Řešil bych jen dvě věci, jestli chceš v zásadě něco co tlumí vibrace ( dnes spíš gelové, dříve hodně korkové), ty jsou většinou o něco silnější než obyčejné ale s těmi zase máš o něco jistější úchop.
No a pak povrch jestli preferuješ hladké nebo spíš zdrsněné pro pro jistější úchop.
Barvu si určitě dořešíš sám v návaznosti na kolo :)
Měl jsem kdysi měl modré boky plášťů, tak jsem jen kvůli tomu dal nové modré omotávky :) ale už mě to přešlo to ladění barev...
Asi zdrsněné.
Bavlna?
Jo a jsem expert na monster módu; Značka ponožky do sandálů... Občas mi to i vadí, ale to je již jiné téma...
Kožené od Brookse, za ca 1600 to hned tak nikdo mít nebude :)
Osobně bych šel do něčeho, co bude trochu tlumit rázy a bude mít lepidlo (něco takovýho na silničce mám, značku nevim, ta mi byla buřt, zato vim, že je to černý, což je praktický.... na krosku jsem si pořídil modrý gripy a je věčně vidět, jak jsou zapatlaný)
Ano Brooks nechci a bude to černé. ;)
Díky za tip s lepidlem.
Je to tlumení třeba? A funguje vůbec? Na MTB ani leho jsem nějak tlumení v gripech nepotřeboval. Pamatuji i odpružené představce a tlumení v omotávce zatím řadím do stejné kategorie: "možná pomůže, ale nezachrání." Ale rád si nechám poradit od zkušenějších.
Funguje - zvětší to plochu, za kterou to držíš a něco to i zatlumí. Z beranů obmotaných bavlnou jsem si při dlouhejch štrekách přivezl i puchejř nebo otlak, z tohodle ne.
Jasně, že tlumení funguje.
Příp. můžeš koupit speciální gelové vložky pod omotávku. Nebo namotat dvě omotávky na sebe.
A ani barevná není problém. Když se ušpiní, stačí obyč mýdlo a kartáček na ruce. Za chvíli je zase čistá. Kdysi jsem vozil i bílou a šlo to vyčistit pěkně.
Tak jak kde , ale na většině českých silnici nižších kategorií povrch nebývá nic moc a když někde narazíš na dlažbu nebo budeš na silničce sem tam brousit nějakou šotolinu ( typicky na cyklodálnici Zeleneč - Lázně Toušeň) tak jseš pak rád, že vibrace nejdou přímo do rukou, funguje to.
Ani karbonový rám s vychytávkami typu Zert( to mám :) nechytí všechno a nakonec po pár tisících km zjistíš, že ruce zbytečně trpí
Pokud máš zkušenosti jen z leha nebo MTB s odpruženou vidlí tak sám časem poznáš, že bylo lepší hned od začátku tlumit vibrace jak nejvíc to jde... a omotávky jsou nejednoduší, pak gelové rukavice, karbonová vidle případně sedlovka nebo celý rám :)
S těma silnicema jsi mi připomněl tohle :-)
https://www.youtube.com/watch?v=eqKk932HaYk
Najel jsem na silničce dost a omotávky doporučuji. V zimě "holá" řidítka ukrutně zebou, a i jedna vrstva omotávky trochu tlumí i rázy, což je u silničky (kterou pravděpodobně hustíš na víc než leho nebo MTB) na našich silnicích potřeba. I když jsem berany držel nejčastěji asi za brzdy, přece jen se možnost vícero úchopů a pak i nějaká mezivrstva hodí. Mám berany se dvěma vrstvami omotávek i na trojkolce.
Souboj se "zarostlou" sedlovkou dopadl jak?
8-)
Nespěchám na to. Dvakrát jsem to prolil a nic se nezměnilo. Nemám v garáži velký svěrák a tak jsem zatím bral jen za sedlo. Klidně počkám do jara a až bude tepleji, zkusím to pomocí nějaké kleštiny upnout za kruhovou část sedlovky u bráchy do pořádného svěráku a zaberu za páku celého rámu. A buď povolí má záda nebo ten zarostlý spoj. Taky se může zbortit sedlovka a pak už ten kus co zbude v rámu odvrtám.
Ještě mně napadá, provrtat díru skrz tu trubku, co čouhá z rámu, do díry nasunout tyčku a zkusit s tím otořit.
Když nic jiného, tak budeš mít lepší úchyt na tah směrem ven.
Zeslabí a naruší materiál, snadno pak tou tyčkou roztrne, ukroutí.
Však ju stejně chce dostat ven, ne. A kulatá díra není tak nebezpečná, jako vrub. a umožní to ve směru otáčení klepnout.
Nechci ji "jen" dostat ven. Ctěl bych ji zachovat při obnovení možnosti nastavit různou výšku sedla.
Jak bych ji provrtal, už bych jí nevěřil, že na nějakém drncáku neprdne a skončí to přinejmenším roztrženým pozadím. Zničím-li ji i při upnutí do kleštiny, alespoň budu mít pocit, že jsem udělal všechno nedestruktivní, co jste mně poradili a nebude mě to tolik mrzet. Ta sedlovka je pěkná a zachovalá.
...má jedinou vadu krásy- zubama se drží rámu....:-(((
...jestli na ni nepomůže velká páka instalatérského hasáku na trubky s lepenkou pod čelistma, tak je to na odvrtání...:-(((
Korkovou omotavku Ti tady radilo víc lidí.
V devadesátých letech se tradovalo že ty které mají větší kusy korku jsou lepší.
Pochopiteně tu pravu radost Ti udělá jen Cinelli ;-).
jen mezi náma- fungovaly mi všechny stejně.
Spíš než na pásek samolepky ovšem věřím na Chemopren - oblast kde se držíš nejčastěji radši napatlej a po zaschnutí chemoprénu začni omotávat.
...a pak vyměníš omotávku i s řidítkama.
Vždyť ta samolepa drží víc než dostatečně. A když je solidní i napodruhý.
Měnil jsem na fungl kole řidítka, omotávku opatrně sundal a namotal na druhé. V pohodě drží, ani se nehnou.
Jak jsem to pochopil:
Doporučuješ na korkové omotávky nanést Chemopren, necháš zaschnout a omotáš.
Na velikosti korku nezáleží.
Jsem to teda pochopila tak, že chemoprénem natřeš řidítka v místě, kde je držíš ("oblast, kde se držíš"). Až to uschne, jak to omotej.