Zdravim.
Dneska po 10000km me odesel jeden konektor banana 4mm mezi RJ a motorem. Musel 20km vyslapat sam na prevodu 58/32:)
Za 5 let ten problem jiz stal 3 krat na 3 mojich elektrokolech.
Mam te konektory obaleny bizurkou pro dobrou izolace+plastovou trubickou pro lepsi chlazeni, ale obcas do ni zatekava voda, tak pomalu roste odpor ve kontaktu - a je to hotovo:(
Musim rict, ze bezna teplota RJ za jizdu - 50-70C, coz znamena ze te draty jsou vzdy teply.
Jsem jisty, ze pajet to nechci, mam spoustu kol a RJ, a to musi byt vzajemne kompatibilne.
Nekdo muze doporucit neco vhodneho na vymenu konektoru u vsech 3 dratu pro proud alespon 30A?
Mam MT30 - je to maly, lze koupit MT60 - mozna vhodna volba, ale pri tech podminkach bezny XT60 maji zivotnost 1-2 roku.
Chtel bych jeste vetsi- Ale MT90 je to jiz jiny konektor, a mit 2xXT90 je to docela blbe:(
Ak to chcete malé a elegantné, MT60 je fajn. Ak Vám konektory ničí voda tak jej zabráňte sa tam dostať. Tam kde sú káble priletované to zaizolujte neutrálnym silikónom, a môžete z neho urobiť "tesnenie" aj v mieste kde dosadá hrana jedného kusu konektora na doraz na druhom konektore. V tom "rohu" to treba zatrieť silikónom a nechať ho vytuhnúť. Po zasunutí konektorov do seba dosadne plast na silikón a bude to tesniť. Prípadné prelepenie spoja izolačkou tiež neublíži. To už sa tam voda naozaj nemá ako dostať...
Ešte poznámka ku chladeniu - konektor sa chladí vedením tepla káblami. Použite dostatočne hrubé vodiče a teplo z konektora bude mať kade uniknúť.
Zdravim.
Dekuji za doporuceni.
Nechci male, chci to, co vydrzi dlouho a co nemusim resit i za 10000km:)
Silikonovou bizurku tam mel, rostavila se.
Stenjne rostavila se i vnesni trubicka na jednom dratu, ostatni je fajn.
Kdyz pouzivam izolepu - to jeste hur, po zahrani na 50C je to hrozny material s tekutym lepidlem.
Voda dostava pres otvor pro hlazeni vzduhem. kdyz jedu v dezd, tak neco malo tam bude:( Omezovat to nechci.
A to chlazeni opravdu potrebuju, jinak RJ bude prehrata za 30 minut misto 60 min.
Kabely jsou opravdu teply, protoze vsechno tam je teple:( Prostor je maly, ucinost RJ neni dostatecna. Vetsi prumer kabelu (mam prumer asi 2.5mm) delat nechci - to bych znamenalo letovani 6 kabelu i u RJ, i u motoru.
Pristi krat udelam krabicku s jineho materialu, preklizka neni moc vhodna na vykon 500-1000W s 2RJ a 2 baterek. Mel jsem na mysli dat nekolik vetraku, ale tam pro ni neni dost mista:(
v práci jsme nabíjecí/ balanční konektor pro LiFePO4 články řešili modelářskými pozlacenými banánky MP Jet a držákem vytištěným na 3d tiskárně. Konce kabliku nejsou v smrštovače, ale jsou zality do držáku karosářským trvale plastickým polyuretanem.
MP jet vypada docela podobne jako bananky. Mozno bych stalo za to vzit 6mm misto 4mm.
Ten drzak pa 3d tiskarne mozno je lepsi reseni nez bizurka+trubicka. Dekuji:)
Ja mam neco takoveho:
https://www.gme.cz/dutinkovy-faston-na-kabel...
Mozno bych tohle bylo lepe:
https://www.gme.cz/dutinkove-fastony-na-kabel...
Ty MPjet mi pripadaji o tridu lepsi nez toto.
Pokud maš opravdu ten prvni, ten je pro vodič 1mm2
Obvykle se pocita 1mm2 4-5A
Tve vodice 2,5mm2... je to tak do 12A
Co si pamatuji, mas docela silne motory, asi to "nebude ono"
(nemám zkusenost s elektrokoly, mozna je to tam trosku jinak)
Tehle konektory, ktery mam, zaletoval vyrobce motoru a taki vyrobce RJ, ja ji jen spojil:)
Nevim, proc vse pouzivaji nevhodny konektory.
Mozno proto, ze pro vetsinu pripadu a je to fajn:) I v mem pripade to funguje bezvadle az 10000km:)
Ano, te 2.5mm prumer - je to asi 5mm2. Neni to moc, ale neni to i malo pro trvaly DC12A (asi 20-30A v AC). Na motoru ten prumer je trochu mensi:(
Použití konektorů je dáno cenou, prostě tam výrobce dal to nejlevnější co alespoň chvíli vydrží. Protože co? Protože peníze.
Je to tak:)
Pri cene cele RJ jen 250Kc a cene jen 9 transistoru 9x100Kc... Neco musi byt velmi levne:)
2,5mm2 kabel jsem používál na 35A a bez problému, spíše shořel kontakt na konektoru než kabel. Zřejmě jen kvůli nedostečné styčné ploše.
http://www.ekoproud.wz.cz/v_prurez.htm
Bobbobe, to asi ten konektor nebyl dostatečně dimenzován. (nebo byl postižen oxidací)
Osobně mi připadá Tvé použití kabelů jako podhodnocené , stejně jako přístup "XY ztráty mi nevadí"- nicméně nejsem v Tvé kůži tak připouštím že se mohu mýlit.
K dimenzování -
Ti modeláři to mají opravdu řešené a ozkoušené pro dané proudy - ale pro kratší časy- elektrokolo jede řádově hodiny, model na jednu sadu baterek asi desítky minut.
Takže modelářské dimenzování a klasické "elektrikářské (4-5A/mm2)" kde to je dimenzováno na nonstop provoz se odlišují.
Ty kola budou někde mezi, osobně bych se však přikláněl k použití co největší dimenze "co se tam vejde" - ty náklady na kabely a konektory se vrátí na životnosti.
Jasně však píši že jsem používal:-) Něco u toho konektoru asi dobře nebylo když jeden pol (faze) konektoru se spálil. Fázové vodiče byly dokonce jen 1,5mm2 ale už jsem to překopal na 2,5mm2 a napájecí jsem dal 4mm2. Tohle by už snad mohlo vydržet.
U toho motoru ten max výkon je taky řádově jen v ninutácu mnohdy jen sekundách. Při běžné jizdě je to někde v tom rozmezí 1-5A. Ano u mně je to vše jinak než u elektrokolaře který ještě může šlapat:-)
Dneska opravoval jsem ten konektor, a zjistil, ze drat je jen 1.5-2mm2. A velky kousek toho dratu jiz ma tvrdou izolace - tak je to na vekou opravu ci radsi hned na vymenu RJ (ktera taki zlobi po prehrati).
Pravdepodobne jednoduse koupit MT60 konektory.
Vi nekdo kde lze koupit 1-2 pary?
77Kc+doprava+vypada drahe.
https://www.jino.cz/konektor-mt60-1-par_14877
Z HK 1 par i s dopravou stoji 100Kc.
S Ciny 5 paru stoji 80Kc, ale nechci cekat mesic.
Pri cene 100Kc za par MT60 jednoduse vymenit celou RJ (za 250Kc) kdyz konektory budou KO.
5 paru z Ciny za 82kc jiz jsem objednal:)
Můžete dát odkaz na ř.j. za 250,-Kč ? Na 48V, ruční plyn ? S možností nastavení omezení proudu ?
Ja kupoval neco podobneho za 200Kc:
https://www.ebay.com/itm/1x-36V-48V-350W...
Bohuzel takova RJ nastaveni omezeni proudu nema.
Lze to trvale zmenit na mensi nebo vetsi:)