Ahoj, jakozto novacek ve svete cyklistiky bych se chtel pozeptat na tipy pri vyberu krosoveho kola ci pokud by nekdo mohl i primo doporucit nejaka konkretni kola. Rozpocet mam tak do 15.000kc. Chtel bych jezdit prevazne po cyklostezkach a sem tam delsi vylet s nejakou tou brasnou. Zajimalo by me treba jestli je v teto cenove relaci lepsi koukat po V-brzdach nebo uz za to stoji kotoucove? Diky za pripadne tipy a preji hezky den.
Vynech značky Cannondale a Specialized, prodejce jako Kaufland nebo Tesco a jinak sáhni po takovém, co se ti bude líbit a bude se ti na něm dobře sedět. Když koupíš nějaký "loňský" model, pravděpodobně bude za stejné prachy víc muziky. V/kotouče, u krosa za tyhle prachy je to vcelku fuk.
Diky za reakci. Koukal jsem hlavne po znackach Leader fox, Author ci Merida. Takze usuzuju, ze to bude vsechno vicemene stejne za tuhle cenu. Co se tyce tech brzd, jsou kotouce nejak narocnejsi na udrzbu?
jj, všechno je to na jedno brdo, osazený podobně.
V téhle cenové relaci počítej s tím, že na kolech budou brzdy spíš lacinější. Ať véčka, nebo kotouče. Údržbu potřebují oboje, každé jinou, ale (ne)náročností zhruba stejnou.
Já bych do kotoučů právě kvůli větší složitosti nešla. Véčka brzdí dostatečně a uservisuje je každej blb. Jako úplnej laik jsem před deseti lety koupila krosa Authora (v tvojí cenové relaci dnes, tenkrát za 12), první roky se jen vozila a občas napumpovala kola, nic neřešila, učila se jezdit a asi dvakrát dala poštelovat v servísu. Nijak jsem to nešetřila, jezdila brody, řetěz namazala dvakrát za sezónu, ... prostě spotřební zboží. :-)
Po cca 12 000 km už to bylo zralý na větší servis, s jeho provedením v servísu jsem nebyla moc spokojená, tak jsem se pochlapila, na staré Favoritce si nacvičila rozborku a sborku celého kola a od té doby si kola servisuju sama.
Tisíckrát tady obehraná písnička. Co chceš jako uživatelka řešit na kotoučích ? Teď si nějak nevybavuju, měla jsi je na nějakém kole ?
Si nedovedu představit, jak bych řešila ohnutej kotouč, když bych to, jak jsem zvyklá, odložila někde do příkopu a šla trhat maliny. Servisovat to je jistě jednoduché, ale co s tím v terénu naděláš, když se to ohne nebo praskne ta destička, nemluvě o hydraulikách, když ti vyteče ta kapalina. Nejde o to, že by to nešlo servisovat (vyleštit umím aji křehký sklo), jde o to, že si myslím, že je to háklivější na zacházení a je potřeba zvážit, zda jsem schopna se k tomu chovat tak, jak to vyžaduje. Ze stejného důvodu si nepořídím karbon, i když je lehkej a musí se na tom bezvadně jezdit. Opřu to o strom, foukne vítr, spadne to na šutr a je v tom díra... jak kdybych to nezažila a neviděla, jak byl ten kluk z toho smutnej. Co je platný, že je to pevnější jak ocel a lehounký, s dírou v rámu je to k hovnu. A stejně tak mi ohnutej kotouč bude prd platnej.
"...jde o to, že si myslím, že je to háklivější na zacházení..."
A to je důvod, proč se kotouče vozí především na terénních a sjezdových kolech, s kterýma se furt někde mlátí, nebo se prodírají nějakým houštím.
Ne, ne, to fakt nemá cenu :-))
Promiň, nechci ti nějakýma obyčejnýma zkušenostma brát tvoji víru ;-)
Dnes jsem vyrazila do obchodu na krosce Kellyšce s véčkama a před první křižovatkou vytrčila ukazováčky a stiskla brzdové páčky a kurňa... Chtěla stisknout, musela jsem pár prstů přidat. Převážně jezdím na horákovi Forsíkovi s kotoučema a na něm brzdím jedním prstem za všech okolností. Mám ho necelé dva roky, najeto skoro sedm tisíc, kotouč jsem neohla, kapalina nevytekla, pouze vyměněny zadní destičky. No před hospodou ho do stojanu neparkuju. To je pravda! Kvůli nebezpečí ohnutí kotouče. Jinak žádný problém, na kotoučové brzdy nedám dopustit.
Já mám mechanické kotoucovky, takže potrebuju tak dva prsty místo jednoho, ale taky na ně nedám dopustit. Že začátku ty stejně obavy jako Bára, ale k veckum bych se vracet nechtěl :-)
V konečném vysledku pro mě znamenaly kotouče podstatně min práce s údržbou brzd. Srovnavam jak s favoritem tak třeba s kolobezkami na veckach, co mám doma
Na krosce jsem měl Večka a od podzimka mám mechanický kotoučky... tak nějak po 25-30K km odcházelo skorem vše mimo rámu a vidle....tak bylo provedeno několik výměn (vlastně všechno až na rám sedlo vidli a řídítka...) Mechanického kotoučku se netřeba na údržbu bát, je to věc značně primitivní. Kdybych ohnul kotouč, přešroubuju to tak, abych brzdil zadkem a dojedu dom... na starejch plečkách mám taky brzdu vlastně jen vzadu... ta přední pákovka je jen pro ozdobu, víceméně....
Diky vsem. Mrknu se tedy spise po kotoucich, preci jenom mam v planu nejaky ten delsi vylet a kdyz mi nekde zaprsi, tak to bude jistejsi.
Mám je na kole sice zatím jen 3 roky –
https://www.nakole.cz/diskuse/20356-mechanicke...
Ale i tak, souhlas s názory ’’véčka už nikdy více‘‘. Moje zkušenosti po 2 letech –
https://www.nakole.cz/diskuse/22748-brzdy...
https://www.nakole.cz/diskuse/24628-hydraulicke...
https://www.nakole.cz/diskuse/24787-lehokolista...
Jediné co jsem musel trochu pořešit bylo uchycení předního nosiče, ale nakonec ani toto nebyl až tak velký problém
https://www.nakole.cz/diskuse/22030-nosic-na...