Ahojda !
Tak ještě poslední prosbička, než se odeberu na kutě. Jaké byste doporučili hydra disc místo New Deore LX, max. navýšení ceny 2000 kCZK komplet na bike ?
-pozn.1: v-brake apod. prosím nedoporučovat, kotouč je pro mě jasná volba z hlediska údržby
-pozn.2: nejde o x-treme, spolehlivost a bezporuchovost je důležitější, výkon (až) na druhém místě
-pozn.3: pokud je podle vás LXko v dané cenové kategorii správnou volbou vzhledem k pozn.2, prosím taktéž o zmínku ;o)
... dobrou noc a díky všem za rady, doufám že díky budoucím zkušenostem také třeba jednou někomu pomohu ...
ahoj
mám zkušenost právě jen s lx a spokojenost. výkon můžeš zvýšit (u každý brzdy) zvětšením kotouče. to už každý podle sebe:) já na ht vpředu 185mm, na fs 203mm. vzadu rozhodně 160-ka stačí.
ale každej ti tady vychválí svoje brzdy takže nevim jestli ti to něco přinese. každopádně štastnou ruku při výběru:)
Ahoj Vette !
Díky moc za odpověď. Jsem rád že jsem narazil na někoho, kdo už LXa hydry má a pravděpodobně má i zkušenost s v-brake ?
Čistě pro srovnání, s v-brake jsem byl u svého současného kola maximálně spokojen, vždy když jsem za to "vzal" tak šlo zadní do smyku a vidle do kleku.
To co mi vadilo je, že při mém stylu jízdy je pak obložení véček za pár kiláků na výměnu (max. 600 km), o dotahování nemluvě. A pak je tu dávkování, které u véček vypadalo spíš jako třípolohové, tzn. příbrzdit, více přibrzdit nebo bloknout.
Mohl bys prosím srovnat, nebo jakkoliv jinak popsat svojí zkušenost s LX hydrama ? Například čím tě potěšily nebo naopak zklamaly. Prosím o upřímnost. Kolo které mám v plánu si koupit je jimi osazeno a pokud bude zkušenost jiných korespondovat s mým očekáváním, tak to bude pro mě výrazně snazší.
Předem děkuji
u véček je to hodně o chodu lanka v bowdenu, prakticky jen o tom pokud se týká dávkování. to se ti s kapalinou nestane, to je na tom krásný:) napřed sem si pořídil mechaniku avid bb5 ale to je pořád o tom lanku. co se týká účinnosti (někdo možná bude nesouhlasit, mluvím však z vlastní zkušenosti) ale je velmi slušná, dokonce bych řek že se blíží k hydrám. sou totiž mechaniky a mechaniky, tedy když dva dělají totéž, nemusí to být totéž... nicméně hydry mě lákaly a tak sem mechaniku přesunul dozadu, vpodstatě jen qůli jízdě ve sněhu a do předu pořídil hydru lx, nebot zadní brzdy se dotknu jen když je to nutný. nebudeme si tvrdit, že je to bezúdržbový, zkrátka když se na to vykašleš jako já a jezdíš celou zimu v solný kaši a jen to trošku propláchneš tak se stane, tedy mě se stalo, že jeden pístek zatuhnul a pohyboval se jen jeden. to ale není zas takovej problém. sundat třmen, vyndat destičky, na 2x vypumpovat pístky, stříknout na ně něco na co jsi zvyklej (já silkal), chvíli nechat a pak rozcvičit. toť jedinej "problém", kterej sem zažil. a tak sem je nechal namontovat sobě i přítelkyni na fulíky, terý sme si nedavno pořídili a naprostá spokojenost:)
trochu odbočí -všimnul sem si, že se rozhoduješ nad koupí novýho kola. trváš na ht-čku? mrkni do posledního vela. na závodění to teda není, spíš na pěkný svezení cestou necestou...:)
Tak ještě jednou díky ! S brzdami si mě rozhodně potěšil, i když o výkonu (který tady byl v jiném postu lehce zpochybněn) jsi moc nenapsal.
Co se týče HTčka, tak tím jsem si poměrně jist. Jako mladší jsem se něco nazávodil na favoritu (uznávám, nebyl obyč, záložák ze ZM, v té době stál jak osobní automobil, ale otec byl v tomhle tak trochu blázen, v každém případě jeden z prvních kompozitů, vážil něco přes 2 kg zlomit se to nedalo) a to jsem si na tom lajsnul i DHčko lesem ;o))).
Prostě jsem ještě ze staré školy, preferuji lepší cit tailu v nohou před adhezí. Měl jsem šanci si projet Cannondale (nevím co to bylo za model, r.v. 2001, full, cena 180 kCZK) a přestože to teda sedělo perfektně, zvlášť na hodně kamenité trase, tak jsem prostě necítil, kdy je zadek ještě v pohodě a kdy už to je jen tak tak. Jinak řečeno, raději budu vedět, že mi zadek klouže odskokem, než abych si myslel jak to sedí a pak najednou ležel.
Chápu že pro polo-profíka, co chce mít maximální výkon v jakoukoliv chvíli to má smysl, ale na Cannondale se zamykačkou obou vidlí na řidítkách nemám a mimo terén je odpružený zadek dalších 10-20% ztráty výkonu.
Zkrátka a dobře, jedine HTčko :o)))
ještě tedy k výkonu. myslim že sou lepší brzdy ale nepoměrně dražší, o to ti mimo jiné šlo. já vážim +-84 a sem s výkonem lx spokojenej. lidi dost jezděj hayes, s těma nemám zkušenost, nemůžu sloužit. každopádně jak sem psal, kdyby ti výkon nestačil tak dáš větší koltouč a hotovo. myslím že i s brzdovejma destičkama by se dalo čarovat a to ještě ne v tak širokym cenovym spektru jako je tomu u véčkovejch špalků. tím myslím nejdražší 10x víc než nejlevnější...
no snad sem ti trochu pomohl a nezamotal to příliš. přes den se ti určitě někdo ozve:)
Kdysi jsem vozil hydraulické ráfkové Magury - těžké, ale max. účinné i v mokru. Problém byl samozřejmě v zimě - namrzaly ráfky a kolo chvíli nebrzdilo. Jinak absolutně bezúdržbové. Tak jsem je zrušil a koupil hydraulické kotouče XT (na FS) a LX (na HT zimáka). Že jsou oboje v podstatě bezúdržbové je jasné (občasné odmaštění nepočítám). I z hlediska výkonu se mi zdají srovnatelné, když potřebuji, zastaví "na místě". V čem vidím rozdíl je v dávkování brzdné síly. XT mají čtyři pístky a dávkování je jemnější než u LX se dvěma. Brácha jezdí čtyřpístkové Hope - tady je dávkování taky jemnější než u LX. Celkově jsem ale s LX dost spokojený - i díky velmi příznivé ceně. Původní XT jsem koupil za 18k / pár (2003 ???), LX už jen za cca 4,5k / pár (2006), Hope stály taky asi 16k / pár.
LX je dobrá volba.
Díky, myslím že to přesně odpovědělo na můj dotaz. Vzhledem k ceně je to tedy rozumný kompromis, a když mi nevadilo dávkování brzdné síly u véček, tak LXa přežiju, hlavní je že když jde do tuhého, tak můžu bloknout, bez toho bych ani neuměl jet (jestli se někdy začne na kola dělat ABS jako standard, tak přestanu jezdit :o)))).
Můj dotaz byl původně spíš postaven na zkušenostech mých kamarádu s prvními kotouči před rokem 2000 a posléze i s levnějšími, kolikrát neznačkovými typy. Je vidět, že doba pokročila.
Takže ještě jednou díky !
Vidis, a ja myslel, ze ty LX nechces, proto jsem ti radil neco jineho (v jine diskuzi). LX spouste lidi staci, nechci tim tvrdit opak, ale treba uz Avid Juicy 5 jsou o dost lepsi a pri srovnatelne cene. Kazdopadne se casem da pohrat s jinymi nez originalnimi destickami, melo by se to potom zlepsit.
A abys me nepodeziral, ze porad chvalim Avidy, sam mam Magury, driv Louise, ted Marta (180/160). Ale to uz je cenove (i kdyz i vykonove) jinde.
No vidíš a mě přitom představa LXek nevadila ;o) Šlo mi spíš o to, jestli tady třeba lidi nemají zkušenost s tím, že by byly špatné, jako to bylo u některých starších a levnějších typů kotoučů od Shima (špatně brzdili, resp. výrazně hůř než véčka, vibrovaly a cinkali na zadku a tak).
Ale dle zkušeností lidí z tohohle webu budu spokojen a v návaznosti na ten druhý topic ohledně mnou vybraného kola obecně to vypadá, že na té orig. sestavě od GTka nemusím vlastně nic měnit, tzn. měla by odvést svou práci bez potíží se zbytečně poddimenzovanými, nebo naopak zbytečně drahými komponenty, které by výsledek kazily. Prostě príma kolo střední třídy na kterém najezdím spokojeně pěkných pár km. Teď už jen rozhýbat nohy a především přestat kouřit, to je děsný neduh, ale dokud jsem nezačal zase jezdit na kole, tak mi ani nevadil, teď me to fakt s**e.
Ciao
Já jen lehce vstoupím-jaké k tomu máte kotouče,myslím druh uchycení?Center lock je sice super na montáž a když praskne drát vzadu,tak je to hned dole,ALE...už jsme měli letos 4 případy uvolněného kotouče na těch nýtech.Všechno kola letos koupená.Tak by mně zajímalo,jaké jsou zkušenosti jinde.Na šroubech se to stát nemůže.Zatím tedy vše proběhlo v rámci záruky,ale stejně to na důvěře nepřidá,tedy toho systému.
Na Magury jenom srouby, ale mam na tebe jinej dotaz- daji se v CR v pohode sehnat jeste naby XT disc na srouby? Diky
Zkusím se v práci podívat-Shimano se bere od různých dodavatelů a někdy jsou to "staré dobré věci".U Langeho v Ostravě mají prd.
na fulíku mám od prosince na zadku xt náboj a kotouč na šroubech takže snad dají:)
Dají se sehnat. Zkus
http://www.koloshop.cz/index.php?volba...
Model 2003, přední za 1045 Kč a zadní za 1395 Kč
Tak u nás nic,v Shimanu jen nové-FH 765,ty potřebuješ FH-755-L.Ale to jsou ty v tom koloshopu,cena je dobrá.