Omlouvám se, že zapleveluju tenhle "kecací" web technickým dotazem :-), ALE:
potřeboval jsem hydry a dneska mi za dosti vynikající cenu 2 tis. Kč přišel komplet přední + zadní brzdy Shimano Deore M 6000, odkaz sem dát neumím, ale bez problémů se najdou třeba na Kupkole. U všech šimánovských hyder, které mám, jsem zvyklý, že nahoře na páce + dole na třmenu mají odvzdušňovací šrouby. Tyhle ho ale mají jenom na páce, na třmenu je ten otvor zaslepen (asi by to šlo vyšroubovat). Na běžný odvzdušnění (a dělám ho velmi málo) mi samozřejmě stačí ten na páce, ale když v tomhle případě budu muset zkrátit u zadní brzdy hadici, celkem rád bych pak ten olej tam natlačil odspoda od třmenu. Jenže tam není připravený ten šroub...
Co s tím? Je teda fakt, že doma máme profi odvzdušňovací sadu a ta obsahuje i ty různý mosazný dutý šrouby, ale ten bych pak zase musel vyndat a otvor zaslepit. Já bych tam rád ten šroub měl imrvére, prostě ho jen povolit (a nahoře taky), dole nasadit injekci s olejem a protlačit nahoru. To by se mi líbilo.
Co teda? Daj se ty šrouby koupit sólo?
Díky :-)
Koukal jsem na obrázky z Kupkola a skutečně u stejného třmene Shimano BR-M6000 mají třmen buď s odvzdušňovacím trnem pro nasazení hadičky nebo se záslepovacím šroubem.
S trnem pod krytkou: https://www.kupkolo.cz/data/tmp/0/9/46249_0.jpg...
Se záslepkou: https://www.kupkolo.cz/data/tmp/0/7/50177_0.jpg...
Nezbývá než koupit ten šroub nebo trn. Můžeš zkusit i toho svého prodejce, aby ti ho sehnal, poněvadž takhle je to zmetek.
Obojí je záslepka, jen jednou je to zátka a podruhé šroub s kloboukovou hlavou.Odvzdušňovací šroub vypadá jinak - obr. Spíš mě udivuje, že Deore nemá spodní odvzd. šroub, ale asi to vysvětluje tu vynikající cenu. Dokoupení,no nevím, jestli se to vyplatí https://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano... .Spíš bych ty brzdy vrátil a koupil takový, který si můžu dobře a úspěšně servisovat sám, třeba ty SLX. Ona ta sleva nebývá zadarmo...
Na zkrácení hadice si pořiď (jesli je nemáš) měkké žluté vložky do svěráku na sevření hadice při zatloukání toho děravého kolíčku do hadice. Jsem to nahradil sevřením v kombinačkách a pomačkal jsem měkký obal hadičky a pak jsem měl potíže se zatěsněním olivy. Také by se ty vložky daly snadno vyrobit.
Tak vyřešeno:
1. včera vpodvečer mi docvaklo, že dole v naší dílně máme hafo vyřazených šimanovských brzd a všechny mají na třmenech ty spešl šroubky. Takže už je mám.
2. nicméně je nepoužiju. Jak jsem dneska zjistil, tohle provedení brzd bez dolního šroubku je novějším modelem provedení třemene se šroubkem. Ty se šroubem se sice ještě na některých e - shopech dají sehnat, ale třeba na e - shopech, kde je velký obrat zboží (Koloshop, Kupkolo...) je na skladě dávno nemají. Novější provedení třmene prý souvisí se snižováním váhy (no to mě teda poser - kolik asi tak vážej dva šroubky s těsněním? Řekl bych, že už i v tý cyklistice to v něčem stojí za stejný sračky jako všade jinde v týhle zemi v posledních letech).
Jak jsem psal výše - na třmenu mám záslepku. Ovšem napsal jsem to blbě - ty záslepky jsou dvě: jedna kovová, která má v sobě povolování na inbus, a druhá vedle ní krytá gumovou krytkou. Takže: sundat gumovou krytku, nasadit hadičku s injekcí s olejem a inbusem trochu povolit tu kovovou záslepku. Natlačit olej, potom utáhnout inbus, sundat hadičku, nandat gumovou krytku, fertig.
Tak tohle mý zjištění možná pomůže i někomu z vás.
A díky za rady :-)
Jsem ti to na tom obrázku https://www.kupkolo.cz/data/tmp/0/9/46249_0.jpg... ukazoval, že pod tou gumovou krytkou je ten trn pro nasazení hadičky. Jen to následně 51326 zpochybnil. Na tom obrázku to není zas tak moc patrné, tak jsem to nechal být. Mám jinou levnější novou Shimano brzdu.
Tak hlavně, že se to povedlo.
prosím upřesni pro mne hydraulikou nepolíbeného
:-)
je teda původní jeden šroubek systému "jako auto"
nahrazen šroubkem - inbusakem + natrubkem ?
Ano.
Původně byl šroubek jeden: na něj se nasadila hadička a pak se trošku povolil, natlačil se olej a šroubek zase utáhl.
Teď je šroubek + "natrubek" (oboje je ale schované v těle třmenu, nevyčnívá to, zatímco u toho staršího provedení ten šroubek koukal z třmenu ven.
Žádný plus oproti tomu minulýmu provedení v tom sice nevidím, ale pokrok se zastavit prostě nedá...