Jiz nejaky patek silne zvazuji moznost skladaciho elektrokola. Dlouho jsem tuto variantu odmital s usmevem, ze elektrokolo je pro penzisty. Pote, co jsem si o nich leccos precetl a trochu i vyzkousel, me zaujala varianta skladaciho elektrokola. Jednak proto, ze jsem na skladacku do prace zvykly roky a dobre se mi skladuje v garazi a jednak proto, ze se da vyuzit prakticky k jakymkoli mistnim vyletum a to i vlakem s rodinkou. Proc vsak elektrokolo do prace? Tak nejak kdyz slapu obzvlaste v zime proti vetru, dorazi clovek do prace splavenej a to nejen nedobre vypada ale neni to dobre na muj churavy kriz. Ten elektropohon by v takovem necase casto skvele bodnul. Clovek by si ulevil v tahu a nemusel by se tak nadrit. Nikdo taky nemladnem, leta pribyvaji a telo by to urcite ocenilo.:-) Do oka mi padl treba Tern Vektron... Tak se chci zeptat:
Pozivate nekdo elektrokolo k dojizdeni do prace ci k pravidelnu dennimu cestovani po meste? Jak resite peci o baterii? Cetl jsem, ze v zajmu baterie by ji clovek nemel nechavat na mraze a mel by si ji brat s sebou do tepla. A jak potom dlouho pri neustalem vyndavani a nandavani te baterie drzi ci trpi jeji konektory a uchyty? Da se baterie nejak ke kolu zamknout, aby nejakeho nenechavce nenapadlo mi ji treba pred obchodem z kola odcizit? Jakou mate zkusenost s trvanlivosti baterie u takoveho denne pouzivaneho elektrokola? Co pohon kola drzi ci se to sype nebo to vyzaduje nejakou pravidelnou udrzbu prave treba v zime? Zvladate tuto udrzbu sami, ci ji sverujete servisu? Proste tyto a dalsi otazky me napadaji a budu rad za jakoukoli vasi zkusenost at jiz dobrou ci spatnou a to nejen v navaznosti na nekterou z mych konkretnich otazek!
Docela by mě zajímalo kolik podobných dotazů na základní a obecné otázky tady za uplynulý rok bylo a to nemluvě na počet odpovědí na ně :-)
Az budu chtit vznest priste dotaz, musim se zeptat a nechat si to vopred schvalit? :-)))
Opravdu nenutim te reagovat. Pokud te tema nezajima ci zajima jen zpusobem neco okomentovat ,tak neni nic snazsiho nez nereagovat a ucastnit se jinych temat, kde mas co konkretniho k veci.
Starsi temata jsem samozrejme prochazel. To co me zajima jsem tam bohuzel nenasel. Je tam az moc detailu ke konstrukci apod. a me spise zajimaji bezne uzivatelske zkusenosti, prakticke veci. Proto se zeptam a setrim tim cas. Komu to nevadi, budu rad, kdyz se zde v tomto tematu ve trech radcich kratce zopakuje a mne tim pomuze. Diky vsem predem.
Ale to vůbec ne. To se netýká jen tvého dotazu i když jsem to napsal sem. Když jsem četl tyhle hodně obecné dotazy, které se týkají každého elektrokola, tak mě napadlo kolik už jich tady bylo.
Když se někdo ptá na konkrétní problém, tak nic proti.
Mě nevadí, že si položil podobné dotazy, jen jsem napsal to co mě při tom napadlo.
Jenom si myslím, že na takovéhle obecné dotazy se dost blbě odpovídá něco konkrétního, ale třeba se dovíš co si chtěl.
Kratka odpoved:
Ja dojizdim do praci celorocne, 10000km.
Setri to skoro hodinu casu kazdy den, provoz stoji 3-7kc/km. Ja jezdim rychle, pro pomalou jizdu tohle neplati:)
Kazdy rok stavim nove elekrokolo a kupuju novou baterku.
Cast motoru zvlada 10000km, vetsina nezvlada 10000km.
Vetsina motoru zamre v zime kvuli vlhkosti+prehrati nebo v lete kvuli prehrati.
Predimensovana baterka zvlada vpohode 10000km, poddimensovana - max 5000km.
V zime provoz elektrokola je velmi drahy:(
Foto pro inspirace.
Koukam, ze mas pohon v prednich kolech? Nebo se mi to zda?
Vim, ze ta moznost tu je, subjektivni pocit vyhody tohoto reseni?
Predni pohon ma opravdu spoustu vyhod ve srovnani se zadnim nebo stredovym pohonem.
+ Lepsi rozlozeni vahy
+ Jednoduha instalace a udrzba v porovanni se zadnim pohonem ci stredovym.
+ pohon obou kol
Ale
- horsi vlastnosti ve stoupani v terenu.
2WD (2 motory) jeste lepsi reseni, ale tezsi a drazsi.
Na foto moji kola: stredovy pohon, 2WD a zadni pohon.
Pro porovnani predniho a zadniho pohonu chtel bych dodat, ze docela malo zadnich pohonu maji i kazetu, i diskovy brzdy.
Pokud jedna se o vicekolecke - tak 13z je nejmensi pastorek.
Ja na 2WD kole mam prevod 58/11. Pokud bych mel jen 13z, predni talir musel byt 69z - a pritom 58z jiz docela tezke instalovat - pastorek narazi na ram, 69 bych i nesehnal, i nemohl instalovat na ten zluty ram:(
Nejsem zrovna odborníkem přes elektrokola, ale zajímám se o ně a jedno jsem nějakou dobu i osobně pruboval (byl to kros s přídavným středovým EVbikem 250 W + rámovou baterií). Takže můj názor z pohledu "elektrolaika": našel jsem si to kolo na internetu a jeho cena (cca 90 tisíc) je přímo děsivá.
Kdybych já se rozhodl pro elektroskládačku, volil bych např. Tern Link C 8 (cca 15 tisíc), nebo i něco ještě nižšího od Ternu, a k tomu středový přídavný motorek - klidně těch základních 250 W - za cca 25 tisíc (včetně baterie, asi nosičové).
Plně postačující a vydrží to plus mínus stejně dlouho jako to Tebou vybrané.
Takové věci, jako jsou hydry, pokládám u tohodle kolečka za naprosto zbytečnou záležitost, vzadu by mi bohatě postačovala sedmiková kazeta.
Na tak všeobecné otázky ide odpovedať tiež len veľmi všeobecne. Upozornil by som na zásadný rozdiel v tom čo je vhodné na občasné športovanie/výlet a pravidelné použitie ako dopravný prostriedok. Tomu treba prispôsobiť výber. Konštrukcia a pohon by mali byť jednoduché a odolné, batéria predimenzovaná. Odporúčam nájsť si čas a prečítať čo najviac z tu diskutovaných tém, je v nich veľa cenných poznatkov a skúseností.
Nakoniec by som dodal, že drvivá väčšina komerčných výrobkov je poddimenzovaná a s vysokou životnosťou a nájazdom sa moc nepočíta. To následne otvára otázku ako je to so servisom, náhradnými dielmi a nákladmi s tým spojenými.