Na některých nábojových motorech se uvádí údaj např. 26", 28" atd. určující velikost ráfku pro který je určen. Zatím se mi ale nepodařilo zjistit čím se takto rozlišené motory uvnitř fyzicky liší (pokud se tedy vůbec nějak liší). Toto rozlišování se týká i 3 vývodových motorů kde uvnitř kromě vinutí prakticky nic není. I když jsem pár takových motorů viděl rozdělaných žádného rozdílu jsem si nikdy nevšiml. Nevíte prosím někdo zda a čím se takto označené motory liší?
Motory, oznaceny ruznym prumerem, lisi RPM.
Rozdil vevnitr - ruzny pocet polu, magnetu a navijeni.
Dobry vyrobce uvadi rpm v ot/min pri napeti 36V, ale spoustu vyrobcu jen pisou 20" (asi 300-350rpm) a 28" (asi 200rpm).
Právě že jsem se to snažil blíže zkoumat a zatím u všech motorů které jsem viděl rozdělané je 20ks magnetů a 18ks cívek tedy pólů.
Pokiaľ je počet magnetov a ich rozmery rovnaké, rozdiel je buď vo vinutí (počet závitov na jednom zúbku statora) alebo v mechanickom prevodovom pomere motora.
Převodovky jsou ve všech těch motorech stejné, takže zbývá rozdíl v počtu závitů na jednotlivých cívkách. To mě nenapadlo, že by toto mělo vliv na rychlost otáčení, ale asi ano. Předpokládám že ten rozdíl v počtu závitů na cívce nebude nijak zásadní (myslím to tak že nejspíš nemusí být na pohled patrný protože celkově je těch závitů na cívce poměrně dost takže např o 5-10 závitů méně nemusí být vůbec pohledem zřetelné)
Plnenie (množstvo drôtikov) je zhruba rovnaké, okom teda nemá byť aký rozdiel vidieť v množstve namotaného drôtu na statorovom zube. Rozdiel je v tom, koľko drôtikov je v zväzku a koľko závitov tento zväzok urobí. Počet drôtikov vo zväzku vidno tam kde zväzok prechádza o niekoľko zubov ďalej a tiež na koncoch kde sú pripojené fázové vývody. Takéto motory sú bežne vinuté rovnakým drôtom s priemerom cca 0,5mm, rozdiel vzniká až v tom že je napr. 5Tx12 alebo 6Tx10. V obidvoch prípadoch bude drôtikov obtočených okolo zuba 60, ale v prvom prípade bude závitov 5 a drôtikov v prameni 12 a v druhom závitov 6 a drôtikov v prameni 10.