Zdravím,
prosím o radu. Na ušití cyklostanu jsem vybrala material buď ORTALION , nebo Kinetic Nylon. Zpětně vím ,že si zde pár šikulů šilo přístřešek . Mohu poprosit o radu ohledně materiálu a hlavně šití kvůli propustnosti. Nebude potřeba švy podlepit voděvzdornou páskou ?.
Všem co pořadí předem děkuji . Miluša
Cyklostan = stan na ukrytí kola? Kolo je otužilé, stanu mu netřeba ...
Igelit na sedlo mu (i ti) stačí
Asi jsem se nesprávně vyjádřila , myslela jsem stan který slouží jako konstrukce stanu a zároveň jako úschovna kol. Ještě jste neslyšel o cyklostanu Tike ? Je to od českých děvčat, zatím ve vývoji ale skvělí nápad. Jestli máte zájem mrkněte na cyklostanTike. Je to zajímavé.
Ale i tak díky za odpoved. M
Oprava, kde kolo slouží jako konstrukce stanu.
Omlouvám se
Nedokonalá náhražka konstrukce, je velmi labilní. Přečti si diskuzi pod odkazem, který jsi sem dala
No na to jsem koukala ale snad by se to dalo vyřešit vyvázáním . Stan je jak jsem psala ve vývoji, určitě bude mít nějaké mouchy ale co nemá. Beru to jako dobrý nápad který vyřeší spaní,hlídání kol.
Mela jsem dotaz na technologii pracování svrchního materiálu (sešívání dílů ).
Ale za názory děkuji, budu na ně myslet při výrobě .
Rovná střecha se při dešti změní na lavor. Pak bude stačit lehký poryv větru a ta kola se skácí na spáče.
Problém je, že nejsou švadleny ...
Rovnou střechu lze vyřešit různou výškou kol.
A pokud to má být do deště a se švy, tak ty švy bude nutné podlepit.
Asi je určite podlepim.
No ještě je chvíli čas na rozhodnutí.
Díky
Mně u tohoto typu stanu vadí několik věcí. Jednak to, že jsi s konstrukcí toho stanu odkázaná na kola, takže na výlet bez kol si musíš pořídit jiný stan. Pak, že to stavíš (především v blbém počasí) na zaflákaná kola. Kdo jezdí, asi ví, jak to vypadá.
A taky to, že se mi nechce spát s kolem u hlavy. Jak jsem psala někde jinde, já mám namazaný převodník běžně odtisklý na lýtku. Nepotřebuju obtisk i na ksichtu.
Za mě, kola venku, člověk dovnitř:-))
Ano dávám za pravdu, špinavá kola to je fakt na prd. Řešili by jsme to tak kvůli kolům proti krádeži. Jeste poresime zabezpečení kol jiným způsobem a uvidíme. Budeme týden na cestě, kam dojedeme tam se složí mě, takže nějakých úschoven nejspíš nebude.
Koukej, vidíš ty hvězdy?
No jo, to je nádhera ...
A víš, co to znamená?
Že bude krásný den.
A co ještě?
Nevím ...
Někdo nám ukrad´ stan!
Můžu se tě na něco zeptat?
Ty máš něco do činění s prototypem toho stanu postaveného na kolech?
Nene vůbec ne, jen bych se pokusila pro nás udělat podobný. Aspoň by se neřešili zabezpečení kol, ale na druhou stranu vyvstává s tím mnoho jiných problémů. No uvidíme.
Jezdím doma i za hranicemi s normálním stanem několik desetiletí a zatím mi nikde nikdo nic neukradl. Kolo většinou stojí před stanem pod plachtou a v začátcích jsem je spojoval špagátem s konstrukcí stanu(teď už ne a většinou ani nezamykám). Místo vyberu mimo civilizaci, v kempech ne a tak je riziko krádeže mizivé. Vyrábět podobný stan jen kvůli tomuto problému při hromadě nevýhod obnáší další hromadu problémů(shánění materiálu, střih, vl. výroba, vodovzdornost švů, skladnost a váha...).Navíc labilní konstrukce, ochrana před umazáním, blátem- to mohl vymyslet jen ten, kdo na kole moc nejezdí a nepozná výhody stanů hotových. Než varábět podobnou věc, je lepší použít krycí plachtu přehozenou přes kolo a spát pod nína karimatce podložené igelitem nebo druhou plachtou 2x1m. Je to daleko lehčí a bez práce se stejnýma "výhodama"- navíc si každý veze "svý" sám... Ale- na druhé straně- meze vlastní iniciativě a zkoušení- se nekladou..;-)
A jak řešíte zabezpečení kol proti krádeži před obchodem, nebo třeba když jdete někam na obhlídku hradu? Tam je přeci mnohem větší pravděpodobnost že o ně přijdete, nebo ne? Píšeš kam dojedem tam se složíme, takže hádám spaní na divoko. V tom případě se stačí jen navečer uklidit stranou kus od cesty kde vás nikdo neuvidí, a pak ani zamykat netřeba.
Normální stan:
Přijedu, vybalím postavím stan, odstrojim kolo, věci naházím do stanu.
Tuhlecta "vymyšlenost":
Přijedu, odstrojim (včetně všeho na řídítkách) kolo, všechno naházím na zem, otočím kolo, vypodložím řídítka a sedlo, stavim stan, věci naházím dovnitř... výborný kurvítko, jak si olámat držáky z řídítek, v dešti nebo blátě si zasvinit úplně všechno....
Další lahůdka musí být tohle stavět když fouká... kolik lidí na stavbu bude třeba?
Oni to šijou z čeho? Je problém použít stejný materiál?
No psané je tropiko, ale není to spacifikovane.
Je na výběr velké množství metráže . Já jsem si našla dva druhy co by vyhovovaly,ale netuším jak zajistit vodevzdornost svu (siti).
Jestli bude nutné švy podlepit voděvzdornou páskou.
Kdyby to bylo tak jednoduché, proč by se výrobci stanů otravovali s podlepováním těch švů?
Tak já mám asi 3 roky starého Jurka a mám podlepené švy.
tak já mám jinýho výrobce a ten švy nepodlepuje, včíl medituj (-:
a máš v návodu napsanou větu? "Jak každý dobře ví na začátku deště do každého stanu teče."
A z toho, že ty máš stan bez podlepených švů usuzuješ, že je to standard?
Už na na bundách se švy podlepují.
Jo, tos mi připomněl - na větrovce podlepený švy a za dva roky se začly odlepovat. Některý se mi podařilo žehličkou zas přitavit, v blbě dostupnejch místech holt šly dolu :o(
Letos se mi po šesti letech nošení odlepil na bundě nepromokavý podlepený větrací zip pod paží. Opravili mi to velmi rychle, vyměnili oba větrací zipy a bundu znovu naipregnovali. Po šesti letech nošení za to nechtěli ani korunu.
Bunda Raptor od Tilak.
Ostatně, já měla loni svojí vlastní blbostí děsnou smůlu na bundy. Jednak se mi rozlepila ta raptorka od českého výrobce. A pak jsem si, fakt vlastní blbostí, propálila tři komory na rukávu na péřovce od dalšího českého výrobce - Ocún. Propálila jsem je o vařič, který byl v tu chvíli sice již vypnutej, ale pořád žhavej. Koukající peří jsem na rychlo zalepila stříbrnou páskou.
U Profistehu, kam jsem pak bundu donesla, mě připravili na to, že náhradní látku vezmou z obalu bundy. Nicvméně nakonec získali originální látku od Ocůnů a tři péřové komory mi vyšvihli nově tak, že na bundě není nic k poznání. Byla to jednoznačně moje chyba a stálo mě to 500 korun.
Kupujte české výrobky! Vyplatí se!
Mno tak u bundy za 12K by byla nebetyčná drzost kdyby za to jestě něco chtěli! To se na mě nezlob!
Já se nezlobím:-))
Ta bunda před šesti lety stála polovic a už tehdy byl tento model legendární. A navrch zcela zaslouženě.
Jsem si jista, že ta bunda mi bude sloužit bez problémů dalších minimálně šest (doufám že mnohem víc) let:-))
Já bych ti to přešil pěknou záplatou z daleka viditelnou. Byla by to taková jizva bojovníka ukazující jeho zkušenosti a chrabrost. Takhle to nikdo nepozná, že jí nenosíš jen po městě.
Po městě ji nenosím vůbec. To je zhola zbytečné:-))
Ale nikdo to nepozná. Takže jako bys jí nosila jen tam.
No, pokud ji po městě nenosí vůbec... tak pokud Lannu v té bundě někdo potká, tak to bude jedině na nějakém hodně "neměstském" místě a těžko si tedy bude myslet, že ji Lanna nosí jen po městě, ne? :-)
Tvá úvaha je úplně vadná. Když někoho v přírodě vidím v parádní bundě, tak předpokládám, že tam je jen omylem a nepatří tam.
Kdysi jsme sebou do Norska brali pár. Dva manželé v našem věku. Žádní zdivočelí mlaďoši.
Dopředu jsem je připravila na to, že podmínky mohou být zlé a že by měli mít sebou fakt dobré boty.
Odsouhlasili mi to.
Pak se dostavili na místo v teniskách s tím, že dobré boty fakt vlastní, dali za ně sedm tisíc za pár, ale protože to je fúra peněz, tak si je na trek do Norska nevzali, protože by je zničili, což by byla škoda.
Tož holt jsme den co den sušili na ohni promočené, zteřelé a nefungující tenisky.
Život není peříčko a musíme si pomáhat:-))
Ty Lanno, v příručkách těch echt cestovatelů často píšou, že preferovavat před pohorkama jen odolnější "tenisky" a návleky. Je lehká bota/noha a tím menší únava. Tví přátelé tedy byli někde na třetině těchto rad :-D
Kupodivu to platí i opačně. Jsou lidé, kteří si do města nevezmou skvělou nepromokavou bundu, i když je úplně zachovalá a bez poskvrny, poněvadž se bojí podobné pomluvy ze zálesáctví. Tak s sebou raději tahají obvyklý nešikovný deštník.
No, někteří lidé preferují velký deštník i do přírody, má to také své výhody, ale tenhle člověk to evidentně není. Ten to dělá hlavně kvůli té pomluvě. :p
Jj, velký deštník do přírody. To taky znám. Jeden známý si vzal velký deštník na Zakarpatskou Ukrajinu, jen chvilku zůstal pozadu za skupinou a napadli ho polodivocí pastevečtí psi. Tož vystřelil proti nim ten deštník a skončil zle pokousanej. Po návratu pak absolvoval očkování proti vzteklině na Bulovce.
Ale abychom tu diskusi nějak ukončili.
Já si prostě nebudu drahou a plně funkční nepromokavou bundu lepit doma nějakým no name lepidlem, abych si z ní vyrobila bundu nefunkční. Stejně si nebudu na funkční bundu přišívat jakoukoliv záplatu z jakéhokoliv hadru, byť by mi nakrásně vytvořila aureolu neohroženého horala.
Tyhle věci nejsou určené na efekt, ale na práci, kterou mají vykonat.
Na efekt jsou plesové šaty, lodičky s vysokým podpatkem a cingrlátka v uších a na krku. Nemám proti nim ani to nejmenší:-))
Už jsme to tu jednou probírali. Moc nadšení ten nápad nesklidil... ale zas pokud by si to člověk spíchnul sám za pár korun, tak některé ty protiargumenty by nebyly důležité.
https://www.nakole.cz/diskuse/24871-cyklostan-z...
Buď si kup za pár kaček tarp (v Dekaci kolem 800,-), nebo třeba plachtu že stavebnin za pár korun. Dva klocky na podepreni najdeš na místě a jen usetris.
Případně nějaký stan třeba od colemanu Darwin 2 nebo 3 sice bude vážit kolem 3 kil a stát do 2 tisic, ale když začne pršet, budeš v suchu. A vydrží. A na kolo hod igelit.
Proč vymýšlet takovou kravinu, když existuje stan iglů? Nebo jsou ty skládací pruty někomu příliš těžký?
Všechny názory beru na vědomí, řešili jsme to kvůli krádeži kol. Ještě poresime zabezpečení jinak. Kam dojedeme tam si usteleme, neradi by jsme se vzbudili bez kol. Uvidíme
V tom případě si pořiďte iglú + kvalitní řetěz, kterým kola svážete k sobě a třeba ještě ke kandelábru s pořádným zámkem a nějakej alarm na kolo. Toto se na rozdíl od tý vymyšlenosti, která je akorát na nic, na překážení a následně k vztzteku osvědčilo :)
Kdysi jsem si ušil stan z padáku a na vrch nepromokavé tropiko. Bylo to áčko s horolezeckým rukávovým vchodem a byl moc pěkný. Ještě ho mám schovaný. Problém byl s těmi díly padáku, které jsem nejprve musel nastřihat sešít do jedné metráže a až z toho střihat díly stanu. Nedalo se to udělat dostatečně napnuté ve švech a tak vlastní stan trpěl špatnou schopností vypnutí proti větru. Pokud je spodní stan špatně vypnutý, tak se ve větru dotýká tropika a celé to proteče. To bude zádrhel i vaší konstrukce, na který je třeba myslet víc, než na podlepené švy. U stanu s tropikem a šikmými stěnami ty švy snad není úplně třeba podlepovat. Pokud konstrukce stanu budou kola, tak to bude ještě horší. V současné době se dají koupit duralové skládací tyčky, ze kterých se dá postavit konstrukce a nebude to těžké. Ale pak přijdete o hlavní důvod šití stanu, protože profesionální konstrukci a ušití nepředeženete. Pokud se ten váš stan nebude dramaticky lišit o čehokoliv na trhu, tak ztrácí důvod existence.
Jinak hlavní bariera proti dešti je tropiko a vlastní stan by měl být prodyšný, aby se zevnitř nepotil. Jen bude zachycovat zbytky kapek, které se protlačí skrz tropiko. Když se to dobře ušije, tak podlepovat švy je zbytečné. Jinak švy se podlepují zažehlením lepidla na pásce jako se lepí zažehlovací záplaty. Je to třeba udělat hned při výrobě, než se to zašpiní. Švy šijte džínové.
Pokud se dobře pamatuju, tak tento "bazmek" byl jednoplášťový - nevím jak by se řešilo připevnění tropika na konstrukci z kol....Jak píše Bruca i já a jiní- buď použít jako ochranu před deštěm krycí plachtu přehozenou přes podepřené kolo na stojanu, nebo plachtu přes kolo+zámek, norm. stan a uklidit se "z dohledu". Řešit jednoduchý problém uzamčení kola šitím stanu je jako škrabat se na pravém uchu levou rukou poza hlavu...;-)
V roce 1990 (nebo 1991?) se padákovina vyprodávala jako metráž ve frcu. Eště jí mám někde schovanou, cca 10 metrů
Já to šil v 70 letech rovnou z padákového vrchlíku. Ty lichoběžníky ze kterých byl kulový vrchlík sešit jsem rozstřihal, přeskládal a sešil zpět ten pás. No a jak ty švy byly přece jenom křivé, tak to pak nešlo pořádně vypnout. Dokud nefoukalo,tak to bylo dobré, ale za deště také občas fouká. Bylo to lehké, skladné, ale ne zas tak moc odolné.
Ty materiály neznám. Kvalitní metráž na tropiko se dá koupit u Jurka. Roky jezdím na vandry s plachtou ze stavebnin z kašírované folie. Na kolo, když jsme jezdili po kempech jsem ssebou tahal stan od Jurka Family 4. Nevím proč je tam ta 4, protože pohodlný je ten stan pro tři lidi a do předsíně se ta tři kola vejdou jak do garáže. Náhrada tyčí jízdním kolem mi přijde jako úplná nouzovka v poušti dobrá ale jinak na prd. Jakékoliv skládací tyče jsou lepší řešení.
Všem za názory děkuji a je pravdou, že mi to pomohlo. Koupime stan, alerm na kola a razime.
Díky moc a hodně kilometrů.
Hele, leta jsem jezdil s igelitovou plachtou cca 2,5*3,5m. Nasel jsem strom, k nemu privazal spagat, a pod druhy konec spagatu dal coby tycku kolo. konec spagatu jsem dal na stanovy kolik zapichly do země.
Prez spagat jsem hodil tu plachtu, zakolikoval rohy. na zem dalsi kus igelitu - pokud bylo vlhko, karimatku a sladké sny.... Takze ano, lze udelat cyklostan.
....jde, ale hledat strom je někdy někde pořádná dřina a o snech si "možeš nechat zdát"....;-)
Na noc zalézám do lesa abych nebyl vidět.
Prostě si k němu popojedu.
Málokdy se mi stává abych pro les neviděl stromy.
:-) :-)
Tak to jo- doma a na okolí je stromů habaděj. Já na Balkáně v některých částe států o strom nezavadil celý den- max. keře, tráva a kameny nebo rovno skály- ani delší rovný klacek nebyl k mání....:-(
To mi připomíná jednoho generála ze Švejka který chtěl nechat oběsit učitele a zapoměl, že na míle daleko není jediný strom. :-D
Plachta 4x4 m + hamaka + dva stromy = tohle:
http://nightrider.xf.cz/galerie/lsn2015_18.jpg
Akorát to tak úplně neodpovídá původnímu zadání.
Jen jestli tohle nakonec nevyjde váhově a objemově na stejno jako lehký stan pro dvě osoby?
Jak resis izolaci pod zadkem? Máš underquilt nebo obyc karimatku? Nesoupe se ti ta karimatka během spaní do boku?
Dd hammocks dělá i hamaku, která by měla mít sólo kapsu na karimatku, ale já mám žel tickettothemoon, takže bez alumatky smůla. Leda si pořídit ten underquilt :-)
Ten závěsný stan není můj, ale kolegů z Maďarska, takže nevím.
každy rok vozila stan,plachty na kolo,vic veci.
Predvloni konečne ,že nejlepši co sebou na kole
https://arabice.rajce.idnes.cz/26.-29.zari_2017...
Vloni nebyla toulky kvuli rekonstrukce cely byt. Strašne moooc tešim letos v lete pryč na cyklotoulky. Duležite vzit hamaku,pro mne nejužasnejši relaxace na hamaku,koukat nahore korunu strom.
Me se hamaka taky moc líbí, leda moje žena nechce spát na kraji lesa, protože se bojí nočních zvuku. A mě se ty zvuky zase líbí :-)
PLUS ja bez sluch,mam vyhodu :-)
MINUS muže vybehat lesni zvery na hamaku, nemam vyhodu.
Ja s party ,,29vrcholu,, duben 2018 jsme videli divoke prase. Ja na myšlenku ,,bože kdybych na hamaku spat,bože,, :-) Na hamaku pred spani vždy vim,že tam žije lesni zvery. Take v lednu 2014 ja a 3 holky v noci peši v Krnonos,ja nahodne fotila snih,až doma u PC všimla 3 zvery,nevim co tam byli zvery,tušim vlky nebo .....
....pokud ti do očí z těch stromů nekape, tak paráda- jinak se bez "střechy" neobejdeš, máš po pohledu na strom i hvězdy a taky po parádě....;-)
Je to i o každém- já se v noci přehazuju, vrtím, pokaždé se u toho probudím, usínám na břiše a potřebuju rovinu. Hamaku jsem zkoušel po chvále od přítele a víckrát ani nápad- navíc není vždy navečer poblíž les nebo dva stromy. Jak málo spím "ve svým", tak v hamace jsem nespal vůbec a ráno byl na tom hůř než večer- navíc celý rozlámaný...
p.s. ....a kolo přikrýt za deště potřebuješ tkjaktak.;-)
Počitala jsem,že pripadne bez stromyjasne spat na zemi.
Zajimave,že pod stan malo spala,na hamaku jako vepr, opravdu krasny spanek.
před mnoha lety jsem si taky šil pidi stan --přístřešek najen na cyklo výlety, podlahu to nemělo, pouzer přístřešek, klasická trojuhelníková konstrukce, na vstupu držel stan stativ na foták--roztažené dvě nohy stativu, vzadu jedna tyčka.
podlaha mi přišla zbytečná, pokud joo chcalo, přespal jsem stejně třeba v nějaké autobusové zastávce.
ten přístřešek většinou spíš sloužil třeba v kempu na uskladnění batožin z kola, když jsem se někde v kempu ubytoval a vyrazil třeba do města--hospody už jen na lehko a do přístřešku mohl naházet batožiny.
váha cca 1kg.