Ahoj,
prosím o radu. Rozhodla jsem se pro kolo Apache Matto, ale: mám možnost vybrat mezi verzi s mechanickymi kotoucovymi brzdami nebo klasickymi V-brakes, a to s rozdilem cca 300 Kc. Vsichni mi rikaji, ze kotoucovky jsou obecne lepsi reseni, ale presto jsem se rozhodla, ze to jeste proberu s Vami:) Problem je v tom, ze moje technicke schopnosti jsou na nule - a tak bych si nerada nabehla - otazka zni: jsou pro me tyhle kotoucovky opravdu lepsi? Jezdim spis o vikendech, hlavne po Praze a okoli, v suchem pocasi. Nebude to zbytecna zatez? Vyuziju to? Zmeni se nejak jizdni vlastnosti? Neskoncim za par jizd v servisu, protoze se jedna o nejake zakladni levne reseni, ktere se pri nejblizsi prilezitosti rozsype?
Zakladni popisy obou kol jsou treba tady:
http://www.bike-eshop.cz/crossova-kola-apache...
http://www.bike-eshop.cz/crossova-kola-apache...
Diky moc,
Vera
Domnívám se, že to je jedno - ta kotoučová brzda je jen na předku, je to Shimano deore, takže značková, zátěž to žádná není. Pro to využití, jak popisuješ, bych se rozhodnul tak, že bych vzal to kolo, které se mi víc líbí - ty brzdy vycházejí plus mínus nastejno.
Apache Matto mám, je to výborné kolo. Já bych byl pro Véčka, účinek mechanických kotoučovek není zas tak odlišný (zvlášť jestli jsou pouze na předním kole), hmotnost je větší. V této cenové kategorii a pro popisované použití nevidím žádný efekt. Když už, tak hydraulické kotoučovky.
Ahoj Věro !
Musím tak nějak souhlasit s oběma posty, co se zde zatím objevily. Na jednu stranu rozdíl ve váze je minimální, alespoň procentuelně u kola z 6061 určitě. Kotouč na předku je super, většinu času tam máš stejně vetší potřebu brzdného účinku.
Moje zkušenost je taková, že v-čka jsou naprosto super, když potřebuješ tak to prostě zahamtneš a brzdí. Na druhou stranu počítej s tím, že obložení na předním měníš jednou za cca. 150-400 km, dle stylu jízdy, na zadku je to tak 250-600 km. U kotoučů to vydrží rozhodně déle.
Na druhou stranu, když už kotouče, tak raději hydraulika. Mechanické nepřinesou kromě delší životnosti obložení jinou výhodu a mnohdy jsou méně účinné než v-brake.
Nevím jak moc lidí se tady se mnou shodne, sám jsem si nechával spíš radit, ale být na tvém místě, tak buďto nechám v-brake, a nebo investuji pár kaček navíc a dám alespoň na předek hydra kotouč.
Celkem souhlas...
Jen se mi teda nezdá měnit špalky po 150-400km, vlastně ani těch 600 mi připadá dost málo. Já na starém kole než mi ho ukradli, najel skoro 1800km a špalky nebyly ani na polovině své životnosti. A byly to obyč nějaké původní Tektro.
Samozřejmě ale záleží kolik dotyčná váží, jak brzdí a v jakém terénu bude jezdit. Jestli bude vymetat i bahno apod., tak špalky pak budou mizet skoro před očima...
Ohledně těch hydraulik. Z obrázku to není vidět, ale nezapoměň, že většina výrobců na taková kola dává řadicí páčky v kompletu s brzdovými. Takže další položkou bude minimálně výměna řadicích páček za samostané... A v servisu to většinou vezmou i s výměnou lanek... Takže další nějaká koruna navíc + seřízení řazení apod.
Máš pravdu, ve všem položkách. Jezdím dost ostře, takže mě to obložení na véčkách mizí doslova před očima. A na ten páčkový komplet jsem úplně zapoměl. Takže závěr asi bude, že pokud je to na pohodové svezení, tak určitě stačí véčka.
Dekuju vsem za nazor, moc jste mi pomohli. Pujdu do vecek:)
Vera