Ahoj, poradíte mi, jaký typ řazení koupit? Mám horské kolo se 7-mi kolečkem a přestalo mi fungovat řazení. Nemám sice chuť do toho investovat více než tisícovku, ale zase nechci koupit něco nekvalitního. Koukal jsem po webech, ale nedokážu nic vybrat (navíc jsem našel jenom na 8-mi kolečka, ale to by snad mělo taky fungovat, ne?). Díky.
Jedna krajní poloha (1 nebo 8) zůstane "mrtvá", ale řadit to bude.
řadit to nebude,nebo spíš blbě.7mi kolo má jiný mezikroužky než 8mi kolo.
Nevím jaký má mezikroužky 7mi a 8mi kolo, ale můžu Tě ujistit, že 8mi páčky Alivio mi spolehlivě víc než rok řadily na 7mi kole Acera. Možná bys to měl nejdříve vyzkoušet, než začneš dávat zaručené informace.
Samozřejmě platí to s tou jednou mrtvou polohou ...
Neblázni,7mičky se dělají dál.Záleží co tam máš.Buď kup Revo shift.cena za pár je do 300Kč a k tomu dáš brzdové páky-duralové cca120Kč a více.Nebo Rapidfire-klasická dvojpáčka Shimano vč.brzdové páky-za pár cca700kč.Nepíšeš,co máš za brzdy-jestli "V"nebo ještě cantilever.Nesmíš koupit páky "canti" a na kole mít "véčka".Je jiný krok brzd.páky.Obráceně lze.
To by me zajimalo to s tema brzdama. Takze kdyz mam cantilever paky spojene s razenim rapidfire, muzu celisti vymenit za vecka? Zatim me vsichni od toho zrazovali ! Bylo by to ale prima kdyby to tak chodilo. Nechce se mi menit pul kola...
Mám zkušenost s výměnou brzd cantilever za Véčka. Měnil jsem to na dvou dětských kolech - 20" a 24"(Author Mirage) a na tchánově Authorovi (Alivio). Páčky, přestože mě před tím varovali, zůstaly původní a funguje to na všech kolech bez problémů, holky teď ubrzděj i pětikilometrový klesání.
Protože některý páky jsou dělaný spíš jako na "V" i když k nim výrobce dal "canti".
Tahle otazka me taky zajima, muzete to nekdo lip rozpitvat, proc se nema pouzivat kombinace pak canti a V brzd?
Ja to tak na kole mam, na vymenu pak zatim nebyly volny prasule, tak jezdim tak. Dedukuju ze paky na canti, maji kratsi chod lanka, takze na maximalni draze paky, se celisti brzdy sevrou min... ??? A paky na Vcka pri maximalni draze paky pohnou s celitma na delsi drahu??? Jestli si to myslim spravne, tak canti paky maji s veckovyma brzdama vetsi paku a tim ucinnost, ale je potreba mit absolutne presne vycentrovany rafky, aby to brzdilo, musim mit mezeru mezi rafkem a spalkem brzdy minimalni. Chapu to spravne? To bude s V pakama min brzdit? To radsi nechcu a zustanu u kombinace co mam, nebo kotouce....
Sakris... to jsem to napsal pekne kostrbate... :-D snad z toho jde pochopit co tim "basnik" myslel...
Hele ,pokud by jsi měl fakt páky starší,určené pouze pro cantilevery,tak je veliký problém vůbec nastavit vůli mezi ráfkem a brzdovým špalíkem a zároveň chtít aby jsi zabrzdil-páka jde obvykle už na řídítko.Když to přitáhneš-škrtají špalíky.A ta páka je větší,tudíž docela véčka pruží,prohýbáš je.Je to případ hlavně starších typů Rapid fire a Ez fire.Manuál výrobce praví jasně NELZE kombinovat.Ale jsme v Čechách a co čech to mechanik,takže i teď mi bude spousta lidí tvrdit,že to mají a že to jde.Je to jejich věc.Obráceně lze,u "V" pák se zkrátí chod na CANTILEVERECH,někdy je ale trochu problém v ovládací síle-méně kvalitní canti máš co ubrzdit.A někdy z toho zase vylezou slušný jedovky.Je to fakt různý.Ale zpět.Některé páky mají ale úchyt lanka tak nějak mezi a i na takové páky se dají celkem slušně "véčka napasovat".Nejhorší jsou fakt stará Shimana ve stylu "DOG LEG"(psí noha)-ofic. označení z té doby.To jsou ty lomené,dlouhé páčky,s těmi to je fakt o hubu.A pak i když se to podaří jakž takž rozchodit-i malé opotřebení špalíku vyžaduje neustálé seřizování-je to prostě hned u řídítka.Nevím tedy o co komu jde-pokud nemá dvojpáčku,tak dneska koupí slušný páčky za 120Kč a když jen trochu přidá tak o 100% lepší.No a celý řazení třeba Acera stojí tuším okolo 700Kč.To není tak moc za jistotu,ne?
Stejne su z teho porad jelen... pro jistotu jsem paku skocil vyfotit : http://album.volny.cz/stancek30/browse.php...
Je to tak 10 let stara paka. Potreboval bych stejne nejakou, ktera by byla jinak tvarovana, tak aby paka, byla posunuta vic doprostred, aby mi to slo lip do ruky, objimku vic posunout kvuli OS riditkum, zamykani vidle a objimce razeni vic posunout nemuzu. Kdyz se podivas treba na LX paky, ktery bych videl jako nahradu za ty moje, tak ty jsou tvarovany tak ze objimka bude na stejnym miste, ale samotna paka bude vic ve stredu riditek. Porad me ale vrta hlavou, ze ty novy paky budou mit mensi paku, tak ze to bude min brzdit.
Je to presne jak pises, musim mit spalik tesne u rafku a obcas dotahnout lanko a ty psi nohy jsem taky mel kdysi a nebrzdily poradne nikdy :-)
Tak tohle vypadá přesně na ten případ,kdy je díra vrtaná dost v kraji a trochu ty "véčka" chodí,ale pochopitelně ne na 100%.Ale to bych musel vidět i tu díru.Na každý pád to máš jednoduché v tom,že vyměníš jen ty brzdové páky.Nevím,co máš za brzdy,ale pokud chceš krátké LX páky,jsou navržené k brzdám LX s paralelogramem,kde se předpokládá vyšší účinnost,tedy jsou kratší,ale lze je použít i na normální typy "V" brzd.Mají totiž lanko uchycené až na konci páčky,těsně před ohybem(ne jako běžné páky),takže jsou asi stejně účinné a navíc mají na výběr 3 polohy nastavení imbusem na páce,kde se ještě nastavuje "ostrost" brzdy,je tam excentr a ten dle nastavení zajištuje nástup účinku brzdy.Tak bych se toho nebál,je třeba jen vyzkoušet,jak na ty kratší páky dostaneš.
Celisti mam asi deore, nebo nizsi, presne nevim, neni na nich nic napsany a mam je uz delsi dobu. Ty LX paky jsem si vybral prave proto ze jdou nastavovat , ze kdyz to bude slaby ze je jeste moznost jim "pridat" Dosahnout bych na ne mel... doufam.... Kdyz V celisti nebudou LX pakam stacit, tak prijdou na radu i ty , stejne ale v nich moc rozdil byt nemuze, spis jeste spalky, ale postupne, kolo je jen jeden z konicku a vsechno tak zere prachy...
Tak jsem koupil V packy, sice ne ty LX, ale avid, moje obavy nebyly na miste, sice to ma asi mensi prepakovani, ale jdou krasne do ruky a maji zdvih akorat a brzdi to paradne :-)
Jsem tě nechtěl ovlivňovat-já mám taky "V" Avid-SD-7,vč. páček s přestavením ovlád.síly a není problém.Jen origo špalky jsem vyměnil za BBB-tříbarevné a plná spokojenost.