší, Flixbus tam dojede za 13 až 17 hodin, podle toho kde se přestupuje. Pro mě by připadal v úvahu autobus co jede v neděli po páté z Prahy a v Bochumi je v osm večer. Kromě toho voseru v autobuse je tu drobný problém, dostat se v neděli na pátou do Prahy na ten autobusák....
Já odjíždím obvykle v 1 ráno, na pumpě v Pedrovicích posnídám guláš, a pak někde za Lipskem hodinku spím na parkovišti, a pak to dorazím. Mezi 9-10 jsem v hotelu. Natáhnu si verzi, co kluci udělali, obvyklevychytám nějaké problém, nareportím do Prahy, a spím, ve 2 nebo ve 3 se budím, zase beru verzi, koukám jestli vše jak má, a když jo, mám veget,sauna, ten rotoped a večer na těch pár dvoudecek piva. Někdy, poslední dobou zpravidla, se jede furt, dokud není verze připravená. A pak druhý den na plac, ukázat co hotové, další den vyjasnit co dál, přespat, a vo nejdřív nad ránem domů, ulet z Porůří než začnou zácpy.
Kromě toho se dá létat, do Dortmundu, odtamtud je dobré spojení vlakem do Bochumi. Horší je to dostat se od nás na Ruzyň. Časová úspora by tam byla asi hodina, když člověk zakalkuluje možnou zácpu na okruhu. Trochu dražší než auto, podle toho, kdy. Venca tam za mnou už jednou letěl, měl zkoušku tak nemoh svozem....
Jo, ono to hezky vypadá, pro Pražáka, co se dostane MHD na nádraží nebo letiště, nám naskakují hodiny i náklady.
Tohle město je bohužel pro nás blbě dostupné, i kdyby člověk s sebou nevozil hardware a stridu.
Teď je to vlakem do Bochumi cca 8,5 hodiny. Nicméně máš pravdu, že pro Pražáka je to jednodušší.
Cena, časy?
Vlak je pohodlný, nic bych proti němu neměl a 8,5 hodiny by bylo fajn, tolik trvá cesta autem průměrně taky.
Koukám na to, na HBf, ten mám naroti hotelu to jezdí v přijatelných časech, tedy vždy s přestupem, s místenkama asi za 10 tisíc.
Já tam a zpátky jezdím na dvě nádrže, tedy zhruba 4000, pochopitelně je potřeba přihodit něco na tu amortizaci a parkovací poplatek 45 éček.
Cestavlakem je méně pohodlná, dražší ale výhohou je, že můžu bejt furt ožralej, budu o tom uvažovat :-)
Ale ekonomicky nic moc. Koukal jsem, že nějak za čtyři tisíce jedna cesta. V naftě to vychází cca na dvojku. Při četnosti cest se veškeré náklady s autem (provoz, opravy, rozdíl ceny mezi nákupem a prodejem, atd...) bohatě srovnají a Jindrovi zbydou jen benefity. Auto k dispozici, časová nezávislost, kolo sebou i možnost dalšího harampádí, flexibilnost, možnost odbočení k zajímavému cíli, atd...
Ja holt, ukazuje se, že nemít auto je drahej luxus. Dobře jim tak, těm "carfree":-))
https://www.flixbus.cz/autobusove-spoje/autobus...
No já nevím, 12 až 14 hodin v autobuse, bez možnosti se kdykoliv projít, kloudně protáhnout... Autobus beru jako použitelnou jednorázovku na několikahodinovou cestu. Ale tolikrát ročně si na půl dne hrát na skrčence ? Fujbl tajbl...
To je logické, že ne všechno, ne vždy a ne všem dokonale vyhovuje. Ale je fajn, že například o cestě do Bochumi lze uvažovat několika způsoby, a to bez toho, aby hned člověk dostal čočku ze zeleného ekoterorismu:-))
Ještě jste zapomněli na balón a řiditelnou vzducholoď :)
K balónu musíš ale koupit příručku "Jak řídit neříditelné".
Stačí praxe v řízení ČD či EU :)
Létající koberec. To je automat a má i lůžkovou úpravu.
No nevím, nevím. Při letech v malých výškach tě, teda podle mě, ajncvaj odfoukne vítr, ve velkých výškách pak umrzneš nebo se udusíš. Tudy asi cesta nevede. :-(
Zas na druhou stranu proti tomu nemůže nic namítat švédská školačka ani ruský mužik:-))
Jednou z možností je spolujízda s Jindrou :)
Spát se mnou na odpočívadle, to bys nechtěl :-)
Spolujízdu nechme studentům, a potřebným, mě ten drobný příspěvek na naftu za nepohodlí nestojí.
Booking.com a tvoje karta barvy, která v jiných vzbuzuje závist už nefunguje?!?
nechápu, booking.com funguje, ale používám zřídka
bydlím nejčastěji v řetězci accor.com a mám pár let jejich platinovou kartu
Není důvod k závisti, může jí mít každý, stačí přespat v hotelech patřícím pod řetězec 60 nocí za rok.
Má to kromě 10% slevy pár dalších výhod, ale ty to asi nedáš.
Noční přejezdy jsou kvůli provozu na silnici, ne kvůli tomu, že by nebylo na hotel.
No, a platinová karta (řetězce) má tu výhodu, že máš možnost tzv. "early checking" od 9 ráno, popř "late checking" do 17.
Alespoň víš, jaké možnosti budeš mít v příštím životě.
Pěkně děkuji:-))
Ne, že bychom v autě nespávali. Spíme, na dlouhých cestách pravidelně. A klidně na parkovišti. To si ovšem sklopíme sedačky, vezmeme pořádný spacáky a spíme 5,6,7 hodin. Člověk má být vyspalej, když má fungovat.
Když jedu na služebku a vím, že ráno musím být čerstvá a něco odprezentovat nebo naopak něco nasát do palice, jedu vlakem. Vlaky mají lůžkové vozy. Je to dražší než autem v klandře, ale funguje to.
Pokud se jedná jen o jeden den, jedu zpátky zase vlakem. Nemusím platit hotel a ztrácet čas řízením.
Faktem je, že mi pak nezbývá čas na ochutnávání piva a projížďky na stridě, takže to do pracovního výkonu nezařazuji a nepočítám:-))
Když jedu na služebku, jedu o den dřív, ráno jsem svěží :-)
čím, je docela šumák.
Ne, tak to nebylo.
Protože i tam jsem zaháčkovaný 23 let, o možnostech jiné dopravy jsem uvažoval a občas i použil. A našel tu nejvýhodnější, jak časově, tak ekonomicky, tak si nehraj na objevitele jiných možností.
Ano, lze uvažovat o tom, že na zahradě budeš pěstovat ananas, a při troše dobré vůle, se to i povede
Kvádro na věšáčku, sdrida v kufru, nějaká ta sváča v ledničce, ve které zpátky vezu jídlo, co mám nakoupit.....
Ano, šlo by to menším a úspornějším vozem, ale kdo hltá kiláky dálnicema ví, že velký vůz je pohodlnějśí i na jízdu. No, tenhle je skoro moc velký :-)
A to nemluvíme o místním popojíždění do ofísu, na nákup...
Za ta létr jsem si zvyknul na tu relativní svobodu mobility.
Max den ti zvyknul na život bez auta, svoji uhlíkobou stopu zanechává za sebou taxíkem, je prostě ekolog.
Aha, takže jsou tam spíš ty dva metry na délku? Jakou máš motorizaci a jak s tou krabicí cvičí, by mne ještě zajímalo, děkuji za informaci. Ještě před pár lety bych nikomu neuvěřil, že se mi tahle velká neforemná kráva bude tak moc líbit :-)
2.0 BlueHDI 180 koní, automat.
Sviští to svižně, zatím jsem to nehonil nejvíc 150, ale šel by dál. Jenže vidíš, jak roste okamžitá spotřeba, to by pak asi bralo moc. Jel jsem 130 furt, na tempovat, vzalo si to kolem 8mi.
Protože sedíš výš, je do za tmy příjemnější.
Není do žihahlo, spíš klidnâ jízda. Lítat 180 lze na pár úsecích v Německu, a tak to, že do bude pomalejší moc nepocítím, snad.
Počkej měsíc, do budu mít tak 5-6 tisíc, budu vědět víc.
180 koní by mělo bohatě stačit :-) mně se z těch dodávek stejně nejvíc líbí Transporter, nejošklivější mi přijde Renault, to je fakt poctivě krabiciózní škatule. Ale asi bych ho nakonec koupil, kdybych kupoval, protože má zastoupení v Brandýse a firma Auto Kout nás zatím nikdy nezklamala..
Jak se v UK podporovala cyklistika v roce 1959
:)
https://www.youtube.com/watch?v=_zzJO5dgsK4
A on bambus! nevypadá to špatně, rád bych viděl naživo a vyzkoušel.
https://www.idnes.cz/hobby/dilna/kola-bambus...
Ale do Ugandy kvůli tomu tedy nepojedu :)
Ale kdybys tam náhodou jel, vem i pro mne jeden rám. Vypadá to bombově :-)
Ty spoje vypadaj moc pěkně. Ale nepíšou, z čeho dělá dráty, lanka a komponenty.
jelikož ten pán tam hovoří o RÁMU tak soudím, že zbytek komponent včetně vidle bude dělán klasicky, jak je ostatně na obrázcích vidět. To jen žurnalista význam zmatlal a zatemnil.
Ale jasně, zapomněl jsem na smajlíka. Těžko by dělaltřeba bambusový ložiska. :-)
Ale to by šlo. Za to řetěz, to by byla piplačka...
Tak duše, no. Ale je to machr, klobouk dolů.
Jde-li nafouknout žába (kratochvíle mých dětských let), šel by nafouknout i had, ne?
Zrovna včera jsem u tohodle šlapal :-)
https://www.youtube.com/watch?v=FKcFAihjzck&...
Je to tak 8-10 let, prezentoval tady Jirka v sekci lehokola bambusáka jeho taťky. Teda, pokud mne paměť neklame dělali to lehokolo spolu.
Bambus měli snad ze zahradnictví(?) a spoje dělali laminátové.
Taky se objevili fotky z nějakého lehosrazu kde někdo z německa nebo maďarska měl bambusáka, včetně vidlice.
no a do třetice - jméno Grygar Ti nejspíš něco říká. Jezdíval na dráhovém kole po svém taťkovi s bambusovými ráfky.
Prý to bylo u historických (asi předválečných) dráhových speciálů časté.
Starý závodní ráfky jsem viděl dřevěný, ale z bambusu zatím ne. Co mě fascinuje, že na těch starých dřevácích lidi furt jezděj a nemůžou si je vynachválit.
Omlouvam se, asi mi to splynulo (drevo / bambus)
Použití dřeva na ráfky mi připadá vcelku OK, letadla byly dřevěné, dnes jsou duralové.
např druhoválečný lavočkin - překližková skořepina
s vlastnostmi a hmotností podobnou duralovému trupu. (mám i tabulky pevnosti letecké překližky :-) )
A což teprve De Havilland DH-98 Mosquito zázrak z balzy a překližky :)
Jako kluk jsem čet Kožedubovo Sloužím vlasti, kde praví, že ty lavočky byly potažený plátnem.
To v té době nebyla žádná výjimka, smíšená konstrukce se tomu říkalo... např i Hawker Hurricane měl plátnem potažené nosné a ovládací plochy, na rozdíl od Spitfire, který byl celokovový.
PS ty Lavočky na to dříví v konstrukci doplácely tím, že dlouho nevydržely, vzpomínal na to i pan Faitl, který na nich taky lítal.
Jako zajímavost - L410 (Turbolet) má křidélka a myslí i klapky taky s plátěným potahem.
(nijak se tím nechlubí :-) )
Plátno z umělýho vlákna pořádně napuštěný lakem, to už je skoro kompozit :o)
Neměly ty Lavočky a jiný překližkový éra povrch taky přetaženej tim plátnem? Já bych to tak udělal, kvůli životnosti, samotnej lak popraská.
Včera se mi polámala Remoska. Ještě předevčirem jsem v ní pekla, včera ju strčím do zásuvky a vyletěly pojistky :-(
Dnes mě potěšily dvě věci:
a) i na tuto stařičkou Remosku (výrobní číslo 71 793, předpokládám, že těch 71 je rok, to by tak odpovídalo...) se dá koupit topná spirála!
b) podařilo se mi to rozmontovat a užasnout nad jednoduchostí tohoto přístroje. Celý je to složený pomocí tří šroubů na držátku a tří nýtů v deklu! To je opravdu geniální věcička :-)
Povolit šel jen jeden šroub na držátku. Nýty na deklu se mi povedlo odvrtat, stejně jako dva šrouby zarostlé v držátku.
Ke spirále jsem objednala ještě sedm nýtů á 3,50 Kč (čtyři jsem si vzala na trénink) a tři nové distanční válečky po 4 Kč, bo z jednoho se mi nedaří dostat zbytky nýtu, tak ať jsou nové všechny, když je maj. Na držátku budu muset prořezat dva závity. I s poštovným mi ta sranda přijde na 250 Kč, tak to je o hodně lepší, jak kupovat novou Remosku za tři litry, to fakt potěší.
Jsem si skoro jistý, že žádná nová remoska už takovou skvělou a lacinou opravu neumožní :(
Dobrá práce!
Potvrzuji. Neumožní. Navíc ani nemá tu životnost.
Starou remosku jsme měli jako dědictví po nějaké tetě, a nám následně sloužila skoro 30 let. Nová vydržela sotva pět let.
A co se tam v té nové Remosce mohlo poničit? Vždyť je to jen plechová dutá poklice a uvnitř je odporový drát? Ten musí být na keramických držácích stejně jako u té staré Remosky. Jedině, že by ta keramika upadla. Možná jste to víko hodili na zem. Pak se to mohlo uvolnit naráz.
No, v té mé staré je topná spirála v takovejch keramickejch korálkách. Po skoro padesáti letech jeden ten korálek praskl a drát se dotkl kostry ...
https://dopice.sk/msI
Pokud dnes dělají korálky z mizerné hmoty, tak korálek praskne dřív a máš po ptákách. Tam fakt nic není, hliníkový plechy, topné těleso a madlo, ale když nahradíš mosazné kontakty nějakýma z horšího materiálu, co zoxiduje, když dáš horší keramiku a když místo bakelitu drbneš nějakej šuntovnější plast, tak to prostě nevydrží :-(
Jak budu tu starou očištěnou skládat, nafotím to. Pokud ju máte, tak v odkaze je obchod s náhradníma dílama i na ty staré kusy.
Přikládám popis výměny spirály ve staré remosce.
Při demontáži držadla se mi ne zcela dařilo a při odvrtávání šroubků zajišťujících objímku se mi kousek bakelitu odlomil. Tak jsem držadlo o kus zkrátila, co už. Jsem k tomu ze začátku přistupovala laxně a spíš jen ze zvědavosti... Na aukru se ještě staré kusy dají sehnat, kdybych chtěla novou, servis už mám zmáknutý :-)
Asi ponesu dříví do lesa, ale radši... Nýtky duté. Zároveň fungují jako kanálky pro únik páry.
Nýtky mám z toho obchodu, jsou duté, akorát jsou delší (to tam bylo napsaný) a budou se muset zakrátit. Však je tam jeden vyfocenej. Ale já jsem nikdy nic nenýtovala, tak jsem na zítra domluvená s kamošem, že to nějak snýtujem. Možná na to má i nějaký kleště, nebo po tom bude nějak bušit a já to budu držet. :-)
Dokud to nebude snýtovaný, tak je to pořád jen pokus, jestli to vyjde...
https://www.youtube.com/watch?v=NGjBlwHvs0Y
Mají na to takový tvarovaný jako "průbojník", který ten trn roztáhne do stran. Bez něj postupně čumákem kladívka opatrně a trpělivě (jako na videu :-) rozťukávat a ohrnovat ten límec do stran. "Zatáhnout" větší ránou až nakonec. Nesmí se nejt zatemovat, zbortit. Pořádně by se to nezatáhlo, ale hlavně by pak neutíkala pára. V lepším případě by poklice tancovala, v horším by hrozilo i opaření přehřátou párou (o tom můžu poreferovat, prima zážitek).
No, on snad už něco nýtoval. Akorát asi budem muset zjistit, kolik toho zakrátit, t.j. kolik se dá roznýtovat. Jsem koupila těch nýtů 7, takže čtyři máme cvičné, na těch to musíme natrénovat. Já nemám žádný nářadí, on v dílně něco má.
Ale víš co mě při té montáži napadlo? Že by se mohly vyvrtat tři dírky do toho skla (sklenář by to zvlád) a nechat tam plné šrouby. Ale to by se asi nesnesly železné šrouby s hliníkem, ten nýt je hliníkovej dutej.
Ještě mně napadá, jestli u těch novejch není na vině ten teflon. Má to hliníkovou misku jak stará, má to zespodu deklu hliník jak ta stará, topná spirála je taky víceméně stejná. Rozdíl je v tom,že ty starý měly jenom hliník a na těch novejch je ještě teflon. Teflon se nesmí drhnout, takže se to časem zasviní a pak se to zřejmě přehřívá, bo už to neodvádí tak dobře teplo ze spirály do misky.
Protože bez Remosky nemůžu existovat, tak už jsem mimo jiné a pro jistotu též objednala jednu novou (rozbalená se slevou za dva litry, záruka dva roky). Sranda je, že mám tu starou opravenou dřív, než ta nová z Mall dojde :-)
No uvidím, jak bude ta nová vypadat, když se mi nebude vůbec líbit, tak ju vrátím, mám na to 14 dní. Když si ju nechám, dám jí dva roky pořádnej záhul a buď vydrží, nebo ju vyreklamuju, v Mall není s reklamací problém.
Ono je to s tou životností těžký, dnes víme o kusech, který vydržely, ale nevíme, jak na tom byly ty ostatní, ty, co nevydržely.
Určitě ty staré jsou jednodušší a bytelnější, tak se to prostě dělalo. Dnes na to serou další čtyři ucha úplně nanic, je to oteflonovaný, má to vypínač... najednou se toho může polámat mnohem víc než dřív, neexistující ucho nemohlo upadnout, neexistující vypínač se nemohl rozbít, no a ten teflon tam může akorát dělat neplechu při odvodu tepla, teflon není hliník a zasviněnej teflon už vůbec ne.
Jestli mi ta nová vydrží dva roky, tak ten teflon na styčnejch plochách odrbu drátěnkou :-)
Teplo sálá deklem zvrchu do prostoru remosky, bokama do stěn misky jde jen malá část, v podstatě ztrátová.
Nemyslím si. Aspoň u té staré je dost velkej dotykovej pás, kde víko dosedá na misku a ohřívá ju. Je to po celým obvodě asi dva cm hluboké těsně dosedající (zapadající kónus). Víko nesmíš nechat hřát odložené volně bez misky, to si pamatuju, že mi babička, od které to mám, říkala, a dodržuju to :-)
Tak samo, že se tam teplo taky převádí, ale není to princip remosky. Kdyby měl být, musela by být miska nějak tepelně zaizolovaná, aby nedocházelo ke ztrátám. Takhle, než to teplo doleze dolů ke žrádlu, fůra se ho vyzáří do prostoru místnosti.
Kdyby měla hřát miska, měla by topnou spirálu v sobě, ne v deklu.
Hm, ta moje stará je celá (po celé ploše pláště) ponořená do želeného stojanu. Hliník vede teplo mnohem lépe jak železo, takže nejvíc se ohřeje ta miska, potom se nahřeje železo kolem a udržuje stálou teplotu, jenom malá část se vyzáří do prostoru, mám ten železnej stojan postavenej na dřevěné pracovní desce a nenechá tam žádnou stopu, takže nějak moc horkej není, maximálně jako hrnec, ve kterým vaříš vodu.
Možná soudruzi nepochopili všechno, dnes mají na hliníku teflon a stojí to na takovým stolečku, kolem hrnce nic není...
Mi na těch nových krámech vytáčí ta humpolácká rukověť a především NEODPOJITELNÝ KABEL :-((( Kam s takovým rozcapeným heblem??? Od té staré se aspoň ta šňůra dala odpojit a hodit/pověsit kamkoli (třeba na kliku od dveří kuchyně :-)). Takhle to zabírá kolik místa, štosovat se to s dalšími taky moc nedá, protože zase někde překáží ta šňůra :-/
Když je tady to chlubení - velkou radost mi udělalo oživení repráčku vyzvánění na mobilu. Vloni jsem na něm měnil displej (šel objednat z Číny), ale repráček jsem objevil jen v nějakém shopu v Indii, jinde ne.
Ale pomohlo, tak jako u dispeje (a mnoha dalších šťourání a oprav) YouTube - v případě mobilů nejvíc projíždím videa "v azbuce". Přece jenom tam je to kutilství mnohem víc rozšířené (možná z nutnosti, jako dřív i u nás).
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/jezte-mene...
.... a já se těšil, že se jedná o jejich eliminaci a chutnou úpravu.
Prase by "správně" mělo zhynout sešlostí věkem?
Ne, správně by se mělo nenarodit. Pak bude méně žrát, méně srá... a méně dýchat. Jeho potravu místo něj sežerou lidé.
Žereš šrot a zvětralé pivo?
Já si dám radši něco onačejšího ...
Nejedná se o tvé záhumenkové prase z chlívku. Prasata z velkochovů se šrotem a pivem patrně nekrmí. No a místo potravy pro prasata může sedlák vytvořit potravu pro lidi. Je to účinější, než přes to prase.
Může. Výhodnější (pro něj) bude řepka ...
Třeba. Spálením řepkového oleje v motoru se vyprodukuje stejné množství CO2, jako k jeho vzniku. Nepodporuje se tím žádný skleníkový efekt. Jen ta blbá auta nechtějí jen na řepkový olej jezdit :( Kdežto to prase slouží jen jako zdroj na vaší vepřovou knedlík a zelí :D
Občas ti závidím tvůj notně zjednodušený svět ;-))
Leda kulový... na výrobu jednoho litru týhle sračky se spálí několik litrů nafty....
Jsem to hledal, ale rozumný údaj se těžko nalézá. Našel jsem nějakou doktorskou práci z ekonomie, která se tím zabývá, ale moc jí na rychlo nerozumím. Mohl bys poslat nějaký hodnověrný odkaz, ze kterého tvé tvrzení pochází?
No, i kdyby to nebylo několik litrů, ale ... traktor pole zorá, traktor pole uvláčí, traktor seje, traktor postřikuje (kolikrát ?), traktor sklízí, náklaďák odváží ke zpracování (určitě těch operací bude ještě víc).
Pokaždé je to ve v nějakém objemu, takže na ten litr vyjde pár kapek nafty z každé té operace. A kapka ke kapce - jen aby nám na litr nenakapal litr :-)
To jen taková selsko-kupecká úvaha. Ty traktory a náklaďáky taky nejezdí za 8 na 100.
Já si databázi nedělám.. čet jsem onehdá jakýsi anglický článeček, který se zabýval fotovoltaikou, větrem, elektromobilama, biopalivama první generace a podobnejma sračkama a u všeho vycházelo, že celkový dopad na životní prostředí (při započtení všech energo a surovinových nákladů) je výrazně horší jak u klasických technologií.
Tedy stručně, že ekologický přínos tohoto blbnutí je záporný.
Tuhle čerstvě k akuvozům...
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/potsch...
To není jenom o koupi nového auta. Takové si u nás (a nejen u nás) kupuje taky jenom malá část "civilů". Většina nakupuje jeté kousky.
A s elektrošrotem to asi bude krapet problém. Ti bohatší, co budou kupovat tři až pět let staré kousky ještě budou asi v klidu, nějaký čas je to povozí.
Nemalá část šoférů ale kupuje paštiky za 50 až 100 tisíc, 6 a více let staré. A tam už to asi bude s bateriema dost loterie. A to nebude jako u benzínu, vyměnit rozvoďák, olej a další stovku to dá...
Já teda nevím, když tady čtu příspěvky u elektrokolistů, tak hlavní problém vidím v těch bateriích. Dyť oni píšou, že to nic moc dlouho nevydrží. Dnes má každý auto jednu malou baterii a je celkem velká logistika s jejich výkupem a likvidací, jak to, proboha, chcou dělat s vícenásobným množstvím??? Dyť je to plný jedů, nebezpečný... to budou štosovat, rozebírat a likvidovat kde, jak, za kolik, kde na to vezmou...? o, vozit si prdel v elektromobilu a nevidět výrobu a likvidaci těch baterií vypadá ekologicky. A tu elektriku vezmou kde? Dukovany je serou, Temelín nechcou, uhlí jim čadí, přehrady vadí, stožáry jsou fuj... Kde brát, když voda do kopca neteče, vítr všude nefouká a slunko půl roku moc nesvítí.
A to ještě stále žijou na obláčku laciné, nebo úplně gratis elektriky.
Zrovna dneska jsem četl na webu našich "tesláků", že Tesla upustila od nabíjení zadarmo a po celém světě dobíjení na svých nabíječkách zpoplatnila (cca 8 Kč za 1 kWh)
A to do toho zatím nevstoupil stát. Zatím jim to z ropáků dotuje, nebo alespoň nedaní.
Jenže to tak nepůjde donekonečna. Kdyby bylo elektroaut opravdu hodně, tak se budou muset taky začít podílet na platbě infrastruktury. Takže logicky spotřební daň na elektriku. A jak to budou chtít řešit s těma, co budou nějak "tankovat" doma z běžné zásuvky... Jako s technickým benzínem, nebo petrolejem a lehkými oleji - preventivně je zdaní a zrovna tak zdaní i elektriku nad nějak vypočtenou "běžnou spotřebu domácnosti". Neplánovaně si pak zatopíš přímotopem, pustíš víc klimošku, nebo víckrát vypereš a nedoplatíš se...
Jo, po teto strance byly zlaté Peugeoty partner /106 elektro. NiCd baterie s životností (při správné údržbě) 20 let při kapacitě cca 75-80%
jen kadmium je fuj ikdyž ho šlo udajně rozumně recyklovat....
Nižší "energetická hustoka (kWh/kg) u dodávky až tak nevadila.
(jo a ty baterie SAFT stále vyrábí, ale jen pro firemní odběratele - u nás dráha)
Tůdle, nůdle.
Já si odepřu vepřové a ochránci přírody si jezdí a létají po světě sem a tam.
Myslím, že takový evropský účastník konference ochrany přírody třeba v Johanesburku (2002) udělal větší ekologickou stopu než já vším tím vepřovým co jsem za život zblajznul.
A kolik km máš odlítáno ty?
A kolik si toho odřídil autem?
Letěl jsem jednou v životě s rodinou na Krétu. Raději jezdím na kole, než autem.
Odůvodňovat si nezřízené žraní vepřového s knedlíkem tím, že někteří jsou ještě horší je na úrovni "A vy také mlátíte černochy!" :D
Kde ses dočetl, že se prasata nekrmí šrotem? Polovina obilí se spotřebovává na krmení, kdo myslíš, že to žere?
https://uroda.cz/kvalita-obilnin/
Když já nevím, co je to ten šrot. AV to patrně neví také, když krmí prasata ještě pivem. :)
Hm co vim, tak prasatům se do žrádla normálně pivo přidávalo.. praděda byl hospodskej...
Šrot je nahrubo pomletý zrní. A se to může různě míchat a ještě do toho něco přidávat. Pivovarské mláto je výborné krmivo, pivovarské kvasnice ještě lepší, ty jsme u hubenejch koní používali jako lék :-)
https://dopice.sk/msN
Kde proboha žiješ. Už jednou jsem si všimla a napsala, že se tady prezentuješ, jak kdybys spadl z Marsu. Ty snad vůbec nic nevíš, ale o všem chceš plkat, jak kdybys tomu rozumněl.
Ne nadarmo přísloví praví, že (cituji lidovou slovesnost, abych zas nebyl obviněn z osobních útoků) "učenej z nebe nespad, ale blbce jakoby vidlema shazoval"
Když někdy slyším ty různý ekologisty a ochránce zvířat, tak je mi jasné, že jejich poznání končí někde u kanára v kleci...
V životě nebyli v nějakým velkokapacitním chovu, v životě nebyli ve zcela automatizované dojírně pro několik tisíc kusů, v životě nebyli na poli při sklizní čehokoliv, v životě nebyli ve zpracovatelské firmě. Nechápou souvislosti, nedokáží si představit objemy, způsoby a technologiee... Maximálně někde pár týdnů trhali jahody... Oni akorát dojdou do hypersuper, nakoupí plnej vozík žrádla v barevnejch obalech a ládujíc do sebe lupínky filosofují o ekologii a chovu prasat, ucvrkávají při pohádkách o hodnejch zvířátkách... Bodaj by jim vlci chtěli sežrat děcka a museli si vlastníma rukama vypěstovat co sežerou, všechno, ne jenom pět bylinek v hrníčku, všechno! :-)
Když polovina obilí na krmení, tak to by se ta polovina dala také zkrmit rovnou lidem. Rázem bychom měli 2x více obilí.
A k čemu by nám bylo? Vždyť přecpávat se sacharidama a škrobem je nezdravý, nebo máme snad málo knedlí, buchtiček, koláčků či bábovek?
Právě se jednou bábovečkou cpu, ořechovou :-)
Ale kus masa taky není špatný :-)
Eště bys moh chtít všechnu sůl k tobě na hrad.
Můj nebožtík první tchán, studnice všelijakých historek, mi vyprávěl, jak v éře rozkulačování chodili nadšenci nového režimu radit sedlákům, jak hospodařit. Mnohde na ně pouštěli psy. :-)
To jako, že bys na mne chtěl pustit psa? To jsem tě tak strašně naštval? Za hodinku se už budeš moct naprat vepřovým a knedlíkama co se do tebe vejde a jistě se uklidníš :D
Co ty na sebe nedokážeš vztáhnout... :-)))
A dyk tam má smajla. Jen mě při čtení jeho příspěvků napadlo tohle podobenství. Třeba špatně, no. :-)
O.T.
Nejmenoval se tvůj první tchán Josef Švejk (studnice příběhů a lidových mouder)?
včerejší jízda vlakem
Proti mě seděli dva " mládenci" řekněme 25-30 a bavili se o jaderných zbraních
Jako že někde je ke stažení " apka kerá vokáže jak to bouchalo po planetě v průběhu času" prostě " všechno to vidíš online, skvělý...
No a pak se ten co seděl naproti mě zeptal toho druhého "odkdy to jako ukazuje" a on říká "člověče od roku 1850 až do teď ":) .
Budiž ctí tazatele , že vypadal zaraženě a říkal něco ale hele nebylo to někde v Japonsku kolem roku 1945 ? Na to druhý suverén " jo to bylo, ale to bylo poprvý na lidech, ale měli to už hódně dlouho připravený a vyzkoušený" :)
Prostě rozhled " skrz apku"
Jde to i bez apky ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=310-GYiitpM
To víš, když se v dějepise spoustu času řeší ve které bitvě si kdo u Kartága zlomil nohu, tak pak nezbývá čas na dějiny 20. století.
Tenis nějak zvlášť nesleduju, ale to, že v Austrálii skončil obludný Serenosaurus rukou Karolíny Plíškové a trochu se nám rýsuje české finále mě fakt potěšilo.
Taky mě to hodně po ránu potěšilo, manželka to celé sledovala, já jsem spáč :o(
Jen mi to trochu kazí, když si na tenisportálu přečtu slova jako mutant, praserena, serus, nebo tady serenosaurus. To bohužel se sportem nemá nic společného ...
...asi jako S.W. nemá nic společného s normální ženou. Když naše holka porazí jinou holku - fajn, ale když porazí tuto namyšlenou obludu, to je prostě bomba.
Máš recht, Serena to s tuningem trochu přepískla :-)
Těžko říct, jestli to mohla nějak ovlivnit. Trénovat a makat musí hodně (i dneska ráno byla na kurtu málem k nezastavení).
Asi nemohla. Godzila s King- kongem taky nemohli, prostě se něco zvrtlo.
Jen naprostý debil se může vysmívat druhým za tělesné nedostatky.
Navíc tahle dáma, dokázala se svým nepřehlédnutelným pozadím to, o čem se tobě nikdy ani nezdálo, pane dokonalý.
Ani nechci vědět, co se zvrtlo u tebe, ale jak tu neustále předvádíš je víc než jisté, že máš místo IQ jen WC.
Co plácáš.. ženská co má prsa a prdel.
Že je Jehovistka je věc jiná (Tohle považuju za tělesnou vadu)....
Snad tě to potěší - nezkorodovaný, zánovní ráfek:
https://www.sbazar.cz/susej/detail/45197806...
Nepotěší... Vím o něm. Nabízí ho dyl jak rok a mnoho let za tu nesmyslnou cenu nabízet bude. Ráfek je neopravitelne poškozený a zdeformovaný. Museli by ho u Thoneta znovu naparit a vrazit do formy...
Karolíně Plíškové velká gratulace. A co se Sereny týče, tenis prostě hrát umí. Možná jen poté, co se stala matkou, ty zápasy emočně víc prožívá a méně zvládá. To může být dočasné.
Jinak Serena je příklad pro boubelaté holky a ženy, že nemusí stát v koutě a trpět bulimii a anorexii kvůli tlaku společnosti. Modelky z nich nebudou, ale Klidně se mohou s vervou pustit do sportu, nic jim v tom nebrání.
Ani velký zadek, ani upnutý obleček, který možná tolik dráždí ty estéty:-))
Pro mě byl mnohem větší šok, když vždy usměvavá, upravená, namalovaná a namakeupovaná Koukalová prolátla, že se kvůli linii cpala vatovými tampony (je-li to vůbec u vrcholového sportovce možné). Ale některé pipiny, které podlehly módě štíhlosti, se opravdu tak strašně nenávidí, že si toto příkoří dobrovolně samy sobě způsobují.
Nevím, moc jsem její příběh nesledoval, ale nemyslím si, že si za bojem o štíhlou linii stála sama, spíš bych to viděl na neúprosný tlak sportovního okolí.
Občas prosáknou příběhy gymnastek, skokanů na lyžích případně cyklistů, atletů atd a pokaždé je to stejné, šlape po nich trenér, klub, někdy i rodiče a je s podivem, jaké trosky vypadávají ze sportů, kde výživový odborník je často vládcem týmu, jen po pár letech na vrcholu ...
Koukalové jsem docela fandila, ale hodně mě zklamala tím, co předváděla při svém odchodu z aktivního sportu.
Mám pocit, že se snaží jen upoutat pozornost a jak je vidět, je pro to ochotná o sobě říct cokoli. Ovšem pro bulvár je to sousto.
https://www.lidovky.cz/sport/ostatni-sporty...
Tak on především její příběh dokázal médiím skvěle prodat její manžel, zdatný obchodník s emocemi.
To jak se mohla stát matkou mi je stále záhadou.
To nevíš ve svém věku?
No to je ale smutné.
Přeci ji s manželem přinesl děťátko čáp.
Jen pro upřesnění:
Kluky nosí čáp, holky vrána nebo naopak?
Serena vypadá naprosto přirozeně ty chytrej, záhada je spíš to, jak teď vypadá Kvitová.
Takhle hubenou jsem ji ještě nikdy neviděl, něco je jinak a těžko mě někdo přesvědčí, že je to přirozené a bez chemie.
Pokud by takhle zhubla na základě náročného tréninku, měla by být fyzicky na dně a ne vyhrávat jeden zápas za druhým :-/
Proč by měla být fyzicky na dně?, že na sobě nevláčí zbytečný kila? Podívej se na Sáblíkovou - je hubená jak mravenec, ostatní proti ní vypadají jak kulturistky a jak je prohání. Jinak souhlas, Serena vypadá naprosto přirozeně, v pavilonu goril ano.
Někteří lidé takhle zhubnout přirozenou cestou nedokáží, Kvitová k nim, až do letošního roku, patřila.
Stal se zázrak, no.
Však jo, proti gustu žádný dyšuputát, chápu, že se ti Serena nelíbí, na takovou ženskou holt musí mít chlap pořádný sebevědomí. Jen mi přijde zbytečný, aby ses kvůli tomu takhle ztrapňoval..
Ty jsi neskutečný ubožák. A jak je vidět, dokážeš klesnout hodně hluboko.
Tak bohužel české finále nevyšlo, no tak alespoň, že ve finále budou dvě ženy a ne žena proti lidoopovi.
A co kdybys nám ukázal svoji fotku, Ivánku?
Abychom se nelekli :)
Asi Vás pánové zklamu, žádné anomálie byste na té fotce neviděli, snad kromě toho, že od většiny vrstevníků nemám airbag kolem pasu.
A neštrejchneš vobčas vo futra s tou svojí vobří železnou svatozáří kolem hlavy?
Jen tak "mezi námi děvčaty":
Kdyby měla Serena ruské občanství, už dávno by se našlo "něco", co by jí tenis zatrhlo ...
Kdyby měla Serena ruské občanství, zřejmě už by tady delší dobu kolovaly vtípky na její vizáž a místní moralisti by nadšeně plusíkovali a smajlíkovali. Snad tedy kromě některých nejmenovaných žen, které mají patrně stejně velký zadek a drží proto basu nehledíce na občanství.
Ale protože nemá ruské, ale americké občanství, tak tu už dávno jedno hovado dalo třeba tenhle příspěvek:
https://www.nakole.cz/diskuse/24717-zaujalo-186...
A ty ses v tom taky pěkně angažoval (možná i plusíkoval a smajlíkoval) ...
Děláš závěry (co by, kdyby) podle sebe :o(
Tak potrefená husa se podle očekávání ozvala, tak tedy jen na okraj. Ano angažoval, ale z občanstvím to v mém případě nemá nic společného. Já si dělám prdel z toho, že je to spíš chlap než ženská a je mi jedno odkud je, kdežto tobě naskáčou pupínky z toho, že se někdo dotkl občana USA a je proto třeba zahájit bombardování Ruska.
Zase vedle, zase soudíš podle sebe ...
Občanství sem zavlekl AV a ty ses úspěšně chytil, bo z toho koukala masírka, že?
https://www.nakole.cz/diskuse/25496-pobavilo...
Tahle ho nemá a hledaj na ni silně. A ta druhá paní si taky užila svý.
hm, ta první polochlap od přírody, ta druhej je zřejmě přešitá.
Přiznám se (bez mučení) že nevím, kdo ty celebrity jsou.
A nějak mě to nevadí
Aby je moudrý a zná mě (už dlouho).
Vlevo je Jihoafrická běžkyně středních tratí. Ta vpravo nevim.
Je zajímavé, jak lidi zajímají především abnormality, ačkoliv dotyčný/á se o ně přírody neprosil/a a byl/a by možná raději, kdyby je do vínku nedostal/a.
Normální, obyčejná, bohem nadaná ženská nezaujme dnes nikoho.
Irena Szewińska
Není ti už ze sebe špatně?
Co si dokázal ty se svoji figurou?
Jen tady hloupě žvanit zesměšňovat a urážet. To je fakt výkon hodný tvé figury. Nech sed vystavit v muzeu.
A hele brouk pytlík- všechno zná, všude byl, do všeho kecá. Už jsi mi tady chyběl, kde máš toho druhýho - Ferdu mravence
Pobavil mě rozhovor s komunistickým předákem soudruhem Filipem:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/vojtech...
https://www.youtube.com/watch?v=U3D_C-s5iQQ
Utlučou se mudžahedíni smíchy ..?
https://www.idnes.cz/onadnes/lide/promena-barva...
No, jo, no.
Proti téhle nebohé nafouklé nešťastné bezduši, co neví, co se sebou počít, je Serena Williams přirozeně vyvinutá, pěkná a inteligentní žena, která navrch umí famózní tenis:-))
A hlavně chudák to plánované dítě. On pán taky nevypadá na inteligenta.
Neumíš-li přechodníky, neužívej je.
https://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=8&...
Docela slušná ostuda, ale je fakt, že chyb v zákonech je každý rok docela dost, jednak pravopisných, ale hlavně věcných a v odkazech.